Jah, maar nederlands leren moet ook weer in het engels, aangezien de docenten daar geen afrikaans, indiaas etc kunnen.quote:
dat blijkt gewoon goed engels te zijn voor wat hij wou zeggen.quote:
Mijn leraar op de basisschool zei altijd: tsssree ipv tree (als in: boom)quote:Op dinsdag 12 september 2006 11:36 schreef Henkmanz het volgende:
Net zo vreselijk als mensen die geen THE kunnen zeggen, maar dan gewoon 'SE' zeggen.
En het woord "Tree' heeft niet eens een 'th' klankquote:Op dinsdag 12 september 2006 11:49 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Mijn leraar op de basisschool zei altijd: tsssree ipv tree (als in: boom)
Maar die man sprak altijd met onwijs veel consumptie![]()
Balkie''s Engels is stukken beter dan het Nederlands van Bush en Blair samenquote:Op maandag 11 september 2006 20:12 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Mompelt iets over een voorbeeldfunctie...
Je bent MP en je kan niet eens fatsoenlijk engels praten![]()
Die van mij Buzz als Boesj... en dan nog uitleggen dat het niet hetzelfde is als de president van de US.... (duhhh)quote:Op dinsdag 12 september 2006 11:49 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Mijn leraar op de basisschool zei altijd: tsssree ipv tree (als in: boom)
"De term gaat terug op de bastaardtaal die rond 1900 door Nederlandse havenarbeiders werd gebruikt om te communiceren met de bemanning van steenkolenboten uit Groot-Brittannië."quote:Op dinsdag 12 september 2006 13:40 schreef Biancavia het volgende:
Waar komt die uitdrukking 'steenkolenengels' eigenlijk vandaan?
Normaal zoek ik zelf altijd dingen op voor andere mensen, en nu wilde ik zelf eens een keer gewoon iets kunnen vragen.quote:Op dinsdag 12 september 2006 13:44 schreef lurf_doctor het volgende:
[..]
"De term gaat terug op de bastaardtaal die rond 1900 door Nederlandse havenarbeiders werd gebruikt om te communiceren met de bemanning van steenkolenboten uit Groot-Brittannië."
Aldus Wiki![]()
Wat je natuurlijk ook zelf wel had kunnen opzoeken, maar he, I'm in a good shower![]()
Wat te denken van mensen die geen 'the' zeggen maar "tt<sputter>ss<sputter>hhieee" en daarbij heel overdreven doen alsof ze hun tongtipje er af willen bijtenquote:Op dinsdag 12 september 2006 11:36 schreef Henkmanz het volgende:
Net zo vreselijk als mensen die geen THE kunnen zeggen, maar dan gewoon 'SE' zeggen.
Sinds wanneer is Ian McKellen een Nederlander?quote:Op dinsdag 12 september 2006 13:28 schreef Henkmanz het volgende:
Ik kan me er ook zo aan ergeren in Lord of The Rings, als Gandalf praat over "Middle Ears"
Geen probleem en geen harde gevoelensquote:Op dinsdag 12 september 2006 13:45 schreef Biancavia het volgende:
[..]
Normaal zoek ik zelf altijd dingen op voor andere mensen, en nu wilde ik zelf eens een keer gewoon iets kunnen vragen.
Dat geloof ik best, welke buitenlandse president/politicus spreekt er nou nederlands.quote:Op dinsdag 12 september 2006 13:34 schreef lurf_doctor het volgende:
[..]
Balkie''s Engels is stukken beter dan het Nederlands van Bush en Blair samen![]()
quote:Op dinsdag 12 september 2006 13:54 schreef nog.een.keer het volgende:
[..]
Sinds wanneer is Ian McKellen een Nederlander?
Uh, sorry, maar daar is niets mis mee. In het Engels zijn er ook dialecten en streektalen hoorquote:Op dinsdag 12 september 2006 13:28 schreef Henkmanz het volgende:
[..]
En het woord "Tree' heeft niet eens een 'th' klank. Kun je nagaan
.
Ik kan me er ook zo aan ergeren in Lord of The Rings, als Gandalf praat over "Middle Ears"
Ian McKellen is zo Brits als maar zijn kanquote:Op dinsdag 12 september 2006 15:21 schreef Henkmanz het volgende:
[..]
dat zeg ik nergens toch
.
Ik ergerde me er gewoon aan. Het is een amerikaan die zelf geen engels kan, kun je nagaan.
me 2quote:Op dinsdag 12 september 2006 15:48 schreef Herr_Munk het volgende:
Ik wil hier even graag stoer doen met het feit dat ik zelfs Engels met een Iers accent kan![]()
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |