abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_41888002
Paus zegt iets, wordt volgens moslims uit
context gerukt, moslims boos.

Hier verder.

Volledige toespraak van de Paus

quote:
Amid growing clamor for a papal apology, Muslim protesters shout slogans against the pope at a rally in Pakistan.
quote:
Pope Benedict had quoted a Byzantine emperor who said a command by Mohammed to spread his faith by the sword was "evil and inhuman."
quote:
The pope made his comments quoting Emperor Paleologus in a speech at the University of Regensburg, Germany, on Tuesday.
Vorige delen:
Abrahamistische Wars #01
Abrahamistische Wars #02
Abrahamistische Wars #03
Paus in het nauw

Frontpage
Toespraak paus wekt woede moslims
'Verklaring van paus onvoldoende'

Videomateriaal:
http://frontpage.fok.nl/video/1941

Laatste bijdragen uit vorige topic:
quote:
Op zondag 17 september 2006 14:05 schreef Triggershot het volgende:

[..]

De moslimvereniging regelt een spoedmeeting waarbij wordt besloten van de VS te eisen dat ze de terroristen uitleveren, de VS weigert en zegt dat men zonder bewijzen niemand zullen uitleveren, Moslimorganisatie verklaard de oorlog. De moslims bombarderen maandenlang de VS, maar Amerika lijkt niet te penetreren, dat steunen de Moslims China en Rusland en zorgen die 2 landen dat hun kleinere bondgenoten toch mee doen, want je bent of tegen of met de moslims. "Erdogan zegt, "laat de Jihad maar beginnen" Christelijke wereld is geschokt, "Jihad"?. Erdogan corrigeert zich snel en biedt zijn excuses aan, eindelijk valt laatste bolkwerk van de Vs, 2 jaar later wordt ook Brittanie preventief opgeruimd omdat ze massavernietigingswapens zouden hebben
quote:
Op zondag 17 september 2006 14:06 schreef Apropos het volgende:

[..]

Noem je die dingen nou nieuw, of alleen maar goed?
quote:
Op zondag 17 september 2006 14:06 schreef Ringo het volgende:

[..]

Een mening? Ik wil alleen de vernietiging van god zelf. Zo'n atoombom heeft een weidse uitwerking; dat zwarte fetisj gaat er hoe dan ook aan.

[ Bericht 47% gewijzigd door #ANONIEM op 17-09-2006 17:04:43 ]
  zondag 17 september 2006 @ 14:11:25 #2
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_41888057
Waar waren we?

O ja, bij de vernietiging van de Ka'aba.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_41888063
De paus heeft natuurlijk gelijk.
pi_41888085
Abrahamitische Wars?? Rare TT...
eeeh
pi_41888114
quote:
Op zondag 17 september 2006 14:12 schreef DaveHarris het volgende:
Abrahamitische Wars?? Rare TT...
Hij bedoelt Abrahamitische Warez.
Zelden schryf ik wat ik wil, en nooit wat 'n ander wil.
pi_41888121
quote:
'Non vermoord wegens uitspraken'

Een Italiaanse non is zondag doodgeschoten in de Somalische hoofdstad Mogadishu. Volgens woordvoerders van de moslims in het land kan de moord verband houden met de ophef in de islamitische wereld over de uitspraken van de paus.

"De kans is groot dat de mensen die haar hebben gedood, boos waren over de commentaren die de katholieke paus tegen de islam heeft geuit", aldus een woordvoerder.

De pogingen van de paus om de gemoederen over zijn uitspraken te kalmeren, vielen bij de Moslims Broederschap in Egypte in goede aarde. "We beschouwen de nieuwe uitlatingen als afstand nemen van de voorgaande. We zien het als een afdoende spijtbetuiging, ook al hadden we graag gezien dat de paus zijn ideeën en visie over de islam duidelijker had gemaakt", zei een zegsman.
All those moments will be lost, like tears in rain... Time to die.
pi_41888130
tvp
pi_41888218
quote:
Op zondag 17 september 2006 14:13 schreef Roi het volgende:

Een Italiaanse non is zondag doodgeschoten in de Somalische hoofdstad Mogadishu. Volgens woordvoerders van de moslims in het land kan de moord verband houden met de ophef in de islamitische wereld over de uitspraken van de paus.

"De kans is groot dat de mensen die haar hebben gedood, boos waren over de commentaren die de katholieke paus tegen de islam heeft geuit", aldus een woordvoerder.

De pogingen van de paus om de gemoederen over zijn uitspraken te kalmeren, vielen bij de Moslims Broederschap in Egypte in goede aarde. "We beschouwen de nieuwe uitlatingen als afstand nemen van de voorgaande. We zien het als een afdoende spijtbetuiging, ook al hadden we graag gezien dat de paus zijn ideeën en visie over de islam duidelijker had gemaakt", zei een zegsman.
Wat zijn die gasten toch vreselijk achterlijk bezig
If everything isn't black and white, I say, 'Why the hell not?'
pi_41888220
quote:

[..]
Ik snap dan altijd niet hoe ze weten tegen wie ze zich moeten richten, en waarom; ze zijn immers totaal onderontwikkeld en analfabeet op de koop toe ook. Dat doet kwade opzet vermoeden.
pi_41888231
quote:
Op zondag 17 september 2006 14:16 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Ik snap dan altijd niet hoe ze weten tegen wie ze zich moeten richten, en waarom; ze zijn immers totaal onderontwikkeld en analfabeet op de koop toe ook. Dat doet kwade opzet vermoeden.
wat hij zegt
pi_41888239
Toch wel fijn dat er zo'n grote groep fanatiekelingen om de hoek staat om hun geloof te bombarderen op de mensen die het niet willen. Fijn dat ons decennialange respect in het verleden voor hun cultuur nu terugbetaald wordt. Het is imo niet de vraag van of maar eerder van wanneer de Westerse wereld een enorme oorlog gaat beginnen.
pi_41888315
quote:

[..]
Wat een stel schurftige zakkenwassers. Maar het motief staat nog niet helemaal vast:

http://www.cnn.com/2006/W(...).nun.reut/index.html
pi_41888382
quote:
Op zondag 17 september 2006 14:20 schreef Apropos het volgende:

[..]

Wat een stel schurftige zakkenwassers. Maar het motief staat nog niet helemaal vast:

http://www.cnn.com/2006/W(...).nun.reut/index.html
een non drie maal in de rug schieten..........
pi_41888403
terug vind post
pi_41888419
quote:
Op zondag 17 september 2006 14:22 schreef Het_hupt het volgende:

[..]

Ben alvast benieuwd hoe BSB en trawanten dit gaan goed praten.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
pi_41888447
quote:
Op zondag 17 september 2006 14:11 schreef Ringo het volgende:
Waar waren we?

O ja, bij de vernietiging van de Ka'aba.
O.a ja
pi_41888471
quote:
Op zondag 17 september 2006 14:23 schreef Jarno het volgende:

[..]

Hoezo, moest jij Abu Graib goedpraten?

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 17-09-2006 14:25:32 ]
pi_41888481
quote:

[..]

Ze zeggen vast dat het geen echte moslims waren, immers de Islam is liefde
pi_41888499
quote:

[..]

Niet. Dit is walgelijk. Waarom zou je dit goedpraten ?

Moet jij de oorlog in Irak goedpraten? Nee, dat hoeft niet.
pi_41888761
quote:
Op zondag 17 september 2006 14:26 schreef IHVK het volgende:

[..]

Niet. Dit is walgelijk. Waarom zou je dit goedpraten ?
Dat zou je ook niet moeten doen, maar helaas bieden ervaringen uit het verleden met deze gasten weinig hoop.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
pi_41889002
quote:
Op zondag 17 september 2006 14:17 schreef JeRa het volgende:
Toch wel fijn dat er zo'n grote groep fanatiekelingen om de hoek staat om hun geloof te bombarderen op de mensen die het niet willen. Fijn dat ons decennialange respect in het verleden voor hun cultuur nu terugbetaald wordt. Het is imo niet de vraag van of maar eerder van wanneer de Westerse wereld een enorme oorlog gaat beginnen.
dat duurt niet lang meer.

Presidentskandidaat VS verklaart WO III
When you are courting a nice girl an hour seems like a second. When you sit on a red-hot cinder a second seems like an hour. That's relativity.
pi_41889030
quote:
Op zondag 17 september 2006 14:17 schreef JeRa het volgende:
decennia lange respect .. waar heb je het over .. dat de moslim in iraq blij moet zijn met een amsterdamse moskee ?
voor het geval je het nog niet wist, maar de wereld(politiek) bestaat al ietsjes langer dan een paar decennia !

btw .. nog uit de vorige .. er zijn idd maar 2 landen direct bezet, idd, maar wat te zeggen van militaire/luchtmachtbasissen of in het land zelf of in het buurland, waarvan ook een behoorlijke dreiging uitgaat .. de dreiging van een bezetting bij een verkeerde beweging hangt iig wel constant in de lucht ..
en zoals we in iraq hebben gezien, je hoeft nog niet eens een echte reden te hebben ..
ik bedoel maar, als het dan echt neerkomt op "die man was gewoon slecht en moest weg", val dan ajb nu somalië binnen want wat daar gebeurt de laatste tijd is nou wel 10 keer erger dan iraq ooit is geweest
pleased to meet you
  Donald Duck held zondag 17 september 2006 @ 14:46:05 #23
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_41889072
Waarschijnlijk zullen die rellende eikels nu wat kalmeren
quote:
Paus neemt afstand van beledigende uitspraken

Uitgegeven: 17 september 2006 12:25
Laatst gewijzigd: 17 september 2006 14:08
CASTEL GANDOLFO - Paus Benedictus XVI heeft zondag afstand genomen van de uitspraken die in de moslimwereld als uiterst beledigend zijn opgevat en heeft zijn "diepe spijt" uitgesproken.

De kerkvorst zei voordat hij zondag het Angelus uitsprak in zijn zomerresidentie Castel Gandolfo, dat hij "geschokt" was "door de reactie op bepaalde delen van mijn toespraak in Regensburg, die worden gezien als belediging voor moslimgelovigen".

Middeleeuwse tekst

De omstreden delen van de toespraak "kwamen uit een middeleeuwse tekst en uitten op geen enkele manier mijn persoonlijke gevoelens. Ik hoop dat deze uitleg voldoende is om de gemoederen te kalmeren en de werkelijke bedoeling van mijn toespraak te begrijpen. Ik heb groot respect voor het islamitische geloof.".

De paus benadrukte dat de bedoeling van de gehele toespraak "een uitnodiging tot een open en eerlijke dialoog is, vanuit wederzijds respect".
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_41889171
quote:
Op zondag 17 september 2006 14:24 schreef Triggershot het volgende:

[..]

O.a ja
Hoezo heb je eigenlijk voor deze TT gekozen?
eeeh
  Donald Duck held zondag 17 september 2006 @ 14:49:52 #25
46149 __Saviour__
pi_41889196
quote:
Op zondag 17 september 2006 14:44 schreef moussie het volgende:
btw .. nog uit de vorige .. er zijn idd maar 2 landen direct bezet, idd, maar wat te zeggen van militaire/luchtmachtbasissen of in het land zelf of in het buurland, waarvan ook een behoorlijke dreiging uitgaat .. de dreiging van een bezetting bij een verkeerde beweging hangt iig wel constant in de lucht ..
en zoals we in iraq hebben gezien, je hoeft nog niet eens een echte reden te hebben ..
ik bedoel maar, als het dan echt neerkomt op "die man was gewoon slecht en moest weg", val dan ajb nu somalië binnen want wat daar gebeurt de laatste tijd is nou wel 10 keer erger dan iraq ooit is geweest
Die millitaire bassisen zijn gewoon keihard nodig. Dat is nodig om de dreiging die uitgaat van vijandige landen te compenseren.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
pi_41889221
quote:
Op zondag 17 september 2006 14:46 schreef __Saviour__ het volgende:
Waarschijnlijk zullen die rellende eikels nu wat kalmeren
[..]
Tja, ik snap die Pope wel. Als ie niet kruipend je excuses aanbiedt voor het uitspreken van een onmiskenbaar feit in deze wereld breekt de pleuris weer is uit onder deze angstaanjagend onderontwikkelde 'brengers van vrede'.
  zondag 17 september 2006 @ 14:50:32 #27
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_41889224
De uitspraken van de paus zijn verre van handig. In de westerse wereld wordt de paus grotendeels gezien als een ceremoniele functie (like we care). Maar voor die landen of mensen waar geloof een drijvende kracht is, wordt elk uitgesproken woordje extra op de weegschaal gelegd (so far so good).

Door elke oorlog aanwijsbaar te koppelen aan het geloof komen we ook geen stap dichterbij. zie voorbeeld Irak.
De iraakse burgeroolog : heeft weinig meer te maken wat de Amerikanen aan het uitvreten zijn. Het is verworden tot een geëscaleerd conflict tussen sjietische & soennitische moslims onderling. Wellicht een strijd over de toekomst van Irak (+ olie). De vraag moet je eigenlijk omdraaien.... als de Amerikanen & co er weg gaan ... zal dan de burgeroolog stoppen ?.... denk het niet.

Soms vraag ik me af of het weghalen van Saddam Hoessein wel de juiste keuze is geweest. Hij is de personificatie van Irak gebleken. Hij wist wel eenheid te smeden... door een overtuigende en hard regime.
De oorlog en inmenging in Irak zal straks de geschiedenis ingaan als de verloren oorlog. Niemand wil daar nog vrede, de landsgrenzen staan onder druk en de aanleiding om deze oorlog te beginnen (lees : 09/11) is ook een "big scam".
pi_41889331
quote:
Op zondag 17 september 2006 14:50 schreef Flawless2006 het volgende:

[..]

Tja, ik snap die Pope wel. Als ie niet kruipend je excuses aanbiedt voor het uitspreken van een onmiskenbaar feit in deze wereld breekt de pleuris weer is uit onder deze angstaanjagend onderontwikkelde 'brengers van vrede'.
Ik zie toch op geen enkele manier hoe de paus kruipt. Hij heeft gewoon in alle redelijkheid nogmaals uitgelegd wat hij bedoelde.
pi_41889452
quote:
Op zondag 17 september 2006 14:50 schreef Flawless2006 het volgende:

[..]

Brengers van de vrede... Het lijkt er meer op dat ze het geweten van de wereld willen zijn. Het geweten van het Westen wel te verstaan. Dat zou misschien niet eens erg zijn als die hypocriete eikels hun vele tekortkomingen ook eens zouden onderkennen en zich ook uitspreken tegen hun geloofsgenoten die weer eens een paar onschuldige mensen opblazen. Maar nee. De islamitische massa hysterie laat zich perfect in rechte banen leiden en richt zich alleen tegen hen die een andere religie aanhangen.
eeeh
pi_41889478
quote:
Op zondag 17 september 2006 14:49 schreef DaveHarris het volgende:

[..]

Hoezo heb je eigenlijk voor deze TT gekozen?
Beiden zijn Abrahamitisch, dus strijden is wmb zinloos.
pi_41889492
quote:
Op zondag 17 september 2006 14:53 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Ik zie toch op geen enkele manier hoe de paus kruipt. Hij heeft gewoon in alle redelijkheid nogmaals uitgelegd wat hij bedoelde.
En waarom zou hij dat doen? Om de mensen die hem verachten tevreden te stellen? Waar bemoeien die lieden zich eigenlijk mee? Als ze in eerste instantie al niet begrijpen wat hij bedoelde dat moeten ze gewoon lekker hun mondje dicht houden en verder gaan met de orde van de dag.
eeeh
pi_41889504

Had de oude paus dan zo'n goede connectie met de Islam dan ?

[ Bericht 39% gewijzigd door Roi op 17-09-2006 15:07:26 ]
All those moments will be lost, like tears in rain... Time to die.
  zondag 17 september 2006 @ 15:01:23 #33
93744 Finder_elf_towns
Sterf nu en vloek tevergeefs
pi_41889550
En we hebben een beller.

Arab op-ed: Pope’s remarks may lead to war
quote:
Muslim world newspapers filled with articles slamming pope’s remarks; ‘it is clear that such remarks only contribute to the fueling of the fire raging between Islam and the West,’ op-ed published in al-Sharq al-Awsat says

The recent remarks made by Pope Benedict XVI on Islam are threatening to ignite the entire Muslim world.

Op-Eds published in the Arab newspapers slammed the pope even after the Vatican’s apology.

The most extreme opinion was voiced by Hani Pahas in the London-based Arabic-language daily newspaper Al-Hayat, who wrote “the pope’s comments may lead to war; we fear that the pope’s statements may lead to a war that we, Muslims and Christians alike, are trying to prevent through dialogue between East and West.

Hussein Shabakshy wrote in an article published by the London-based Arabic-language newspaper al-Sharq al-Awsat “It is clear that such remarks only contribute to the fueling of the fire raging between Islam and the West. There is no difference between Osama bin Laden and Ayman al-Zawahiri speaking from their caves in Tora Bora and the stage of an important Christian saint. Both parties contribute to the world verbal weapons for mass destruction.”

“The pope’s latest statement cannot be considered a slip of the tongue or a comic bit from a TV show; the situatio0n here is different, and his remarks are indicative of an important and highly symbolic stance toward the religion (Islam) and the prophet of about a billion and-a-half Muslims,” he said.

“These are ignorant comments previously made by Adolf Hitler, who spoke of a supreme white race against all the other races, especially the African race.

Egypt's Muslim Brotherhood said a Vatican statement on Saturday saying Pope Benedict was sorry for upsetting Muslims with his comments on Islam did not go far enough.

"We want a personal apology (from the Pope). We feel that he has committed a grave error against us and that this mistake will only be removed through a personal apology," Muslim Brotherhood Deputy Leader Mohammed Habib told Reuters.

The Grand Imam of the Al – Azhar University in Cairo, Sheikh Muhammad Sayyid Tantawi said the pope’s statements stem from complete ignorance regarding all that is related to Islam.

Other religious leaders throughout the Muslim world, including Iran, also slammed the pope.

The spiritual leader of Lebanon's Sunnis, the Grand Mufti Sheik Mohammed Rashid Kabbani, said the pope's remarks emanated either from "Ignorance and lack of knowledge or were deliberately intended to distort Islam."

"Reason is the substance of Islam and its teachings ... Islam prohibited violence in human life. Anyone who wants the truth (about Islam) must take it from Islam's holy book, the Koran, rather than from a dialogue or excerpts," he said.

'Assad can’t sleep at night'

Meanwhile in Lebanon, prominent Shiite leader Muhammad Hassan said Hizbullah failed to prove during the recent war that it is capable of preventing Israel from attacking the country.

In an interview with Al-Sharq al-Awsat Hassan said “the resistance, despite the strong military resolve and the heroic acts of its warriors, it did not prove to be a deterrent against such technologically-supreme aggression and an aggressive air force. This deterrence was only successful on the ground.”

The anti-Syrian "March 14 Forces" said in response to claims made by Hizbullah Chief Hassan Nasrallah that the group had repeatedly ‘stabbed Lebanon in the back’ that Hizbullah has launched a political battle that has resulted in a major split.

Nasrallah’s political advisor Hussein Halil said “their (March 14 Forces) culture is similar to Israeli demands. We want to protect this land from foreign patrons.”

Tensions in Lebanon are mounting ahead of the next UN report on the assassination of former Prime Minister Rafik Hariri.

In an interview with UPI, Former Syrian Vice President Abdel Halim Khaddam reiterated his claim that Syrian President Bashar Assad is to blame for the murder. Asked why Assad was absent from the summit of Non-Aligned Movement nations in Cuba, Khaddam said “Bashar can’t sleep at night. He is very fearful regarding the internal situation and is afraid to leave the country for fear he may not be able to return.”
http://www.ynetnews.com/articles/0,7340,L-3304575,00.html
  zondag 17 september 2006 @ 15:02:05 #34
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_41889567
quote:

[..]

Ik kan er geen oordeel over hebben, ik ken de ins en outs niet van de zaak.

²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
pi_41889582
quote:
Op zondag 17 september 2006 15:01 schreef Finder_elf_towns het volgende:
En we hebben een beller.

Korte nl samenvatting?
eeeh
  Donald Duck held zondag 17 september 2006 @ 15:03:26 #36
46149 __Saviour__
pi_41889603
quote:
Op zondag 17 september 2006 15:01 schreef Finder_elf_towns het volgende:
En we hebben een beller.

[..]

http://www.ynetnews.com/articles/0,7340,L-3304575,00.html
ach ja, aan de ene kant heb ik iets van: laat die oorlog maar komen. het hele middenoosten kan binnen een paar uur van de kaart geveegd worden.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
  zondag 17 september 2006 @ 15:05:33 #37
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_41889666
quote:
Op zondag 17 september 2006 15:02 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

²
Godallemachtig, wat ben je toch een zak hooi BSB.
pi_41889681
quote:
Op zondag 17 september 2006 15:02 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

²
Nee precies, iedereen weet hoe listig en kwaadaardig nonnen kunnen zijn he.

Suflul.
pi_41889718
quote:
“These are ignorant comments previously made by Adolf Hitler, who spoke of a supreme white race against all the other races, especially the African race.
De Hitlervergelijking, een populair Westers importproduct .
  zondag 17 september 2006 @ 15:09:11 #40
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_41889762
quote:
Op zondag 17 september 2006 15:06 schreef Jarno het volgende:

[..]

Nee precies, iedereen weet hoe listig en kwaadaardig nonnen kunnen zijn he.

Suflul.
Wat verwoordt je dat toch prachtig. Nonnen zijn over het algemeen eerlijke hardwerkende betrouwbare vrouwen, maar net die ene kan een uitzondering zijn.

Maar zoals de feiten nu gepresenteerd worden door de media zeg ik onder voorbehoud het volgende:"Ik ben tegen zinloos geweld."

²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
  zondag 17 september 2006 @ 15:09:50 #41
89730 Drugshond
pi_41889791
quote:
Op zondag 17 september 2006 14:59 schreef DaveHarris het volgende:

[..]

En waarom zou hij dat doen?
Om te laten zien dat het christendom een bastion van redelijkheid is?
quote:
Om de mensen die hem verachten tevreden te stellen?
Vast niet.
quote:
Waar bemoeien die lieden zich eigenlijk mee? Als ze in eerste instantie al niet begrijpen wat hij bedoelde dat moeten ze gewoon lekker hun mondje dicht houden en verder gaan met de orde van de dag.
Lijkt mij ook, de islamitische wereld heeft niet als voornaamste probleem dat ze islamitisch zijn, maar vooral dat ze zo ongelooflijk dom en onderontwikkeld zijn.
  zondag 17 september 2006 @ 15:10:46 #43
93744 Finder_elf_towns
Sterf nu en vloek tevergeefs
pi_41889809
quote:
Op zondag 17 september 2006 15:02 schreef DaveHarris het volgende:

[..]

Korte nl samenvatting?
Kort staat er:
Islamitische kranten veroordelen massaal de uitspraken van de paus. Er is extreem veel woede, de bekende beschuldigen zoals "onwetendheid over de islam hebben geleid tot deze uitspraken" vieren hoogtij. Daarnaast staat er nog wat over de nachtrust van Assad, die niet optimaal meer is. Maar dat heeft weinig met dit topic te maken.

[ Bericht 0% gewijzigd door Finder_elf_towns op 17-09-2006 15:28:03 ]
pi_41889827
quote:
Op zondag 17 september 2006 15:09 schreef Drugshond het volgende:
TT's voorgaande topics aangepast (i.v.m. het stroomlijnen van de OP).
"Abrahamistische", maf woord overigens.
Zou, in de geest van het stroomlijnen, de titel niet gewoon in een taal gesteld kunnen worden?
  Donald Duck held zondag 17 september 2006 @ 15:11:31 #45
46149 __Saviour__
pi_41889831
quote:
Op zondag 17 september 2006 15:09 schreef Drugshond het volgende:
TT's voorgaande topics aangepast (i.v.m. het stroomlijnen van de OP).
"Abrahamistische", maf woord overigens.
Beter dan die eerste titels. "Paus beledigt moslims". Slaat nergens op. Neenee, "Moslims voelen zich beledigd door paus" had dat moeten zijn.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
  zondag 17 september 2006 @ 15:12:49 #46
89730 Drugshond
  zondag 17 september 2006 @ 15:16:44 #47
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_41889990
quote:
Op zondag 17 september 2006 14:22 schreef Het_hupt het volgende:

[..]

Was het beter geweest om haar 3x in het gezicht te schieten dan

Maar dit was te verwachten. In Nederland staken we Islamitische scholen, Moskeen etc etc in de fik toen die Imam zei dat Homo's van een flat geflikkerd moesten worden.
Meeste Fokkers vonden dat helemaal niet zo erg.
Nu wordt er een Non afgemaakt en valt de hele samenleving erover.
Het wordt tijd om alle geloven BUITEN de wet te laten. Laat ze het maar lekker zelf uitzoeken.
Religieuze moorden, oorlogen etc etc gewoon negeren.
pi_41890025
quote:
Op zondag 17 september 2006 15:12 schreef Drugshond het volgende:
Ik ben toch bezig.... verzin maar een passende TT titel.
<- Luie mod en zo.... (zondag ook).
Paus vs Mohammed?
  Donald Duck held zondag 17 september 2006 @ 15:18:26 #49
46149 __Saviour__
pi_41890031
quote:
Op zondag 17 september 2006 15:12 schreef Drugshond het volgende:
Ik ben toch bezig.... verzin maar een passende TT titel.
<- Luie mod en zo.... (zondag ook).
Rellende zandapen Deel IV
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
pi_41890070
quote:
Op zondag 17 september 2006 14:59 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Beiden zijn Abrahamitisch, dus strijden is wmb zinloos.
Dan had je het ook monkey wars kunnen noemen
pi_41890073
quote:
Op zondag 17 september 2006 15:18 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Paus vs Mohammed?
Mohammedanen vs de Paus zou beter zijn.. Ik als atheist zet me geld trouwens op de paus in deze.
eeeh
pi_41890102
quote:
Op zondag 17 september 2006 15:18 schreef __Saviour__ het volgende:

[..]

Rellende zandapen Deel IV
Deel MMMMMMMCVX en waarschijnlijk ben ik dan nog een paar topics vergeten
pi_41890109
quote:
Op zondag 17 september 2006 15:16 schreef TheThirdMark het volgende:
. In Nederland staken we Islamitische scholen, Moskeen etc etc in de fik toen die Imam zei dat Homo's van een flat geflikkerd moesten worden.
Echt?
pi_41890113
quote:
Op zondag 17 september 2006 14:49 schreef __Saviour__ het volgende:
Die millitaire bassisen zijn gewoon keihard nodig. Dat is nodig om de dreiging die uitgaat van vijandige landen te compenseren.
uhm, dit wordt een andere discussie omdat het zich niet beperkt tot islamitische landen, dus ik zal er maar verder niet op doorgaan, behalve deze opmerking :
veel vijandigheid ontstaat juist door de basissen .. en ik moet zeggen dat ik de bezorgdheid hierover steeds meer begin te delen, als ik zie hoe de bouwers van deze basissen omgaan met de principes die zij zeggen te verdedigen .. en dan het feit dat zelfs afspraken/verdragen niet meer bindend zijn, best wel eng, het waren ooit eens vrienden en bondgenoten, tegenwoordig heb ik het idee dat ze zich zo tegen ons zouden kunnen keren zodra we het niet met elkaar eens zijn over hun gebruikte middelen
pleased to meet you
pi_41890140
En nu weer ontopic graag.
  zondag 17 september 2006 @ 15:34:22 #56
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_41890392
wat ik zo graag zou willen hebben is een geluid- of videolink naar het hele betoog.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
  zondag 17 september 2006 @ 15:35:27 #57
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_41890434
quote:
Op zondag 17 september 2006 15:20 schreef Apropos het volgende:

[..]

Echt?
ja echt...
  zondag 17 september 2006 @ 15:36:47 #58
33321 stukovich
Y tu mamá también
pi_41890479
quote:
Op zondag 17 september 2006 15:34 schreef zoalshetis het volgende:
wat ik zo graag zou willen hebben is een geluid- of videolink naar het hele betoog.
Hele transcript stond op cnn.com mien jong...
Tegenovergestelde van preventief
WACC = Ko = (EV/TV) ke + (VV/TV) (1-f) kv
  zondag 17 september 2006 @ 15:37:30 #59
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_41890501
quote:
Op zondag 17 september 2006 15:36 schreef stukovich het volgende:

[..]

Hele transcript stond op cnn.com mien jong...
nog steeds? heb je een linkje. ik zie het namelijk ook nooit in de op staan.
pi_41890531
die Somaliers moeten echt ophouden met hun acties tegen nonnen die niks te maken hebben met de woorden van Paus

stelletje ezels daar
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
  zondag 17 september 2006 @ 15:39:09 #61
33321 stukovich
Y tu mamá también
pi_41890545
quote:
Op zondag 17 september 2006 15:37 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

Als je nu naar cnn.com gaat, zie je pope-verhaal als hoofdartikel. Daaronder staat een linkje: 'Why Pope offended muslims'.
quote:
Pope 'deeply sorry' for Islam row

Pope Benedict says he is "deeply sorry" for the reaction to his comments on Islam and said his quotation from a medieval text about holy wars did not reflect his personal thoughts.

Egypt's Muslim Brotherhood said it was "a sufficient apology," but in Somalia an Italian nun was killed in an attack reportedly linked to the pope's speech.

FULL STORY

Muslims protest around the world | Statement in full

• Gallery: Pope's remarks stir global protests

Why the pope offended Muslims | Safety fears

• Pope: Islamic holy war against God's nature
  zondag 17 september 2006 @ 15:39:27 #62
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_41890558
quote:

[..]

Ik vond hier de volledige tekst:

http://www.cwnews.com/news/viewstory.cfm?recnum=46474
  zondag 17 september 2006 @ 15:41:50 #63
33321 stukovich
Y tu mamá también
pi_41890627
quote:
Op zondag 17 september 2006 15:38 schreef Meki het volgende:
die Somaliers moeten echt ophouden met hun acties tegen nonnen die niks te maken hebben met de woorden van Paus

stelletje ezels daar
Zo veel hopeloosheid daar, die gasten komen echt nog uit het jaar 0.

Een jaar geleden had je nog een documentaire over besnijdenissen van vrouwen Dat was niet bepaald plezierig om naar te kijken...
pi_41890659
Dat de topictitel ongevraagd word gewijzigd is tot daar aan toe, maar om het Abrahamistische wars te noemen vind ik een beetje knullig. Is "oorlogen"niet goed genoeg meer of zo ?
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_41890810
quote:
Op zondag 17 september 2006 15:41 schreef stukovich het volgende:

[..]

Zo veel hopeloosheid daar, die gasten komen echt nog uit het jaar 0.

Een jaar geleden had je nog een documentaire over besnijdenissen van vrouwen Dat was niet bepaald plezierig om naar te kijken...
echt en kan je voorstellen dat Hirsi daar ook uitkomt

Somalie een land vol met monsters
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
  zondag 17 september 2006 @ 15:49:47 #66
33321 stukovich
Y tu mamá también
pi_41890861
quote:
Op zondag 17 september 2006 15:48 schreef Meki het volgende:

[..]

Tja, aan de ene kant ben ik wel blij met dat soort mensen. Het brengt een goed debat op gang en het laat nog maar eens zien hoe flinterdun de verstandshouding is tussen moslims en niet-moslims. Tijd om daar aan te werken
pi_41891209
gaan de protesterende moslims nu weer naar huis nu de paus sorry heeft gezegd of krijgen we alsnog oorlog ?
pi_41891883
Als we die S uit Abrahamitisch nou eens weghalen, komen we al een eind met de titel.

[ Bericht 1% gewijzigd door Autodidact op 17-09-2006 16:39:35 ]
pi_41891904
quote:
Op zondag 17 september 2006 16:02 schreef het_fokschaap het volgende:
gaan de protesterende moslims nu weer naar huis nu de paus sorry heeft gezegd of krijgen we alsnog oorlog ?
Er moet maandag weer gewerkt worden hè...
pi_41892040
quote:
Op zondag 17 september 2006 15:49 schreef stukovich het volgende:

Tijd om daar aan te werken
en hoe gaan we dat doen ? door religie dood te zwijgen
  zondag 17 september 2006 @ 16:29:25 #71
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_41892076
quote:
Op zondag 17 september 2006 15:39 schreef Ringo het volgende:

[..]

Ik vond hier de volledige tekst:

http://www.cwnews.com/news/viewstory.cfm?recnum=46474

veel text, heb selectief gelezen. thanks. kan ik het op mijn gemak lezen!
  zondag 17 september 2006 @ 16:31:14 #72
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_41892142
quote:
Op zondag 17 september 2006 15:48 schreef Meki het volgende:

[..]

ik kan me juist voorstellen dat er uit een flinke hoop mest een prachtige bloem kan bloeien, juist door die grote hoop shit.
pi_41892231
De reacties van de Moslims na de excuses van de paus zijn zeer belangrijk... Hoewel ik het op zich wat politiek correct (om niet te zeggen laf) vind van de paus...
pi_41892454
quote:
Op zondag 17 september 2006 16:24 schreef Autodidact het volgende:
Als we die S uit Abrahamitisch nou eens weghalen, komen we al een eind met de titel.
of die eerste i vervangen voor een y .. da's zelfs nog toepasselijker
pleased to meet you
pi_41892574
quote:
Op zondag 17 september 2006 16:34 schreef Evil_Jur het volgende:
De reacties van de Moslims na de excuses van de paus zijn zeer belangrijk... Hoewel ik het op zich wat politiek correct (om niet te zeggen laf) vind van de paus...
Wat is er laf aan om nog eens uit te leggen wat je gezegd hebt?
  zondag 17 september 2006 @ 16:45:04 #76
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_41892580
quote:
Op zondag 17 september 2006 16:34 schreef Evil_Jur het volgende:
ik vond persoonlijk de reactie van egypte heel erg fijn.
pi_41892657
Hehe.

Abrahamitische oorlog vind ik trouwens nogal ambitieus kllinken...Volgens mij zijn het drie relmoslims zonder hobby tegen een oude gek.
pi_41892722
Het uitleggen vind ik prima, het afstand nemen van zijn uitspraken en zijn spijt erover betuigen is echter verkeerd. Hij zou zijn eigen uitspaken misschien wat moeten verduidelijken voor de zwakzinnigen, maar hij zou vooral vragen moeten stellen over de onterechte en overdreven reactie van de moslims. Nu stuurt hij de verkeerde boodschap.
pi_41892724
quote:
Op zondag 17 september 2006 16:45 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

ik vond persoonlijk de reactie van egypte heel erg fijn.
linkje ?

ik heb de tekst van de paus ook even vlug doorgelezen en het lijkt me toch wel dat hij op de redelijkheid van het christelijke geloof hamert wat sterk vervlochten is met de griekse filosofie en de enigszins gewelddadige kant van de islam. hier heeft hij wat mij betreft een inschattingsfout gemaakt. daarmee praat ik uiteraard niet de reakties van moslims goed, maar gelet op de recente historie was dit wel enigszins voorspelbaar.
pi_41893227
quote:

[..]

Bij deze.
pi_41893785
Muslim body welcomes Pope apology

The Muslim Council of Britain (MCB) has welcomed Pope Benedict XVI's apology for comments he made earlier in the week about Islam. Islamic groups called for an apology after the Pope quoted a 14th Century emperor's views the Prophet Muhammad was "evil and inhuman" in a speech.

On Sunday he appeared at his residence at Castel Gandolfo outside Rome to say he did not share those views. An MCB spokesman said: "We certainly welcome the Pope clarifying that."

Stressing that they were not his own words, the Pope quoted Emperor Manuel II Paleologos saying: "Show me just what Muhammad brought that was new and there you will find things only evil and inhuman, such as his command to spread by the sword the faith he preached."

MCB spokesman Inayat Bunglawala said: "All the while we've been asking the Pope to make it clear he did not share the views of the Christian emperor, which he had in his address at Regensburg University."

He said there was confusion over the inclusion of the words "because the Pope used the passage without ever qualifying it". The incident has sparked anger from some Muslims.

Mr Bunglawala said: "Now the Pope has made that clear, we hope things will calm down. It is exactly what we wanted to hear.

Ajmal Masroor said the Pope should declare all world religions equal

"A man in his position ought to be building bridges between communities."

Ajmal Masroor of the Islamic Society of Britain told BBC News: "What we want him to say... is world religions are all equal, we need to work together to create a peaceful and inclusive society."

Mr Masroor said Islam was "very ready" for the Pope's call for "frank and sincere dialogue" between the religions.

'Bridge-building'

On Saturday, an earlier apology from the Pope was described as "a good first step" in "recognising the hurt he caused", but MCB said they were "not sure whether this is enough of an apology".

Labour peer Baroness Uddin had urged the pontiff to use his next Mass to say something "bridge-building".

Although she welcomed the apology, the baroness said the Pope needed to make a gesture towards building a "good interfaith relationship with the Muslim world".

In the speech at Regensburg, the German-born Pope explored the historical and philosophical differences between Islam and Christianity, and the relationship between violence and faith. BBC.

Nou de rest van de wereld nog. En verder: "Benedictus blijft overigens welkom in Turkije. Zijn bezoek in november gaat door, zei minister Gul." NOS-teletekst.
pi_41893931
ik zie en hoor net op National Geographic in de serie "Geheime Bijbel" dat een paus in de dertiende eeuw Mohammed aanwees als de anti-christ

is daar al excuus voor aangeboden
pi_41894001
quote:
Op zondag 17 september 2006 17:26 schreef het_fokschaap het volgende:
ik zie en hoor net op National Geographic in de serie "Geheime Bijbel" dat een paus in de dertiende eeuw Mohammed aanwees als de anti-christ

Enig idee hoeveel mensen al voor anti christ zijn uitgemaakt?
pi_41894065
quote:
Op zondag 17 september 2006 17:29 schreef Triggershot het volgende:

[..]

heel veel waarschijnlijk

terwijl het om keizer Nero ging
pi_41894103
quote:
Op zondag 17 september 2006 17:29 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Toen Luther bezig was met zijn revolte tegen de katholieke kerk noemde de paus hem de Antichrist. Luther reageerde door de paus de Antichrist te noemen .
pi_41894122
quote:
Op zondag 17 september 2006 17:33 schreef het_fokschaap het volgende:

[..]

heel veel waarschijnlijk

terwijl het om keizer Nero ging
Zelf Averroes is uitgemaakt voor AC
pi_41894180
quote:
Op zondag 17 september 2006 17:35 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Zelf Averroes is uitgemaakt voor AC
en hij bedoelde het nog wel zo goed

zo zie je maar weer, de weg naar de hel....
  zondag 17 september 2006 @ 17:36:51 #89
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_41894184
quote:
Op zondag 17 september 2006 17:26 schreef het_fokschaap het volgende:

is er al excuus aangeboden om jezus als profeet te zien?

kom op joh.
pi_41894208
quote:
Op zondag 17 september 2006 17:36 schreef het_fokschaap het volgende:

[..]

en hij bedoelde het nog wel zo goed

zo zie je maar weer, de weg naar de hel....
We krijgen hier een beetje WFL niveau
pi_41894211
quote:
Op zondag 17 september 2006 17:36 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

is er al excuus aangeboden om jezus als profeet te zien?

kom op joh.
zeg, mag er geen komische noot in het topic. laten we het allemaal niet te serieus nemen. dat doen de gelovigen maar
  zondag 17 september 2006 @ 17:39:36 #92
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_41894277
quote:

Als wij toch eens een moslim zouden vermoorden voor iedere keer dat een imam een (volledig uit zijn verband gerukte) uitspraak over christenen deed...
The End Times are wild
pi_41894284
Hebben gelovigen al aan niet-gelovigen excuses aangeboden? Het is tenslotte wat dat wij en de wereldvrede gegijzeld worden door fanatieke sektes (christenen, joden moslims enzovoort).
De Postcodeloterij helpt!........mensen de vernieling in.
  zondag 17 september 2006 @ 17:40:59 #94
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_41894327
quote:
Op zondag 17 september 2006 17:39 schreef Mikrosoft het volgende:
Hebben gelovigen al aan niet-gelovigen excuses aangeboden? Het is tenslotte wat dat wij en de wereldvrede gegijzeld worden door fanatieke sektes (christenen, joden moslims enzovoort).
idd. er mag wel eens een hele grote verzoening komen.
pi_41894366
verzoening met de ongelovigen ? geloof je het zelf

de ondankbaren
pi_41894451
Zo heb ik er ook nog wel eentje.

Hebben jullie je excuses al aangeboden toen jullie zeiden dat God niet bestaat?
pi_41894488
Overigens vraag ik me nog steeds echt af wáárom de Paus een uitspraak citeert (om een dialoog op gang te brengen is de reden) van iemand waar de rest van de wereld eigenlijk nog nooit van heeft gehoord (of heeft beziggehouden in het normale leven) of op z'n minst compleet uit beeld is. Ook uit de moslimwereld hebben zich geen ongeregeldheden voorgedaan als we het hebben over Manuel II van Byzantium, althans niet in deze eeuw of de vorige. Daar moet de Paus echt moeite voor hebben gedaan en dan niet de gedachte hebben gehad dat het wel eens verkeerd zou kunnen vallen????

Manuel II Palaeologus heeft aan het eind van de 14e eeuw zijn "Dialogen met een Pers" over de verhoudingen tussen Bijbel en Koran laten optekenen. In de zevende dialoog over geloof en geweld sprak Manuel "Laat mij zien wat voor nieuwe dingen Mohammed heeft gebracht, en jij zult alleen slechte en inhumane dingen vinden, zoals dat hij heeft voorgeschreven het geloof dat hij predikte, met het zwaard te verspreiden." Bron
pi_41894572
quote:
Op zondag 17 september 2006 17:44 schreef Triggershot het volgende:

Sorry dat je god niet bestaat...

Nu je zin?
pi_41894623
quote:
Op zondag 17 september 2006 17:44 schreef Triggershot het volgende:

Zo blijf je excuses aanbieden voor iets waar geen bewijs voor is. Straks eisen satanisten nog excuses en mensen die in kabouters geloven.
De Postcodeloterij helpt!........mensen de vernieling in.
pi_41894667
quote:
Op zondag 17 september 2006 17:49 schreef Autodidact het volgende:

[..]

Sorry dat je god niet bestaat...

Nu je zin?
Jup.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')