abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_48625054
Is pompoen niet heel lastig schoon te maken? Of valt dat mee?
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
pi_48626133
Beetje net zoals meloen, alleen is het harder en dus wat lastiger te schillen.
Wat ook wel kan is de pompoen in twee helften snijden, de pitten er uit scheppen en dan een uurtje in de over leggen met een alufolietje er over. Je kan dan het vruchtvlees er zo uit scheppen.
  maandag 23 april 2007 @ 13:10:32 #203
11682 Moonah
Jolie femme
pi_48629620
Is hier aan meer mensen geadviseerd om eerst met potjes te beginnen?
Onze CB-arts zei dat we eerst met 4maandenpotjes moeten starten, dan 6maandenpotjes en daarna 'mag' ik pas zelf gaan koken. Ik was een beetje verbaasd. Ik heb het maar niet over Rapley gehad!
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  maandag 23 april 2007 @ 13:16:29 #204
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_48629837
moonah volgens mij hebben sommige CBartsen steekpenningen van de olvarit ofzo
het is nl veeel en veel beter om los fruit/groente te pureren/prakken/rapleyen

enige wat ik me in kan denken is dat ze ten eerste rapley methode niet kent
en ze wellicht bedoelt qua structuur opbouw
dus eerst de fijnheid van 4 maanden potjes.. daarna opbouwen to grovere prut van de 6 maanden potjes en dan ook wat groentes etc mengen en daarna gewoon etenwat jullie eten alleen dan zonder kruiden teveel zout e.d. en dat gewoon prakken een beetje .
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_48629977
quote:
Op maandag 23 april 2007 13:10 schreef Moonah het volgende:
Onze CB-arts zei dat we eerst met 4maandenpotjes moeten starten, dan 6maandenpotjes en daarna 'mag' ik pas zelf gaan koken. Ik was een beetje verbaasd. Ik heb het maar niet over Rapley gehad!
nee Nu snap ik waarom je banaan uit een potje geeft. Ik heb op je gereageerd in het babietjestopic.
Ik geef helemaal niks uit een potje aan Lis. Ook nooit bij Morris gedaan. Ik vind vers persoonlijk veel lekkerder en ga er vanuit dat mijn kinderen hierdoor ook beter de smaken van dingen leren proeven.
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
pi_48630030
quote:
Op maandag 23 april 2007 10:43 schreef Jarno het volgende:
Is pompoen niet heel lastig schoon te maken? Of valt dat mee?
Op de markt hier kan je ook stukken pompoen kopen. Ik snij het met een scherp mes in blokjes en dan stoom ik het een minuut of 10. Misschien kan het zelfs wel korter. En dan pureren.
  maandag 23 april 2007 @ 13:27:46 #207
11682 Moonah
Jolie femme
pi_48630228
quote:
Op maandag 23 april 2007 13:16 schreef _evenstar_ het volgende:
enige wat ik me in kan denken is dat ze ten eerste rapley methode niet kent
en ze wellicht bedoelt qua structuur opbouw
dus eerst de fijnheid van 4 maanden potjes.. daarna opbouwen to grovere prut van de 6 maanden potjes
Ja, dat dus.
Mijn lief wil dat we ons aan haar advies houden. Omdat ik de afgelopen weken nogal labiel was wilde hij niet nóg meer 'stressfactoren' wat betreft Thies erbij. Snap ik ook wel. Dus nu doen we een paar weken braaf potjes en daarna ga ik los met Opperdepop!
pi_48630430
Gelijk heb je Moonah!

Ik heb net lekker allerlei groenten en fruit gehaald op de markt en dag ga ik vanavond stomen en invriezen
pi_48630790
quote:
Op maandag 23 april 2007 13:10 schreef Moonah het volgende:

Ik geef je groot gelijk hoor, als het jou stress bezorgd moet je lekker aan de potjes gaan. Maar het advies is wel een beetje vreemd Misschien bedoelt ze met koken het met de pot mee eten?

Wat mij vooral zo tegenvalt aan de potjes is dat er zoveel toevoegingen bij zitten. Die meestal helemaal geen kwaad kunnen hoor, maar als ik fruit wil geven dan wil ik niet dat er extra vitamine C, rijstebloem, tapiocameel of suiker bij zit.
pi_48630904
Wij zijn ook helemaal van de potjes af. Anna heeft ze nooit echt lekker gevonden, en er gingen altijd maar 1 of 2 hapjes uit. Ik vond ze zelf ook altijd te ranzig voor woorden ruiken en smaken. Nu doen we het gewoon zelf, echt supersimpel. Als je er een beetje handig in bent heb je in een uurtje bakjes vol groenteprut en kun je weer even vooruit.

Ik kan het 'advies' van het CB dan ook niet echt plaatsen.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
pi_48632289
quote:
Op maandag 23 april 2007 13:45 schreef Jarno het volgende:
Ik kan het 'advies' van het CB dan ook niet echt plaatsen.
Misschien doordat die potjes erg streng gecontroleerd worden kwestie van hygiene, vitaminen, en zo.
En in dat opzicht dus 'beter' zijn.
Ik ben er ook geen voorstander van, maar dan omdat ik het leuk vind om Fons 'echte' smaken en structuren te leren.
  maandag 23 april 2007 @ 16:33:18 #212
141023 ik80
leer het mij zelf te doen
pi_48637143
Hoe krijgen jullie het eten zo fijn?
hier met de blender is het geen succes, het blijft te grof
pi_48637388
Met zo'n soort ding:

maandag 23 april 2007 @ 16:43:03 #214
141023 ik80
pi_48637476
krijg je het daarmee net zo fijn als die potjes?
pi_48637535
quote:
Op maandag 23 april 2007 16:33 schreef ik80 het volgende:
Hoe krijgen jullie het eten zo fijn?
hier met de blender is het geen succes, het blijft te grof
Ik deed dat met een staafmixer, dan werd het meestal wel ultrafijn!
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_48638299
quote:
Op maandag 23 april 2007 16:43 schreef ik80 het volgende:
krijg je het daarmee net zo fijn als die potjes?
Sommige dingen wel. Ik heb net toevallig peultjes fijngemaakt maar dat blijft een beetje grof van structuur. Soms doe ik er een beetje water bij. Dat helpt wel.
  maandag 23 april 2007 @ 22:04:55 #217
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_48649979
Ik heb precies dat ding als Snoopy hierboven post, werkt perfect!
En ja potjes. Ik denk dat je aan een geprakte banaan weinig kunt verpesten en ik vind het dan zonde om geld uit te geven aan een geprepareerde banaan, maar dat is vooral zuunigheid!
Moonah, ik kan jullie wel volgen en als Thies geniet, is het prima!

Vanavond was de bataat een succes, evenals gepureerde meloen!
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
  dinsdag 24 april 2007 @ 16:28:21 #218
94046 PM-girl
pi_48672535
Hier is Opperdepop ook al lang opperdepop Kreeg wel de tip om even naar de AH-servicelijn te bellen, zij registreren de belangstelling zodat het misschien bij grote vraag weer opnieuw wordt uitgegeven.
*
  dinsdag 24 april 2007 @ 17:34:08 #219
141023 ik80
pi_48674960
fruit lukt ook wle om het fijn te maken, desnoods met de zeef. Maar met groente lukt het me nog niet.
Eerst maar eens wat potjes geven, daarna zien we wel weer. Een pureermachine op mijn verlanglijstje zetten ofzo...
pi_48675212
Ik heb laatst een staafmixer met wat toebehoren aangeschaft, onder ander om over een paar maanden hapjes mee te maken. Laatst geprobeerd om banaan en mango fijn te maken en het werkte perfect! Hardstikke glad en fijn. Met wat melk was het een heerlijke shake

Deze is het
Een beetje vreemd, maar wel lekker
  woensdag 25 april 2007 @ 07:58:51 #221
1762 YPPY
Yppiaans
pi_48693492
Mooi ding beefcake.

Wortel/appel en courgette gaat hier erg goed. Brocolli lust ze wel uit het handje, maar gecombineerd met bloemkool en aardappel is het geen succes.

Pompoen klinkt goed, eens kijken of ik die binnenkort ergens zie liggen.

Anna's halve vriezerlade ligt nu vol met potjes zelfgemaakt eten. De andere helft is nog bv. Ik maak het wel fijn, maar niet heel fijn. Er zitten nog steeds stukjes in. Bij de wortel bijvoorbeeld nog echt schijfjes. Ze kan het goed eten zo. Ik wil voorkomen dat we een potje moeten gaan pureren, zoals bij nichtje gedaan werd.

Vreemd advies Moonah. Hier vroeg de arts mij de laatste keer (6 maanden) wel of Anna al ging eten, ik heb toen Rapley genoemd en verder zijn we daar toch al opgegeven.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  vrijdag 27 april 2007 @ 21:00:12 #222
94046 PM-girl
pi_48791008
Welke fruitsoorten vinden jullie geschikt om (gepureerd) in te vriezen? En welke groenten? Ik wil dit weekend een voorraadje aan gaan leggen, maar weet niet zo goed welke producten ik het beste daarvoor kan kopen.
*
pi_48791204
Op het moment heb ik in de vriezer: broccoli, bloemkool, zoete aardappel en pompoen. Ik denk dat worteltjes, courgette en aubergine ook wel kan.
Appel en peer kan ook ingevroren worden. Ik heb het dan wel eerst gestoomd.

En waarschijnlijk is er nog veel meer mogelijk maar ik kan er zo snel niet opkomen.
Kan me wel herinneren dat ik voor Morris later ook gehakt, kip, rijst en aardappelpuree invroor.
  vrijdag 27 april 2007 @ 22:00:47 #224
1762 YPPY
Yppiaans
pi_48792590
Wij hebben nu peer, brocolli, bloemkool, appel, wortel en courgette in de vriezer liggen. In opperdepop staat ontzettend veel dat je in kunt vriezen. Wil je een lijstje?
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
*OUD heilige*
pi_48792831
quote:
Op vrijdag 27 april 2007 21:00 schreef PM-girl het volgende:
Welke fruitsoorten vinden jullie geschikt om (gepureerd) in te vriezen? En welke groenten? Ik wil dit weekend een voorraadje aan gaan leggen, maar weet niet zo goed welke producten ik het beste daarvoor kan kopen.
Ik heb fruit nooit echt in het voren klaargemaakt, dat deed ik gewoon altijd op de dag zelf.
Qua groenten vroor ik eigenlijk alles in!
Ik ging vaak eens in de 2 weken een middag in de keuken staan met allerlei groenten, en koken maar. Toen ze wat ouder was deed ik er rijst en aardappelen en pasta's bij. Weer wat later begon ik met stukjes gekookte kip, gekookt gehakt, maar dat ben ik allemaal vrij snel gaan bakken eigenlijk.

Overigens vries ik nog steeds veel voor Sara in. Restjes avondeten gaan in kleine bakjes (en een grote bak voor papa voor mee naar het werk) de vriezer in. Sara eet eigenlijk alles, maar als wij eens laat eten, of patat of shoarma, dan geef ik haar wat uit de vriezer.
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
  zaterdag 28 april 2007 @ 09:35:33 #226
94046 PM-girl
pi_48800297
quote:
Op vrijdag 27 april 2007 22:00 schreef YPPY het volgende:
Wij hebben nu peer, brocolli, bloemkool, appel, wortel en courgette in de vriezer liggen. In opperdepop staat ontzettend veel dat je in kunt vriezen. Wil je een lijstje?
Grrr, waarom heb ik dat boek ook niet! (mocht iemand het zien liggen bij de AH.....)

YPPY,als je je verveelt mag je een lijstje geven, maar met de antwoorden hierboven kan ik ook al wat. Peer leek mij inderdaad ook wel geschikt om in te vriezen.
Meloen is hier ook een hit, maar vraag me af of dat kan.

Dank!
*
  zaterdag 28 april 2007 @ 13:45:46 #227
1762 YPPY
Yppiaans
pi_48805080
De eerste recepten, allemaal om in te vriezen:
wortel, bloemkool, pompoen, courgette, banaan, perzik, peer, mandarijn, mango, netarine, appel, blauwe bessen, bosvruchten, kersen, meloen, abrikozen, mango, kiwi, pruimen, brocolli, doperwten, sperziebonen, avocado, komkommer, bietjes, venkel, witlof. (let wel op, niet alles 'toegestaan' volgens Stefan Kleintjes, voor het geval je dat aanhoudt)
Voor 7-9 maanden: aardbeien, yoghurt, tartaar, aardappel, aubergine, kipfilet, bruine bonen, tomaat, witvis zonder graatjes, macaroni, couscous, rozijnen, asperges, ei, kikkererwten, gemalen kokos.
Genoeg om in te vriezen?
*OUD heilige*
  zaterdag 28 april 2007 @ 13:48:58 #228
1762 YPPY
Yppiaans
pi_48805127
O ja, meloen.
quote:

Fris meloenhapje

1 partje meloen (galia of cantaloupe)
1 banaan
moedermelk (in jouw geval )

Verwijder bij de meloen de zaadjes. Schep het vruchtvlees uit de schil. Pel de banaan en snijd het vruchtvlees in plakjes.

Pureer de meleoen samen met de banaan met een staafmixer of in een keukenmachine tot een gladde puree. Voeg tijdens het pureren eventueel een beetje gekookt water, moedermelk of opvolgmelk tot om het hapje te verdunnen.

! Hoe rijper de meloen, hoe zoeter en lekkerder. Het is soms moeilijk te zien of een meloen al goed rijp is. Als de vrucht een zoete geur heeft en de onderkant van de schil bij indrukken licht meegeeft en zacht aanvoelt, is hij rijp. Bewaar meloenen liever niet in de koelkast (met uitzondering van watermeloen).
*OUD heilige*
  zaterdag 28 april 2007 @ 14:31:35 #229
94046 PM-girl
pi_48805958
Dankjewel YPPY Super!

Die laatste is wel een leuke, tot nu toe geef ik fruit gewoon zo, enkel aangemaakt. Maar een combi is natuurlijk ook leuk! Die drie ingrediënten zijn ieder op zich toppers, dus dat zal wel goed komen!
*
  zaterdag 5 mei 2007 @ 09:59:11 #230
94046 PM-girl
pi_49030237
YPPY, het is een succes hoor, dat recept!

Ik heb overigens van de week bij de Xenos kleine bakjes gekocht, 4 in een pak, ideaal om fruit en groentehapjes mee in te vriezen. Ze hebben het formaat van een liga denk ik. Heel handig!
*
  zaterdag 5 mei 2007 @ 15:16:35 #231
1762 YPPY
Yppiaans
pi_49037269
Wij gebruiken de avent bv bakjes. En zijn nu weer flink aan het inslaan. Mango-yoghurt als toetje doet het ook erg goed, zal eens kijken of ik dat binnenkort over kan tikken.
*OUD heilige*
pi_49037296
Ik vind als je courgette in de vriezer doet en je het later er weer uit haald dat het zo nat is. Heb het al aan een stuk geprobeert en ook gepureerd. Mikael wilde er ook niks van weten Gelukkig kan ie nu met de pot mee dus geen potjes meer in de vriezer
Liefde
Rij nooit harder dan je beschermengel kan vliegen!!
  zaterdag 5 mei 2007 @ 15:32:20 #233
94046 PM-girl
pi_49037600
Courgette hier geen probleem als het uit de vriezer komt.
Broccoli wel, maar dat krijgt hij vers meestal in 'boompjes' en dan dus niet. En dat wenst meneer niet.
*
pi_49139060
We hebben zaterdag de hele middag in de keuken gestaan en weer een flinke voorraad gemaakt: macaroni met vis, cous-cous met vis, wortel appel en wat toetjes. De bovenste la van de vriezer zit nu helemaal vol. . Lekker hoor, en zo makkelijk als je 't eenmaal gemaakt hebt. Anna eet nu met gemak zo'n Avent bakje van 180cc leeg. .
  dinsdag 8 mei 2007 @ 12:52:35 #235
56471 pinquit
oh my lama!
pi_49139222
anna is een klein vast-voedsel monstertje geworden
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_49139298
Ja, en dan wil ze nog yoghurt er achter aan ook he. En dan na het badje nog eens een fles bv van 180cc. Ik snap écht niet waar ze het laat allemaal. Want 's ochtends begint ze met een boterham, en tussen de middag eet ze ook brood. En de normale bv voedingen erbij. .
  dinsdag 8 mei 2007 @ 12:55:23 #237
56471 pinquit
oh my lama!
pi_49139341
ze wil jullie even laten zien dat ze het heus wel kan
pi_49139403
Hehe, we zijn overtuigd hoor. .
  dinsdag 22 mei 2007 @ 17:54:19 #239
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_49653065
oke creatieve geesten nodig.

bij een zeer gebrekkige keuze aan gebruiksmiddelen, maar toch zoveel mogelijk variaties gezocht.
dus misschien kunnen jullie me helpen aan receptjes om lekekre dingen te maken.

keuze van gebruiksmiddelen:

bataat, maismaccaroni, tomatensaus , rundergehakt, spercieboon, zonnebloem olie, water ( eventueel neocate) maismeel, rijstemelk/rijst/rijstebloem

mijn dank

[ Bericht 4% gewijzigd door _evenstar_ op 22-05-2007 18:19:15 (toevoeging) ]
pi_49653986
maismaccaroni mag, dus mais/maismeel ook?
en rijst kon dat nu ook? daar reageerde ze niet op toch?

Ik zal eens nadenken over creatieve receptjes.
  dinsdag 22 mei 2007 @ 18:20:45 #241
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_49654125
ja maismeel mag ook, mais zal ook wel kunnen, maar even niets dan wat ze niet kent dus ook geen maisblokjesdingetjes.
heb het even toegevoegd
pi_49654360
pannenkoekjes!!!! rijst en maismeel mengen met neocate of water, en dan bakken in beetje zonnebloemolie.
  dinsdag 22 mei 2007 @ 18:26:59 #243
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_49654403
waar krijg je los maismeel?
pi_49655050
reformzaak/natuurwinkel/grote supermarkt/toko
net als rijstmeel
  dinsdag 22 mei 2007 @ 18:48:05 #245
11682 Moonah
Jolie femme
pi_49655187
Oh? Is maizena niet hetzelfde als maismeel?
Maar leuk idee, pannenkoekjes! Kun je ook 'wraps' maken, met gehakt en/of tomaat, of iets anders dat Arwen mag eten.
pi_49655315
maizena is maiszetmeel... dat is niet hetzelfde als maismeel, maar bewerkt een kleiner gedeelte ervan.

Je kan ook op zoek naar polenta, dat is maisgriesmeel. Kun je griesmeelachtige pudding mee maken, en dan met peer ofzo.
Of hartige polenta koekjes. Zijn veel recepten mee te vinden.

evenstar, spreek me maar even op msn aan binnenkort, met deze ingredienten weet ik nog wel meer producten, maar anders blijf ik in dit topic bezig.
  † In Memoriam † dinsdag 22 mei 2007 @ 19:01:57 #247
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_49655712
quote:
Op dinsdag 22 mei 2007 18:48 schreef Moonah het volgende:
Oh? Is maizena niet hetzelfde als maismeel?
Maar leuk idee, pannenkoekjes! Kun je ook 'wraps' maken, met gehakt en/of tomaat, of iets anders dat Arwen mag eten.
Maizena is maiszetmeel, dat is een van de stoffen in een maiskorrel. Polenta is maismeel van de hele korrell, dus dat mag Arwen ook. p_iglet was sneller

Evenstar, mag Arwen zachte kruiden? Peterselie oid om wat andere/extra smaak te geven?
Van de bataat kun je met Neocate vast wel zoete aardappelpannenkoekjes bakken, met stukjes sperzieboon of maiskorrels er in.
DancingPhoebe op <a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" >23/10/09</a>:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
  dinsdag 22 mei 2007 @ 19:26:33 #248
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_49656763
nee macka alleen zout

thanx voor de tips meer meer meer
pi_49661816
rijst of bataatpuree, beetje zout, beetje tomatensaus misschien. Kleverig koken, bitterballetjes draaien, door het maismeel of polenta rollen, frituren in de zonnebloemolie.
Kan ook met rundergehakt er door.

Ovenschotel met een laagje gekookte boontjes, een laagje rulgebakken gehakt, een laagje bataatpuree. Beetje polenta er over voor een korstje en dan een minuut of tien in de oven tot er een korstje op zit.
Je kan de bataatpuree ook vervangen door dunne schijfjes bataat.

schijfjes bataat maken met de kaasschaaf, in een vuurvast kopje of souffleschaaltje afwisselend opstapelen met boontjes en eventueel gehakt. Beetje aanduwen en dan in een stoommandje gaarstomen. Omkeren op een bord: hartig taartje.
  † In Memoriam † dinsdag 22 mei 2007 @ 21:20:57 #250
141844 Macka66
pi_49662240
Van fijn maismeel met water kun je ook een soort lasagnavellen maken. En dan met boontjes, gehakt, schijfjes bataat en tomatensaus een lasagna maken. En ipv witte saus neocate met rijstemeel gebonden.
DancingPhoebe op <a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" >23/10/09</a>:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
pi_49703940
Evenstar, ik heb geen recepten voor je, maar vroeg me af of je deze site al kent: http://www.allergiesupermarkt.nl/tg_nl/index.php
Vast wel, maar dan is het misshien handig voor anderen die hem nog niet kennen
Een beetje vreemd, maar wel lekker
  zondag 10 juni 2007 @ 12:57:14 #252
94046 PM-girl
pi_50294693
Ok, aubergine, wat doe je daarmee
Gewoon koken?

omg wat ben ik toch een culinair wonder! Nog iemand die opperdepop in de aanbieding heeft?
*
pi_50295206
Roosteren in de grill.
Wokken in een beetje olijfolie.

Ik geef geen garantie, maar dat was hier dé hit
Variety is the spice of life
  † In Memoriam † zondag 10 juni 2007 @ 13:24:15 #254
141844 Macka66
pi_50295430
quote:
Op zondag 10 juni 2007 12:57 schreef PM-girl het volgende:
Ok, aubergine, wat doe je daarmee
Gewoon koken?

omg wat ben ik toch een culinair wonder! Nog iemand die opperdepop in de aanbieding heeft?
Voor je de aubergine gaat verwerken 'm in plakken snijden, inwrijven met zout en twintig minuten laten 'zweten'. Dan afspoelen. Zo gaat de bittere smaak eraf.
Plakjes aubergine in de oven hebben ongeveer 20 minuten bij 200 graden nodig. Ze combineren goed met tomaat (en parmesaanse kaas, en italiaanse kruiden). Bakken in de koekenpan kan ook, maar dan nemen ze veel vet op.

Voor het maken van auberginepuree kun je een hele aubergine onder in de oven leggen als je een taart aan het bakken bent. De aubergine wordt dan lekker zacht van binnen en is prima uit te lepelen. (Voor volwassenen de puree mengen met veel mayonaise en veel knoflook. Jummie!)
  zondag 10 juni 2007 @ 14:11:58 #255
94046 PM-girl
pi_50296659
Ik had al verschillende dingen gegoogled, zoals grillen inderdaad. Ik wil het nu nog even zo puur mogelijk geven, om te proberen. Dus ik denk dat het de oven wordt.
'Gekke groente dus eigenlijk, die je niet zomaar kunt koken om dan op te eten (met lekkere smaak dan he).

Bedankt voor jullie reactie!
*
  zondag 10 juni 2007 @ 15:07:48 #256
640 snoopy
peanuts
pi_50298103
Ik heb het laatst in blokjes gesneden, gestoomd en toen gepureerd PM. Dat ging ook prima
  zondag 10 juni 2007 @ 15:18:14 #257
94046 PM-girl
pi_50298386
Ik heb geen stoomoven... maar met een zeef in de pan moet dat ook lukken!
Vond Lis het lekker?
*
pi_50299639
quote:
Op dinsdag 22 mei 2007 18:26 schreef _evenstar_ het volgende:
waar krijg je los maismeel?
Ik heb het wel eens bij een molenwinkel gehaald.
Zolang er was is, is er leven.
  zondag 10 juni 2007 @ 16:05:09 #259
640 snoopy
peanuts
pi_50299661
quote:
Op zondag 10 juni 2007 15:18 schreef PM-girl het volgende:
Ik heb geen stoomoven... maar met een zeef in de pan moet dat ook lukken!
Vond Lis het lekker?

Met zo'n stoommandje in een pan kan het idd ook heel makkelijk.
  dinsdag 12 juni 2007 @ 18:04:07 #260
94046 PM-girl
pi_50379774
Gestoomde aubergine is goed ontvangen (alleen het visuele aspect mist wederom een beetje)!
*
  zaterdag 16 juni 2007 @ 17:36:39 #261
94046 PM-girl
pi_50523220
Nog iemand een leuk recept (uit opperdepop?) met bloemkool?

Aubergine met rijst staat hier inmiddels in de vriezer.
*
pi_50527197
quote:
Op dinsdag 12 juni 2007 18:04 schreef PM-girl het volgende:
Gestoomde aubergine is goed ontvangen (alleen het visuele aspect mist wederom een beetje)!
Vond Simon het niet mooi?
  zaterdag 16 juni 2007 @ 22:20:52 #263
11682 Moonah
Jolie femme
pi_50531469
Weet je PM, ik heb Opperdepop (help me eraan herinneren, neem ik hem vlg keer voor je mee ter inzage ), maar ik kook altijd maar wat.
Eén keer in de zoveel weken maak ik een stuk of 5 verschillende groenten klaar, een pan rijst, een pan aardappelen en een pan pasta. Dan maak ik allerlei verschillende combi's.
Bij bloemkool zou je worteltjes kunnen doen, of brocolli. En een paar aardappels, of rijst kan ook. Misschien een tomaatje erbij.
  zaterdag 16 juni 2007 @ 22:24:35 #264
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_50531600
Ik gooide altijd kaas bij de bloemkool. Smullen!
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
  zaterdag 16 juni 2007 @ 22:26:43 #265
11682 Moonah
Jolie femme
pi_50531661
Da's ook lekker! Geef jij al melkprodukten PM? (Ik nog niet).
  zaterdag 16 juni 2007 @ 23:42:25 #266
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_50533780
Ik heb vandaag voor de tweede keer zelf een groentenhaopje gemaakt voor het kleine monster; pompoen met zoete aardappel en een klein beetje banaan, hij vond het heeeeeerlijk!
Vorige keer had ik worteltjes, erwtjes en een aardappeltje geblenderd, dat was even wennen, maar daarna at ie het ook lekker op.

Verder maak ik elke dag verse fruithapjes, met appeltjes, peer, banaan, sinaasappel, frambozen, meloen, kiwi, en perzikken.

Niet alles tegelijk natuurlijk, maar elke dag wat anders en dan 3 dingetjes ofzo door elkaar.
Hij is er gek op
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
  zondag 17 juni 2007 @ 09:52:39 #267
94046 PM-girl
pi_50538721
O leuk Moonah, neem ik mijn kopieerapparaat mee

Ja ik geef soms melkproducten, maar dat heb ik hier niet gezegd he! Maar kaas bij de bloemkool is wel lekker ja, vind ik zelf ook!

Blenderen jullie de pasta ook?
*
  zondag 17 juni 2007 @ 11:50:56 #268
11682 Moonah
Jolie femme
pi_50540258
Pasta doe ik idd nog wel in de blender (plakboel!).

Vief, mag ik je de volgende link geven ter informatie?
http://www.borstvoeding.c(...)troductieschema.html
Ik bedoel het niet betweterig, maar toch wel een klein beetje geloof ik.
Dean is nog maar 5 maanden. Zijn darmpjes zijn nog aan het rijpen en hij loopt kans op het ontwikkelen van allergieën als je bepaald voedsel te vroeg aanbiedt. Zo wordt volgens deze lijst kiwi pas met 12 maanden aangeraden...
pi_50540563
quote:
Op zondag 17 juni 2007 09:52 schreef PM-girl het volgende:

Blenderen jullie de pasta ook?
Als Simon een hele banaan kan eten en brood, kan hij makkelijk pasta eten. Zoals penne of die vlinderdingen of zo.
Variety is the spice of life
pi_50541739
quote:
Op zondag 17 juni 2007 11:50 schreef Moonah het volgende:

Dean is nog maar 5 maanden. Zijn darmpjes zijn nog aan het rijpen en hij loopt kans op het ontwikkelen van allergieën als je bepaald voedsel te vroeg aanbiedt. Zo wordt volgens deze lijst kiwi pas met 12 maanden aangeraden...
moonah ik vind je niet betweterig maar je bedoelt het goed.
ik heb het boek boek van stefan kleintjes en weet nu precies wat ik beter wel en niet kan geven aan de kleine meid.
idd kiwi is beter om het later te geven maar zo zijn er nog tal van dingen.

vivi wat gaat dean snel joh. wij komen nog niet verder dan peer, banaan, perzikken, appel. banaan en peer zijn het lekkerst. de rest gaat pffrrrttt bij mama in het gezicht.
groente zijn we nog niet echt mee begonnen. worteltjes spuugt ze uit en boontjes zijn veel te vies om vast te pakken en in je mond fijn te maken
mama van 3 kids!
  zondag 17 juni 2007 @ 13:05:21 #271
94046 PM-girl
pi_50542475
quote:
Op zondag 17 juni 2007 12:02 schreef nebelung het volgende:

[..]

Als Simon een hele banaan kan eten en brood, kan hij makkelijk pasta eten. Zoals penne of die vlinderdingen of zo.
Dat kan hij idd (spaghetti ), maar ik vroeg me dit af ivm het invriezen. Nu zijn alle ingevroren dingen nog gepureerd, maar ik kan pasta natuurlijk ook gewoon heel invriezen
*
pi_50544673
Duurt het niet nog langer om pasta te ontdooien dan om het vers te koken? Of wil je het al gemengd met saus invriezen?
pi_50544954
tipje voor als je zelf iets kind-onvriendelijks eet: in een aluminiumfolietje in de oven is bijna alles te bereiden zonder dat je er extra werk aan hebt.
Zo at Ronja gister kaasschaaf-schijfjes courgette en aardappel, halve kerstomaatjes en plakjes champignon in een dichtgevouwen pakketje van alufolie met een stukje vis en een plakje citroen. 20 minuutjes in de oven (ongeveer 220 graden).
Alles ging schoon op, zelfs de gaargekookte citroen!
  zondag 17 juni 2007 @ 14:39:37 #274
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_50545392
zoete aardappel in reepjes maken em zonnebloem olie bakken kindvriendelijek frietjes
combineren met spercieboontjes en denk zelf dat vis er bij zal smaken, maar dat mag hier niet dus wij doen of zonder vlees of gehaktballetjes ( rundergehakt )
  zondag 17 juni 2007 @ 15:04:48 #275
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_50546116
Ik begrijp wel dat het eten een heel stuk vooruit is gegaan, evenstar?
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
pi_50546504
Je bent erg inventief, Evenstar .

Ik kook ook uit Opperdepop. Laatst heb ik 24 kleine diepvries/magnetronbakjes bij de Xenos gekocht, en daar doe ik telkens een portie in en dan in de diepvries.
Favorieten zijn: Macaroni met broccoli en kaassaus, alles met bloemkool, alles met banaan (meloen/banaan is ) en vandaag heb ik rijst met worteltjes en vis gemaakt,. Spannend, want dat is de eerste keer dat Eva vis krijgt . Er staan weer 12 hapjes in de vriezer..
Eva en Maria
  zondag 17 juni 2007 @ 15:37:30 #277
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_50547031
quote:
Op zondag 17 juni 2007 15:04 schreef Paradijsvogeltje het volgende:
Ik begrijp wel dat het eten een heel stuk vooruit is gegaan, evenstar?
nee hoor maar t ziet er kleurrijk uit en tis best te pruimen maar vooral kind vriendelijk
pi_50571246
Ik ga straks voor Mikael kip-kerrie met appel maken. Ben benieuwd want hij is eigenlijk gewoon van de aardappel. Ander raar spul hoeft ie meestal niet maar ja hij zal toch een keertje moeten vind ik Hbe voor de zekerheid ook wel even een potje achter de hand voor als ie het echt niet lust
Liefde
pi_50571398
receptje?
Ronja weigert trouwens potjes. Alleen fruit is lekker, warm eten moet duidelijk niet met een lepelte
  maandag 18 juni 2007 @ 11:39:05 #280
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_50571527
quote:
Op zondag 17 juni 2007 11:50 schreef Moonah het volgende:

Oh dank je Moonah! Oei, nu heb ik hem al best vaak kiwi gegeven....
pi_50571677
Bij ons wordt bij kindergeneeskunde het ezelsbruggetje geleerd, dat alles met haartjes en kleine pitjes liefst moet wachten tot een jaar.
Dus besjes, aardbeien, kiwi en ook bijvoorbeeld ananas.
pi_50571718
quote:
Op maandag 18 juni 2007 11:35 schreef owlet het volgende:
receptje?
Ronja weigert trouwens potjes. Alleen fruit is lekker, warm eten moet duidelijk niet met een lepelte
OK komt ie:
Kook 40 gr rijst.
Schil een appel en rasp hem met een grove rasp.
Verhit kleine koekepan en fruit een gesnipperde sjalot op matig vuur 1 minuut.
Voeg 75 gr kipfilet in reepjes toe en bak dat 2 minuten mee.
Voeg daarna de appel, 1/2 eetlepel milde kerrie en 1 eetlepen gemalen kokos toe.
Voeg een klein scheutje water toe en laat het afgedekt 4 minuten op laag vuur sudderen tot de kip en appel gaar zijn.
Dan rijst af gieten, kip-kerrie toevoegen en pureren tot een grove puree. Dan broccolie of sperziebonen erbij.

Eet smakelijk
Liefde
pi_50571738
quote:
Op maandag 18 juni 2007 11:43 schreef p_iglet het volgende:
Bij ons wordt bij kindergeneeskunde het ezelsbruggetje geleerd, dat alles met haartjes en kleine pitjes liefst moet wachten tot een jaar.
Dus besjes, aardbeien, kiwi en ook bijvoorbeeld ananas.
dat is een goede. die ga ik onthouden.
mama van 3 kids!
pi_50572028
Klinkt lekker Nicole, dank je!
pi_50649992
Nou Mikael vond het (zoals verwacht) helemaal niks. Eerste hapje was beetje twijfelachtig maar hij at het wel op. Bij het tweede hapje zat ie me aan te kijken met zo'n blik van wat geef je me nu toch Maar dat ging ook nog wel maar het derde hapje moest ie zo kokhalzen dat de andere 2 hapjes ook naar buiten kwamen En daarna deed ie zijn mond niet meer open. Dus maar gewone rijst met spreziebonen gedaan. Moest het eerste hapje er wel ff inproppen omdat ie me niet meer vertrouwde
Liefde
  zondag 24 juni 2007 @ 19:51:14 #286
1762 YPPY
Yppiaans
pi_50796233
Anna eet nog steeds praktisch alleen zelfgemaakt spul. Op vakantie hadden we zoiets van, we doen een keer makkelijk. Vijf bevroren hapjes meegenomen en twee potjes. Allebei voor 8 maanden. De nacht na het eerste potje was feest, vreselijke krampjes. Bleek er 2 % ui in te zitten. En dan zo'n reactie terwijl ze 2 maanden ouders is dan de leeftijd waarvoor het bedoeld was. Het andere potje maar overgeslagen en wat anders verzonnen.
*OUD heilige*
  zondag 24 juni 2007 @ 20:58:00 #287
94046 PM-girl
pi_50798677
Gewoon een verwend ding, die Anna! Ik denk dat wij op vakantie ook maar vers koken....!
*
  † In Memoriam † zondag 1 juli 2007 @ 16:12:09 #288
141844 Macka66
pi_51030140
Gezien op de AH site: Opperdepop! ligt vanaf 25 juni weer in de winkel. Ze geven online een voorproefje.
  zondag 1 juli 2007 @ 16:24:38 #289
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_51030456
Kewl
  † In Memoriam † zondag 1 juli 2007 @ 21:49:32 #290
141844 Macka66
pi_51039850
Mag ik dan ook nog even Lucie's verjaardagstaart showen?
Ik maakte 'm naar het Keukenkikker recept yoghurttaart zonder suiker, met een beetje rozenbotteljam erdoor. De garnering is van aardbei, watermeloen en peer, en in de taart zit ook banaan. Dingen die Lucie erg lekker vindt. Hij ging d'r dan ook in als eh... taart.

pi_51042656
Macka wat een mooie taart. ziet er erg lekker uit.

ik ben ook aan het denken om zelf taart gaan te maken maar ben wel lui moet ik zeggen.:@ want wij zitten precies in de feest dagen.
mama van 3 kids!
  maandag 2 juli 2007 @ 13:49:06 #292
94046 PM-girl
pi_51056716
Mooi Macka, super leuk gedaan!

En bedankt voor je tip, heb straks meteen gebeld en zeer waarschijnlijk kan ik morgen opperdepoppen! !
YPPY, gelukkig maar dat je nog niet aan het typen geslagen was dus!
*
  maandag 2 juli 2007 @ 15:20:59 #293
1762 YPPY
Yppiaans
pi_51060053
Wat een leuke taart!

Fjew, dat scheelt een hoop tijd PM.

We hebben vanochtend de opperdepop tonijnkoekjes gemaakt. Zijn nu al een succes.
*OUD heilige*
  zondag 15 juli 2007 @ 11:11:33 #294
94046 PM-girl
pi_51483333
We've got him!! (nouja, it dus eigenlijk he!)
Had nogal wat voeten in de aarde, maar na bemoeienis van de manager zelf, kunnen we nu verder opperdepoppen!
*
  zondag 15 juli 2007 @ 11:16:23 #295
1762 YPPY
Yppiaans
pi_51483456
Eindelijk!
*OUD heilige*
  zondag 15 juli 2007 @ 13:32:45 #296
56471 pinquit
oh my lama!
pi_51487224
tonijnkoekjes!? die lijken mij zelfs nog lekker

[edit] wat doet die gaap-smiley daar!? dat moest een zijn

[ Bericht 38% gewijzigd door pinquit op 16-07-2007 14:31:48 ]
  zondag 15 juli 2007 @ 15:01:00 #297
94046 PM-girl
pi_51489720
quote:
Op zondag 15 juli 2007 13:32 schreef pinquit het volgende:
tonijnkoekjes!? die lijken mij zelfs nog lekker
Ben nu aan het koken. Dubbele hoeveelheden dus he
*
pi_51512480
Hoe bewaren jullie de dingen in de vriezer? Vriezen julli in in bakjes of zakjes?

Ik heb binnenkort een tupperwareparty en ben me dus een beetje aan het orienteren
pi_51512578
Opperdepop ligt trouwens weer in de winkel. Alleen vergat ik voor mezelf er eentje mee te nemen
pi_51512903
Lis wil inmiddels eigenlijk het allerliefst eten wat wij eten. Ze wordt echt kwaad als zij iets anders krijgt
Dus vanaf nu toch nog maar wat meer opletten dat wij iets eten dat zij ook mag
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')