Wilson had op zich wel een punt met Asperger, maar ik denk niet dat ie Wilson in huis had gehaald als hij echt autistisch is. Dat is nogal een verandering van omgeving, zou ik zeggen. Vanitas maar even vragen.quote:Op woensdag 27 september 2006 15:49 schreef NathaN het volgende:
[..]
Ik vond het een heerlijke aflevering, maar wat nou de clou van het verhaal over het tapijtje was is me nog niet echt duidelijk. Het bouwde ergens naartoe, maar toen dat tapijt er eenmaal lag, was het nogal anticlimactisch. Maybe next time. Het lijntje met dat blonde mokkeltje was volgens mij meer een kwestie van egostreling, dan ehm... van iets anders strelen. Daarom scheldt hij ook zo als hij erachter komt dat haar gevoelens een medische en niet gevoelsmatige oorzaak hebben. Jammer dat de inmiddels gebruikelijke zwangerschapsreferentie wat minder geslaagd was. Na I'm ovulating had House gewoon nog een inkoppertje kunnen maken. En wat zat er achter "Unless you wanna make out"? In elk geval erg veel humor en persoonlijk gekonkel.
omfabfabgquote:Op dinsdag 26 september 2006 09:42 schreef wolfrolf het volgende:
Dat 17,5 jarig blondje geile grietje is trouwens Debbie uit 24 season 4
En gdvrdmme wat is ze geil
[afbeelding]
![]()
Ja haha, dat bracht ook een glimlach op mijn gezicht. Ninja swordman Housequote:Op woensdag 27 september 2006 03:08 schreef wonderer het volgende:
Overigens was de actie met de stok in de garage echt fenomenaal
Er zit denk ik idd te weinig lijn in het schrijfwerk, geen goed aangestuurd team. Althans, ik zou het zelf veel strakkerhebben gestuurd.quote:Op woensdag 27 september 2006 16:40 schreef wonderer het volgende:
Wilson had op zich wel een punt met Asperger, maar ik denk niet dat ie Wilson in huis had gehaald als hij echt autistisch is. Dat is nogal een verandering van omgeving, zou ik zeggen. Vanitas maar even vragen.
En misschien heb je wel gelijk met dat ego-strelen, maar wat ik had altijd begrepen is dat hij meer voor diepgang gaat dan uiterlijk. Ach, ik weet het ook niet. Ben in ieder geval blij dat het zich niet heeft doorgezet.
Ik denk overigens dat hij dat bloed nodig heeft om zichzelf ergens aan te blijven herinneren. Ik zou niet weten wat dat zou moeten zijn, aangezien hij ook nog twee littekens en een mislukte pijnbehandeling heeft die hem op de hoogte houden van wat er in het verleden is gebeurd, maar toch, zoiets denk ik.
Gisteravond trouwens ook nog Detox gekeken en dan zie je toch wel verschil hoor... Ik heb het idee dat de schrijvers niet altijd ver genoeg vooruit denken. Er worden balletjes opgegooid die daarna niet meer worden opgevangen... dat vind ik jammer.
Wilson heeft een van zijn broers al 9 jaar niet gezien. Hoor je ook nooit meer wat over. Brad en ik waren al aan het speculeren dat die een keer als patient langskomt en dat Wilson hem niet zou herkennen of zo, maar met het huidige schrijversteam... denk het niet. En zo zijn er veel meer balletje opgegooid die daarna op de grond doodsloegen.quote:Op woensdag 27 september 2006 22:11 schreef NathaN het volgende:
[..]
Er zit denk ik idd te weinig lijn in het schrijfwerk, geen goed aangestuurd team. Althans, ik zou het zelf veel strakkerhebben gestuurd.
Ik denk niet dat hij dat op prijs had gesteld. Ik weet het soms echt niet meer. Ik begon me na de laatste wisseling van kantoor wel te ergeren. Wat een kleuter is het af en toe. Ik vraag me dan echt af of hij het alleen doet om te pesten, of dat er iets achter zit. Of dat ze alleen de kijker maar in spanning willen houden. Beetje het Bassie en Adriaan effect, met van die flauwe cliffhangers ("Kijk daar!" volgende aflevering: "Wat een heerlijke slagroomtaart!"). Maar toch lijkt hij me niet het type om iemand dwars te zitten om het dwarszitten zelf...quote:De herinnering aan de schietpartij is plausibel, maar dan is de bloedvlek een visuele herinnering, speciaal voor de kijker (House heeft zoals je al zei genoeg herinnering) en dat is dan weer een zwaktebodje. Mijn gedachte was de hele tijd dat Cuddy (wanneer gaat ze nou eens cuddly genoemd worden?) de bloedvlek uit het tapijt zou knippen en hem ingelijst cadeau zou doen. Leek me een mooie oplossing.
Dat heb ik even gemist, dat moet ik nog een keer terugkijken.quote:Asperger was een stukje manipulatie door Wilson. Zoals hij al tegen House zei, hij gelooft geen moment dat hij Asperger heeft.
Heeft hij dat zelfbeeld wel nodig dan? Hij vindt het al vervelend als iemand "dank je wel" tegen hem zegt. En wat mooie vrouwen betreft, er zijn niet zoveel onappetijtelijke dames gecast... dus dan moet je wel. Dat lijntje met Cameron was trouwens volgens mij ook alleen maar om uit te vissen wat haar zo dwarszat, maar daar moet ik de afleveringen weer opnieuw voor kijken. Volgende week meer (1 tot 2 afleveringen per avond in bedquote:Wat betreft diepgang boven uiterlijk: het gaat om het gevoel dat het hem geeft dat een 17-jarige op hem zou kunnen vallen, om een boost van zijn zelfbeeld. Hij is verder totaal niet in het meiske geinteresseerd. Overigens gaat hij misschien voor diepgang, maar Stacy en Cameron heeft hij toch romantische lijntjes gehad met vrouwen die opvallend aantrekkelijk aan de buitenkant waren...
Zij had deze aflevering wel een zinnetjequote:Op maandag 25 september 2006 23:05 schreef -Mo- het volgende:
Was trouwens alweer de 10de keer dat Nurse Brenda er was.
[afbeelding]
Heeft ze nou al wel eens gepraat, of laten ze haar nog steeds niet praten omdat ze dan goedkoper als extra is?
En die afkorting betekent??quote:
Door het te kwalificeren met "de meesten" geef je natuurlijk al aan dat dit jochie blijkbaar een van de minsten is.quote:Op donderdag 28 september 2006 09:18 schreef sleepflower het volgende:
OK, ik ben geen dokter maar dit is eindelijk een aflevering waar ik op kan zeiken vanwege fouten.Namelijk over dat jongetje en zijn autisme (ik heb Asperger).
- Hij liet zich veel te gemakkelijk aanraken, zelfs door zijn ouders. De meeste autisten haten aanraking, ook door bekenden.
Ja, maar dat had niet zo'n hilarische scène opgeleverd.quote:- "Monkey see, monkey do." Niet bij autisten dus. Als dat zou werken zouden er nu geen asociale autisten zijn, want ze zouden alles gewoon kunnen na-apen. Dit is niet het geval, want alleen zorgvuldige begeleiding en véél herhaling helpt.
Het was een PSP en die geef je makkelijker weg?quote:- Jongetje gaf zijn gameboy ding aan House en keek hem strak aan. Moest toen wel even lachen. Het jongetje kent House niet goed (hij heeft hem maar 2x ontmoet) en een autist zou NOOIT zijn belangrijkste bezitting aan een vreemde geven. Ook het oogcontact sloeg nergens op. Hij kijkt zijn ouders nooit aan, maar House wel? Het is niet een kwestie van niet willen aankijken, maar niet kúnnen. Ik snap wel dat de schrijvers er een mooi moment van wilden maken maar het was utter BS.
Bovendien zou het House als personage afzwakken omdat hij dan slachtoffer is. Bij karakterfouten versus "circumstances beyond his control" kies ik liever voor het eerste.quote:House heeft overigens geen Asperger. Hij doet gemeen tegen mensen niet omdat hij niet beter weet, maar omdat hij er geen zin in heeft om aardig te doen. Hij weet precies hoe je mensen moet manipuleren, iets wat een autist niet weet omdat hij zich niet in mensen in kan leven.
Just my 2 cents.
quote:Op donderdag 28 september 2006 15:46 schreef NathaN het volgende:
[..]
Bovendien zou het House als personage afzwakken omdat hij dan slachtoffer is. Bij karakterfouten versus "circumstances beyond his control" kies ik liever voor het eerste.
Zo'n beetje alle, ja. Het kan dat hij een uitzondering is maar voor veel autisten is aanraking pijnlijk.quote:Op donderdag 28 september 2006 15:46 schreef NathaN het volgende:
[..]
Door het te kwalificeren met "de meesten" geef je natuurlijk al aan dat dit jochie blijkbaar een van de minsten is.
Je kan eigenlijk nooit 'alle' zeggen, maar in de meeste gevallen dus wel.quote:[..]
Ja, maar dat had niet zo'n hilarische scène opgeleverd.Geldt dat ook in alle gevallen, trouwens?
Ik vond het inderdaad wel leuk dat ze niet het standpunt in namen van 'autisme moet/kan genezen worden'.quote:[..]
Het was een PSP en die geef je makkelijker weg?
Medische series zijn vrij notoir om hun dramatic licence. De schrijver wilde gewoon een mooi momentje met House. Wees blij dat ze hem het jongetje niet van zijn autisme hebben laten genezen.Overigens, we noemen het nou wel oogcontact, maar wie weet keek hij wel gewoon een willekeurig kant op en zat House in de weg.
Precies. House is leuk omdat hij expres zo gemeen doet. Dit zou een stuk minder zijn als blijkt dat hij er eigenlijk niets aan kan doen.quote:[..]
Bovendien zou het House als personage afzwakken omdat hij dan slachtoffer is. Bij karakterfouten versus "circumstances beyond his control" kies ik liever voor het eerste.
Verdummst noch mal.quote:Op vrijdag 29 september 2006 18:29 schreef wonderer het volgende:
De eerstvolgende aflevering is pas in november, trouwens. Sport op Fox
Dat vond ik juist wel weer sterk, omdat het zo'n klap voor zijn ego was. Valt er eens een lekker jong ding voor hem, is dat het gevolg van een ziekte en meent ze het niet echt. Of (en dat zou ballen zijn van de schrijvers en dat maakt het meteen een stuk onwaarschijnlijker) ze komt over een paar maanden weer terug en blijkt toch echte dingen te voelen...quote:Op vrijdag 29 september 2006 19:59 schreef PeRi het volgende:
Jammer wel dat de clou was dat het een weer iets te maken had met een ziekte.
Gelukkig is seizoen 2 aangekomen om mij door die tijd heen te helpen.quote:Op vrijdag 29 september 2006 18:29 schreef wonderer het volgende:
Overigens wel grappig, gister Poison zitten kijken, waar een 82-jarige met een andere aandoening als een blok voor hem valt. Daar was ie vreemd genoeg niet zo van gecharmeerdquote:Op vrijdag 29 september 2006 23:00 schreef NathaN het volgende:
[..]
Dat vond ik juist wel weer sterk, omdat het zo'n klap voor zijn ego was. Valt er eens een lekker jong ding voor hem, is dat het gevolg van een ziekte en meent ze het niet echt. Of (en dat zou ballen zijn van de schrijvers en dat maakt het meteen een stuk onwaarschijnlijker) ze komt over een paar maanden weer terug en blijkt toch echte dingen te voelen...
Volgens mij was dat eerder een trucje van House om van haar af te komen.quote:Op vrijdag 29 september 2006 19:59 schreef PeRi het volgende:
Briljante aflevering, dat jochie op het eind dat oogcontact met hem maakte.! En dat stomme blondje, ik had gedacht dat ie wel iets met dr zou flikken, maar niet dus. Jammer wel dat de clou was dat het een weer iets te maken had met een ziekte.
quote:Op vrijdag 29 september 2006 18:29 schreef wonderer het volgende:
Oftewel: niemand valt voor hem, zonder medische reden. Volgende aflevering: welke ziekte had Cameron onder de leden toen ze achter House aanzat.quote:Op vrijdag 29 september 2006 23:07 schreef wonderer het volgende:
Overigens wel grappig, gister Poison zitten kijken, waar een 82-jarige met een andere aandoening als een blok voor hem valt. Daar was ie vreemd genoeg niet zo van gecharmeerd
Denken jullie trouwens dat de editor zijn ogen wat blauwer maakt? In sommige scenes knalt het echt van het scherm. Prachtig, maar is dat echt?
In oude opnamen zijn zijn ogen ook zo blauw. Jullie moeten eens "Inside the Actors Studio" te pakken zien te krijgen (niet zo moeilijkquote:Op zaterdag 30 september 2006 08:31 schreef NathaN het volgende:
[..]
Oftewel: niemand valt voor hem, zonder medische reden. Volgende aflevering: welke ziekte had Cameron onder de leden toen ze achter House aanzat.
Ik gok dat de ogen een combi zijn van belichting en een filtertje.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |