dus bij het uitstappen moet je hem nog een keer door de kaartlezer doen?quote:Op zaterdag 16 september 2006 08:31 schreef dahei het volgende:
Je stapt in en de kaartlezer leest jouw kaart uit en boekt het instap tarief af van (bijv.) 4 euro.
Je reis 20 minuten en 5 kilometer verder stap je uit. De kosten van bijv. 2,70 worden afgeboekt van de reeds betaalde 4 euro en bij het uitstappen wordt 1,30 euro weer bijgeboekt op je kaart.
quote:Op zaterdag 16 september 2006 08:56 schreef Slarioux het volgende:
Gek he, dat het OV in Nederland het kutst van de wereld is.
Klik op het blauwe woordje in in mijn post.quote:Op zaterdag 16 september 2006 08:09 schreef dahei het volgende:
Dat laatste kan ik me voorstellen, maar verplicht overstappen binnen 35 minuten gaat niet werken. Op sommige trajecten gaat dat simpelweg niet. Wat is je bron?
Ja wat hebben we het toch slecht hierquote:Op zaterdag 16 september 2006 08:56 schreef Slarioux het volgende:
Gek he, dat het OV in Nederland het kutst van de wereld is.
1 2 3 | Persoonlijke OV-chipkaart ¤ 7,50 ¤ 1,50 Anonieme OV-chipkaart ¤ 7,50 ¤ 3,00 |
We hádden natuurlijk simpelweg het systeem uit Parijs kunnen kopieren, wat zo ongeveer de beste is, maar omdat dat de persoonlijke trots van onze ambtenaartjes krenkt, moeten we zelf wat infantiels bedenken, met minimaal 15 task-force's, natuurlijk.quote:Op zaterdag 16 september 2006 08:56 schreef Slarioux het volgende:
Gek he, dat het OV in Nederland het kutst van de wereld is.
Ja. En soms kun je een bus nemen, soms een trein, en soms een tram.quote:Op zaterdag 16 september 2006 08:31 schreef dahei het volgende:
Hmmm ik kon het me al niet voorstellen, maar het gaat heel anders werken. Je gaat dalijk de reiskosten per kilometer betalen. Dat is wel zo eerlijk, zeker voor mensen die net over een zonegrens wonen.
Je reist 40 minuten en na 36 minuten moet je nog een andere bus pakken. Dan betaal je eerst voor dat traject van 36 minuten met basistarief en daarna mag je in die andere bus voor dat traject betalen, ook met basistarief. Je betaalt dus met dat nieuwe systeem veel meer het basistarief.quote:Op zaterdag 16 september 2006 08:31 schreef dahei het volgende:
Hmmm ik kon het me al niet voorstellen, maar het gaat heel anders werken. Je gaat dalijk de reiskosten per kilometer betalen. Dat is wel zo eerlijk, zeker voor mensen die net over een zonegrens wonen.
Dit is de werking:
Je stapt in en de kaartlezer leest jouw kaart uit en boekt het instap tarief af van (bijv.) 4 euro.
Je reis 20 minuten en 5 kilometer verder stap je uit. De kosten van bijv. 2,70 worden afgeboekt van de reeds betaalde 4 euro en bij het uitstappen wordt 1,30 euro weer bijgeboekt op je kaart.
Ja, precies. Behalve dat dat nu dat instaptarief nog maar 35 minuten gebruikt kan worden in plaats van minimaal een uur en je niet meer op hetzelfde traject terugkunt. Dát is de asociale prijsverhoging.quote:Daarnst betaald je een vast bedrag die 35 minuten geldig blijft, dit bedrag zal wel iets van 30 to 60 cent zijn. Dit lijkt nog het meeste op het "oude instaptarief" (één strip extra afstempelen dan het aantal zones wat je wil reizen).
En het leuke is dat er nog geen enkele duidelijkheid is over wat voor kilometers we het hier hebben. Reken er maar op dat dat niet hemelsbreed gaat worden. Dan mag jij betalen voor de enorme omwegen die bussen maken.quote:Ik vind het allemaal niet zo onlogisch! Zoals die kilometerprijs maar redelijk is.
Het is dan ook gewoon kut in Nederland.quote:Op zaterdag 16 september 2006 10:38 schreef 2609 het volgende:
jij hebt echt wat tegen hem openbaar vervoer he
Niet.quote:Op zaterdag 16 september 2006 10:44 schreef 2609 het volgende:
hoe kan je dan eigelijk reizen zonder zo een kaart
Ooit in de US geweest?quote:Op zaterdag 16 september 2006 10:46 schreef Slarioux het volgende:
[..]
Het is dan ook gewoon kut in Nederland.
Je schaft een chipkaart aan voor je kind. Je gaat naar een oplaadpunt op een NS-station en laadt daar het product 'railrunner', mits ze dat dan nog hebben natuurlijk. Net zoals je nu een railrunnerkaartje uit de automaat trekt, alleen dan wat moeilijker. Vergeet niet een pasfoto en legitimatiebewijs van het kind mee te nemen om überhaupt een chipkaart voor hem/haar aan te vragen.quote:Op zaterdag 16 september 2006 08:53 schreef Rewimo het volgende:
Wat mij nog steeds niet duidelijk is, is hoe je een kind (railrunnerkaartje) moet meenemen? Ik kan nergens vinden hoe dat in zijn werk gaat straks.
Er zitten 2 gleuven in die gele dingen slimmerik. De bovenste is dat stempelding waar je het over had, maar een stukje naar onder zit een gleuf waar je alles in kan stoppen, dan gaat het poortje open zonder inktverbruikquote:Op zaterdag 16 september 2006 10:43 schreef Zelva het volgende:
Die poortjes mogen ze trouwens van mij nu allemaal omver schoppen. Het systeem werkt nog niet eens, maar als je met de trein naar Schiedam gaat, kom je het station niet uit zonder iets te stempelen, ook al hoef je helemaal niets te stempelen omdat je enkel met de trein reist. Kan je weer vijf minuten op zoek naar een stukje papier om in de stempelautomaat te rammen.
Dat is voor arme mensen? Jij hebt echt een beperkt wereldbeeld he, zielepiet. Komt zeker door die hilton invloedquote:Op zaterdag 16 september 2006 10:44 schreef 2609 het volgende:
hoe kan je dan eigelijk reizen zonder zo een kaart
niet dat ik ooit met het openbaar vervoer ga (dat is voor arme mensen) maar je weet maar nooit
Maar ja, daar kun je vanaf je 16e al auto rijden en de benzine kost daar geen drol, dus dat is al snel opgelost.quote:
Ja, de bevolkingsdichtheid is totaal vergelijkbaar.quote:
Whehe, die had ik nog niet bedacht.quote:Op zaterdag 16 september 2006 12:28 schreef Koewam het volgende:
Echt kut is dat ja. Maargoed, kun je wel weer makkelijk mee smokkelen, zoals alvast uitchecken in de tram als je er nog een half uur in moet zitten...
Oh gelukkig maar anderhalve euro! Op deze manier hebben mensen nog wel een keus! Ik had een verschil verwacht van gratis en 8 euro ofzo...quote:Op zaterdag 16 september 2006 10:32 schreef Yildiz het volgende:
En je naam is anderhalve euro waard
[ code verwijderd ]
![]()
Niet zo negatief! Ik denk dat ze echt wat goeds en redelijk eerlijk hebben bedacht als is die overstaptijd wel een beetje kort...quote:Op zaterdag 16 september 2006 10:33 schreef Yildiz het volgende:
[..]
We hádden natuurlijk simpelweg het systeem uit Parijs kunnen kopieren, wat zo ongeveer de beste is, maar omdat dat de persoonlijke trots van onze ambtenaartjes krenkt, moeten we zelf wat infantiels bedenken, met minimaal 15 task-force's, natuurlijk.
Daar veranderd toch niets aan?quote:Op zaterdag 16 september 2006 10:36 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Ja. En soms kun je een bus nemen, soms een trein, en soms een tram.
Een volle trein lijkt me echter beter voor het milieu dan een dieselbus die 50x stil moet staan en optrekken, en ook nog eens een flinke omweg neemt.
Hebben ze daar rekening mee gehouden?
Over flink genaaid worden.quote:Op zaterdag 16 september 2006 20:29 schreef Echo99 het volgende:
Waar kan je je druk om maken zeg...
Jij hebt nu dus geluk, maar stel dat je nét voor de zone grens woont en er na drie haltes weer uit moet? Dan betaal je eigenlijk te veel.quote:Op zaterdag 16 september 2006 12:14 schreef Eix het volgende:
Ik vind het huidige zone systeem anders best handig.Ik woon namelijk helemaal in het oosten van Sittard, mijn school ligt helemaal in het westen. Is ongeveer een kwartier met de bus, maar is nog net dezelfde zone.
Dus ik chip altijd fijn 88 cent met mijn chipknip. Als ik per kilometer moet gaan betalen denk ik dat ik meer moet betalen.
![]()
Waarom moet er eigelijk persé weer een nieuwe chipkaart komen voor het OV, de chipknip werkt perfect in de bus.![]()
Uitchecken is uitstappen. Als je dat niet doet kom je er volgens mij niet/moeilijker weer uit. Het systeem verwacht immers dat je je uitcheckt als je uitstapt.quote:Op zaterdag 16 september 2006 12:28 schreef Koewam het volgende:
Echt kut is dat ja. Maargoed, kun je wel weer makkelijk mee smokkelen, zoals alvast uitchecken in de tram als je er nog een half uur in moet zitten...
Ik word hier helemaal bang van.quote:Op zaterdag 16 september 2006 20:29 schreef Q. het volgende:
Die hele OV-chipkaart is enorme naaierij, de klanten gaan er enorm op achteruit. Mits het ooit gaat werken, de testssytemen werken voor geen meter. Leuk leesvoer:
http://www.fransmensonides.nl/chip1.htm
http://www.fransmensonides.nl/chip2.htm
http://www.fransmensonides.nl/chip3.htm
http://www.fransmensonides.nl/chip4.htm
Dus je zit vast in de tram of bus dan over een tijd?quote:Op zaterdag 16 september 2006 20:36 schreef dahei het volgende:
[..]
Uitchecken is uitstappen. Als je dat niet doet kom je er volgens mij niet/moeilijker weer uit. Het systeem verwacht immers dat je je uitcheckt als je uitstapt.
In de tram en bus is er sowieso goed mee te smokkelen, controles zullen ook een stuk lastiger worden denk ik. Je hebt er immers apparatuur voor nodig. Ik voorzie dan ook een toename van zwartrijders vooral op de bus.quote:Op zaterdag 16 september 2006 20:36 schreef dahei het volgende:
[..]
Uitchecken is uitstappen. Als je dat niet doet kom je er volgens mij niet/moeilijker weer uit. Het systeem verwacht immers dat je je uitcheckt als je uitstapt.
Idd!quote:Op zaterdag 16 september 2006 08:45 schreef clowncloon het volgende:
wat ik ook niet snap is dat JAREN lopen ze te klagen dat ze te weinig geld hebben om het OV beter te onderhouden, goedkoper te maken en betere service te verlenen. Maar ze zetten wel PEPERDURE rvs/glas installaties op alle kutstationnetjes. Waar komt dat geld vandaan?
Nou, als je nu ineens per kilometer gaat betalen, ongeacht of het een trein of bus is, is het wel erg krom ja.quote:
Kijkend naar vorige projecten van de overheid, denk ik dat men hier niet eens over nagedacht heeft.quote:Op zaterdag 16 september 2006 20:37 schreef DennisMoore het volgende:
Wat is trouwens de capaciteit van die poortjes?
Zijn die berekend op de enorme hoeveelheden mensen die in de spits de treinen uit- en instromen?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |