abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_48625054
Is pompoen niet heel lastig schoon te maken? Of valt dat mee?
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
pi_48626133
Beetje net zoals meloen, alleen is het harder en dus wat lastiger te schillen.
Wat ook wel kan is de pompoen in twee helften snijden, de pitten er uit scheppen en dan een uurtje in de over leggen met een alufolietje er over. Je kan dan het vruchtvlees er zo uit scheppen.
  maandag 23 april 2007 @ 13:10:32 #203
11682 Moonah
Jolie femme
pi_48629620
Is hier aan meer mensen geadviseerd om eerst met potjes te beginnen?
Onze CB-arts zei dat we eerst met 4maandenpotjes moeten starten, dan 6maandenpotjes en daarna 'mag' ik pas zelf gaan koken. Ik was een beetje verbaasd. Ik heb het maar niet over Rapley gehad!
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  maandag 23 april 2007 @ 13:16:29 #204
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_48629837
moonah volgens mij hebben sommige CBartsen steekpenningen van de olvarit ofzo
het is nl veeel en veel beter om los fruit/groente te pureren/prakken/rapleyen

enige wat ik me in kan denken is dat ze ten eerste rapley methode niet kent
en ze wellicht bedoelt qua structuur opbouw
dus eerst de fijnheid van 4 maanden potjes.. daarna opbouwen to grovere prut van de 6 maanden potjes en dan ook wat groentes etc mengen en daarna gewoon etenwat jullie eten alleen dan zonder kruiden teveel zout e.d. en dat gewoon prakken een beetje .
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_48629977
quote:
Op maandag 23 april 2007 13:10 schreef Moonah het volgende:
Onze CB-arts zei dat we eerst met 4maandenpotjes moeten starten, dan 6maandenpotjes en daarna 'mag' ik pas zelf gaan koken. Ik was een beetje verbaasd. Ik heb het maar niet over Rapley gehad!
nee Nu snap ik waarom je banaan uit een potje geeft. Ik heb op je gereageerd in het babietjestopic.
Ik geef helemaal niks uit een potje aan Lis. Ook nooit bij Morris gedaan. Ik vind vers persoonlijk veel lekkerder en ga er vanuit dat mijn kinderen hierdoor ook beter de smaken van dingen leren proeven.
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
pi_48630030
quote:
Op maandag 23 april 2007 10:43 schreef Jarno het volgende:
Is pompoen niet heel lastig schoon te maken? Of valt dat mee?
Op de markt hier kan je ook stukken pompoen kopen. Ik snij het met een scherp mes in blokjes en dan stoom ik het een minuut of 10. Misschien kan het zelfs wel korter. En dan pureren.
  maandag 23 april 2007 @ 13:27:46 #207
11682 Moonah
Jolie femme
pi_48630228
quote:
Op maandag 23 april 2007 13:16 schreef _evenstar_ het volgende:
enige wat ik me in kan denken is dat ze ten eerste rapley methode niet kent
en ze wellicht bedoelt qua structuur opbouw
dus eerst de fijnheid van 4 maanden potjes.. daarna opbouwen to grovere prut van de 6 maanden potjes
Ja, dat dus.
Mijn lief wil dat we ons aan haar advies houden. Omdat ik de afgelopen weken nogal labiel was wilde hij niet nóg meer 'stressfactoren' wat betreft Thies erbij. Snap ik ook wel. Dus nu doen we een paar weken braaf potjes en daarna ga ik los met Opperdepop!
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_48630430
Gelijk heb je Moonah!

Ik heb net lekker allerlei groenten en fruit gehaald op de markt en dag ga ik vanavond stomen en invriezen
pi_48630790
quote:
Op maandag 23 april 2007 13:10 schreef Moonah het volgende:

Ik geef je groot gelijk hoor, als het jou stress bezorgd moet je lekker aan de potjes gaan. Maar het advies is wel een beetje vreemd Misschien bedoelt ze met koken het met de pot mee eten?

Wat mij vooral zo tegenvalt aan de potjes is dat er zoveel toevoegingen bij zitten. Die meestal helemaal geen kwaad kunnen hoor, maar als ik fruit wil geven dan wil ik niet dat er extra vitamine C, rijstebloem, tapiocameel of suiker bij zit.
pi_48630904
Wij zijn ook helemaal van de potjes af. Anna heeft ze nooit echt lekker gevonden, en er gingen altijd maar 1 of 2 hapjes uit. Ik vond ze zelf ook altijd te ranzig voor woorden ruiken en smaken. Nu doen we het gewoon zelf, echt supersimpel. Als je er een beetje handig in bent heb je in een uurtje bakjes vol groenteprut en kun je weer even vooruit.

Ik kan het 'advies' van het CB dan ook niet echt plaatsen.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
pi_48632289
quote:
Op maandag 23 april 2007 13:45 schreef Jarno het volgende:
Ik kan het 'advies' van het CB dan ook niet echt plaatsen.
Misschien doordat die potjes erg streng gecontroleerd worden kwestie van hygiene, vitaminen, en zo.
En in dat opzicht dus 'beter' zijn.
Ik ben er ook geen voorstander van, maar dan omdat ik het leuk vind om Fons 'echte' smaken en structuren te leren.
  maandag 23 april 2007 @ 16:33:18 #212
141023 ik80
leer het mij zelf te doen
pi_48637143
Hoe krijgen jullie het eten zo fijn?
hier met de blender is het geen succes, het blijft te grof
pi_48637388
Met zo'n soort ding:

maandag 23 april 2007 @ 16:43:03 #214
141023 ik80
pi_48637476
krijg je het daarmee net zo fijn als die potjes?
pi_48637535
quote:
Op maandag 23 april 2007 16:33 schreef ik80 het volgende:
Hoe krijgen jullie het eten zo fijn?
hier met de blender is het geen succes, het blijft te grof
Ik deed dat met een staafmixer, dan werd het meestal wel ultrafijn!
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_48638299
quote:
Op maandag 23 april 2007 16:43 schreef ik80 het volgende:
krijg je het daarmee net zo fijn als die potjes?
Sommige dingen wel. Ik heb net toevallig peultjes fijngemaakt maar dat blijft een beetje grof van structuur. Soms doe ik er een beetje water bij. Dat helpt wel.
  maandag 23 april 2007 @ 22:04:55 #217
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_48649979
Ik heb precies dat ding als Snoopy hierboven post, werkt perfect!
En ja potjes. Ik denk dat je aan een geprakte banaan weinig kunt verpesten en ik vind het dan zonde om geld uit te geven aan een geprepareerde banaan, maar dat is vooral zuunigheid!
Moonah, ik kan jullie wel volgen en als Thies geniet, is het prima!

Vanavond was de bataat een succes, evenals gepureerde meloen!
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
  dinsdag 24 april 2007 @ 16:28:21 #218
94046 PM-girl
pi_48672535
Hier is Opperdepop ook al lang opperdepop Kreeg wel de tip om even naar de AH-servicelijn te bellen, zij registreren de belangstelling zodat het misschien bij grote vraag weer opnieuw wordt uitgegeven.
*
  dinsdag 24 april 2007 @ 17:34:08 #219
141023 ik80
pi_48674960
fruit lukt ook wle om het fijn te maken, desnoods met de zeef. Maar met groente lukt het me nog niet.
Eerst maar eens wat potjes geven, daarna zien we wel weer. Een pureermachine op mijn verlanglijstje zetten ofzo...
pi_48675212
Ik heb laatst een staafmixer met wat toebehoren aangeschaft, onder ander om over een paar maanden hapjes mee te maken. Laatst geprobeerd om banaan en mango fijn te maken en het werkte perfect! Hardstikke glad en fijn. Met wat melk was het een heerlijke shake

Deze is het
Een beetje vreemd, maar wel lekker
  woensdag 25 april 2007 @ 07:58:51 #221
1762 YPPY
Yppiaans
pi_48693492
Mooi ding beefcake.

Wortel/appel en courgette gaat hier erg goed. Brocolli lust ze wel uit het handje, maar gecombineerd met bloemkool en aardappel is het geen succes.

Pompoen klinkt goed, eens kijken of ik die binnenkort ergens zie liggen.

Anna's halve vriezerlade ligt nu vol met potjes zelfgemaakt eten. De andere helft is nog bv. Ik maak het wel fijn, maar niet heel fijn. Er zitten nog steeds stukjes in. Bij de wortel bijvoorbeeld nog echt schijfjes. Ze kan het goed eten zo. Ik wil voorkomen dat we een potje moeten gaan pureren, zoals bij nichtje gedaan werd.

Vreemd advies Moonah. Hier vroeg de arts mij de laatste keer (6 maanden) wel of Anna al ging eten, ik heb toen Rapley genoemd en verder zijn we daar toch al opgegeven.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  vrijdag 27 april 2007 @ 21:00:12 #222
94046 PM-girl
pi_48791008
Welke fruitsoorten vinden jullie geschikt om (gepureerd) in te vriezen? En welke groenten? Ik wil dit weekend een voorraadje aan gaan leggen, maar weet niet zo goed welke producten ik het beste daarvoor kan kopen.
*
pi_48791204
Op het moment heb ik in de vriezer: broccoli, bloemkool, zoete aardappel en pompoen. Ik denk dat worteltjes, courgette en aubergine ook wel kan.
Appel en peer kan ook ingevroren worden. Ik heb het dan wel eerst gestoomd.

En waarschijnlijk is er nog veel meer mogelijk maar ik kan er zo snel niet opkomen.
Kan me wel herinneren dat ik voor Morris later ook gehakt, kip, rijst en aardappelpuree invroor.
  vrijdag 27 april 2007 @ 22:00:47 #224
1762 YPPY
Yppiaans
pi_48792590
Wij hebben nu peer, brocolli, bloemkool, appel, wortel en courgette in de vriezer liggen. In opperdepop staat ontzettend veel dat je in kunt vriezen. Wil je een lijstje?
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_48792831
quote:
Op vrijdag 27 april 2007 21:00 schreef PM-girl het volgende:
Welke fruitsoorten vinden jullie geschikt om (gepureerd) in te vriezen? En welke groenten? Ik wil dit weekend een voorraadje aan gaan leggen, maar weet niet zo goed welke producten ik het beste daarvoor kan kopen.
Ik heb fruit nooit echt in het voren klaargemaakt, dat deed ik gewoon altijd op de dag zelf.
Qua groenten vroor ik eigenlijk alles in!
Ik ging vaak eens in de 2 weken een middag in de keuken staan met allerlei groenten, en koken maar. Toen ze wat ouder was deed ik er rijst en aardappelen en pasta's bij. Weer wat later begon ik met stukjes gekookte kip, gekookt gehakt, maar dat ben ik allemaal vrij snel gaan bakken eigenlijk.

Overigens vries ik nog steeds veel voor Sara in. Restjes avondeten gaan in kleine bakjes (en een grote bak voor papa voor mee naar het werk) de vriezer in. Sara eet eigenlijk alles, maar als wij eens laat eten, of patat of shoarma, dan geef ik haar wat uit de vriezer.
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')