abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_41882897
De PNVD (de 'pedopartij') krijgt te weinig aandacht vinden zij. Van de media en van de politiek. Is dat wel zo verstandig, aangezien we hier niet te maken hebben met wat pubers waarbij we kunnen denken: "ach, het gaan vanzelf wel weg." Nee, dit zijn volwassen mannen met duidelijke ideeën. Ideeën welke door de meeste mensen vol afschuw worden ontvangen. De media en de politiek zouden er veel meer bovenop moeten zitten.

Wat is uw idee?

Zie ook Pauw & Witteman:
http://cgi.omroep.nl/cgi-(...)eman/bb.20060912.asf
pi_41882918
voer de "vergeetput"-oplossing terug in!
  zondag 17 september 2006 @ 11:36:54 #3
69147 Zzyzx
Wie dit leest is gek.
pi_41882922
Mijn idee is dat ze niet zo moeten zeiken, ze hebben juist enorme exposure. Ze waren kort wereldnieuws. De meeste partijen heb ik nog nooit van gehoord, van die vieze pedo's wel.
pi_41882981
Ik kan me niet voorstellen dat ze te weinig aandacht gekregen hebben, mijn vader zat in thailand op het moment dat ze zich bekend maakte en hij zag het daar op het nieuws.
pi_41883029
Doodzwijgen is een slecht idee imo. De media moet hun abjecte ideeen breed over het voetlicht brengen. Hoe meer des te beter. Documentaires uitzenden over slachtoffers van pedofilie. Laten zien wat het kinderen op latere leeftijd doet. Dat het hun leven van a tot z kan ruineren.

Verder journaliek onderzoek naar de handel en wandel van de drie "heren". Vb een Zembla dokumentaire. Ad heeft vroeger sex met kinderen gehad. Die kinderen opsporen en voor de camara proberen te krijgen......
pi_41888174
Dat gesprek bij Pauw en Witteman was wel heel erg matig. Wat lieten de heren journalisten zich kennen zich. Wat een boutvragen over hun sexleven en dan aan het eind: "we kunnen jullie natuurlijk geen succes wensen"

Stuitend.
pi_41888516
Ja, het was beschamend hoe de twee heren zich als rebellerende pubers gedroegen tegenover hun eigen gasten.
pi_41888638
quote:
Op zondag 17 september 2006 14:26 schreef FuifDuif het volgende:
Ja, het was beschamend hoe de twee heren zich als rebellerende pubers gedroegen tegenover hun eigen gasten.
Nee hoor, tegen dit verderfelijke gedachtengoed kun je niet duidelijk genoeg zijn. Ik hoop dat andere journalisten ze ook tot de grond afmaken. . .
pi_41888751
quote:
Op zondag 17 september 2006 14:30 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Nee hoor, tegen dit verderfelijke gedachtengoed kun je niet duidelijk genoeg zijn. Ik hoop dat andere journalisten ze ook tot de grond afmaken. . .
Wat jij verderfelijk vindt, vindt niet iedereen verderfelijk. Hoe kun je jezelf als journalist serieus nemen als je een discussie voert op basis van subjectieve waardeoordelen? Je nodigt mensen uit. Mensen nemen de moeite om als gast naar je programma te komen en vervolgens kaffer je ze uit. Dat is journalistiek amateurisme. Journalistieke professionaliteit staat daarentegen in het teken van rede, argumentatie, volwassenheid, objectiviteit en respect voor degenen die je interviewt.
pi_41888823
Ik vind juist dat ze teveel aandacht krijgen, ze staan minimaal 3 keer per week in de Metro, dan is er weer iemand van een school afgestuurd, dan mag er iemand weer geen rekening openen, dan willen ze weer dat mensen anoniem hun handtekekening mogen kunnen zetten etc etc.
hooooi postbode siemen wij vervelen ons dus jij moet iets verzinnen. maar ik heb geen tijd want ik moet werken daarom!
pi_41888901
quote:
Op zondag 17 september 2006 14:34 schreef FuifDuif het volgende:

[..]

Wat jij verderfelijk vindt, vindt niet iedereen verderfelijk. Hoe kun je jezelf als journalist serieus nemen als je een discussie voert op basis van subjectieve waardeoordelen?
Vastellen dat praktiserende pedofie schade aan kindjes toebrengt vind ik erg verderfelijk. Het is raar als anderen dat niet verderfelijk vinden.... Het is nl algemeen bekend....
quote:
Je nodigt mensen uit. Mensen nemen de moeite om als gast naar je programma te komen en vervolgens kaffer je ze uit.
Als je daar als politicus niet tegen kan, dan hoor je niet thuis in de politiek. Als je niet tegen hitte kan, moet je niet in de keuken staan...
quote:
Dat is journalistiek amateurisme. Journalistieke professionaliteit staat daarentegen in het teken van rede, argumentatie, volwassenheid, objectiviteit en respect voor degenen die je interviewt.
Ik zie zelden een journalistiek programma die aan al die voorwaarden voldoet....Helaas een gegeven. Maar P&W hadden beter een heel uur kunnen uittrekken voor hun alleen......Dit was idd wel wat haastwerk...
pi_41888940
quote:
Op zondag 17 september 2006 14:30 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Meen je dat nou?
pi_41889081
quote:
Op zondag 17 september 2006 14:41 schreef SCH het volgende:

[..]

Meen je dat nou?
Ja, ik ben nu ff niet genunceerd. Ik meen het echt. Die kinderen die het overkomt zijn voor hun leven beschadigd. Het heeft een zware impact op hun latere leven. Zowel op het gebied van persoonlijk als sociaal functioneren. En bij het aangaan van relaties....

De kinderen die het overkomt zijn niet wilsbekwaam als het gaat om actieve sexualiteit. Voor hun is het devastating voor hun latere leven....

Ik vind het wel zielig voor de pedofielen, ze kunnen er waarschijnlijk niets aan doen. Daarom raad ik hun aan om zich te laten behandelen als dat mogelijk is.....

een kind beschadigen kan niet en mag niet.

we moeten er alles aan doen om het te bestrijden.

Dit kunnen we gewoon niet goed praten..

Vandaar dat ik vind dat journalisten hun best iets duidelijk mogen maken......, al zijn er natuurlijk ook grenzen....

Ik ben benieuwd naar je reactie , maar moet nu weg...

Blij dat je terug bent, lang geleden...
pi_41889423
quote:
Op zondag 17 september 2006 14:39 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Vastellen dat praktiserende pedofie schade aan kindjes toebrengt vind ik erg verderfelijk. Het is raar als anderen dat niet verderfelijk vinden.... Het is nl algemeen bekend....
Dan nog is het een individueel subjectief waardeoordeel. Het ontkracht je eigen standpunt als je enkel vervalt in subjectieve termen, zoals verderfelijk en raar. Het lijkt erop alsof je in dat geval geen goede argumenten hebt. Als je het hebt over schade, dan moet je eens kijken naar je eigen levensstijl en wat dat voor gevolgen heeft, indirect en direct, voor de natuur en derden.
quote:
Als je daar als politicus niet tegen kan, dan hoor je niet thuis in de politiek. Als je niet tegen hitte kan, moet je niet in de keuken staan...
Oh, maar ik had ook niet het idee dat de mannen van PNVD er niet tegen konden. Het is vooral een afgang voor de heren journalisten.
quote:
Ik zie zelden een journalistiek programma die aan al die voorwaarden voldoet....Helaas een gegeven. Maar P&W hadden beter een heel uur kunnen uittrekken voor hun alleen......Dit was idd wel wat haastwerk...
Mee eens.
pi_41889428
quote:
Op zondag 17 september 2006 14:46 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Ja, ik ben nu ff niet genunceerd. Ik meen het echt. Die kinderen die het overkomt zijn voor hun leven beschadigd. Het heeft een zware impact op hun latere leven. Zowel op het gebied van persoonlijk als sociaal functioneren. En bij het aangaan van relaties....

De kinderen die het overkomt zijn niet wilsbekwaam als het gaat om actieve sexualiteit. Voor hun is het devastating voor hun latere leven....

Ik vind het wel zielig voor de pedofielen, ze kunnen er waarschijnlijk niets aan doen. Daarom raad ik hun aan om zich te laten behandelen als dat mogelijk is.....

een kind beschadigen kan niet en mag niet.

we moeten er alles aan doen om het te bestrijden.

Dit kunnen we gewoon niet goed praten..

Vandaar dat ik vind dat journalisten hun best iets duidelijk mogen maken......, al zijn er natuurlijk ook grenzen....

Ik ben benieuwd naar je reactie , maar moet nu weg...

Blij dat je terug bent, lang geleden...
Ik ben het op alle punten wel zo'n beetje met je eens behalve met die opmerking over journalisten. Ik denk dat Pauw en Witteman eerder de sympathie neerleggen bij de pedo's door hun onprofessionele houding.

Bovendien ben ik van mening dat deze 3 heren zich vrij keurig gedragen en dat je toch beter met ze in debat kan gaan. Dat ben ik met de meeste partijen eens. Niet demoniseren, niet verbieden: onze democratie is sterk genoeg om dit aan te kunnen
pi_41889487
Ad van den Berg, de oudste, vind ik overigens erg vriendelijk en bereidwillig tot discussie overkomen. Als hij spreekt komt hij veel aardiger over dan ik de indruk kreeg van die foto's van hem in zijn caravan.
pi_41889631
quote:
Op zondag 17 september 2006 14:59 schreef FuifDuif het volgende:
Ad van den Berg, de oudste, vind ik overigens erg vriendelijk en bereidwillig tot discussie overkomen. Als hij spreekt komt hij veel aardiger over dan ik de indruk kreeg van die foto's van hem in zijn caravan.
Dat vind ik van alledrie eigenlijk wel. Ze zijn niet zo heel erg weird en juist daarom moet je ze serieus nemen, of ze niet uitndoigen voor je programma. Maar Pauw maakte zich echt belachelijk.
pi_41889665
Ja, of Witteman: "ik heb nog wel wat tips, maar ik denk niet dat die aan jullie zijn besteed." .
pi_41889714
Die jongens hebben gelijk dat de discussie en atmosfeer in de jaren 70 heel anders verliep. Je kunt je afvragen of het nu zoveel beter is voor kinderen.

Ik ben bang dat het huidige klimaat rond pedofilie minstens zo schadelijk is voor kinderen. Kinderen die iets meemaken zullen zich doodschamen vanwege de negatieve connotatie en pedo's worden weer volledig gecriminaliseerd en in de underground terug geworpen.
pi_41890107
Men moet niet uit het oog verliezen dat pedofillie niet gelijk staat aan criminaliteit, er zijn daadwerkelijk mensen die lijden aan hun eigen lustgevoelens. Dát moet niet worden doodgezwegen, die mensen moeten worden geholpen!
pi_41890226
quote:
Op zondag 17 september 2006 15:20 schreef Pizzakoppo het volgende:
Men moet niet uit het oog verliezen dat pedofillie niet gelijk staat aan criminaliteit, er zijn daadwerkelijk mensen die lijden aan hun eigen lustgevoelens. Dát moet niet worden doodgezwegen, die mensen moeten worden geholpen!
Dat zeker. Maar we moeten ook vaststellen dat het bij deze partij niet om strafbare feiten gaat.
pi_41890295
quote:
Op zondag 17 september 2006 15:28 schreef SCH het volgende:

[..]

Dat zeker. Maar we moeten ook vaststellen dat het bij deze partij niet om strafbare feiten gaat.
Absoluut, de partij heeft ongetwijfeld het beste voort met volwassenen alswel kinderen, helaas voor hun is hun defenitie van hoe het moet gaan in nederland anders dan die van het overgrote deel van de nederlanders
pi_41890356
quote:
Op zondag 17 september 2006 15:30 schreef Pizzakoppo het volgende:

[..]

Absoluut, de partij heeft ongetwijfeld het beste voort met volwassenen alswel kinderen, helaas voor hun is hun defenitie van hoe het moet gaan in nederland anders dan die van het overgrote deel van de nederlanders
Daarom snap ik de hysterie rond deze partij ook niet zo.
  zondag 17 september 2006 @ 15:34:30 #24
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_41890398
quote:
Op zondag 17 september 2006 11:41 schreef EchtGaaf het volgende:
Doodzwijgen is een slecht idee imo. De media moet hun abjecte ideeen breed over het voetlicht brengen. Hoe meer des te beter. Documentaires uitzenden over slachtoffers van pedofilie. Laten zien wat het kinderen op latere leeftijd doet. Dat het hun leven van a tot z kan ruineren.

Verder journaliek onderzoek naar de handel en wandel van de drie "heren". Vb een Zembla dokumentaire. Ad heeft vroeger sex met kinderen gehad. Die kinderen opsporen en voor de camara proberen te krijgen......
Dat zou idd wel een puik idee zijn. Daarna hopen dat een van de familie leden alsnog een mental breakdown krijgt en een grootschalige pedo-opruiming begint.
pi_41890405
quote:
Op zondag 17 september 2006 15:32 schreef SCH het volgende:

[..]

Daarom snap ik de hysterie rond deze partij ook niet zo.
Ik ook niet, maar je zult ook weten hoe hysterisch nederlanders kunnen reageren om iets wat ze niet kennen.
Allereerst, de partij zal nooit van de grond komen danwel genoeg stemmen vangen.
Ten tweede, het is hun ook enkel gericht om media aandacht te krijgen.
pi_41890815
quote:
Op zondag 17 september 2006 11:41 schreef EchtGaaf het volgende:

Precies, laat de stinkende waarheid maar boven tafel komen. En die uitzending van Paul en Witteman ging idd zijn doel voorbij. De PNVD werd niet op argumenten afgemaakt zoals het hoort. Ze hadden op zijn minst een kort stukje laten zien van een slachtoffertje en dan vragen om hun reactie oid.
pi_41891004
Pauw & Witteman waren beschamend slecht. Ze hingen een beetje de linkse politiek correcten uit en gaven hun gasten helemaal niet de gelegenheid om fatsoenlijk te praten. Ik ben geen fan van die club, maar aan politieke censuur doen we in dit land gelukkig niet. Laat die jongens spreken, en stem vervolgens niet op ze als het je niet aanspreekt, klaar.

[ Bericht 3% gewijzigd door Genverbrander op 17-09-2006 16:16:01 ]
pi_41891217
quote:
Op zondag 17 september 2006 15:55 schreef Genverbrander het volgende:
hun optreden in Pauw & Witteman was beschamend. P&W hingen een beetje de linkse politiek correcten uit en gaven hun gasten helemaal niet de tijd om fatsoenlijk te praten. Ik ben geen fan van die club, maar aan politieke censuur doen we in dit land gelukkig niet. Laat die jongens spreken, en stem vervolgens niet op ze als het je niet aanspreekt, klaar.
Prima verwoord !
Deze journalisten vinden zichzelf zo vreselijk belangrijk en mensen die niet dezelfde mening hebben als zij worden als zielig, incorrect, fascist, etc afgeschilderd. Weg met die gesubsidieerde media !
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
pi_41891483
quote:
Op zondag 17 september 2006 14:15 schreef SCH het volgende:
Dat gesprek bij Pauw en Witteman was wel heel erg matig. Wat lieten de heren journalisten zich kennen zich. Wat een boutvragen over hun sexleven en dan aan het eind: "we kunnen jullie natuurlijk geen succes wensen"

Stuitend.
Klopt. Ze hadden het dentale wonder eigenlijk moeten feliciteren dat hij z`n leven weer opgepakt heeft na z`n veroordeling voor kindermisbruik. En tegelijkertijd hadden ze de PNVD succes moeten wensen in hun strijd om kindermisbruik te gedogen.
eeeh
pi_41891679
Even een vraagje, hoeveel % van de Nederlanders is in de leeftijd 12-16 ontmaagd? Met een gemiddelde van 17 jaar, lijkt mij dat het percentage best groot is - waarom is het dan zo erg om de officiele grens tot 12 jaar te verlagen? Nu gedoogd Nederland sex onder de 16, waarom niet gewoon legalizeren?

Ik ben geen pedo of PNVD stememr maar dit ziet er voor mij gewoon logisch uit. Die gasten van de PNVD hadden voor dat interview wel een betere PR-man in kunnen huren om hun te leren te antwoorden. ja, Pauw en Witteman waren echt een klote interview aan het houden, eigenlijk had elke van hun eerste 3 uitzendingen wel een aantal shit vragen of 'vallen'.
pi_41891728
quote:
Op zondag 17 september 2006 16:11 schreef DaveHarris het volgende:

[..]

Klopt. Ze hadden het dentale wonder eigenlijk moeten feliciteren dat hij z`n leven weer opgepakt heeft na z`n veroordeling voor kindermisbruik. En tegelijkertijd hadden ze de PNVD succes moeten wensen in hun strijd om kindermisbruik te gedogen.

Ze hadden zich gewoon bij hun journalistieke leest moeten houden. Journalisten wensen politici nooit succes en hoeven dus ook niet te zeggen dat ze dat in dit geval niet kunnen doen.
pi_41892060
quote:
Op zondag 17 september 2006 16:19 schreef SCH het volgende:

[..]

Ze hadden zich gewoon bij hun journalistieke leest moeten houden. Journalisten wensen politici nooit succes en hoeven dus ook niet te zeggen dat ze dat in dit geval niet kunnen doen.
Journalisten wensen politici juist altijd succes, ook al menen ze er niets van. Dat ze deze lieden juist geen succes wenste is eigenlijk wel prijzenswaardig, ze zin voor de verandering eens een keer oprecht. Als ze in die lijn door gaan dan gaat het misschien ooit nog eens goed komen in journalistiek Nederland.
eeeh
pi_41892404
quote:
Even een vraagje, hoeveel % van de Nederlanders is in de leeftijd 12-16 ontmaagd? Met een gemiddelde van 17 jaar, lijkt mij dat het percentage best groot is - waarom is het dan zo erg om de officiele grens tot 12 jaar te verlagen? Nu gedoogd Nederland sex onder de 16, waarom niet gewoon legalizeren?
Nou, vertel maar eens hoeveel procent dat is dan. Maar hier heb je het toch gewoon over leeftijdsgenootjes die seks met elkaar hebben? Toch niet over 1 of andere 40plusser die een meisje van 12 neukt?
eeeh
pi_41892647
Wat maakt het nu uit of twee leeftijdsgenoten seks hebben of een oudere man met een 16 jarige bijvoorbeeld? Dat vind ik toch wel zo'n apart argument/idee. Minimum grens is minimum grens. Het slaat nergens op om te zeggen: minimaal 12 jaar, maar dan tot je 16de alleen met leeftijdsgenootjes.
pi_41892744
quote:
Op zondag 17 september 2006 16:40 schreef DaveHarris het volgende:

[..]

Nou, vertel maar eens hoeveel procent dat is dan. Maar hier heb je het toch gewoon over leeftijdsgenootjes die seks met elkaar hebben? Toch niet over 1 of andere 40plusser die een meisje van 12 neukt?
Nee over 27 jarigen die met meisjes van 15 neuken.
pi_41892776
quote:
Op zondag 17 september 2006 14:57 schreef SCH het volgende:

[..]

Ik ben het op alle punten wel zo'n beetje met je eens behalve met die opmerking over journalisten. Ik denk dat Pauw en Witteman eerder de sympathie neerleggen bij de pedo's door hun onprofessionele houding.
Ja, ze schoten daarmee eigenlijk hun doel voorbij. Ze werden een beetje in een underdog positie gedrukt....Iets wat P&W waarschijnlijk niet beoogden. Daarmee eigenlijk niet zo professioneel....
quote:
Bovendien ben ik van mening dat deze 3 heren zich vrij keurig gedragen en dat je toch beter met ze in debat kan gaan. Dat ben ik met de meeste partijen eens. Niet demoniseren, niet verbieden: onze democratie is sterk genoeg om dit aan te kunnen
De drie heren gedroegen zich keurig. Zonder meer. Hopelijk komen ze nog een paar keer terug, om hun partijstandpunten goed over het voetlicht te brengen..
pi_41892970
quote:
Op zondag 17 september 2006 16:50 schreef EchtGaaf het volgende:
De drie heren gedroegen zich keurig. Zonder meer. Hopelijk komen ze nog een paar keer terug, om hun partijstandpunten goed over het voetlicht te brengen..
Hoeft van mij niet hoor. Er zijn momenteel echt tientallen partijtjes, die moet en kun je niet allemaal aan het woord laten. Is ook nergens voor nodig.
pi_41893099
quote:
Op zondag 17 september 2006 16:47 schreef FuifDuif het volgende:
Wat maakt het nu uit of twee leeftijdsgenoten seks hebben of een oudere man met een 16 jarige bijvoorbeeld? Dat vind ik toch wel zo'n apart argument/idee. Minimum grens is minimum grens. Het slaat nergens op om te zeggen: minimaal 12 jaar, maar dan tot je 16de alleen met leeftijdsgenootjes.
Waarom zou je een 16 jarige gebruiken als voorbeeld? Deze partij streeft er naar dat het legaal moet worden voor een bejaarde om een kleutertje te neuken. Een 16 jarige is wat mij betreft oud en wijs genoeg om die keuze te maken. (maar het idee van een opa die een 16 jarig pubertje neukt roept bij mij ook een gevoel van walging op)
eeeh
pi_41893278
quote:
Op zondag 17 september 2006 16:49 schreef SCH het volgende:

[..]

Nee over 27 jarigen die met meisjes van 15 neuken.
Stel dat dat zo zou zijn, zie jij dat als iets normaals dan? Roept dat helemaal geen gevoel van aversie bij je op oid?
eeeh
pi_41893580
quote:
Op zondag 17 september 2006 17:07 schreef DaveHarris het volgende:

[..]

Stel dat dat zo zou zijn, zie jij dat als iets normaals dan? Roept dat helemaal geen gevoel van aversie bij je op oid?
Ik constateer het gewoon. En het is tegen de wet.
Ik heb bij zoveel dingen een gevoel van aversie als je het dan echt wil weten.
pi_41893996
quote:
Op zondag 17 september 2006 16:50 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Ja, ze schoten daarmee eigenlijk hun doel voorbij. Ze werden een beetje in een underdog positie gedrukt....Iets wat P&W waarschijnlijk niet beoogden. Daarmee eigenlijk niet zo professioneel....
Hier geef ik je wel gelijk in. Maar de manier van handelen was eigenlijk ook wel begrijpelijk. Je zit aan tafel met een veroordeelde kindermisbruiker, een pedo die orthopedagogiek wilde studeren om zo met kindertjes in aanraking te komen en een andere pedo die 1 of andere pedo organisatie runt die streeft naar vrije sex tussen heeele jonge jongens en volwassen kerels. De drie vormen een partij, krijgen onevenredig veel media aandacht, maar gaan dan zitten mokken als je stelt dat het een 1 issue partij is. Tuurlijk zullen ze met elkaar wel wat meer besproken hebben dan alleen het 100 meter kleuterneuken, maar het is toch zo overduidelijk wat deze mensen bij elkaar gebracht heeft.

Ze weten zelf hoe de samenleving met pedosexualiteit om gaat, dat het gewoon not done is. Jammer voor degene die het betreft, maar zo is het nu eenmaal.

Wat dat betreft snap ik niet dat ze geen `normaal` iemand, iemand die geen pedo is, hebben binnen weten te halen om de partij van de grond te doen komen. Pedo`s worden bij voorbaat natuurlijk al afgeslacht. Misschien was het zelfs verstandiger geweest om bij de PvdA of bij GL aan te kloppen en via die weg te proberen om de leeftijdsgrens naar beneden te halen oid. Op deze manier gaat hun plannetje natuurlijk nooit lukken. Overgens moet ik wel zeggen dat ze lef hebben, daar kan ik dan wel weer bewondering voor opbrengen.

[ Bericht 9% gewijzigd door DaveHarris op 17-09-2006 17:35:26 ]
eeeh
pi_41894466
quote:
Op zondag 17 september 2006 17:01 schreef DaveHarris het volgende:

[..]

Waarom zou je een 16 jarige gebruiken als voorbeeld? Deze partij streeft er naar dat het legaal moet worden voor een bejaarde om een kleutertje te neuken. Een 16 jarige is wat mij betreft oud en wijs genoeg om die keuze te maken. (maar het idee van een opa die een 16 jarig pubertje neukt roept bij mij ook een gevoel van walging op)
Ik doelde daarbij niet zozeer op de PNVD, maar meer in het algemeen. Ik begrijp dat het walging oproept, maar als jij zelf een 65plusser zou zijn, dan zou je waarschijnlijk in principe zelf ook niet veel weerstand bieden, wanneer een lekker jong 16 jarig ding seks met je zou willen hebben.
pi_41894502
quote:
Op zondag 17 september 2006 17:29 schreef DaveHarris het volgende:

[..]

Hier geef ik je wel gelijk in. Maar de manier van handelen was eigenlijk ook wel begrijpelijk. Je zit aan tafel met een veroordeelde kindermisbruiker, een pedo die orthopedagogiek wilde studeren om zo met kindertjes in aanraking te komen en een andere pedo die 1 of andere pedo organisatie runt die streeft naar vrije sex tussen heeele jonge jongens en volwassen kerels. De drie vormen een partij, krijgen onevenredig veel media aandacht, maar gaan dan zitten mokken als je stelt dat het een 1 issue partij is. Tuurlijk zullen ze met elkaar wel wat meer besproken hebben dan alleen het 100 meter kleuterneuken, maar het is toch zo overduidelijk wat deze mensen bij elkaar gebracht heeft.

Ze weten zelf hoe de samenleving met pedosexualiteit om gaat, dat het gewoon not done is. Jammer voor degene die het betreft, maar zo is het nu eenmaal.

Wat dat betreft snap ik niet dat ze geen `normaal` iemand, iemand die geen pedo is, hebben binnen weten te halen om de partij van de grond te doen komen. Pedo`s worden bij voorbaat natuurlijk al afgeslacht. Misschien was het zelfs verstandiger geweest om bij de PvdA of bij GL aan te kloppen en via die weg te proberen om de leeftijdsgrens naar beneden te halen oid. Op deze manier gaat hun plannetje natuurlijk nooit lukken. Overgens moet ik wel zeggen dat ze lef hebben, daar kan ik dan wel weer bewondering voor opbrengen.
Ik denk dat het vetgedrukte gedeelte het probleem is hier. De PNVD is helemaal niet afgeslacht op argumenten. P&W probeerden de hele tijd wat eenzijdig en vrij aggressief (Jeroen dan) de aanval te openen, maar dan niet met argumenten. Nou ben ik geen interview expert, maar volgens mij werden nogal wat regels voor een goed interview hier overschreden. In de volksmond: wat een klote interview.
pi_41895865
Ik vond het optreden helemaal niet beschamend, eerlijk gezegd. Eerder menselijk.
Het onderwerp pedofilie ligt heel gevoelig, en roept veel intense emoties bij mensen op. Journalisten zijn ook mensen, en ik vind het niet echt reeel om totale objectiviteit van een journalist te verwachten, zeker niet bij zo'n beladen onderwerp als dit.
pi_41896470
quote:
Op zondag 17 september 2006 18:27 schreef dawg het volgende:
Ik vond het optreden helemaal niet beschamend, eerlijk gezegd. Eerder menselijk.
Het onderwerp pedofilie ligt heel gevoelig, en roept veel intense emoties bij mensen op. Journalisten zijn ook mensen, en ik vind het niet echt reeel om totale objectiviteit van een journalist te verwachten, zeker niet bij zo'n beladen onderwerp als dit.
Aangezien ik bijvoorbeeld zeker weet dat ik zelf wel objectief zou kunnen zijn tegenover die mensen, kunnen we dus concluderen dat het niet geheel onmogelijk is. Met andere woorden: die journalisten hebben als journalist gefaald, terwijl dat niet had gehoeven.
  zondag 17 september 2006 @ 20:18:18 #46
133012 rood_verzet
The needs of the many
pi_41899306
Onzin, het is al belachelijk dat zo'n partij uberhaupt mag bestaan.
pi_41899433
quote:
Op zondag 17 september 2006 18:49 schreef FuifDuif het volgende:

[..]

Aangezien ik bijvoorbeeld zeker weet dat ik zelf wel objectief zou kunnen zijn tegenover die mensen, kunnen we dus concluderen dat het niet geheel onmogelijk is. Met andere woorden: die journalisten hebben als journalist gefaald, terwijl dat niet had gehoeven.
Ze hebben niet gefaald, mijn beste FuifDuif.
Want al zouden ze geheel objectief kunnen zijn, het was natuurlijk ook een uitgelezen kans om de kijkcijfers wat op te krikken. Aangezien heel veel mensen het erover hebben, is dat ook gelukt.
pi_41902669
quote:
Op zondag 17 september 2006 18:27 schreef dawg het volgende:
Als je ze uitnodigt dan moet je ze ook gewoon behandelen als je andere gasten.
pi_41902791
quote:
Op zondag 17 september 2006 20:21 schreef dawg het volgende:

[..]

Ze hebben niet gefaald, mijn beste FuifDuif.
Want al zouden ze geheel objectief kunnen zijn, het was natuurlijk ook een uitgelezen kans om de kijkcijfers wat op te krikken. Aangezien heel veel mensen het erover hebben, is dat ook gelukt.
Ze hebben een kans laten lopen, laten we het dan zo zeggen. Ik ben er niks wijzer van geworden.

Als je ze dan uitnodigt, vraag dan iets meer dan: waar val jij op en op welke leeftijd had jij voor het eerst seks.
pi_41902882
Het meest opvallende is eigenlijk dat ze zoveel aandacht krijgen terwijl het enige schokkende programmapunt is dat ze een wet uit 2002 willen herroepen.

Verder mogen ze gewoon sterven trouwens (vooral die Ad van de Berg, wat een smeerkees).
Tegenwoordig moet je Dr. Ir. zijn om een beetje correct Nederlands te kunnen neerpleuren.
Abusing semicolons since 1987.
  zondag 17 september 2006 @ 22:14:30 #51
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_41903565
quote:
Op zondag 17 september 2006 20:18 schreef rood_verzet het volgende:
Onzin, het is al belachelijk dat zo'n partij uberhaupt mag bestaan.
Die mening deel ik
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_41905480
Heel leuk dat jullie dat onzin vinden maar dat valt nu eenmaal onder vrijheids van meningsuiting waar nederlanders nu eenmaal heel trots op zijn.
pi_41906682
quote:
Op zondag 17 september 2006 23:04 schreef Pizzakoppo het volgende:
Heel leuk dat jullie dat onzin vinden maar dat valt nu eenmaal onder vrijheids van meningsuiting waar nederlanders nu eenmaal heel trots op zijn.
Vrijheid van meningsuiting is bedoeld om te zorgen dat het geen tweede Iran wordt, niet om de pedo's alle recht te geven op sex met kinderen..
Ik vind dat er maar eens grenzen gesteld moeten worden mbt. vrijheid van meningsuiting.
pi_41906857
quote:
Op zondag 17 september 2006 23:37 schreef El_Liberaliste het volgende:

[..]

Vrijheid van meningsuiting is bedoeld om te zorgen dat het geen tweede Iran wordt, niet om de pedo's alle recht te geven op sex met kinderen..
Ik vind dat er maar eens grenzen gesteld moeten worden mbt. vrijheid van meningsuiting.
Dus eigenlijk een beperkte vrijheid van meningsuiting, zoiets als ze in Iran doen?
pi_41906906
Neen
pi_41906973
quote:
Op zondag 17 september 2006 21:52 schreef SCH het volgende:

[..]

Ze hebben een kans laten lopen, laten we het dan zo zeggen. Ik ben er niks wijzer van geworden.

Als je ze dan uitnodigt, vraag dan iets meer dan: waar val jij op en op welke leeftijd had jij voor het eerst seks.
Misschien, maar vanwege hun standpunten omtrent seks met kinderen worden ze bij voorbaat al niet serieus genomen, door het overgrote deel (inclusief mezelf) van de Nederlanders. Dat is nu eenmaal een feit.
pi_41924621
Als er één partij de afgelopen maanden veel aandacht heeft gekregen, zijn zij het wel
pi_41924863
quote:
Op zondag 17 september 2006 23:37 schreef El_Liberaliste het volgende:

[..]

Die grenzen zijn er al: je mag je mening geven, zo lang je er anderen niet mee discrimineert of kwetst. En, hoe jammer het ook is, de leden van de PNVD kwetsen met hun partijprogramma (nog) niemand.

Over het programma Pauw & Witteman kun je eindeloos discussieren, persoonlijk vond ik vooral Jeroen Pauw erg leuk. De leden van de PNVD hadden van tevoren kunnen weten dat het (opnieuw) over hun omstreden ideeen mbt seks met minderjarigen zou gaan. Over de hoeveelheid aandacht hebben ze imo dan ook niet te klagen, eerder over het "soort" aandacht.
Never argue with idiots, they'll drag you down to their level, then beat you with experience
pi_41947371
quote:
Op zondag 17 september 2006 15:20 schreef Pizzakoppo het volgende:
Juist, snel laten castreren, effectief

Aandacht genoeg zo?
Deze zomer wordt u aangeboden door ... God - Visje (het christelijke zusje van Loesje )
pi_42186379
quote:
Op zondag 17 september 2006 15:55 schreef Genverbrander het volgende:
Pauw & Witteman waren beschamend slecht. Ze hingen een beetje de linkse politiek correcten uit
Waarlijk linkse mensen hebben geen vooroordelen. Het gedrag van P&W links noemen is als zeggen dat Michiel Smit nog best socialistische ideëen heeft.

Mensen die de PNVD willen verbieden mogen van mij worden verbannen naar Iran. Ze geven immers blijkbaar niks om democratie. In een echte democratie is het verbieden van partijen immers uit den boze.
Heeft Fok! verlaten, jeweetoch.
pi_42300962
quote:
Op maandag 18 september 2006 17:28 schreef niekjuh het volgende:

De leden van de PNVD hadden van tevoren kunnen weten [...]
... dat de opiniërende fatsoenrakkers P&W hen op een onprofessionele manier zouden behandelen. Ik vermoed dat heel wat redactiemedewerkers van P&W de nodige twijfels hadden bij de te volgen werkwijze. Tja, dankzij het puberale gedrag van P&W krijgt de Partij voor Naastenliefde, Vrijheid en Diversiteit een paar sympathiestemmen erbij.
quote:
Over de hoeveelheid aandacht hebben ze imo dan ook niet te klagen, eerder over het "soort" aandacht.
Idd
  † In Memoriam † maandag 2 oktober 2006 @ 09:51:55 #62
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_42304149
quote:
Op maandag 2 oktober 2006 01:18 schreef eu-Robert het volgende:

Idd
De reactiemogelijkheid bij dit artikel is uitgezet door de internetredactie, vanwege het uit de hand lopen van de discussie.
pi_42305844
quote:
Op maandag 18 september 2006 17:28 schreef niekjuh het volgende:

[..]

Die grenzen zijn er al: je mag je mening geven, zo lang je er anderen niet mee discrimineert of kwetst. En, hoe jammer het ook is, de leden van de PNVD kwetsen met hun partijprogramma (nog) niemand.

Over het programma Pauw & Witteman kun je eindeloos discussieren, persoonlijk vond ik vooral Jeroen Pauw erg leuk. De leden van de PNVD hadden van tevoren kunnen weten dat het (opnieuw) over hun omstreden ideeen mbt seks met minderjarigen zou gaan. Over de hoeveelheid aandacht hebben ze imo dan ook niet te klagen, eerder over het "soort" aandacht.
Ze kwetsen wel degelijk mensen, Kinderen waar het bij gebeurt is en de ouders van deze kinderen. Deze kinderen lopen jaren en jaren met problemen terwijl hun dader alweer vrij rondt loopt en op zoek is naar een volgende slachtoffer.

Kinderen moeten beschermd worden voor dit soort mensen die deze dingen door dwang of het door heel erg geniepige manieren voor elkaar krijgen. Deze kinderen hebben nog niet de ervaring zoals ouderendit hebben.

Waarom targeten leger onderdelen op jonge mensen? Omdat die ook een naive romatisering van het wereld beeld hebben. Vraag deze mensen op een latere leeftijd het zelfde en ze zullen niet zo snel meer kiezen voor het leger.

Niets voor niets is iemand volwassen volgens de wet op 21 ( denk ik ). Op hun 18e kunnen ze al zelfstandig dingen doen en vind dat wel een mooie leeftijd om zelf te kunnen beslissen of ze sexs willen hebben met ouderen. Voor die leeftijd alleen met leeftijd genoten ( ook dit kan een moeilijk punt zijn, is een 16 jarige fout als hij het met een 14 of 13 jarige doet? ).
  maandag 2 oktober 2006 @ 11:23:20 #64
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_42305999
quote:
Op zondag 17 september 2006 22:14 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

Die mening deel ik
Alles moet altijd o zo vrij en liberaal zijn, en regeltjes zijn slecht, zolang het maar in je eigen straatje past he.

Stelletje nepliberalen hier.
Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
  woensdag 4 oktober 2006 @ 14:52:47 #65
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_42358914
quote:
'Pedopartij' kan verkiezingen vergeten

HILVERSUM (ANP) - De Partij voor Naastenliefde, Vrijheid en Diversiteit (PNVD), die in de volksmond 'pedofielenpartij' is gaan heten, verwacht niet mee te kunnen doen aan de Tweede Kamerverkiezingen van 22 november. De partij gaat ervan uit dat het niet lukt om de daarvoor benodigde handtekeningen bij elkaar te krijgen.

Dat zegt PNVD-secretaris Norbert de Jonge donderdagavond in het actualiteitenprogramma Netwerk. Om in het hele land aan de verkiezingen mee te kunnen doen, moeten nieuwe politieke partijen 570 handtekeningen overleggen. ,,Ik denk dat we kunnen zeggen dat we niet deel zullen kunnen nemen'', stelt De Jonge. ,,Dus niemand zal zien hoe groot de steun nu echt is. Wat eigenlijk wel jammer is'', zegt hij.
Bron ANP

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_42360528
quote:
De partij gaat ervan uit dat het niet lukt om de daarvoor benodigde handtekeningen bij elkaar te krijgen.
Ik denk dat de oorzaak wel duidelijk is - die kinderachtige organisaties die hebben gedreigd de namen en adressen van handtekeningzetters openbaar te maken.
pi_42360703
quote:
Op woensdag 4 oktober 2006 15:41 schreef m021 het volgende:

[..]

Ik denk dat de oorzaak wel duidelijk is - die kinderachtige organisaties die hebben gedreigd de namen en adressen van handtekeningzetters openbaar te maken.

Die zijn toch openbaar?
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_42360793
quote:
Op woensdag 4 oktober 2006 15:45 schreef sigme het volgende:

[..]

Die zijn toch openbaar?
Die zijn idd openbaar, anders had die organisatie er in eerste instantie al niet aan kunnen komen. Maar wel 'beperkt openbaar': je moet echt naar het gemeentehuis gaan en de gegevens opvragen.

Met openbaar bedoel ik verspreiden in foldermateriaal e.d.
pi_42400115
Hm, ik zag 'ze' net in een stukje uit een Netwerk aflevering van de EO, en daar zat die oude lelijke Ad thuis met een 13 jarig buurjongetje. Die knul was niet herkenbaar in beeld, want door zijn ouders uitdrukkelijk verboden om bij 'ome Ad' te gaan 'spelen'.
Ad paait dat joch met allerlei kadootjes, dvd's, pc games etc, blijkbaar
Ad vindt het joch een mooie aantrekkelijke jongen en op de vraag of de knul dat weet dan dat Ad hem zo ziet , reageerde hij met "Oh ja , zeker dat heb ik hem meerdere malen gezegd "

.....

Tot zover de 'te weinig aandacht' voor vandaag.
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
  donderdag 5 oktober 2006 @ 20:11:15 #70
136 V.
pi_42400404
quote:
Op donderdag 5 oktober 2006 20:03 schreef milagro het volgende:

Ad vindt het joch een mooie aantrekkelijke jongen en op de vraag of de knul dat weet dan dat Ad hem zo ziet , reageerde hij met "Oh ja , zeker dat heb ik hem meerdere malen gezegd "
Ik zag dat stukje ook langskomen bij Boulevard... Om rillingen van te krijgen

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_42400936
Ach, die man haalt het echt niet in zijn hoofd om die jongen te misbruiken. (Zeker) niet nu hij politieke ambities heeft. Het lijkt wel een Michael Jackson-verhaal; iemand zegt dat hij kinderen aantrekkelijk vindt en hij is meteen een kinderverkrachter.
  donderdag 5 oktober 2006 @ 20:27:56 #72
136 V.
pi_42401125
quote:
Op donderdag 5 oktober 2006 20:23 schreef m021 het volgende:
Ach, die man haalt het echt niet in zijn hoofd om die jongen te misbruiken. (Zeker) niet nu hij politieke ambities heeft. Het lijkt wel een Michael Jackson-verhaal; iemand zegt dat hij kinderen aantrekkelijk vindt en hij is meteen een kinderverkrachter.
Ja. Iemand met een veroordeling wegens pedofilie op zak. Heel vreemd.

Hou eens op met dat gebagatelliseer...

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_42401586
quote:
Op donderdag 5 oktober 2006 20:27 schreef Verbal het volgende:

[..]

Ja. Iemand met een veroordeling wegens pedofilie op zak. Heel vreemd.
En jij acht het waarschijnlijk dat hij na in de gevangenis te hebben gezeten nog een keer zo stom zal zijn om een minderjarige te verkrachten? Terwijl hij helemaal in the picture staat vanwege zijn lidmaatschap van de PNVD? Denk toch na.

P.S. "veroordelingen wegens pedofilie" bestaan niet. Het is namelijk niet verboden om pedofiel te zijn.
  donderdag 5 oktober 2006 @ 20:49:42 #74
136 V.
pi_42402020
quote:
Op donderdag 5 oktober 2006 20:38 schreef m021 het volgende:

[..]

En jij acht het waarschijnlijk dat hij na in de gevangenis te hebben gezeten nog een keer zo stom zal zijn om een minderjarige te verkrachten?
Ik acht het niet onmogelijk, nee.
quote:
Terwijl hij helemaal in the picture staat vanwege zijn lidmaatschap van de PNVD? Denk toch na.
Zoals ik zei. Hij is ook naiëf genoeg om met naam en toenaam op tv te verschijnen.
quote:
P.S. "veroordelingen wegens pedofilie" bestaan niet. Het is namelijk niet verboden om pedofiel te zijn.
Heb je gelijk in, maar je weet wat ik bedoel.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_42404837
quote:
Op donderdag 5 oktober 2006 20:23 schreef m021 het volgende:
nou.. meneer heeft zich al eens vergrepen, hoor, aan zo een kind, alleen dat is verjaard ondertussen.
pi_42405288
quote:
Op donderdag 5 oktober 2006 21:57 schreef milagro het volgende:

[..]

nou.. meneer heeft zich al eens vergrepen, hoor, aan zo een kind, alleen dat is verjaard ondertussen.
Nee, nou, ja, ach... Jullie hebben natuurlijk gelijk als jullie zeggen dat het niet zo'n goede vergelijking is. Hij is inderdaad al eens veroordeeld voor kindermisbruik. Toch vind ik het niet vreemd of ongepast dat hij een jongen knap zegt te vinden. Hij is nou eenmaal pedofiel. Ik zou het verdachter vinden als hij zou zeggen dat jonge knapen hem niks doen.
pi_42405703
quote:
Op donderdag 5 oktober 2006 22:06 schreef m021 het volgende:

[..]

Nee, nou, ja, ach... Jullie hebben natuurlijk gelijk als jullie zeggen dat het niet zo'n goede vergelijking is. Hij is inderdaad al eens veroordeeld voor kindermisbruik. Toch vind ik het niet vreemd of ongepast dat hij een jongen knap zegt te vinden. Hij is nou eenmaal pedofiel. Ik zou het verdachter vinden als hij zou zeggen dat jonge knapen hem niks doen.
ja, duh, maar daarom word je er nog wel misselijk van

een ouwe vent die een jongen van 13 thuis ontvangt, wetende dat de ouders daar falikant op tegen zijn, en maar paaien , walgelijk gewoon.

als hij zo ontzettend van kinderen houdt, want dat beweren ze toch altijd, dat het echt iets puurs en moois is, breng zo'n kind dan niet in de problemen thuis, en nodig hem niet meer uit, en ga dat kind dan al helemaal niet paaien met kadoos.

en maar ouwe&*%&^hoeren over vrije wil, manipulatie? welneeeeeeeeeeee, joh!

blegh
  donderdag 5 oktober 2006 @ 22:28:28 #78
136 V.
pi_42406387
quote:
Op donderdag 5 oktober 2006 22:06 schreef m021 het volgende:
Toch vind ik het niet vreemd of ongepast dat hij een jongen knap zegt te vinden. Hij is nou eenmaal pedofiel.
Het is precies die combinatie -en vooral de verlekkerde manier waarop hij het zei- die mijn vlees deed kruipen.
quote:
Ik zou het verdachter vinden als hij zou zeggen dat jonge knapen hem niks doen.
Weet je wat het is? Ik denk niet dat het uitmaakt wat hij zegt; of hij het nou ontkent of toegeeft. Hij is van een partij die veinst op te komen voor de rechten van het kind, terwijl ze het natuurlijk gewoon doen voor hun eigen gerief.

Ik weet verder niet wat ik ervan vind dat ze überhaupt in de openbaarheid te treden hiermee. Dapper? Dom? Naïef? Death wish? Geen idee.

Maar goed, ze hebben het geprobeerd, ze kregen hun via de rechter bekrachtigde democratische bestaansrecht en halen de kiesdrempel niet. Opgelost.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  donderdag 5 oktober 2006 @ 22:34:49 #79
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_42406633
Enigszins in het verlengde van hun standpunt .. hoe zouden de grenzen wat betreft seks moeten liggen?
  donderdag 5 oktober 2006 @ 22:48:30 #80
136 V.
pi_42407223
Tsja voor de wet zul je toch een soort grens moeten vastleggen, en in de praktijk zal dat van persoon tot persoon verschillen. Maar volwassenen met 13-jarigen is natuurlijk per definitie idoot.

Ikzelf zou minimaal 16 jaar met een leeftijdsverschil van maximaal 4 jaar vastleggen, en dan kun je daar nog wat mee schuiven. Zoiets.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_42407510
quote:
Op donderdag 5 oktober 2006 22:48 schreef Verbal het volgende:

Maar volwassenen met 13-jarigen is natuurlijk per definitie idoot.
En een 18-jarige met een meisje van 14? Volgens de wet verboden, maar in de praktijk allesbehalve abnormaal.
  donderdag 5 oktober 2006 @ 22:56:56 #82
136 V.
pi_42407553
quote:
Op donderdag 5 oktober 2006 22:55 schreef m021 het volgende:

[..]

En een 18-jarige met een meisje van 14? Volgens de wet verboden, maar in de praktijk allesbehalve abnormaal.
Nou zet ik het toch vrij genuanceerd neer en nog trek je er één quootje uit om te kunnen chargeren

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_42407647
quote:
Op donderdag 5 oktober 2006 22:56 schreef Verbal het volgende:

[..]

Nou zet ik het toch vrij genuanceerd neer en nog trek je er één quootje uit om te kunnen chargeren

V.
Oh, je begrijpt me verkeerd. Ik probeer je bewering niet onderuit te halen, ik gooi slechts een nieuw punt in de discussie.
  donderdag 5 oktober 2006 @ 23:00:20 #84
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_42407686
quote:
Op donderdag 5 oktober 2006 22:56 schreef Verbal het volgende:

[..]

V.
In feite zegt hij ook dat het een individuele kwestie is, zoals ik het lees. Dat is exact de moeilijkheid met de wet. Het liefst zou de wet op het individuele vlak toepasbaar zijn.
pi_42407977
quote:
Op donderdag 5 oktober 2006 22:55 schreef m021 het volgende:

[..]

Je kunt discussiëren over een moraal en over de wet die deze moraal zou moeten verdedigen. Nu valt moraal eigenlijk het best in te schatten van geval tot geval en dat werkt moeilijk bij de wet. Daarom hebben wij een wet die seks tussen achttienplussers en zestienminners verbiedt. En in het geval van jouw voorbeeld? De rechter bepaalt de straf.
pi_42408347
quote:
Op donderdag 5 oktober 2006 23:08 schreef K-Billy het volgende:

En in het geval van jouw voorbeeld? De rechter bepaalt de straf.
Doe die oogkleppen af. Honderden 14-jarige meisjes hebben vriendjes van 18. Moeten we die jongens allemaal voor de rechter slepen? Verspilling van belastinggeld.
pi_42414220
Gisteravond heb ook ik de reportage van Netwerk over de PNVD gezien. Daarna werd een kort interview gehouden met een CDA-muts die overduidelijk niets begreep van de grondbeginselen van onze democratie. In één zin zei zij impliciet voor te staan om het uitdragen van bepaalde ideeën (die niet stroken met haar mening) te verbieden om onze mooie democratische rechtstaat te beschermen .
  vrijdag 6 oktober 2006 @ 11:40:00 #88
159603 Steinman
Helmond Sport!
pi_42418120
Het enige punt van aandacht wat aan de PNVD word geschonken is hen standpunt over sexueel contact met minderjarige.. over de andere (goede!) ideeen hoor je niemand..
Verschil moet er zijn..
pi_42418291
quote:
Op vrijdag 6 oktober 2006 11:40 schreef Steinman het volgende:
Het enige punt van aandacht wat aan de PNVD word geschonken is hen standpunt over sexueel contact met minderjarige.. over de andere (goede!) ideeen hoor je niemand..
nee, duh, omdat die zo overduidelijk om dat ene standpunt heengeflanst zijn voor de vorm.
  vrijdag 6 oktober 2006 @ 11:53:31 #90
51395 K-Billy
Vreemdeling
pi_42418493
quote:
Op donderdag 5 oktober 2006 23:18 schreef m021 het volgende:

[..]

Doe die oogkleppen af. Honderden 14-jarige meisjes hebben vriendjes van 18. Moeten we die jongens allemaal voor de rechter slepen? Verspilling van belastinggeld.
Nee, dat wordt gedoogd en dat is prima zo. Heb jij een betere oplossing?
  vrijdag 6 oktober 2006 @ 11:57:04 #91
136 V.
pi_42418602
quote:
Op donderdag 5 oktober 2006 23:00 schreef ExtraWaskracht het volgende:

[..]

In feite zegt hij ook dat het een individuele kwestie is, zoals ik het lees. Dat is exact de moeilijkheid met de wet.
Precies, maar je zult toch echt een richtlijn in moeten stellen. Vandaar dat ik een voorzetje doe kwa wat ik een aardige richtlijn zou vinden.

Maar volwassen kerels (dus niet net 18-jarigen) die jochies of meisjes van 14 en jonger manipuleren en misbruiken, ik mag aannemen dat we het daar wel over eens zijn...

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_42418735
quote:
Op vrijdag 6 oktober 2006 11:46 schreef milagro het volgende:

[..]

nee, duh, omdat die zo overduidelijk om dat ene standpunt heengeflanst zijn voor de vorm.
Het punt waar iedereen zo over lijkt te vallen is het terug draaien van een wet die in 2004 werd ingesteld. nou zeg he poeh poeh
pi_42469593
quote:
Op vrijdag 6 oktober 2006 08:52 schreef FuifDuif het volgende:
Gisteravond heb ook ik de reportage van Netwerk over de PNVD gezien. Daarna werd een kort interview gehouden met een CDA-muts die overduidelijk niets begreep van de grondbeginselen van onze democratie. In één zin zei zij impliciet voor te staan om het uitdragen van bepaalde ideeën (die niet stroken met haar mening) te verbieden om onze mooie democratische rechtstaat te beschermen .
Ik heb dit net gezien (uitzendinggemist.nl). Ik weet niet of ze het standpunt van het CDA verkondigt (je zou zeggen van wel). Als dit zo is is het CDA nu niet bepaald democratisch te noemen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')