Foto is tegen de avond genomen en de zon laag over de grafstenen, dus hij was al een heel eind zo, later heb ik het geheel iets donkerder gemaakt denk ik, ik weet het niet meer precies, maar het was iig wel iets van een paar schuifjes in Pikasa, contrast, helderheid enzo aanpassen. Het is trouwens ook een flinke cropquote:
Daardoor denk ik ook vaak een gelieft onderwerp voor foto's. En das ook wel te begrijpen, en kunnen erg mooie platen vandaan komen.quote:Op dinsdag 11 maart 2008 00:51 schreef ondeugend het volgende:
Begraafplaatsen intrigeren.
Vreemd wel.
Mooie foto. Ik ben ook wel eens op die begraafplaats bij Kleve geweest.quote:Op dinsdag 11 maart 2008 00:48 schreef DarkMinded het volgende:
[..]
Foto is tegen de avond genomen en de zon laag over de grafstenen, dus hij was al een heel eind zo, later heb ik het geheel iets donkerder gemaakt denk ik, ik weet het niet meer precies, maar het was iig wel iets van een paar schuifjes in Pikasa, contrast, helderheid enzo aanpassen. Het is trouwens ook een flinke crop![]()
Blijft errug okquote:Op dinsdag 11 maart 2008 00:39 schreef DarkMinded het volgende:
Ik heb em al vaker gepost, maar met deze was ik erg tevreden, gemaakt op het oorlogskerkhof vlakbij Kleve. Eigenlijk moet ik het rode vlekje er nog een keer uithalen, maargoed.
[ afbeelding ]
Die van jou vind ik ook echt geweldig, waar is deze gemaakt?quote:Op woensdag 12 maart 2008 16:52 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Blijft errug okEn nog zeker een lokatie waar ik een keer naar toe wil
Dit is een link naar een vakantie parkquote:Op dinsdag 11 maart 2008 07:49 schreef scrub_nurse het volgende:
iemand al eens op een boskerkhof geweest? www.bergerbos.nl ik wil niet begraven worden maar om hier mijn urn neer te leggen![]()
hier zou je ook mooie foto's kunnen maken denk ik
Deze is gemaakt op het ereveld op de Grebbeberg . Het ereveld bij Kleve is een Commonwealth-begraafplaats. Hoofdzakelijk engelsen en andere Commonwealth-landen. Iets andere vorm en de Engelsen hebben de gewoonte het logo van het regiment waartoe de overledene behoorde in de steen te verwerken.quote:Op woensdag 12 maart 2008 19:58 schreef DarkMinded het volgende:
[..]
Die van jou vind ik ook echt geweldig, waar is deze gemaakt?
Qua grafzerken ziet het er precies zo uit als in Kleef, met die beeltenissen op de zerken.
Je hebt in Nederland IJsselstein. Dat is een groot kerkhof in Limburg. Er liggen iets van 30.000 Duitsers volgens mij uit mijn hoofd gezegd. Ik moet nog een keertje terug want het was baggerweer toen ik er was, maar dat is echt indrukwekkend. Margraten vond ik al heftig, maar dit was echt verschrikkelijk.....quote:Op donderdag 13 maart 2008 20:56 schreef DarkMinded het volgende:
Inderdaad ook de moeite om eens langs te gaan als ik dat zo zie op die site ervan. Zo lijkt het me ook wel eens interessant om een Duits kerkhof te bezoeken vanaf de andere kant gezien zeg maar. Laatst zag ik eens zoiets op tv, op een tropisch eiland was een kerkhof waar ze indertijd de helmen van de soldaten aan de grafzerken hadden gehangen, en die hangen er nu nog steeds, een dikke 60 jaar later.
Hee, dat moet ik eens goed onthouden, IJsselstein is niet zo gek ver van hier, nooit geweten zelfs.quote:Op donderdag 13 maart 2008 21:04 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Je hebt in Nederland IJsselstein. Dat is een groot kerkhof in Limburg. Er liggen iets van 30.000 Duitsers volgens mij uit mijn hoofd gezegd. Ik moet nog een keertje terug want het was baggerweer toen ik er was, maar dat is echt indrukwekkend. Margraten vond ik al heftig, maar dit was echt verschrikkelijk.....
Kijk eens naar dit:quote:Op donderdag 13 maart 2008 21:14 schreef DarkMinded het volgende:
[..]
Hee, dat moet ik eens goed onthouden, IJsselstein is niet zo gek ver van hier, nooit geweten zelfs.
Goede tip! Lijkt me zeer de moeite waard om eens langs te gaan, ziet er erg indrukwekkend uit inderdaad.
Een traditioneel plaatje van het ereveldquote:Op dinsdag 7 oktober 2008 13:12 schreef Ynske het volgende:
Het ere veld in Normanië aan de kust van de Amerikanen
[ afbeelding ]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |