abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_41793454
quote:
Op woensdag 13 september 2006 11:32 schreef Naj_Geetsrev het volgende:
Wat is er mis zijn met tegen de democratie zijn? . Is het juist niet democratisch om tegen de democratie te zijn? En wie zegt dat democratie de ultieme regeringsvorm is?
Dat zegt niemand. Alleen het is wel apart om dergelijke weerstand te vernemen bij mensen die wèl openlijk de democratie verheerlijken.
pi_41793471
quote:
Op donderdag 14 september 2006 09:28 schreef FuifDuif het volgende:
Volledig met TS eens. Het is betreurenswaardig dat een aantal politici kennelijk niet helemaal begrijpt hoe het één en ander in elkaar zit.
Donner ziet het juist heel scherp!
Wat ik al jaren zei, dat zegt meneer Donner nu en publique!
We moeten wel eerlijk zijn, als een meerderheid een Sharia wilt dan komt er gewoon een Sharia, klaar!
Ook in negatieve tijden moet je democraties blijven. Niet alleen de lusten, maar ook de 'lasten' van Democratie zullen wij moeten dragen.
eerlijk = eerlijk.

Ik denk dat er een nieuw woord is geboren: "SalonDemocraten". dat zijn democraten alleen wanneer ze het uit komt.
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
pi_41793498
quote:
Op donderdag 14 september 2006 09:30 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Donner ziet het juist heel scherp!
Wat ik al jaren zei, dat zegt meneer Donner nu en publique!
We moeten wel eerlijk zijn, als een meerderheid een Sharia wilt dan komt er gewoon een Sharia, klaar!
Ook in negatieve tijden moet je democraties blijven. Niet alleen de lusten, maar ook de 'lasten' van Democratie zullen wij moeten dragen.
Amen
Dat zeg ik dus ook . Ik verwees met politici naar de heren Verhagen en Wilders onder andere. Niet naar Donner .
pi_41793531
ok
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
  donderdag 14 september 2006 @ 10:08:30 #55
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_41794337
quote:
Op donderdag 14 september 2006 09:23 schreef R@b het volgende:

[..]

Precies. Een democratie mag er alles aan doen om de democratie te beschermen. Een verbod op partijen die de democratie willen afschaffen is dus helemaal geen gek idee.
Maar zodra je partijen vanwege de inhoud van hun programma gaat verbieden, dan schaf je de democratie in feite al af, omdat je een deel van de bevolking monddood maakt. Dat betekent dat partijen die sharia-partijen willen verbieden, zelf verboden zouden moeten worden. Te beginnen met de Groep Wilders.
  donderdag 14 september 2006 @ 17:53:43 #56
126305 ThinkTank
account opgedoekt
pi_41807041
Het komt niet vaak voor maar ik ben het grotendeels met JohnDope en FuifDuif eens. Waarschijnlijk omdat in deze discussie de meningen niet zozeer bepaald worden door de politieke strekking van de deelnemers, maar wel door hun intelligentie.
Te veel onzin gepost. Tijd voor een schone lei.
pi_41807266
quote:
Op donderdag 14 september 2006 09:21 schreef Vhiper het volgende:

[..]

Ik vind het gevaar dat dergelijke extremistische partijen aan de macht komen en de gevolgen daarvan veel groter. Een voorbeeld uit het verleden is ook al makkelijk te vinden, he?
Het hoort bij democratie. Om de anti-democraten vóór te zijn door de democratie af te schaffen voordat zij het doen.. mwah.

Bovendien, hoe moeilijk kan het zijn de democratie te verdedigen tegen anti-democratie (hoewel, 70% voor verbod sharia-partij, 80% voor verbod PNVD.. nog best moeilijk eigenlijk )

De enige waarborg voor de waarde van je democratie is deze op te houden voor andersdenkenden. Anders is het de meerderheid van wie het ermee eens is die beslist..

Voorbeelden uit heden en verleden over hoe staten eruit zien als de overheid voorschrijft welke politieke denkbeelden vertegenwoordigd mogen zijn liggen helaas voor het oprapen.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')