Nou....hier is je kans om eens wat anders te laten zienquote:Op donderdag 14 september 2006 22:08 schreef Roi het volgende:
Ik vindt de meeste begraafplaats foto's zo standaard en saai, zwart/wit, bloempje iedereen kent het wel.
je zou de fotos van een wat lager standpunt moeten maken, dan zie je dat paadje misschien ook niet. Het is zo wel erg saai en standaard genomen.quote:Op donderdag 14 september 2006 22:42 schreef geelkuikentje het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
Grotere foto's:
http://members.chello.nl/r.hof3/files/Belgie1gr.JPG
http://members.chello.nl/r.hof3/files/Belgie2gr.JPG
Gefotografeerd in Belgie met Pentax Optio 30:
http://www.oorlogsmusea.nl/artikel/25
Je geeft niet aan dat je het sterker vind....je laat een ,niet eens zelf gemaakt, plaatje zien. Leg dan tenminste uit wat er sterker aan isquote:Op donderdag 14 september 2006 22:28 schreef Adagio het volgende:
[afbeelding]
NIET mijn foto (van Wikipedia), maar om aan te geven dat ik dergelijke foto's in kleur toch een stuk sterker vind dan in zwart/wit.
ik heb niks met begraafplaatsen maar deze vind ik dan weer wel mooi!quote:Op donderdag 14 september 2006 22:32 schreef Yoni het volgende:
Le cimetière du Père Lachaise - Paris, France
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Ik vind juist de zwart-wit foto veel sterker en indrukwekkender. Zo zie je maar, smaken verschillenquote:Op donderdag 14 september 2006 22:28 schreef Adagio het volgende:
[afbeelding]
NIET mijn foto (van Wikipedia), maar om aan te geven dat ik dergelijke foto's in kleur toch een stuk sterker vind dan in zwart/wit.
is dat waar Jim Morrison ook ligt?quote:Op donderdag 14 september 2006 22:32 schreef Yoni het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Yepquote:Op vrijdag 15 september 2006 09:21 schreef Puckzzz het volgende:
[..]
is dat waar Jim Morrison ook ligt?
Ik moet heel eerlijk bekennen dat ik zijn graf ditmaal overgeslagen heb. Ik ben er al drie keer eerder geweest en ben er toen langsgelopen, maar het stelt allemaal niet zoveel (meer) voor. Het originele grafmonument is jaren geleden weggehaald omdat het alleen maar vernield en beklad werd. Er staan hekken omheen en er staat standaard een bewaker, die je na een paar minuten kijken weer wegstuurt. Het huidige grafmonument is een hele simpele keurige steen, die dus ook niet meer beklad en bekrasd wordt, want je komt er niet meer bij. Ik heb volgens mij nog wel foto's van 2 jaar geleden, maar erg spectaculair zijn ze dus nietquote:Op vrijdag 15 september 2006 09:38 schreef Puckzzz het volgende:
Heb je ook foto's van zijn graf? Ik heb gehoord dat veel mensen er wat in hebben gekrast e.d.
moet toch wel een heel apart graf zijn nu, ik ben nog nooit in Parijs geweest, maar als ik er eens een keer naartoe ga wil ik daar zeker even langs
Ja .quote:Op vrijdag 15 september 2006 08:07 schreef Puckzzz het volgende:
Ik ken een ex-modje he? die heeft hele mooie foto's van een begraafplaats
mogen die ook gepost worden?
Ik vind een begraafplaats toch wel iets anders dan een ongeluk.quote:Op vrijdag 15 september 2006 10:10 schreef lone_wolf het volgende:
Hmmm ben er regelmatig geweest maar neem meestal geen foto's... ik vindt het niet getuigen van respect om daar foto's te maken....ik heb ook problemen met het maken van foto's bij ongelukken...Laattst nog een bij ons voor de deur, motorrijder zwaar gewond...vrouw erbij, gillen drama enz... toch maar weer geen foto gemaakt.
en ook erg grootquote:Op vrijdag 15 september 2006 12:41 schreef ParanoidEv het volgende:
Heb nog wat gare scheve foto's van 2 jaar geleden.
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Dit herken ik totaal niet. Toen ik er was waren er geen hekken, geen bewaker. Dat is hoogstens vijf jaar terug geweest.quote:Op vrijdag 15 september 2006 09:53 schreef Yoni het volgende:
[..]
Ik moet heel eerlijk bekennen dat ik zijn graf ditmaal overgeslagen heb. Ik ben er al drie keer eerder geweest en ben er toen langsgelopen, maar het stelt allemaal niet zoveel (meer) voor. Het originele grafmonument is jaren geleden weggehaald omdat het alleen maar vernield en beklad werd. Er staan hekken omheen en er staat standaard een bewaker, die je na een paar minuten kijken weer wegstuurt. Het huidige grafmonument is een hele simpele keurige steen, die dus ook niet meer beklad en bekrasd wordt, want je komt er niet meer bij. Ik heb volgens mij nog wel foto's van 2 jaar geleden, maar erg spectaculair zijn ze dus niet![]()
Omdat men tradiotioneel geen bloemen meeneemt, maar vaak toch iets tastbaars achter wil laten bij de overledenen. Vaak liggen er ook nog briefjes bij of tussen met daarop wensen voor de overledene.quote:Op vrijdag 15 september 2006 23:38 schreef Ymke het volgende:
Weet iemand waarom je op joodse begraafplaatsen vaak steentjes op de steen ziet liggen? Dus niet op de liggende plaat maar op de staande
Ah is het daarom , weet je misschien ook waarom geen bloemen?quote:Op vrijdag 15 september 2006 23:40 schreef Yoni het volgende:
[..]
Omdat men tradiotioneel geen bloemen meeneemt, maar vaak toch iets tastbaars achter wil laten bij de overledenen. Vaak liggen er ook nog briefjes bij of tussen met daarop wensen voor de overledene.
Nee, ik weet alleen dat dat niet 'hoort' volgens de gebruiken, maar waarom precies..geen idee.quote:Op vrijdag 15 september 2006 23:42 schreef Ymke het volgende:
[..]
Ah is het daarom , weet je misschien ook waarom geen bloemen?
Ok , bedankt iigquote:Op vrijdag 15 september 2006 23:45 schreef Yoni het volgende:
[..]
Nee, ik weet alleen dat dat niet 'hoort' volgens de gebruiken, maar waarom precies..geen idee.
quote:Op vrijdag 15 september 2006 23:38 schreef Ymke het volgende:
Weet iemand waarom je op joodse begraafplaatsen vaak steentjes op de steen ziet liggen? Dus niet op de liggende plaat maar op de staande
Bron: http://kijkopzutphen.nl/Begraafplaats-joods.htmquote:De Matseva (grafsteen)
Het plaatsen van de Matseva is een oeroud joods gebruik. Zo plaatste Jacob een gedenkteken op het graf van Rachel nadat zij gestorven was te Beth-Léchem op weg naar Efrath. Het plaatsen kan verschillende doelen dienen o.a.: graven als zodanig herkenbaar maken en de herinnering aan de overledenen levend houden. Meestal vindt de plechtige plaatsing of onthulling plaats voor het einde van het rouwjaar of op de eerste jaartijddag. Dit in tegenstelling tot algemene begraafplaatsen waar geen vaste regels gelden voor de termijn van het plaatsen.
Bij bezoek aan een graf wordt er op de grafsteen van de overledene een steentje achtergelaten. Dit als teken dat men het graf bezocht heeft.
Lees nou eens een postje eerderquote:Op vrijdag 15 september 2006 23:59 schreef Phoenixx het volgende:
Geen bijzonder mooie foto, maar ik had 'm dan ook speciaal gemaakt om niet te vergeten eens navraag te doen naar het waarom van die steentjes (en muntjes) die bovenop een Joodse grafsteen waren gelegd. Dit doet men als teken dat men op bezoek is geweest. Net zoals niet Joodse mensen bloemen achterlaten bij een graf.
Vanwaar dan die 13.gif als piquote:
Ja nou sorry , ging even verkeerd enzo ,quote:Op zaterdag 16 september 2006 00:01 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Vanwaar dan die 13.gif als smiley-post
Yes dear. Ik had even een paar minuten nodig om die foto weer terug te vinden en toen was ik dus weer eens niet vlug genoegquote:Op zaterdag 16 september 2006 00:00 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Lees nou eens een postje eerder
Waar is dit ergens? Mooie foto's, en het lijkt me een erg mooi kerkhof/begraafplaats.. Ik vind het altijd wel leuk om die te bezoeken.quote:Op vrijdag 15 september 2006 13:20 schreef Puckzzz het volgende:
[..]
en ook erg groot
maar schijnbaar mag dat tegenwoordig, zelfs het blauwe balkje is eruit gesloopt....
enkele foto's van Shark_Bait van het Highgate Cemetery: (mijn persoonlijke selectie)
1
[afbeelding]
2
[afbeelding]
3
[afbeelding]
4
[afbeelding]
http://highgate-cemetery.org/index.aspquote:Op zaterdag 16 september 2006 12:02 schreef Elefes het volgende:
[..]
Waar is dit ergens? Mooie foto's, en het lijkt me een erg mooi kerkhof/begraafplaats.. Ik vind het altijd wel leuk om die te bezoeken.
Binnenkort eens in mijn foto's kijken, heb er een heel aantal foto's van..
Die laatste is lekker dramatischquote:Op zondag 17 september 2006 20:51 schreef PdeHoog het volgende:
Highgate Cemetery dus:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Foto 1 had meer ruis mogen hebben en iets donkerder lucht (HDR mischien?) en foto 2 had ik toch meer van een andere hoek gedaan (meer gefocust op het gezicht en de borst van het beeld) Foto 3 en 4 zijn gewoon topquote:Op zondag 17 september 2006 20:51 schreef PdeHoog het volgende:
Highgate Cemetery dus:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Foto 1 heeft geen luchtquote:Op zondag 17 september 2006 21:00 schreef HMaster-II het volgende:
[..]
Foto 1 had meer ruis mogen hebben en iets donkerder lucht (HDR mischien?) en foto 2 had ik toch meer van een andere hoek gedaan (meer gefocust op het gezicht en de borst van het beeld) Foto 3 en 4 zijn gewoon top
quote:Op donderdag 14 september 2006 22:05 schreef PdeHoog het volgende:
Post hier je begraafplaats-foto's. Ik heb er twee van Margraten (American War Cemetery) en later komen daar nog foto's van een begraafplaats in Londen bij
[afbeelding]
Mooie foto's P, vooral de laatste ookquote:Op zaterdag 16 september 2006 22:53 schreef PdeHoog het volgende:
Militair Ereveld Grebbeberg vandaag:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Een begraafplaats-meet is te regelenquote:Op maandag 18 september 2006 15:43 schreef Elefes het volgende:
Ik vind het erg "leuk" om op begraafplaatsen te kijken/fotograferen.. Wellicht een keer een meet?Alleen kun je dan niet met heel veel mensen gaan denk ik..
Nee idd.. 29 oktober is voor mij helaas geen optiequote:Op maandag 18 september 2006 15:58 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Een begraafplaats-meet is te regelenIk weet niet of je ook mee wil naar Margraten (amerikaans ereveld) en Ysselsteyn (duits ereveld), maar 29 oktober ga ik samen met HM2 en misschien nog wat anderen die kant op. We zitten dan al in Valkenswaard, dus je kan meerijden. Dat kunnen we beter via MSN afstemmen denk ik. Zie mijn profiel.
Beide begraafplaatsen zijn groot genoeg. Je moet alleen niet in een kluitje bij elkaar blijven hangen dan
Checkquote:Op maandag 18 september 2006 16:01 schreef Elefes het volgende:
Nee idd.. 29 oktober is voor mij helaas geen optieMaar wie weet kunnen we een andere keer gaan!
quote:Op vrijdag 15 september 2006 13:20 schreef Puckzzz het volgende:
[..]
en ook erg groot
maar schijnbaar mag dat tegenwoordig, zelfs het blauwe balkje is eruit gesloopt....
enkele foto's van Shark_Bait van het Highgate Cemetery: (mijn persoonlijke selectie)
1
[afbeelding]
2
[afbeelding]
3
[afbeelding]
4
[afbeelding]
#2 & #3 Praag??quote:Op dinsdag 19 september 2006 16:05 schreef Elefes het volgende:
Ook een paar begraafplaatsen van mij:
#2 (de steentjes - en in dit geval ook muntjes - waar het eerder om ging):
[afbeelding]
#3:
[afbeelding]
Ja.. Ik vond 'm anders te duidelijk in beeld staan en dat vond ik niet netjes. Het doet geen goed aan de foto alleen, helaas..quote:Op dinsdag 19 september 2006 16:30 schreef PdeHoog het volgende:
Die eerste is fraai, ElefesLeuke dieptewerking zo
Alleen heb je nou die naam zelf weggehaald
daar ben ik ook geweest in 2003, indrukwekkendquote:Op donderdag 14 september 2006 22:32 schreef Yoni het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
In Margraten liggen 8301 soldaten.... in Ysselstein ietsje meer... zie foto...quote:Op zaterdag 23 september 2006 00:31 schreef PdeHoog het volgende:
Daar ben ik dus vandaag ook geweest. Ik had bij Margraten al zoiets van "dit zijn veel kruizen", maar bij Ysselsteyn nog iets meer
Ik vind deze toch wel erg "grijzig P", heb betere gezien van jequote:Op zaterdag 23 september 2006 01:52 schreef PdeHoog het volgende:
Dit is wat ik er vandaag gemaakt heb:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Uhm....de steentjes zijn grijsquote:Op zaterdag 23 september 2006 10:03 schreef An24 het volgende:
[..]
Ik vind deze toch wel erg "grijzig P", heb betere gezien van je![]()
Qua sfeer heb je gelijk, maar ik merkte toen ik van een paar van mijn shots een zwartwit versie maakte wel dat er idd weinig contrast in de opnamen zit. Het gras wordt tenslotte ook grijs..... Daarom heb ik ervoor gekozen ze in kleur te houdenquote:Op zaterdag 23 september 2006 15:43 schreef PdeHoog het volgende:
Ik vind zwartwit beter bij de lokatie passen. Maar goed....smaken verschillen denk ik.
Dat graf van Jim viel behoorlijk tegen, vervallen en niet echt spannend. Vond het graf van Piaf en Chopin stukken indrukwekkender..quote:Op vrijdag 15 september 2006 09:36 schreef Yoni het volgende:
[..]
YepEn nog veel meer beroemde mensen ook
Daar sluit ik me inderdaad bij aan. Daarnaast vind ik het contrast tussen het 'vrolijke' groene gras en die enorme rijen grijze kruisjes het immense, indrukwekkende veel meer weergeven. Ik word meer de foto in gezogen en voel iets van wat je moet hebben gevoeld toen je daar stond.quote:Op zaterdag 23 september 2006 16:13 schreef diedrick het volgende:
[..]
Qua sfeer heb je gelijk, maar ik merkte toen ik van een paar van mijn shots een zwartwit versie maakte wel dat er idd weinig contrast in de opnamen zit. Het gras wordt tenslotte ook grijs..... Daarom heb ik ervoor gekozen ze in kleur te houden
Ierlandquote:
yup, en onder een brug,quote:Op maandag 25 september 2006 08:14 schreef Puckzzz het volgende:
het lijtk wel of hij de boel bewaakt
staat dat graf nou tussen een hek en een muur?
Dat sfeertje is idd goed gelukt. Maar denk dat ie nog wel wat sterker had gekund met wat "finetunen" met photoshop.quote:Op dinsdag 4 maart 2008 14:37 schreef Doodkapje het volgende:
subtiele kick![]()
Koya-san in Japan
[ afbeelding ]
We hadden geluk dat het die dag heiig was; dat schiep een lekker spooky sfeertje...
Misschien rust daar zijn baasje.quote:Op zondag 24 september 2006 23:36 schreef PKfotografie het volgende:
een erg luie kat
[ afbeelding ]
deze kat lag op cimetiere de montmarte bij de ingang.
een uur of twee later nog geen centimeter verschoven.
(momenteel nog niet meer foto's want de rest staat op rol)
Thanks! Ik zie nu op een andere monitor dat ie best donker is... toch maar eens mijn notebook-monitor kalibreren, alleen heb ik geen tool zoals Spyderquote:Op dinsdag 4 maart 2008 22:04 schreef Xilantof het volgende:
[..]
Dat sfeertje is idd goed gelukt. Maar denk dat ie nog wel wat sterker had gekund met wat "finetunen" met photoshop.
Desalniettemin erg netjes!
Foto is tegen de avond genomen en de zon laag over de grafstenen, dus hij was al een heel eind zo, later heb ik het geheel iets donkerder gemaakt denk ik, ik weet het niet meer precies, maar het was iig wel iets van een paar schuifjes in Pikasa, contrast, helderheid enzo aanpassen. Het is trouwens ook een flinke cropquote:
Daardoor denk ik ook vaak een gelieft onderwerp voor foto's. En das ook wel te begrijpen, en kunnen erg mooie platen vandaan komen.quote:Op dinsdag 11 maart 2008 00:51 schreef ondeugend het volgende:
Begraafplaatsen intrigeren.
Vreemd wel.
Mooie foto. Ik ben ook wel eens op die begraafplaats bij Kleve geweest.quote:Op dinsdag 11 maart 2008 00:48 schreef DarkMinded het volgende:
[..]
Foto is tegen de avond genomen en de zon laag over de grafstenen, dus hij was al een heel eind zo, later heb ik het geheel iets donkerder gemaakt denk ik, ik weet het niet meer precies, maar het was iig wel iets van een paar schuifjes in Pikasa, contrast, helderheid enzo aanpassen. Het is trouwens ook een flinke crop![]()
Blijft errug okquote:Op dinsdag 11 maart 2008 00:39 schreef DarkMinded het volgende:
Ik heb em al vaker gepost, maar met deze was ik erg tevreden, gemaakt op het oorlogskerkhof vlakbij Kleve. Eigenlijk moet ik het rode vlekje er nog een keer uithalen, maargoed.
[ afbeelding ]
Die van jou vind ik ook echt geweldig, waar is deze gemaakt?quote:Op woensdag 12 maart 2008 16:52 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Blijft errug okEn nog zeker een lokatie waar ik een keer naar toe wil
Dit is een link naar een vakantie parkquote:Op dinsdag 11 maart 2008 07:49 schreef scrub_nurse het volgende:
iemand al eens op een boskerkhof geweest? www.bergerbos.nl ik wil niet begraven worden maar om hier mijn urn neer te leggen![]()
hier zou je ook mooie foto's kunnen maken denk ik
Deze is gemaakt op het ereveld op de Grebbeberg . Het ereveld bij Kleve is een Commonwealth-begraafplaats. Hoofdzakelijk engelsen en andere Commonwealth-landen. Iets andere vorm en de Engelsen hebben de gewoonte het logo van het regiment waartoe de overledene behoorde in de steen te verwerken.quote:Op woensdag 12 maart 2008 19:58 schreef DarkMinded het volgende:
[..]
Die van jou vind ik ook echt geweldig, waar is deze gemaakt?
Qua grafzerken ziet het er precies zo uit als in Kleef, met die beeltenissen op de zerken.
Je hebt in Nederland IJsselstein. Dat is een groot kerkhof in Limburg. Er liggen iets van 30.000 Duitsers volgens mij uit mijn hoofd gezegd. Ik moet nog een keertje terug want het was baggerweer toen ik er was, maar dat is echt indrukwekkend. Margraten vond ik al heftig, maar dit was echt verschrikkelijk.....quote:Op donderdag 13 maart 2008 20:56 schreef DarkMinded het volgende:
Inderdaad ook de moeite om eens langs te gaan als ik dat zo zie op die site ervan. Zo lijkt het me ook wel eens interessant om een Duits kerkhof te bezoeken vanaf de andere kant gezien zeg maar. Laatst zag ik eens zoiets op tv, op een tropisch eiland was een kerkhof waar ze indertijd de helmen van de soldaten aan de grafzerken hadden gehangen, en die hangen er nu nog steeds, een dikke 60 jaar later.
Hee, dat moet ik eens goed onthouden, IJsselstein is niet zo gek ver van hier, nooit geweten zelfs.quote:Op donderdag 13 maart 2008 21:04 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Je hebt in Nederland IJsselstein. Dat is een groot kerkhof in Limburg. Er liggen iets van 30.000 Duitsers volgens mij uit mijn hoofd gezegd. Ik moet nog een keertje terug want het was baggerweer toen ik er was, maar dat is echt indrukwekkend. Margraten vond ik al heftig, maar dit was echt verschrikkelijk.....
Kijk eens naar dit:quote:Op donderdag 13 maart 2008 21:14 schreef DarkMinded het volgende:
[..]
Hee, dat moet ik eens goed onthouden, IJsselstein is niet zo gek ver van hier, nooit geweten zelfs.
Goede tip! Lijkt me zeer de moeite waard om eens langs te gaan, ziet er erg indrukwekkend uit inderdaad.
Een traditioneel plaatje van het ereveldquote:Op dinsdag 7 oktober 2008 13:12 schreef Ynske het volgende:
Het ere veld in Normanië aan de kust van de Amerikanen
[ afbeelding ]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |