Ik heb me gisteren helemaal de typhus zitten ergeren aan de [h-]ex van
![]()
.
Wat een kinderachtige, onverandwoordelijke muts is dat zeg!
We stonden vorige week zondag netjes om kwart voor 8 [kwartiertje te laat, netjes voor gebeld, want we stonden in de file bij de Efteling] voor de deur... is de mama niet thuis... aanstaande ook niet... telefoon wordt niet opgenomen en wij maar wachten. Inmiddels is het bijna half 9, worden we gebeld met de opmerking "ik zag dat jullie gebeld hadden?".
Ja piemel
![]()
, we staan hier al bijna 3 kwartier voor de deur te wachten op jullie om madam thuis te brengen en d'r is niemand
![]()
.
Eén of ander l*lverhaal over dat ze in de parkeergarage stonden, maar die ging om half 7 al dicht en nu konden ze er niet meer uit [maar inmiddels was het dus al 2h later]. Afijn... ze zouden zijn zoon naar huis sturen op de fiets, dan kon die de deur open maken. Die was er dus om kwart voor 9, wij madam afgezet... en weer terug naar huis [70km... 3 kwartier rijden].
Ons manneke gaat normaal gesproken om 8h naar boven, zodat hij om half 9 slaapt. Dat werd dus kwart voor 10, waardoor wij op maandag een duf en chagerijnig kind moesten wakker maken en letterlijk naar school moesten slepen.
Goed... afgelopen weekend was hij bij z'n mama, en zouden ze hem om half 8 terug moeten brengen. Tot 9h bleef het doodstil aan de voordeur... komen ze om 10 over 9 aankakken... RUIM anderhalf uur te laat... zonder excusus... kind weer chagerijnig... moet nog ff z'n verhaal doen, dus hij lag er weer pas tegen kwart voor 10 in. Hij vertelde dat ze de hele dag zijn thuisgebleven, wezen eten bij de MacD, maar daar was het lekker rustig... aldus zijn verhaal.
Hoe komen die ONVERANTWOORDELIJKE piepels er dan bij om hem zo laat thuis te komen brengen?
En dat er niet eens sorry of wat dan ook wordt gezegd?
En hebben die er wel enig begrip voor hoe onze huishouding hier werkt? 8h is het bedtijd... op zondag tijdens het heen-en-weer rijden kan dat wel eens een half uurtje schelen, maar niet bekant 2h. En bovendien hoeven zij niet mee te genieten van gezellig humeur na te weinig slaap.
Het is nu al de tweede keer dat ze niets laten weten en wij moeten wachten... 3 keer is scheepsrecht en de volgende keer gaan er echt duidelijke afspraken over en weer... wij houden ons altijd netjes aan de afgesproken tijd... en mocht het wat laterder worden, dan bellen we altijd eventjes. Iedereen heeft tegenwoordig wel een debieltje op zak, maar dan moet je hem wel opnemen!
Goed... wij hebben ons de hele avond op liggen fokken, en 's middags nog moeten sjouwen om op tijd thuis te zijn... wij wel ja... wij nemen die verantwoordelijkheid wel die bij kids komt kijken. Nu ben ik nog pissig, maar het wordt al minder.
Dadelijk manneke ophalen bij z'n vriendje... nog wat boodschapjes doen en dan wachten tot papa thuiskomt, kunnen we weer een keertje met z'n drietjes samen eten.
Weltrusten... Tot morgen zonder zorgen.
Oudste,
Jongste en
LaraMijn
mietjesschema in de strijd naar een betere conditie.