...quote:Op woensdag 13 september 2006 01:12 schreef Repeat het volgende:
geraspte appel en zwarte bessensap kan je proberen, dat werkt volgens mij wel
helaas, beschuit komt er ook uit evenals sap/limonade etc. Zelfs water....quote:Op woensdag 13 september 2006 01:15 schreef beertenderrr het volgende:
als ik ziek was, kreeg ik altijd beschuit met suiker en limonade. Weet niet of het echt helpt, maar je kan het altijd proberen
het voelt ook behoorlijk kutquote:Op woensdag 13 september 2006 01:18 schreef Sjakie01 het volgende:
Licht eten is altijd goed. Zoals hierboven werd genoemd een beschuit. Maar het klinkt inderdaad best kut wat je hebt.........
nee ik weet het echt niet. Dacht eerst aan een griepje. Maar dat heb ik nooit zo erg zoals nu. Overgeven hoef ik eigenlijk nooit.quote:Op woensdag 13 september 2006 01:19 schreef Muck het volgende:
enig idee hoe het komt? Misschien een infectie of iets dergelijks?
lijkt me een goed plan!quote:Op woensdag 13 september 2006 01:20 schreef tirannetje24 het volgende:
[..]
het voelt ook behoorlijk kut. morgen anders hard zeiken bij de dokter of ik er morgen al niet tussen kan. Ik trek dit echt niet nog een dag...
dank jequote:Op woensdag 13 september 2006 01:21 schreef marcito het volgende:
Hmm dit is niet leuk voor je, sterkte ermee!
dat gaat em denk ik idd worden. Want uidrogen wil ik idd niet.quote:Op woensdag 13 september 2006 01:22 schreef Muck het volgende:
[..]
lijkt me een goed plan!
op deze manier loop je ook nog het risico uitgedroogd te raken, en daar zit je niet echt op te wachten.
Gewoon even bellen morgenvroeg en vertellen wat er aan de hand is, dan mag je vast wel eerder komen
Wtf ben je aan het eten serieus, crackers dat behoor je te eten. Niet vloeibaar maar juist het meest vaste voedsel dat je kan vinden.quote:Op woensdag 13 september 2006 01:19 schreef tirannetje24 het volgende:
vanochtend milk and fruit geprobeerd. Dat was een regelrechte ramp.
Vanavond yoghurt met beetje siroop geprobeerd zelfde verhaal...
als je morgen écht niet terecht kunt (in dat geval heb je een kut-dokter, maar dat terzijde) zou i kals ik jou was bij de apotheek of drogist van die zakjes halen met zout-oplossing.quote:Op woensdag 13 september 2006 01:23 schreef tirannetje24 het volgende:
[..]
dat gaat em denk ik idd worden. Want uidrogen wil ik idd niet.
ow, wat is dit kut kut kut
munt thee ookquote:Op woensdag 13 september 2006 01:24 schreef wonderer het volgende:
Venkelthee kalmeert de maag.
ik heb ook rijstcrackers geprobeerd te eten maar ook dat helpt geen drol. Na 4 happen is het rennen naar het toiletquote:Op woensdag 13 september 2006 01:25 schreef Zyggie het volgende:
[..]
Wtf ben je aan het eten serieus, crackers dat behoor je te eten. Niet vloeibaar maar juist het meest vaste voedsel dat je kan vinden.
Als je het echt niet safe vind zou ik gewoon bellen.. goed uitleggen etc. misschien hebben ze wel een spulletje voor je.quote:Op woensdag 13 september 2006 01:25 schreef tirannetje24 het volgende:
kan je hiermee ook de avondarts bellen ? (de dienstdoende arts) ?
Dit is echt niet te houden namelijk...
Ik voel me zwaar hopeloos
soms een heeeeeeeel klein beetje. Maar dat is als ik na de 3e keer nog eens moet overgeven. Ligt denk ik aan dat het dan wat geirriteerd is ofzo aan de binnenkant..quote:Op woensdag 13 september 2006 01:25 schreef Sjakie01 het volgende:
Er zit toch geen bloed bij je braaksel?
ja, natuurlijk kan datquote:Op woensdag 13 september 2006 01:25 schreef tirannetje24 het volgende:
kan je hiermee ook de avondarts bellen ? (de dienstdoende arts) ?
Dit is echt niet te houden namelijk...
Ik voel me zwaar hopeloos
Als je al 3 dagen geen vocht binnenhoud en 6 kilo afvalt, kan het hard gaan volgens mij.quote:Op woensdag 13 september 2006 01:27 schreef Repeat het volgende:
TS gaat echt niet gelijk dood door uitdroging hoor.
vast niet, maar dat kan soms sneller gaan dan je verwachtquote:Op woensdag 13 september 2006 01:27 schreef Repeat het volgende:
Er komt geen bloed vrij bij inwendige irritatie. Ik zou als ik jou was direct even een arts bezoeken.quote:Op woensdag 13 september 2006 01:27 schreef tirannetje24 het volgende:
[..]
soms een heeeeeeeel klein beetje. Maar dat is als ik na de 3e keer nog eens moet overgeven. Ligt denk ik aan dat het dan wat geirriteerd is ofzo aan de binnenkant..
quote:Op woensdag 13 september 2006 01:30 schreef Repeat het volgende:
even aan je oksels voelen, indien nat ga je nog niet dood
Twee dagen zonder vocht? Dood niet, maar je kunt je organen wel een flinke klap verkopen zo.quote:Op woensdag 13 september 2006 01:27 schreef Repeat het volgende:
preciesquote:Op woensdag 13 september 2006 01:32 schreef wonderer het volgende:
[..]
Twee dagen zonder vocht? Dood niet, maar je kunt je organen wel een flinke klap verkopen zo.
Succes!quote:Op woensdag 13 september 2006 01:44 schreef tirannetje24 het volgende:
ik ga nu naar de huisartsenpost
Ook wel eens gebeld 's nachts, kan gewoon hoorquote:Op woensdag 13 september 2006 01:44 schreef tirannetje24 het volgende:
ik ga nu naar de huisartsenpost
Aparte manier van datenquote:Op woensdag 13 september 2006 02:08 schreef Viper_74 het volgende:
Ik gaat slapen
Hoor wel van de TS hoe het gegaan is. Stuur maar een sms ofzo, me nr staat op me msn account in me profiel
Cheerstrusten
Verkapte hoi-ts-het-is-al-laat-sexen-dit-is-me-nr postquote:
Je moet nog even in dat Fetish topic posten dat je van kotssex houdt.quote:Op woensdag 13 september 2006 02:10 schreef Viper_74 het volgende:
[..]
Verkapte hoi-ts-het-is-al-laat-sexen-dit-is-me-nr post
eigenlijk was dat korter maar toch
quote:
Kotsseks.quote:Hobbies/interesses: Sexen
Je weet in ieder geval al meer!quote:Op woensdag 13 september 2006 02:30 schreef tirannetje24 het volgende:
zo, ben weer terug.
Hij zegt dat het naar alle waarschijnlijkheid buikgriep is.
Heb fijne zetpillen meegekregen omdat ik niets binnen kan houden. Mag alleen water drinken en voor de afwisseling cola zonder prik. En als dat beter gaat kan ik thee erbij nemen.
Vooralsnog niets eten.
Verder constateerde hij ook dat ik een soort ruis in mijn buik wat ie graag wilde dat ik na liet kijken bij mijn eigen huisarts als dit achter de rug is.
Dus kan mijn lol weer op...
dank je.quote:Op woensdag 13 september 2006 02:31 schreef Thieske het volgende:
[..]
Je weet in ieder geval al meer!
Hopelijk gaat 't snel beter, succes ermee.
PS Viper_74 verwacht een smsje van je.![]()
Dat hoor je weleens vaker bij jonge gezonde mensen. Dus er hoeft niets aan de hand te zijn.quote:Op woensdag 13 september 2006 02:30 schreef tirannetje24 het volgende:
Verder constateerde hij ook dat ik een soort ruis in mijn buik wat ie graag wilde dat ik na liet kijken bij mijn eigen huisarts als dit achter de rug is.
Dus kan mijn lol weer op...
ik mag het hopen.quote:Op woensdag 13 september 2006 12:37 schreef DDM het volgende:
[..]
Dat hoor je weleens vaker bij jonge gezonde mensen. Dus er hoeft niets aan de hand te zijn.
Ja een vernauwing van een nierslagader, maar nogmaals die kans is klein. Ja echt rot voor je. Je verlies echt veel vocht. Dus echt naar de huisarts gaanquote:Op woensdag 13 september 2006 12:57 schreef tirannetje24 het volgende:
[..]
ik mag het hopen.
hij had het over vernauwingen van de bloedvaten in de buik...
Ik zal het straks ff navragen bij mijn eigen huisarts iig.
Wat mij betreft mogen ze me een dagopname gevenom me aan het infuus te hangen.
Ik krijg echt niets qua vocht via mijn mond binnen. Zit inmiddels om 1 uur op ongeveer, beetje ruim genomen op 200 ml.
.
Kut lichaam
sorry, ik schrijf direct maar ff wat frustraties weg![]()
Overigens ben ik al onder behandeling bij een uroloog ivm te veel te vaak blaasontsteking en nierbekken ontsteking.quote:Op woensdag 13 september 2006 13:01 schreef DDM het volgende:
[..]
Ja een vernauwing van een nierslagader, maar nogmaals die kans is klein. Ja echt rot voor je. Je verlies echt veel vocht. Dus echt naar de huisarts gaan![]()
quote:Op woensdag 13 september 2006 13:06 schreef tirannetje24 het volgende:
[..]
Overigens ben ik al onder behandeling bij een uroloog ivm te veel te vaak blaasontsteking en nierbekken ontsteking.
Dus tjah ach dit kan er ook nog wel bij dan.
ja straks mag ik gelukkig weer
nog 2 uur en 33 min.
ik ben aan het aftellen.
Ja het voelt allemaal niet lekker blegh. Hoewel ik nu ff een kleine opleving heb. Ik ga maar weer gauw plat liggen en verder afwachten..quote:Op woensdag 13 september 2006 13:49 schreef Viper_74 het volgende:
[..]
[afbeelding]
Gare situatie weer allemaal zo te lezen.
* Viper_74 telt mee hoor![]()
Hoop dat je je snel beter voelt![]()
Dan kun je weer sms'en tenminste![]()
Je weet dat bij het aftellen van elke seconde de tijd langzamer lijkt te gaan dan als je jezelf vermaakt.quote:Op woensdag 13 september 2006 14:01 schreef tirannetje24 het volgende:
[..]
nog maar 1 uur en 39 minuten...
pas op hoor, ik doe het![]()
jij vermaakt me anders toch best aardigquote:Op woensdag 13 september 2006 14:06 schreef Viper_74 het volgende:
[..]
Je weet dat bij het aftellen van elke seconde de tijd langzamer lijkt te gaan dan als je jezelf vermaakt.
Strong words, we'll see if you can make them up
quote:Op woensdag 13 september 2006 14:40 schreef tirannetje24 het volgende:
[..]
jij vermaakt me anders toch best aardig
no problem to do what I promise![]()
over precies 1 uur heb ik de afspraak over 50 min mag ik richting de dokter... Finally
hehe, wie weetquote:Op woensdag 13 september 2006 14:48 schreef Viper_74 het volgende:
[..]
![]()
Als je nou niet wordt gediagnoseerd met één of andere enge besmettelijke (erg belangrijk) terminale ziekte mag je ook persoonlijk hoi komen zeggen
we hebben nog 39 minquote:Op woensdag 13 september 2006 14:50 schreef Viper_74 het volgende:
half 4 afscheid nemen dus, schrijf het op in me agenda
ok, dank je voor de tip. Ik zal het zeker even navragen en laten controleren die bloeddruk van me.quote:Op woensdag 13 september 2006 14:51 schreef DDM het volgende:
Hey Tirannetje24,
Ik zie net dat je van het vrouwelijk geslacht bentBeetje een vooroordeel van me aangezien ik je nickname meer bij een jongen vond passen. Misschien heb je daarom ook -tje er achter staan;)
Maar de reden van dit is over dat geruis. Bij vrouwen komt er relatief vaak een vernauwing voor van de nierslagader. Als je zo bij je huisarts bent moet je even vragen of hij de bloeddruk wil opnemen:) Bij een normale bloeddruk is het minder waarschijnlijk dat er wat aan de hand is. (Ondanks dat je veel vocht hebt verloren is je bloeddruk nu nog steeds representatief) Ik wil me natuurlijk niet met de huisarts bemoeien, maar je zei dat dat geruis een andere keer uitgezocht zo worden. Maar als je nu je bloeddruk laat opmeten kan je jezelf alvast wat geruststellen
quote:Op woensdag 13 september 2006 14:54 schreef Viper_74 het volgende:
[..]
wtf, is het geen mansjees heb ik weer
Haha ja ik zei al dat het een vooroordeel van me was hequote:Op woensdag 13 september 2006 14:53 schreef tirannetje24 het volgende:
waarom vind je tiran(netje) meer iets voor een man ? Vrouwen kunnen er ook goed 1 zijn hoor, niet dat ik er 1 ben![]()
moeten we ff hard doorwerken, we hebben nog maar 34 min.quote:Op woensdag 13 september 2006 14:54 schreef Viper_74 het volgende:
[..]
Da's wel heel krap aan, meestal duurt het langer
voorui, het zijt je vergevenquote:Op woensdag 13 september 2006 14:56 schreef DDM het volgende:
[..]
Haha ja ik zei al dat het een vooroordeel van me was heIk weet wel dat vrouwen ook een tiran kunnen zijn (gelukkig spreek ik niet uit ervaring) maar ik ging er gewoon van uit dat je een man was. Ik geef de schuld aan de warmte
o o , ik zal me gedragen danquote:Op woensdag 13 september 2006 14:56 schreef Brighteyes het volgende:
Psst...
Zullen we het flirten voor msn bewaren?
Anders zal er toch echt een slotje op moeten voor we tot de ontknoping komen...
quote:Op woensdag 13 september 2006 14:56 schreef tirannetje24 het volgende:
[..]
moeten we ff hard doorwerken, we hebben nog maar 34 min.
Ik zou er maar van genieten als het lukt voordat je het weet is het een besmettelijke, terminale ziekte en kom ik niet meer terug hier op fok...
Ik ben genoodzaakt je msn te krijgen om het persoonlijke gesprek via msn verder te voeren. Dit moet van de mod, onder dwang enzo je weet welquote:Op woensdag 13 september 2006 14:56 schreef Brighteyes het volgende:
Psst...
Zullen we het flirten voor msn bewaren?
Anders zal er toch echt een slotje op moeten voor we tot de ontknoping komen...
[offtopic]quote:Op woensdag 13 september 2006 14:58 schreef tirannetje24 het volgende:
[..]
o o , ik zal me gedragen dan.
Ik moet toch zo gaan.
sorry![]()
quote:Wanneer je overgeeft dan trekken de spieren van de maag en het middenrif zich samen. De kringspier rond de ingang van de maag verslapt zich. Het resultaat is dat de inhoud van de maag via de slokdarm naar buiten wordt geduwd.
Overgeven is een reflex. Op deze reflex heb je maar weinig invloed. De reflex kan wel worden opgewekt door bijvoorbeeld je vingers achter in de keel te brengen.
De oorzaken:
Overgeven kan erg veel verschillende oorzaken hebben. De oorzaken die het meest voorkomen zijn:
Een infectie van maag en darmen. Dit kan door virussen of bacteriën worden veroorzaakt. Wanneer het door bacteriën wordt veroorzaakt dan komt dit meestal doordat het voedsel ermee besmet is geraakt. Dit wordt ook wel voedselvergiftiging genoemd. Ook virussen geven soms braken. Dit gebeurt vooral vaak bij kinderen. Kinderen braken vaak als zij ziek zijn. Dit is meestal onschuldig. In een zeldzaam geval wordt het veroorzaakt door nekkramp wat natuurlijk niet onschuldig is. Een infectie van maag en darmen geeft vaak ook diarree. Vooral bij jonge kinderen en ouderen moet je dan wel oppassen voor uitdroging;
Een ontsteking in de buik, zoals een blindedarmontsteking of een nierbekkenontsteking. Ernstige verstopping van de darmen of wanneer de darmen om een andere reden niet meer functioneren;
Vergiftiging door alcohol, drugs, geneesmiddelen, zoals chemotherapie bij kanker of andere vergiften.
Migraine of evenwichtsziekten zoals de ziekte van Méničre of reizigersziekte;
Een hersenschudding;
Stress;
Zwangerschap;
Braken na een hoestbui. Dit komt voor bij kinderen met astma of kinkhoest. Dit braken is onschuldig. Het is uiteraard wel nodig om aandacht te besteden aan de ziekte die het veroorzaakt;
Baby’s geven vaak voeding terug, vooral als zij teveel hebben gedronken. Dit is onschuldig. Alleen als het braken gebeurt met een krachtige straal dan kan dit komen doordat de maagportier te dik is (pylorusstenose). Dit gebeurt dan bij iedere voeding. Dit is zeldzaam maar maakt wel een operatie noodzakelijk.
De behandeling
Wacht een aantal uren met drinken als u heeft gebraakt. Wacht ten minste een halve dag met eten. Hierdoor kan de maag tot rust komen.
Wanneer het overgeven wat langer duurt, drink dan iedere vijf minuten een slokje water. Dit voorkomt uitdroging. Als dit lukt, probeer de hoeveelheid vocht dan geleidelijk uit te breiden.
Eventueel kunt u iets kopen bij drogist of apotheek tegen het overgeven. Dit middel heet domperidon. Uw huisarts kan ook iets tegen het braken aan u voorschrijven op een recept.
Wanneer kan het kwaad?
Overgeven is meestal onschuldig. Vaak voelen mensen zich na het overgeven opgelucht. Alleen langdurig braken geeft risico op uitdroging bij baby’s en bejaarden. Vooral als het gepaard gaat met diarree.
Neem contact op met uw huisarts bij:
Bloed overgeven;
Overgeven met erge buikpijn (vooral ook jonge kinderen);
Overgeven met duizeligheid, verwardheid, sufheid (kinderen!) of flauwvallen;
Overgeven na een klap op het hoofd of een val;
Overgeven waarbij u een dag niet meer geplast heeft. Voor een kind geldt dit na een halve dag.
Een kind met overgeven, diarree en koorts.
Een baby die overgeeft met een krachtige straal en dat bij volgende voedingen blijft doen.
Neem bij overgeven altijd contact op met een huisarts wanneer u het niet vertrouwt.
Dat zal komen doordat je slokdarm helemaal verrot is door het vele overgeven. Nu dat gestopt is zal dat ook wel snel overgaan.quote:Op woensdag 13 september 2006 10:22 schreef tirannetje24 het volgende:
blegh. Het enige voordeel van die stomme zetpillen zijn dat ik niet meer hoef te spugen. Het voorkomt alleen braken en misselijkheid.
Maar ja ik verga nog steeds van de pijn als ik een slok water ofzo neem.
Dat zou idd wel kunnen. Nu wil ik dan nog wel weten hoe lang dat proces kan gaan duren... Ik zit inmiddels op ca 250ml en ben de cola beu dus heb nu maar water met limonade genomen zodat er toch iets binnenkomt. Maar achter in mijn keel loopt het al moeilijk met doorslikken en dan vrijwel direct idd de slokdarm die laat weten het er niet mee eens te zijn.quote:Op woensdag 13 september 2006 15:07 schreef Schorpioen het volgende:
[..]
Dat zal komen doordat je slokdarm helemaal verrot is door het vele overgeven. Nu dat gestopt is zal dat ook wel snel overgaan.
Ik heb er sinds zaterdagavond/nacht last van van enorme keelpijn. Wel gewoon geslapen en gewoon gegeten en sinds zondag jl was het raak met de ellende. Uit het niets eigenlijk.quote:Op woensdag 13 september 2006 15:01 schreef Viper_74 het volgende:
[..]
[..]
Ik ben genoodzaakt je msn te krijgen om het persoonlijke gesprek via msn verder te voeren. Dit moet van de mod, onder dwang enzo je weet wel
[ontopic]
Heb je er trouwens ineens last van gekregen. Raar dat het 's morgens minder lijkt op te spelen, en vooral 's avonds. Je zou nog een bloedonderzoek kunnen laten doen, om te kijken hoe het zit met vitaminen en/of schadelijke stoffen.
Maar bloed bij je braaksel klinkt niet super![]()
Vaak niet, behalve als het echt een voedselvergiftiging blijkt te zijn. Meestal gaat het dan na een aantal dagen ook wel beter. Kan zijn dat de HA aangeeft het nog even aan te kijken en mocht het vrijdag niet beter zijn, dat je dan even terug moet komen.quote:Op woensdag 13 september 2006 15:17 schreef tirannetje24 het volgende:
[..]
Ik heb er sinds zaterdagavond/nacht last van van enorme keelpijn. Wel gewoon geslapen en gewoon gegeten en sinds zondag jl was het raak met de ellende. Uit het niets eigenlijk.
Ik vind het idd ook raar dat ik overdag niet hoef te spugen en 's avonds bij het kleinste slokje ik de pineut ben. Daar hoop ik zo dan ook ff antwoord op te krijgen. Want wat doet mijn lichaam 's avonds anders dan overdag als ik allebei in rust verkeer.
Mijn vitamientjes krijg ik redelijk binnen, fruit, fruitdrank, gezond koken (bijna elke dag).
Iets schadelijks, tjah wie is er zo flauw geweest iets in mijn eten te stoppen of was het zakje met groente wat nog houdbaar was toch stiekem niet houdbaar. Denk dat ik daar toch niet achter ga komen. Tenzij het niet met eten te maken heeft.
Misschien kun je iets verzachtends nemen, thijmsiroop ofzo, of (laurier)drop kan ook wel helpen. Bij de drogist of apotheek hebben ze vast wel wat.quote:Op woensdag 13 september 2006 15:14 schreef tirannetje24 het volgende:
[..]
Dat zou idd wel kunnen. Nu wil ik dan nog wel weten hoe lang dat proces kan gaan duren... Ik zit inmiddels op ca 250ml en ben de cola beu dus heb nu maar water met limonade genomen zodat er toch iets binnenkomt. Maar achter in mijn keel loopt het al moeilijk met doorslikken en dan vrijwel direct idd de slokdarm die laat weten het er niet mee eens te zijn.
quote:Op woensdag 13 september 2006 15:31 schreef wegwerpaansteker- het volgende:
gooit het er maar uit, meid. Je kan het ook bij mij kwijt
Nou, afspraken bij artsen lopen vaak niet stipt op tijd. Je moet er wel netjes op tijd zijn, maar vervolgens zit je wel 30 min in de wachtkamer als een krankzinnige randdebiele zombie voor je uit te staren. Om vervolgens een consult van 5 min. te hebben waarna je weer buiten staat met een vette factuur voor al het vele werkquote:
Optimistquote:Op woensdag 13 september 2006 16:30 schreef Viper_74 het volgende:
[..]
Zo niet dan gaan we vast een kaarsje branden
Eten is vaak lastig als je blijft overgeven. Maar je hebt wel gelijk dat je veel moet drinken, liefst gewoon water.quote:Op woensdag 13 september 2006 16:49 schreef ivosnivo het volgende:
Gewoon blijven eten, meer dan normaal. En ga heel erg veel drinken anders droog je uit helemaal met dit weer.
Ja het is 17:00 geweestquote:Op woensdag 13 september 2006 17:03 schreef Viper_74 het volgende:
[..]
* Viper_74] zet een kaarsje neer en steekt hem aan [afbeelding
we zullen je missen [afbeelding]
Misschien krijg ik nog een smsje uit het hiernamaalsquote:
Het is een epidimie!!quote:Op woensdag 13 september 2006 17:28 schreef Muck het volgende:
wat toevallig... het valt me nu pas af dat er een hoop mensen in dittopic uit arnhem komen
Met buikgriep komt je eten toch heel snel uit je anus? Ik dacht dat dat een nette naam was voor diare.quote:Op woensdag 13 september 2006 17:27 schreef Muck het volgende:
hmm, buikgriep...
das ontzettend klote! Ik heb het begin dit jaar gehad
heel veel sterkte
of nee, toch maar geen, voor je het weet heb ik het ook
afspraak was idd 30 min uitgelopenquote:Op woensdag 13 september 2006 16:30 schreef Viper_74 het volgende:
[..]
Nou, afspraken bij artsen lopen vaak niet stipt op tijd. Je moet er wel netjes op tijd zijn, maar vervolgens zit je wel 30 min in de wachtkamer als een krankzinnige randdebiele zombie voor je uit te staren. Om vervolgens een consult van 5 min. te hebben waarna je weer buiten staat met een vette factuur voor al het vele werk
ze had om 15:40 een afspraak. Neem aan dat ze voor 5 uur weer terug is
Zo niet dan gaan we vast een kaarsje branden
jezus... daar ben je klaar mee!quote:
quote:Op woensdag 13 september 2006 17:33 schreef ivosnivo het volgende:
[..]
Met buikgriep komt je eten toch heel snel uit je anus? Ik dacht dat dat een nette naam was voor diare.
je bent een schatjequote:Op woensdag 13 september 2006 16:36 schreef Viper_74 het volgende:
[..]
Nee, realist
Maar ze zal eeuwig in m'n gedachten zijn![]()
Ik dacht dat dat buikLOOP heette.quote:Op woensdag 13 september 2006 17:33 schreef ivosnivo het volgende:
[..]
Met buikgriep komt je eten toch heel snel uit je anus? Ik dacht dat dat een nette naam was voor diare.
Waren die er danquote:Op woensdag 13 september 2006 17:33 schreef tirannetje24 het volgende:
-update-
En nu ga ik al jullie lieve berichtjes eens even lezen
Als je een huiduitslag krijg dan heb je Pfeiffer. Pfeiffer en penicilline gaan namelijk niet samen. En hoe was je bloeddruk? Zeker vergeten he?quote:[b]Op woensdag 13 september 2006 17:33 schreef Hier wordt ik op getest als ik meer pfeiffer verschijnselen krijg of de peneciline niet aanslaat).
quote:Op woensdag 13 september 2006 17:40 schreef tirannetje24 het volgende:
[..]
je bent een schatjeNu moet ik je wel aan mijn msn toevoegen
. Zal ik later vandaag maar ff doen dan.
Zeg dat nou niet. Want dan gaat ze rusten en niet met je msnenquote:Op woensdag 13 september 2006 17:43 schreef Viper_74 het volgende:
[..]
![]()
Misschien handig als je ook beetje rust neemt, misschien wat slapen. Bevordert volgens mij wel het herstel/afweersysteem
Het kan zijn dat je een allergische reactie hebt op de penicilline. Voorzichtigheid is geboden bij de ziekte van Pfeiffer en andere aandoeningen van de lymfklieren vanwege een verhoogde kans op huiduitslag.quote:Op woensdag 13 september 2006 17:42 schreef DDM het volgende:
[..]
Als je een huiduitslag krijg dan heb je Pfeiffer. Pfeiffer en penicilline gaan namelijk niet samen. En hoe was je bloeddruk? Zeker vergeten he?![]()
Ow damn, good pointquote:Op woensdag 13 september 2006 17:45 schreef DDM het volgende:
[..]
Zeg dat nou niet. Want dan gaat ze rusten en niet met je msnen![]()
slapen kunnen ze dan wel weer samen doen..quote:Op woensdag 13 september 2006 17:45 schreef DDM het volgende:
[..]
Zeg dat nou niet. Want dan gaat ze rusten en niet met je msnen![]()
quote:Op woensdag 13 september 2006 17:47 schreef beertenderrr het volgende:
Nou sterkte dan maarje hoeft het komende jaar iig niet meer te lijnen
(bij gebrek aan een fobo kan ik ook niet oordelen of dat nodig was
)
Ja dat bedoel ik ookquote:Op woensdag 13 september 2006 17:47 schreef Viper_74 het volgende:
[..]
Het kan zijn dat je een allergische reactie hebt op de penicilline. Voorzichtigheid is geboden bij de ziekte van Pfeiffer en andere aandoeningen van de lymfklieren vanwege een verhoogde kans op huiduitslag.
huiduitslag had ie idd genoemd. Dus dat gaan we in de gaten houden.quote:Op woensdag 13 september 2006 17:42 schreef DDM het volgende:
[..]
Als je een huiduitslag krijg dan heb je Pfeiffer. Pfeiffer en penicilline gaan namelijk niet samen. En hoe was je bloeddruk? Zeker vergeten he?![]()
quote:Op woensdag 13 september 2006 17:48 schreef petre86 het volgende:
[..]
slapen kunnen ze dan wel weer samen doen..( hoewel met pfeiffer..)
Ik vind sms/msn eigenlijk goed genoeg voor de eerste stapquote:De ziekte van Pfeiffer wordt ook wel 'kissing disease' genoemd. Het wordt veroorzaakt door het Epstein-Barr virus en dat virus is overdraagbaar via het speeksel. Je kunt dus Pfeiffer krijgen als je iemand met Pfeiffer zoent, uit hetzelfde glas drinkt, hetzelfde bestek gebruikt, door aanhoesten, enz.
Niet 100% zeker, maar grote kans dat dat wel klopt ja. Toch altijd nog even laten checken, voor hetzelfde geldt kun je niet zo goed tegen peniscilline en denk je dat je pfeiffer hebt wat dus niet helemaal klopt.quote:Op woensdag 13 september 2006 17:49 schreef DDM het volgende:
[..]
Ja dat bedoel ik ookStiekem is de penicilline een soort diagnostisch middel. Je krijgt huiduitslag bij Pfeiffer en dan weet je de diagnose.
ik kan je zeggen dat het niet echt nodig was. Maar vind het ook niet extreem erg dat ik nu al wat kilo's kwijt benquote:Op woensdag 13 september 2006 17:47 schreef beertenderrr het volgende:
Nou sterkte dan maarje hoeft het komende jaar iig niet meer te lijnen
(bij gebrek aan een fobo kan ik ook niet oordelen of dat nodig was
)
Joh op jouw leeftijd is de kans bijna 90% dat je sero-positief bent voor het virus. De meeste mensen lopen het virus voor het twintigste levensjaar op. Maar bij de meeste verloopt het gewoon als een normale keelpijn. Dus dan merk je dat niet zo. Dus grijp gewoon je kansquote:Op woensdag 13 september 2006 17:50 schreef Viper_74 het volgende:
[..]
[..]
Ik vind sms/msn eigenlijk goed genoeg voor de eerste stap
Ja maar dat is dan lastig te zeggen he wat de oorzaak is. En we gaan er gewoon niet vanuit dat ze allergisch is voor peni.quote:Op woensdag 13 september 2006 17:51 schreef Viper_74 het volgende:
[..]
Niet 100% zeker, maar grote kans dat dat wel klopt ja. Toch altijd nog even laten checken, voor hetzelfde geldt kun je niet zo goed tegen peniscilline en denk je dat je pfeiffer hebt wat dus niet helemaal klopt.
nu willen we helemaal foto's zienquote:Op woensdag 13 september 2006 17:51 schreef tirannetje24 het volgende:
[..]
ik kan je zeggen dat het niet echt nodig was. Maar vind het ook niet extreem erg dat ik nu al wat kilo's kwijt ben![]()
kan ik straks weer eens een keer lekkere chocoladetruffels eten ofzo![]()
hihihi,quote:Op woensdag 13 september 2006 17:55 schreef beertenderrr het volgende:
[..]
nu willen we helemaal foto's zien![]()
zorg eerst nou maar dat je weer kan eten, en ga niet aan de chocolade truffels, anders ben je helemaal voor niets ziek geweest![]()
quote:Op woensdag 13 september 2006 17:53 schreef tirannetje24 het volgende:
wat is eigenlijk de incubatietijd van pfeiffer.
Voor de mensen in mijn directe omgeving die uit mijn glas drinken of uit mijn bord/bestek eten ?
Is die er nu al geweest als ik dus pfeiffer zou hebben ??
Of moet ie dan nog komen ?
Ik denk het eerste als ik nadenk, maar dat is lastig op een lege maag van 4 dagen
bron: http://www.ziektevanpfeiffer.nl (duhquote:In ieder geval is zeker dat je het meest besmettelijk bent in de incubatietijd. Dat is de tijd dat je al wel besmet bent met het virus, maar er nog geen last van hebt. De incubatietijd is 4 tot 6 weken. Daarna neemt de 'besmettelijkheid' af, maar het virus blijft nog wel in de keel 'zitten'. Dan kan je nog een aantal jaar anderen besmetten (of zelfs je hele leven, maar dat is dus niet helemaal duidelijk).
ik heb geen ervaring met truffelsquote:Op woensdag 13 september 2006 17:57 schreef tirannetje24 het volgende:
[..]
hihihi,
1tje mag toch wel ? Zo een heerlijk vers gemaakte belgische chocoladetruffel van het beste belgische chocolaterietje in Nijmegen. Die zijn niet te weerstaan (normaal als je niet aan je gewicht hoeft te denken)
daar heb ik jou toch voorquote:Op woensdag 13 september 2006 17:58 schreef Viper_74 het volgende:
[..]
[..]
bron: http://www.ziektevanpfeiffer.nl (duh)
quote:
ik zal mijn best doen het bij 1tje te houden.quote:Op woensdag 13 september 2006 17:58 schreef beertenderrr het volgende:
[..]
ik heb geen ervaring met truffels![]()
maar wel met gezondheid, en naar mijn weten zijn ze niet verantwoord als je af wilt vallen
Maar goed, je mag er best eentje nemen als je eenmaal beter bent om het te vieren![]()
maar niet 20![]()
![]()
heerlijkquote:Op woensdag 13 september 2006 18:23 schreef tirannetje24 het volgende:
[..]
ik zal mijn best doen het bij 1tje te houden.
voor nu heb ik er toch niets aan dus kan mezelf alleen maar lekker maken boven een glaasje limonade of een bakje vla
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |