Echt absurt, elk jaar wordt die ongein weer duurder (roze strippenkaart ook weer 10 cent duurder ffs)quote:Op donderdag 11 januari 2007 08:41 schreef Yildiz het volgende:
Wie verzint dit soort achterlijke naaistreken?
Ja, want die poortjes staan er al dik een jaar.quote:Op zaterdag 16 september 2006 20:37 schreef DennisMoore het volgende:
Wat is trouwens de capaciteit van die poortjes?
Zijn die berekend op de enorme hoeveelheden mensen die in de spits de treinen uit- en instromen?
Of bussen die gewoon niet komen. Sta je daar, al 10 minuten te wachten in kou en wind.quote:Op vrijdag 12 januari 2007 23:38 schreef parselmouth het volgende:
[..]
metro's die 3 keer per week storingen hebben, metro's die niet op tijd rijden en bussen die of 10 minuten te vroeg, of 10 minuten te laat komen, maar nooit op tijd!
Die poortjes zijn ronduit infantiel. Ze kunnen niet anders werken dan treindeuren of liftdeuren.. Als het druk is, dramt iedereen zich er doorheen, met of zonder lezen van de chipkaart. Dit omdat die deuren niet een persoon fijn mogen knijpen. Voor de veiligheid is het dus zo dat ze niet krachtig genoeg dicht kunnen gaan.quote:Op zaterdag 16 september 2006 20:37 schreef DennisMoore het volgende:
Wat is trouwens de capaciteit van die poortjes?
Zijn die berekend op de enorme hoeveelheden mensen die in de spits de treinen uit- en instromen?
In Parijs werkt de metro nagenoeg perfect. Ik zal even een foto zoeken... Niet gevonden.quote:Op zaterdag 13 januari 2007 02:15 schreef Merkie het volgende:
Hoe werkt het Parijse systeem dan?
Ik heb er iig helemaal geen trek in, niet dat de overheid het waarschijnlijk boeit dat ik elke dag op hetzelfde traject met de metro reis, maar ik vind het absoluut geen fijn idee dat ze het zo op kunnen zoeken.
En dat gedoe met niet uitchecken in Hong Kong, hoe zit dat dan. Toets je dan gewoon het aantal zones in ofzo dat je gaat reizen?
http://www.lonelyplanet.c(...)france/paris?v=printquote:Underground rail
Say what you will about driving around Paris, but the city's public transportation is world class. The most charming of Paris' public transport options, the underground Métropolitain (and its sister system, the RER), is a simply massive network. No matter where you are, chances are there's a metro station within a few blocks. Choose travel passes carefully - depending on how many trips you make, daily passes aren't necessarily good value for money. The weekly (also monthly) Carte Orange travel pass can be a better deal, even if you're staying less than a week.
Nederland loopt weer achter de feiten aan zie ikquote:Op zaterdag 13 januari 2007 11:28 schreef Yildiz het volgende:
[..]
In Parijs werkt de metro nagenoeg perfect. Ik zal even een foto zoeken... Niet gevonden.
Nou, ik neem de maikuuuul oplossing, ik kan geen poortje vinden
Sorry.
[afbeelding]
Je snapt wat ik bedoel, denk ik. Je kan er met backpack op je rug en rugtas op je borst net aan doorheen wurmen. Ook zit er bijna voor elke ingang in Parijs een hokje waar iemand zit, waar je een kaartje kan kopen. Ook is er zo'n extra poortje met die deuren die wij gewoon in NL krijgen. Vast wel een poortje die opengezet kan worden voor iemand met 7 koffers ofzo.
In ieder geval, die poortjes alleen al vind ik in Parijs vele malen beter dan die simpele deurtjes in Nederland. Ik snap niet dat ze het niet gewoon gebaseerd hebben op die van Parijs.
Echt, ik snap het niet!
Hoe ze dat in de bus deden weet ik even niet uit mn hoofd, maar 1 keer de bus gepakt daarzo, die waren ingezet nadat de metro even vertraging had.
Tot zover de deurtjes. Dan de kaartjes;
De kaartjes zijn klein, geen chipkaart, geen bloedgroepgegevens, gewoon een kaartje. Geldig voor bepaalde tijd en regio. 1=binnenstad, 2=meer, 3=heel parijs op vliegveld na, 5=met vliegveld.
[[url=http://static.flickr.com/17/22186737_995c5dad63_m.jpg]afbeelding][/url]
Je zal vast wel abonnementen hebben. Al weet ik niet in hoeverre die op naam staan of niet. Die kaartlezers aan de voorkant zullen toch wel ergens goed voor zijn.
Waarom die zo nodig op naam moeten weet ik niet, zodat je ze kan blokkeren als je dat ding kwijtraakt? Dat is toch je eigen stomme schuld en dan moet je maar een nieuwe kopen? Ik begrijp gewoon niet waarom je een kaart op naam nodig hebt. Een uniek nummer wat erop staat bij aankoop lijkt me genoeg.
In NYC kon je ook simpele papieren kaartjes kopen met 1 of andere magneetstrip. Daar werkte het op dezelfde manier, alleen in plaats van een poortje een heel hekwerk. Die kaartjes waren volgens mij maximaal een maand geldig, ik dacht niet dat je een jaarabbo had. Dat is ook een oplossing.
Daarnaast, dit is wat Lonely Planet erover zegt, iets wat ik ook gelezen heb, ongeveer;
[..]
http://www.lonelyplanet.c(...)france/paris?v=print
Als je niet uit checkt of de uitcheckapparatuur is kapot of werkt niet goed ben je die 4 euro kwijt. Dat gaat veeeeel gebeuren.quote:Op zaterdag 13 januari 2007 02:27 schreef Merkie het volgende:
Overigens ook belachelijk dat zo'n kaart ¤7,50 kost en je daarna elke keer ¤4 borg moet betalen. Zonder ook maar een meter te reizen betaal je dus al ¤11,50. Belachelijk.
En de blauwe ging onlangs van 19,80 naar 20,10.quote:Op vrijdag 12 januari 2007 23:38 schreef parselmouth het volgende:
Echt absurt, elk jaar wordt die ongein weer duurder (roze strippenkaart ook weer 10 cent duurder ffs)
Het lijkt erop dat dit hele systeem bedacht is door de banken, die proberen namelijk al jaren lang om de chipknip erdoor te drukken.quote:Op zaterdag 13 januari 2007 11:28 schreef Yildiz het volgende:
Waarom die zo nodig op naam moeten weet ik niet, zodat je ze kan blokkeren als je dat ding kwijtraakt? Dat is toch je eigen stomme schuld en dan moet je maar een nieuwe kopen? Ik begrijp gewoon niet waarom je een kaart op naam nodig hebt. Een uniek nummer wat erop staat bij aankoop lijkt me genoeg.
Dat ook nog ja. Is lekker verdienen zo als RET-baasquote:Op zaterdag 13 januari 2007 12:18 schreef Q. het volgende:
[..]
Als je niet uit checkt of de uitcheckapparatuur is kapot of werkt niet goed ben je die 4 euro kwijt. Dat gaat veeeeel gebeuren.
Ik zou zeggen. Informeer je eens.quote:Op zaterdag 13 januari 2007 12:31 schreef Colnago het volgende:
Het lijkt erop dat dit hele systeem bedacht is door de banken, die proberen namelijk al jaren lang om de chipknip erdoor te drukken.
Die stomme burgers willen dat kreng niet en dan maken we er gewoon een OV chipknip van zullen ze gedacht hebben in de ivoren torens waar Joustra alleen maar van kan dromen.
Of het voor de burgers/reizigers werkt is niet van belang als het maar geld oplevert.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |