Het is niets anders dan een crimineel stuk tuig die lult over vechten als enkel met de vuisten. Dan vraag ik mij af waarom doe je mee in MMA. Ga dan maar boksen met je grote mond, dan ligt hij in 5 sec KO.quote:Op zondag 29 oktober 2006 10:56 schreef Bombardier het volgende:
Krazy Horse Bennett is eens door de scheidsrechter gered, omdat hij weigerde af te kloppen. Bijzonder heerschap.
Een gevalletje Kimbo.quote:Op zondag 29 oktober 2006 12:39 schreef sampoo het volgende:
[..]
Het is niets anders dan een crimineel stuk tuig die lult over vechten als enkel met de vuisten. Dan vraag ik mij af waarom doe je mee in MMA. Ga dan maar boksen met je grote mond, dan ligt hij in 5 sec KO.
Is wel een klein opdondertje trouwens.1.60 is hij maar.quote:Op zondag 29 oktober 2006 10:56 schreef Bombardier het volgende:
Krazy Horse Bennett is eens door de scheidsrechter gered, omdat hij weigerde af te kloppen. Bijzonder heerschap.
Hij is klein maar volgens zijn criminal record is hij 1,70m (5'7"). Hij is wel 160 lbs (72,5kg).quote:Op zondag 29 oktober 2006 14:19 schreef farfavour het volgende:
[..]
Is wel een klein opdondertje trouwens.1.60 is hij maar.
en in Pride mag er geknied worden naar het hoofdquote:Op zondag 29 oktober 2006 15:08 schreef Setambre het volgende:
Matt Huges?
Randy Couture?
Het is igg erg leuk om te zien. Ellebogen mogen bij UFC wél gebruikt worden op de grond
Nu noem je ook meteen de twee sufste en saaiste kampioenen ooit.quote:
Dat is maar schijn. Ik heb liever een elleboogstoot dan een schop op de grond. Een elleboogstoot zorgt enkel voor meer bloed doordat je sneller open ligt en het gevecht voortijdig gestopt moet worden.quote:
Dat ligt eerder aan de Pride presentatie in de VS. Die is niet live en ingekort, Amerikaans gekruid en tot voor kort derde viool bij Pride zelf. De Japanse productie is een stuk uitgebreider alleen is de beheersing van het Japans noodzakelijk.quote:Op zondag 29 oktober 2006 15:36 schreef Paxlie het volgende:
beiden hebben goede vechters, ik vind dat de UFC de vechters beter presenteert naar het publiek toe waardoor die zich beter kan indentificeren met de vechters zonder achtergrondinfo te hoeven zoeken.
Ik kan niet wachten tot Mirko Crocop een keertje in de UFC terecht komt met Wild Boys van Duran Duran en dan een of andere knakker met deathmetal intro de ziekenboog in slaat.quote:Op zondag 29 oktober 2006 15:59 schreef Paxlie het volgende:
ik ben het niet met je eens.
Daarbij is de allerbeste intro-tune nog steeds van Matt Hughes (al is dat verder gewoon een arrogant mannetje)
De markt in de VS is gewoon maar net volwassen aan het worden. Het is gewoon dat ellebogen veel meer schade lijken te maken dan het geval is. Je zal er niet snel iemand KO mee kunnen slaan of iemand echt wiebelend krijgen. Het is gewoon een cut veroorzaken, bloed laten stromen, het liefst richting de ogen en de wedstrijd gestopt zien. Waarom dan niet gewoon de kopstoot terugbrengen of zelfs bijten introduceren?quote:De presentatie is dan het probleem van Pride. Daar moeten ze echt aan werken willen ze Amerika veroveren. Als je kijkt naar de ellebogen dan gaat het niet altijd om iemand open te snijden en is het perfect voor in de guard (zie Tito Ortiz in de guard, al is dat wel een uitzondering)
Je hebt dan wel het gezeik dat worstelaars veel voordeel krijgen. Hoe vaak zie je het niet dat een worstelaar met alle overgave naar het middel of onderlichaam van de tegenstander grijpt en vervolgens tegen de kooi te pinnen? Dat doet men ook graag want 3 keer 5 minuten iemand op de grond knuffelen waarbij jezelf boven zit is voldoende om te winnen in the UFC (tenzij je tegen Bas Rutten vecht) In de ring kan hij dat minder snel doen omdat hij en de tegenstander best wel eens uit de ring kunnen vliegen of de ring kan tegen je werken en je kan zelf op de bodem belanden en dat kunnen worstelaars doorgaans niet hebben. De arena moet gewoon zo min mogelijk inbreng hebben, vandaar dat men bij Pride de wedstrijd makkelijker naar het midden zullen brengen om te herstarten.quote:Beide bedrijven hebben voordelen en nadelen. Ik vind het bij Pride bijvoorbeeld maar gejank dat iemand klem kan komen te zitten in de touwen. Doe mij maar een kooi heb je dat hele gezeik ook niet
ga eens snel in je ufc hoekje spelen, gij galgenbraadtquote:Op zondag 29 oktober 2006 15:08 schreef Setambre het volgende:
Matt Huges?
Randy Couture?
Het is igg erg leuk om te zien. Ellebogen mogen bij UFC wél gebruikt worden op de grond
uhm sorry maar ben het niet met je eens.quote:Op maandag 30 oktober 2006 09:25 schreef Setambre het volgende:
Ground game in UFC is inderdaad belangrijker, maar hierdoor krijg je ook mooie kunstjes te zien van BBJ.
Een vechter mag wel de tegenstander tegen de kooi pinnen en als je het hoofd tegen zo'n kooi kan houden en slaat dan is elke klap een daalder waard. Een vlieg kan je in de lucht moeilijk met je handen doodslaan maar als die tegen de muur drukt lukt het ineens wel.quote:Op maandag 30 oktober 2006 09:25 schreef Setambre het volgende:
Uiteraard heeft de kooi zijn nadelen, maar een fighter mág niet de kooi vasthouden hij mag hem alleen gebruiken om zichzelf af te zetten. Voordeel is dat je er niet uit kan vallen.
Wablieft? De groundgame wordt doorgaans verfoeilijkt in de UFC en zeker het BJJ. Ook al zou je beargumenteren kunnen dat de kooi het grondvechten, en met name BJJ bevorderd dan nog zijn de UFC regels daar niet op gericht. De tegenstander op de grond krijgen en bovenop je tegenstander zitten ook al is dat voor de BJJ-beoefenaar totaal niet nadelig wordt altijd als beter beoordeeld door de UFC regels dan een paar BJJ-pogingen die mislukken. In Pride worden submissie-pogingen waar met veel moeite uit gekomen wordt net zo gewaardeerd als een stoot die de tegenstander laat wiebelen omdat het beide "effort-to-finish" betreft. Iemand op de grond krijgen en knuffelen alleen staan niet garant voor de overwinning. In de UFC is dat alleen in 1 partij het geval geweest, namelijk Randleman vs Rutten. Ik ben ermee eens dat Rutten naar mijn beleving de winst verdiende maar volgens de UFC-regels had hij gewoon verloren. Als hij niet de grote kampioen was die men voor veel geld had gehaald had hij die wedstrijd echt niet gekregen. Jammer voor de UFC dat Rutten niet meer in de UFC kon vechten.quote:Ground game in UFC is inderdaad belangrijker, maar hierdoor krijg je ook mooie kunstjes te zien van BBJ. Tito Ortiz is echt een beest in de guard die zelfs zonder BBJ enorm veel schade toebrengt
Je hebt het nu wel over vergane glorie, maar dat terzijde. Wat bij Hughes tegen Gracie gebeurde zou ook in Pride kunnen gebeuren en is ook naar ik meen gebeurd. Ortiz heeft Shamrock ook nooit KO geslagen. Hij was altijd bij zijn positieven, maar kreeg inderdaad wel een hoop klappen, maar nogmaals elleboogstoten lijken bruter omdat ze blood doen stromen. Ik heb nog niet gezien dat een elleboogstoot op de grond iemand echt buiten bewustzijn heeft geslagen.quote:En elbows op de grond worden duidelijk wél gebruikt voor KO's Ortiz Shamrock om maar een van de brutere KO's te zien. Matt Hughes die Gracie in een hold had en die hem enorm veel schade toebracht zodat Big John de ref gedongen was om erin te stappen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |