abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_57297247
Ik heb em al vaker gepost, maar met deze was ik erg tevreden, gemaakt op het oorlogskerkhof vlakbij Kleve. Eigenlijk moet ik het rode vlekje er nog een keer uithalen, maargoed.

pi_57297292
Hoe heb je dat gedaan?
pi_57297365
quote:
Op dinsdag 11 maart 2008 00:43 schreef k_man het volgende:
Hoe heb je dat gedaan?
Foto is tegen de avond genomen en de zon laag over de grafstenen, dus hij was al een heel eind zo, later heb ik het geheel iets donkerder gemaakt denk ik, ik weet het niet meer precies, maar het was iig wel iets van een paar schuifjes in Pikasa, contrast, helderheid enzo aanpassen. Het is trouwens ook een flinke crop
  dinsdag 11 maart 2008 @ 00:51:56 #104
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_57297409
Begraafplaatsen intrigeren.
Vreemd wel.

And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
  FOK!fotograaf dinsdag 11 maart 2008 @ 05:59:53 #105
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_57299223
quote:
Op dinsdag 11 maart 2008 00:51 schreef ondeugend het volgende:
Begraafplaatsen intrigeren.
Vreemd wel.

Daardoor denk ik ook vaak een gelieft onderwerp voor foto's. En das ook wel te begrijpen, en kunnen erg mooie platen vandaan komen.
Hierboven staat er zo één...
Xilantof Flickrt
foto-nerd
  dinsdag 11 maart 2008 @ 07:31:26 #106
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_57299470
Die is inderdaad super, vind ik!

Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
  dinsdag 11 maart 2008 @ 07:49:46 #107
131066 scrub_nurse
ik denk dat ik denk, denk ik..
pi_57299575
iemand al eens op een boskerkhof geweest? www.bergerbos.nl ik wil niet begraven worden maar om hier mijn urn neer te leggen
hier zou je ook mooie foto's kunnen maken denk ik
pi_57301735
quote:
Op dinsdag 11 maart 2008 00:48 schreef DarkMinded het volgende:

[..]

Foto is tegen de avond genomen en de zon laag over de grafstenen, dus hij was al een heel eind zo, later heb ik het geheel iets donkerder gemaakt denk ik, ik weet het niet meer precies, maar het was iig wel iets van een paar schuifjes in Pikasa, contrast, helderheid enzo aanpassen. Het is trouwens ook een flinke crop
Mooie foto. Ik ben ook wel eens op die begraafplaats bij Kleve geweest.
  woensdag 12 maart 2008 @ 15:14:05 #109
105888 renzell
Ik wil alleen maar zwemmen.
pi_57328246
Mooie foto Sugar! Prachtige kleuren zeg!
pi_57328710
Idd een mooie foto, Sugar, als ik het goed zie heb je de grafstenen er vanaf de achterkant opgezet zodat je de kant die niet steeds wordt schoongemaakt beter kunt zien, en dat ziet er qua kleuren een stuk interessanter uit als het glanzende grijs wat meestal aan de voorkant zit.
pi_57330099
Hier nog eentje van de Grebbeberg. Alweer een tijdje geleden gemaakt en reeds eerder gepost in dit topic, maar mijn andere site is offline gegaan dus die foto is verdwenen:

"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_57330126
quote:
Op dinsdag 11 maart 2008 00:39 schreef DarkMinded het volgende:
Ik heb em al vaker gepost, maar met deze was ik erg tevreden, gemaakt op het oorlogskerkhof vlakbij Kleve. Eigenlijk moet ik het rode vlekje er nog een keer uithalen, maargoed.

[ afbeelding ]
Blijft errug ok En nog zeker een lokatie waar ik een keer naar toe wil
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_57334138
quote:
Op woensdag 12 maart 2008 16:52 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

Blijft errug ok En nog zeker een lokatie waar ik een keer naar toe wil
Die van jou vind ik ook echt geweldig, waar is deze gemaakt?
Qua grafzerken ziet het er precies zo uit als in Kleef, met die beeltenissen op de zerken.

Kleef is hier vanaf zo´n 25 minuten rijden , al ben ik zelf meer van de vervallen kerkhoven, maar die zijn hier in de buurt totaal niet te vinden (regio uden-cuijk) , tenminste ik weet er geen.

Verder vind ik het toch altijd moeilijk om hier op de kerkhoven foto´s te maken, mensen kijken je erg argwanend aan als je dat doet. In Kleef is het zo enorm groot dat je niet zo opvalt.

[ Bericht 9% gewijzigd door DarkMinded op 12-03-2008 20:28:58 ]
  woensdag 12 maart 2008 @ 21:18:51 #114
181764 -Robbedoes-
Nee dit is geen banaan
pi_57335936
quote:
Op dinsdag 11 maart 2008 07:49 schreef scrub_nurse het volgende:
iemand al eens op een boskerkhof geweest? www.bergerbos.nl ik wil niet begraven worden maar om hier mijn urn neer te leggen
hier zou je ook mooie foto's kunnen maken denk ik
Dit is een link naar een vakantie park
pi_57345178
quote:
Op woensdag 12 maart 2008 19:58 schreef DarkMinded het volgende:

[..]

Die van jou vind ik ook echt geweldig, waar is deze gemaakt?
Qua grafzerken ziet het er precies zo uit als in Kleef, met die beeltenissen op de zerken.
Deze is gemaakt op het ereveld op de Grebbeberg . Het ereveld bij Kleve is een Commonwealth-begraafplaats. Hoofdzakelijk engelsen en andere Commonwealth-landen. Iets andere vorm en de Engelsen hebben de gewoonte het logo van het regiment waartoe de overledene behoorde in de steen te verwerken.
pi_57360169
Inderdaad ook de moeite om eens langs te gaan als ik dat zo zie op die site ervan. Zo lijkt het me ook wel eens interessant om een Duits kerkhof te bezoeken vanaf de andere kant gezien zeg maar. Laatst zag ik eens zoiets op tv, op een tropisch eiland was een kerkhof waar ze indertijd de helmen van de soldaten aan de grafzerken hadden gehangen, en die hangen er nu nog steeds, een dikke 60 jaar later.
pi_57360327
quote:
Op donderdag 13 maart 2008 20:56 schreef DarkMinded het volgende:
Inderdaad ook de moeite om eens langs te gaan als ik dat zo zie op die site ervan. Zo lijkt het me ook wel eens interessant om een Duits kerkhof te bezoeken vanaf de andere kant gezien zeg maar. Laatst zag ik eens zoiets op tv, op een tropisch eiland was een kerkhof waar ze indertijd de helmen van de soldaten aan de grafzerken hadden gehangen, en die hangen er nu nog steeds, een dikke 60 jaar later.
Je hebt in Nederland IJsselstein. Dat is een groot kerkhof in Limburg. Er liggen iets van 30.000 Duitsers volgens mij uit mijn hoofd gezegd. Ik moet nog een keertje terug want het was baggerweer toen ik er was, maar dat is echt indrukwekkend. Margraten vond ik al heftig, maar dit was echt verschrikkelijk.....
pi_57360558
quote:
Op donderdag 13 maart 2008 21:04 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

Je hebt in Nederland IJsselstein. Dat is een groot kerkhof in Limburg. Er liggen iets van 30.000 Duitsers volgens mij uit mijn hoofd gezegd. Ik moet nog een keertje terug want het was baggerweer toen ik er was, maar dat is echt indrukwekkend. Margraten vond ik al heftig, maar dit was echt verschrikkelijk.....
Hee, dat moet ik eens goed onthouden, IJsselstein is niet zo gek ver van hier, nooit geweten zelfs.
Goede tip! Lijkt me zeer de moeite waard om eens langs te gaan, ziet er erg indrukwekkend uit inderdaad.
pi_57360632
quote:
Op donderdag 13 maart 2008 21:14 schreef DarkMinded het volgende:

[..]

Hee, dat moet ik eens goed onthouden, IJsselstein is niet zo gek ver van hier, nooit geweten zelfs.
Goede tip! Lijkt me zeer de moeite waard om eens langs te gaan, ziet er erg indrukwekkend uit inderdaad.
Kijk eens naar dit:

En dat is een van de 6 velden op deze manier
pi_57361108
Dat is inderdaad echt enorm veel.
In ieder geval weer iets voor op mijn planning, zo ben ik bijvoorbeeld ook nog niet bij Kamp Vught wezen kijken. Wel bij Auswitz en Treblinka, enorm indrukwekkend maar helaas nog zonder fotocamera indertijd. Maargoed, dat word een beetje offtopic.

[ Bericht 10% gewijzigd door DarkMinded op 13-03-2008 21:51:23 ]
pi_57362537
Wat voor bewerking heb je hier overheen gehaald? Ik vind hem trouwens iets te rommelig. Ik had denk de linkerrij ervanaf gelaten
pi_57362835
Was even een snelle bewerking hier op de laptop, effect in virtual Photographer. Eigenlijk is fotos bewerken op een laptop echt geen doen merk ik wel. Zal het later eens opnieuw proberen om eens te kijken hoe het is zonder de linker rij. Het ging er eigenlijk om dat je op die foto kunt zien hoe ik aan de oplichtende randen aan de bovenkant van de grafzerken kwam.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie dinsdag 7 oktober 2008 @ 13:12:43 #123
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_62200073
Het ere veld in Normanië aan de kust van de Amerikanen

Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_62201428
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2008 13:12 schreef Ynske het volgende:
Het ere veld in Normanië aan de kust van de Amerikanen

[ afbeelding ]
Een traditioneel plaatje van het ereveld
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')