abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 1 oktober 2006 @ 14:00:46 #26
153940 Corelli
1653 - 1713
pi_42279120
quote:
Op zondag 1 oktober 2006 13:58 schreef akkefietje het volgende:

[..]

Nou daar heb je de NCPN niet voor nodig, want SP, Wilders en Pastors predikken allemaal precies hetzelfde. Ook die maken de mensen wijs dat je de welvaart in stand kunt houden door een administratief hek om Nederland heen te zetten.
Voor iemand als Wilders begin ik ook steeds minder sympathie te krijgen. Tegen de multiculturele samenleving zijn we allemaal. Maar durf dat nou ook eens te koppelen aan een verstandig economisch beleid.
pi_42279251
quote:
Op zondag 1 oktober 2006 14:00 schreef Corelli het volgende:

[..]
...
Tegen de multiculturele samenleving zijn we allemaal.
...
En toen ben ik gestopt je serieus te nemen.
  zondag 1 oktober 2006 @ 14:26:51 #28
153940 Corelli
1653 - 1713
pi_42279933
quote:
Op zondag 1 oktober 2006 14:05 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

En toen ben ik gestopt je serieus te nemen.
Doe je dat toch lekker. Mijn een zorg. Die durfkapitalisten zijn toch niet buiten de deur te houden.
pi_42280746
quote:
Op zondag 1 oktober 2006 13:58 schreef Corelli het volgende:

Waarde kan je toch alleen maar creeeren door het bedrijf gezond te maken? Als ze geen gezond bedrijf achterlaten kunnen ze het toch niet meer verkopen? Wie wil er nou van een HF een bedrijf kopen dat naar alle waarschijnlijkheid toch over 5 jaar failiet gaat?
Nee. Ga eens een goed boek lezen of zo, jouw simplistische beeld strookt niet met de werkelijkheid. Shareholder value heeft niets (meer) te maken met de winstgevendheid van een bedrijf.
pi_42299038
Wat ik in dit verhaal mis zijn de ietwat vreemde constructies die op dit gebied worden ingezet.
Met geleend geld een bedrijf kopen, de schuld in het bedrijf "verwerken" en dan doorverkopen.
Zo'n opzet zag ik ook in Duitsland langskomen (reportage op ZDF) bij een van oorsprong familiebedrijf. Dat ging failliet nadat de 2e durfkapitalist zijn winst had gecasht.

Ik vraag me af hoe dit soort constructies werken of zijn dat uitzonderingen?
pi_42306272
Onmogelijk tegen te houden, dit is geen communistische heilstaat..

Laat de regering zich maar bezighouden waar ze voor aangesteld zijn..
"I think greed is healthy. You can be greedy and still feel good about yourself" - Ivan Boesky.
'Only government can take perfectly good paper, cover it with perfectly good ink and make the combination worthless.' - Milton Friedman
  maandag 2 oktober 2006 @ 14:40:52 #32
153940 Corelli
1653 - 1713
pi_42311062
quote:
Op zondag 1 oktober 2006 15:01 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Nee. Ga eens een goed boek lezen of zo, jouw simplistische beeld strookt niet met de werkelijkheid. Shareholder value heeft niets (meer) te maken met de winstgevendheid van een bedrijf.
Is dit de manier waarop we argumenteren op dit forum ? Waar heeft het dan wel mee te maken volgens jou?
  maandag 2 oktober 2006 @ 15:57:44 #33
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_42312705
Ieder vorm van kapitaal dat naar nederland moet met open armen worden ontvangen.
De angst voor venture capital word ingegeven door onkunde wat investment betreft.
Venture Capital maakt het mogelijk dat bedrijven met een hoog risico investeringskapitaal kunnen aantrekken. TS heeft waarschijnlijk de klok horen luiden maar weet niet waar de klepel hangt, en bedoelt denk ik Hedge Funds, waar trouwens eveneens niets mis mee is.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  maandag 2 oktober 2006 @ 16:00:15 #34
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_42312791
quote:
Op maandag 2 oktober 2006 00:03 schreef drexciya het volgende:
Wat ik in dit verhaal mis zijn de ietwat vreemde constructies die op dit gebied worden ingezet.
Met geleend geld een bedrijf kopen, de schuld in het bedrijf "verwerken" en dan doorverkopen.
Zo'n opzet zag ik ook in Duitsland langskomen (reportage op ZDF) bij een van oorsprong familiebedrijf. Dat ging failliet nadat de 2e durfkapitalist zijn winst had gecasht.

Ik vraag me af hoe dit soort constructies werken of zijn dat uitzonderingen?
Dat was een Hedge Fund, geen Venture Capital.
En wat is er mis met veel geld verdienen met het liquideren van een bedrijf? Bedrijven zijn er om geld te verdienen voor hun aandeelhouders, niet om een sociale werkplaats te zijn voor werknemers.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_42313113
Durfkapitalisten zijn een logisch gevolg. Ik vind niet dat dit beperkt moet worden.
Ik heb me altijd geërgerd aan bedrijven die alleen maar voor hun aandeelhouderswaarde aan het werk waren. Dikke optieregelingen voor de zelfverrijking van de top. Nu zijn ze zelf eens met handen en voeten gebonden en dat noem ik dan een prettig natuurlijk evenwicht.
pi_42313269
quote:
Op zaterdag 16 september 2006 21:08 schreef Zzyzx het volgende:
Een vrije markt is leuk, maar zo'n markt moet
Hier ben ik gestopt met lezen, ik ben hier zelden zo'n domme uitspraak tegengekomen.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_42313550
quote:
Op maandag 2 oktober 2006 16:00 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Dat was een Hedge Fund, geen Venture Capital.
En wat is er mis met veel geld verdienen met het liquideren van een bedrijf? Bedrijven zijn er om geld te verdienen voor hun aandeelhouders, niet om een sociale werkplaats te zijn voor werknemers.
Een Hedge Fund kan bestaan dankzij mismanagement, dankzij verspilling van kapitaal. Maar wat is mismanagement? Managers die een solide basis voor een bedrijf proberen neer te leggen door risicospreiding en aanhouden van kapitaal worden gestraft (Stork) terwijl de bedrijven die zich te risicovol straatarm investeren worden beloond (KPN). Je krijgt dus mogelijk een situatie dat een manager gaat uitleggen aan zijn personeel dat het beter voor de werkgelegenheid is om zeer risicovol te investeren. Dat brengt de Westerse economie wel tot leven, dat is zeker.
  dinsdag 3 oktober 2006 @ 11:11:47 #38
69147 Zzyzx
Wie dit leest is gek.
pi_42330503
quote:
Op maandag 2 oktober 2006 16:23 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Hier ben ik gestopt met lezen, ik ben hier zelden zo'n domme uitspraak tegengekomen.
Je realiseert je hoop ik dat je mij misquote en dat het zodoende geen uitspraak genoemd mag worden. Dus dan kun je er wel van alles over claimen, dat voegt enkel toe aan wat een respectloze klootzak je bent voor het verkeerd quoten van mensen.
  zaterdag 21 oktober 2006 @ 17:44:23 #39
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_42866710
quote:
Porsche remt niet voor kapitalist
De Volkskrant, Bijgewerkt 8:02 4 oktober 2006

Van onze correspondent Sander van Walsum

BERLIJN - Tot dusverre kwam Wendelin Wiedeking, de 54-jarige bestuursvoorzitter van Porsche, overwegend in het nieuws vanwege speculaties over de hoogte van zijn inkomen en zijn weigering ‘deze privéaangelegenheid’ in het openbaar te bespreken. Maar sinds kort profileert hij zich als criticus van het onverdunde kapitalisme. In interviews geselt hij collega-ondernemers die recordwinsten verenigbaar achten met massaontslagen, en die de belangen van de aandeelhouder laten prevaleren boven die van de klant en de werknemer.

Volgens Wiedeking miskennen veel – zo niet de meeste – ondernemers in Duitsland hun sociale plichten. Daarmee hebben zij bijgedragen aan de ‘ongeloofwaardigheid’ van de maatschappelijke elite. Bestuursvoorzitters die hun onbevattelijke bonusregelingen rechtvaardigen met een verwijzing naar de Amerikaanse praktijk, negeren ‘hun verantwoordelijkheden tegenover de samenleving’. ‘Geld is toch niet alles?’, betoogt de door ervaring wijs geworden Wiedeking in Der Tagesspiegel.

Wiedeking sluit zich alsnog aan bij de kritiek die toenmalig SPD-leider Franz Müntefering begin vorig jaar uitte op de hedgefondsen – die hij met sprinkhanen vergeleek. ‘Het interesseert hun niet of zij mensen duperen. Zij hebben tenslotte hun slag geslagen.’ Thuis heeft hij twee ‘mooie groene’ sprinkhanen op zijn bureau geposteerd. Om bij de les te blijven. De hedgefondsen geeft hij in overweging zich ‘zelfkritisch de vraag te stellen’ waarom Müntefering zoveel bijval oogstte met zijn kritiek.

Volgens Wiedeking, wiens engagement zijn weerslag heeft gekregen in een boek met de titel Anders is Besser (Piper-Verelag München, 19,98 Euro), is het falen van een onderneming maar zelden aan de werknemers toe te schrijven. Deze dragen echter wel de gevolgen van de fouten bij het management.

Ter bescherming van de sociale rechtvaardigheid en het concurrentievermogen van het Europees bedrijfsleven, bepleit Wiedeking een mondiale normering van arbeidsvoorwaarden. ‘Anders wordt in de toekomst alleen nog in landen als China geproduceerd, onder omstandigheden die ik geen werknemer zou toewensen.’

De bestuursvoorzitter van Porsche beklaagt zich erover dat de nieuwe lidstaten van de EU investeerders trekken met fiscale voordelen waarvoor zij door Brussel worden gecompenseerd. ‘Zo leveren wij, in Duitsland, een financiële bijdrage aan de afbouw van onze eigen arbeidsplaatsen. Dan vraag je je af: op welke ster leven we eigenlijk?’

De verplaatsing van de productie naar lage-lonen-landen is, aldus Wiedeking, uitsluitend door het laakbare streven naar winstmaximalisering ingegeven. Maar Porsche blijft Standort Deutschland trouw. Met een simpele maar doeltreffende bedrijfsfilosofie. ‘Eerst komt de klant, dan komt de werknemer, dan de leverancier, en daarna pas de aandeelhouder. Als de eerste drie tevreden zijn, heeft de laatste ook veel lol.’ In het geval van Porsche klopt dat. Sinds het aantreden van Wiedeking als bestuursvoorzitter – in 1993 – is het aandeel Porsche gestegen van 19 tot ruim 800 euro.
De voorzitter zegt: Laat duizend bloemen bloeien.
Laat duizend balletjes stuiteren.
  zondag 22 oktober 2006 @ 11:16:14 #40
153940 Corelli
1653 - 1713
pi_42880598
Wat is de bron van dat artikel?
quote:
en die de belangen van de aandeelhouder laten prevaleren boven die van de klant
Dat kan niet. Belangen van de klant en aandeelhouder lopen paralel. De aandelen worden namelijk alleen maar meer waard als de klanten beter bediend worden. Jammer dat veel mensen dit niet snappen.

Wiedeking heeft makkelijk praten. Snelle auto's in het luxe segment. Daar vallen niet de klappen. Maar je zal maar producent van mobieltjes zijn.
  zondag 22 oktober 2006 @ 12:03:26 #41
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_42881327
quote:
De Volkskrant, Bijgewerkt 8:02 4 oktober 2006
De voorzitter zegt: Laat duizend bloemen bloeien.
Laat duizend balletjes stuiteren.
  zondag 22 oktober 2006 @ 12:10:54 #42
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_42881447
alleen maatschappelijk betrokken bedrijven hebben een echte toekomst. snelle geldmakers maken meer kapot dan ze denken.

doen nederlanders ook aan durfkapitaal in het buitenland eik?
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_42881703
quote:
Op zondag 22 oktober 2006 12:10 schreef zoalshetis het volgende:

Absoluut.
"I think greed is healthy. You can be greedy and still feel good about yourself" - Ivan Boesky.
'Only government can take perfectly good paper, cover it with perfectly good ink and make the combination worthless.' - Milton Friedman
pi_42881755
Het is alles onzin.

Het overgrote deel van de opgekochte bedrijven was gewoon slecht bezig, dan is het alleen maar goed dat ze overgenomen worden.
pi_42881887
quote:
Op zondag 22 oktober 2006 12:10 schreef zoalshetis het volgende:
alleen maatschappelijk betrokken bedrijven hebben een echte toekomst. snelle geldmakers maken meer kapot dan ze denken.

Zeer grootschalig zelfs, de Nderlandse pensioenfondsen ABP en PGGM zijn de grootste ter wereld, ze inversteren beiden heel veel via durfinvesteerders (Alpinvest).
  zondag 22 oktober 2006 @ 12:36:08 #46
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_42881948
in dat geval. lekker zo laten. geen slapende honden wakker maken...
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_42882073
quote:
Op zondag 22 oktober 2006 12:33 schreef Pony-Lover het volgende:

[..]

Zeer grootschalig zelfs, de Nderlandse pensioenfondsen ABP en PGGM zijn de grootste ter wereld, ze inversteren beiden heel veel via durfinvesteerders (Alpinvest).
Hoeveel rendement behaalde ABP gemiddeld via deze investeringen? Iets van 20% he, denk niet dat je toekomstige pensionados hoort klagen
pi_42882126
quote:
Op zondag 22 oktober 2006 12:41 schreef axis303 het volgende:

[..]

Hoeveel rendement behaalde ABP gemiddeld via deze investeringen? Iets van 20% he, denk niet dat je toekomstige pensionados hoort klagen
Zeker niet nee, al verspillen ze zo nu en dan ook ff 30 miljard aan een investering die mis loopt.
pi_42882166
quote:
Op zondag 22 oktober 2006 12:36 schreef zoalshetis het volgende:
in dat geval. lekker zo laten. geen slapende honden wakker maken...
De finaciele sector is in NL sowieso ernorm (al een jaar of 400) dus als er ergens iets gebeurd mag je er van uit gaan NL er bij betrokken is.
pi_42882202
quote:
Op zondag 22 oktober 2006 12:42 schreef Pony-Lover het volgende:

[..]

Zeker niet nee, al verspillen ze zo nu en dan ook ff 30 miljard aan een investering die mis loopt.
Ondernemen is risico nemen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')