Die tweede is wel mooi van toepassing ja.quote:Op vrijdag 15 september 2006 12:48 schreef Triggershot het volgende:
Zelfs na uitspraken van de Paus sta ik achter mijn sig
Beiden sigs
Meid, dit is een Meki-topicquote:Op vrijdag 15 september 2006 11:49 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Maar jouw mening was dan ook achterlijk en jouw bijdrage aan de discussie triest, in mijn optiek althans.
Zeker protesteren de Chirstenen tegen hetgeen dat zij als godslastering beschouwen, de drempel ligt alleen veel hoger om iets als godlastering te kwalificeren en de protesten zijn bijna altijd geweldloos, en meestal zelfs op zeer rustige (en een ietwat belerende) toon. Dreigen met geweld is al tientallen jaren praktisch not done, vooral niet door mensen die binnen een christelijke prganisatie een hogere positie hebben. Terwijl elke keer als een westers publiek figuur iets zegt dat tussen de oogharen door, met het ene oog dicht en ondersteboven gehouden er bijna uit ziet als iets dat niet positief is over de Islam of specifiek Mohammed het geschreeuw, gedreig en geweld dat uit de geestelijken van de Islamitische (Arabische) wereld komt zetten niet van de lucht is.quote:Op vrijdag 15 september 2006 12:34 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Misschien beledig ik jou wel heel erg als ik jou een atheist noem(?). Maar als jij een atheist bent kan jij wel enigzins dienen als objectieve maatstaf, maar een Christen of Moslim kan dat niet. Christelijke leiders komen ook vaak in het nieuws wanneer er sprake is van Godslastering etc, denk nog het recente gebeuren, een dominee die een valse bommelding deed om concert van Madonno te saboteren. Hij als hoogste geestelijke in het Christendom hoort beter dan jij en ik samen te weten hoe gelovigen, in dit context, moslim zouden reageren.
hehequote:Op vrijdag 15 september 2006 12:50 schreef Clourhide het volgende:
[..]
Die tweede is wel mooi van toepassing ja.![]()
Doet verder niet ter zake. Ik geloof alleen niet dat de Paus met opzet de moslims in het harnas jaagt.quote:Op vrijdag 15 september 2006 12:45 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Volgens mij was het gewoon een of ander stunt, zoiets van: "Kijk, ik ben een ware democraat."
Samengaande met een uiting om ook moslim stemmen voor zich de winnen,.
de paus heeft ook als inleiding gezegd dat de middeleeuwse keizer het wat hard zei.quote:Op vrijdag 15 september 2006 12:48 schreef Triggershot het volgende:
Zelfs na uitspraken van de Paus sta ik achter mijn sig
Beiden sigs
Denk het wel. Daar zoeken ze al jaren naar en iedere aanleiding wordt aangegrepen als zijnde rechtvaardiging voor geweld.quote:Op vrijdag 15 september 2006 12:51 schreef zoalshetis het volgende:
is dit alles niet een beetje zoeken naar een stok om mee te kunnen slaan?
Mee eens buiten terreurgroepen in Brittanie en Christelijke vs Islamitische strijders in Indonesie ken ik geen geweld binnen Christelijke kringen, buiten extreme idioten van KKK en WP die via het christendom hun eigen belangen en ideologie proberen te rechtvaardigen ken ik het op internationaal niveau inderdaad heel weinig, maar dat is het nou juist, islamitisch extremisme komt meer in de media omdat al het gebeuren goed voor Amerika's buitenlandsbeleid is. Christelijke organistaties zullen inderdaad niet snel geweld grijpen, en zo heb je ook genoeg islamitische organisaties die nooit naar geweld zullen grijpen. Ik ben tegen het geweld dat komt van Islam als vanuit welke ideologie dan ook, zoals de meerderheid van de moslims het zijn, maar wanneer er iemand vanuit een islamitisch kring iets doet worden wij aangekeken alsof ik het heb gedaan. Bij geweld uit non moslim kringen is er minder sprake van generalisatie. De media gaf bijvoorbeeld tijdens de cartoonrellen geen aandacht aan mensen die oproepten tot rust en dialoog.quote:Op vrijdag 15 september 2006 12:50 schreef Musketeer het volgende:
[..]
Zeker protesteren de Chirstenen tegen hetgeen dat zij als godslastering beschouwen, de drempel ligt alleen veel hoger om iets als godlastering te kwalificeren en de protesten zijn bijna altijd geweldloos, en meestal zelfs op zeer rustige (en een ietwat belerende) toon. Dreigen met geweld is al tientallen jaren praktisch not done, vooral niet door mensen die binnen een christelijke prganisatie een hogere positie hebben. Terwijl elke keer als een westers publiek figuur iets zegt dat tussen de oogharen door, met het ene oog dicht en ondersteboven gehouden er bijna uit ziet als iets dat niet positief is over de Islam of specifiek Mohammed het geschreeuw, gedreig en geweld dat uit de geestelijken van de Islamitische (Arabische) wereld komt zetten niet van de lucht is.
Eenschquote:Tactisch was het geen handige actie van de paus nee, hij zou moeten weten dat er mensen zijn die elk van zijn uitspraken zo proberen te verdraaien dat er een provocatie in te zien is.
Tuurlijk. En door alle incidenten op te blazen, beïnvloed men de anti-westerse publieke opinie in de 3e wereldlanden.quote:Op vrijdag 15 september 2006 12:51 schreef zoalshetis het volgende:
is dit alles niet een beetje zoeken naar een stok om mee te kunnen slaan?
Ik reageer er niet fel op, zoals ik het eerder in het topic ook zei, hij doet maarquote:Op vrijdag 15 september 2006 12:54 schreef het_fokschaap het volgende:
[..]
de paus heeft ook als inleiding gezegd dat de middeleeuwse keizer het wat hard zei.
Context beste Trigger, context
mooiquote:Op vrijdag 15 september 2006 12:58 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Ik reageer er niet fel op, zoals ik het eerder in het topic ook zei, hij doet maar
honestly boeit het mij niet dat moslims zich weer gaan beledigd voelen, dat niet.quote:Op vrijdag 15 september 2006 12:51 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Doet verder niet ter zake. Ik geloof alleen niet dat de Paus met opzet de moslims in het harnas jaagt.
De moslims die nu beledigd zijn zouden wat mij betreft zich in dat gegeven meer kunnen inleven in plaats van dit geageerd op de spits te drijven.
Het is alleen jammer dat het lijkt alsof dit tegennatuurlijk gedrag is en niet vanzelfsprekend.
weer zio´n onwetendequote:Op vrijdag 15 september 2006 12:08 schreef stukovich het volgende:
2.1 Eerste kruistocht (1096–1099)
2.2 Tweede kruistocht (1147–1149)
2.3 Derde kruistocht (1189–1192)
2.4 Vierde kruistocht (1202–1204)
2.5 Vijfde kruistocht (1218–1221)
2.6 Zesde kruistocht (1228–1229)
2.7 Zevende kruistocht (1248–1254)
2.8 Achtste kruistocht (1270)
2.9 Negende kruistocht (1271–1272)
En dan is de Islam agressief...
Sterker nog, ze willen bepaalde regels uit hun geloof opleggen aan anders- of niet-gelovigen. Zoals de regel dat je mohammed niet mag afbeelden. Tja, zij mogen dat niet, maar wij wel. Die regel geldt niet voor ons. Jammer voor hen.quote:Op vrijdag 15 september 2006 12:57 schreef Seneca het volgende:
Als jullie moslims zo zeker zijn van jullie geloof, waarom voelen jullie je dan iedere keer zo vlug aangevallen? Iemand die zeker is van zijn zaak heeft niet de behoefte om zich te verdedigen tegen mensen die het niet met hem eens zijn. Zo iemand weet immers toch dat hij of zij gelijk heeft. Laat maar lullen, denkt zo iemand.
Veel moslims niet, die voelen zich om iedere scheet weer beledigd. Dat niet alleen, maar ze stellen ook alles in het werk om diegene die de scheet liet de kont te snoeren (:')). Hoe dan ook, dergelijk gedrag getuigt van grote onzekerheid. Als je voor de volle 100% zeker bent van je geloof, heb je geen behoefte om mensen die je daarop aanvallen de mond te snoeren.
Jupquote:Op vrijdag 15 september 2006 13:01 schreef CANARIS het volgende:
[..]
weer zio´n onwetende
De kruistochten waren georgansieerd om de christeljke enclaves te beschremen tegen de Moslim Horden
Precies, maar dat vergeten we dan maar weer gauw, hè?quote:Op vrijdag 15 september 2006 13:01 schreef CANARIS het volgende:
[..]
weer zio´n onwetende
De kruistochten waren georgansieerd om de christeljke enclaves te beschremen tegen de Moslim Horden
quote:Op vrijdag 15 september 2006 13:01 schreef CANARIS het volgende:
[..]
weer zio´n onwetende
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |