abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 14 september 2006 @ 22:13:59 #251
33321 stukovich
Y tu mamá también
pi_41817108
Even over mijn nationaliteit: Mijn opa van mijn vaderskant was Turks mijn oma van mijn vaderskant is Tsjetjeens.
De opa van mijn moederskant is Turks en de oma van mijn moederskant is een mix van Turks en Azerbeidjaans.

En daar ben ik dus een mengelmoes van.

En om ook maar die vraag te beantwoorden over vrienden. Ik heb welgeteld 2 Turkse vrienden en de rest van mijn vriendengroep bestaat uit voornamelijk Nederlanders.

Klinkt misschien raar maar de Turkse jongeren in Nederland zijn, om het maar netjes te zeggen, veelal kinderen van gastarbeiders. Niet dat daar iets mis mee is. Maar wat je vaak ziet is dat de ouders een gebrekkige opvoeding hebben gegeven en dat deze gebrekkige opvoeding nog heel lang doorwerkt.
Het is niet zo dat het merendeel van de Turkse jongeren zich ontwikkelen, maar gewoon lekker onwetend blijven en alleen maar aandacht hebben voor nieuwste telefoons, uiterlijke vertoning en hele banale zaken als het ware.
Tegenovergestelde van preventief
WACC = Ko = (EV/TV) ke + (VV/TV) (1-f) kv
pi_41817229
quote:
Op donderdag 14 september 2006 22:11 schreef ACT-F het volgende:

* akbil promotie *
die heb ik ook! go akbil
pi_41817278
quote:
Op donderdag 14 september 2006 22:12 schreef ACT-F het volgende:

[..]

Mijn stad

east of westside? of allebei
  donderdag 14 september 2006 @ 22:18:41 #254
69994 seto
-|||--------|||-
pi_41817295
quote:
Op donderdag 14 september 2006 22:13 schreef stukovich het volgende:
Het is niet zo dat het merendeel van de Turkse jongeren zich ontwikkelen, maar gewoon lekker onwetend blijven en alleen maar aandacht hebben voor nieuwste telefoons, uiterlijke vertoning en hele banale zaken als het ware.
De Nederlandse jeugd is niet veel anders hoor
Op dinsdag 3 december 2013 21:29 schreef JackieBrown het volgende:
Seto is zo ene baas he
  donderdag 14 september 2006 @ 22:19:38 #255
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_41817332
quote:
Op donderdag 14 september 2006 22:18 schreef cikolata het volgende:

east of westside? of allebei
Westside! Vaderskant uit Eyüp en moederskant uit Gaziosmanpaşa.

En jij?
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_41817351
quote:
Even over mijn nationaliteit: Mijn opa van mijn vaderskant was Turks mijn oma van mijn vaderskant is Tsjetjeens.
De opa van mijn moederskant is Turks en de oma van mijn moederskant is een mix van Turks en Azerbeidjaans.

En om ook maar die vraag te beantwoorden over vrienden. Ik heb welgeteld 2 Turkse vrienden en de rest van mijn vriendengroep bestaat uit voornamelijk Nederlanders.

Klinkt misschien raar maar de Turkse jongeren in Nederland zijn, om het maar netjes te zeggen, veelal kinderen van gastarbeiders. Niet dat daar iets mis mee is. Maar wat je vaak ziet is dat de ouders een gebrekkige opvoeding hebben gegeven en dat deze gebrekkige opvoeding nog heel lang doorwerkt.
Is daar iets mis mee dan?

Mijn roots komen uit Anatolië en mijn opa's waren beide gastarbeiders. Ik vind niet dat ik gebrekkig opgevoed ben.

Maar er is inderdaad een grote groep Turkse jongeren die gewoon met iets heel anders bezig zijn dat met de realiteit.
  Admin donderdag 14 september 2006 @ 22:20:46 #257
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_41817372
quote:
Op donderdag 14 september 2006 22:06 schreef Emel het volgende:

[..]

ik weet genoeg

damn
Half FOK over de zeik
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
pi_41817407
quote:
Op donderdag 14 september 2006 21:56 schreef Emel het volgende:

[..]

ik ben moslim maar dat speelt geen rol in mijn vriendengroep. We accepteren elkaar zoals we zijn.

geeft niet hoor..je mag nieuwsgierig zijn
Ja, bij mij gaat het ook wel samen, ware het niet dat ik het soms lastig vind. Ik 'mis' soms wel iemand waarmee je het ook over Turkse dingen kan hebben, zeg maar .
pi_41817440
quote:
Op donderdag 14 september 2006 22:21 schreef clumsy_clown het volgende:

[..]

Ja, bij mij gaat het ook wel samen, ware het niet dat ik het soms lastig vind. Ik 'mis' soms wel iemand waarmee je het ook over Turkse dingen kan hebben, zeg maar .
Nou, nu heb je dit topic in ieder geval.
pi_41817503
quote:

ik ga er niet eens op reageren..

ik vind alleen FLAUWEKUL wat jij zegt.
"Amo, ergo sum. I love, therefore I am"
"Niet de dingen zelf maken je ongelukkig, maar je denkbeelden erover"
pi_41817507
Aangezien dit waarschijnlijk een reeks wordt: iemand een idee voor de titel?
  donderdag 14 september 2006 @ 22:26:12 #262
24533 ACT-F
pi_41817555
quote:
Op donderdag 14 september 2006 22:24 schreef IHVK het volgende:
Aangezien dit waarschijnlijk een reeks wordt: iemand een idee voor de titel?
Hoeveel Turken zitten er nou op FOK! ? (deel 2)

pi_41817566
quote:
Op donderdag 14 september 2006 22:19 schreef ACT-F het volgende:

[..]

Westside! Vaderskant uit Eyüp en moederskant uit Gaziosmanpa?a.

En jij?
Eastside! Beylerbeyi aan de Bosphorus maar ik ben ook fan van Beyoglu (cihangir, galata ), Ortakoy natuurlijk, Bebek.... de hele stad eigenlijk! Eyup ben ik ook geweest, Pierre Loti
pi_41817600
quote:
Op donderdag 14 september 2006 22:26 schreef ACT-F het volgende:

[..]

Hoeveel Turken zitten er nou op FOK! ? (deel 2)

Ik dacht aan:

Turk!

en dan een leuke titel erbij?
  donderdag 14 september 2006 @ 22:27:36 #265
136181 adnansupernew
www.kadesign.nl & www.phds
pi_41817603
Misschien de topic titel veranderen in >> ontmoet hier turkse sletjes..

donderdag 14 september 2006 @ 22:27:44 #266
33321 stukovich
Y tu mamá también
pi_41817613
quote:
Op donderdag 14 september 2006 22:20 schreef IHVK het volgende:

[..]

Is daar iets mis mee dan?

Mijn roots komen uit Anatolië en mijn opa's waren beide gastarbeiders. Ik vind niet dat ik gebrekkig opgevoed ben.

Maar er is inderdaad een grote groep Turkse jongeren die gewoon met iets heel anders bezig zijn dat met de realiteit.
Nee, niets mis mee natuurlijk. Mijn vader kwam ook zijn geluk zoeken in Nederland en hij vond dat in de vorm van educatie. Maar wat ik daarmee probeer te zeggen is dat wij niet kennis krijgen van onze ouders, maar puur en alleen door zelf eens een boek open te slaan.

'Wij' als Turken heben het al iets zwaarder dan de normale Nederlander, maar wat ik vaak zie in Rotterdam en Den Haag is gewoon te triest voor woorden. Als ik dan met een half oor conversaties oppik, denk ik echt 'doe eens allemaal niet zo zielig' en werk aan je toekomst.

Mijn oom heeft in het begin ook in een fabriek gewerkt, maar na 5 jaar was hij alweer toe aan een volgende stap in zijn leven, en ik begrijp niet dat er nog derde generatie Turken werken in fabrieken.... neem een voorbeeld aan de Chinezen. Laatst een interessant college gehad van een professor, het kwam erop neer dat alle particuliere scholen van Engeland overstroomt worden met Chinezen. Die gasten passen zich in een razend tempo aan.!!
pi_41817648
quote:
Op donderdag 14 september 2006 22:27 schreef adnansupernew het volgende:
Misschien de topic titel veranderen in >> ontmoet hier turkse sletjes..

Krijg je wel veel views..
pi_41817719
quote:
Op donderdag 14 september 2006 22:20 schreef yvonne het volgende:

[..]

Half FOK over de zeik
ik weet dat nog. Het was heel erg
iedereen haatte mij
  donderdag 14 september 2006 @ 22:31:35 #269
24533 ACT-F
pi_41817748
quote:
Op donderdag 14 september 2006 22:26 schreef cikolata het volgende:
Eastside! Beylerbeyi aan de Bosphorus maar ik ben ook fan van Beyoglu (cihangir, galata ), Ortakoy natuurlijk, Bebek.... de hele stad eigenlijk! Eyup ben ik ook geweest, Pierre Loti
Pierre Lotti, daar kwam ik met grote regelmaat. Het is immers op loopafstand vanaf de plek waar mijn familie woont. Ze hebben er nu ook een kabelbaan aangelegd. Helemaal vergeten om te melden dat je hier ook terecht kan met je Akbil
pi_41817791
quote:
Op donderdag 14 september 2006 22:21 schreef clumsy_clown het volgende:

[..]

dat begrijp ik. Ik heb zelf niet zo'n behoefte eigenlijk. Soms dan
pi_41817812
quote:
Op donderdag 14 september 2006 22:27 schreef stukovich het volgende:

[..]

Nee, niets mis mee natuurlijk. Mijn vader kwam ook zijn geluk zoeken in Nederland en hij vond dat in de vorm van educatie. Maar wat ik daarmee probeer te zeggen is dat wij niet kennis krijgen van onze ouders, maar puur en alleen door zelf eens een boek open te slaan.

'Wij' als Turken heben het al iets zwaarder dan de normale Nederlander, maar wat ik vaak zie in Rotterdam en Den Haag is gewoon te triest voor woorden. Als ik dan met een half oor conversaties oppik, denk ik echt 'doe eens allemaal niet zo zielig' en werk aan je toekomst.

Mijn oom heeft in het begin ook in een fabriek gewerkt, maar na 5 jaar was hij alweer toe aan een volgende stap in zijn leven, en ik begrijp niet dat er nog derde generatie Turken werken in fabrieken.... neem een voorbeeld aan de Chinezen. Laatst een interessant college gehad van een professor, het kwam erop neer dat alle particuliere scholen van Engeland overstroomt worden met Chinezen. Die gasten passen zich in een razend tempo aan.!!
Pff, helaas heb je gelijk.

Hoewel onze ouders ons wel degelijk kennis hebben gegeven, alleen een deel ervan is hier in NL niet bruikbaar.
pi_41817825
quote:
Op donderdag 14 september 2006 22:30 schreef Emel het volgende:

[..]

ik weet dat nog. Het was heel erg
iedereen haatte mij
Wat heb je dan gedaan? ( )
pi_41817847
quote:
Op donderdag 14 september 2006 22:31 schreef ACT-F het volgende:

[..]

Pierre Lotti, daar kwam ik met grote regelmaat. Het is immers op loopafstand vanaf de plek waar mijn familie woont. Ze hebben er nu ook een kabelbaan aangelegd. Helemaal vergeten om te melden dat je hier ook terecht kan met je Akbil
ja ik ben vorige maand met de teleferik geweest met mijn akbil

de eerste keer dat ik ging moest je nog een heel stuk omhoog lopen langs begraafplaatsen

teleferik
pi_41817912
quote:
Op donderdag 14 september 2006 22:33 schreef IHVK het volgende:

[..]

Wat heb je dan gedaan? ( )
haha 1 april grap samen met iemand
het liep allemaal anders dan we in gedachten hadden
pi_41817957
quote:
Op donderdag 14 september 2006 22:35 schreef Emel het volgende:

[..]

haha 1 april grap samen met iemand
het liep allemaal anders dan we in gedachten hadden
We krijgen zeker geen details?
pi_41818038
quote:
Op donderdag 14 september 2006 22:37 schreef IHVK het volgende:

[..]

We krijgen zeker geen details?
ik moet erover nadenken je hoort nog van me
pi_41818072
quote:
Op donderdag 14 september 2006 22:39 schreef Emel het volgende:

[..]

ik moet erover nadenken je hoort nog van me
Ok.

*nieuwsgierig afwacht*
pi_41818249
quote:
Op donderdag 14 september 2006 22:24 schreef Emel het volgende:

[..]

Mwa, ergens heeft hij wel een punt vind ik. Ik schaam me soms serieus voor Turkse meiden of jongens van mijn leeftijd (fuck, dat klinkt oud, en ik ben pas 19) die amper Nederlands spreken, walgen van élke Nederlander, of het nou met recht is of niet, en zichzelf profileren als 'wij zijn Turks, leer er maar mee leven' en heel erg de aandacht proberen te trekken.
  donderdag 14 september 2006 @ 22:45:19 #279
33321 stukovich
Y tu mamá también
pi_41818285
quote:
Op donderdag 14 september 2006 22:33 schreef IHVK het volgende:

[..]

Pff, helaas heb je gelijk.

Hoewel onze ouders ons wel degelijk kennis hebben gegeven, alleen een deel ervan is hier in NL niet bruikbaar.
So true, daarom je kennis aanvullen middels educatie et cetera...

Maar Keyifland enz is véééél belangrijker
  donderdag 14 september 2006 @ 22:47:21 #280
33321 stukovich
Y tu mamá también
pi_41818371
quote:
Op donderdag 14 september 2006 22:24 schreef Emel het volgende:

[..]

Tja, het is zoals ik de Turken in Den Haag ervaar. Volledig ontkennen is volgens mij zinloos, maar probeer mijn theorie c.q. mening maar te logenstraffen..
pi_41818420
quote:
Op donderdag 14 september 2006 22:44 schreef clumsy_clown het volgende:

[..]

Mwa, ergens heeft hij wel een punt vind ik. Ik schaam me soms serieus voor Turkse meiden of jongens van mijn leeftijd (fuck, dat klinkt oud, en ik ben pas 19) die amper Nederlands spreken, walgen van élke Nederlander, of het nou met recht is of niet, en zichzelf profileren als 'wij zijn Turks, leer er maar mee leven' en heel erg de aandacht proberen te trekken.
hij heeft ergens een punt ja. Ik weet wat je bedoelt. Maar het is zo makkelijk te zeggen. Ik zit er iedere dag mee, met de problemen van de Turken..die van de jongeren. Ik ga ze niet veroordelen. Het is veel ingewikkelder.

als je je afvraagt waarom ik iedere dag mee zit met die problemen: ik ben psycholoog en mijn clientebestand bestaat 80% uit Turken.

ohja, mijn vader was ook gastarbeider.
pi_41818449
quote:
Op donderdag 14 september 2006 22:44 schreef clumsy_clown het volgende:

[..]

*herkenbaar*

Erg irritant..
pi_41818477
quote:
Op donderdag 14 september 2006 22:48 schreef Emel het volgende:

[..]

hij heeft ergens een punt ja. Ik weet wat je bedoelt. Maar het is zo makkelijk te zeggen. Ik zit er iedere dag mee, met de problemen van de Turken..die van de jongeren. Ik ga ze niet veroordelen. Het is veel ingewikkelder.

als je je afvraagt waarom ik iedere dag mee zit met die problemen: ik ben psycholoog en mijn clientebestand bestaat 80% uit Turken.

ohja, mijn vader was ook gastarbeider.
Ik wil dat ook worden!

Is het leuk? Past dat bij VWO met N&G ?
pi_41818650
quote:
Op donderdag 14 september 2006 22:50 schreef IHVK het volgende:

[..]

Ik wil dat ook worden!

Is het leuk? Past dat bij VWO met N&G ?
Psychologie kan je voor zover ik weet met elk profiel waar een beetje wiskunde in zit doen. VWO N&G helemaal. Komt wel goed dus.
pi_41818679
details: ernstige familiare en relatieproblemen..mishandeling..seksueel misbruik in een Turks gezin...zelfmoordpogingen..krassen...vreemdgaan..identiteitsproblemen van de jongeren etc. etc.

daarom reageerde ik fel op stukovich
pi_41818761
quote:
Op donderdag 14 september 2006 22:55 schreef clumsy_clown het volgende:

[..]

Psychologie kan je voor zover ik weet met elk profiel waar een beetje wiskunde in zit doen. VWO N&G helemaal. Komt wel goed dus.
Hm, ok bedankt.

Dat is toch een van de dingen die mij het meest boeien.
  donderdag 14 september 2006 @ 23:00:02 #287
33321 stukovich
Y tu mamá también
pi_41818880
quote:
Op donderdag 14 september 2006 22:55 schreef Emel het volgende:
details: ernstige familiare en relatieproblemen..mishandeling..seksueel misbruik in een Turks gezin...zelfmoordpogingen..krassen...vreemdgaan..identiteitsproblemen van de jongeren etc. etc.

Kijk dat verruimt mijn referentiekader natuurlijk enorm. Maar komen dat soort problemen stelselmatig vaker voor bij Turken in tegenstelling tot autochtonen
pi_41818927
quote:
Op donderdag 14 september 2006 22:55 schreef Emel het volgende:

Hm ja dat is best heftig allemaal inderdaad.
pi_41819096
quote:
Op donderdag 14 september 2006 23:00 schreef stukovich het volgende:

[..]

Kijk dat verruimt mijn referentiekader natuurlijk enorm. Maar komen dat soort problemen stelselmatig vaker voor bij Turken in tegenstelling tot autochtonen
ik werk bij de Riagg. Ons clientenbestand bestaat zo'n 70% uit allochtonen. Aangezien ik een Turkse hulpverlener ben, bestaat mijn clientenbestand 80% uit Turken.

ja Turken hebben veel problemen...ernstige problemen. Ik wist het ook niet dat het zo erg was tot ik bij de Riagg kwam werken.
pi_41819151
ik ga slapen, morgen werken.

dag mensen
pi_41819173
quote:
Op donderdag 14 september 2006 23:05 schreef Emel het volgende:

[..]

ik werk bij de Riagg. Ons clientenbestand bestaat zo'n 70% uit allochtonen. Aangezien ik een Turkse hulpverlener ben, bestaat mijn clientenbestand 80% uit Turken.

ja Turken hebben veel problemen...ernstige problemen. Ik wist het ook niet dat het zo erg was tot ik bij de Riagg kwam werken.
Stond ook laatst in de krant dat Turken de meeste depressieve gemeenschap in Nederland waren.
pi_41819193
quote:
Op donderdag 14 september 2006 23:07 schreef Emel het volgende:

dag mensen
Truste

Ik ga ook.

Iyi geceler!
  donderdag 14 september 2006 @ 23:10:11 #293
33321 stukovich
Y tu mamá también
pi_41819255
quote:
Op donderdag 14 september 2006 23:05 schreef Emel het volgende:

[..]

Dat het daadwerkelijk zo erg was en nog steeds is, had ik dus echt niet verwacht..
  donderdag 14 september 2006 @ 23:10:16 #294
24533 ACT-F
pi_41819260
quote:

dag mensen
Truste!
  donderdag 14 september 2006 @ 23:11:13 #295
24533 ACT-F
pi_41819305
quote:
Op donderdag 14 september 2006 23:08 schreef IHVK het volgende:

[..]

Truste

Ik ga ook.

Iyi geceler!
Nah, wat een leegloop ineens. Truste
  donderdag 14 september 2006 @ 23:11:58 #296
33321 stukovich
Y tu mamá también
pi_41819336
quote:
Op donderdag 14 september 2006 23:07 schreef IHVK het volgende:

[..]

Stond ook laatst in de krant dat Turken de meeste depressieve gemeenschap in Nederland waren.
En middels een cirkelredenering kom je ook uit bij mijn punt. Zij willen een mooi huis, mooie auto maar zonder opleiding komt er niets van terecht. Ik las laatst dat een zeer groot deel van de vmbo'ers die hun opleiding niet afmaken van Turkse afkomst is.
Die hebben dus geen diploma, geen werk en geen vak waar zij bekwaam in zijn.

Dat zal één van de VELE oorzaken zijn...(denk ik)
pi_41819842
Ik ben een Koerd, want mijn snor is dikker dan die van turken.
Niets baeten sal. Nogh caers nogh bril. Als den uyl niet sien en wil.
  Admin donderdag 14 september 2006 @ 23:25:20 #298
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_41819863
Slaap lekker allemaal, morgen dag afwezig, uiteraard naar WO1-slagvelden in België
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
pi_41819892
quote:

dag mensen
Toedels Emelleke.
Groetjes aan AA.
pi_41819949
quote:
Op donderdag 14 september 2006 23:25 schreef yvonne het volgende:
Slaap lekker allemaal, morgen dag afwezig, uiteraard naar WO1-slagvelden in België
Rue des Dames is best geil.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')