Dat zegt niemand. Alleen het is wel apart om dergelijke weerstand te vernemen bij mensen die wèl openlijk de democratie verheerlijken.quote:Op woensdag 13 september 2006 11:32 schreef Naj_Geetsrev het volgende:
Wat is er mis zijn met tegen de democratie zijn?. Is het juist niet democratisch om tegen de democratie te zijn? En wie zegt dat democratie de ultieme regeringsvorm is?
Donner ziet het juist heel scherp!quote:Op donderdag 14 september 2006 09:28 schreef FuifDuif het volgende:
Volledig met TS eens. Het is betreurenswaardig dat een aantal politici kennelijk niet helemaal begrijpt hoe het één en ander in elkaar zit.
Dat zeg ik dus ookquote:Op donderdag 14 september 2006 09:30 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Donner ziet het juist heel scherp!
Wat ik al jaren zei, dat zegt meneer Donner nu en publique!
We moeten wel eerlijk zijn, als een meerderheid een Sharia wilt dan komt er gewoon een Sharia, klaar!
Ook in negatieve tijden moet je democraties blijven. Niet alleen de lusten, maar ook de 'lasten' van Democratie zullen wij moeten dragen.
Amen
Maar zodra je partijen vanwege de inhoud van hun programma gaat verbieden, dan schaf je de democratie in feite al af, omdat je een deel van de bevolking monddood maakt. Dat betekent dat partijen die sharia-partijen willen verbieden, zelf verboden zouden moeten worden. Te beginnen met de Groep Wilders.quote:Op donderdag 14 september 2006 09:23 schreef R@b het volgende:
[..]
Precies. Een democratie mag er alles aan doen om de democratie te beschermen. Een verbod op partijen die de democratie willen afschaffen is dus helemaal geen gek idee.
Het hoort bij democratie. Om de anti-democraten vóór te zijn door de democratie af te schaffen voordat zij het doen.. mwah.quote:Op donderdag 14 september 2006 09:21 schreef Vhiper het volgende:
[..]
Ik vind het gevaar dat dergelijke extremistische partijen aan de macht komen en de gevolgen daarvan veel groter. Een voorbeeld uit het verleden is ook al makkelijk te vinden, he?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |