Ja, ik ook. Maar snacks en snoep zijn nóg duurder.quote:Op donderdag 27 september 2007 16:57 schreef Maeghan het volgende:
Nou, ik vind groente, fruit en vlees anders aardig duur over het algemeen, zeker in de supermarkt.
O jee, 34 cent in plaats van 30. Ja, dat zal het zijn.quote:Ik weet niet waar jij aardappels koopt, maar de allergoedkoopste aardappels bij mijn supermarkt zijn 1,69 voor 5 kilo. Dat is dus al boven de 30 cent. Een zak van 5 kilo Nicola was pas nog 4,99.
Ja, sure.quote:En van wat ik vandaag besteed heb aan eten (aardappels, runderlappen en stoofpeertjes - imho normaal ouderwets hollands eten) kunnen we ook rustig naar de mcDonalds (5 minuten hier vandaan) en dan kost het me geen moeite, geen gas, geen water, etc. en dan heb ik de peertjes al gratis, de aardappels van de boer en het vlees in de aanbieding.
quote:Ik zal niet zeggen dat het niet goedkoper kan en ik zal niet zeggen dat mensen de moeite zouden kunnen nemen wat verder te kijken dan de supermarkt, maar het wordt mensen wel makkelijk gemaakt ongezond te eten als ongezond eten overal aanwezig is en ook nog eens goedkoop...
Jij eet vlees en groente zonder kruiden? Voeg even toe: kaneelstokjes, suiker, laurierblaadjes, kruidnagels, peper, zout, boter, sinaasappel en een fles rode wijn en tel het dan nog eens op.quote:Op donderdag 27 september 2007 18:55 schreef Pinball het volgende:
[..]
Ja, ik ook. Maar snacks en snoep zijn nóg duurder.
[..]
O jee, 34 cent in plaats van 30. Ja, dat zal het zijn.![]()
Ik koop nooit aardappelen. Maar bij de Appie zijn ze vanaf 66 cent/kg waar de friet begint bij ¤ 1,20 per kilo.
Hele, héle simpele logica: aardappels hoeven ze niet te schillen, te snijden en voor te bakken. Dat is goedkoper.
[..]
Ja, sure.Gratis peertjes: 0,- kilo aardappels: 1,- 3 ons rundvlees 4,-
Ik weet niet wat jij voor 5 euro gaat eten bij de McDonalds, maar ik weet heel zeker dat je daar niet met 2 man genoeg aan hebt.![]()
[..]
Niks goedkoops aan, ik blijf er bij dat de dikmakers (dus alles wat mensen teveel en onnodig eten, snacks, snoep etc.) duurder zijn dan normaal eten. En fastfood ook, bij de afhaalwokker is een eenpersoonsmaaltijd 5 euro, en bij de friettent ben je dat ook zo kwijt. Zelfs zonder de gratis peertjes in het voorbeeld hierboven kan ik voor datzelfde bedrag makkelijk zelf koken.
Het enige wat overblijft is dat de Mac makkelijker is. Dat zal best, lijkt mij dat een correlatie tussen luie en dikke mensen wel te verdedigen is.![]()
Dat heb je allemaal niet nodig, dus dat is gelul. Ik kan ook wel gaan zeiken dat ik mijn BigMac alleen weg kan krijgen met een krat bier en een doos maagpillen, en dat je dus even opnieuw moet rekenen.quote:Op donderdag 27 september 2007 19:32 schreef Maeghan het volgende:
Jij eet vlees en groente zonder kruiden? Voeg even toe: kaneelstokjes, suiker, laurierblaadjes, kruidnagels,
peper, zout, boter, sinaasappel en een fles rode wijn en tel het dan nog eens op.
Een zak aardappelen en een pak frikandellen zonder fritessaus is nóg goedkoper, én gezonder.quote:Een zak patat, een pak frikandellen en een fles fritessaus is echt goedkoper.
Snoep en chocola is tussen de 3-5 euro per kilo. Niks goedkoper dan fruit dus.quote:Snoep is ook heel goedkoop en frisdrank ook. Zelfs bij lidl of zo is de cola goedkoper dan vruchtensap bijvoorbeeld, snoep kost ook niks en is tegenwoordig vaak voornamelijk in enorme zakken te koop. Een ons chocola, een zak chips, zoiets heb je al rond de 30 cent. Koop even een appel voor die prijs (ik kocht net 1 sinaasappel, die kostte al 60 cent bij de AH), of een snackkomkommer... Niet voor die prijs in ieder geval! Kijk in schoolkantines, broodje gezond is vaak duurder dan frikandelbroodjes of een mars uit de automaat... Was bij ons wel zo iig. Nee, ik ben het echt niet met je eens. Het is vast wel ergens allemaal gezond en goedkoop te vinden, maar je moet er wel naar zoeken, terwijl je doodgegooid wordt met goedkope vette suikertroep. Die ongezonde spullen kun je ook nog eens overal krijgen, op school, in de bouwmarkt, iedere 5 minuten in het stadscentrum, ieder station, etc. terwijl ik niet zou weten waar je in Rdam centrum een goedkope snelle gezonde maaltijd kan kopen, en ik woon hier al m'n hele leven.
Sorry hoor, maar dit vind ik wel een beetje onzin. Stationsvoer is altijd duur, zelf je brood meenemen is gezonder en goedkoper. Maar als je dan toch gezond wilt eten, bijvoorbeeld op Utrecht CS: De Shakies. Het walhalla van gezond eten, net zo duur als de BK, Pizza Hut of Cestdupain. Maar dan vers gemaakt en lekker. Loop even richting Hoog Catherijne, en vind daar naast de Bram Ladage de sapexpress. Allerhande vers fruit en sapjes, lekker! Daarnaast zit er ook nog een Albert Heijn, waar je als gezonde tussendoortjes bijvoorbeeld yoghurt of huttenkase kunt kopen, of fruit, of een bruin broodje.quote:Op donderdag 27 september 2007 19:32 schreef Maeghan het volgende:
[..]
Jij eet vlees en groente zonder kruiden? Voeg even toe: kaneelstokjes, suiker, laurierblaadjes, kruidnagels, peper, zout, boter, sinaasappel en een fles rode wijn en tel het dan nog eens op.
Een zak patat, een pak frikandellen en een fles fritessaus is echt goedkoper.
Snoep is ook heel goedkoop en frisdrank ook. Zelfs bij lidl of zo is de cola goedkoper dan vruchtensap bijvoorbeeld, snoep kost ook niks en is tegenwoordig vaak voornamelijk in enorme zakken te koop. Een ons chocola, een zak chips, zoiets heb je al rond de 30 cent. Koop even een appel voor die prijs (ik kocht net 1 sinaasappel, die kostte al 60 cent bij de AH), of een snackkomkommer... Niet voor die prijs in ieder geval! Kijk in schoolkantines, broodje gezond is vaak duurder dan frikandelbroodjes of een mars uit de automaat... Was bij ons wel zo iig. Nee, ik ben het echt niet met je eens. Het is vast wel ergens allemaal gezond en goedkoop te vinden, maar je moet er wel naar zoeken, terwijl je doodgegooid wordt met goedkope vette suikertroep. Die ongezonde spullen kun je ook nog eens overal krijgen, op school, in de bouwmarkt, iedere 5 minuten in het stadscentrum, ieder station, etc. terwijl ik niet zou weten waar je in Rdam centrum een goedkope snelle gezonde maaltijd kan kopen, en ik woon hier al m'n hele leven.
Je kan wel blijven volhouden dat het aan mensen zelf ligt en in zekere zin heb je dan gelijk, maar je kan het mensen natuurlijk moeilijk of makkelijk maken. Toen ik studeerde kwam ik onderweg van de UU naar het station echt geen worteltjeskraampje tegen, maar stroopwafels, patat, oliebollen en ijskramen des te meer.
De onderstaande zin maakt de essentie van het stuk wel duidelijk meen ik.quote:
Dus van lang een erg laag aantal calorieen innemen raakt je stofwisseling in de war en ga je bij het eten van meer calorieen dus flink aankomen. En als je te weinig calorieen eet, dan krijg je te weinig voedingsstoffen binnen en dat veroorzaakt op termijn ook weer problemen.quote:Op vrijdag 28 september 2007 16:15 schreef weathergirl het volgende:
Wie lang doorgaat met lijnen, of telkens opnieuw aan zo'n dieet begint, brengt uiteindelijk de normale stofwisseling in de war en wordt juist dikker.
als lijnen dat doetquote:Op vrijdag 28 september 2007 18:39 schreef Liejannuh het volgende:
[..]
De onderstaande zin maakt de essentie van het stuk wel duidelijk meen ik.
[..]
Dus van lang een erg laag aantal calorieen innemen raakt je stofwisseling in de war en ga je bij het eten van meer calorieen dus flink aankomen. En als je te weinig calorieen eet, dan krijg je te weinig voedingsstoffen binnen en dat veroorzaakt op termijn ook weer problemen.
precies.. je lichaam komt in een "hongerwinter" stand terecht...quote:Op vrijdag 28 september 2007 18:39 schreef Liejannuh het volgende:
[..]
De onderstaande zin maakt de essentie van het stuk wel duidelijk meen ik.
[..]
Dus van lang een erg laag aantal calorieen innemen raakt je stofwisseling in de war en ga je bij het eten van meer calorieen dus flink aankomen. En als je te weinig calorieen eet, dan krijg je te weinig voedingsstoffen binnen en dat veroorzaakt op termijn ook weer problemen.
SHE, ik neem je (deels qua post) even mee hier naar toe , als dat mag...quote:Op dinsdag 8 juli 2008 13:46 schreef SHE het volgende:
Dan Sonja..tja, wat moet ik zeggen over Sonja?
Ze is een slimme vrouw en ze heeft een hele beweging opgezet, maar kijk je als voedingsdeskundige heel sec naar haar dieet, dan krab je je wel even achter de oren.
Een greep uit haar boodschappenlijstje:
Brood > mueslibollen, afbakbroodjes, krentenbollen, italiaanse bol
Que??
In geen van de genoemde producten zit ook maar iets zinnigs. Vooral een hoop nutteloze koolhydraten ( suikers )
Beleg > filet americain, boursin light, smeerkaas, kaas, sandwich spread.
Je hoeft geen voedingsdeskundige te zijn om te weten dat dit je reinste idioterie is. Er zit NIETS In deze producten. Ze zijn niet voedzaam, leveren suikers en vooral (dierlijke) vetten.
In dit rijtje is ook geen onbewerkt product te vinden. Why??
Tussendoortjes > ontbijtkoek, eierkoeken, evergreen, speculaas, japanse mix
Even denken..ehm...suikers, suikers, suikers, suikers, suikers, suikers.
Yum!
Dan zijn er nog haar afgewogen principes. Welke zichzelf respecterende dietist gaat eten afwegen? Kom op; je moet ETEN. Zoveel je kan, MAAR uitsluitend dingen die je voeden en die goed voor je zijn.
Je moet die stofwisseling opjagen, niet afremmen door weinig te eten.
Wat Sonja adviseert aan hoeveelheden is krankzinnig. Punt.
Over de halvarine en rijstwafels begin ik al niet eens..nutteloos, onverantwoord en weinig voedzaam.
Maar het verwondert me niet; ik vind dat mens er niet bepaald gezond uitzien.
Los van het feit dat de geluiden van SB-ers die weer terug op oude gewicht zijn steeds harder klinken. Dat doet me deugd ( niet voor die mensen natuurlijk ), maar omdat ik me er over verwonder dat ze nog niet helemaal afgebrand is met haar prutsvoeding.
Ze doet die erbij zodat haar boek verkoopt. Mien doorsnee wil liever geen dieet waarbij ze geen speculaasjes mag eten en "rare" "geitenwollensokken" dingen moet eten.quote:Op dinsdag 8 juli 2008 14:02 schreef milagro het volgende:
[..]
SHE, ik neem je (deels qua post) even mee hier naar toe , als dat mag...
Maar doet ze dit , die 'ongezonde dingen' niet erbij om mensen niet compleet te laten afzien dan?
Hen het idee te geven dat ze niet op een strafdieet zitten, waar niets meer mag?
Je moet natuurlijk wel de pakjes van knorr kunnen blijven kopen hè, anders kan je helemaal nooit meer nasi eten!quote:Op dinsdag 8 juli 2008 14:14 schreef -marz- het volgende:
[..]
Ze doet die erbij zodat haar boek verkoopt. Mien doorsnee wil liever geen dieet waarbij ze geen speculaasjes mag eten en "rare" "geitenwollensokken" dingen moet eten.
Je hebt het verhaal van SHE gemist?quote:Op dinsdag 8 juli 2008 14:16 schreef MLF het volgende:
volgens mij is het sonja dieet gewoon wat we normaal horen te eten
ik zie geen gekke dingen
Geloof me, Unilever is erg blij met mevrouw Bakker. Te blij, wmb.quote:Op dinsdag 8 juli 2008 14:15 schreef veiligheidsspeldje het volgende:
[..]
Je moet natuurlijk wel de pakjes van knorr kunnen blijven kopen hè, anders kan je helemaal nooit meer nasi eten!
dat begrijp ik, een dieet waar alles 100 % verantwoord is, zou ik ook niet volhouden, en ja, ik gebruik ook wel eens "pakjes" en volgens mij valt of staat je gewicht daar echt niet bij, af en toe eens 'prefab' nuttigen.quote:Op dinsdag 8 juli 2008 14:14 schreef -marz- het volgende:
[..]
Ze doet die erbij zodat haar boek verkoopt. Mien doorsnee wil liever geen dieet waarbij ze geen speculaasjes mag eten en "rare" "geitenwollensokken" dingen moet eten.
Een dieet om gewicht te verliezen kan best wel eens nodig zijn in een maatschappij waar je helemaal doodgegooid wordt met eten. Altijd maar je gezonde verstand gebruiken is ook niet voor iedereen weggelegd.quote:Op dinsdag 8 juli 2008 14:40 schreef milagro het volgende:
[..]
volgens mij is geen enkel dieet vol te houden en ook helemaal niet nodig als je gewoon je gezond verstand gebruikt, en persoonlijk vind ik superhealthmijnlichaamiseentempelzenhomlinksdraaiendrechtsompuurscharrel freaks net zo eng als Sonja.
goed, hèquote:Op dinsdag 8 juli 2008 14:43 schreef Faithy het volgende:
[..]
wat zeg je dat toch politiek-niet-banwaardig-correct
quote:Op dinsdag 8 juli 2008 14:47 schreef -marz- het volgende:
[..]
Een dieet om gewicht te verliezen kan best wel eens nodig zijn in een maatschappij waar je helemaal doodgegooid wordt met eten. afvallen.
precies.quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |