quote:Op woensdag 13 september 2006 10:33 schreef Quinazoline het volgende:
[..]
Wow, 23 kilo, dat is wel heel netjes! Hoe heb je dat toen gedaan?
Ik begin het zat te worden dat ik geen gewicht meer verlies. Centimeters lijken er ook niet echt meer af te gaan. Heb nu bedacht dat ik maar wat minder brood/pasta/rijst moet gaan eten en wat meer fruit en zuivel. Misschien dat de boel dan iets gelijkmatiger verdeeld is ofzo?
quote:Op woensdag 13 september 2006 10:38 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Door 3 keer per week 2 uur naar de fitness te gaan en intensief te sporten, en natuurlijk erg letten op wat je eet.
Ik ontbeet met fruit en yoghurt, voor de lunch ook fruit en crackers met iets van smeerkaas o.i.d. en voor het avondeten vooral veel groenten en vis. Een keer in de week genadeloos zondigen door heel vet te eten. Alles met mate naar binnen schuiven en ook de frisdrank helemaal afzweren.
De eerste 10 kilo waren er na 7 weken af, de overige 13 duurden wel wat langer omdat je lichaam er dan aan gewend raakt. Maar tot nu toe heb ik het er redelijk vanaf weten te houden.
quote:Op woensdag 13 september 2006 10:38 schreef Thrilled het volgende:
[..]
ik weet niet wat je in "het begin" allemaal deed om af te vallen, maar als dat continue gelijk blijft raakt je lichaam daar natuurlijk ook steeds meer aan gewend, dus zal je minder snel afvallen. Je kan de intensiviteit verhogen, en natuurlijk letten op wat je eet kan nooit geen kwaad..
ik wil graag deeltje 42 aanmaken als jullie dat niet erg vinden![]()
en weeg ik 82 kg..:quote:OK - gezonde gewichtsmarge voor een volwassene, probeer het zo te houden. Laagste gezondheidsrisico.
ik heb nu een BMI van 23,6 volgens die sitequote:Te zwaar - zorg ervoor dat je gewicht niet toeneemt. mensen in deze gewichtsklasse lopen meer risico op een aandoening.
Dat BMI is best te vertrouwen, het commentaar wat er soms bij wordt geplempt door sommige websites echter nietquote:Op woensdag 13 september 2006 10:53 schreef Thrilled het volgende:
ok
dat BMI vertrouw ik niet zo helemaal, als ik 81 zou wegen:
[..]
en weeg ik 82 kg..:
[..]
ik heb nu een BMI van 23,6 volgens die site
de weegschaal in je tuin zetten? buiten in ieder geval, lijkt me dat die vloer wel recht is?quote:Op woensdag 13 september 2006 10:58 schreef innepin het volgende:
Trouwens, hoe los ik dit op?
Ik was al helemaal depressief gisteren omdat ik nog helemaal niks afgevallen was na twee weken...... en toen zette ik voor de gein m'n weegschaal op een andere hoek van m'n kamer en woog ik ineens anderhalve kilo minder! Ik wist dat m'n vloer redelijk scheef was, maar waar kan ik me dan wegenDe badkamer is net zo scheef, en ik woon op een bovenverdieping dus geen begane grond.
![]()
De enige manier is: altijd op dezelfde plek wegen! Zo weet je in ieder geval hoeveel je afvalt!quote:Op woensdag 13 september 2006 10:58 schreef innepin het volgende:
Trouwens, hoe los ik dit op?
Ik was al helemaal depressief gisteren omdat ik nog helemaal niks afgevallen was na twee weken...... en toen zette ik voor de gein m'n weegschaal op een andere hoek van m'n kamer en woog ik ineens anderhalve kilo minder! Ik wist dat m'n vloer redelijk scheef was, maar waar kan ik me dan wegenDe badkamer is net zo scheef, en ik woon op een bovenverdieping dus geen begane grond.
![]()
Ik heb dus geen tuinquote:Op woensdag 13 september 2006 10:59 schreef Thrilled het volgende:
[..]
de weegschaal in je tuin zetten? buiten in ieder geval, lijkt me dat die vloer wel recht is?
jep, niet op allemaal verschillende weegschalen gaan staan.. als je het bij 1 schaal houd en 1 plek is het goed.. je ziet misschien niet je werkelijke gewicht, maar je weet wel hoeveel je afvalt..quote:Op woensdag 13 september 2006 10:59 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
De enige manier is: altijd op dezelfde plek wegen! Zo weet je in ieder geval hoeveel je afvalt!
En als je een keer bij iemand bent die wel een betrouwbare weegschaal heeft (zoals de dokter) daar wegen, direct daarna thuis wegen en het verschil verrekenen.
Zo doe ik het tenminste altijd.
Ja,okay, maar voor mijn gevoel maakt het natuurlijk ook wel uit of ik 70.5 of 72.2 weeg hequote:Op woensdag 13 september 2006 10:59 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
De enige manier is: altijd op dezelfde plek wegen! Zo weet je in ieder geval hoeveel je afvalt!
En als je een keer bij iemand bent die wel een betrouwbare weegschaal heeft (zoals de dokter) daar wegen, direct daarna thuis wegen en het verschil verrekenen.
Zo doe ik het tenminste altijd.
quote:Op woensdag 13 september 2006 11:01 schreef Thrilled het volgende:
[..]
pak anders een keer een waterpas en zoek een recht plekje op in de kamer
zoals ik zei... als je bij de dokter 72 weegt, en thuis 70, dan weet je dus dat je er bij je eigen weegschaal 2 kilo op moet tellenquote:Op woensdag 13 september 2006 11:02 schreef innepin het volgende:
[..]
Ja,okay, maar voor mijn gevoel maakt het natuurlijk ook wel uit of ik 70.5 of 72.2 weeg heEn ik wil natuurlijk best altijd de 'lichtere' nemen maar of dat dan te vertrouwen is...? En mijn kamer is heel klein, dus ik kan 'm niet altijd op dezelfde plek laten staan, hij moet echt weer opgeruimd. En het verschil is erg groot - tussen deze twee metingen zat slechts een meter afstand ofzo
dat is echt kutquote:Op woensdag 13 september 2006 11:03 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
zoals ik zei... als je bij de dokter 72 weegt, en thuis 70, dan weet je dus dat je er bij je eigen weegschaal 2 kilo op moet tellen
Ik ben begonnen met gezonder en regelmatiger te gaan eten. Ook minder eten trouwens. Later ben ik er ook bij gaan sporten en dat doe ik nu nog steeds. Probeer ook heel veel te bewegen.quote:Op woensdag 13 september 2006 10:38 schreef Thrilled het volgende:
[..]
ik weet niet wat je in "het begin" allemaal deed om af te vallen, maar als dat continue gelijk blijft raakt je lichaam daar natuurlijk ook steeds meer aan gewend, dus zal je minder snel afvallen. Je kan de intensiviteit verhogen, en natuurlijk letten op wat je eet kan nooit geen kwaad..
ik wil graag deeltje 42 aanmaken als jullie dat niet erg vinden![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |