Dit is het bericht van nu.nl:quote:Doden bij test Duitse magneettrein
***************************************
` Bij een testrit met een magneettrein
zijn in Duitsland doden gevallen en 20
mensen gewond geraakt.Hoeveel mensen
omkwamen is nog niet duidelijk.Het
ongeluk gebeurde niet ver over de grens
bij Stadskanaal.
De magneettrein is mogelijk op een
onderhoudsvoertuig gebotst.Tijdens de
proefrit zouden zo'n dertig mensen in
de trein hebben gezeten.De trein hangt
schuin over de baan.Gewonden worden
uit het treinstel gehaald.
Op het traject wordt geregeld getest
met de trein zonder machinist.De trein
kan 450 km/u halen.Of met die snelheid
werd gereden is niet bekend.
Hopelijk zijn er geen doden gevallen zoals teletekst beweert.quote:Gewonden bij treinongeluk in Duitsland
Uitgegeven: 22 september 2006 13:02
LATHEN - Bij een treinongeluk op een proefbaan van de Duitse magnetische zweeftrein Transrapid zijn vrijdag meer dan twintig gewonden gevallen.
De trein reed tijdens een proefrit bij Lathen, circa tien kilometer van de Nederlandse grens ter hoogte van Ter Apel, met een snelheid van ongeveer tweehonderd kilometer per uur op een wagon van de uitvoerders van het project, zo berichtten de plaatselijke autoriteiten in Emsland.
In de verongelukte zweeftrein zaten naar schatting dertig bezoekers. Gewonden moesten met behulp van speciale brandweerapparatuur worden afgevoerd, omdat de trein circa vier meter hoog op de baan bleef.
De Transrapid is volgens zegslieden zwaar beschadigd. De magnetische trein haalt snelheden tot 450 kilometer per uur. Op de proefbaan kunnen belangstellenden proefritten maken.
stand om 16.00 uur 1 dode 18 vermisten,quote:Op vrijdag 22 september 2006 15:02 schreef jorienvdherik het volgende:
toch ook doden, volgens 538 nieuws
om 16:18 zat ik midden op de waddenzee, ver van internet verwijderd, waar heb je het over?quote:Op vrijdag 22 september 2006 16:18 schreef Dr_Flash het volgende:
Alexxxxx blijf eens SNEL van mijn account af
Ik zat ff te modje-wannabee"en, en zocht ff een smoes om de schuld op jou af te wentelenquote:Op vrijdag 22 september 2006 20:09 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
om 16:18 zat ik midden op de waddenzee, ver van internet verwijderd, waar heb je het over?
Jou blauwe tijd is al geweest, ga maar verzuurde ex-crew spelen of zo.quote:Op vrijdag 22 september 2006 20:17 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik zat ff te modje-wannabee"en, en zocht ff een smoes om de schuld op jou af te wentelen
Speel nou ff mee of zo
jamaar dan wor ik geband en zoquote:Op vrijdag 22 september 2006 20:20 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Jou blauwe tijd is al geweest, ga maar verzuurde ex-crew spelen of zo.
Koplopers beschikken er geloof ik ook overquote:Op vrijdag 22 september 2006 20:22 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
jamaar dan wor ik geband en zo
====================================================
ontopic
Weet iemand hoe zo'n sandite installatie eruit ziet? Ik weet wel dat er op 1700 locs zandstrooers zitten, maar er zouden ook treinstellen uitgerust worden of zijn met sandite installaties. Die zooi om rails met blaadjes erop weer stroef te maken. Anyone?
6 wauwquote:Op vrijdag 22 september 2006 20:45 schreef Brembo het volgende:
Zag vandaag toch een leuke combinatie op Utrecht C. totaal 6*Plan V, dat is toch wel geinig als je dat ziet.
Lees voor de lol eens een stukje terug in dit topic, en kom het antwoord op je vraag tegen.quote:Op vrijdag 22 september 2006 22:31 schreef Gizlijntje het volgende:
Ik zag vandaag bij Haren een stoomtrein met een paar passagierswagons richting Hoogezand rijden. Iemand enig idee waar die heen ging en wat het was? Gek genoeg stond er op het parallelspoor op station Assen een wadlopertje met draaiende motor (iets voorbij het perron). Zelfde vraag (maar minder interessant)
oeps..quote:Op vrijdag 22 september 2006 22:32 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Lees voor de lol eens een stukje terug in dit topic, en kom het antwoord op je vraag tegen.
Ja, en daar reed ik tussen zl en mp erg fijn achter.... met 40 km/hquote:Op vrijdag 22 september 2006 22:31 schreef Gizlijntje het volgende:
Ik zag vandaag bij Haren een stoomtrein met een paar passagierswagons richting Hoogezand rijden. Iemand enig idee waar die heen ging en wat het was? Gek genoeg stond er op het parallelspoor op station Assen een wadlopertje met draaiende motor (iets voorbij het perron). Zelfde vraag (maar minder interessant)
Ja inderdaad, interessante grafitti stond erop. Gekke was: deuren van de voorste stonden open, motor draaide, maar geen mens te bekennen op, in of om de trein. Als ik een gestoorde(re) gek was geweest had ik er even mee kunnen rijden.quote:Op vrijdag 22 september 2006 23:02 schreef the_disheaver het volgende:
[..]
Ja, en daar reed ik tussen zl en mp erg fijn achter.... met 40 km/h
En net voor assen kwam er een goederenwagon bij...
Die wadloper heb ik ook gezien, het waren er 2 (DH2'tjes). Waarvan de eerste volledig 'beschilderd' was, het nummer van de eerste niet kunnen zien. Wel van de 2de (de schone), maar inmiddels weer vergeten...![]()
Damn ik heb die op de plaat gezet bij Hoogeveen, alleen heb van het 1e treinstel ook het nummer niet gezien, wel van de 2e... dat was de 3209quote:Op vrijdag 22 september 2006 23:02 schreef the_disheaver het volgende:
[..]
Ja, en daar reed ik tussen zl en mp erg fijn achter.... met 40 km/h
En net voor assen kwam er een goederenwagon bij...
Die wadloper heb ik ook gezien, het waren er 2 (DH2'tjes). Waarvan de eerste volledig 'beschilderd' was, het nummer van de eerste niet kunnen zien. Wel van de 2de (de schone), maar inmiddels weer vergeten...![]()
Wel een beetje opletten hequote:Op zaterdag 23 september 2006 10:46 schreef TARAraboemdijee het volgende:
Is er vandaag iets bijzonders aan de hand? Er kwam opeens een stoomtrein voor mijn deur langs
Wel knap dat ze een trein noemen die toch niet rijdquote:[url=NS SIte]http://www.ns.nl/servlet/Satellite?cid=1073500003787&type=
details&pagename=www.ns.nl%2FPage%2FActueleReisinformatieVandaag&p=1073500003787&lang=nl&werktraject=2006_ah_nm_23_24sep&c=Page[/url]
Wanneer: zaterdag 23 en zondag 24 september
Oorzaak: werk aan het spoor
Gevolgen: er rijden geen treinen:
de Sneltrein Zwolle-Roosendaal rijdt niet tussen Arnhem en Nijmegen
de stoptrein Zutphen-Nijmegen rijdt niet tussen Arnhem en Nijmegen
de Sneltrein Den Haag Centraal/Rotterdam Centraal-Nijmegen rijdt niet tussen Arnhem en Nijmegen
de Intercity Den Helder-Nijmegen rijdt niet tussen Arnhem en Nijmegen
de stoptrein van 's-Hertogenbosch naar Arnhem rijdt niet tussen Nijmegen en Arnhem
Alternatief: maak gebruik van de bus:
maak tussen Arnhem en Nijmegen gebruik van de bussen
Extra reistijd: een half uur
Huh? Zeg je nou dat er geen spoor is in Stadskanaal?quote:Op zaterdag 23 september 2006 11:51 schreef the_disheaver het volgende:
hij blijft toch wel in stadskanaal (waar geen spoor is, welk vaag plaatsje dan ook...) staan he?
quote:Op zaterdag 23 september 2006 16:56 schreef Zug-Chef het volgende:
In Duitsland, Zwitserland, Oostenrijk, Polen, Tsjechië, Slowakije, Hongarije, Denemarken, Frankrijk... is het heel normaal een stuk te moeten klimmen in een trein. Dat heet CHARME![]()
Je vergeet sommige stations in Nederland...in Enschede lazer je ook een halve meter de diepte in als je een ICM uit stapt op spoor 4.quote:
Kijk.quote:Op zaterdag 23 september 2006 17:02 schreef MREn het volgende:
[..]
Je vergeet sommige stations in Nederland...in Enschede lazer je ook een halve meter de diepte in als je een ICM uit stapt op spoor 4.
staat nergens dat ik dat niet doequote:
Die reizen altijd met de trein als ik de rolstoelplek nodig heb voor mn karretjequote:Op zaterdag 23 september 2006 16:56 schreef Zug-Chef het volgende:
Jammer de bammer voor die 2 rolstoelers per maandIk zie die mensen nooit
karretje? Jij hebt zo'n railtender hesje aan?quote:Op zaterdag 23 september 2006 18:36 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Die reizen altijd met de trein als ik de rolstoelplek nodig heb voor mn karretje
Nee, een karretje met daarop een gigantische tas, met in die tas, spulletjes.quote:Op zaterdag 23 september 2006 18:41 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
karretje? Jij hebt zo'n railtender hesje aan?
Of bedoel je je turbo-rollator met opgevoerde straalpijpen?
Spulletjesquote:Op zaterdag 23 september 2006 18:42 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Nee, een karretje met daarop een gigantische tas, met in die tas, spulletjes.
Hoe moet je anders bij de STAR komen?quote:Op zaterdag 23 september 2006 19:28 schreef TARAraboemdijee het volgende:
Wat doet die wadloper (en die stoomtrein) in Hoogeveen?
Zal deze nog worden eens worden gewassen voordat de nieuwe treinen er zijn?quote:
van werkplaats zwolle misschien weer onderweg naar het noorden!quote:
TSSK!quote:Op maandag 25 september 2006 09:32 schreef thatsme het volgende:
[..]
van werkplaats zwolle misschien weer onderweg naar het noorden!
edit: op OHIH forum stond dat die uit haarlem kwam.
weet iemand trouwens ook de officiele datum van in diensttreding? Heb trouwens de GTW nog zien staan op station groningen.. vind het wel een mooi ding.. in elk geval beter dan de vierkante dozen die wadlopers hetenquote:Op maandag 25 september 2006 12:54 schreef Peterselieman het volgende:
De 3209 zal wel naar onnen gebracht zijn. De trein zelf komt niet zover, vanwege een defecte motor.
Arriva gaat op 6 oktober de namen onthullen die op de 43 GTW's komen te staan. Ook zal er op die dag een van de GTW's reeds van naam voorzien zijn. Het is echter wel een besloten gelegenheid.
groningen leer, wat is het laatste in NL liggende station dan?quote:Op maandag 25 september 2006 13:38 schreef Peterselieman het volgende:
De officiële datum is al verschillende malen verschoven, maar ligt bij mijn weten nu op 5 november. Dan wordt de trein op het traject Groningen - Leer in gebruik genomen.
mooooooooooi!quote:Op maandag 25 september 2006 17:16 schreef Zug-Chef het volgende:
Nieuweschans, Weener is de 1e in Duitsland
Waar was je dan met Rondje NLquote:Op maandag 25 september 2006 18:44 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
mooooooooooi!
moet groningen - nieuweschans nog volgens mijn kleurplaat :p
kon ik niet ivm school rommelquote:Op maandag 25 september 2006 18:48 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
Waar was je dan met Rondje NL![]()
![]()
Coole foto's trouwens, stond laatst ook half uur of wat op Almere Buiten... gaar station
Waarom dan ver voorbij assen als hij naar onnen moet?quote:Op maandag 25 september 2006 12:54 schreef Peterselieman het volgende:
De 3209 zal wel naar onnen gebracht zijn. De trein zelf komt niet zover, vanwege een defecte motor.
Arriva gaat op 6 oktober de namen onthullen die op de 43 GTW's komen te staan. Ook zal er op die dag een van de GTW's reeds van naam voorzien zijn. Het is echter wel een besloten gelegenheid.
enige wat zou kunnen is dat ze hem via zwolle gesleept hebben?quote:Op dinsdag 26 september 2006 00:18 schreef the_disheaver het volgende:
[..]
Waarom dan ver voorbij assen als hij naar onnen moet?
En dat ie vanuit Haarlem kwamquote:Op dinsdag 26 september 2006 08:10 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
enige wat zou kunnen is dat ze hem via zwolle gesleept hebben?![]()
Vorig jaar ook al stoomtrein in Leeuwarden het eerste weekend van oktoberquote:Op maandag 25 september 2006 23:29 schreef Zug-Chef het volgende:
za 30 september 2006 -- Museummaterieel naar Friesland
dienstregelingen niet bekend
810011
Utm 7.55
Zl 9.30
810012
Zl 9.33
Lw 10.38
810013
Lw 10.48
Wk 11.21
28324
Wk 11.29
Stv 11.42
810015
Stv 11.45
Wk 11.58
Alexxxxx weet jij hier iets van ?
Hmmm de 3737 ???quote:Op dinsdag 26 september 2006 13:35 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Vorig jaar ook al stoomtrein in Leeuwarden het eerste weekend van oktober
Nou ja ik bben zaterdag toevallig toch in Leeuwarden, kan ik ook wel even kijken
Gheghequote:[jorienvandenherik]zondag ga ik ook een stukkie met de trein, zal wel wat foto's maken, gan retourtje Utrecht CS doen[/jorienvandenherik]
vandaag een keertje nietquote:Op dinsdag 26 september 2006 21:50 schreef the_disheaver het volgende:
Iemand die om 1300 op groningen was?
Ik spotte bijna een spotter die de GTW ging spotten... maar ik was te laat![]()
irc blatertquote:Op dinsdag 26 september 2006 23:07 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
vandaag een keertje niet
Misschien vrijdag de GTWeetjes ff spotten weer
en in die kikker staat ook nog "Hotlinking OK"quote:Op woensdag 27 september 2006 10:39 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik snap niet dat er nog IEMAND iets met dat SCHIJT imageshack doeteen waardelozere "provider" is nauwelijks te bedenken.
Bedankt hoor! Nu zie ik hem welquote:Op woensdag 27 september 2006 18:27 schreef the_disheaver het volgende:
Ja, anders post je hem nog een keer
kut kleur!
Graag gedaanquote:Op woensdag 27 september 2006 18:41 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Bedankt hoor! Nu zie ik hem wel![]()
Best een lelijke trein idd ja :S
Aaaaaightquote:Op woensdag 27 september 2006 18:56 schreef Alexxxxx het volgende:
mn jorienvandenherikpost was nog jorienvandenherikker dan ik zlef had kunnen vermoedenIk ga zondag nemelijk met de auto blijkt nu
![]()
![]()
quote:
nieuwe Topic reeks?quote:Op woensdag 27 september 2006 23:06 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Kijk, DAT zou nu een leuk topic idee zijn
Naah het zou veel te snel een verplichting wordenquote:Op woensdag 27 september 2006 23:06 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Kijk, DAT zou nu een leuk topic idee zijn
Dan gewoon iedereen iets laten maken? :pquote:Op donderdag 28 september 2006 11:38 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Naah het zou veel te snel een verplichting worden
heb misschien nog inspiratie voor nog een stuk of 3-4 stripjes, daarna gaan mensen dingen verwachten en teleurgesteld zijn als er eens een keertje niks komt.
Oh man! Hoe lelijk kun je een trein maken!?quote:Op woensdag 27 september 2006 09:00 schreef Dr_Flash het volgende:
[afbeelding]
De Protos voor Connexxion op Innotrans in Berlijn. Ding wordt in Dessau, in de DDR dus, gebouwd.
Ideetje voor Oostblokbarrels?
volgens mij niet?quote:Op donderdag 28 september 2006 13:25 schreef Geqxon het volgende:
Zomaar een vraagje
Klopt het dat je op een perron niet mag fietsen?
Daag de Belgen nou niet uit, wil je?quote:Op donderdag 28 september 2006 13:09 schreef Duvel het volgende:
Oh man! Hoe lelijk kun je een trein maken!?
wtf? een stormram op rails?quote:Op donderdag 28 september 2006 13:27 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Daag de Belgen nou niet uit, wil je?
[afbeelding]
Dat ding kende je nog niet?quote:
Dan laat je het dagelijkse weg, en laat je andere mensen ook OV-stripjes in je topic posten. Toon van Driel heeft ook wat leuke OV strips gemakat destijds in de spits, die zouden er ook in kunnen als iemand in staat is die op te duikelen.quote:Op donderdag 28 september 2006 11:38 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Naah het zou veel te snel een verplichting worden
heb misschien nog inspiratie voor nog een stuk of 3-4 stripjes, daarna gaan mensen dingen verwachten en teleurgesteld zijn als er eens een keertje niks komt.
stond de laatste X dat ik op roosendaal was zo`n duikbril B)quote:Op donderdag 28 september 2006 13:31 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dat ding kende je nog niet?
AM75, in de volksmond bekend als "Varkensneuzen"Rijden tegenwoordig het stoppertje Roosendaal - Essen - Antwerpen
Zoals deze?quote:Op donderdag 28 september 2006 13:32 schreef Alexxxxx het volgende:
Toon van Driel heeft ook wat leuke OV strips gemakat destijds in de spits, die zouden er ook in kunnen als iemand in staat is die op te duikelen.
Er zijn er maar 9 van. Ze hadden teveel technische problemen om goed te kunnen functioneren. Op dit moment staan er in Onnen nog maar 8, want deze week is de 2109 weggesleept naar Amersfoort. Dit stel zal gebruikt worden voor oefeningen, waarschijnlijk iets met branden of terreur.quote:Op donderdag 28 september 2006 13:38 schreef kebabkever het volgende:
Al die SM'90's staan die voor station haren ( voor groningen ).....ik rij daar tegenwoordig vaak langs. En ik zie er wel een aardige rij staan. Of naja weg roesten. Echt doodzonde van zo'n fijne trein.
De normale treinen stoppen op dezelfde perrons; het geld halen ze gewoon bij de 10 miljoen sponsors/inwoners vrees ik...quote:Op donderdag 28 september 2006 01:13 schreef Peterselieman het volgende:
Idd een zeer indrukwekkend filmpje. Toch blijf ik dan met een aantal vragen zitten. Waar laten ze de normale treinen stoppen? Waar halen ze het geld vandaan? En hoe kunnen ze de treinen laten rijden als er geen bovenleiding is![]()
Jaquote:
Zou zomaar kunnenquote:Op donderdag 28 september 2006 15:03 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Ja![]()
Ik kan me herinneren dat Station Appelscha ook altijd een grote rol speelde in zn strips
En in de Metro had je toch de reizigers?
Toch heeft dat ding nog enige authenticiteit, iets wat je van die Connexxion-Trabant niet kunt zeggen...quote:Op donderdag 28 september 2006 13:31 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dat ding kende je nog niet?
AM75, in de volksmond bekend als "Varkensneuzen"Rijden tegenwoordig het stoppertje Roosendaal - Essen - Antwerpen
Definieer dat eens? Waarvan zou de Protos "afgeleid" zijn volgens jou?quote:Op donderdag 28 september 2006 15:07 schreef Duvel het volgende:
[..]
Toch heeft dat ding nog enige authenticiteit, iets wat je van die Connexxion-Trabant niet kunt zeggen...
Nu, dat Belgische ding is een ouderwetse, logge, stalen trein. De Protos is de zoveelste in de reeks kunststoffen wangedrochten die de rails tegenwoordig placht te bevolken. De Protos kan dan wel autentiek (met h? zonder?) zijn omdat ie nieuw ontworpen is, het blijft een lelijk ding dat helaas past in de tijdgeest van treinen die meer lijken op trams. En nog lelijke trams ook.quote:Op donderdag 28 september 2006 18:48 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Definieer dat eens? Waarvan zou de Protos "afgeleid" zijn volgens jou?
ze rijden wel meer trajecten in Belgie hoorquote:Op donderdag 28 september 2006 13:31 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dat ding kende je nog niet?
AM75, in de volksmond bekend als "Varkensneuzen"Rijden tegenwoordig het stoppertje Roosendaal - Essen - Antwerpen
Okee, we proberen het gewoonquote:Op donderdag 28 september 2006 13:32 schreef Alexxxxx het volgende:
Dan laat je het dagelijkse weg, en laat je andere mensen ook OV-stripjes in je topic posten. Toon van Driel
Nou ja, mij zal het niet zo veel rukken of een trein van staal is of van kunststofquote:Op donderdag 28 september 2006 18:58 schreef Duvel het volgende:
Nu, dat Belgische ding is een ouderwetse, logge, stalen trein. De Protos is de zoveelste in de reeks kunststoffen wangedrochten die de rails tegenwoordig placht te bevolken. De Protos kan dan wel autentiek (met h? zonder?) zijn omdat ie nieuw ontworpen is, het blijft een lelijk ding dat helaas past in de tijdgeest van treinen die meer lijken op trams. En nog lelijke trams ook.
daar heb je een puntquote:Op donderdag 28 september 2006 19:15 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nou ja, mij zal het niet zo veel rukken of een trein van staal is of van kunststofIk zie liever nog die oude AM50 rommel kachelen zoals er nu op Maastricht - Luik rijdt. Ik hoop echt dat dat soort gammelheid nog lang mag rondrijden
Die varkensneuzen zijn niet oud genoeg om museummat voor te stellen, en niet nieuw genoeg om acceptabel te zijn als modern vervoermiddelen het zijn de lelijkste treinen te land, ter zee en in de lucht
![]()
Preces! De Breaks, de Duikbrillen, prima spulquote:Op donderdag 28 september 2006 19:16 schreef sararaats het volgende:
de nieuwe treinen in Belgie zijn veel mooier dan de varkensneuzen
quote:Op donderdag 28 september 2006 19:40 schreef Dr_Flash het volgende:
Op Railfaneurope.ent vind ik alles wel hoor
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |