Mompelt iets over een voorbeeldfunctie...quote:Op maandag 11 september 2006 20:01 schreef Terecht het volgende:
Heb je Balkenende vandaag gezien/ gehoord toen hij een toespraak hield op de Amerikaanse ambassade in Den Haag? Wat een pauper Engels. Die intonatie was te slecht gewoon. Een schande dat onze MP geen cursus Engels spreken heeft gehad ( of in ieder geval daar weinig van opgestoken heeft).
Dat verwachten we wel van hem, natuurlijk.quote:Op maandag 11 september 2006 20:13 schreef Zwansen het volgende:
Reken maar dat Balkie goed engels kan. Beter dan jullie waarschijnlijk.
Ik werd gisteren met mijn neus op de feiten gedrukt, jaquote:Op maandag 11 september 2006 22:26 schreef ScudRaket het volgende:
Kom je er nu al achter dat Nederlanders belachelijk slecht Engels spreken?
hahaquote:
Jah, maar nederlands leren moet ook weer in het engels, aangezien de docenten daar geen afrikaans, indiaas etc kunnen.quote:
dat blijkt gewoon goed engels te zijn voor wat hij wou zeggen.quote:
Mijn leraar op de basisschool zei altijd: tsssree ipv tree (als in: boom)quote:Op dinsdag 12 september 2006 11:36 schreef Henkmanz het volgende:
Net zo vreselijk als mensen die geen THE kunnen zeggen, maar dan gewoon 'SE' zeggen.
En het woord "Tree' heeft niet eens een 'th' klankquote:Op dinsdag 12 september 2006 11:49 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Mijn leraar op de basisschool zei altijd: tsssree ipv tree (als in: boom)
Maar die man sprak altijd met onwijs veel consumptie![]()
Balkie''s Engels is stukken beter dan het Nederlands van Bush en Blair samenquote:Op maandag 11 september 2006 20:12 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Mompelt iets over een voorbeeldfunctie...
Je bent MP en je kan niet eens fatsoenlijk engels praten![]()
Die van mij Buzz als Boesj... en dan nog uitleggen dat het niet hetzelfde is als de president van de US.... (duhhh)quote:Op dinsdag 12 september 2006 11:49 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Mijn leraar op de basisschool zei altijd: tsssree ipv tree (als in: boom)
"De term gaat terug op de bastaardtaal die rond 1900 door Nederlandse havenarbeiders werd gebruikt om te communiceren met de bemanning van steenkolenboten uit Groot-Brittannië."quote:Op dinsdag 12 september 2006 13:40 schreef Biancavia het volgende:
Waar komt die uitdrukking 'steenkolenengels' eigenlijk vandaan?
Normaal zoek ik zelf altijd dingen op voor andere mensen, en nu wilde ik zelf eens een keer gewoon iets kunnen vragen.quote:Op dinsdag 12 september 2006 13:44 schreef lurf_doctor het volgende:
[..]
"De term gaat terug op de bastaardtaal die rond 1900 door Nederlandse havenarbeiders werd gebruikt om te communiceren met de bemanning van steenkolenboten uit Groot-Brittannië."
Aldus Wiki![]()
Wat je natuurlijk ook zelf wel had kunnen opzoeken, maar he, I'm in a good shower![]()
Wat te denken van mensen die geen 'the' zeggen maar "tt<sputter>ss<sputter>hhieee" en daarbij heel overdreven doen alsof ze hun tongtipje er af willen bijtenquote:Op dinsdag 12 september 2006 11:36 schreef Henkmanz het volgende:
Net zo vreselijk als mensen die geen THE kunnen zeggen, maar dan gewoon 'SE' zeggen.
Sinds wanneer is Ian McKellen een Nederlander?quote:Op dinsdag 12 september 2006 13:28 schreef Henkmanz het volgende:
Ik kan me er ook zo aan ergeren in Lord of The Rings, als Gandalf praat over "Middle Ears"
Geen probleem en geen harde gevoelensquote:Op dinsdag 12 september 2006 13:45 schreef Biancavia het volgende:
[..]
Normaal zoek ik zelf altijd dingen op voor andere mensen, en nu wilde ik zelf eens een keer gewoon iets kunnen vragen.
Dat geloof ik best, welke buitenlandse president/politicus spreekt er nou nederlands.quote:Op dinsdag 12 september 2006 13:34 schreef lurf_doctor het volgende:
[..]
Balkie''s Engels is stukken beter dan het Nederlands van Bush en Blair samen![]()
quote:Op dinsdag 12 september 2006 13:54 schreef nog.een.keer het volgende:
[..]
Sinds wanneer is Ian McKellen een Nederlander?
Uh, sorry, maar daar is niets mis mee. In het Engels zijn er ook dialecten en streektalen hoorquote:Op dinsdag 12 september 2006 13:28 schreef Henkmanz het volgende:
[..]
En het woord "Tree' heeft niet eens een 'th' klank. Kun je nagaan
.
Ik kan me er ook zo aan ergeren in Lord of The Rings, als Gandalf praat over "Middle Ears"
Ian McKellen is zo Brits als maar zijn kanquote:Op dinsdag 12 september 2006 15:21 schreef Henkmanz het volgende:
[..]
dat zeg ik nergens toch
.
Ik ergerde me er gewoon aan. Het is een amerikaan die zelf geen engels kan, kun je nagaan.
me 2quote:Op dinsdag 12 september 2006 15:48 schreef Herr_Munk het volgende:
Ik wil hier even graag stoer doen met het feit dat ik zelfs Engels met een Iers accent kan![]()
teh teh 1337!!11!11!11`` of neet sums?quote:Op dinsdag 12 september 2006 16:06 schreef Robar het volgende:
"All u base are belong to us"
Tsja, sommigen hebben er nu eenmaal aanleg voor, een groot deel heeft dat niet.quote:Op dinsdag 12 september 2006 16:16 schreef Natalie het volgende:
Wen er maar aan; de meeste Nederlanders die Engels pogen te spreken, zullen er altijd een vet accent op nahouden. Je herkent ze van mijlenver.
Dat komt ook doordat Engelsen al snel tevreden zijn met de moeite die je neemt om Engels te praten.quote:Op dinsdag 12 september 2006 16:33 schreef Big_Boss_Man het volgende:
Je hoort het als Nederlanders Engels praten. Om een of andere reden beweerd iedereen altijd dat ie 't goed kan en anderen schandalig slecht Engels praten.
In de chemie vallen de NL's vaak door de mand omdat ze het over 'Kélium' en 'Nétrium' hebben (in plaats van 'potassium' en 'sodium').quote:Op dinsdag 12 september 2006 16:33 schreef Big_Boss_Man het volgende:
Je hoort het als Nederlanders Engels praten. Om een of andere reden beweerd iedereen altijd dat ie 't goed kan en anderen schandalig slecht Engels praten.
-edit-quote:Op dinsdag 12 september 2006 16:38 schreef NT-T.BartMan het volgende:
[..]
In de chemie vallen de NL's vaak door de mand omdat ze het over 'Kélium' en 'Nétrium' hebben (in plaats van 'potassium' en 'sodium').
En eigenlijk spreken de meeste niet-engelse landen raar engels.quote:Op dinsdag 12 september 2006 16:16 schreef Natalie het volgende:
Wen er maar aan; de meeste Nederlanders die Engels pogen te spreken, zullen er altijd een vet accent op nahouden. Je herkent ze van mijlenver.
de wereld opblazenquote:Op dinsdag 12 september 2006 20:14 schreef lodi1979 het volgende:
Weet iemand wat de plan voor vandaag is???
Goed planquote:
Ik spiek sekerrrr wel better English dan John Petre Bolsterendingquote:Op maandag 11 september 2006 20:13 schreef Zwansen het volgende:
Reken maar dat Balkie goed engels kan. Beter dan jullie waarschijnlijk.
Muts onze MP moet godverdomme geen Engels spreken. Dat tuig in het buitenland moet gewoon een Nederlandse tolk inhuren en Balkenende moet gewoon in het Nederlands balken!quote:Op maandag 11 september 2006 20:01 schreef Terecht het volgende:
Heb je Balkenende vandaag gezien/ gehoord toen hij een toespraak hield op de Amerikaanse ambassade in Den Haag? Wat een pauper Engels. Die intonatie was te slecht gewoon. Een schande dat onze MP geen cursus Engels spreken heeft gehad ( of in ieder geval daar weinig van opgestoken heeft).
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |