dus bij het uitstappen moet je hem nog een keer door de kaartlezer doen?quote:Op zaterdag 16 september 2006 08:31 schreef dahei het volgende:
Je stapt in en de kaartlezer leest jouw kaart uit en boekt het instap tarief af van (bijv.) 4 euro.
Je reis 20 minuten en 5 kilometer verder stap je uit. De kosten van bijv. 2,70 worden afgeboekt van de reeds betaalde 4 euro en bij het uitstappen wordt 1,30 euro weer bijgeboekt op je kaart.
quote:Op zaterdag 16 september 2006 08:56 schreef Slarioux het volgende:
Gek he, dat het OV in Nederland het kutst van de wereld is.
Klik op het blauwe woordje in in mijn post.quote:Op zaterdag 16 september 2006 08:09 schreef dahei het volgende:
Dat laatste kan ik me voorstellen, maar verplicht overstappen binnen 35 minuten gaat niet werken. Op sommige trajecten gaat dat simpelweg niet. Wat is je bron?
Ja wat hebben we het toch slecht hierquote:Op zaterdag 16 september 2006 08:56 schreef Slarioux het volgende:
Gek he, dat het OV in Nederland het kutst van de wereld is.
1 2 3 | Persoonlijke OV-chipkaart ¤ 7,50 ¤ 1,50 Anonieme OV-chipkaart ¤ 7,50 ¤ 3,00 |
We hádden natuurlijk simpelweg het systeem uit Parijs kunnen kopieren, wat zo ongeveer de beste is, maar omdat dat de persoonlijke trots van onze ambtenaartjes krenkt, moeten we zelf wat infantiels bedenken, met minimaal 15 task-force's, natuurlijk.quote:Op zaterdag 16 september 2006 08:56 schreef Slarioux het volgende:
Gek he, dat het OV in Nederland het kutst van de wereld is.
Ja. En soms kun je een bus nemen, soms een trein, en soms een tram.quote:Op zaterdag 16 september 2006 08:31 schreef dahei het volgende:
Hmmm ik kon het me al niet voorstellen, maar het gaat heel anders werken. Je gaat dalijk de reiskosten per kilometer betalen. Dat is wel zo eerlijk, zeker voor mensen die net over een zonegrens wonen.
Je reist 40 minuten en na 36 minuten moet je nog een andere bus pakken. Dan betaal je eerst voor dat traject van 36 minuten met basistarief en daarna mag je in die andere bus voor dat traject betalen, ook met basistarief. Je betaalt dus met dat nieuwe systeem veel meer het basistarief.quote:Op zaterdag 16 september 2006 08:31 schreef dahei het volgende:
Hmmm ik kon het me al niet voorstellen, maar het gaat heel anders werken. Je gaat dalijk de reiskosten per kilometer betalen. Dat is wel zo eerlijk, zeker voor mensen die net over een zonegrens wonen.
Dit is de werking:
Je stapt in en de kaartlezer leest jouw kaart uit en boekt het instap tarief af van (bijv.) 4 euro.
Je reis 20 minuten en 5 kilometer verder stap je uit. De kosten van bijv. 2,70 worden afgeboekt van de reeds betaalde 4 euro en bij het uitstappen wordt 1,30 euro weer bijgeboekt op je kaart.
Ja, precies. Behalve dat dat nu dat instaptarief nog maar 35 minuten gebruikt kan worden in plaats van minimaal een uur en je niet meer op hetzelfde traject terugkunt. Dát is de asociale prijsverhoging.quote:Daarnst betaald je een vast bedrag die 35 minuten geldig blijft, dit bedrag zal wel iets van 30 to 60 cent zijn. Dit lijkt nog het meeste op het "oude instaptarief" (één strip extra afstempelen dan het aantal zones wat je wil reizen).
En het leuke is dat er nog geen enkele duidelijkheid is over wat voor kilometers we het hier hebben. Reken er maar op dat dat niet hemelsbreed gaat worden. Dan mag jij betalen voor de enorme omwegen die bussen maken.quote:Ik vind het allemaal niet zo onlogisch! Zoals die kilometerprijs maar redelijk is.
Het is dan ook gewoon kut in Nederland.quote:Op zaterdag 16 september 2006 10:38 schreef 2609 het volgende:
jij hebt echt wat tegen hem openbaar vervoer he
Niet.quote:Op zaterdag 16 september 2006 10:44 schreef 2609 het volgende:
hoe kan je dan eigelijk reizen zonder zo een kaart
Ooit in de US geweest?quote:Op zaterdag 16 september 2006 10:46 schreef Slarioux het volgende:
[..]
Het is dan ook gewoon kut in Nederland.
Je schaft een chipkaart aan voor je kind. Je gaat naar een oplaadpunt op een NS-station en laadt daar het product 'railrunner', mits ze dat dan nog hebben natuurlijk. Net zoals je nu een railrunnerkaartje uit de automaat trekt, alleen dan wat moeilijker. Vergeet niet een pasfoto en legitimatiebewijs van het kind mee te nemen om überhaupt een chipkaart voor hem/haar aan te vragen.quote:Op zaterdag 16 september 2006 08:53 schreef Rewimo het volgende:
Wat mij nog steeds niet duidelijk is, is hoe je een kind (railrunnerkaartje) moet meenemen? Ik kan nergens vinden hoe dat in zijn werk gaat straks.
Er zitten 2 gleuven in die gele dingen slimmerik. De bovenste is dat stempelding waar je het over had, maar een stukje naar onder zit een gleuf waar je alles in kan stoppen, dan gaat het poortje open zonder inktverbruikquote:Op zaterdag 16 september 2006 10:43 schreef Zelva het volgende:
Die poortjes mogen ze trouwens van mij nu allemaal omver schoppen. Het systeem werkt nog niet eens, maar als je met de trein naar Schiedam gaat, kom je het station niet uit zonder iets te stempelen, ook al hoef je helemaal niets te stempelen omdat je enkel met de trein reist. Kan je weer vijf minuten op zoek naar een stukje papier om in de stempelautomaat te rammen.
Dat is voor arme mensen? Jij hebt echt een beperkt wereldbeeld he, zielepiet. Komt zeker door die hilton invloedquote:Op zaterdag 16 september 2006 10:44 schreef 2609 het volgende:
hoe kan je dan eigelijk reizen zonder zo een kaart
niet dat ik ooit met het openbaar vervoer ga (dat is voor arme mensen) maar je weet maar nooit
Maar ja, daar kun je vanaf je 16e al auto rijden en de benzine kost daar geen drol, dus dat is al snel opgelost.quote:
Ja, de bevolkingsdichtheid is totaal vergelijkbaar.quote:
Whehe, die had ik nog niet bedacht.quote:Op zaterdag 16 september 2006 12:28 schreef Koewam het volgende:
Echt kut is dat ja. Maargoed, kun je wel weer makkelijk mee smokkelen, zoals alvast uitchecken in de tram als je er nog een half uur in moet zitten...
Oh gelukkig maar anderhalve euro! Op deze manier hebben mensen nog wel een keus! Ik had een verschil verwacht van gratis en 8 euro ofzo...quote:Op zaterdag 16 september 2006 10:32 schreef Yildiz het volgende:
En je naam is anderhalve euro waard
[ code verwijderd ]
![]()
Niet zo negatief! Ik denk dat ze echt wat goeds en redelijk eerlijk hebben bedacht als is die overstaptijd wel een beetje kort...quote:Op zaterdag 16 september 2006 10:33 schreef Yildiz het volgende:
[..]
We hádden natuurlijk simpelweg het systeem uit Parijs kunnen kopieren, wat zo ongeveer de beste is, maar omdat dat de persoonlijke trots van onze ambtenaartjes krenkt, moeten we zelf wat infantiels bedenken, met minimaal 15 task-force's, natuurlijk.
Daar veranderd toch niets aan?quote:Op zaterdag 16 september 2006 10:36 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Ja. En soms kun je een bus nemen, soms een trein, en soms een tram.
Een volle trein lijkt me echter beter voor het milieu dan een dieselbus die 50x stil moet staan en optrekken, en ook nog eens een flinke omweg neemt.
Hebben ze daar rekening mee gehouden?
Over flink genaaid worden.quote:Op zaterdag 16 september 2006 20:29 schreef Echo99 het volgende:
Waar kan je je druk om maken zeg...
Jij hebt nu dus geluk, maar stel dat je nét voor de zone grens woont en er na drie haltes weer uit moet? Dan betaal je eigenlijk te veel.quote:Op zaterdag 16 september 2006 12:14 schreef Eix het volgende:
Ik vind het huidige zone systeem anders best handig.Ik woon namelijk helemaal in het oosten van Sittard, mijn school ligt helemaal in het westen. Is ongeveer een kwartier met de bus, maar is nog net dezelfde zone.
Dus ik chip altijd fijn 88 cent met mijn chipknip. Als ik per kilometer moet gaan betalen denk ik dat ik meer moet betalen.
![]()
Waarom moet er eigelijk persé weer een nieuwe chipkaart komen voor het OV, de chipknip werkt perfect in de bus.![]()
Uitchecken is uitstappen. Als je dat niet doet kom je er volgens mij niet/moeilijker weer uit. Het systeem verwacht immers dat je je uitcheckt als je uitstapt.quote:Op zaterdag 16 september 2006 12:28 schreef Koewam het volgende:
Echt kut is dat ja. Maargoed, kun je wel weer makkelijk mee smokkelen, zoals alvast uitchecken in de tram als je er nog een half uur in moet zitten...
Ik word hier helemaal bang van.quote:Op zaterdag 16 september 2006 20:29 schreef Q. het volgende:
Die hele OV-chipkaart is enorme naaierij, de klanten gaan er enorm op achteruit. Mits het ooit gaat werken, de testssytemen werken voor geen meter. Leuk leesvoer:
http://www.fransmensonides.nl/chip1.htm
http://www.fransmensonides.nl/chip2.htm
http://www.fransmensonides.nl/chip3.htm
http://www.fransmensonides.nl/chip4.htm
Dus je zit vast in de tram of bus dan over een tijd?quote:Op zaterdag 16 september 2006 20:36 schreef dahei het volgende:
[..]
Uitchecken is uitstappen. Als je dat niet doet kom je er volgens mij niet/moeilijker weer uit. Het systeem verwacht immers dat je je uitcheckt als je uitstapt.
In de tram en bus is er sowieso goed mee te smokkelen, controles zullen ook een stuk lastiger worden denk ik. Je hebt er immers apparatuur voor nodig. Ik voorzie dan ook een toename van zwartrijders vooral op de bus.quote:Op zaterdag 16 september 2006 20:36 schreef dahei het volgende:
[..]
Uitchecken is uitstappen. Als je dat niet doet kom je er volgens mij niet/moeilijker weer uit. Het systeem verwacht immers dat je je uitcheckt als je uitstapt.
Idd!quote:Op zaterdag 16 september 2006 08:45 schreef clowncloon het volgende:
wat ik ook niet snap is dat JAREN lopen ze te klagen dat ze te weinig geld hebben om het OV beter te onderhouden, goedkoper te maken en betere service te verlenen. Maar ze zetten wel PEPERDURE rvs/glas installaties op alle kutstationnetjes. Waar komt dat geld vandaan?
Nou, als je nu ineens per kilometer gaat betalen, ongeacht of het een trein of bus is, is het wel erg krom ja.quote:
Kijkend naar vorige projecten van de overheid, denk ik dat men hier niet eens over nagedacht heeft.quote:Op zaterdag 16 september 2006 20:37 schreef DennisMoore het volgende:
Wat is trouwens de capaciteit van die poortjes?
Zijn die berekend op de enorme hoeveelheden mensen die in de spits de treinen uit- en instromen?
Dat is allemaal wel leuk en aardig dat er wat goeds en redelijk eerlijk is bedacht, maar geef eens één argument waarom dit überhaupt ingevoerd zou moeten worden? Wat is hét voordeel ten opzichte van het huidige systeem dat een miljoenen- en miljoenen- miljoenen kostend nieuw systeem rechtvaardigt?Alleen de proef in Rotterdam kost al 2,2 miljoen euro en dat is alleen voor het uitdelen van goedkopere chipkaarten. Moet je nagaan wat het het hele project kost, met voordelen voor de reiziger die bijna nihil zijn.quote:Op zaterdag 16 september 2006 20:26 schreef dahei het volgende:
Niet zo negatief! Ik denk dat ze echt wat goeds en redelijk eerlijk hebben bedacht als is die overstaptijd wel een beetje kort...
quote:Op zaterdag 16 september 2006 20:29 schreef Q. het volgende:
Die hele OV-chipkaart is enorme naaierij, de klanten gaan er enorm op achteruit. Mits het ooit gaat werken, de testssytemen werken voor geen meter. Leuk leesvoer:
http://www.fransmensonides.nl/chip1.htm
http://www.fransmensonides.nl/chip2.htm
http://www.fransmensonides.nl/chip3.htm
http://www.fransmensonides.nl/chip4.htm
quote:Later die middag ontdekte ik op Zalmplaat dat je, na een station verlaten te hebben, dat niet zo maar opnieuw kunt betreden. Je krijgt dan een foutmelding dat je twee keer probeert uit te checken. Pas na vijf minuten is de ban opgeheven, en kun je terugkeren.
op het metro station niet. Ze gaan enorm langzaam open, af en toe gaan ze opeens dicht terwijl je er doorheen loopt (elke ochtend zie ik wel weer iemand die ff klem komt te zitten tussen die 2 deurtjes), ...quote:Op zaterdag 16 september 2006 20:37 schreef DennisMoore het volgende:
Wat is trouwens de capaciteit van die poortjes?
Zijn die berekend op de enorme hoeveelheden mensen die in de spits de treinen uit- en instromen?
In de trein soms ook. Op lang niet alle stations komen poortjes te staan, maar alleen in- en uitcheckpalen.quote:Op zaterdag 16 september 2006 20:40 schreef Q. het volgende:
In de tram en bus is er sowieso goed mee te smokkelen, controles zullen ook een stuk lastiger worden denk ik. Je hebt er immers apparatuur voor nodig. Ik voorzie dan ook een toename van zwartrijders vooral op de bus.
Nog net voordat het OV gaat privatiseren, vind de overheid het nodig even te laten zien hoe 'wijs en goed' het wel niet is. Alles voor het geesteskindje (pasje ipv kaartje), zelfs al verneukt het heel het proces.quote:Op zaterdag 16 september 2006 22:02 schreef LoggedIn het volgende:
[..]
op het metro station niet. Ze gaan enorm langzaam open, af en toe gaan ze opeens dicht terwijl je er doorheen loopt (elke ochtend zie ik wel weer iemand die ff klem komt te zitten tussen die 2 deurtjes), ...
Nee, dit is echt weggegooid geld. Het ontwerp, de uitvoering, ... Een typisch 100% falend overheidsplan waar niet over nagedacht is, en waar miljoenen mensen elke dag opnieuw het slachtoffer van zullen zijn
Volgens mij is heel het plan het geesteskind van het openbaar vervoer op uitdrukkelijke wens om de stripkaart te moderniseren en bedacht door Trans Link Systems, vijf openbaar-vervoerbedrijven. De overheid doet alleen aan ondersteuning voor de invoering en afremming van de doldrieste ideeën van Trans Link.quote:Op zaterdag 16 september 2006 22:13 schreef Yildiz het volgende:
Nog net voordat het OV gaat privatiseren, vind de overheid het nodig even te laten zien hoe 'wijs en goed' het wel niet is. Alles voor het geesteskindje (pasje ipv kaartje), zelfs al verneukt het heel het proces.
Driewerf
Die 5 zijn volledig privaat? Die wens klinkt me namelijk bekend, uit de mond van ambtenaren.quote:Op zaterdag 16 september 2006 22:16 schreef Zelva het volgende:
[..]
Volgens mij is heel het plan het geesteskind van het openbaar vervoer op uitdrukkelijke wens om de stripkaart te moderniseren en bedacht door Trans Link Systems, vijf openbaar-vervoerbedrijven. De overheid doet alleen aan ondersteuning voor de invoering en afremming van de doldrieste ideeën van Trans Link.
Daar zit wat in ja, sorry.quote:Op zaterdag 16 september 2006 22:33 schreef Yildiz het volgende:
Die 5 zijn volledig privaat?
Ik dacht dat men op deze manier de controleurs niet meer nodig had.quote:Op zondag 17 september 2006 12:21 schreef Koewam het volgende:
En bovendien is het veel lastiger voor controleurs. Het systeem is in het begin absoluut niet onfeilbaar. Zwartrijden wordt zeer makkelijk, en boetes gemakkelijk kwijtgescholden omdat er simpelweg te veel hiaten zijn.
GRATIS OV JEEJ!
Zullen we de kranten op de hoogte stellen van dit topic?
Op een fluitje blazen en de deuren sluiten ja.quote:Op zondag 17 september 2006 12:29 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Ik dacht dat men op deze manier de controleurs niet meer nodig had.
Schijnbaar is men dan ook even vergeten dat controleurs ook bijdragen aan de veiligheid, en het veiligheidsgevoel binnen het OV. Controleurs doen namelijk méér dan kaartjes knippen.
Ik heb met het afhalen van mijn OV ook zo'n formulier (een A4-vodje) getekend dat ik die OV-chip wou.quote:Op zondag 17 september 2006 12:44 schreef Tha_T het volgende:
Gelukkig wacht ik pas een half jaar ofzo op mijn OV-chip. Eer dat het hier in het Zuiden komt zullen alle hiaten er wel weer uit zijn
En het vervolg.. http://www.fransmensonides.nl/useitloseit.htmquote:
Wel vreemd dat je eerst teveel geld moet betalen als je maar een gedeelte van de rit meegaat.quote:Op zaterdag 16 september 2006 08:31 schreef dahei het volgende:
Hmmm ik kon het me al niet voorstellen, maar het gaat heel anders werken. Je gaat dalijk de reiskosten per kilometer betalen. Dat is wel zo eerlijk, zeker voor mensen die net over een zonegrens wonen.
Dit is de werking:
Je stapt in en de kaartlezer leest jouw kaart uit en boekt het instap tarief af van (bijv.) 4 euro.
Je reis 20 minuten en 5 kilometer verder stap je uit. De kosten van bijv. 2,70 worden afgeboekt van de reeds betaalde 4 euro en bij het uitstappen wordt 1,30 euro weer bijgeboekt op je kaart.
Daarnst betaald je een vast bedrag die 35 minuten geldig blijft, dit bedrag zal wel iets van 30 to 60 cent zijn. Dit lijkt nog het meeste op het "oude instaptarief" (één strip extra afstempelen dan het aantal zones wat je wil reizen).
Brom:http://www.ov-chipkaart.nl/ikhebnoggeenovchipkaart/reizenmetdeovchipkaart
Ik vind het allemaal niet zo onlogisch! Zoals die kilometerprijs maar redelijk is.
Wat ik wel vreemd vind is dat de prijs voor de chipkaart dalijk gaat verschillen bij welk vervoersbedrijf je hem koopt...
De bedoeling was/is dat je de volledige ritprijs betaald bij het instappen en bij het eerder uitstappen zou je dus geld terugkrijgen.quote:Op zaterdag 16 september 2006 10:43 schreef Zelva het volgende:
Hoe kom je erbij dat er bedragen teruggestort worden?
quote:Op donderdag 11 januari 2007 01:52 schreef wolfrolf het volgende:
[..]
En het vervolg.. http://www.fransmensonides.nl/useitloseit.htm
quote:[..]Terug naar Amsterdam. Een waakzame controleur bij de roltrap riep me op die decembermiddag achterna: ‘Dat is helemaal geen OV-chipkaart!’
- ‘Welles’, antwoordde ik gevat. Ik verwachtte dat de hele op het station aanwezige roedel bewakers, controleurs, informatiemedewerkers en geüniformeerde nietsnutten nu in actie zou treden om zich op me te storten, maar dat gebeurde niet; ik ging vrijuit. Toen heb ik de volgende roltrap terug genomen, om de controlefunctionaris erop te wijzen dat er in Nederland nog een grote stad is, dat die stad ook een vervoersbedrijf heeft, dat dat bedrijf ook OV-chipkaarten uitgeeft, en dat die een ander kleurtje hebben dan die in zijn eigen stad. Ik vraag me werkelijk af, welke imbeciel bedacht heeft, dat elk vervoerbedrijf zijn eigen model OV-chipkaart mag ontwerpen. Veronderstel, dat je in Zeeland andere paspoorten had dan in Groningen![..]
Wie verzint dit soort achterlijke naaistreken?quote:Zeker eerlijker dan het voorstel van het IPO (Inter Provinciaal Overlegorgaan). Die hebben voorgesteld, nu alvast de sterabonnementen duurder te maken, zodat de consument kan wennen aan het nog hogere chipkaarttarief dat men in petto heeft.
And the farce goes on...quote:Op donderdag 11 januari 2007 01:52 schreef wolfrolf het volgende:
En het vervolg.. http://www.fransmensonides.nl/useitloseit.htm
Excuse me? Het zou al een wonder zijn als dit systeem in 2024 foutloos werkt en bovendien blijft nog tot zeker 2009 de strippenkaart gewoon geldig, óók in de metro.quote:Vanaf begin 2007 kunt u alleen nog met de ov-chipkaart reizen in de metro
quote:
Echt absurt, elk jaar wordt die ongein weer duurder (roze strippenkaart ook weer 10 cent duurder ffs)quote:Op donderdag 11 januari 2007 08:41 schreef Yildiz het volgende:
Wie verzint dit soort achterlijke naaistreken?
Ja, want die poortjes staan er al dik een jaar.quote:Op zaterdag 16 september 2006 20:37 schreef DennisMoore het volgende:
Wat is trouwens de capaciteit van die poortjes?
Zijn die berekend op de enorme hoeveelheden mensen die in de spits de treinen uit- en instromen?
Of bussen die gewoon niet komen. Sta je daar, al 10 minuten te wachten in kou en wind.quote:Op vrijdag 12 januari 2007 23:38 schreef parselmouth het volgende:
[..]
metro's die 3 keer per week storingen hebben, metro's die niet op tijd rijden en bussen die of 10 minuten te vroeg, of 10 minuten te laat komen, maar nooit op tijd!
Die poortjes zijn ronduit infantiel. Ze kunnen niet anders werken dan treindeuren of liftdeuren.. Als het druk is, dramt iedereen zich er doorheen, met of zonder lezen van de chipkaart. Dit omdat die deuren niet een persoon fijn mogen knijpen. Voor de veiligheid is het dus zo dat ze niet krachtig genoeg dicht kunnen gaan.quote:Op zaterdag 16 september 2006 20:37 schreef DennisMoore het volgende:
Wat is trouwens de capaciteit van die poortjes?
Zijn die berekend op de enorme hoeveelheden mensen die in de spits de treinen uit- en instromen?
In Parijs werkt de metro nagenoeg perfect. Ik zal even een foto zoeken... Niet gevonden.quote:Op zaterdag 13 januari 2007 02:15 schreef Merkie het volgende:
Hoe werkt het Parijse systeem dan?
Ik heb er iig helemaal geen trek in, niet dat de overheid het waarschijnlijk boeit dat ik elke dag op hetzelfde traject met de metro reis, maar ik vind het absoluut geen fijn idee dat ze het zo op kunnen zoeken.
En dat gedoe met niet uitchecken in Hong Kong, hoe zit dat dan. Toets je dan gewoon het aantal zones in ofzo dat je gaat reizen?
http://www.lonelyplanet.c(...)france/paris?v=printquote:Underground rail
Say what you will about driving around Paris, but the city's public transportation is world class. The most charming of Paris' public transport options, the underground Métropolitain (and its sister system, the RER), is a simply massive network. No matter where you are, chances are there's a metro station within a few blocks. Choose travel passes carefully - depending on how many trips you make, daily passes aren't necessarily good value for money. The weekly (also monthly) Carte Orange travel pass can be a better deal, even if you're staying less than a week.
Nederland loopt weer achter de feiten aan zie ikquote:Op zaterdag 13 januari 2007 11:28 schreef Yildiz het volgende:
[..]
In Parijs werkt de metro nagenoeg perfect. Ik zal even een foto zoeken... Niet gevonden.
Nou, ik neem de maikuuuul oplossing, ik kan geen poortje vinden
Sorry.
[afbeelding]
Je snapt wat ik bedoel, denk ik. Je kan er met backpack op je rug en rugtas op je borst net aan doorheen wurmen. Ook zit er bijna voor elke ingang in Parijs een hokje waar iemand zit, waar je een kaartje kan kopen. Ook is er zo'n extra poortje met die deuren die wij gewoon in NL krijgen. Vast wel een poortje die opengezet kan worden voor iemand met 7 koffers ofzo.
In ieder geval, die poortjes alleen al vind ik in Parijs vele malen beter dan die simpele deurtjes in Nederland. Ik snap niet dat ze het niet gewoon gebaseerd hebben op die van Parijs.
Echt, ik snap het niet!
Hoe ze dat in de bus deden weet ik even niet uit mn hoofd, maar 1 keer de bus gepakt daarzo, die waren ingezet nadat de metro even vertraging had.
Tot zover de deurtjes. Dan de kaartjes;
De kaartjes zijn klein, geen chipkaart, geen bloedgroepgegevens, gewoon een kaartje. Geldig voor bepaalde tijd en regio. 1=binnenstad, 2=meer, 3=heel parijs op vliegveld na, 5=met vliegveld.
[[url=http://static.flickr.com/17/22186737_995c5dad63_m.jpg]afbeelding][/url]
Je zal vast wel abonnementen hebben. Al weet ik niet in hoeverre die op naam staan of niet. Die kaartlezers aan de voorkant zullen toch wel ergens goed voor zijn.
Waarom die zo nodig op naam moeten weet ik niet, zodat je ze kan blokkeren als je dat ding kwijtraakt? Dat is toch je eigen stomme schuld en dan moet je maar een nieuwe kopen? Ik begrijp gewoon niet waarom je een kaart op naam nodig hebt. Een uniek nummer wat erop staat bij aankoop lijkt me genoeg.
In NYC kon je ook simpele papieren kaartjes kopen met 1 of andere magneetstrip. Daar werkte het op dezelfde manier, alleen in plaats van een poortje een heel hekwerk. Die kaartjes waren volgens mij maximaal een maand geldig, ik dacht niet dat je een jaarabbo had. Dat is ook een oplossing.
Daarnaast, dit is wat Lonely Planet erover zegt, iets wat ik ook gelezen heb, ongeveer;
[..]
http://www.lonelyplanet.c(...)france/paris?v=print
Als je niet uit checkt of de uitcheckapparatuur is kapot of werkt niet goed ben je die 4 euro kwijt. Dat gaat veeeeel gebeuren.quote:Op zaterdag 13 januari 2007 02:27 schreef Merkie het volgende:
Overigens ook belachelijk dat zo'n kaart ¤7,50 kost en je daarna elke keer ¤4 borg moet betalen. Zonder ook maar een meter te reizen betaal je dus al ¤11,50. Belachelijk.
En de blauwe ging onlangs van 19,80 naar 20,10.quote:Op vrijdag 12 januari 2007 23:38 schreef parselmouth het volgende:
Echt absurt, elk jaar wordt die ongein weer duurder (roze strippenkaart ook weer 10 cent duurder ffs)
Het lijkt erop dat dit hele systeem bedacht is door de banken, die proberen namelijk al jaren lang om de chipknip erdoor te drukken.quote:Op zaterdag 13 januari 2007 11:28 schreef Yildiz het volgende:
Waarom die zo nodig op naam moeten weet ik niet, zodat je ze kan blokkeren als je dat ding kwijtraakt? Dat is toch je eigen stomme schuld en dan moet je maar een nieuwe kopen? Ik begrijp gewoon niet waarom je een kaart op naam nodig hebt. Een uniek nummer wat erop staat bij aankoop lijkt me genoeg.
Dat ook nog ja. Is lekker verdienen zo als RET-baasquote:Op zaterdag 13 januari 2007 12:18 schreef Q. het volgende:
[..]
Als je niet uit checkt of de uitcheckapparatuur is kapot of werkt niet goed ben je die 4 euro kwijt. Dat gaat veeeeel gebeuren.
Ik zou zeggen. Informeer je eens.quote:Op zaterdag 13 januari 2007 12:31 schreef Colnago het volgende:
Het lijkt erop dat dit hele systeem bedacht is door de banken, die proberen namelijk al jaren lang om de chipknip erdoor te drukken.
Die stomme burgers willen dat kreng niet en dan maken we er gewoon een OV chipknip van zullen ze gedacht hebben in de ivoren torens waar Joustra alleen maar van kan dromen.
Of het voor de burgers/reizigers werkt is niet van belang als het maar geld oplevert.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |