Zullen we ons verzetten tegen dit leven ?quote:Op zondag 10 september 2006 23:10 schreef sungaMsunitraM het volgende:
Welkom in het echte leven Maikuul.
Ooit kom je erachter dat het leven niet alleen bestaat uit sjiek slippen en frikandellen eten
Echte vrijheidquote:Op zondag 10 september 2006 23:40 schreef Tatutatu het volgende:
Eerst school, dan zoeken naar geschikte baan, dan huisje, boompje, beestje... en waar is je echte vrijheid?
Mee eensquote:Op zondag 10 september 2006 23:40 schreef Tatutatu het volgende:
Een ideale wereld is zonder anderen, zonder regels, zonder ''zo zou je je moeten gedragen''.
Als je gaat rennen in een winkelcentrum denken ze die is helemaal ''Maikuuuled!''.
Eerst school, dan zoeken naar geschikte baan, dan huisje, boompje, beestje... en waar is je echte vrijheid? Kan je je nu echt gewoon gedragen zoals je echt zou willen? Of ben je opgesloten tussen de ''dit is normaal en dit hoe je je moet gedragen'' principes?
Dus we zijn gewoon papagaaien die elkaar nadoen. We gedragen ons zoals wij ons zouden moeten gedragen, althans dat is de norm maar niet echt onze keuze. Het wordt je geleerd dus doe je dat ook zo goed als dat kan.
Maar goed, als je je goed gedraagt kan het opzich nog best wel plezant zijn maar toch ben je nog altijd opgesloten in de ''norm''.
Nee, alleen kinderen hebben tot een bepaalde hoogte nog een echte vrijheid, omdat ze nog niet zijn opgesloten in de door de ouderen oplgegde gedragsregels (wel een beetje natuurlijk) maar ze zijn nog wel zoals ze echt zijn voor een groot gedeelte..
Echt niet. Alsof er geen seks zou zijn in de ideale wereld. Nee, de ideale wereld is als de 10% liefste leukste lekkerste mensen er zijn en al die gemene mensen en die die niet anders kunnen dan zeuren weg.quote:Op zondag 10 september 2006 23:40 schreef Tatutatu het volgende:
Een ideale wereld is zonder anderen
Maar hij weet wel wat zijn toekomst is, scholier zijn is alleen maar een voorproefje op het echte werk.quote:Op zondag 10 september 2006 23:48 schreef Neuralnet het volgende:
Hij heeft wel een punt als hij geen scholier zou zijn.
Ok dat is waar. Ik schreef dit stukje in 20 secondenquote:Op zondag 10 september 2006 23:48 schreef Dipkip het volgende:
[..]
Echt niet. Alsof er geen seks zou zijn in de ideale wereld. Nee, de ideale wereld is als de 10% liefste leukste lekkerste mensen er zijn en al die gemene mensen en die die niet anders kunnen dan zeuren weg.
Alleen mensen met geld zijn geen slaaf van de maatschappij, daarom is het tegenwoordig zo belangrijk dat je veel geld heb.quote:Op zondag 10 september 2006 23:57 schreef renz0r het volgende:
Dat noemen ze: Slaaf van de maatschappij zijn.
Je leeft om belasting te betalen om de megalomane plannen van de boven je gestelden te kunnen laten realiseren.quote:Op zondag 10 september 2006 23:59 schreef BobbyB het volgende:
Ben het niet vaak met Maikuuul eens en ik schaam me om dit te zeggen, maar ik ben het met hem eens.
Als je er bij stil gaat staan vraag je je inderdaad af waarom we in godsnaam op deze pauperwereld zijn. Tegenwoordig leef je om te werken, en niet werken om te leven. Die uitkeringstrekkers zijn zo gek nog niet![]()
Das waar, maar dan nog, zij zijn slimmer. Wij maar hard werken, voor HUN centen.quote:Op maandag 11 september 2006 00:03 schreef Neuralnet het volgende:
Die uitkeringstrekkers zijn er mede de oorzaak van. Als zij er niet waren, dan betaalde je minder belasting en hoefde je minder te werken voor hetzelfde geld.
Klopt, gelukkig vind ik mijn werk ook leuk, dus dat neemt een hoop leed wegquote:Op maandag 11 september 2006 00:05 schreef Schlumberger het volgende:
De truc is om werk te vinden dat leuk is, zodat je een beetje vergeet dat je móet werken.
Maar verder zijn we allemaal inderdaad mieren in een mierennest. Werken zul je!
Ja joh, wrijf het er lekker inquote:Op maandag 11 september 2006 00:07 schreef LXIV het volgende:
[..]
Je leeft om belasting te betalen om de megalomane plannen van de boven je gestelden te kunnen laten realiseren.
In Nederland tenminste.
Vooral de jongeren (15-25) die HBO of lager opgeleid zijn zullen het zwaar krijgen hier. Heel veel en hard werken, nog wel lekker betalen voor de sociale voorzieningen en zekerheden van de rest, maar er zelf nooit meer van profiteren. In het hoogste belastingtarief zitten, maar nooit iets kunnen aftrekken omdat een huis toch onbetaalbaar blijft.
Jullie zijn de slavengeneratie.
Ik werk...quote:Op zondag 10 september 2006 23:48 schreef Neuralnet het volgende:
Hij heeft wel een punt als hij geen scholier zou zijn.
quote:Op zondag 10 september 2006 23:40 schreef Tatutatu het volgende:
Een ideale wereld is zonder anderen, zonder regels, zonder ''zo zou je je moeten gedragen''.
Als je gaat rennen in een winkelcentrum denken ze die is helemaal ''Maikuuuled!''.
Eerst school, dan zoeken naar geschikte baan, dan huisje, boompje, beestje... en waar is je echte vrijheid? Kan je je nu echt gewoon gedragen zoals je echt zou willen? Of ben je opgesloten tussen de ''dit is normaal en dit hoe je je moet gedragen'' principes?
Dus we zijn gewoon papagaaien die elkaar nadoen. We gedragen ons zoals wij ons zouden moeten gedragen, althans dat is de norm maar niet echt onze keuze. Het wordt je geleerd dus doe je dat ook zo goed als dat kan.
Maar goed, als je je goed gedraagt kan het opzich nog best wel plezant zijn maar toch ben je nog altijd opgesloten in de ''norm''.
Nee, alleen kinderen hebben tot een bepaalde hoogte nog een echte vrijheid, omdat ze nog niet zijn opgesloten in de door de ouderen oplgegde gedragsregels (wel een beetje natuurlijk) maar ze zijn nog wel zoals ze echt zijn voor een groot gedeelte..
quote:Let op mijn woord,
we worden soms cyborgen voorgeprogammeerde robots op de automatische piloot.
Op sterk water en brood, of op sterven na dood,
of erger nog, Herman Brood’s modellenbureau.
Alles wordt beïnvloedt, kunstmatig ondergespoten,
zaadjes van planten en bomen, kant en klaar om te klonen.
Kids krijgen een chip in de bips na de geboorte,
en Big Brother behoort tot een van de moderne goden.
We hebben geen sterren nodig om de verre te volgen,
daarvan te voorspellen nee man ik vertel het je zo wel.
Ga maar na waar je gaat, verslaafd of bejaard,
over camera’s waar je staat, informatie wordt als data opgeslagen en bewaard.
Maar door wie... is het in goeie of slechte handen,
wie geeft ze zomaar het recht om te gaan zoeken in jullie bestanden.
Want anders kan je van alle toekomstplannen verwachten.
Je lacht, maar we doen er nu al met z’n allen aan mee,
je loopt ook te pronken met een webcam en telefoontje.
Nu is dat heel gewoon en kan men zelfs niet meer zonder,
een decennium terug was het nog nergens voor nodig toch,
een overbodige luxe toch.
Nu hoor je zoveel tonen en toetsen dat je er niet goed van wordt.
Op de roulette tafel leggen mensen hun verhaal in,
via-via straling met een elektrische lading,
het directe resultaat is waar de rest niet over nadenkt.
Een fout in de bedrading veroorzaakt hersenbeschadiging.
Totale chaos, synthetische aliens,
geven de meeste mensen een intense bevrediging
met materiele dingen, en zo spelen ze gemeen maar slim
je leven door naar de vereniging.
Met foto’s van je hoofd in close-up, scanners op je ogen,
met een dna-test of door middel van een vingerafdruk dringen ze dóór naar binnen,
diep dóór je innelijk, en laten je dingen geloven en ook zo herinneren.
Verdoofd door middelen als tv’s en radio’s,
punt kom het net op, let op de media is groot,
veelvraat lach maar, vreet je buik vol met porties,
tot het zich uiteindelijk buiten proporties
uit tot de....
stuur dan meteen jack bauerquote:Op maandag 11 september 2006 00:56 schreef Myers het volgende:
Op dit moment staat er een bedrag van 27 miljoen dollar op het hoofd van Bin Laden. Amerikanen zijn prutsers dus die vinden hem toch niet, dus ik ben een elite groepje mensen aan het samenstellen om hem op te sporen, te vangen en vervolgens het geld te innen. Misschien dat je er ook nog wel bij kunt, als je interesse hebt moet je even hier al je werkervaring neerzetten en hoeveel episodes van 24 je gezien hebt, vooral dat laatste is erg belangrijk.
Typisch een uitspraak van iemand zonder geldquote:Op maandag 11 september 2006 09:29 schreef Shadowlyse het volgende:
Iedereen is vrij.
De kunst is om een dagbesteding te vinden waar je echt achter staat en wat je leuk vindt. Maak van je hobby je werk en je hoeft nooit meer te werken! (aldus Confusius)
Heel veel geld hebben is geen vrijheid. Vrijheid is jusit als je tevreden en voldaan bent.
Lees het boek: "de monnik die zijn Ferrari verkocht" maar eens. Een aanrader!
Nou....quote:Op maandag 11 september 2006 15:34 schreef Koewam het volgende:
OJAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA En meteen even vergeten dat we 1000 jaar geleden 7 dagen per week werkten om te overleven. ZONDER vakantiedagen.
We hebben 't nog nooit zo goed gehad, en volgens mij kan het ook niet beter....
Eens kijken of je nog zij blij bent met al je geld als er plotseling een naaste overlijd oid. Ben je iemand kwijt maar ja heb wel veel geld.quote:Op maandag 11 september 2006 11:41 schreef Kiteless het volgende:
[..]
Typisch een uitspraak van iemand zonder geld
Hm, moeten er wel matties van je zijn die ook vrij hebben dan anders is het ook zo saai. Hoewel, alles beter als werken.quote:
quote:Op maandag 11 september 2006 17:11 schreef Maikuuul het volgende:
Gare admin die mijn topic naar ONZ verplaatst
Dit is ... al geef ik het zelf toe, het eerste echte serieuze topic van me in KLB en wordtie ook nog in ONZ gezet.
Idd je moet eigenlijk een soort eigen samenleving maken met alle soorten mensen, slagers, kruideniers etc etc, niemand is uit op macht, iedereen vertrouwd elkaar. Je eet alleen wat je nodig hebt, het werk dat je hebt is of melk / andere producten maken en dan lekker normaal leven.
Dat zou pas heerlijk zijn.
Owja en degene die zich dan niet inzetten voor de community krijgt dat een soort straf, maar dit gebeurd niet want iedereen zet zich in.
Het ideale leven wat toch nooit gaat komen
En hoe komen die 'besten' aan het meeste geld? Dacht je dat ze dat op hun schoot geworpen kregen? Of dat hun butler dat kwam brengen op een zilveren dienbladje ofzeauquote:Op maandag 11 september 2006 08:02 schreef Dirktator het volgende:
Hendig sjieke OP en ook nog eens de waarheid! Goed gedaan Maikuuul!![]()
OT: We worden min of meer gedwongen om te leven voor werk omdat we anders onze welvaartspositie verliezen. Ik zie de Verenigde Staten als de grootste aanstichters van dit alles. Zij kennen nauwelijks een sociale zekerheid en een "competitie-cultuur", waarin alleen de besten (lees: de mensen met het meeste geld) overleven. Waarom niet een tandje lager en lekker genieten van het leven? In plaats van een 80-urige werkweek eens lekker vaart minderen en maar 30 uur te werken ofzo. Kun je lekker nog tijd besteden aan het gezin en aan anderen, wat me overigens bevorderend lijkt voor de cohesie in de samenleving.
Maar dan hebje mensen met uberveel robots en die slaan de mensen in elkaar met minder robots > die krijgt zo een Dirktatorship in dat land en dan is nog alles het oude :/quote:Op maandag 11 september 2006 17:44 schreef Sight_key het volgende:
Weet je wat het is beste Maikulllll......er moeten juist meer robots komen, maar dan geen menselijke robots maar echte robots. Er moeten meer echte robots komen die het menselijke werk uit handen gaan nemen.
Doen robots het werk. Kunnen mensen feesten en vakantie vieren.
Zo hoort dat te gaan.
De kracht van automatisering
De hele lap tekst die jij nu hierboven geschreven hebt, gaat over een situatie waarin je al de samenleving zoals deze nu al is voor lief neemt. Maar ga eens terug naar een samenleving waarin geld niét het belangrijkste is. Waar men werkt omdat men in het levensonderhoud moet voorzien, waar men samen dingen met elkaar doet, waar de sociale interactie telt, niet hoeveel salaris je ontvangt.quote:Op maandag 11 september 2006 17:36 schreef M-I-L-F het volgende:
En hoe komen die 'besten' aan het meeste geld? Dacht je dat ze dat op hun schoot geworpen kregen? Of dat hun butler dat kwam brengen op een zilveren dienbladje ofzeau?
Neen! Volstrekt niet waar dus! Men heeft gelijke kansen. Als je te dom bent voor een goede baan, tjeh, dan word je toch vuilnisman? (trouwens het best betaalde ongeschoolde beroep, dus wtf)
Bevorderend voor de cohesie in de samenleving? WTF!
De samenleving wordt in stand gehouden door hard werkende mensen, ondernemers, agenten, huisartsen, accountants. WTF dacht jij, Dirktator, dat de samenleving een soort 'ding' is waar mensen lid van worden? Je vergeet dat mensen de samenleving hebben gecreëerd en in stand houden. Je gaat nu dus nogal kort door de bocht..
Als je geld wilt, moet je ervoor werken, en anders ga je met een vishengel op een lollereiland zitten. Maar dan moet je niet zeuren dat je geen tv hebt... dat je doodgaat als je kanker krijgt en dat iedereen die vishengel van je mag jatten.
![]()
Kinderen zijn gewoon nog te stom om er aan mee te kunnen doen.quote:Op zondag 10 september 2006 23:40 schreef Tatutatu het volgende:Nee, alleen kinderen hebben tot een bepaalde hoogte nog een echte vrijheid, omdat ze nog niet zijn opgesloten in de door de ouderen oplgegde gedragsregels (wel een beetje natuurlijk) maar ze zijn nog wel zoals ze echt zijn voor een groot gedeelte..
Kinderen zijn niet stom en domquote:Op maandag 11 september 2006 18:19 schreef Meneer_de_Hond het volgende:
[..]
Kinderen zijn gewoon nog te stom om er aan mee te kunnen doen.![]()
quote:Op maandag 11 september 2006 18:19 schreef Meneer_de_Hond het volgende:
[..]
Kinderen zijn gewoon nog te stom om er aan mee te kunnen doen.![]()
Hier in Maastricht fiets ik wel eens door de wijk heugemerveld, om maar eens een treffend voorbeeld te verschaffen. Daar heb je werkelijk de meest misdadige, bevooroordeelde en de domste kinderen ooit. Je fietst er voorbij en voor je het weet ben je al door zes vier- to vijfjarigen uitgescholden voor allerhande allochtone minderheidsgroepen die volgens hun papa en mama het voor de hele wijk verpesten. Terwijl ze dat doen werpen ze alle voorwerpen die ze binnen handbereik beschikbaar wordt gesteld, voor, dan wel tegen de fiets of een willekeurige onschuldige voorbijganger die toevallig op die fiets door de wijk reist.quote:Op maandag 11 september 2006 18:23 schreef Sight_key het volgende:
[..]
Kinderen zijn niet stom en dom
Je moest eens weten hoe bijdehand kinderen kunnen zijn
Kinderen zijn nog niet voorgeprogrammeerd en zien veel meer dan je denkt.
Daarna worden kinderen geprogrammeerd op een foute manier, en dan gaat het mooie weg. Dan wordt je volwassen. Je wordt dan niet alleen volwassen, je leert minder goed spontaan te zijn en voor jezelf te praten. Je praat de rest na, en je praat de media na.
De spontaniteit gaat ook weg. Vaak gaat de spontaniteit weg volgens mij.
Vaak is het ook zo dat kinderen niet zo snel een vooroordeel hebben, die oordelen en vooroordelen worden later pas gevormd. Pesten heb je wel maar dat is wat anders.
Kortom: Kinderen zijn eerlijker en onschuldiger en spontaner. En zeker niet dom. Kinderen zijn de toekomst ook. En wij moeten zorgen voor een goede toekomst voor onze kinderenEn wij gaat van de hoogste top in de macht, tot en met de werknemer die papier prikt. Dus zeker ook de ouders.
Deze generatie dusDeze generatie moet zorg dragen voor de volgende generatie en zo gaat dat van generatie op generatie
Een mooi streven heb je daar. Een streven welks ik - sarcasme loosch! - zeker onder de noemer nobel zou plaatsen..quote:Op maandag 11 september 2006 18:09 schreef Dirktator het volgende:
[..]
De hele lap tekst die jij nu hierboven geschreven hebt, gaat over een situatie waarin je al de samenleving zoals deze nu al is voor lief neemt. Maar ga eens terug naar een samenleving waarin geld niét het belangrijkste is. Waar men werkt omdat men in het levensonderhoud moet voorzien, waar men samen dingen met elkaar doet, waar de sociale interactie telt, niet hoeveel salaris je ontvangt.
We moeten niet in een competitie-cultuur terechtkomen vind ik zelf. Als geld en macht het grootste doel zijn, dan verliezen we uit het oog waar het eigenlijk om gaat in dit leven: gelukkig zijn. Natuurlijk zul je hard moeten werken om in je levensonderhoud te kunnen voorzien, maar dit moet niet ten koste gaan van jezelf en bovenal van anderen.
Dit noem ik dan ook niet kort door de bocht.
Allemaal kleine Maikuuulsquote:Op maandag 11 september 2006 19:41 schreef Meneer_de_Hond het volgende:
[..]
Hier in Maastricht fiets ik wel eens door de wijk heugemerveld, om maar eens een treffend voorbeeld te verschaffen. Daar heb je werkelijk de meest misdadige, bevooroordeelde en de domste kinderen ooit. Je fietst er voorbij en voor je het weet ben je al door zes vier- to vijfjarigen uitgescholden voor allerhande allochtone minderheidsgroepen die volgens hun papa en mama het voor de hele wijk verpesten. Terwijl ze dat doen werpen ze alle voorwerpen die ze binnen handbereik beschikbaar wordt gesteld, voor, dan wel tegen de fiets of een willekeurige onschuldige voorbijganger die toevallig op die fiets door de wijk reist.
Dus zo onschuldig zijn ze niet en zeker wel dom!
Dit is natuurlijk maar een greep uit de hedendaagse subcultuur die alle kinderen omvat, maar wel die greep die mijn stelling hierboven beargumenteert.
Daar heb je wel een sterk punt. De luxe waarin we nu leven (medicijnen tegen kanker beschikbaar, veilige leefomgeving, goede infrastructuur enz.), is alleen mogelijk wanneer we zoveel werken als we nu doen.quote:Op maandag 11 september 2006 17:36 schreef M-I-L-F het volgende:
[..]
Als je geld wilt, moet je ervoor werken, en anders ga je met een vishengel op een lollereiland zitten. Maar dan moet je niet zeuren dat je geen tv hebt... dat je doodgaat als je kanker krijgt en dat iedereen die vishengel van je mag jatten.
![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |