Nou dat denk ik nietquote:Op vrijdag 22 september 2006 16:23 schreef Merovingian het volgende:
niet kunnen? knal jij maar eens met 200+ km/h tegen een muur, denk dat je dan ook de brokstukjes een kilometer verderop kan oprapen
Idd, ze zullen de boeken er nog wel een keer op nakijken, voordat ze hem in gebruik nemenquote:Op vrijdag 22 september 2006 16:22 schreef Dr_Flash het volgende:
Plus dat nu duidelijk is dat reddingsoperaties op ook maar een paar meter hoogte best lastig zijn. Gaat nog leuk worden ivm HSL etc...
natuurlijk waren de gevolgen dan anders geweestquote:Op vrijdag 22 september 2006 17:45 schreef Sterke_Yerke het volgende:
Ik vraag me af of het ook zulke gevolgen had als een gewone trein tegen zo'n karretje botste. Volgens mij veel minder, die magnetische treinen worden volgens mij erg licht gecontrueerd.
zelfde snelheid natuurlijkquote:Op vrijdag 22 september 2006 17:49 schreef LoggedIn het volgende:
[..]
natuurlijk waren de gevolgen dan anders geweestgewone treinen rijden veel langzamer en hebben veel meer massa
Bron? Nu.nl heeft het over 15 nu...quote:Op vrijdag 22 september 2006 18:09 schreef Tism het volgende:
21 doden!
Ik hoorde 't net op 't 18:00 uur journaal! Zal wel kloppen, toch!?quote:Op vrijdag 22 september 2006 18:13 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Bron? Nu.nl heeft het over 15 nu...
Mediaquote:Op vrijdag 22 september 2006 18:14 schreef Tism het volgende:
[..]
Ik hoorde 't net op 't 18:00 uur journaal! Zal wel kloppen, toch!?
10 gewonden, dan kunnen we naar max 21 doden...quote:***************************************
Zeker 21 doden Duits treinongeluk
` Bij het ongeluk met een magneettrein
in Duitsland zijn ten minste 21 doden
gevallen.Tien mensen raakten gewond.De
zweeftrein botste rond 9.30 uur tijdens
een testrit op een onderhoudswagon.Dat
gebeurde bij Lathen,vlak over de grens
bij Ter Apel.
Het treinstel is niet van de rail
geschoten,maar bleef enkele meters
boven de grond staan.Dat bemoeilijkt
het bergingswerk.
Op het traject wordt vaak getest met de
trein zonder machinist.De trein kan 450
km per uur halen,maar het is nog niet
bekend of hij vanmorgen zo hard reed
Bron: NOS Teletekst pagina 127
quote:Op vrijdag 22 september 2006 16:39 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nou dat denk ik niet
Maar laten we eerst eens afwachten hoe groot die kar was waar hij op gebotst is. Was dat een kruiwagen, een lege platte twee-asser of een dikke 6-asser vol met staal? Ik noem maar wat
Wonen we in Engeland??quote:Op vrijdag 22 september 2006 23:16 schreef Scheepschroef het volgende:
Trains, when it goes wrong, it goes horribly wrong![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |