abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 14 september 2006 @ 21:07:20 #1
108558 Messenga
goeiendag wat een geheel!
pi_41813974

* De OP is hier te downloaden.

|X| Geen nieuws...
|X|
|X|
  donderdag 14 september 2006 @ 21:08:37 #2
108558 Messenga
pi_41814041
Overigens begin ik fan te worden van onze nieuwe algemeen Directeur:
quote:
Fontein: directie mag worden afgerekend op doelstellingen 14 september 2006

In een paginagroot interview met het Algemeen Dagblad blikt Ajax-directeur Maarten Fontein nog eens terug op de desastreuze uitschakeling in de voorronde van de Champions League tegen FC Kopenhagen. Een dag na het drama verzamelde de bestuurlijke top van Ajax zich in de trainerskamer, om het verlies met elkaar en de technische staf te verwerken.

"Heel veel zeg je op zo'n moment niet", zegt Fontein in het AD. "Je zit vooral met z'n allen te balen, het ongeloof was zó groot. Maar het was belangrijk dat we er waren, om te laten zien dat we elkaar ook in mindere tijden steunen. Iedereen heeft een dag in de put gezeten. Daarna is iedereen weer vol goede moed verder gegaan."

Maarten Fontein: 'Elke twee jaar willen we één keer kampioen worden'In navolging van technisch directeur Martin van Geel benadrukt ook de algemeen directeur dat de koers van Ajax niet verandert. "Daar is niets aan veranderd. Wij willen binnen vijf jaar bij de beste zestien clubs van Europa horen. Structureel. En elke twee jaar willen we één keer kampioen worden. Dat we dit jaar de Champions League missen is een hobbel, een tegenvaller. Maar het verandert onze koers niet."

Ajax moet weer durven dromen van het winnen van de Champions League, vindt Fontein. "De grens ligt in je eigen verbeelding", stelt hij. "Waarom zouden wij ons niet kunnen spiegelen aan FC Porto of Olympique Lyon? Dat we die Champions League kunnen winnen, hebben we al bewezen. Ik zou niet weten waarom dat niet nog eens kan. Ons uitgangspunt is het verhogen van de kwaliteit, op alle gebieden. Dat begint met topmensen op sleutelposities. Ik denk dat we die nu in huis hebben. Met Martin van Geel hebben we een topper als technisch directeur en Henk ten Cate is een toptrainer. Bovendien zit er een uitstekend, stabiel bestuur."

Fontein beseft dat Ajax het financiële verlies door het niet deelnemen aan de Champions League zal moeten compenseren. "In het UEFA Cup-toernooi loop je dat verlies pas in als je de kwartfinale haalt. We proberen dat op verschillende terreinen te compenseren. De verkoop van Angelos Charisteas was al een meevaller."

Dat er ook veel scepsis heerst over alle ambitieuze woorden van de Ajax-directie verbaast de clubbestuurder niet. "Die scepsis begrijp ik heel goed. Daarom willen we ons plan voor de lange termijn steeds toetsen aan duidelijke meetpunten. Vergelijk het met het lopen van een marathon, daarbij probeer je ook eerst de tien kilometer te halen. Wij willen in de winter bovenaan staan. Het kampioenschap is daarna een logisch doel. Als wij als directie investeren in het team, de technische staf, de opleiding en de organisatie, moet zich dat terug gaan betalen."

Mochten de doelstellingen niet worden bereikt, dan zal de trainer daarop niet worden aangesproken. In dat geval is de directie schuldig, zo stelt Fontein. "Ik vind dat je een directie mag aanspreken. Als wij onze doelen niet halen, dan heb ík iets niet goed gedaan. Dan heb ik een onvoldoende op mijn rapport. Daar mag je me op afrekenen."

Maarten Fontein: 'Als wij onze doelen niet halen, dan mag je me daarop afrekenen'De directeur weet wat er de afgelopen jaren mis is gegaan bij Ajax. "Deze club heeft tien jaar nodig gehad om een antwoord te vinden op een aantal hele grote veranderingen. Het Bosman-arrest, de beursgang en de verhuizing naar De Arena hebben heel veel effect gehad. Financieel is de club er daardoor onder onze voorgangers fantastisch uit gekomen. Sportief zijn we echter achterop geraakt. Door de incidentele successen, af en toe een kampioenschap of een redelijk seizoen in Europa, is men te lang op dezelfde voet doorgegaan. In de totale organisatie is er misschien te weinig fundamenteel omgegooid om een écht nieuwe koers te varen."

De nieuwe koers die hij met Ajax wil varen zal mogelijk ook betrekking hebben op China. Fontein ziet daar een interessante afzetmarkt. "Uit onderzoek blijkt dat 25 tot 30 miljoen Chinezen geïnteresseerd zijn in Ajax. Heel veel mensen in China weten alles van Klaas-Jan Huntelaar. Kennis verkoopt in Azië. Onze opleiding is nog altijd wereldberoemd. Door onze voetbalkennis te verspreiden in China, kunnen we onze markt vergroten. Eind dit jaar komen we met een plan voor de Chinese markt."

Fontein streeft er niet naar om veel op de voorgrond te treden. "Ik heb heel veel plezier in deze baan, dat is de basis voor mij. Maar hoe leuk ik voetbal ook vind, ik ben niet afhankelijk van deze wereld. Mezelf profileren in de media hoef ik sowieso niet. Ik ben aanspreekbaar en verschuil me niet, maar Martin van Geel en Henk ten Cate zijn naar buiten toe het voetbalgezicht van Ajax. De emoties, het plezier dat het voetbal losmaakt, maakt dit werk zo boeiend."
pi_41814061
quote:
Op donderdag 14 september 2006 20:19 schreef Black-Death het volgende:
Nog een leuk artikeltje:
[..]
Ben benieuwd waar hij dat geld vandaan wilt halen
pi_41814075
Wel nieuws:
2-5 van Start gewonnen .

Huntelaar .
  donderdag 14 september 2006 @ 21:09:23 #5
131729 jna
Je lul hangt uit je broek
pi_41814095
quote:
Op donderdag 14 september 2006 21:08 schreef OnlineGokker het volgende:

[..]

Kaartverkoop
Jawel, je keek.
pi_41814131
Deel 542 al
AFC Ajax, IJsselmeervogels & Indiana Pacers
pi_41814151
quote:
Op donderdag 14 september 2006 21:08 schreef OnlineGokker het volgende:

[..]

China. En om geld hoef je bij Fontein echt geen zorgen te maken.
  donderdag 14 september 2006 @ 21:10:37 #8
108558 Messenga
pi_41814161
Ja, ik draai getalletjes om
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 14 september 2006 @ 21:16:49 #9
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_41814481
Babel beste man bij Ajax en met Roger heb ik de hele tijd (van een afstand of van achter gezien) " hee, staat Bouklhari TOCH in het veld"

Urby was slecht. Het is gewoon geen verdediger.
OG X BC - Orange Goblin Beer Core: Straight Edge - 'til the bar opens
Liverpool - JFT 96 - Never forgotten
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 14 september 2006 @ 21:17:31 #10
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_41814507
En Markus bevestigd mijn (voor)oordeel dat-ie ook niet zo goed is ...
OG X BC - Orange Goblin Beer Core: Straight Edge - 'til the bar opens
Liverpool - JFT 96 - Never forgotten
pi_41814624
Ik heb veel verdedigende fouten gezien van Ajax, maar die 2-2 van vandaag spande toch echt wel de kroon.

Maar goed we zijn door, dat is het belangrijkst. Roda zal een stuk lastiger worden.
Houd van een lijntje.
pi_41814690
Ogararu moet gewoon rechtsachter spelen. Eventueel Vermaelen wat rust geven en Heitinga in het centrum zetten. Deed ie wel aardig zondag.
pi_41814711
quote:
Op donderdag 14 september 2006 21:10 schreef Nashje het volgende:

[..]

China. En om geld hoef je bij Fontein echt geen zorgen te maken.
Ik lees het nu inderdaad. Dan kunnen we zeker ook Chinezen bij Ajax verwachten om het voor China nog interessanter te maken
  donderdag 14 september 2006 @ 21:38:00 #14
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_41815430
2-5 en die kakkerlakjes maar verliezen
Find your guiding inspiration. In a place where dreams are made
With a lifetime's preparation. It’s no time to be afraid
Put our differences behind us. While we shine like the sun
See what we've all become. Together we are one
pi_41816525
quote:
Op donderdag 14 september 2006 21:38 schreef WEST het volgende:
2-5 en die kakkerlakjes maar verliezen
zeg dat niet te hard
Edgar Davids over Danny Buijs na Ajax-Feyenoord (4-1, 4/2/07): Luister eens, het is niet de eerste keer dat jongetjes zich willen bewijzen en zeker ook niet de laatste keer.
  donderdag 14 september 2006 @ 22:29:31 #16
117642 Sethje
Notoire betweter
pi_41817680
De songs kwamen lekker hard door op tv
Greetings brothers and sisters, let me welcome you to the council of the five eyes
27 en 28 april 2013 REBIRTH FESTIVAL - www.rebirth-festival.nl
Mijn party reviews
  donderdag 14 september 2006 @ 22:31:36 #17
125053 stefmans
Ze winnen nooit van de Joden.
pi_41817749
Roger speelt Maduro er makkelijk uit op dit moment
''Feyenoord, het enige dat ik van Feyenoord weet is dat ze uit het land van Ajax komen'' (Fabio Capello)"
pi_41817763
Ogararu, Stam, Huntelaar en Roger een krappe voldoende. Maar het was verschrikkelijk slecht zeg. Gelukkig zijn we wel door, hopelijk krachten gespaard voor de echte wedstrijden.
quote:
Op donderdag 14 september 2006 22:29 schreef Sethje het volgende:
De songs kwamen lekker hard door op tv
Als 1 man wat riep hoorde je het al daar, volgens mij stond er gewoon een microfoon pal voor.
  donderdag 14 september 2006 @ 22:32:03 #19
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_41817768
Roger was slecht, Emanuelson was slecht, Rosenberg was onzichtbaar en Sneijder was matig.
  donderdag 14 september 2006 @ 22:32:35 #20
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_41817794
Roger een krappe voldoende? De 2-2 viel voor zijn rekening en tot aan z'n goal had 'ie geen bal goed geraakt. Daarna was 'ie onzichtbaar.
  donderdag 14 september 2006 @ 22:36:08 #21
131729 jna
Je lul hangt uit je broek
pi_41817921
Ik dacht nog even: Als ie nu Rosenberg eruit haalt na 30 minuten voor Babel pleegt Markus echt zelfmoord.
Jawel, je keek.
pi_41817927
Lindenbergh viel nog aardig in voor zijn doen trouwens... daarna werd het iets beter (zal ook wel vermoeidheid bij IK Start geweest zijn maar toch)

Rosales en Rosenberg waren weer een drama jammer genoeg. Wel knappe goal van laatstgenoemde maar verder was het niets. Huntelaar zwak maar prikt er toch weer 2 in. Roger vond ik niet heel slecht spelen eerlijk gezegd, maar goed er speelde niemand echt goed ofzo. Zelfs Stam leed af en toe erg veel balverlies... Urby en Heitinga waren een drama (terwijl Heitinga centraal zondag nog zo goed speelde)
  donderdag 14 september 2006 @ 22:38:39 #23
117642 Sethje
Notoire betweter
pi_41818015
quote:
Op donderdag 14 september 2006 22:31 schreef devv05 het volgende:

Als 1 man wat riep hoorde je het al daar, volgens mij stond er gewoon een microfoon pal voor.
hehe lekker boeiend ik vind het altijd vet om de songs op tv weer te kunnen horen
Greetings brothers and sisters, let me welcome you to the council of the five eyes
27 en 28 april 2013 REBIRTH FESTIVAL - www.rebirth-festival.nl
Mijn party reviews
  donderdag 14 september 2006 @ 22:39:11 #24
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_41818032
Ik vraag me dan alleen af wat Roger precies goed deed? Want al z'n passes, ja allemaal, kwam voor de voeten van lui van IK Start.
pi_41818137
Ik durf bijna zeker te zeggen dat we nu wel doorgaan
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')