Ja dat vond mijn vader ook erg lollig! Al die aandacht voor Amsterdam bij Studio Sport, hele marathon live uitgezonden, telkens weer die commentator die zegt dat het in Amsterdam met name om de snelle tijden gaat. En dan gewoon een langzamere winnaar dan in Eindhoven, een marathon waaraan de tv bijzonder weinig aandacht aan heeft besteed.quote:Op zondag 15 oktober 2006 23:30 schreef jde_kok het volgende:
Wel mooi dat de marathon bij ons in Eindhoven sneller is gelopen dan in amsterdam.
haha nee gelukkig hoor je dat niet zo vaak nee! Vond t echt bizar welquote:Op zondag 15 oktober 2006 23:04 schreef Grumpey het volgende:
[..]
Goed dat het feestje nog erg leuk was! Wel zo fijn![]()
En zovaak hoor je inderdaad niet 2 mensen in 1 week vertellen dat ze van achter door een scooter zijn aangereden tijdens het hardlopen, dus toen was de link snel gelegd. Annoh en ik waren dus collega's op dezelfde stand bij de studiebeurs, nederland is eigenlijk echt heel klein![]()
Valt niet mee om er op te letten!quote:Op maandag 16 oktober 2006 10:04 schreef pfaf het volgende:
Maar je wikkelt je voet nu wel volledig af bij het lopen? Het zal ook vast niet makkelijk zijn zo'n volledig verkeerde looptechniek af te leren.
voorvoetlanding is niet per definitie verkeerdquote:Op maandag 16 oktober 2006 10:01 schreef computergirl het volgende:
Zaterdag heb ik mijn eerste hardlooples gehad (via 'met Agis in beweging') en dat ging eigenlijk best goed. Ik kon goed meekomen met de hoogste middengroep. Ik had nog geen hardloopschoenen, maar gewoon op mijn oude aerobic schoenen.
Zaterdag middag naar Run2Day en daar heb ik echte hardloopschoenen gekocht. Je wordt daar op video opgenomen om te kijken hoe je loopt, en dat was echt schrikken! Mijn enkels zakken helemaal naar binnen (daar heb je speciale schoenen voor) maar ik maak ook een rare zwaai met mijn benen en ik landt niet op mijn hiel maar op mijn voorvoet.
Oei!![]()
![]()
Zondagochtend heb ik mijn nieuwe schoenen uitgeprobeerd en ik kwam gelijk niet meer vooruit.....zelfs de 30 seconden 'dribbelen'-30 seconden wandelen-30 seconden hardlopen routine van de dag ervoor hiel ik niet vol.
Ik was na de les wel vol energie!![]()
Oh, gelukkig. Ik kreeg de indruk dat dat het heel raar is om niet op je hiel te landen:) BTW: waarom zit de demping van hardloopschoenen dan voornamelijk in de hiel?quote:Op maandag 16 oktober 2006 12:21 schreef Scighera het volgende:
[..]
voorvoetlanding is niet per definitie verkeerdzal ook maar goed nadenken of je het wel wil afleren.
http://www.posetech.com/
*landt zelf trouwens op bijna de gehele voet
Ik sta morgen en overmorgen daar boeken te verkopen toevalligquote:Op maandag 16 oktober 2006 00:41 schreef annoh het volgende:
off topic (want dit hiervoor was natuurlijk volledig hardlopen-relevant!): een vriendin van me wil missch. ook jouw master gaan doen en wilde daar wat meer info over. Heb dr al naar de masterdag gestuurd (ik was gewoon nog aan t werk op mn feestje) maar ben je vaak bij de balie ofzo? Dan stuur ik r ff langs.
- teveel zwaai naar voren met beenquote:Op maandag 16 oktober 2006 16:05 schreef pfaf het volgende:
Ik heb nu overigens een vrij vreemd beeld van jouw techniek.
Kan ik me wel voorstellen.....ik kan het een beetje moeilijk uitleggen.quote:Op maandag 16 oktober 2006 16:05 schreef pfaf het volgende:
Ik heb nu overigens een vrij vreemd beeld van jouw techniek.
Voor het eerst in een maand weer hardlopen zo, eens kijken of ik de 10k nog kan en hoe snel.quote:Op vrijdag 22 september 2006 11:01 schreef pfaf het volgende:
Zojuist 7 kilometer hardgelopen, (..)
Als je het fijn vindt om met hartslag te werken is het aan te raden ja, maar noodzakelijk is het zeker niet. Ik heb zelf bijvoorbeeld geen flauw benul van mijn hartslag tijdens het lopen en/of in rust, zonder het bij te houden kan je ook heel makkelijk aanvoelen hoe zwaar de belasting voor je lichaam isquote:Op zaterdag 21 oktober 2006 12:15 schreef Aventura het volgende:
Ik ben vandaag begonnen met hardlopen. Weleens eerder gedaan in verenigingsverband (wel 10 jaar geleden). De sessie was erg fijn, zonnetje scheen en mooie herfstkleuren in het park. Omdat mijn conditie 0 is ben ik begonnen met een absolute beginnersschema. Daarnet heb ik 5x1 minuut hardgelopen afgewisseld met 5x2 minuten wandelen. Het ging me niet echt moeilijk af. Toch was ik na de 5de keer lopen wel enigszins buiten adem en ik heb lekker gezweet. Hartslag is na een halfuur nog 95 per minuut, dit lijkt me dan weer iets minder goed (rusthartslag is 66 bij mij). Is dit normaal of...? En is een hartslagmeter aan te raden?
Ja...vooral conditieopbouw en bijkomend effect afvallen hoewel ik niet erg veel kwijt hoef, maar 2 kg ofzo. Daarnaast wil ik gaan meedoen aan lopen zoals de Dam tot Dam, vriendinnen van mij doen al jaren aan hardlopen, en spoorden me steeds aan, maar ik had elke keer een excuus. Nu wil ik ze verbluffen door ze over een paar maanden op te bellen en te vragen of ze met me meegaan voor een duurloopjequote:Op zaterdag 21 oktober 2006 13:13 schreef Grumpey het volgende:
[..]
Als je het fijn vindt om met hartslag te werken is het aan te raden ja, maar noodzakelijk is het zeker niet. Ik heb zelf bijvoorbeeld geen flauw benul van mijn hartslag tijdens het lopen en/of in rust, zonder het bij te houden kan je ook heel makkelijk aanvoelen hoe zwaar de belasting voor je lichaam is
Maar goed begin! Gewoon lekker uitbouwen....heb je nog een bepaald doel voor ogen?
Kun je gewoon naar een willekeurige sportarts toe, of moet dit via de huisarts? Ik zit met hetzelfde probleem, heb nu al vier weken niet meer gelopen door aanhoudende knieklachtenquote:Op zondag 22 oktober 2006 21:32 schreef Svyatagor het volgende:
Ik heb me voorgenomen deze week eindelijk een afspraak te maken met de sportarts. Heb al een week of drie niet gelopen door knieklachten, en ik mis het best.
Hopelijk heeft hij een goed advies. Ik sprak van de week een (half)bekende, en die had de halve marathon van Amsterdam gelopen. En toen werd ik wel weer even jaloers.
Ik zei sportarts, maar in feite is het een podoloog, omdat ik vrijwel zeker weet dat het door mijn looptechniek of mijn schoenen komt. Daar heb je geen verwijzing van de huisarts voor nodig, je kunt gewoon een afspraak voor een loopanalyse maken.quote:Op maandag 23 oktober 2006 09:20 schreef corny het volgende:
[..]
Kun je gewoon naar een willekeurige sportarts toe, of moet dit via de huisarts? Ik zit met hetzelfde probleem, heb nu al vier weken niet meer gelopen door aanhoudende knieklachtenHad gehoopt dat het vanzelf wel zou weggaan, maar ik heb de indruk dat het soms alleen maar erger is dan vier weken geleden
![]()
Je doet geen andere sporten, want daar kan het ook aanliggen?quote:Op maandag 23 oktober 2006 09:20 schreef corny het volgende:
[..]
Kun je gewoon naar een willekeurige sportarts toe, of moet dit via de huisarts? Ik zit met hetzelfde probleem, heb nu al vier weken niet meer gelopen door aanhoudende knieklachtenHad gehoopt dat het vanzelf wel zou weggaan, maar ik heb de indruk dat het soms alleen maar erger is dan vier weken geleden
![]()
ehmm....ook ff off-topic, maar ik begin zo'n vaag vermoeden te krijgen dat ik jou misschien ook wel eens in het echt heb gezien...iets met de UvA?quote:Op maandag 16 oktober 2006 18:44 schreef Grumpey het volgende:
[..]
Ik sta morgen en overmorgen daar boeken te verkopen toevallig
neej, VU....(zou wat zijn, als ik iedereen hier zou kennen, dat verwacht je nietquote:Op woensdag 25 oktober 2006 13:03 schreef Nooruna het volgende:
[..]
ehmm....ook ff off-topic, maar ik begin zo'n vaag vermoeden te krijgen dat ik jou misschien ook wel eens in het echt heb gezien...iets met de UvA?
sorry nog steeds off-topic....pfft, zou wat zijn idd...alhoewel in de VU-boekwinkel ben ik ook weleens geweest.....quote:Op woensdag 25 oktober 2006 13:26 schreef Grumpey het volgende:
[..]
neej, VU....(zou wat zijn, als ik iedereen hier zou kennen, dat verwacht je niet)
Nee, hardlopen is de enige sport die ik momenteel beoefen. Nou ja, momenteel niet dusquote:Op woensdag 25 oktober 2006 13:00 schreef Nooruna het volgende:
[..]
Je doet geen andere sporten, want daar kan het ook aanliggen?
Ik heb van de zomer last van mijn rechterknie gehad en achteraf denk ik dat het meer met de plotselinge "zwenk'bewegingen te maken had die ik met een andere sport deed.
Ik heb toen een maand echt helemaal niet hardgelopen, maar wel veel fietsen en watersporten.
Het is nu helemaal weg en ik loop nu 5 keer per week tussen 6 en 15km, dat ligt een beetje aan of ik tijd en zin heb.
Ehm...langs de Amstel komt weleens voor ja, maar meestal ren ik in de buurt van Ouderkerk.quote:Op woensdag 25 oktober 2006 13:37 schreef Grumpey het volgende:
Nouja, grootste kans om me tegen te komen is als je ook langs de Amstel hardloopt, aangezien dat mijn standaard route is (enige optie ook, woon in het centrum en vondelparkrondje is net te kort)
Maar als je het niet erg vind ga ik niet met een FOKshirt lopen ofzo, zoveel behoefte aan herkenning heb ik ook weer niet
Ze blijven echt altijd lelijk he, hardloopschoenen. Maar voor hardlopenschoenen zien ze er goed uitquote:Op woensdag 25 oktober 2006 13:46 schreef Svyatagor het volgende:
Dit zijn overigens mijn nieuwe shoes:
http://www.mizunoeurope.com/sport/product.asp?poid=4863&ssc=333438&index=&cid=208
[afbeelding]
ach, zo snel ben ik ook niet meer als ik helemaal tot aan oudekerk gelopen ben hoorquote:Op woensdag 25 oktober 2006 14:04 schreef Nooruna het volgende:
[..]
Ehm...langs de Amstel komt weleens voor ja, maar meestal ren ik in de buurt van Ouderkerk.
Jammer dat je echt stukken sneller als ik ren, anders konden we een keer afspreken (en met Annoh?)..
en nee ik doe ook geen FOK-shirt aan..
Ik sta nog na te beven joh, ben er zelfs nu ziek van gewordenquote:Op woensdag 25 oktober 2006 14:28 schreef annoh het volgende:
Hahaha proef ik heir een zekere schaamte nooruna en Grumpey? Haha heel herkenbaar.
Ik heb er een jaar of vijf geleden ongetraind aan meegedaan, een etappe van 7 km geloof ik. Ik kwam brokkend over de finish.quote:Op vrijdag 27 oktober 2006 10:16 schreef Grumpey het volgende:
sterkte alvast, hou ons op de hoogte
Heb zelf nagevraagd hoe het werkt om in het universiteitsteam te mogen lopen tijdens de batavierenrace, en ik zit nu in de voorselectiegroep dus hopelijk mag ik dan ook meedoenAl zit ik er in op basis van mijn snelste tijd, dus ik moet op dit niveau blijven of beter worden, niet opeens verslechteren want dan wordt het lastig.
Lijkt me erg leuk om voor uni te mogen lopen tijden de bata, nog meer mensen die de bata kennen hier?
3 december is de Olympisch stadionloop, 5 of 10 km, met finish in het stadion zelf, dus mooie herkansing, en mooi doel om te halen met je kapote benen tochquote:Op zondag 22 oktober 2006 21:54 schreef annoh het volgende:
Jaloers op mensen die de Marathon van Amsterdam hebben gelopen?
Totaaaal geen last vanTsss een finish in t olympisch stadion, wat stelt dat nou voor??
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |