abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 29 oktober 2006 @ 12:21:38 #226
76170 Dacide
www.mixfight.nl
pi_43031837
jep de bushido serie.. een van de toptoernooien.. (allemaal eigenlijk wel)

ik vergeet de 1e nooit meer.. wat een prachtevent met al die gracies.

of deeltje (ik dacht ) nummer twee. met die winterse setting.... kwijl kwiijl wat een decor.
pi_43032298
quote:
Op zondag 29 oktober 2006 10:56 schreef Bombardier het volgende:
Krazy Horse Bennett is eens door de scheidsrechter gered, omdat hij weigerde af te kloppen. Bijzonder heerschap.
Het is niets anders dan een crimineel stuk tuig die lult over vechten als enkel met de vuisten. Dan vraag ik mij af waarom doe je mee in MMA. Ga dan maar boksen met je grote mond, dan ligt hij in 5 sec KO.

Hij zit weer lekker in het gevang;

http://jail.marionso.com/details.asp?bookingno=0600030023

Huilen dat submission vechten geen echte vechten is maar toch tappen wanneer zo'n submission toch wel erg veel pijn blijkt te doen.

Ook niet de eerste keer dat hij gearresteerd is en heeft moeten zitten. Hij lacht ook telkens op de foto.
http://jail.marionso.com/detailsAR.asp?bookingno=0600019875
http://jail.marionso.com/detailsAR.asp?bookingno=0500016325
http://jail.marionso.com/detailsAR.asp?bookingno=0400018524
http://jail.marionso.com/detailsAR.asp?bookingno=0400016042
http://jail.marionso.com/detailsAR.asp?bookingno=0000014594
http://jail.marionso.com/detailsAR.asp?bookingno=9800003675
http://jail.marionso.com/detailsAR.asp?bookingno=9800007934
http://jail.marionso.com/detailsAR.asp?bookingno=9900010653
http://jail.marionso.com/detailsAR.asp?bookingno=0000015759
http://jail.marionso.com/detailsAR.asp?bookingno=0400001483
http://jail.marionso.com/detailsAR.asp?bookingno=0200033033
http://jail.marionso.com/detailsAR.asp?bookingno=9900009440
http://jail.marionso.com/detailsAR.asp?bookingno=9900008516
http://jail.marionso.com/detailsAR.asp?bookingno=0100012579
http://jail.marionso.com/detailsAR.asp?bookingno=9800004978
http://jail.marionso.com/detailsAR.asp?bookingno=0100018168
http://jail.marionso.com/detailsAR.asp?bookingno=0100005427
http://jail.marionso.com/detailsAR.asp?bookingno=9800001616
http://jail.marionso.com/detailsAR.asp?bookingno=9700010950

[ Bericht 36% gewijzigd door sampoo op 29-10-2006 12:56:15 ]
  zondag 29 oktober 2006 @ 12:59:58 #228
147235 Bombardier
The artillery man
pi_43032861
quote:
Op zondag 29 oktober 2006 12:39 schreef sampoo het volgende:

[..]

Het is niets anders dan een crimineel stuk tuig die lult over vechten als enkel met de vuisten. Dan vraag ik mij af waarom doe je mee in MMA. Ga dan maar boksen met je grote mond, dan ligt hij in 5 sec KO.
Een gevalletje Kimbo.
Gerasimenko: Task received. Destroy target 60-65 with missile fire, accept control of fighter from Smyrnykh.
Kornukov: Carry out the task, destroy it!
pi_43035410
quote:
Op zondag 29 oktober 2006 10:56 schreef Bombardier het volgende:
Krazy Horse Bennett is eens door de scheidsrechter gered, omdat hij weigerde af te kloppen. Bijzonder heerschap.
Is wel een klein opdondertje trouwens.1.60 is hij maar.
Ja en amen.
pi_43035762
quote:
Op zondag 29 oktober 2006 14:19 schreef farfavour het volgende:

[..]

Is wel een klein opdondertje trouwens.1.60 is hij maar.
Hij is klein maar volgens zijn criminal record is hij 1,70m (5'7"). Hij is wel 160 lbs (72,5kg).
pi_43036005
Ja, je hebt gelijk .Stom van me.Ik had niet goed gekeken.
Ja en amen.
pi_43036712
UFC is bruter
"The more you know who you are, and what you want, the less you let things upset you."
pi_43036841
quote:
Op zondag 29 oktober 2006 14:59 schreef Setambre het volgende:
UFC is bruter
UFC'ers kunnen niet vechten (behalve Gracie en Liddell)
pi_43036911
Matt Huges?
Randy Couture?

Het is igg erg leuk om te zien. Ellebogen mogen bij UFC wél gebruikt worden op de grond

"The more you know who you are, and what you want, the less you let things upset you."
  zondag 29 oktober 2006 @ 15:36:48 #235
21082 Paxlie
Ies best bro
pi_43037629
quote:
Op zondag 29 oktober 2006 15:08 schreef Setambre het volgende:
Matt Huges?
Randy Couture?

Het is igg erg leuk om te zien. Ellebogen mogen bij UFC wél gebruikt worden op de grond

en in Pride mag er geknied worden naar het hoofd
loos argument

beiden hebben goede vechters, ik vind dat de UFC de vechters beter presenteert naar het publiek toe waardoor die zich beter kan indentificeren met de vechters zonder achtergrondinfo te hoeven zoeken.

Pride heeft gewoon mooier decor en die rondes vind ik beter geregeld
Wie werd waar wanneer geboren en waarom werd hij door wie hoe genoemd?
Praten over mma? Kom naar #mma
pi_43037947
quote:
Matt Huges?
Randy Couture?
Nu noem je ook meteen de twee sufste en saaiste kampioenen ooit.
quote:
Op zondag 29 oktober 2006 14:59 schreef Setambre het volgende:
UFC is bruter
Dat is maar schijn. Ik heb liever een elleboogstoot dan een schop op de grond. Een elleboogstoot zorgt enkel voor meer bloed doordat je sneller open ligt en het gevecht voortijdig gestopt moet worden.

Ook zijn ze bij de UFC sneller geneigd om de wedstrijd te stoppen al is dat ook door de strengere regelgeving in de VS. Dat je het dan "bruter" probeert te maken en lijkt hangt meer af van de UFC-productie en het gokkend dronkemanspubliek die de UFC bezoekt. Vechters die bij voorafgaand doorgaans lelijk over elkaar praten. Hardrock als theme-muziek, gansta-rap en hardrock doorgaans als intro, schreeuwlelijk publiek en de grotere voorkeur voor "brawlers" zonder al te veel diepgang zorgt inderdaad dat het allemaal een stuk bruter kan lijken. Om maar te zwijgen van de kooi ( ).

De worstelaars kunnen in de UFC hun lol op. Je kan iemand die je benen tracht te grijpen niet eens een trap verkopen.
pi_43038017
quote:
Op zondag 29 oktober 2006 15:36 schreef Paxlie het volgende:

beiden hebben goede vechters, ik vind dat de UFC de vechters beter presenteert naar het publiek toe waardoor die zich beter kan indentificeren met de vechters zonder achtergrondinfo te hoeven zoeken.
Dat ligt eerder aan de Pride presentatie in de VS. Die is niet live en ingekort, Amerikaans gekruid en tot voor kort derde viool bij Pride zelf. De Japanse productie is een stuk uitgebreider alleen is de beheersing van het Japans noodzakelijk.
  zondag 29 oktober 2006 @ 15:59:23 #238
21082 Paxlie
Ies best bro
pi_43038244
ik ben het niet met je eens.
Daarbij is de allerbeste intro-tune nog steeds van Matt Hughes (al is dat verder gewoon een arrogant mannetje )

De presentatie is dan het probleem van Pride. Daar moeten ze echt aan werken willen ze Amerika veroveren. Als je kijkt naar de ellebogen dan gaat het niet altijd om iemand open te snijden en is het perfect voor in de guard (zie Tito Ortiz in de guard, al is dat wel een uitzondering)

Beide bedrijven hebben voordelen en nadelen. Ik vind het bij Pride bijvoorbeeld maar gejank dat iemand klem kan komen te zitten in de touwen. Doe mij maar een kooi heb je dat hele gezeik ook niet
pi_43038874
quote:
Op zondag 29 oktober 2006 15:59 schreef Paxlie het volgende:
ik ben het niet met je eens.
Daarbij is de allerbeste intro-tune nog steeds van Matt Hughes (al is dat verder gewoon een arrogant mannetje )
Ik kan niet wachten tot Mirko Crocop een keertje in de UFC terecht komt met Wild Boys van Duran Duran en dan een of andere knakker met deathmetal intro de ziekenboog in slaat. Zo'n beetje elke "foute" intro werd er in de Amerikaanse Pride-productie uitgeknipt, dat is ook altijd grappig.
quote:
De presentatie is dan het probleem van Pride. Daar moeten ze echt aan werken willen ze Amerika veroveren. Als je kijkt naar de ellebogen dan gaat het niet altijd om iemand open te snijden en is het perfect voor in de guard (zie Tito Ortiz in de guard, al is dat wel een uitzondering)
De markt in de VS is gewoon maar net volwassen aan het worden. Het is gewoon dat ellebogen veel meer schade lijken te maken dan het geval is. Je zal er niet snel iemand KO mee kunnen slaan of iemand echt wiebelend krijgen. Het is gewoon een cut veroorzaken, bloed laten stromen, het liefst richting de ogen en de wedstrijd gestopt zien. Waarom dan niet gewoon de kopstoot terugbrengen of zelfs bijten introduceren?

Verder is de presentatie in de VS volgens mij niet volledig in handen van DSE. Het betreft geloof ik een Amerikaanse partner die Pride te veel op de UFC heeft proberen te laten lijken. De laatste Pride, voor het eerst in de VS was de uitzondering (mede omdat het live was en de grotere inbreng van de Japanse tak). Het was duidelijk dat een heel ander publiek de gang gemaakt heeft naar het evenement. Veel minder uitjouwen wanneer het gevecht op de grond terecht kwam bijv. en duidelijk dat men de "UFC-regels" van de Nevada Athletic Commision niet kon waarderen want alle leden daarvan kregen een fluitconcert
quote:
Beide bedrijven hebben voordelen en nadelen. Ik vind het bij Pride bijvoorbeeld maar gejank dat iemand klem kan komen te zitten in de touwen. Doe mij maar een kooi heb je dat hele gezeik ook niet
Je hebt dan wel het gezeik dat worstelaars veel voordeel krijgen. Hoe vaak zie je het niet dat een worstelaar met alle overgave naar het middel of onderlichaam van de tegenstander grijpt en vervolgens tegen de kooi te pinnen? Dat doet men ook graag want 3 keer 5 minuten iemand op de grond knuffelen waarbij jezelf boven zit is voldoende om te winnen in the UFC (tenzij je tegen Bas Rutten vecht) In de ring kan hij dat minder snel doen omdat hij en de tegenstander best wel eens uit de ring kunnen vliegen of de ring kan tegen je werken en je kan zelf op de bodem belanden en dat kunnen worstelaars doorgaans niet hebben. De arena moet gewoon zo min mogelijk inbreng hebben, vandaar dat men bij Pride de wedstrijd makkelijker naar het midden zullen brengen om te herstarten.
pi_43043407
Ik ben een echte Pride fan
In mijn ogen is Pride tov. UFC superieur in alle aspecten.
- betere vechters (en meerdere toppers per weightclass)
- ik heb liever een ring dan een cage
- de rules (geen elbows, 10+5 mins rounds, etc)
- presentatie
- lay-out van PPV's/cards (veel gevechten op een avond, korte pauzes, veel goede vechters/grote namen per card)

Ik snap dus ook nooit die mensen die UFC beter vinden

Ik kijk wel eens UFC, maar dan alleen de laatste paar gevechten of alleen het main-event.

Belangrijkste aspect van elbows zijn in mijn ogen de cuts. Ze worden vrijwel altijd vanuit de guard gebruikt, en dus is vaak de afstand die ze afleggen klein (langere afstand, vaak meer snelheid = meer kracht). Eigenlijk wat hetzelfde als hammerfists, je voelt ze, maar je gaat er vaak niet KO door. Iedereen gebruikt ze omdat ze cuts veroorzaken, niet om iemand te KOen.

[ Bericht 9% gewijzigd door Unstoppable op 29-10-2006 19:22:34 ]
  maandag 30 oktober 2006 @ 02:13:00 #241
76170 Dacide
www.mixfight.nl
pi_43056595
quote:
Matt Huges?
Randy Couture?

ga eens snel in je ufc hoekje spelen, gij galgenbraadt

just kidding.. maarre, randy couture is al lang met pensioen.. mr chuckie liddel heeft hem in zijn laatste match verslagen.... en guess what... onze ex prider mr quinton rampage heeft gehakt van chuckie gemaakt
  maandag 30 oktober 2006 @ 02:15:14 #242
76170 Dacide
www.mixfight.nl
pi_43056613
Ik vind pride trouwens ook in alle aspecten superieur aan ufc....

vechters, sfeer, decor, prijzengeld, ring, knie/trap naar hoofd indien all fours down..

nee laat ufc maar gewoon leuke vermakelijke ultimate fighter seizoenen maken.. das dan wel weer leuk,
pi_43058585
Uiteraard heeft de kooi zijn nadelen, maar een fighter mág niet de kooi vasthouden hij mag hem alleen gebruiken om zichzelf af te zetten. Voordeel is dat je er niet uit kan vallen.

Ground game in UFC is inderdaad belangrijker, maar hierdoor krijg je ook mooie kunstjes te zien van BBJ. Tito Ortiz is echt een beest in de guard die zelfs zonder BBJ enorm veel schade toebrengt

En elbows op de grond worden duidelijk wél gebruikt voor KO's Ortiz Shamrock om maar een van de brutere KO's te zien. Matt Hughes die Gracie in een hold had en die hem enorm veel schade toebracht zodat Big John de ref gedongen was om erin te stappen.

Elbows gebruiken vs trappen en knieen op de grond is gewoon totaal anders

Couture is een paar maandjes met pensioen dus al lang is een beetje overdreven. Coutrue wil trouwens met Rutten trouwens een gym opzetten in LA.

Maar laten we het houden dan Priden UFC beide een andere tak van sport is
  maandag 30 oktober 2006 @ 10:18:44 #244
76170 Dacide
www.mixfight.nl
pi_43059498
quote:
Op maandag 30 oktober 2006 09:25 schreef Setambre het volgende:
Ground game in UFC is inderdaad belangrijker, maar hierdoor krijg je ook mooie kunstjes te zien van BBJ.
uhm sorry maar ben het niet met je eens.

Dus jij wil zeggen dat het grondwerk in ufc belangrijker is?

sorry ik vind het niveau vaak benedenmaats. daarnaast, rondes van 5 minuten, dat is niet altijd genoeg om te grapplen. vandaar dat de 1e ronde in pride 10min duurt.

het grondwerk in pride vind ik zelf echt zo ontzettend veel hoger van niveau...

daarnaast, als in ufc een minuutje niet geslagen wordt, dan is het 1 groot BOE geroep vanaf de tribune.

maar je hebt gelijk dat ufc gewoon een heel andere league is. met elk zijn eigen fans.

en dat waardeer ik ook wel.
pi_43062029
quote:
Op maandag 30 oktober 2006 09:25 schreef Setambre het volgende:
Uiteraard heeft de kooi zijn nadelen, maar een fighter mág niet de kooi vasthouden hij mag hem alleen gebruiken om zichzelf af te zetten. Voordeel is dat je er niet uit kan vallen.
Een vechter mag wel de tegenstander tegen de kooi pinnen en als je het hoofd tegen zo'n kooi kan houden en slaat dan is elke klap een daalder waard. Een vlieg kan je in de lucht moeilijk met je handen doodslaan maar als die tegen de muur drukt lukt het ineens wel.
quote:
Ground game in UFC is inderdaad belangrijker, maar hierdoor krijg je ook mooie kunstjes te zien van BBJ. Tito Ortiz is echt een beest in de guard die zelfs zonder BBJ enorm veel schade toebrengt
Wablieft? De groundgame wordt doorgaans verfoeilijkt in de UFC en zeker het BJJ. Ook al zou je beargumenteren kunnen dat de kooi het grondvechten, en met name BJJ bevorderd dan nog zijn de UFC regels daar niet op gericht. De tegenstander op de grond krijgen en bovenop je tegenstander zitten ook al is dat voor de BJJ-beoefenaar totaal niet nadelig wordt altijd als beter beoordeeld door de UFC regels dan een paar BJJ-pogingen die mislukken. In Pride worden submissie-pogingen waar met veel moeite uit gekomen wordt net zo gewaardeerd als een stoot die de tegenstander laat wiebelen omdat het beide "effort-to-finish" betreft. Iemand op de grond krijgen en knuffelen alleen staan niet garant voor de overwinning. In de UFC is dat alleen in 1 partij het geval geweest, namelijk Randleman vs Rutten. Ik ben ermee eens dat Rutten naar mijn beleving de winst verdiende maar volgens de UFC-regels had hij gewoon verloren. Als hij niet de grote kampioen was die men voor veel geld had gehaald had hij die wedstrijd echt niet gekregen. Jammer voor de UFC dat Rutten niet meer in de UFC kon vechten.

Ook de 10 punten per gewonnen ronde staat mij niet aan. Iemand die 4 ronden niets doet maar wel zijn tegenstander net iets slimmer af is maar de laatste ronden een gigantisch pak slaag krijgt zal toch gemakkelijk vinden in de UFC, terwijl je in Pride gewoon dik verliest. Logisch, zo denk ik er ook over. Ik bedenk me altijd wie zou er winnen als we met het getoonde door zouden gaan totdat er een echt verliest door KO of submissie. Dat zal dan niet degene zijn die je telkens naar de grond haalt en een beetje in de guard met de armen zwaait maar tot nergens komt. Dan eerder de stand-up vechter of de BJJ-vechter. Je kan me 5 ronden op de grond houden, 10 ronden of 15 maar er komt een ronde dat je een stoot vangt waardoor je KO gaat of een submissie waardoor je moet tappen. Er zijn gewoon te veel spelers in de UFC die gewoon geen wedstrijd binnen de tijd kunnen afmaken via KO of submissie en daarvoor beloond worden omdat ze "controle" hebben over de wedstrijd.
quote:
En elbows op de grond worden duidelijk wél gebruikt voor KO's Ortiz Shamrock om maar een van de brutere KO's te zien. Matt Hughes die Gracie in een hold had en die hem enorm veel schade toebracht zodat Big John de ref gedongen was om erin te stappen.
Je hebt het nu wel over vergane glorie, maar dat terzijde. Wat bij Hughes tegen Gracie gebeurde zou ook in Pride kunnen gebeuren en is ook naar ik meen gebeurd. Ortiz heeft Shamrock ook nooit KO geslagen. Hij was altijd bij zijn positieven, maar kreeg inderdaad wel een hoop klappen, maar nogmaals elleboogstoten lijken bruter omdat ze blood doen stromen. Ik heb nog niet gezien dat een elleboogstoot op de grond iemand echt buiten bewustzijn heeft geslagen.
pi_43062642
Elbows worden gemaakt over een korte afstand, daardoor zit er nooit echt veel kracht in. Soms wel genoeg om een cut te veroorzaken (door het bot), maar eigenlijk niet genoeg om iemand KO te "elbowwen". Zelfde als eigenlijk met hammerfists, ze doen wel wat damage, maar eigenlijk nooit genoeg om het gevecht te stoppen (als je niet naar de cuts kijkt).

Er zijn vechters die alleen maar op die cut vertrouwen, en met die intentie ook ellebogen gebruiken. Zoals Kenny Florian. Daar gaat trouwens ook meteen jouw stelling dat in UFC in de kooi niet vast mag worden gehouden. Want tegen Sherk, deed Florian niks anders dan steeds de kooi vast te houden. De ref deed hier helemaal niks aan, en liet hem het hele gevecht zijn gang gaan.

En groundgame in de UFC belangrijker? Sure

Knieën en elbows is trouwens ook niet te vergelijken. Elbows kunnen uit vrijwel elke positie worden gebruikt. Als een tegenstander in de positie zit waar hij knieën op het hoofd/zij kan krijgen, heeft hij gewoon een fout gemaakt waardoor hij in die positie is beland.
  maandag 30 oktober 2006 @ 12:34:48 #247
21082 Paxlie
Ies best bro
pi_43062700
de toeschouwers van de UFC komen niet voor mooie gevechten, daarvoor moet je idd echt naar Pride maar ik denk dat de UFC toch wel meer richting goede gevechten toemoet anders verliezen ze het van Pride in Amerika

Dat van Kenny Florian sloeg idd helemaal nergens op, mag dat ventje ook niet met zijn schijnheilige harses en maar hopen op een cut. Sla dan iemand gewoon netjes KO, dan win je van hem. Ik vind winnen door een dokter niet eens echt winnen
  maandag 30 oktober 2006 @ 17:46:59 #248
43784 Dr_Strangelove
We'll meet again
pi_43072938
Ik ben wat laat bij de discussie, maar ik moet me aansluiten bij de meerderheid.

Ground game: Het probleem van de UFC ligt in dit geval ook bij de Amerikaanse regels. Omdat minder mag bij een tegenstander op de grond, heeft het weinig zin om naar side control (en daarna eventueel north-south position) te gaan; het beste is gewoon om vanuit de tegenstanders guard gewoon een beetje (optisch) te gaan GnP-en. Niet te veel risico, gewoon je hoofd op zijn borst houden, een beetje tegen de cage aanduwen, en ding-ding, alweer een ronde gewonnen......

Ellebogen: Hier vind ik allebei de bonden verkeerde regels hebben. Ze zouden beide Rings-regels moeten volgen: Elbows zijn toegestaan wanneer er elbow-pads worden gedragen, anders niet. Een pad verdeelt de energie over een groter oppervlak, net zoals de MMA-handschoentjes dat doen met je knokkels, zodat je minder kans op blessures én op makkelijke stoppages hebt.

Kooi/ring: De actie in de kooi is in mijn ogen moeilijker om goed in beeld te brengen. Worstelaars worden er in mijn ogen onevenredig veel mee bevoordeeld. Ook brengt die kooi (evenals andere elementen van de UFC, zoals de muziek) de sport in die 'twee beesten in een kooi, slot erop, en kijken wat er gebeurt' sfeer. Daarbij moet trouwens wel opgemerkt worden dat het juist de UFC (via TUF) is die de sport heeft laten exploderen (vooral in Amerika, maar daar wordt Europa op termijn ook het meest door beïnvloed), maar ik denk dat het door de presentatie nooit echt uit die sfeer zal geraken.....
"Patriotism is the last refuge of a scoundrel"
pi_43099395
16 november 23.15 uur op Eurosport:

2 Hot 2 Handle: Pride and Honor (event is op 12 nov. 2006 in Ahoy)
Line-up:
Alexander Emelianenko vs Fabricio Werdum
Rodney Faverus vs Evangelista “Cyborg” Santos
Jon Olav Einemo vs. James "The Colossus" Thompson
Alistair Overeem vs Gilbert Yvel
Tyrone Spong vs Joerie Mes
Faldir Chahbari vs Ali Gunyar
Samir Bennazouz vs Gokan Saki
Brecht Wallis vs Ashwin Balrak
Ray Staring vs Murat Direkci
Michael Knaap vs TBA
Alviar Lima vs Marco Piqué
Jan Oosterbaan vs Henk Kuipers
Dave Dalgliesh vs Lukas Jurkowski

Zoals je ziet is dit een samenwerking tussen Pride en 2H2H, en staat er wat leuke matches op de card.
  dinsdag 31 oktober 2006 @ 13:44:05 #250
76170 Dacide
www.mixfight.nl
pi_43099830
mja en toch vertik ik t om erheen te gaan..

ik heb een hekel aan t gemiddelde nederlandse publiek... zeker na t debakel van de k1 in de arena.. bleh..

disrespectvol publiek.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')