Goh, wat gek dat er dan toch nog allochtonen bestaan die wel integreren. Als je jou moet geloven is dat onmogelijk vanwege het dikke pantser dat de autochtonen opwerpen waardoor de arme allochtonen niet kunnen integreren, al zouden ze willen......quote:Op donderdag 21 september 2006 16:55 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Laat ik het zo zeggen. Aan de buitenkant kun je iemand niet beoordelen. Aangezien veel autochtonen geen allochtonen in hun kennissenkring hebben, is het niet meer dan logisch dat het niet zichtbaar is.
En neem van mij aan: wanneer veel allochtonen zien dat mensen hun best doen om hun te accepteren, worden er ook veel meer deuren geopend.
Kortom, de autochtoon ontbreekt in de integratiedriehoek van de heer B. Ounty en daarom is zijn mening complete onzin.
uhm, dat wil ik eigenlijk ook beweren ..quote:Op donderdag 21 september 2006 16:37 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
En jij wou beweren dat die ontbrekende partij de autochtonen zijn? Laat me niet lachen man. De meeste autochtonen hebben zeer veel respect voor geintegreerde succesvolle autochtonen.
het ligt idd altijd aan de autochtonenquote:Op vrijdag 22 september 2006 11:15 schreef moussie het volgende:
[..]
uhm, dat wil ik eigenlijk ook beweren ..
het probleem is namelijk juist dat het respect pas begint op het moment dat je idd een geïntegreerde allochtoon bent die het heeft gemaakt .. voor de rest is het spitsroeden lopen om er te komen ..
en dat begint al op school waar sommige autochtone kindjes lekker lopen te schoppen tegen elke allochtoon, want dat doen pa en ma thuis ook en pim fortuyn zei blabla etc etc, en zelfs al weet pa wel onderscheid te maken tussen de "goede" en de "slechte" allochtoon, zijn kind weet dat niet, dat trapt naar iedere allochtoon .. en als je ook maar iets weet van kinderen dan weet je dat die in deze verschrikkelijk wreed kunnen zijn ..
daarmee begon ook destijds het probleem .. de werkloosheid ten gevolge van de oliecrisis werdt ook op de scholen uitgevochten, ik heb oa. geregeld opmerkingen gehoord waarin een allochtoon kind verweten werdt dat zijn vader wel werk had, dat had die van de autochtone pa gestolen ..
wat moet je met zoiets als 6-jarig allochtoontje, wat kan je ermee .. ik persoonlijk denk dat het je een gevoel van machteloosheid geeft, en van daaruit kwaadheid .. leuke emotie om je pubertijd mee te beginnen
dus ja, als je idd wat aan de integratie wil gaan doen zal je ook de autochtonen er eindelijk eens bij moeten betrekken, bvb pa en ma bewust maken van wat voor invloed hun k*topmerkingen over allochtonen aan de ontbijttafel hebben .. je kids nemen het mee naar school en daar gaat het een eigen leven leiden
Soenitische? watte? Alle moslims zijn toch hetzelfde?quote:Op dinsdag 12 september 2006 10:53 schreef Triggershot het volgende:
Ahmaddiya leider? Een moslimvoorman?
Het is in de Soenitische en Shietische wereld unaniem overeengekomen dat de Ahmaddiya beweging non islamitisch is.
Niemand zegt dat getinte mensen minderwaardig zijn,quote:Op vrijdag 22 september 2006 11:49 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Het ligt idd altijd aan de allochtonen
De een hoort thuis dat moslims en getinte mensen minderwaardig zijn.
Je bedoel, je niet hoeft aan te passen aan westerse normen en waarden , en dat niet moslim vrouwen hoeren zijn, ook al zegt iedereen dat mensen gelijk zijn en men in Nederland geemancipeerd is.quote:De ander hoort thuis dat mensen het verdommen ze te accepteren zoals ze zijn.
leraressen die geen hand krijgen van een vader? En bedreigd worden en straffen heeft geen zin want.quote:
En vanaf school wordt dat dus bevestigt, leraressen die geen orde kunnen houden over de kinderen omdat ze te soft zijn en vrienden willen zijn met de kinderen .....
Opnieuw...autochtonen moeten integreren met de HCC?quote:Als dit niet zou gebeuren leren allochtone kinderen snel genoeg dat papa en mama onzin praten...
maar nu leren ze alleen dat papa en mama gelijk hebben
De term "bounty" is een eretitel..... ik vind van wel maar zo wordt die door jullie niet bedoelt:quote:Niemand zegt dat getinte mensen minderwaardig zijn,
quote:Op donderdag 21 september 2006 09:40 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
*Bounty alert*
Surequote:Op vrijdag 22 september 2006 11:52 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Soenitische? watte? Alle moslims zijn toch hetzelfde?
[/sarcasme...]
Snap dat toch, geintegreerde moslims, sociale (tegenover westerlingen) moslims, zijn geen moslims.quote:
Laten we het maar niet hebben wat er in sommige moslimgezinnen wordt geroepen over westerse normen, homo's en joden. Wat vindt een gemiddelde moslimvader ervan als zijn zoon of nog erger dochter thuiskomt met een 'kaaskop'?quote:Op vrijdag 22 september 2006 11:15 schreef moussie het volgende:
[..]
uhm, dat wil ik eigenlijk ook beweren ..
het probleem is namelijk juist dat het respect pas begint op het moment dat je idd een geïntegreerde allochtoon bent die het heeft gemaakt .. voor de rest is het spitsroeden lopen om er te komen ..
en dat begint al op school waar sommige autochtone kindjes lekker lopen te schoppen tegen elke allochtoon, want dat doen pa en ma thuis ook en pim fortuyn zei blabla etc etc, en zelfs al weet pa wel onderscheid te maken tussen de "goede" en de "slechte" allochtoon, zijn kind weet dat niet, dat trapt naar iedere allochtoon .. en als je ook maar iets weet van kinderen dan weet je dat die in deze verschrikkelijk wreed kunnen zijn ..
daarmee begon ook destijds het probleem .. de werkloosheid ten gevolge van de oliecrisis werdt ook op de scholen uitgevochten, ik heb oa. geregeld opmerkingen gehoord waarin een allochtoon kind verweten werdt dat zijn vader wel werk had, dat had die van de autochtone pa gestolen ..
wat moet je met zoiets als 6-jarig allochtoontje, wat kan je ermee .. ik persoonlijk denk dat het je een gevoel van machteloosheid geeft, en van daaruit kwaadheid .. leuke emotie om je pubertijd mee te beginnen
als leraressen in de hogere klassen geen orde meer kunnen houden is er dus duidelijk iets mis gegaan in de eerste jaren, groep 1 t/m 4 zeg maar,waar je de basis leert, ook in de sociale omgang .. !!quote:Op vrijdag 22 september 2006 11:44 schreef stereopenisme het volgende:
[..]
het ligt idd altijd aan de autochtonen
kleine potjes hebben grote oren.....
De een hoort thuis dat vrouwen en homo's minderwaardig zijn
De ander hoort thuis dat mensen het verdommen te integreren
En vanaf school wordt dat dus bevestigt, leraressen die geen orde kunnen houden over moslim jongens daar zij toch maar een vrouw is .....
Als dit niet zou gebeuren leren autochtone kinderen snel genoeg dat papa en mama onzin praten....
maar nu leren ze alleen dat papa en mama gelijk hebben
Oh ze worden stelselmatig de hoek ingetrapt??? LOLquote:Op vrijdag 22 september 2006 12:38 schreef moussie het volgende:
[..]
als leraressen in de hogere klassen geen orde meer kunnen houden is er dus duidelijk iets mis gegaan in de eerste jaren, groep 1 t/m 4 zeg maar,waar je de basis leert, ook in de sociale omgang .. !!
en als je op dat moment al stelselmatig de hoek in wordt getrapt om iets wat anderen hebben gedaan, tja, uiteraard ben je dan een onaangepast, ongeïntegreerd mormel tegen de tijd dat je 10 jaar oud bent, of is het soms normaal om een 5 jarig kind uit te schelden voor terroristenvriendje ?
ah, daar hebben we dat woord weer .. de schuldvraag die wordt door geschoven als een zwarte piet tussen overheid en allochtoon, terwijl de hoofdmoot, de autochtone bevolking in zijn dagelijkse handelingen blijkbaar nergens aan te pas komtquote:Op vrijdag 22 september 2006 12:25 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
[..]
Laten we het maar niet hebben wat er in sommige moslimgezinnen wordt geroepen over westerse normen, homo's en joden. Wat vindt een gemiddelde moslimvader ervan als zijn zoon of nog erger dochter thuiskomt met een 'kaaskop'?
Zolang de statistiek uitwijst dat 3 op de 4 hun kinderen nog laten trouwen met een pas geimporteerde Rifbruid, heb je nog niet echt recht van spreken lijkt me. Werp dan eerst dat traditionele juk eens af, voordat je begint te blaten over dat de schuldvraag bij de autochtonen ligt
er wordt tegenwoordig wat meer op gelet .. maar ja, stelselmatig, helaas, de basis voor de on-geïntegreerdheid wordt al vroeg gelegdquote:Op vrijdag 22 september 2006 12:57 schreef stereopenisme het volgende:
[..]
Oh ze worden stelselmatig de hoek ingetrapt??? LOL
pff, ten eerste is dat alleen maar bijzonder als je er iets bijzonders van maakt, een cultureel verschil dat je zou moeten koesteren ipv borg-verdonks assimileren ..quote:Zal het niet meer zijn dat op ouderavond pappa geen handje schud met een lerares....
Dat ze dan al onbeschoft zijn tegen meisjes,
tja, zoals ik al zei, het begint in groep 1 .. leeftijd 4 jaar .. als die niet kunnen hechten met hun klasgenootjes omdat die hun niet moeten hebben omdat ze moslim zijn zoeken ze een ander groepje om bij te horen, dat is mensen nu eenmaal eigen, groepvorming, ook op die leeftijd al ..quote:Als een 5 jarig kind opmerkingen van thuis herhaalt., toegeven dat het kind er niets aan kan doen, maar het is met de paplepel ingegoten. 6-12 jarigen die juichen als er een aanslag gepleegd is. Of die leuke foto's op de homepage van anja Meulenbelt, die inmiddels verwijderst zijn met 7 jarigen in hamas kleuren met geweertjes.
Hoe kom je erbij dat ik een slachtofferrol aanneem? Ik ben gewoon realist. Ik praat genuanceerd over dit soort onderwerpen, maar je moet problemen wel durven benoemen om te op te lossen.quote:Op vrijdag 22 september 2006 13:22 schreef Mutant01 het volgende:
Volgens mij dVTB is iedereen het er allang over eens dat de schuld per defenitie bij moslims ligt. Niet zo'n slachtofferrol aannemen.
Je praat alsof je leeft in de jaren 1999. Wil je nu hier glashard gaan ontkennen de moslims praktisch overal de schuld van krijgen, met name als het gaat om integratie?quote:Op vrijdag 22 september 2006 14:01 schreef dVTB het volgende:
[..]
Hoe kom je erbij dat ik een slachtofferrol aanneem? Ik ben gewoon realist. Ik praat genuanceerd over dit soort onderwerpen, maar je moet problemen wel durven benoemen om te op te lossen.
Nope , nogmaals autochtonen hoeven zich niet aan te passen.]quote:Op vrijdag 22 september 2006 13:24 schreef moussie het volgende:
er wordt tegenwoordig wat meer op gelet .. maar ja, stelselmatig, helaas, de basis voor de on-geïntegreerdheid wordt al vroeg gelegd
Koesteren?quote:pff, ten eerste is dat alleen maar bijzonder als je er iets bijzonders van maakt, een cultureel verschil dat je zou moeten koesteren ipv borg-verdonks assimileren ..
Ik ken geen Jood die een vrouw niet de hand zal schudden. Sterker ik heb er nog nooit van gehoord. Dat terwijl er een grote joodse gemeenschap is. Als zij dus over hun culturele principes heen kunnen stappen, waarom kunnen jullie dat niet. Of is dit het bewijs van de kleingeestigheid van de volgelingen van Mohammed.quote:ten tweede, het zijn geen joden hoor die geen handen schudden omdat vrouwen vies zijn .. als je nou eens begon met je eigenwijze, persoonlijke interpretatie eruit te laten en te horen waarom dat bij hun zo is
Nieuwsflash: Handen wassen na het zeiken is ook een westerse gewoonte.quote:.. uit respect voor de vrouw .. heel begrijpelijk ergens als je bedenkt dat 9 van de 10 mannen zijn handen niet wast na het zeiken ..
Mits die ze gewaseen heeft zoals in een hygienische westerse cultuur normaal isquote:dat zou me nog eens een nieuwtje zijn, een imam die net van de WC komt en daaarna mevr verdonk verplicht zijn hand te schudden
Als die jongetjes thuis geleerd wordt te integreren is gaat er niets fout. Over het algemeen spelen kinderen samen en is zelfs taal geen probleem. Dus zeker kinderen hebben alle kans zich aan te passen en op dezelfde school dezelfde kansenquote:tja, zoals ik al zei, het begint in groep 1 .. leeftijd 4 jaar .. als die niet kunnen hechten met hun klasgenootjes omdat die hun niet moeten hebben omdat ze moslim zijn zoeken ze een ander groepje om bij te horen, dat is mensen nu eenmaal eigen, groepvorming, ook op die leeftijd al ..
Zorg aan de ontbijttafel dat je kind respect heeft voor leraresen andere meisjes in de klas en de cultuur waar hij zij in opgroeid.quote:dus zorg met je uitspraken aan de ontbijttafel dat je kind de moslim wel wil opnemen in de groep .. dat is het begin van integratie !
Ze zijn schuldig!quote:Op vrijdag 22 september 2006 14:28 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Je praat alsof je leeft in de jaren 1999. Wil je nu hier glashard gaan ontkennen de moslims praktisch overal de schuld van krijgen, met name als het gaat om integratie?![]()
Ik heb niet zo'n zin om over een schuldvraag te discussiëren, eigenlijk. Ik heb daar ook al antwoord op gegeven en ik blijf bij die mening. Het gaat me meer om oplossingsgericht denken. Aanpakken van problemen. Stimuleren van degenen die *willen*, bestraffen van degenen die niet willen en de boel frustreren.quote:Op vrijdag 22 september 2006 14:28 schreef Mutant01 het volgende:
Je praat alsof je leeft in de jaren 1999. Wil je nu hier glashard gaan ontkennen de moslims praktisch overal de schuld van krijgen, met name als het gaat om integratie?![]()
Integratie komt wel degelijk van 2 kanten.quote:Op vrijdag 22 september 2006 14:43 schreef stereopenisme het volgende:
[..]
Ze zijn schuldig!
Autochtonen hoeven niet te integreren hooguit begrip hebben voor een misverstanden.
Als een nieuw aangekomen moslim het de eerste keer verdomt een vrouw de hand te schudden prima, misverstandje. Doet ie het de tweede keer is het geen misverstand maar onwil te integreren
Nee de nieuwkomer heeft te integreren, wij daar zij hierquote:Op vrijdag 22 september 2006 15:09 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Integratie komt wel degelijk van 2 kanten.²
Mee eens. Het heeft zelfs wat fascistisch. Al zie je dit soort redeneringen ook wel bij streng gereformeerden, die voelen zich ook altijd nogal uitverkoren omdat zij de zg enige waarheid in pacht hebben.quote:Op vrijdag 22 september 2006 15:14 schreef Ringo het volgende:
Zolang er "moslims" zijn die een andere "moslim" degraderen omdat die "moslim" niet "moslim" genoeg is, kan het in dit land, deze wereld, alleen maar bergafwaarts gaan. Oogkleppen
fout als ik naar marokko emigreer moet ik me ook aanpassen, hun zullen echt niets doen om het mij makkelijker te maken.quote:Op vrijdag 22 september 2006 15:09 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Integratie komt wel degelijk van 2 kanten.²
quote:Op dinsdag 12 september 2006 11:06 schreef Triggershot het volgende:
[..]
De Islam heeft alleen maar 2 stromingen, shieísme en soenisme, beiden gaan terug naar Mohammed,
dus als tracht je een nieuwe stroming te maken je zult naar een van de beide bronnen moeten verwijzen, en ben je dus ook verbonden aan een van de 2 stromingen, ook Soenisme splitst zich dan weer in 4 grote richtingen, maar het blijven soenieten. Sheiten hebben twaalver imams en allemaal verwijzen ze weer terug naar Ali(reden van splitsing)
Zij, niet hunquote:Op vrijdag 22 september 2006 15:30 schreef GewoneMan het volgende:
[..]
fout als ik naar marokko emigreer moet ik me ook aanpassen, hun zullen echt niets doen om het mij makkelijker te maken.
andersom dus ook niet![]()
zeg ik ergens dat de autochtoon zich moet aanpassen ?quote:Op vrijdag 22 september 2006 14:40 schreef stereopenisme het volgende:
Nope , nogmaals autochtonen hoeven zich niet aan te passen.
wat een gelul, als een jood, japanner of weet ik veel wie het ook niet doet is dat ook normaal .. het is gewoon een stok geworden om mee te slaan, zolang je maar daarop kan lopen hameren hoef je niet naar je eigen intolerante gedrag te kijken immers .. en ja, koesteren .. net zoals jij jouw cultuur gaat koesteren als je naar het buitenland gaat .. zelfs op de vakantie gaat de koffie en de pindakaas meequote:Koesteren?![]()
Het is ronduit onbeleeft. En toont dat men geen respekt voor de Nederlandse (westerse) cultuur heeft.
uhm .. leesvoer over de rol van de vrouw in de abrahamitische gosdienstenquote:Ik ken geen Jood die een vrouw niet de hand zal schudden. Sterker ik heb er nog nooit van gehoord. Dat terwijl er een grote joodse gemeenschap is. Als zij dus over hun culturele principes heen kunnen stappen, waarom kunnen jullie dat niet. Of is dit het bewijs van de kleingeestigheid van de volgelingen van Mohammed.
en jij gaat nu met de hand op je hart beweren dat iedere man dat elke doet ..quote:Nieuwsflash: Handen wassen na het zeiken is ook een westerse gewoonte.
Hygiene heet dat....
hehe, en hoe wil zij dat controleren .. camerabewaking op de pot en beboeten als je wegloopt zonder je handjes netjes te wassen .. met zeep ! ?quote:Mits die ze gewaseen heeft zoals in een hygienische westerse cultuur normaal is
ghehe, dat zeg ik, de kans ligt er, ze moeten hem alleen wel krijgen .. helaas lopen er genoeg van die kleine aapies die papabully met zijn racistische uitspraken nadoenquote:Als die jongetjes thuis geleerd wordt te integreren is gaat er niets fout. Over het algemeen spelen kinderen samen en is zelfs taal geen probleem. Dus zeker kinderen hebben alle kans zich aan te passen en op dezelfde school dezelfde kansen
tuurlijk, zolang iedereen respect heeft voor elkaars cultuur zal er weinig mis gaan dunkt mij ..quote:Zorg aan de ontbijttafel dat je kind respect heeft voor leraresen andere meisjes in de klas en de cultuur waar hij zij in opgroeid.
Als je je kind ophaalt toon dan respekt naar de staf en andere ouders.
Uit de hoofd tekstquote:Op dinsdag 12 september 2006 11:06 schreef Triggershot het volgende:
[..]
De Islam heeft alleen maar 2 stromingen, shieísme en soenisme, beiden gaan terug naar Mohammed,
dus als tracht je een nieuwe stroming te maken je zult naar een van de beide bronnen moeten verwijzen, en ben je dus ook verbonden aan een van de 2 stromingen, ook Soenisme splitst zich dan weer in 4 grote richtingen, maar het blijven soenieten. Sheiten hebben twaalver imams en allemaal verwijzen ze weer terug naar Ali(reden van splitsing)
en dan weer zalvend lullen:quote:Zelf behoort Mahawat Khan tot de Lahore-ahmadiyya, een stroming die in de negentiende eeuw ontstond in wat nu India en Pakistan is. De Lahore-ahmadiyya heeft veel aanhang onder Surinamers maar is bij andere moslims omstreden.
Het geloof van deze man niet eens erkennen. Waarom verbaasd me dat niets, dat is normaal voor sekteleden als jijzelf. Als jij mensen als niet gelovig, dus sektelid kan omschrijven kan ik dat ookquote:Op dinsdag 12 september 2006 11:06 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Oh, we gaan Marokko dus als richtlijn nemen? Mooi, wil ik dat jij elke vrijdag naar de moskee gaat en dat hier in Nederland huis-tuin-en-keuken corruptie wordt ingevoerd.quote:Op vrijdag 22 september 2006 15:30 schreef GewoneMan het volgende:
[..]
fout als ik naar marokko emigreer moet ik me ook aanpassen, hun zullen echt niets doen om het mij makkelijker te maken.
Begrijpend lezen is niet één van je sterkste eigenschappen, of wel?quote:Op vrijdag 22 september 2006 16:04 schreef BansheeBoy het volgende:
Oh, we gaan Marokko dus als richtlijn nemen? Mooi, wil ik dat jij elke vrijdag naar de moskee gaat en dat hier in Nederland huis-tuin-en-keuken corruptie wordt ingevoerd.
Jawel hoor, de bewoners zullen je met open armen ontvangen, ze zullen frans met je spreken als je geen arabisch kan, of pogen engels te spreken etc etc.quote:Op vrijdag 22 september 2006 15:30 schreef GewoneMan het volgende:
[..]
Jij erkende de moslims toch ook nietquote:Op vrijdag 22 september 2006 15:58 schreef stereopenisme het volgende:
[..]
Uit de hoofd tekst
[..]
en dan weer zalvend lullen:
[..]
Het geloof van deze man niet eens erkennen. Waarom verbaasd me dat niets, dat is normaal voor sekteleden als jijzelf. Als jij mensen als niet gelovig, dus sektelid kan omschrijven kan ik dat ook
Stil nou, ga nou geen illusies verstoren.quote:Op vrijdag 22 september 2006 16:19 schreef Mutant01 het volgende:
Jawel hoor, de bewoners zullen je met open armen ontvangen, ze zullen frans met je spreken als je geen arabisch kan, of pogen engels te spreken etc etc.
Waarom moet men zich aanpassen..en aan wat? Zolang iemand de Nederlandse wetten respecteert is er toch geen probleem? Of wel?quote:Op vrijdag 22 september 2006 16:11 schreef dVTB het volgende:
Begrijpend lezen is niet één van je sterkste eigenschappen, of wel?
Hij bedoelde: als je naar Marokko gaat, zul je je daar ook moeten aanpassen. Dus waarom zouden Marokkanen dat hier niet moeten?
Exact, het leuke is dan ook dat een van de meest welvarende landen in de wereld (Amerika) er op immigratie gebied een best "links" beleid op na houd op lokaal niveau. Niemand die je daar zal horen huilen over dat er bepaalde groepen zijn die hun eigen taal behouden of eigen identiteit. Niemand die je hoort huilen over dat er een moskee staat in hun straat etc etc etc. Talloze praatclubjes is de VS rijk, en het systeem werkt aardig in die zin dat iedereen ellkaar ziet als Amerikaan, en niet als moslim, neger, jood of wat dan ook. Hier hebben we termen als allochtoon, moslims en zwarten die maar al te graag door de o zo graag "oplossingzoekende" rechterkant in de mond genomen wordt. "Ja maar, DIE MOSLIMS, willen niet integreren" "Ja maar die Marokkanen (2e/3e generatie al) doen dit". Als je dit aan een Amerikaan vertelt, lacht ie zich kapot.quote:Op vrijdag 22 september 2006 16:24 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Stil nou, ga nou geen illusies verstoren.
Anyways, als jij een minderheid van redelijk formaat vormt in een ander land dan past dat land zich wel degelijk tot op zekere hoogte aan jou aan al was het alleen maar omdat er geld aan te verdienen is of om een bepaald nivo van service te garanderen.
Simpel voorbeeld, de stad New York geeft zijn brochures uit in meerdere talen, iets waarover hier zwaar gevallen wordt want "ze moeten Nederlands leren!", er zijn spaanstalige zenders, winkels enz, dat geldt overigens ook voor andere minderheden en tegelijkertijd noemt rechts Amerika altijd een gidsland. Kortom, zoals gewoonlijk is men aan de rechterkant weer zwaar hypocriet bezig.
Nee, dan is er geen probleem, maar toch ook weer WEL. Dat klinkt dubbel, ik weet het. Ze *veroorzaken* geen probleem, maar *kunnen* wel een probleem zijn, doordat ze volkomen gescheiden van onze samenleving functioneren in hun eigen mini-samenleving.quote:Op vrijdag 22 september 2006 16:25 schreef Tijger_m het volgende:
Waarom moet men zich aanpassen..en aan wat? Zolang iemand de Nederlandse wetten respecteert is er toch geen probleem? Of wel?
Geen idee, maar ik denk niet dat ze het je in dank afnemen als je duidelijk zichtbaar een ketting met kruis draagt, of een kerk wilt stichten. Ook denk ik niet dat je bedje gespreid zal zijn en dat de staat je van een inkomen voorziet, zoals dat hier in Nederland gebeurt. Het is wat Khan zegt: "Je past je niet aan, draagt een burka, vindt het gek dat je bij de sollicitatie wordt afgewezen en je vindt dan dat je recht hebt op een uitkering". - Reageer daar eens op.quote:Op vrijdag 22 september 2006 16:25 schreef Tijger_m het volgende:
Wat bedoel je nu eigenlijk met aanpassen? Moet ik als ik in Marokko ga wonen mij gaan kleden als Marokkanen? Moet ik gaan eten als Marokkanen? Geloven wat zij geloven?
dat is dus niet helemaal waar .. alleen dat het hoofddoek bij ons ruim geleden plaatst heeft gemaakt voor het hoedje (met een knipog naar het zeeuwse meisje) maar een beschaafde vrouw ging het huis niet uit zonder iets op haar hoofd, zonder hoofdbedekking op straat en jij was of een sloeber of een goedkoop hoertje ..quote:Op vrijdag 22 september 2006 16:11 schreef stereopenisme het volgende:
Geen hoofddoekjes in openbare functies en op paspoortfoto's!
Vroeger moesten hoofdoekjes en petten ook af (en moslims houden toch van ouderwets of gelden alleen de vroege middeleeeuwen?)
Dat is in Amerika ook geen probleem gebleken.quote:Op vrijdag 22 september 2006 16:35 schreef dVTB het volgende:
Nee, dan is er geen probleem, maar toch ook weer WEL. Dat klinkt dubbel, ik weet het. Ze *veroorzaken* geen probleem, maar *kunnen* wel een probleem zijn, doordat ze volkomen gescheiden van onze samenleving functioneren in hun eigen mini-samenleving.
Onzin, er lopen Joden rond met keppeltjes en al, Nonnen met van alles en nogwat en voor het stichten van een kerk heb je net zoveel vergunningen nodig als voor een moskee of synagoge. En dat de staat je daar niet in inkomen voorziet, heeft er ook niet mee te maken dat de staat dat niet kan betalen he?quote:Geen idee, maar ik denk niet dat ze het je in dank afnemen als je duidelijk zichtbaar een ketting met kruis draagt, of een kerk wilt stichten. Ook denk ik niet dat je bedje gespreid zal zijn en dat de staat je van een inkomen voorziet, zoals dat hier in Nederland gebeurt. Het is wat Khan zegt: "Je past je niet aan, draagt een burka, vindt het gek dat je bij de sollicitatie wordt afgewezen en je vindt dan dat je recht hebt op een uitkering". - Reageer daar eens op.
Exact!quote:Op vrijdag 22 september 2006 16:37 schreef BansheeBoy het volgende:
Dus doe niet tof: werken, belasting betalen, je netjes gedragen en de taal fatsoenlijk spreken is meer dan voldoende integratie.²
Daarin heb je gelijk, al zou het wat meer mixen met de autochtone bevolking er ook bij mogen staan. Maar helaas zijn er nog velen die dat niet doen om verschillende redenen.quote:Op vrijdag 22 september 2006 16:37 schreef BansheeBoy het volgende:
Dus doe niet tof: werken, belasting betalen, je netjes gedragen en de taal fatsoenlijk spreken is meer dan voldoende integratie.²
En * dat * ligt dus zowel aan de allochtonen als de allochtonen! Het mes snijdt aan 2 kanten!quote:Op vrijdag 22 september 2006 16:57 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
[..]
Daarin heb je gelijk, al zou het wat meer mixen met de autochtone bevolking er ook bij mogen staan. Maar helaas zijn er nog velen die dat niet doen om verschillende redenen.
Dat verhaal over nederlanders in Australie en Canada gaat al jaren niet meer op, het is vooral het beeld dat de nederlanders hier er van hebben. In zowel Australie als Canada worden de nederlandse immigranten tot de best geintegreerde groep gerekend.quote:Op vrijdag 22 september 2006 16:37 schreef BansheeBoy het volgende:
Stoer die gasten die hier stoer doen over aanpassen. Moeten ze die enclaves Nederlanders ééns checken in Canada en Nieuw-Zeeland/Australië waar ze alleen maar (wollig) Nederlands spreken en samen op een klutje wonen. Gasten die zelfs nog het behangmotief hebben wat ze hier haden in de jaren 60. Gasten die vanwege hun gierigheid nog steeds zemelen eten die ze tijdens hun emigratie (in de jaren 60/70) hebben meegenomen in de hoop een goede stoelgang te realiseren.²
Daar ben ik blij om, ze assimileren dus niet, en dat is nou net wat jullie van ons willen. Integreren best, assimileren niet.quote:Op vrijdag 22 september 2006 17:15 schreef Pony-Lover het volgende:
[..]
Dat verhaal over nederlanders in Australie en Canada gaat al jaren niet meer op, het is vooral het beeld dat de nederlanders hier er van hebben. In zowel Australie als Canada worden de nederlandse immigranten tot de best geintegreerde groep gerekend.
Ja maar daar heb je het nu, hoe kun je dan in godsnaam (of allah's voor mijn partquote:Op vrijdag 22 september 2006 16:35 schreef dVTB het volgende:
Nee, dan is er geen probleem, maar toch ook weer WEL. Dat klinkt dubbel, ik weet het. Ze *veroorzaken* geen probleem, maar *kunnen* wel een probleem zijn, doordat ze volkomen gescheiden van onze samenleving functioneren in hun eigen mini-samenleving.
Mjah, en in Nederland is het anders? Er wordt niet door allerlei politici moord en brand geschreeuwd als men een moskee wil bouwen? Geloofsuittingen van moslims worden wel geaccepteerd in nederland? Nou, als ik zo eens lees wat mensen als Wilders roepen dan is dat wel anders en op FOK is ook het nodige te lezen wat nu niet echt duidt op acceptatie.quote:Geen idee, maar ik denk niet dat ze het je in dank afnemen als je duidelijk zichtbaar een ketting met kruis draagt, of een kerk wilt stichten. Ook denk ik niet dat je bedje gespreid zal zijn en dat de staat je van een inkomen voorziet, zoals dat hier in Nederland gebeurt. Het is wat Khan zegt: "Je past je niet aan, draagt een burka, vindt het gek dat je bij de sollicitatie wordt afgewezen en je vindt dan dat je recht hebt op een uitkering". - Reageer daar eens op.
Sterker nog, ik kwam pas nog een honkbaltrainer tegen, spreekt alleen engels en komt uit Amerika.quote:Op vrijdag 22 september 2006 16:57 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
[..]
Daarin heb je gelijk, al zou het wat meer mixen met de autochtone bevolking er ook bij mogen staan. Maar helaas zijn er nog velen die dat niet doen om verschillende redenen.
Da's nou het verschil tussen een westerse en een niet-westerse immigrant, de eerste hoeft niet te integreren en de tweede wel. Hypocriet? Ja, natuurlijk en het mooiste aan dat verhaal is dat Amerikanen de grootste niet-europese groep immigranten zijn in Nederland.quote:Op vrijdag 22 september 2006 18:42 schreef Yildiz het volgende:
Sterker nog, ik kwam pas nog een honkbaltrainer tegen, spreekt alleen engels en komt uit Amerika.
Daar hoor ik nou nooit wat over, over engelssprekenden.
Komt dat nou omdat we het gewoon 'naar' vinden omdat we andere talen niet verstaan, en met onze nationale paranoide denken dat ze het over 'ons' hebben, op een negatieve manier?
Daar heb je helemaal gelijk in en ik weet zeker dat de overgrote meerderheid van de "autochtone" bevolking het daarmee eens is. Er zijn andere groepen, zoals de Molukkers (natuurlijk geen 1-op-1 vergelijking qua situatie), die nog steeds graag binnen eigen gemeenschapjes leven, zoals je dat bijv. in Tiel in delen van de stad hebt. Hoewel het niet ideaal is, is dat prima leefbaar voor beide groepen, zolang alle delen van de stad voor iedereen toegankelijk blijven. Of neem als voorbeeld de China-towns in verschillende grote steden wereldwijd.quote:Op vrijdag 22 september 2006 16:37 schreef BansheeBoy het volgende:
<knip>
Dat is offtopic. En jammer dat niemand meer reageert.quote:Op zondag 24 september 2006 20:10 schreef stereopenisme het volgende:
Molukkers onderscheiden zich hierin dat hen iets beloofd is dat niet is nagekomen.
Alsof 'de' autochtonen wel onderling zo gemakkelijk en frequent met elkaar omgaan.quote:Op vrijdag 22 september 2006 16:57 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
[..]
Molukkers erbij halen is appelen met peren vergelijken.quote:Op maandag 25 september 2006 01:15 schreef keesjeislief het volgende:
[..]
Dat is offtopic. En jammer dat niemand meer reageert..
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |