abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_53522330
Ik heb een paar collega's die met sonja bakker bezig zijn geweest. Allemaal zonder erbij te sporten. Eentje was voor de zomer 17 kilo kwijt, een andere 6 kilo en eentje was 10 kilo kwijt. Maar allemaal met een ingevallen bek, gewoon ongezond zag het eruit.
Maar nu, na de zomervakantie..
eentje (die van 6 kilo) is weer net zoals voor zijn dieet, maar die andere twee heb ik nog nooit zo moddervet gezien.. Denk dat ze hun oude gewicht +5-8 kilo erbij hebben.

Ikzelf ben gewoon gaan afvallen door voldoende gezonde voeding (+/- 3400kcal. per dag) met veel eiwitten, onverzadigde vetten en hoogwaardige koolhydraten, veel te fietsen, crosstrainen en fitnessen (bodybuilding).
Ben ruim 20 kilo kwijt, zie eindelijk aders over mijn borst, biceps, schouders en mijn stofwisseling is nu zo hoog, dat ik niet meer op mijn voeding let en nog steeds afval.. Best vaag, maar ik vind het best. Zonder sonja bakker geleuter!
  donderdag 27 september 2007 @ 18:55:45 #277
242 Pinball
Electric Monk
pi_53523309
quote:
Op donderdag 27 september 2007 16:57 schreef Maeghan het volgende:
Nou, ik vind groente, fruit en vlees anders aardig duur over het algemeen, zeker in de supermarkt.
Ja, ik ook. Maar snacks en snoep zijn nóg duurder.
quote:
Ik weet niet waar jij aardappels koopt, maar de allergoedkoopste aardappels bij mijn supermarkt zijn 1,69 voor 5 kilo. Dat is dus al boven de 30 cent. Een zak van 5 kilo Nicola was pas nog 4,99.
O jee, 34 cent in plaats van 30. Ja, dat zal het zijn.

Ik koop nooit aardappelen. Maar bij de Appie zijn ze vanaf 66 cent/kg waar de friet begint bij ¤ 1,20 per kilo.
Hele, héle simpele logica: aardappels hoeven ze niet te schillen, te snijden en voor te bakken. Dat is goedkoper.
quote:
En van wat ik vandaag besteed heb aan eten (aardappels, runderlappen en stoofpeertjes - imho normaal ouderwets hollands eten) kunnen we ook rustig naar de mcDonalds (5 minuten hier vandaan) en dan kost het me geen moeite, geen gas, geen water, etc. en dan heb ik de peertjes al gratis, de aardappels van de boer en het vlees in de aanbieding.
Ja, sure.
  • Gratis peertjes: 0,-
  • kilo aardappels: 1,-
  • 3 ons rundvlees 4,-

Ik weet niet wat jij voor 5 euro gaat eten bij de McDonalds, maar ik weet heel zeker dat je daar niet met 2 man genoeg aan hebt.
    quote:
    Ik zal niet zeggen dat het niet goedkoper kan en ik zal niet zeggen dat mensen de moeite zouden kunnen nemen wat verder te kijken dan de supermarkt, maar het wordt mensen wel makkelijk gemaakt ongezond te eten als ongezond eten overal aanwezig is en ook nog eens goedkoop...

Niks goedkoops aan, ik blijf er bij dat de dikmakers (dus alles wat mensen teveel en onnodig eten, snacks, snoep etc.) duurder zijn dan normaal eten. En fastfood ook, bij de afhaalwokker is een eenpersoonsmaaltijd 5 euro, en bij de friettent ben je dat ook zo kwijt. Zelfs zonder de gratis peertjes in het voorbeeld hierboven kan ik voor datzelfde bedrag makkelijk zelf koken.

Het enige wat overblijft is dat de Mac makkelijker is. Dat zal best, lijkt mij dat een correlatie tussen luie en dikke mensen wel te verdedigen is.
  • Whenever you find that you are on the side of the majority, it is time to reform.
    pi_53524319
    quote:
    Op donderdag 27 september 2007 18:55 schreef Pinball het volgende:

[..]

Ja, ik ook. Maar snacks en snoep zijn nóg duurder.
    [..]

O jee, 34 cent in plaats van 30. Ja, dat zal het zijn.

Ik koop nooit aardappelen. Maar bij de Appie zijn ze vanaf 66 cent/kg waar de friet begint bij ¤ 1,20 per kilo.
    Hele, héle simpele logica: aardappels hoeven ze niet te schillen, te snijden en voor te bakken. Dat is goedkoper.
    [..]

Ja, sure.
  • Gratis peertjes: 0,-
  • kilo aardappels: 1,-
  • 3 ons rundvlees 4,-

Ik weet niet wat jij voor 5 euro gaat eten bij de McDonalds, maar ik weet heel zeker dat je daar niet met 2 man genoeg aan hebt.
    [..]

Niks goedkoops aan, ik blijf er bij dat de dikmakers (dus alles wat mensen teveel en onnodig eten, snacks, snoep etc.) duurder zijn dan normaal eten. En fastfood ook, bij de afhaalwokker is een eenpersoonsmaaltijd 5 euro, en bij de friettent ben je dat ook zo kwijt. Zelfs zonder de gratis peertjes in het voorbeeld hierboven kan ik voor datzelfde bedrag makkelijk zelf koken.

Het enige wat overblijft is dat de Mac makkelijker is. Dat zal best, lijkt mij dat een correlatie tussen luie en dikke mensen wel te verdedigen is.
  • Jij eet vlees en groente zonder kruiden? Voeg even toe: kaneelstokjes, suiker, laurierblaadjes, kruidnagels, peper, zout, boter, sinaasappel en een fles rode wijn en tel het dan nog eens op.

Een zak patat, een pak frikandellen en een fles fritessaus is echt goedkoper.

Snoep is ook heel goedkoop en frisdrank ook. Zelfs bij lidl of zo is de cola goedkoper dan vruchtensap bijvoorbeeld, snoep kost ook niks en is tegenwoordig vaak voornamelijk in enorme zakken te koop. Een ons chocola, een zak chips, zoiets heb je al rond de 30 cent. Koop even een appel voor die prijs (ik kocht net 1 sinaasappel, die kostte al 60 cent bij de AH), of een snackkomkommer... Niet voor die prijs in ieder geval! Kijk in schoolkantines, broodje gezond is vaak duurder dan frikandelbroodjes of een mars uit de automaat... Was bij ons wel zo iig. Nee, ik ben het echt niet met je eens. Het is vast wel ergens allemaal gezond en goedkoop te vinden, maar je moet er wel naar zoeken, terwijl je doodgegooid wordt met goedkope vette suikertroep. Die ongezonde spullen kun je ook nog eens overal krijgen, op school, in de bouwmarkt, iedere 5 minuten in het stadscentrum, ieder station, etc. terwijl ik niet zou weten waar je in Rdam centrum een goedkope snelle gezonde maaltijd kan kopen, en ik woon hier al m'n hele leven.

Je kan wel blijven volhouden dat het aan mensen zelf ligt en in zekere zin heb je dan gelijk, maar je kan het mensen natuurlijk moeilijk of makkelijk maken. Toen ik studeerde kwam ik onderweg van de UU naar het station echt geen worteltjeskraampje tegen, maar stroopwafels, patat, oliebollen en ijskramen des te meer.

[ Bericht 28% gewijzigd door Maeghan op 27-09-2007 19:40:17 ]
    Sanity is (not) statistical
      donderdag 27 september 2007 @ 20:26:14 #279
    242 Pinball
    Electric Monk
    pi_53525998
    quote:
    Op donderdag 27 september 2007 19:32 schreef Maeghan het volgende:
    Jij eet vlees en groente zonder kruiden? Voeg even toe: kaneelstokjes, suiker, laurierblaadjes, kruidnagels,
    peper, zout, boter, sinaasappel en een fles rode wijn en tel het dan nog eens op.
    Dat heb je allemaal niet nodig, dus dat is gelul. Ik kan ook wel gaan zeiken dat ik mijn BigMac alleen weg kan krijgen met een krat bier en een doos maagpillen, en dat je dus even opnieuw moet rekenen.
    Mijn lijstje was een complete, gezonde maaltijd, van iemand die de Mac als serieus alternatief voor eten beschouwt wil ik geen gehuil over smaak horen. Mafkees.
    quote:
    Een zak aardappelen en een pak frikandellen zonder fritessaus is nóg goedkoper, én gezonder.
    quote:
    Snoep is ook heel goedkoop en frisdrank ook. Zelfs bij lidl of zo is de cola goedkoper dan vruchtensap bijvoorbeeld, snoep kost ook niks en is tegenwoordig vaak voornamelijk in enorme zakken te koop. Een ons chocola, een zak chips, zoiets heb je al rond de 30 cent. Koop even een appel voor die prijs (ik kocht net 1 sinaasappel, die kostte al 60 cent bij de AH), of een snackkomkommer... Niet voor die prijs in ieder geval! Kijk in schoolkantines, broodje gezond is vaak duurder dan frikandelbroodjes of een mars uit de automaat... Was bij ons wel zo iig. Nee, ik ben het echt niet met je eens. Het is vast wel ergens allemaal gezond en goedkoop te vinden, maar je moet er wel naar zoeken, terwijl je doodgegooid wordt met goedkope vette suikertroep. Die ongezonde spullen kun je ook nog eens overal krijgen, op school, in de bouwmarkt, iedere 5 minuten in het stadscentrum, ieder station, etc. terwijl ik niet zou weten waar je in Rdam centrum een goedkope snelle gezonde maaltijd kan kopen, en ik woon hier al m'n hele leven.
    Snoep en chocola is tussen de 3-5 euro per kilo. Niks goedkoper dan fruit dus.
    Nogmaals: fastfood is relatief duur. En net zoals een losse frikandel bij de febo even duur is als een hele doos bij de Appie, kost een losse appel op het station ook meer dan per kilo in de super.

En de rest zijn gewoon smoesjes van dikke luie mensen!
    Whenever you find that you are on the side of the majority, it is time to reform.
    pi_53526460
    quote:
    Op donderdag 27 september 2007 19:32 schreef Maeghan het volgende:

[..]

Jij eet vlees en groente zonder kruiden? Voeg even toe: kaneelstokjes, suiker, laurierblaadjes, kruidnagels, peper, zout, boter, sinaasappel en een fles rode wijn en tel het dan nog eens op.

Je kan wel blijven volhouden dat het aan mensen zelf ligt en in zekere zin heb je dan gelijk, maar je kan het mensen natuurlijk moeilijk of makkelijk maken. Toen ik studeerde kwam ik onderweg van de UU naar het station echt geen worteltjeskraampje tegen, maar stroopwafels, patat, oliebollen en ijskramen des te meer.
    Sorry hoor, maar dit vind ik wel een beetje onzin. Stationsvoer is altijd duur, zelf je brood meenemen is gezonder en goedkoper. Maar als je dan toch gezond wilt eten, bijvoorbeeld op Utrecht CS: De Shakies. Het walhalla van gezond eten, net zo duur als de BK, Pizza Hut of Cestdupain. Maar dan vers gemaakt en lekker. Loop even richting Hoog Catherijne, en vind daar naast de Bram Ladage de sapexpress. Allerhande vers fruit en sapjes, lekker! Daarnaast zit er ook nog een Albert Heijn, waar je als gezonde tussendoortjes bijvoorbeeld yoghurt of huttenkase kunt kopen, of fruit, of een bruin broodje.

Als je gaat kijken naar de gewone boodschappen in de supermarkt, zijn er ook zat goedkope zaken te vinden. Groenten in glazen potten kost echt 3x niks. Seizoensgroenten op de markt overigens ook niet. Kilozakken aardappels zijn ook goedkoop. Pasta en rijst kost ook echt 3x niks. Toetje? 500ml biogarde kost een paar centen. Het is maar net wat je uitkiest.
      donderdag 27 september 2007 @ 20:41:20 #281
    4089 BE
    Gewoon gelukkig!
    pi_53526484
    Je vergeet de boterhamexpress ook nog!
    pi_53547024
    'Sonja Bakker dieet kan de stofwisseling verpesten'
    Lijnen via het dieet van Sonja Bakker kan de stofwisseling verpesten. Dat stelt de Nijmeegse psychologe dr. Tatjana van Strien. Zij is verbonden aan het Behavioural Science Institute van de Radboud Universiteit. Van Strien meent dat het dieet van Sonja Bakker blijvende problemen met het eetgedrag kan veroorzaken.

Volgens Van Strien leidt het opvolgen van de adviezen van Sonja Bakker tot een soort zelfopgelegde hongersnood, waarop het lichaam reageert door vet op te slaan en heel zuinig met de aangeleverde energie om te gaan. Wie lang doorgaat met lijnen, of telkens opnieuw aan zo'n dieet begint, brengt uiteindelijk de normale stofwisseling in de war en wordt juist dikker.

Steeds opnieuw lijnen maakt blijvend dik, aldus de Nijmeegse psychologe. Mensen die bijna altijd lijnen hebben een sterke neiging tot ‘overeten’ als ze zondigen tegen hun dieet, zo bleek uit wetenschappelijk onderzoek waaraan ze meewerkte. Deze mensen hebben ook de neiging om meer te eten als ze gespannen zijn, terwijl gewone eters dan juist minder trek hebben.

Van Strien stelt dat de kans op mislukken toeneemt naarmate het dieet strenger wordt. En van het steeds falen bij het volgen van een dieet kunnen mensen zelfs dikker worden dan ze van tevoren waren. Volgens de psychologe moeten mensen die willen afvallen leren accepteren dat 5 tot 10% gewichtsverlies met behulp van een diëtiste voor bijna iedereen het maximaal haalbare is.

Volkskrant, 24/09/07
    pi_53547058
    kan, dus hoeft niet
    pi_53550349
    quote:
    Op vrijdag 28 september 2007 16:16 schreef Miss_S het volgende:
    kan, dus hoeft niet
    De onderstaande zin maakt de essentie van het stuk wel duidelijk meen ik.
    quote:
    Op vrijdag 28 september 2007 16:15 schreef weathergirl het volgende:
    Wie lang doorgaat met lijnen, of telkens opnieuw aan zo'n dieet begint, brengt uiteindelijk de normale stofwisseling in de war en wordt juist dikker.
    Dus van lang een erg laag aantal calorieen innemen raakt je stofwisseling in de war en ga je bij het eten van meer calorieen dus flink aankomen. En als je te weinig calorieen eet, dan krijg je te weinig voedingsstoffen binnen en dat veroorzaakt op termijn ook weer problemen.
    pi_53550543
    quote:
    Op vrijdag 28 september 2007 18:39 schreef Liejannuh het volgende:

[..]

[..]

Dus van lang een erg laag aantal calorieen innemen raakt je stofwisseling in de war en ga je bij het eten van meer calorieen dus flink aankomen. En als je te weinig calorieen eet, dan krijg je te weinig voedingsstoffen binnen en dat veroorzaakt op termijn ook weer problemen.
    als lijnen dat doet
    dan hebben er toch veel mensen last van
    net zoals bijna iedereen te weinig voedingstoffen binnen krijgt maar er zijn er maar weinig die echt zo weinig voedingsstoffen binnen krijgen dat ze er echt problemen door krijgen
      donderdag 18 oktober 2007 @ 09:46:44 #286
    112386 avotar
    P0werd by Black Coffee
    pi_54005153
    quote:
    Op vrijdag 28 september 2007 18:39 schreef Liejannuh het volgende:

[..]

[..]

precies.. je lichaam komt in een "hongerwinter" stand terecht...
    "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
    "Dear life, when I asked whether or not my day could get any worse, it was meant as a rethorical question, not a challenge!"
    pi_59971414
    quote:
    Op dinsdag 8 juli 2008 13:46 schreef SHE het volgende:

Dan Sonja..tja, wat moet ik zeggen over Sonja?
    Ze is een slimme vrouw en ze heeft een hele beweging opgezet, maar kijk je als voedingsdeskundige heel sec naar haar dieet, dan krab je je wel even achter de oren.
    Een greep uit haar boodschappenlijstje:

Brood > mueslibollen, afbakbroodjes, krentenbollen, italiaanse bol
    Que??
    In geen van de genoemde producten zit ook maar iets zinnigs. Vooral een hoop nutteloze koolhydraten ( suikers )

Beleg > filet americain, boursin light, smeerkaas, kaas, sandwich spread.
    Je hoeft geen voedingsdeskundige te zijn om te weten dat dit je reinste idioterie is. Er zit NIETS In deze producten. Ze zijn niet voedzaam, leveren suikers en vooral (dierlijke) vetten.
    In dit rijtje is ook geen onbewerkt product te vinden. Why??

Tussendoortjes > ontbijtkoek, eierkoeken, evergreen, speculaas, japanse mix
    Even denken..ehm...suikers, suikers, suikers, suikers, suikers, suikers.
    Yum!

Dan zijn er nog haar afgewogen principes. Welke zichzelf respecterende dietist gaat eten afwegen? Kom op; je moet ETEN. Zoveel je kan, MAAR uitsluitend dingen die je voeden en die goed voor je zijn.
    Je moet die stofwisseling opjagen, niet afremmen door weinig te eten.
    Wat Sonja adviseert aan hoeveelheden is krankzinnig. Punt.
    Over de halvarine en rijstwafels begin ik al niet eens..nutteloos, onverantwoord en weinig voedzaam.

Maar het verwondert me niet; ik vind dat mens er niet bepaald gezond uitzien.
    Los van het feit dat de geluiden van SB-ers die weer terug op oude gewicht zijn steeds harder klinken. Dat doet me deugd ( niet voor die mensen natuurlijk ), maar omdat ik me er over verwonder dat ze nog niet helemaal afgebrand is met haar prutsvoeding.
    SHE, ik neem je (deels qua post) even mee hier naar toe , als dat mag...

Maar doet ze dit , die 'ongezonde dingen' niet erbij om mensen niet compleet te laten afzien dan?
    Hen het idee te geven dat ze niet op een strafdieet zitten, waar niets meer mag?
    En ja, jij bent erg "anal" zoals je dat zelf noemt, niet iedereen houdt zo'n eetpatroon vol natuurlijk, dus ms zijn die dingen die je noemt niet echt supergezond, maar kan het nu echt zo'n kwaad?

Even los natuurlijk van het feit dat je bij stoppen gewoon weer rap op je oude gewicht zal zitten.
    Of kan je dat niet los zien juist

Ja, ben zelf geen health freak, zondig zat , maar hou me slechts aan het 'meer verbranden dan je inneemt dus genoeg bewegen, en wat meer als je zondigt principe' ( en natuurlijk wat privé regeltjes inzake Crohn) en dat werkt prima, zou jouw eetpatroon dus nooit volhouden, mocht ik willen/moeten afvallen, maar dat moet ik niet, dus dit terzijde en bla, ik bedoel dus ik heb makkelijk praten.
    [i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
    pi_59971660
    quote:
    Op dinsdag 8 juli 2008 14:02 schreef milagro het volgende:

[..]

SHE, ik neem je (deels qua post) even mee hier naar toe , als dat mag...

Maar doet ze dit , die 'ongezonde dingen' niet erbij om mensen niet compleet te laten afzien dan?
    Hen het idee te geven dat ze niet op een strafdieet zitten, waar niets meer mag?
    Ze doet die erbij zodat haar boek verkoopt. Mien doorsnee wil liever geen dieet waarbij ze geen speculaasjes mag eten en "rare" "geitenwollensokken" dingen moet eten.
    Springfield's looking pretty dusty today
    pi_59971689
    quote:
    Op dinsdag 8 juli 2008 14:14 schreef -marz- het volgende:

[..]

Ze doet die erbij zodat haar boek verkoopt. Mien doorsnee wil liever geen dieet waarbij ze geen speculaasjes mag eten en "rare" "geitenwollensokken" dingen moet eten.
    Je moet natuurlijk wel de pakjes van knorr kunnen blijven kopen hè, anders kan je helemaal nooit meer nasi eten!
    Het mooi kotsende meisje.
      dinsdag 8 juli 2008 @ 14:16:57 #290
    140904 MLF
    Unazukin
    pi_59971721
    volgens mij is het sonja dieet gewoon wat we normaal horen te eten
    ik zie geen gekke dingen
    pi_59971746
    quote:
    Op dinsdag 8 juli 2008 14:16 schreef MLF het volgende:
    volgens mij is het sonja dieet gewoon wat we normaal horen te eten
    ik zie geen gekke dingen
    Je hebt het verhaal van SHE gemist?
    "I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
    It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
    pi_59971763
    quote:
    Op dinsdag 8 juli 2008 14:15 schreef veiligheidsspeldje het volgende:

[..]

Je moet natuurlijk wel de pakjes van knorr kunnen blijven kopen hè, anders kan je helemaal nooit meer nasi eten!
    Geloof me, Unilever is erg blij met mevrouw Bakker. Te blij, wmb.
    "I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
      dinsdag 8 juli 2008 @ 14:20:47 #293
    6915 Faithy
    Kutwijf.
    pi_59971814
    oeh, leuk, een 'bash hier legitiem Sonja-topic'

om even mijn collega te quoten:

"Ja, ben nu weer 4 maanden gestopt met Sonja.. en weer 9kg eraan. Stomme Sonja!!! Volgende week maar weer beginnen!"

dus

A) ze geeft de schuld aan Sonja (het is toch godsamme haar eigen schuld dat ze niet oplet wat ze eet?)
    B) ze gaat toch maar weer beginnen

Sonja.. is heel goed in commerciele shizzle.. maar van voedsel en/of dieten weet ze geen moer.. Denk eens na. Ga sporten, ga bewegen, eet regelmatig en kijk eens op de achterkant van de producten die je koopt!

Geen enkel 'dieet' zal je voor eeuwig verlossen van je overgewicht/kilo's teveel als je niet beweegt hoor
    Doei.
    pi_59972373
    quote:
    Op dinsdag 8 juli 2008 14:14 schreef -marz- het volgende:

[..]

dat begrijp ik, een dieet waar alles 100 % verantwoord is, zou ik ook niet volhouden, en ja, ik gebruik ook wel eens "pakjes" en volgens mij valt of staat je gewicht daar echt niet bij, af en toe eens 'prefab' nuttigen.

volgens mij is geen enkel dieet vol te houden en ook helemaal niet nodig als je gewoon je gezond verstand gebruikt, en persoonlijk vind ik superhealthmijnlichaamiseentempelzenhomlinksdraaiendrechtsompuurscharrel freaks net zo eng als Sonja.

maar hoe kan het toch dat zo'n dom wicht zo binnenloopt ik kan dat niet uitstaan natuurlijk, daarom moet ze metaforisch dood.
    zag haar laatst bij Ivo Niehe en mèn ze is echt zo AAAAAAAAAAAAARGH
      dinsdag 8 juli 2008 @ 14:43:59 #295
    6915 Faithy
    Kutwijf.
    pi_59972461
    quote:
    Op dinsdag 8 juli 2008 14:40 schreef milagro het volgende:

[..]

daarom moet ze metaforisch dood.

wat zeg je dat toch politiek-niet-banwaardig-correct
    Doei.
    pi_59972556
    quote:
    Op dinsdag 8 juli 2008 14:40 schreef milagro het volgende:

[..]
    volgens mij is geen enkel dieet vol te houden en ook helemaal niet nodig als je gewoon je gezond verstand gebruikt, en persoonlijk vind ik superhealthmijnlichaamiseentempelzenhomlinksdraaiendrechtsompuurscharrel freaks net zo eng als Sonja.
    Een dieet om gewicht te verliezen kan best wel eens nodig zijn in een maatschappij waar je helemaal doodgegooid wordt met eten. Altijd maar je gezonde verstand gebruiken is ook niet voor iedereen weggelegd.
    Het is dan erg handig en gemakkelijk om gewoon een boek open te slaan waarin staat wat je moet eten.
    Springfield's looking pretty dusty today
    pi_59972586
    quote:
    Op dinsdag 8 juli 2008 14:43 schreef Faithy het volgende:

[..]

wat zeg je dat toch politiek-niet-banwaardig-correct
    goed, hè

nu ja, Faithy, ze heeft kinderen, hè, moet je ook aan denken enzo

watik ook niet snap, die "vroegah" foto's van Sonja, dat mens is verdomme nooit dik geweest, maar doet wel voorkomen alsof dat wel zo is en haar dieet haar gemaakt heeft tot wat ze nu is, riijk, uuuh slank bedoel ik natuurlijk
    pi_59972623
    quote:
    Op dinsdag 8 juli 2008 14:47 schreef -marz- het volgende:

[..]

Een dieet om gewicht te verliezen kan best wel eens nodig zijn in een maatschappij waar je helemaal doodgegooid wordt met eten. afvallen.
      dinsdag 8 juli 2008 @ 14:52:07 #299
    94609 TheVotary
    Let's go Apeshit!
    pi_59972665
    Hamas Hamas Sonja Bakker aan het gas! Als je serieus aan je lichaam wilt werken dan ligt er een schat aan informatie open op bodybuilding boards met eetschema's en al. Maar het vereist wel behoorlijk wat inzet en toewijding. Maar het resultaat zal er wel naar zijn. Het is wel wat minder sexy dan Sonja Bakker haar Italiaanse bollen met aanverwante rotzooi die erop gekwakt is, dat dan weer wel.
    pi_59972719
    quote:
    Op dinsdag 8 juli 2008 14:50 schreef Jarno het volgende:

[..]
    precies.

ik denk dat als men dat nu eens los zou laten, dat konstante gefocus op slankzijn, lijnen, eten hoe of wat, dat al een stuk zou schelen... voor al die mensen iig die zeggen zich niet echt te buiten te gaan dagelijks, en toch te dik zijn... ik blijf erbij, het gros beweegt gewoon te weinig en komt alleen al aan van het chronische schuldgevoel fout bezig te zijn en op alles te letten 24/7.
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')