Ik zal me hier ook maar eens melden....
Ik zit misschien met een probleempje, het zit zo:
Ik ben in Juli 2006 als Nijmeegse student (zonder baan overigens) verhuisd naar Kranenburg, net over de grens. Ik heb me meteen netjes uitgeschreven bij mijn Nederlandse gemeente en me bij de gemeente Kranenburg ingeschreven en dacht dat alles daarmee in orde was. Mijn Nederlandse rijbewijs kon ik gewoon houden, ook al heb ik daarna nog een Duitse auto gekocht en die in Duitsland ingeschreven. Dat is het probleem ook niet. Maar nu is mijn rijbewijs onlangs gestolen en mag ik dus geen Nederlands rijbewijs meer aanvragen (omdat ik daar niet meer woon), en moet ik daarvoor dus naar het Duitse Verkehrsamt (in Kleve).
Wat ik hiervoor echter nodig schijn te hebben is een "Freizügigkeitsbescheinigung" en, als mijn geheugen me niet in de steek laat, heb ik die niet!
Hoe kan het dat ik die, toen ik me destijds bij de gemeente Kranenburg heb ingeschreven, niet ook heb ontvangen?
En heb ik nu een probleem dat ik dus de bijna 2 jaar dat ik al in Duitsland woon dit zonder de "Freizügigkeitsbescheinigung" heb gedaan?