abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 16 september 2006 @ 04:26:02 #1
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_41855037
Uiteraard was dit te verwachten. Momenteel is er een overstapsysteem waarbij je van twee tot vier strippen een uur kunt overstappen en zelfs op het zelfde traject terug, oplopend tot 3,5 uur overstappen en traject terug bij 17 tot 20 strippen, zonder opnieuw te hoeven stempelen en/of een basisstrip extra te lappen.

Wat voeren ze nu in? Ongeacht hoeveel strippen je stempelt, voortaan heb je nog maar 35 minuten de tijd om over te stappen. Zit je langer in de bus dan 35 minuten (en ja, daarbij tellen ook vertragingen en overstaptijden), en je moet daarna nog overstappen, dan mag je gewoon doodleuk na de overstap nog een keer het basistarief dokken. Wil je op hetzelfde traject terug? Dan betaal je voortaan ALTIJD opnieuw de ritprijs, ook al is dat binnen 5 minuten.
pi_41855189
Ik zal het doorgeven!
If you are searching, lost is where you will find me.
pi_41855249
Ja das kut.
pi_41855433
Dat laatste kan ik me voorstellen, maar verplicht overstappen binnen 35 minuten gaat niet werken. Op sommige trajecten gaat dat simpelweg niet. Wat is je bron?
Als je van mening verschilt, zorg er dan voor dat het geen meningsverschil wordt
pi_41855441
Ik volg er geen fuck van
JOHNNY HEITINGA
  † In Memoriam † zaterdag 16 september 2006 @ 08:17:33 #6
37843 lady-wrb
kortaf
pi_41855472
is dat ook met dat gelul met die gruwelijke k*tpoortjes, zoals ik tot mijn grote ergernis in rotterdam en omstreken mocht ervaren?
poe, ben ik blij dat ik er niet vaak hoef te zijn
pi_41855551
Hmmm ik kon het me al niet voorstellen, maar het gaat heel anders werken. Je gaat dalijk de reiskosten per kilometer betalen. Dat is wel zo eerlijk, zeker voor mensen die net over een zonegrens wonen.
Dit is de werking:
Je stapt in en de kaartlezer leest jouw kaart uit en boekt het instap tarief af van (bijv.) 4 euro.
Je reis 20 minuten en 5 kilometer verder stap je uit. De kosten van bijv. 2,70 worden afgeboekt van de reeds betaalde 4 euro en bij het uitstappen wordt 1,30 euro weer bijgeboekt op je kaart.
Daarnst betaald je een vast bedrag die 35 minuten geldig blijft, dit bedrag zal wel iets van 30 to 60 cent zijn. Dit lijkt nog het meeste op het "oude instaptarief" (één strip extra afstempelen dan het aantal zones wat je wil reizen).
Brom:http://www.ov-chipkaart.nl/ikhebnoggeenovchipkaart/reizenmetdeovchipkaart

Ik vind het allemaal niet zo onlogisch! Zoals die kilometerprijs maar redelijk is.

Wat ik wel vreemd vind is dat de prijs voor de chipkaart dalijk gaat verschillen bij welk vervoersbedrijf je hem koopt...
Als je van mening verschilt, zorg er dan voor dat het geen meningsverschil wordt
  zaterdag 16 september 2006 @ 08:45:26 #8
54845 clowncloon
Oppervlakkigheid troef
pi_41855624
wat ik ook niet snap is dat JAREN lopen ze te klagen dat ze te weinig geld hebben om het OV beter te onderhouden, goedkoper te maken en betere service te verlenen. Maar ze zetten wel PEPERDURE rvs/glas installaties op alle kutstationnetjes. Waar komt dat geld vandaan?
Antec P180 | Intel Core 2 Quad Q6600 | Asus Striker Extreme S775 | 4 GB DDR2 800 Mhz
Seagate 400 GB | 8800 GTX Ultra 768 MB | X-Fi Extreme Gamer | Logitech Z5500 | much more...
pi_41855639
quote:
Op zaterdag 16 september 2006 08:31 schreef dahei het volgende:

Je stapt in en de kaartlezer leest jouw kaart uit en boekt het instap tarief af van (bijv.) 4 euro.
Je reis 20 minuten en 5 kilometer verder stap je uit. De kosten van bijv. 2,70 worden afgeboekt van de reeds betaalde 4 euro en bij het uitstappen wordt 1,30 euro weer bijgeboekt op je kaart.
dus bij het uitstappen moet je hem nog een keer door de kaartlezer doen?
zal lekker vlot gaan allemaal
uit een aspergernest
  Redactie Frontpage / Spellchecker zaterdag 16 september 2006 @ 08:53:07 #10
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_41855667
Wat mij nog steeds niet duidelijk is, is hoe je een kind (railrunnerkaartje) moet meenemen? Ik kan nergens vinden hoe dat in zijn werk gaat straks.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  zaterdag 16 september 2006 @ 08:56:00 #11
17137 Sander
Nerds do it rarely
pi_41855682
Gek he, dat het OV in Nederland het kutst van de wereld is.
pi_41855712
quote:
Op zaterdag 16 september 2006 08:56 schreef Slarioux het volgende:
Gek he, dat het OV in Nederland het kutst van de wereld is.


-
  zaterdag 16 september 2006 @ 10:27:06 #13
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_41856535
quote:
Op zaterdag 16 september 2006 08:09 schreef dahei het volgende:
Dat laatste kan ik me voorstellen, maar verplicht overstappen binnen 35 minuten gaat niet werken. Op sommige trajecten gaat dat simpelweg niet. Wat is je bron?
Klik op het blauwe woordje in in mijn post.
pi_41856561
quote:
Op zaterdag 16 september 2006 08:56 schreef Slarioux het volgende:
Gek he, dat het OV in Nederland het kutst van de wereld is.
Ja wat hebben we het toch slecht hier
hehehehehehehehehehhaeaheaehaehheahaehahaeheheheheheheheh :D;D:D::D;d:D:d;d;d
  zaterdag 16 september 2006 @ 10:32:12 #15
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_41856618
En je naam is anderhalve euro waard

1
2
3
                              Prijs      Introductieprijs
Persoonlijke OV-chipkaart    ¤ 7,50       ¤ 1,50
Anonieme OV-chipkaart       ¤ 7,50      ¤ 3,00

Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
  zaterdag 16 september 2006 @ 10:33:45 #16
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_41856642
quote:
Op zaterdag 16 september 2006 08:56 schreef Slarioux het volgende:
Gek he, dat het OV in Nederland het kutst van de wereld is.
We hádden natuurlijk simpelweg het systeem uit Parijs kunnen kopieren, wat zo ongeveer de beste is, maar omdat dat de persoonlijke trots van onze ambtenaartjes krenkt, moeten we zelf wat infantiels bedenken, met minimaal 15 task-force's, natuurlijk.
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
  zaterdag 16 september 2006 @ 10:36:07 #17
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_41856677
quote:
Op zaterdag 16 september 2006 08:31 schreef dahei het volgende:
Hmmm ik kon het me al niet voorstellen, maar het gaat heel anders werken. Je gaat dalijk de reiskosten per kilometer betalen. Dat is wel zo eerlijk, zeker voor mensen die net over een zonegrens wonen.
Ja. En soms kun je een bus nemen, soms een trein, en soms een tram.
Een volle trein lijkt me echter beter voor het milieu dan een dieselbus die 50x stil moet staan en optrekken, en ook nog eens een flinke omweg neemt.

Hebben ze daar rekening mee gehouden?
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
pi_41856714
jij hebt echt wat tegen hem openbaar vervoer he
  zaterdag 16 september 2006 @ 10:43:05 #19
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_41856784
quote:
Op zaterdag 16 september 2006 08:31 schreef dahei het volgende:
Hmmm ik kon het me al niet voorstellen, maar het gaat heel anders werken. Je gaat dalijk de reiskosten per kilometer betalen. Dat is wel zo eerlijk, zeker voor mensen die net over een zonegrens wonen.
Dit is de werking:
Je stapt in en de kaartlezer leest jouw kaart uit en boekt het instap tarief af van (bijv.) 4 euro.
Je reis 20 minuten en 5 kilometer verder stap je uit. De kosten van bijv. 2,70 worden afgeboekt van de reeds betaalde 4 euro en bij het uitstappen wordt 1,30 euro weer bijgeboekt op je kaart.
Je reist 40 minuten en na 36 minuten moet je nog een andere bus pakken. Dan betaal je eerst voor dat traject van 36 minuten met basistarief en daarna mag je in die andere bus voor dat traject betalen, ook met basistarief. Je betaalt dus met dat nieuwe systeem veel meer het basistarief.

Hoe kom je erbij dat er bedragen teruggestort worden? Dat ding rekent gewoon de trajectsprijs uit als je twee poortjes, scanpunten gepasseerd bent. Het enige wat je terugkrijgt is datgene wat je niet gebruikt hebt aan trajectsprijs en basistarieven. Dus waar je het voordeel ziet, ik weet het niet. Als ik nu een 45-strippenkaart koop en de buschauffeur stempelt er maar twee af, dan ga ik toch ook niet juichen omdat ik er nog 43 terug krijg?
quote:
Daarnst betaald je een vast bedrag die 35 minuten geldig blijft, dit bedrag zal wel iets van 30 to 60 cent zijn. Dit lijkt nog het meeste op het "oude instaptarief" (één strip extra afstempelen dan het aantal zones wat je wil reizen).
Ja, precies. Behalve dat dat nu dat instaptarief nog maar 35 minuten gebruikt kan worden in plaats van minimaal een uur en je niet meer op hetzelfde traject terugkunt. Dát is de asociale prijsverhoging.
quote:
Ik vind het allemaal niet zo onlogisch! Zoals die kilometerprijs maar redelijk is.
En het leuke is dat er nog geen enkele duidelijkheid is over wat voor kilometers we het hier hebben. Reken er maar op dat dat niet hemelsbreed gaat worden. Dan mag jij betalen voor de enorme omwegen die bussen maken.


Die poortjes mogen ze trouwens van mij nu allemaal omver schoppen. Het systeem werkt nog niet eens, maar als je met de trein naar Schiedam gaat, kom je het station niet uit zonder iets te stempelen, ook al hoef je helemaal niets te stempelen omdat je enkel met de trein reist. Kan je weer vijf minuten op zoek naar een stukje papier om in de stempelautomaat te rammen.

Maar ja, ooit was het nog de bedoeling dat de OV-chipkaart een uniform tarief zou inhouden voor heel het openbaar vervoer. Lees: je stapt in en je stapt ergens uit en daar staat gewoon een vaste ritprijs voor, ongeacht de vervoerder. Nee, wat gaan we nu doen? Ieder vervoerdertje houdt zijn eigen tariveringssysteem zodat je voor elk tussentraject dat je reist weer apart moet gaan betalen. Dát is precies hetzelfde als nu het geval is. Voer het dan niet in.

Ook nog leuk is om te vermelden dat een nieuwe vervoerder en huidige vervoerders op de Nederlandse markt zich helemaal niet hoeven aan te sluiten bij Translink, het bedrijf van de OV-chipkaart en een samenwerkingsverband van de vervoerders Connexxion, GVB, HTM, NS en RET.

En al die andere bedrijven dan? BBA, Syntus, Noordned etcetera etcetera? Die zijn echt niet gedwongen om zich aan te sluiten bij Translink. Zou ik ook geen zin in hebben als ik kennelijk al niet bij het samenwerkingsverband mag horen en de vijf schijnbaar enkel hun zin willen doordrijven.

Nieuwe bedrijven? Nee hoor, die hoeven zich niet aan te sluiten bij het nieuwe systeem. Dat mag niet van Europa omdat het concurrentievervalsing is om voorwaarden te stellen waar bedrijven bij het betreden van een nieuwe markt aan zouden moeten voldoen. Net zoals Nederland het vorige statiegeldsysteem met verplicht hervulbare flessen van Europa niet in stand mocht houden.

[ Bericht 20% gewijzigd door Zelva op 16-09-2006 10:57:43 ]
pi_41856801
hoe kan je dan eigelijk reizen zonder zo een kaart

niet dat ik ooit met het openbaar vervoer ga (dat is voor arme mensen) maar je weet maar nooit
  zaterdag 16 september 2006 @ 10:46:12 #21
17137 Sander
Nerds do it rarely
pi_41856831
quote:
Op zaterdag 16 september 2006 10:38 schreef 2609 het volgende:
jij hebt echt wat tegen hem openbaar vervoer he
Het is dan ook gewoon kut in Nederland.
  zaterdag 16 september 2006 @ 10:59:10 #22
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_41857067
quote:
Op zaterdag 16 september 2006 10:44 schreef 2609 het volgende:
hoe kan je dan eigelijk reizen zonder zo een kaart
Niet.

Als je één keer in je hele leven met het openbaar vervoer wilt, dan betaal je lekker minimaal 7 euro 50 voor een anonieme chipkaart, nog afgezien van de ritprijs.
pi_41857874
quote:
Op zaterdag 16 september 2006 10:46 schreef Slarioux het volgende:

[..]

Het is dan ook gewoon kut in Nederland.
Ooit in de US geweest?
  zaterdag 16 september 2006 @ 11:42:17 #24
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_41857926
quote:
Op zaterdag 16 september 2006 08:53 schreef Rewimo het volgende:
Wat mij nog steeds niet duidelijk is, is hoe je een kind (railrunnerkaartje) moet meenemen? Ik kan nergens vinden hoe dat in zijn werk gaat straks.
Je schaft een chipkaart aan voor je kind. Je gaat naar een oplaadpunt op een NS-station en laadt daar het product 'railrunner', mits ze dat dan nog hebben natuurlijk. Net zoals je nu een railrunnerkaartje uit de automaat trekt, alleen dan wat moeilijker. Vergeet niet een pasfoto en legitimatiebewijs van het kind mee te nemen om überhaupt een chipkaart voor hem/haar aan te vragen.


Wat een voordelen die ov-chipkaart hè.
pi_41857943
voor mij zou het goedkoper zijn dan met strippenkaarten als ik die 35minuten overstap tijd kon halen
wat een kutuser ben ik toch eigenlijk
  zaterdag 16 september 2006 @ 11:44:52 #26
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_41857989


[ Bericht 100% gewijzigd door Zelva op 16-09-2006 11:45:43 ]
pi_41858427
quote:
Op zaterdag 16 september 2006 10:43 schreef Zelva het volgende:

Die poortjes mogen ze trouwens van mij nu allemaal omver schoppen. Het systeem werkt nog niet eens, maar als je met de trein naar Schiedam gaat, kom je het station niet uit zonder iets te stempelen, ook al hoef je helemaal niets te stempelen omdat je enkel met de trein reist. Kan je weer vijf minuten op zoek naar een stukje papier om in de stempelautomaat te rammen.
Er zitten 2 gleuven in die gele dingen slimmerik. De bovenste is dat stempelding waar je het over had, maar een stukje naar onder zit een gleuf waar je alles in kan stoppen, dan gaat het poortje open zonder inktverbruik
What Would Goku Do
pi_41858469
quote:
Op zaterdag 16 september 2006 10:44 schreef 2609 het volgende:
hoe kan je dan eigelijk reizen zonder zo een kaart

niet dat ik ooit met het openbaar vervoer ga (dat is voor arme mensen) maar je weet maar nooit
Dat is voor arme mensen? Jij hebt echt een beperkt wereldbeeld he, zielepiet. Komt zeker door die hilton invloed
Wat nou als je 14 bent, je school te ver is om te fietsen, en je ouders beide werken? Wat blijft er over? OV ja
What Would Goku Do
pi_41858473
En dat is nu 1 van de 93673 redenen waarom ik niet met het OV ga
De laatste tijd zit ons dochtertje in de nee-fase. Ze wil niet meer hebben dat ik haar naar bed breng. Twintig jaar terug was dat nooit een probleem.
pi_41858493
quote:
Op zaterdag 16 september 2006 11:39 schreef Urvin het volgende:

[..]

Ooit in de US geweest?
Maar ja, daar kun je vanaf je 16e al auto rijden en de benzine kost daar geen drol, dus dat is al snel opgelost.
De laatste tijd zit ons dochtertje in de nee-fase. Ze wil niet meer hebben dat ik haar naar bed breng. Twintig jaar terug was dat nooit een probleem.
  zaterdag 16 september 2006 @ 12:14:10 #31
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_41858654
Ik vind het huidige zone systeem anders best handig. Ik woon namelijk helemaal in het oosten van Sittard, mijn school ligt helemaal in het westen. Is ongeveer een kwartier met de bus, maar is nog net dezelfde zone. Dus ik chip altijd fijn 88 cent met mijn chipknip. Als ik per kilometer moet gaan betalen denk ik dat ik meer moet betalen.

Waarom moet er eigelijk persé weer een nieuwe chipkaart komen voor het OV, de chipknip werkt perfect in de bus.
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
pi_41858709
Openbaar vervoer!

Daar zat ik vroeger ook in...
pi_41858982
Echt kut is dat ja. Maargoed, kun je wel weer makkelijk mee smokkelen, zoals alvast uitchecken in de tram als je er nog een half uur in moet zitten...
  zaterdag 16 september 2006 @ 13:32:00 #34
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_41860604
quote:
Op zaterdag 16 september 2006 11:39 schreef Urvin het volgende:

[..]

Ooit in de US geweest?
Ja, de bevolkingsdichtheid is totaal vergelijkbaar.
quote:
Op zaterdag 16 september 2006 12:28 schreef Koewam het volgende:
Echt kut is dat ja. Maargoed, kun je wel weer makkelijk mee smokkelen, zoals alvast uitchecken in de tram als je er nog een half uur in moet zitten...
Whehe, die had ik nog niet bedacht.
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
pi_41869572
quote:
Op zaterdag 16 september 2006 10:32 schreef Yildiz het volgende:
En je naam is anderhalve euro waard
[ code verwijderd ]

Oh gelukkig maar anderhalve euro! Op deze manier hebben mensen nog wel een keus! Ik had een verschil verwacht van gratis en 8 euro ofzo...
Als je van mening verschilt, zorg er dan voor dat het geen meningsverschil wordt
pi_41869591
quote:
Op zaterdag 16 september 2006 10:33 schreef Yildiz het volgende:

[..]

We hádden natuurlijk simpelweg het systeem uit Parijs kunnen kopieren, wat zo ongeveer de beste is, maar omdat dat de persoonlijke trots van onze ambtenaartjes krenkt, moeten we zelf wat infantiels bedenken, met minimaal 15 task-force's, natuurlijk.
Niet zo negatief! Ik denk dat ze echt wat goeds en redelijk eerlijk hebben bedacht als is die overstaptijd wel een beetje kort...
Als je van mening verschilt, zorg er dan voor dat het geen meningsverschil wordt
pi_41869598
quote:
Op zaterdag 16 september 2006 10:36 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Ja. En soms kun je een bus nemen, soms een trein, en soms een tram.
Een volle trein lijkt me echter beter voor het milieu dan een dieselbus die 50x stil moet staan en optrekken, en ook nog eens een flinke omweg neemt.

Hebben ze daar rekening mee gehouden?
Daar veranderd toch niets aan?
Als je van mening verschilt, zorg er dan voor dat het geen meningsverschil wordt
pi_41869647
Die hele OV-chipkaart is enorme naaierij, de klanten gaan er enorm op achteruit. Mits het ooit gaat werken, de testssytemen werken voor geen meter. Leuk leesvoer:

http://www.fransmensonides.nl/chip1.htm
http://www.fransmensonides.nl/chip2.htm
http://www.fransmensonides.nl/chip3.htm
http://www.fransmensonides.nl/chip4.htm
For great justice!
  zaterdag 16 september 2006 @ 20:29:59 #39
93427 Echo99
© Boy_Snakeye 21.07.05
pi_41869668
Waar kan je je druk om maken zeg...
Lang leve mij! *O*
pi_41869673
quote:
Op zaterdag 16 september 2006 20:29 schreef Echo99 het volgende:
Waar kan je je druk om maken zeg...
Over flink genaaid worden.
For great justice!
pi_41869764
quote:
Op zaterdag 16 september 2006 12:14 schreef Eix het volgende:
Ik vind het huidige zone systeem anders best handig. Ik woon namelijk helemaal in het oosten van Sittard, mijn school ligt helemaal in het westen. Is ongeveer een kwartier met de bus, maar is nog net dezelfde zone. Dus ik chip altijd fijn 88 cent met mijn chipknip. Als ik per kilometer moet gaan betalen denk ik dat ik meer moet betalen.

Waarom moet er eigelijk persé weer een nieuwe chipkaart komen voor het OV, de chipknip werkt perfect in de bus.
Jij hebt nu dus geluk, maar stel dat je nét voor de zone grens woont en er na drie haltes weer uit moet? Dan betaal je eigenlijk te veel.
Reizen met de chipknip werkt goed met het huidige systeem. Als ze "betalen per kn" in gaan voeren werkt dit echter ni et meer. (het duurt te lang).
Als je van mening verschilt, zorg er dan voor dat het geen meningsverschil wordt
pi_41869830
quote:
Op zaterdag 16 september 2006 12:28 schreef Koewam het volgende:
Echt kut is dat ja. Maargoed, kun je wel weer makkelijk mee smokkelen, zoals alvast uitchecken in de tram als je er nog een half uur in moet zitten...
Uitchecken is uitstappen. Als je dat niet doet kom je er volgens mij niet/moeilijker weer uit. Het systeem verwacht immers dat je je uitcheckt als je uitstapt.
Als je van mening verschilt, zorg er dan voor dat het geen meningsverschil wordt
pi_41869838
Wat is trouwens de capaciteit van die poortjes?
Zijn die berekend op de enorme hoeveelheden mensen die in de spits de treinen uit- en instromen?
pi_41869867
quote:
Op zaterdag 16 september 2006 20:29 schreef Q. het volgende:
Die hele OV-chipkaart is enorme naaierij, de klanten gaan er enorm op achteruit. Mits het ooit gaat werken, de testssytemen werken voor geen meter. Leuk leesvoer:

http://www.fransmensonides.nl/chip1.htm
http://www.fransmensonides.nl/chip2.htm
http://www.fransmensonides.nl/chip3.htm
http://www.fransmensonides.nl/chip4.htm
Ik word hier helemaal bang van.
pi_41869884
quote:
Op zaterdag 16 september 2006 20:36 schreef dahei het volgende:

[..]

Uitchecken is uitstappen. Als je dat niet doet kom je er volgens mij niet/moeilijker weer uit. Het systeem verwacht immers dat je je uitcheckt als je uitstapt.
Dus je zit vast in de tram of bus dan over een tijd? Lijkt me niet. Bij de metro is het een ander verhaal natuurlijk, maar die poortjes kun je gewoon openduwen. (maar dan uiteraard niet inchecken. )
pi_41869918
- Prive gegevens op verzoek van de poster weggehaald. -

[ Bericht 91% gewijzigd door Sander op 19-05-2011 13:18:27 ]
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
pi_41869949
quote:
Op zaterdag 16 september 2006 20:36 schreef dahei het volgende:

[..]

Uitchecken is uitstappen. Als je dat niet doet kom je er volgens mij niet/moeilijker weer uit. Het systeem verwacht immers dat je je uitcheckt als je uitstapt.
In de tram en bus is er sowieso goed mee te smokkelen, controles zullen ook een stuk lastiger worden denk ik. Je hebt er immers apparatuur voor nodig. Ik voorzie dan ook een toename van zwartrijders vooral op de bus.
For great justice!
pi_41869957
En dat je ID aan je kaart wordt gekoppeld vind ik nog enger. Eerst de ID-plicht, opslag van internet- en belgegevens nu kunnen ze je reisgedrag monitoren.
  zaterdag 16 september 2006 @ 20:54:38 #49
44760 Nachtdier
Heeft usericon gejat!
pi_41870265
quote:
Op zaterdag 16 september 2006 08:45 schreef clowncloon het volgende:
wat ik ook niet snap is dat JAREN lopen ze te klagen dat ze te weinig geld hebben om het OV beter te onderhouden, goedkoper te maken en betere service te verlenen. Maar ze zetten wel PEPERDURE rvs/glas installaties op alle kutstationnetjes. Waar komt dat geld vandaan?
Idd!

En als het dan ook nog eens geen zwartrijders tegenhoudt, dan is het pure geldverspilling.
Amaranta is een dropmuts!
"Your body only has enough blood to run either your brain or your cock".>>>ik denk dus met mn lul!

Webicon maximum 100kB, geen 1.4MB. Removed by Jump
  zaterdag 16 september 2006 @ 20:58:43 #50
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_41870374
quote:
Op zaterdag 16 september 2006 20:27 schreef dahei het volgende:

[..]

Daar veranderd toch niets aan?
Nou, als je nu ineens per kilometer gaat betalen, ongeacht of het een trein of bus is, is het wel erg krom ja.
Nu betaal je voor een bus per km veel meer, logisch.

Daarbij, ik snap dat hele uitchecken bij het uitstappen ook niet, welke randdebiel heeft dat uitchecken bedacht?
quote:
Op zaterdag 16 september 2006 20:37 schreef DennisMoore het volgende:
Wat is trouwens de capaciteit van die poortjes?
Zijn die berekend op de enorme hoeveelheden mensen die in de spits de treinen uit- en instromen?
Kijkend naar vorige projecten van de overheid, denk ik dat men hier niet eens over nagedacht heeft.
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
  zaterdag 16 september 2006 @ 21:28:02 #51
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_41871105
quote:
Op zaterdag 16 september 2006 20:26 schreef dahei het volgende:
Niet zo negatief! Ik denk dat ze echt wat goeds en redelijk eerlijk hebben bedacht als is die overstaptijd wel een beetje kort...
Dat is allemaal wel leuk en aardig dat er wat goeds en redelijk eerlijk is bedacht, maar geef eens één argument waarom dit überhaupt ingevoerd zou moeten worden? Wat is hét voordeel ten opzichte van het huidige systeem dat een miljoenen- en miljoenen- miljoenen kostend nieuw systeem rechtvaardigt?Alleen de proef in Rotterdam kost al 2,2 miljoen euro en dat is alleen voor het uitdelen van goedkopere chipkaarten. Moet je nagaan wat het het hele project kost, met voordelen voor de reiziger die bijna nihil zijn.
  zaterdag 16 september 2006 @ 21:53:55 #52
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_41871753
quote:
Op zaterdag 16 september 2006 20:29 schreef Q. het volgende:
Die hele OV-chipkaart is enorme naaierij, de klanten gaan er enorm op achteruit. Mits het ooit gaat werken, de testssytemen werken voor geen meter. Leuk leesvoer:

http://www.fransmensonides.nl/chip1.htm
http://www.fransmensonides.nl/chip2.htm
http://www.fransmensonides.nl/chip3.htm
http://www.fransmensonides.nl/chip4.htm


Er zijn dus nog meer mensen die doorhebben dat het een volkomen belachelijk systeem is.

Vooral frappant is dat blijkt dat één bus met een defect uitcheckssysteem al tot onoverkomenlijke problemen zal leiden voor elke reiziger die met die bus gaat. Die bus kan dus niet ingezet worden. Nu weet ik waarvoor die prijsverhogingen nodig zijn: uitbreiding van het wagenpark.
quote:
Later die middag ontdekte ik op Zalmplaat dat je, na een station verlaten te hebben, dat niet zo maar opnieuw kunt betreden. Je krijgt dan een foutmelding dat je twee keer probeert uit te checken. Pas na vijf minuten is de ban opgeheven, en kun je terugkeren.


Inderdaad. Je kind zou maar net wegrennen als jij door het poortje gaat. Dan kan er vijf minuten van alles gebeuren en je mag lijdzaam toezien.

En niet te vergeten: je zou per ongeluk aan de verkeerde zijde van het station zitten. Kun je of 5 minuten wachten, of helemaal omlopen en natuurlijk mis je dan weer de bus.
pi_41871982
quote:
Op zaterdag 16 september 2006 20:37 schreef DennisMoore het volgende:
Wat is trouwens de capaciteit van die poortjes?
Zijn die berekend op de enorme hoeveelheden mensen die in de spits de treinen uit- en instromen?
op het metro station niet. Ze gaan enorm langzaam open, af en toe gaan ze opeens dicht terwijl je er doorheen loopt (elke ochtend zie ik wel weer iemand die ff klem komt te zitten tussen die 2 deurtjes), ...

Nee, dit is echt weggegooid geld. Het ontwerp, de uitvoering, ... Een typisch 100% falend overheidsplan waar niet over nagedacht is, en waar miljoenen mensen elke dag opnieuw het slachtoffer van zullen zijn
  zaterdag 16 september 2006 @ 22:08:41 #54
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_41872150
quote:
Op zaterdag 16 september 2006 20:40 schreef Q. het volgende:
In de tram en bus is er sowieso goed mee te smokkelen, controles zullen ook een stuk lastiger worden denk ik. Je hebt er immers apparatuur voor nodig. Ik voorzie dan ook een toename van zwartrijders vooral op de bus.
In de trein soms ook. Op lang niet alle stations komen poortjes te staan, maar alleen in- en uitcheckpalen.
  zaterdag 16 september 2006 @ 22:09:53 #55
141414 NordicBlue
Iets met Noord en Blauw Zeker?
pi_41872183
quote:
Op zaterdag 16 september 2006 09:03 schreef splendor het volgende:

[..]

[afbeelding]

  zaterdag 16 september 2006 @ 22:13:26 #56
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_41872298
quote:
Op zaterdag 16 september 2006 22:02 schreef LoggedIn het volgende:

[..]

op het metro station niet. Ze gaan enorm langzaam open, af en toe gaan ze opeens dicht terwijl je er doorheen loopt (elke ochtend zie ik wel weer iemand die ff klem komt te zitten tussen die 2 deurtjes), ...

Nee, dit is echt weggegooid geld. Het ontwerp, de uitvoering, ... Een typisch 100% falend overheidsplan waar niet over nagedacht is, en waar miljoenen mensen elke dag opnieuw het slachtoffer van zullen zijn
Nog net voordat het OV gaat privatiseren, vind de overheid het nodig even te laten zien hoe 'wijs en goed' het wel niet is. Alles voor het geesteskindje (pasje ipv kaartje), zelfs al verneukt het heel het proces.
Driewerf
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
  zaterdag 16 september 2006 @ 22:16:46 #57
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_41872398
quote:
Op zaterdag 16 september 2006 22:13 schreef Yildiz het volgende:
Nog net voordat het OV gaat privatiseren, vind de overheid het nodig even te laten zien hoe 'wijs en goed' het wel niet is. Alles voor het geesteskindje (pasje ipv kaartje), zelfs al verneukt het heel het proces.
Driewerf
Volgens mij is heel het plan het geesteskind van het openbaar vervoer op uitdrukkelijke wens om de stripkaart te moderniseren en bedacht door Trans Link Systems, vijf openbaar-vervoerbedrijven. De overheid doet alleen aan ondersteuning voor de invoering en afremming van de doldrieste ideeën van Trans Link.
pi_41872593
Waarom kunnen we in dit land nooit iets gewoon een keer goed doen of een goed systeem kopiëren maar moeten we steeds opnieuw het wiel uitvinden ("kijk, vierkante wielen, zou dat werken? laten we het proberen!")

For great justice!
  zaterdag 16 september 2006 @ 22:33:53 #59
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_41872915
quote:
Op zaterdag 16 september 2006 22:16 schreef Zelva het volgende:

[..]

Volgens mij is heel het plan het geesteskind van het openbaar vervoer op uitdrukkelijke wens om de stripkaart te moderniseren en bedacht door Trans Link Systems, vijf openbaar-vervoerbedrijven. De overheid doet alleen aan ondersteuning voor de invoering en afremming van de doldrieste ideeën van Trans Link.
Die 5 zijn volledig privaat? Die wens klinkt me namelijk bekend, uit de mond van ambtenaren.

Het lijkt me namelijk niet, dat als er échte keuze was, de consument dit zou kiezen.
Het voegt niets toe, het is niets beter, het is niet bijster veel sneller, en een kopie van het Parijse systeem wat zich ondertussen bewezen heeft, is niet terug te vinden.

Het uitchecken is al te belachelijk voor woorden, en dan heb ik het niet eens over het gesjoemel met persoonsgegevens.

[ Bericht 7% gewijzigd door Yildiz op 16-09-2006 22:42:11 ]
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
  zaterdag 16 september 2006 @ 23:10:44 #60
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_41873991
quote:
Op zaterdag 16 september 2006 22:33 schreef Yildiz het volgende:
Die 5 zijn volledig privaat?
Daar zit wat in ja, sorry.
pi_41874447
Ik vind dat nieuwe systeem alleen al stom omdat ik moeite moet doen het te begrijpen. Laat het gewoon zoals het is, het werkt toch.
pi_41883998
En bovendien is het veel lastiger voor controleurs. Het systeem is in het begin absoluut niet onfeilbaar. Zwartrijden wordt zeer makkelijk, en boetes gemakkelijk kwijtgescholden omdat er simpelweg te veel hiaten zijn.

GRATIS OV JEEJ!

Zullen we de kranten op de hoogte stellen van dit topic?
  zondag 17 september 2006 @ 12:29:36 #63
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_41884210
quote:
Op zondag 17 september 2006 12:21 schreef Koewam het volgende:
En bovendien is het veel lastiger voor controleurs. Het systeem is in het begin absoluut niet onfeilbaar. Zwartrijden wordt zeer makkelijk, en boetes gemakkelijk kwijtgescholden omdat er simpelweg te veel hiaten zijn.

GRATIS OV JEEJ!

Zullen we de kranten op de hoogte stellen van dit topic?
Ik dacht dat men op deze manier de controleurs niet meer nodig had.

Schijnbaar is men dan ook even vergeten dat controleurs ook bijdragen aan de veiligheid, en het veiligheidsgevoel binnen het OV. Controleurs doen namelijk méér dan kaartjes knippen.
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
pi_41884355
quote:
Op zondag 17 september 2006 12:29 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Ik dacht dat men op deze manier de controleurs niet meer nodig had.

Schijnbaar is men dan ook even vergeten dat controleurs ook bijdragen aan de veiligheid, en het veiligheidsgevoel binnen het OV. Controleurs doen namelijk méér dan kaartjes knippen.
Op een fluitje blazen en de deuren sluiten ja.

Denk wel dat ze een apparaat krijgen. In 2020.
pi_41884730
Gelukkig wacht ik pas een half jaar ofzo op mijn OV-chip . Eer dat het hier in het Zuiden komt zullen alle hiaten er wel weer uit zijn
pi_41885167
Als chipkaarttester word je al enorm genaaid. Vaak genoeg gezien dat deze mensen proberen in te checken en dat kutpaaltje dus gewoon weer kapot is. Die mochten dus gewoon een strippenkaart erbij gaan dokken, anders mochten ze niet mee van meneer de buschauffeur.
  zondag 17 september 2006 @ 13:00:15 #67
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_41885376
quote:
Op zondag 17 september 2006 12:44 schreef Tha_T het volgende:
Gelukkig wacht ik pas een half jaar ofzo op mijn OV-chip . Eer dat het hier in het Zuiden komt zullen alle hiaten er wel weer uit zijn
Ik heb met het afhalen van mijn OV ook zo'n formulier (een A4-vodje) getekend dat ik die OV-chip wou.
Dat is ook al dik een half jaar geleden.

Daarin stond ook een vakje wat je aan kon kruisen, zodat men je gegevens niet met derden ging delen. Tenminste, dat beloven ze dan op papier.
Daarna zette ik mijn handtekening. Ik mocht er verder geen kopie of foto van maken. Zeer vreemd, gezien je bij elk bedrijf, notaris of waar dan ook altijd een kopie meekrijgt.

Ik was dan ook niet verbaasd toen ik las dat de overheid wou dat de AIVD dat bij ging houden.
Zou je dat als 'een derde partij' kunnen zien, en daarmee contractbreuk?
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
pi_45235862
TVP.

Ik heb vandaag voor het eerst voor de Rotterdamse metro mijn OV chip kaart gebruikt. Deksels handig!
lekker faxen heel de dag echt genot
pi_45237183
quote:
Op zaterdag 16 september 2006 08:31 schreef dahei het volgende:
Hmmm ik kon het me al niet voorstellen, maar het gaat heel anders werken. Je gaat dalijk de reiskosten per kilometer betalen. Dat is wel zo eerlijk, zeker voor mensen die net over een zonegrens wonen.
Dit is de werking:
Je stapt in en de kaartlezer leest jouw kaart uit en boekt het instap tarief af van (bijv.) 4 euro.
Je reis 20 minuten en 5 kilometer verder stap je uit. De kosten van bijv. 2,70 worden afgeboekt van de reeds betaalde 4 euro en bij het uitstappen wordt 1,30 euro weer bijgeboekt op je kaart.
Daarnst betaald je een vast bedrag die 35 minuten geldig blijft, dit bedrag zal wel iets van 30 to 60 cent zijn. Dit lijkt nog het meeste op het "oude instaptarief" (één strip extra afstempelen dan het aantal zones wat je wil reizen).
Brom:http://www.ov-chipkaart.nl/ikhebnoggeenovchipkaart/reizenmetdeovchipkaart

Ik vind het allemaal niet zo onlogisch! Zoals die kilometerprijs maar redelijk is.

Wat ik wel vreemd vind is dat de prijs voor de chipkaart dalijk gaat verschillen bij welk vervoersbedrijf je hem koopt...
Wel vreemd dat je eerst teveel geld moet betalen als je maar een gedeelte van de rit meegaat.

Verder verwacht ik grote problemen met het systeem en dat zou betekenen dat je bijboeking vaak niet meer doorgaat.
Audaces fortuna juvat
pi_45237297
quote:
Op zaterdag 16 september 2006 10:43 schreef Zelva het volgende:


Hoe kom je erbij dat er bedragen teruggestort worden?
De bedoeling was/is dat je de volledige ritprijs betaald bij het instappen en bij het eerder uitstappen zou je dus geld terugkrijgen.
Maar dat systeem is nu al vaak buiten werking (kijk maar of je bussen ziet zonder lijnnummer of bestemming) en dat gaat ook gebeuren als die OV chipkaart er is natuurlijk.

Verder is het de bedoeling dat je kaart op afstand gelezen gaat worden dus je kunt hem gewoon in je zak laten zitten (als het werkt natuurlijk).
Audaces fortuna juvat
  donderdag 11 januari 2007 @ 08:41:47 #72
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_45238892
quote:
Op donderdag 11 januari 2007 01:52 schreef wolfrolf het volgende:

[..]

En het vervolg.. http://www.fransmensonides.nl/useitloseit.htm
quote:
[..]Terug naar Amsterdam. Een waakzame controleur bij de roltrap riep me op die decembermiddag achterna: ‘Dat is helemaal geen OV-chipkaart!’
- ‘Welles’, antwoordde ik gevat. Ik verwachtte dat de hele op het station aanwezige roedel bewakers, controleurs, informatiemedewerkers en geüniformeerde nietsnutten nu in actie zou treden om zich op me te storten, maar dat gebeurde niet; ik ging vrijuit. Toen heb ik de volgende roltrap terug genomen, om de controlefunctionaris erop te wijzen dat er in Nederland nog een grote stad is, dat die stad ook een vervoersbedrijf heeft, dat dat bedrijf ook OV-chipkaarten uitgeeft, en dat die een ander kleurtje hebben dan die in zijn eigen stad. Ik vraag me werkelijk af, welke imbeciel bedacht heeft, dat elk vervoerbedrijf zijn eigen model OV-chipkaart mag ontwerpen. Veronderstel, dat je in Zeeland andere paspoorten had dan in Groningen![..]
Een aparte kleur chipkaart voor elke regio.
quote:
Zeker eerlijker dan het voorstel van het IPO (Inter Provinciaal Overlegorgaan). Die hebben voorgesteld, nu alvast de sterabonnementen duurder te maken, zodat de consument kan wennen aan het nog hogere chipkaarttarief dat men in petto heeft.
Wie verzint dit soort achterlijke naaistreken?

[ Bericht 13% gewijzigd door Yildiz op 11-01-2007 09:05:08 ]
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
  vrijdag 12 januari 2007 @ 20:12:00 #73
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_45294913
quote:
Op donderdag 11 januari 2007 01:52 schreef wolfrolf het volgende:
En het vervolg.. http://www.fransmensonides.nl/useitloseit.htm
And the farce goes on...


Pas nog een keer een metro in Rotterdam gepakt. Daar hangen al tijden van die popiejopie-posters die ons de voordelen van het ov-chipkaartsysteem uitleggen. Uiteraard zonder daarbij de duizend nadelen te noemen en met de gebruikelijke glasharde leugens over de voordelen. Ook werd ongeveer de volgende mededeling gedaan:
quote:
Vanaf begin 2007 kunt u alleen nog met de ov-chipkaart reizen in de metro
Excuse me? Het zou al een wonder zijn als dit systeem in 2024 foutloos werkt en bovendien blijft nog tot zeker 2009 de strippenkaart gewoon geldig, óók in de metro.

Waar haalt zo'n bedrijf het lef vandaan om zulke pertinente onzin te verkopen?
  vrijdag 12 januari 2007 @ 20:36:22 #74
141482 Q.
JurassiQ
pi_45295797
Mooi systeem.
For great justice!
  vrijdag 12 januari 2007 @ 20:41:47 #75
164290 ouderejongere
jemig de pemig !
pi_45296009
quote:
Op zaterdag 16 september 2006 09:03 schreef splendor het volgende:

[..]

[afbeelding]


Daar hebben de mensen wel restepc voor elkaar, kijk ze allemaal lachen en plaats voor elkaar vrijhouden. Hier in Nederland slaan mensen elkaar de hersens in in de trein.

Trein te vol op station Voorburg
Jezus redt
[-== Arch Linux ==-]
pi_45302182
quote:
Op donderdag 11 januari 2007 08:41 schreef Yildiz het volgende:
Wie verzint dit soort achterlijke naaistreken?
Echt absurt, elk jaar wordt die ongein weer duurder (roze strippenkaart ook weer 10 cent duurder ffs)
. Als je naar de bedragen kijkt van een jaarabonnement voor de bus/metro/tram, je ogen donderen uit hun kassen.
Maar het blijft natuurlijk verschrikkelijk vreemd dat mensen liever in hun auto stappen en het risico nemen om in een file terecht tekomen, in plaats van lekker relaxed reizen met de metro, waar 6 pubers om je heen zitten met hun hiphop of hardcore op het allerhoogste volume, metro's die 3 keer per week storingen hebben, metro's die niet op tijd rijden en bussen die of 10 minuten te vroeg, of 10 minuten te laat komen, maar nooit op tijd!
  zaterdag 13 januari 2007 @ 00:06:32 #77
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_45303006
quote:
Op zaterdag 16 september 2006 20:37 schreef DennisMoore het volgende:
Wat is trouwens de capaciteit van die poortjes?
Zijn die berekend op de enorme hoeveelheden mensen die in de spits de treinen uit- en instromen?
Ja, want die poortjes staan er al dik een jaar.
Ten percent faster with a sturdier frame
  zaterdag 13 januari 2007 @ 00:09:20 #78
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_45303089
quote:
Op vrijdag 12 januari 2007 23:38 schreef parselmouth het volgende:

[..]

metro's die 3 keer per week storingen hebben, metro's die niet op tijd rijden en bussen die of 10 minuten te vroeg, of 10 minuten te laat komen, maar nooit op tijd!
Of bussen die gewoon niet komen. Sta je daar, al 10 minuten te wachten in kou en wind.
Ten percent faster with a sturdier frame
  zaterdag 13 januari 2007 @ 00:15:55 #79
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_45303275
quote:
Op zaterdag 16 september 2006 20:37 schreef DennisMoore het volgende:
Wat is trouwens de capaciteit van die poortjes?
Zijn die berekend op de enorme hoeveelheden mensen die in de spits de treinen uit- en instromen?
Die poortjes zijn ronduit infantiel. Ze kunnen niet anders werken dan treindeuren of liftdeuren.. Als het druk is, dramt iedereen zich er doorheen, met of zonder lezen van de chipkaart. Dit omdat die deuren niet een persoon fijn mogen knijpen. Voor de veiligheid is het dus zo dat ze niet krachtig genoeg dicht kunnen gaan.
Daar moet je dus wat anders plaatsen dan simpele deurtjes die opzij opengaan.

Heeft niemand daar dan over nagedacht?

Nou, dat weet ik niet. Wat ik wel weet, is dat het in Parijs anders werkt. En veel beter. Dat is ook wereldwijd bekend, zo'n beetje. En in ieder geval in de Lonely Planet.

Ik vraag me erg af waarom men deurtjes zoals deze heeft gekozen. Belachelijk. Jammer.

De capaciteit is dus wel vrij hoog, de eerste houdt zn kaart ervoor, en de rest van de massa drukt zich er wel doorheen. Maar volgens mij was dat nu net niet de bedoeling van dit systeem.
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
  zaterdag 13 januari 2007 @ 02:15:56 #80
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_45305858
Hoe werkt het Parijse systeem dan?

Ik heb er iig helemaal geen trek in, niet dat de overheid het waarschijnlijk boeit dat ik elke dag op hetzelfde traject met de metro reis, maar ik vind het absoluut geen fijn idee dat ze het zo op kunnen zoeken .

En dat gedoe met niet uitchecken in Hong Kong, hoe zit dat dan. Toets je dan gewoon het aantal zones in ofzo dat je gaat reizen?
2000 light years from home
  zaterdag 13 januari 2007 @ 02:27:27 #81
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_45306004
Overigens ook belachelijk dat zo'n kaart ¤7,50 kost en je daarna elke keer ¤4 borg moet betalen. Zonder ook maar een meter te reizen betaal je dus al ¤11,50. Belachelijk.
2000 light years from home
  zaterdag 13 januari 2007 @ 11:28:04 #82
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_45308902
quote:
Op zaterdag 13 januari 2007 02:15 schreef Merkie het volgende:
Hoe werkt het Parijse systeem dan?

Ik heb er iig helemaal geen trek in, niet dat de overheid het waarschijnlijk boeit dat ik elke dag op hetzelfde traject met de metro reis, maar ik vind het absoluut geen fijn idee dat ze het zo op kunnen zoeken .

En dat gedoe met niet uitchecken in Hong Kong, hoe zit dat dan. Toets je dan gewoon het aantal zones in ofzo dat je gaat reizen?
In Parijs werkt de metro nagenoeg perfect. Ik zal even een foto zoeken... Niet gevonden.
Nou, ik neem de maikuuuul oplossing, ik kan geen poortje vinden
Sorry.

Je snapt wat ik bedoel, denk ik. Je kan er met backpack op je rug en rugtas op je borst net aan doorheen wurmen. Ook zit er bijna voor elke ingang in Parijs een hokje waar iemand zit, waar je een kaartje kan kopen. Ook is er zo'n extra poortje met die deuren die wij gewoon in NL krijgen. Vast wel een poortje die opengezet kan worden voor iemand met 7 koffers ofzo.

In ieder geval, die poortjes alleen al vind ik in Parijs vele malen beter dan die simpele deurtjes in Nederland. Ik snap niet dat ze het niet gewoon gebaseerd hebben op die van Parijs.

Echt, ik snap het niet!

Hoe ze dat in de bus deden weet ik even niet uit mn hoofd, maar 1 keer de bus gepakt daarzo, die waren ingezet nadat de metro even vertraging had.

Tot zover de deurtjes. Dan de kaartjes;

De kaartjes zijn klein, geen chipkaart, geen bloedgroepgegevens, gewoon een kaartje. Geldig voor bepaalde tijd en regio. 1=binnenstad, 2=meer, 3=heel parijs op vliegveld na, 5=met vliegveld.

Je zal vast wel abonnementen hebben. Al weet ik niet in hoeverre die op naam staan of niet. Die kaartlezers aan de voorkant zullen toch wel ergens goed voor zijn.

Waarom die zo nodig op naam moeten weet ik niet, zodat je ze kan blokkeren als je dat ding kwijtraakt? Dat is toch je eigen stomme schuld en dan moet je maar een nieuwe kopen? Ik begrijp gewoon niet waarom je een kaart op naam nodig hebt. Een uniek nummer wat erop staat bij aankoop lijkt me genoeg.

In NYC kon je ook simpele papieren kaartjes kopen met 1 of andere magneetstrip. Daar werkte het op dezelfde manier, alleen in plaats van een poortje een heel hekwerk. Die kaartjes waren volgens mij maximaal een maand geldig, ik dacht niet dat je een jaarabbo had. Dat is ook een oplossing.

Daarnaast, dit is wat Lonely Planet erover zegt, iets wat ik ook gelezen heb, ongeveer;
quote:
Underground rail

Say what you will about driving around Paris, but the city's public transportation is world class. The most charming of Paris' public transport options, the underground Métropolitain (and its sister system, the RER), is a simply massive network. No matter where you are, chances are there's a metro station within a few blocks. Choose travel passes carefully - depending on how many trips you make, daily passes aren't necessarily good value for money. The weekly (also monthly) Carte Orange travel pass can be a better deal, even if you're staying less than a week.
http://www.lonelyplanet.c(...)france/paris?v=print

[ Bericht 1% gewijzigd door Yildiz op 13-01-2007 11:36:31 ]
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
  zaterdag 13 januari 2007 @ 12:06:53 #83
72256 wise
Echoes - KL/B/
pi_45309643
quote:
Op zaterdag 13 januari 2007 11:28 schreef Yildiz het volgende:

[..]

In Parijs werkt de metro nagenoeg perfect. Ik zal even een foto zoeken... Niet gevonden.
Nou, ik neem de maikuuuul oplossing, ik kan geen poortje vinden
Sorry.
[afbeelding]
Je snapt wat ik bedoel, denk ik. Je kan er met backpack op je rug en rugtas op je borst net aan doorheen wurmen. Ook zit er bijna voor elke ingang in Parijs een hokje waar iemand zit, waar je een kaartje kan kopen. Ook is er zo'n extra poortje met die deuren die wij gewoon in NL krijgen. Vast wel een poortje die opengezet kan worden voor iemand met 7 koffers ofzo.

In ieder geval, die poortjes alleen al vind ik in Parijs vele malen beter dan die simpele deurtjes in Nederland. Ik snap niet dat ze het niet gewoon gebaseerd hebben op die van Parijs.

Echt, ik snap het niet!

Hoe ze dat in de bus deden weet ik even niet uit mn hoofd, maar 1 keer de bus gepakt daarzo, die waren ingezet nadat de metro even vertraging had.

Tot zover de deurtjes. Dan de kaartjes;

De kaartjes zijn klein, geen chipkaart, geen bloedgroepgegevens, gewoon een kaartje. Geldig voor bepaalde tijd en regio. 1=binnenstad, 2=meer, 3=heel parijs op vliegveld na, 5=met vliegveld.
[[url=http://static.flickr.com/17/22186737_995c5dad63_m.jpg]afbeelding][/url]
Je zal vast wel abonnementen hebben. Al weet ik niet in hoeverre die op naam staan of niet. Die kaartlezers aan de voorkant zullen toch wel ergens goed voor zijn.

Waarom die zo nodig op naam moeten weet ik niet, zodat je ze kan blokkeren als je dat ding kwijtraakt? Dat is toch je eigen stomme schuld en dan moet je maar een nieuwe kopen? Ik begrijp gewoon niet waarom je een kaart op naam nodig hebt. Een uniek nummer wat erop staat bij aankoop lijkt me genoeg.

In NYC kon je ook simpele papieren kaartjes kopen met 1 of andere magneetstrip. Daar werkte het op dezelfde manier, alleen in plaats van een poortje een heel hekwerk. Die kaartjes waren volgens mij maximaal een maand geldig, ik dacht niet dat je een jaarabbo had. Dat is ook een oplossing.

Daarnaast, dit is wat Lonely Planet erover zegt, iets wat ik ook gelezen heb, ongeveer;
[..]

http://www.lonelyplanet.c(...)france/paris?v=print
Nederland loopt weer achter de feiten aan zie ik
I had a splitting headache.From which the future's made.
† Ryan Dunn (June 11, 1977 – June 20, 2011)
It's funny. All you have to do is say something nobody understands and they'll do practically anything you want them to.
VIVA LA ASSANGE¡
pi_45309884
quote:
Op zaterdag 13 januari 2007 02:27 schreef Merkie het volgende:
Overigens ook belachelijk dat zo'n kaart ¤7,50 kost en je daarna elke keer ¤4 borg moet betalen. Zonder ook maar een meter te reizen betaal je dus al ¤11,50. Belachelijk.
Als je niet uit checkt of de uitcheckapparatuur is kapot of werkt niet goed ben je die 4 euro kwijt. Dat gaat veeeeel gebeuren.
For great justice!
pi_45309985
quote:
Op vrijdag 12 januari 2007 23:38 schreef parselmouth het volgende:

Echt absurt, elk jaar wordt die ongein weer duurder (roze strippenkaart ook weer 10 cent duurder ffs)
En de blauwe ging onlangs van 19,80 naar 20,10.
pi_45310176
quote:
Op zaterdag 13 januari 2007 11:28 schreef Yildiz het volgende:


Waarom die zo nodig op naam moeten weet ik niet, zodat je ze kan blokkeren als je dat ding kwijtraakt? Dat is toch je eigen stomme schuld en dan moet je maar een nieuwe kopen? Ik begrijp gewoon niet waarom je een kaart op naam nodig hebt. Een uniek nummer wat erop staat bij aankoop lijkt me genoeg.
Het lijkt erop dat dit hele systeem bedacht is door de banken, die proberen namelijk al jaren lang om de chipknip erdoor te drukken.
Die stomme burgers willen dat kreng niet en dan maken we er gewoon een OV chipknip van zullen ze gedacht hebben in de ivoren torens waar Joustra alleen maar van kan dromen.
Of het voor de burgers/reizigers werkt is niet van belang als het maar geld oplevert.
Audaces fortuna juvat
  zaterdag 13 januari 2007 @ 21:22:36 #87
164290 ouderejongere
jemig de pemig !
pi_45326639
Is het systeem nou nog niet gekraakt? Ik print al jaren zelf mijn parkeerkaartjes uit.
Jezus redt
[-== Arch Linux ==-]
  zaterdag 13 januari 2007 @ 21:58:06 #88
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_45327732
quote:
Op zaterdag 13 januari 2007 12:18 schreef Q. het volgende:

[..]

Als je niet uit checkt of de uitcheckapparatuur is kapot of werkt niet goed ben je die 4 euro kwijt. Dat gaat veeeeel gebeuren.
Dat ook nog ja. Is lekker verdienen zo als RET-baas .
2000 light years from home
pi_45330029
quote:
Op zaterdag 13 januari 2007 12:31 schreef Colnago het volgende:
Het lijkt erop dat dit hele systeem bedacht is door de banken, die proberen namelijk al jaren lang om de chipknip erdoor te drukken.
Die stomme burgers willen dat kreng niet en dan maken we er gewoon een OV chipknip van zullen ze gedacht hebben in de ivoren torens waar Joustra alleen maar van kan dromen.
Of het voor de burgers/reizigers werkt is niet van belang als het maar geld oplevert.
Ik zou zeggen. Informeer je eens.

Een OV-ChipKAART is niet een Chipknip zoals je die op een bankpas hebt zitten.

Verder het systeem dat men in Parijs hanteert is natuurlijk een prima systeem. Alleen de Nederlandse vervoers sjaken willen graag precies weten welke vervoers middelen Jan-met-de-Pet gebruikt op welke tijdstippen. Dat wordt namelijk -ook- geregistreerd. Iets wat bij het systeem in Parijs niet gebeurt.
  zaterdag 13 januari 2007 @ 23:57:21 #90
35525 Bassie_van_Adriaan
Bassie worst in je foefert
pi_45331081
ja of je gaat gewoon met de auto mongool
bij de lusten horen ook de lasten
en jij denkt dat alles je maar aan komt waaien maar je bent gewoon een huilebalk

niet onvriendelijk bedoeld jegens OV reizegers overigens
Wieviel Träume bleiben ungeträumt und wieviel Tränen bleiben ungeweint?
poep aan je lul
pi_45345843
boeiend heb toch OV, en als die verloopt na mn opleiding heb ik auto wat elke zichzelf respecterende arbeider zou moeten hebben. Mensen die met OV naar hun werk gaan
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')