quote:Op maandag 23 april 2007 13:10 schreef Moonah het volgende:
Is hier aan meer mensen geadviseerd om eerst met potjes te beginnen?
Onze CB-arts zei dat we eerst met 4maandenpotjes moeten starten, dan 6maandenpotjes en daarna 'mag' ik pas zelf gaan koken. Ik was een beetje verbaasd. Ik heb het maar niet over Rapley gehad!
Op de markt hier kan je ook stukken pompoen kopen. Ik snij het met een scherp mes in blokjes en dan stoom ik het een minuut of 10. Misschien kan het zelfs wel korter. En dan pureren.quote:Op maandag 23 april 2007 10:43 schreef Jarno het volgende:
Is pompoen niet heel lastig schoon te maken? Of valt dat mee?
Ja, dat dus.quote:Op maandag 23 april 2007 13:16 schreef _evenstar_ het volgende:
enige wat ik me in kan denken is dat ze ten eerste rapley methode niet kent
en ze wellicht bedoelt qua structuur opbouw
dus eerst de fijnheid van 4 maanden potjes.. daarna opbouwen to grovere prut van de 6 maanden potjes
quote:Op maandag 23 april 2007 13:10 schreef Moonah het volgende:
Is hier aan meer mensen geadviseerd om eerst met potjes te beginnen?
Onze CB-arts zei dat we eerst met 4maandenpotjes moeten starten, dan 6maandenpotjes en daarna 'mag' ik pas zelf gaan koken. Ik was een beetje verbaasd. Ik heb het maar niet over Rapley gehad!
Misschien doordat die potjes erg streng gecontroleerd worden kwestie van hygiene, vitaminen, en zo.quote:Op maandag 23 april 2007 13:45 schreef Jarno het volgende:
Ik kan het 'advies' van het CB dan ook niet echt plaatsen.
Ik deed dat met een staafmixer, dan werd het meestal wel ultrafijn!quote:Op maandag 23 april 2007 16:33 schreef ik80 het volgende:
Hoe krijgen jullie het eten zo fijn?
hier met de blender is het geen succes, het blijft te grof
Sommige dingen wel. Ik heb net toevallig peultjes fijngemaakt maar dat blijft een beetje grof van structuur. Soms doe ik er een beetje water bij. Dat helpt wel.quote:Op maandag 23 april 2007 16:43 schreef ik80 het volgende:
krijg je het daarmee net zo fijn als die potjes?
Ik heb fruit nooit echt in het voren klaargemaakt, dat deed ik gewoon altijd op de dag zelf.quote:Op vrijdag 27 april 2007 21:00 schreef PM-girl het volgende:
Welke fruitsoorten vinden jullie geschikt om (gepureerd) in te vriezen? En welke groenten? Ik wil dit weekend een voorraadje aan gaan leggen, maar weet niet zo goed welke producten ik het beste daarvoor kan kopen.
Grrr, waarom heb ik dat boek ook niet! (mocht iemand het zien liggen bij de AH.....)quote:Op vrijdag 27 april 2007 22:00 schreef YPPY het volgende:
Wij hebben nu peer, brocolli, bloemkool, appel, wortel en courgette in de vriezer liggen. In opperdepop staat ontzettend veel dat je in kunt vriezen. Wil je een lijstje?
quote:
Fris meloenhapje
1 partje meloen (galia of cantaloupe)
1 banaan
moedermelk (in jouw geval)
Verwijder bij de meloen de zaadjes. Schep het vruchtvlees uit de schil. Pel de banaan en snijd het vruchtvlees in plakjes.
Pureer de meleoen samen met de banaan met een staafmixer of in een keukenmachine tot een gladde puree. Voeg tijdens het pureren eventueel een beetje gekookt water, moedermelk of opvolgmelk tot om het hapje te verdunnen.
! Hoe rijper de meloen, hoe zoeter en lekkerder. Het is soms moeilijk te zien of een meloen al goed rijp is. Als de vrucht een zoete geur heeft en de onderkant van de schil bij indrukken licht meegeeft en zacht aanvoelt, is hij rijp. Bewaar meloenen liever niet in de koelkast (met uitzondering van watermeloen).
Maizena is maiszetmeel, dat is een van de stoffen in een maiskorrel. Polenta is maismeel van de hele korrell, dus dat mag Arwen ook. p_iglet was snellerquote:Op dinsdag 22 mei 2007 18:48 schreef Moonah het volgende:
Oh? Is maizena niet hetzelfde als maismeel?
Maar leuk idee, pannenkoekjes! Kun je ook 'wraps' maken, met gehakt en/of tomaat, of iets anders dat Arwen mag eten.
Voor je de aubergine gaat verwerken 'm in plakken snijden, inwrijven met zout en twintig minuten laten 'zweten'. Dan afspoelen. Zo gaat de bittere smaak eraf.quote:Op zondag 10 juni 2007 12:57 schreef PM-girl het volgende:
Ok, aubergine, wat doe je daarmee
Gewoon koken?
omg wat ben ik toch een culinair wonder! Nog iemand die opperdepop in de aanbieding heeft?
Ik heb het wel eens bij een molenwinkel gehaald.quote:Op dinsdag 22 mei 2007 18:26 schreef _evenstar_ het volgende:
waar krijg je los maismeel?
quote:Op zondag 10 juni 2007 15:18 schreef PM-girl het volgende:
Ik heb geen stoomoven... maar met een zeef in de pan moet dat ook lukken!
Vond Lis het lekker?
Vond Simon het niet mooi?quote:Op dinsdag 12 juni 2007 18:04 schreef PM-girl het volgende:
Gestoomde aubergine is goed ontvangen (alleen het visuele aspect mist wederom een beetje)!
Als Simon een hele banaan kan eten en brood, kan hij makkelijk pasta eten. Zoals penne of die vlinderdingen of zo.quote:
moonah ik vind je niet betweterig maar je bedoelt het goed.quote:Op zondag 17 juni 2007 11:50 schreef Moonah het volgende:
Pasta doe ik idd nog wel in de blender (plakboel!).
Vief, mag ik je de volgende link geven ter informatie?
http://www.borstvoeding.c(...)troductieschema.html
Ik bedoel het niet betweterig, maar toch wel een klein beetje geloof ik.
Dean is nog maar 5 maanden. Zijn darmpjes zijn nog aan het rijpen en hij loopt kans op het ontwikkelen van allergieën als je bepaald voedsel te vroeg aanbiedt. Zo wordt volgens deze lijst kiwi pas met 12 maanden aangeraden...
Dat kan hij idd (spaghettiquote:Op zondag 17 juni 2007 12:02 schreef nebelung het volgende:
[..]
Als Simon een hele banaan kan eten en brood, kan hij makkelijk pasta eten. Zoals penne of die vlinderdingen of zo.![]()
nee hoorquote:Op zondag 17 juni 2007 15:04 schreef Paradijsvogeltje het volgende:
Ik begrijp wel dat het eten een heel stuk vooruit is gegaan, evenstar?
Oh dank je Moonah! Oei, nu heb ik hem al best vaak kiwi gegeven....quote:Op zondag 17 juni 2007 11:50 schreef Moonah het volgende:
Pasta doe ik idd nog wel in de blender (plakboel!).
Vief, mag ik je de volgende link geven ter informatie?
http://www.borstvoeding.c(...)troductieschema.html
Ik bedoel het niet betweterig, maar toch wel een klein beetje geloof ik.
Dean is nog maar 5 maanden. Zijn darmpjes zijn nog aan het rijpen en hij loopt kans op het ontwikkelen van allergieën als je bepaald voedsel te vroeg aanbiedt. Zo wordt volgens deze lijst kiwi pas met 12 maanden aangeraden...
OK komt ie:quote:Op maandag 18 juni 2007 11:35 schreef owlet het volgende:
receptje?![]()
Ronja weigert trouwens potjes. Alleen fruit is lekker, warm eten moet duidelijk niet met een lepelte![]()
dat is een goede.quote:Op maandag 18 juni 2007 11:43 schreef p_iglet het volgende:
Bij ons wordt bij kindergeneeskunde het ezelsbruggetje geleerd, dat alles met haartjes en kleine pitjes liefst moet wachten tot een jaar.
Dus besjes, aardbeien, kiwi en ook bijvoorbeeld ananas.
quote:Op zondag 15 juli 2007 13:32 schreef pinquit het volgende:
tonijnkoekjes!? die lijken mij zelfs nog lekker![]()
![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |