abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 27 september 2006 @ 16:40:01 #101
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_42172542
quote:
Op woensdag 27 september 2006 15:49 schreef NathaN het volgende:

[..]

Ik vond het een heerlijke aflevering, maar wat nou de clou van het verhaal over het tapijtje was is me nog niet echt duidelijk. Het bouwde ergens naartoe, maar toen dat tapijt er eenmaal lag, was het nogal anticlimactisch. Maybe next time. Het lijntje met dat blonde mokkeltje was volgens mij meer een kwestie van egostreling, dan ehm... van iets anders strelen. Daarom scheldt hij ook zo als hij erachter komt dat haar gevoelens een medische en niet gevoelsmatige oorzaak hebben. Jammer dat de inmiddels gebruikelijke zwangerschapsreferentie wat minder geslaagd was. Na I'm ovulating had House gewoon nog een inkoppertje kunnen maken. En wat zat er achter "Unless you wanna make out"? In elk geval erg veel humor en persoonlijk gekonkel.
Wilson had op zich wel een punt met Asperger, maar ik denk niet dat ie Wilson in huis had gehaald als hij echt autistisch is. Dat is nogal een verandering van omgeving, zou ik zeggen. Vanitas maar even vragen.

En misschien heb je wel gelijk met dat ego-strelen, maar wat ik had altijd begrepen is dat hij meer voor diepgang gaat dan uiterlijk. Ach, ik weet het ook niet. Ben in ieder geval blij dat het zich niet heeft doorgezet.

Ik denk overigens dat hij dat bloed nodig heeft om zichzelf ergens aan te blijven herinneren. Ik zou niet weten wat dat zou moeten zijn, aangezien hij ook nog twee littekens en een mislukte pijnbehandeling heeft die hem op de hoogte houden van wat er in het verleden is gebeurd, maar toch, zoiets denk ik.

Gisteravond trouwens ook nog Detox gekeken en dan zie je toch wel verschil hoor... Ik heb het idee dat de schrijvers niet altijd ver genoeg vooruit denken. Er worden balletjes opgegooid die daarna niet meer worden opgevangen... dat vind ik jammer.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_42176284
quote:
Op dinsdag 26 september 2006 09:42 schreef wolfrolf het volgende:
Dat 17,5 jarig blondje geile grietje is trouwens Debbie uit 24 season 4

En gdvrdmme wat is ze geil

[afbeelding]

omfabfabg
pi_42177058
quote:
Op woensdag 27 september 2006 03:08 schreef wonderer het volgende:
Overigens was de actie met de stok in de garage echt fenomenaal
Ja haha, dat bracht ook een glimlach op mijn gezicht. Ninja swordman House
  woensdag 27 september 2006 @ 22:11:18 #104
23723 NathaN
Gay minds think alike
pi_42182385
quote:
Op woensdag 27 september 2006 16:40 schreef wonderer het volgende:
Wilson had op zich wel een punt met Asperger, maar ik denk niet dat ie Wilson in huis had gehaald als hij echt autistisch is. Dat is nogal een verandering van omgeving, zou ik zeggen. Vanitas maar even vragen.

En misschien heb je wel gelijk met dat ego-strelen, maar wat ik had altijd begrepen is dat hij meer voor diepgang gaat dan uiterlijk. Ach, ik weet het ook niet. Ben in ieder geval blij dat het zich niet heeft doorgezet.

Ik denk overigens dat hij dat bloed nodig heeft om zichzelf ergens aan te blijven herinneren. Ik zou niet weten wat dat zou moeten zijn, aangezien hij ook nog twee littekens en een mislukte pijnbehandeling heeft die hem op de hoogte houden van wat er in het verleden is gebeurd, maar toch, zoiets denk ik.

Gisteravond trouwens ook nog Detox gekeken en dan zie je toch wel verschil hoor... Ik heb het idee dat de schrijvers niet altijd ver genoeg vooruit denken. Er worden balletjes opgegooid die daarna niet meer worden opgevangen... dat vind ik jammer.
Er zit denk ik idd te weinig lijn in het schrijfwerk, geen goed aangestuurd team. Althans, ik zou het zelf veel strakkerhebben gestuurd.

De herinnering aan de schietpartij is plausibel, maar dan is de bloedvlek een visuele herinnering, speciaal voor de kijker (House heeft zoals je al zei genoeg herinnering) en dat is dan weer een zwaktebodje. Mijn gedachte was de hele tijd dat Cuddy (wanneer gaat ze nou eens cuddly genoemd worden? ) de bloedvlek uit het tapijt zou knippen en hem ingelijst cadeau zou doen. Leek me een mooie oplossing.

Asperger was een stukje manipulatie door Wilson. Zoals hij al tegen House zei, hij gelooft geen moment dat hij Asperger heeft.

Wat betreft diepgang boven uiterlijk: het gaat om het gevoel dat het hem geeft dat een 17-jarige op hem zou kunnen vallen, om een boost van zijn zelfbeeld. Hij is verder totaal niet in het meiske geinteresseerd. Overigens gaat hij misschien voor diepgang, maar Stacy en Cameron heeft hij toch romantische lijntjes gehad met vrouwen die opvallend aantrekkelijk aan de buitenkant waren...
Waar het hart vol van is, stroomt door de aderen.
  woensdag 27 september 2006 @ 22:24:57 #105
71919 wonderer
pi_42182956
quote:
Op woensdag 27 september 2006 22:11 schreef NathaN het volgende:

[..]

Er zit denk ik idd te weinig lijn in het schrijfwerk, geen goed aangestuurd team. Althans, ik zou het zelf veel strakkerhebben gestuurd.
Wilson heeft een van zijn broers al 9 jaar niet gezien. Hoor je ook nooit meer wat over. Brad en ik waren al aan het speculeren dat die een keer als patient langskomt en dat Wilson hem niet zou herkennen of zo, maar met het huidige schrijversteam... denk het niet. En zo zijn er veel meer balletje opgegooid die daarna op de grond doodsloegen.
quote:
De herinnering aan de schietpartij is plausibel, maar dan is de bloedvlek een visuele herinnering, speciaal voor de kijker (House heeft zoals je al zei genoeg herinnering) en dat is dan weer een zwaktebodje. Mijn gedachte was de hele tijd dat Cuddy (wanneer gaat ze nou eens cuddly genoemd worden? ) de bloedvlek uit het tapijt zou knippen en hem ingelijst cadeau zou doen. Leek me een mooie oplossing.
Ik denk niet dat hij dat op prijs had gesteld. Ik weet het soms echt niet meer. Ik begon me na de laatste wisseling van kantoor wel te ergeren. Wat een kleuter is het af en toe. Ik vraag me dan echt af of hij het alleen doet om te pesten, of dat er iets achter zit. Of dat ze alleen de kijker maar in spanning willen houden. Beetje het Bassie en Adriaan effect, met van die flauwe cliffhangers ("Kijk daar!" volgende aflevering: "Wat een heerlijke slagroomtaart!"). Maar toch lijkt hij me niet het type om iemand dwars te zitten om het dwarszitten zelf...
quote:
Asperger was een stukje manipulatie door Wilson. Zoals hij al tegen House zei, hij gelooft geen moment dat hij Asperger heeft.
Dat heb ik even gemist, dat moet ik nog een keer terugkijken.
quote:
Wat betreft diepgang boven uiterlijk: het gaat om het gevoel dat het hem geeft dat een 17-jarige op hem zou kunnen vallen, om een boost van zijn zelfbeeld. Hij is verder totaal niet in het meiske geinteresseerd. Overigens gaat hij misschien voor diepgang, maar Stacy en Cameron heeft hij toch romantische lijntjes gehad met vrouwen die opvallend aantrekkelijk aan de buitenkant waren...
Heeft hij dat zelfbeeld wel nodig dan? Hij vindt het al vervelend als iemand "dank je wel" tegen hem zegt. En wat mooie vrouwen betreft, er zijn niet zoveel onappetijtelijke dames gecast... dus dan moet je wel. Dat lijntje met Cameron was trouwens volgens mij ook alleen maar om uit te vissen wat haar zo dwarszat, maar daar moet ik de afleveringen weer opnieuw voor kijken. Volgende week meer (1 tot 2 afleveringen per avond in bed ).
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
pi_42183465
trouwens
quote:
Op maandag 25 september 2006 23:05 schreef -Mo- het volgende:
Was trouwens alweer de 10de keer dat Nurse Brenda er was.

[afbeelding]

Heeft ze nou al wel eens gepraat, of laten ze haar nog steeds niet praten omdat ze dan goedkoper als extra is?
Zij had deze aflevering wel een zinnetje
  donderdag 28 september 2006 @ 09:18:01 #107
58816 sleepflower
Missing pieces of sleep.
pi_42191649
OK, ik ben geen dokter maar dit is eindelijk een aflevering waar ik op kan zeiken vanwege fouten. Namelijk over dat jongetje en zijn autisme (ik heb Asperger).

- Hij liet zich veel te gemakkelijk aanraken, zelfs door zijn ouders. De meeste autisten haten aanraking, ook door bekenden.
- "Monkey see, monkey do." Niet bij autisten dus. Als dat zou werken zouden er nu geen asociale autisten zijn, want ze zouden alles gewoon kunnen na-apen. Dit is niet het geval, want alleen zorgvuldige begeleiding en véél herhaling helpt.
- Jongetje gaf zijn gameboy ding aan House en keek hem strak aan. Moest toen wel even lachen. Het jongetje kent House niet goed (hij heeft hem maar 2x ontmoet) en een autist zou NOOIT zijn belangrijkste bezitting aan een vreemde geven. Ook het oogcontact sloeg nergens op. Hij kijkt zijn ouders nooit aan, maar House wel? Het is niet een kwestie van niet willen aankijken, maar niet kúnnen. Ik snap wel dat de schrijvers er een mooi moment van wilden maken maar het was utter BS.

House heeft overigens geen Asperger. Hij doet gemeen tegen mensen niet omdat hij niet beter weet, maar omdat hij er geen zin in heeft om aardig te doen. Hij weet precies hoe je mensen moet manipuleren, iets wat een autist niet weet omdat hij zich niet in mensen in kan leven.

Just my 2 cents.
pi_42191990
quote:
Op woensdag 27 september 2006 19:06 schreef Vitalogy het volgende:

[..]

omfabfabg
En die afkorting betekent??

3-04 is een redelijke aflevering Maar ik vind tot nu toe elke aflevering van House gewoon wel okay

Ik vraag me toch af of Cuddly ( ) zwanger is.. er is wel erg veel focus op haar borsten deze laatste paar afleveringen In de vorm van strakke shirtjes enzo. Ze lijken wat groter vind ik

Maar dat kan natuurlijk ook gewoon een illusie van mij zijn
lekker faxen heel de dag echt genot
  donderdag 28 september 2006 @ 15:46:21 #109
23723 NathaN
Gay minds think alike
pi_42200882
quote:
Op donderdag 28 september 2006 09:18 schreef sleepflower het volgende:
OK, ik ben geen dokter maar dit is eindelijk een aflevering waar ik op kan zeiken vanwege fouten. Namelijk over dat jongetje en zijn autisme (ik heb Asperger).

- Hij liet zich veel te gemakkelijk aanraken, zelfs door zijn ouders. De meeste autisten haten aanraking, ook door bekenden.
Door het te kwalificeren met "de meesten" geef je natuurlijk al aan dat dit jochie blijkbaar een van de minsten is.
quote:
- "Monkey see, monkey do." Niet bij autisten dus. Als dat zou werken zouden er nu geen asociale autisten zijn, want ze zouden alles gewoon kunnen na-apen. Dit is niet het geval, want alleen zorgvuldige begeleiding en véél herhaling helpt.
Ja, maar dat had niet zo'n hilarische scène opgeleverd. Geldt dat ook in alle gevallen, trouwens?
quote:
- Jongetje gaf zijn gameboy ding aan House en keek hem strak aan. Moest toen wel even lachen. Het jongetje kent House niet goed (hij heeft hem maar 2x ontmoet) en een autist zou NOOIT zijn belangrijkste bezitting aan een vreemde geven. Ook het oogcontact sloeg nergens op. Hij kijkt zijn ouders nooit aan, maar House wel? Het is niet een kwestie van niet willen aankijken, maar niet kúnnen. Ik snap wel dat de schrijvers er een mooi moment van wilden maken maar het was utter BS.
Het was een PSP en die geef je makkelijker weg?
Medische series zijn vrij notoir om hun dramatic licence. De schrijver wilde gewoon een mooi momentje met House. Wees blij dat ze hem het jongetje niet van zijn autisme hebben laten genezen. Overigens, we noemen het nou wel oogcontact, maar wie weet keek hij wel gewoon een willekeurig kant op en zat House in de weg.
quote:
House heeft overigens geen Asperger. Hij doet gemeen tegen mensen niet omdat hij niet beter weet, maar omdat hij er geen zin in heeft om aardig te doen. Hij weet precies hoe je mensen moet manipuleren, iets wat een autist niet weet omdat hij zich niet in mensen in kan leven.

Just my 2 cents.
Bovendien zou het House als personage afzwakken omdat hij dan slachtoffer is. Bij karakterfouten versus "circumstances beyond his control" kies ik liever voor het eerste.
  donderdag 28 september 2006 @ 16:09:33 #110
129707 Daemon19
Hattrick verslaafde..
pi_42201649
De tapijt-verhaal was volgens mij meer, of zichzelf bezig te houden. En cuddy steeds verder te pushen. Hij houdt er van om mensen te manipuleren en te zorgen dat ze doen wat hij wilt. Hij gaat steeds verder, om maar te zien hoe ver ze gaan.
Ook een soort van bezigheidstherapie, zodat ie niet aan zn been denkt. Want dan krijgt ie weer 'pijn'.
Hattrick: Red Daemons (506731)
"The first rule of business is to protect your investment."
  donderdag 28 september 2006 @ 16:09:34 #111
71919 wonderer
pi_42201650
quote:
Op donderdag 28 september 2006 15:46 schreef NathaN het volgende:

[..]

Bovendien zou het House als personage afzwakken omdat hij dan slachtoffer is. Bij karakterfouten versus "circumstances beyond his control" kies ik liever voor het eerste.

Ik kan me trouwens echt niet voorstellen hoeveel pijn zijn been doet. Hij lijkt me echt niet het type dat vroeger al voor elk wissewasje een aspirine slikte, maar hij is echt afhankelijk van de vicodin. Ik vond de scene ook zo ontroerend waarin hij bijna doodsbang was dat de pijn terug zou komen... Dat is toch ook wel een beetje een "circumstance beyond his control".
  donderdag 28 september 2006 @ 16:12:57 #112
58816 sleepflower
Missing pieces of sleep.
pi_42201776
quote:
Op donderdag 28 september 2006 15:46 schreef NathaN het volgende:

[..]

Door het te kwalificeren met "de meesten" geef je natuurlijk al aan dat dit jochie blijkbaar een van de minsten is.
Zo'n beetje alle, ja. Het kan dat hij een uitzondering is maar voor veel autisten is aanraking pijnlijk.
quote:
[..]

Ja, maar dat had niet zo'n hilarische scène opgeleverd. Geldt dat ook in alle gevallen, trouwens?
Je kan eigenlijk nooit 'alle' zeggen, maar in de meeste gevallen dus wel.
quote:
[..]

Het was een PSP en die geef je makkelijker weg?
Medische series zijn vrij notoir om hun dramatic licence. De schrijver wilde gewoon een mooi momentje met House. Wees blij dat ze hem het jongetje niet van zijn autisme hebben laten genezen. Overigens, we noemen het nou wel oogcontact, maar wie weet keek hij wel gewoon een willekeurig kant op en zat House in de weg.
Ik vond het inderdaad wel leuk dat ze niet het standpunt in namen van 'autisme moet/kan genezen worden'.
quote:
[..]

Precies. House is leuk omdat hij expres zo gemeen doet. Dit zou een stuk minder zijn als blijkt dat hij er eigenlijk niets aan kan doen.
  vrijdag 29 september 2006 @ 18:29:13 #113
71919 wonderer
pi_42238295
De eerstvolgende aflevering is pas in november, trouwens. Sport op Fox
  vrijdag 29 september 2006 @ 18:43:48 #114
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_42238612
quote:
Op vrijdag 29 september 2006 18:29 schreef wonderer het volgende:
Verdummst noch mal.
2000 light years from home
pi_42240468
Briljante aflevering, dat jochie op het eind dat oogcontact met hem maakte. ! En dat stomme blondje, ik had gedacht dat ie wel iets met dr zou flikken, maar niet dus. Jammer wel dat de clou was dat het een weer iets te maken had met een ziekte.
Whatever I want.
  vrijdag 29 september 2006 @ 23:00:53 #116
23723 NathaN
Gay minds think alike
pi_42245515
quote:
Op vrijdag 29 september 2006 19:59 schreef PeRi het volgende:
Jammer wel dat de clou was dat het een weer iets te maken had met een ziekte.
Dat vond ik juist wel weer sterk, omdat het zo'n klap voor zijn ego was. Valt er eens een lekker jong ding voor hem, is dat het gevolg van een ziekte en meent ze het niet echt. Of (en dat zou ballen zijn van de schrijvers en dat maakt het meteen een stuk onwaarschijnlijker) ze komt over een paar maanden weer terug en blijkt toch echte dingen te voelen...
  vrijdag 29 september 2006 @ 23:05:04 #117
23723 NathaN
Gay minds think alike
pi_42245585
quote:
Gelukkig is seizoen 2 aangekomen om mij door die tijd heen te helpen.
  vrijdag 29 september 2006 @ 23:07:11 #118
71919 wonderer
pi_42245651
quote:
Op vrijdag 29 september 2006 23:00 schreef NathaN het volgende:

[..]

Dat vond ik juist wel weer sterk, omdat het zo'n klap voor zijn ego was. Valt er eens een lekker jong ding voor hem, is dat het gevolg van een ziekte en meent ze het niet echt. Of (en dat zou ballen zijn van de schrijvers en dat maakt het meteen een stuk onwaarschijnlijker) ze komt over een paar maanden weer terug en blijkt toch echte dingen te voelen...
Overigens wel grappig, gister Poison zitten kijken, waar een 82-jarige met een andere aandoening als een blok voor hem valt. Daar was ie vreemd genoeg niet zo van gecharmeerd

Denken jullie trouwens dat de editor zijn ogen wat blauwer maakt? In sommige scenes knalt het echt van het scherm. Prachtig, maar is dat echt?
pi_42248154
quote:
Op vrijdag 29 september 2006 19:59 schreef PeRi het volgende:
Briljante aflevering, dat jochie op het eind dat oogcontact met hem maakte. ! En dat stomme blondje, ik had gedacht dat ie wel iets met dr zou flikken, maar niet dus. Jammer wel dat de clou was dat het een weer iets te maken had met een ziekte.
Volgens mij was dat eerder een trucje van House om van haar af te komen.
"I love deadlines. I love the wooshing sound they make as they go by."
"Fuck it Dude, let's go bowling."
pi_42248366
Vond het trouwens briljant hoe House vlak voor dat moment de gehele wikiquote voor Casablanca aan het opsommen was.

"We'll allways have Fresno"
"I love deadlines. I love the wooshing sound they make as they go by."
"Fuck it Dude, let's go bowling."
  zaterdag 30 september 2006 @ 01:06:14 #121
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_42249329
quote:
Major League Baseball Play-Offs.... World Series dus.

Pas op 30 oktober ofzo weer een afleveren
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  zaterdag 30 september 2006 @ 01:07:39 #122
71919 wonderer
pi_42249364
ik dacht 6 november... Zo nog maar even de reclame kijken dan, FOX staat hier toch aan.

Wel op woensdag herhalingen na Bones. Maar ik zit toch in Nederland dus eigenlijk is de timing wel lekker
  zaterdag 30 september 2006 @ 08:31:54 #123
23723 NathaN
Gay minds think alike
pi_42254245
quote:
Op vrijdag 29 september 2006 23:07 schreef wonderer het volgende:
Overigens wel grappig, gister Poison zitten kijken, waar een 82-jarige met een andere aandoening als een blok voor hem valt. Daar was ie vreemd genoeg niet zo van gecharmeerd

Denken jullie trouwens dat de editor zijn ogen wat blauwer maakt? In sommige scenes knalt het echt van het scherm. Prachtig, maar is dat echt?
Oftewel: niemand valt voor hem, zonder medische reden. Volgende aflevering: welke ziekte had Cameron onder de leden toen ze achter House aanzat.

Ik gok dat de ogen een combi zijn van belichting en een filtertje.
  zaterdag 30 september 2006 @ 16:35:38 #124
71919 wonderer
pi_42259775
quote:
Op zaterdag 30 september 2006 08:31 schreef NathaN het volgende:

[..]

Oftewel: niemand valt voor hem, zonder medische reden. Volgende aflevering: welke ziekte had Cameron onder de leden toen ze achter House aanzat.

Ik gok dat de ogen een combi zijn van belichting en een filtertje.
In oude opnamen zijn zijn ogen ook zo blauw. Jullie moeten eens "Inside the Actors Studio" te pakken zien te krijgen (niet zo moeilijk ), dat is echt super interessant. Hugh is zelf een beetje als House en hoewel hij niet expliciet zegt dat hij die eigen gevoelens ook in House verwerkt, begrijp ik House wel beter nu. En hij had nog iets leuks te melden over Wilson

Cameron houdt gewoon van gewonde vogeltjes. Haar interesse is nu wel voorbij, geloof ik. Zijn interesse in haar had volgens mij ook dezelfde strekking, hij wilde weten wat haar geknakt had...
  maandag 2 oktober 2006 @ 15:44:42 #125
19529 Fendy
True Spirit
pi_42312348
Ja ik ben een beetje een housen00b enzo, maar is seizoen 3 goed te volgen als je 1 en 2 niet gezien hebt?
Op dinsdag 21 december 2010 13:44 schreef Houniet het volgende:
Je hebt gelijk Fen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')