Kinderen zijn niet stom en domquote:Op maandag 11 september 2006 18:19 schreef Meneer_de_Hond het volgende:
[..]
Kinderen zijn gewoon nog te stom om er aan mee te kunnen doen.![]()
quote:Op maandag 11 september 2006 18:19 schreef Meneer_de_Hond het volgende:
[..]
Kinderen zijn gewoon nog te stom om er aan mee te kunnen doen.![]()
Hier in Maastricht fiets ik wel eens door de wijk heugemerveld, om maar eens een treffend voorbeeld te verschaffen. Daar heb je werkelijk de meest misdadige, bevooroordeelde en de domste kinderen ooit. Je fietst er voorbij en voor je het weet ben je al door zes vier- to vijfjarigen uitgescholden voor allerhande allochtone minderheidsgroepen die volgens hun papa en mama het voor de hele wijk verpesten. Terwijl ze dat doen werpen ze alle voorwerpen die ze binnen handbereik beschikbaar wordt gesteld, voor, dan wel tegen de fiets of een willekeurige onschuldige voorbijganger die toevallig op die fiets door de wijk reist.quote:Op maandag 11 september 2006 18:23 schreef Sight_key het volgende:
[..]
Kinderen zijn niet stom en dom
Je moest eens weten hoe bijdehand kinderen kunnen zijn
Kinderen zijn nog niet voorgeprogrammeerd en zien veel meer dan je denkt.
Daarna worden kinderen geprogrammeerd op een foute manier, en dan gaat het mooie weg. Dan wordt je volwassen. Je wordt dan niet alleen volwassen, je leert minder goed spontaan te zijn en voor jezelf te praten. Je praat de rest na, en je praat de media na.
De spontaniteit gaat ook weg. Vaak gaat de spontaniteit weg volgens mij.
Vaak is het ook zo dat kinderen niet zo snel een vooroordeel hebben, die oordelen en vooroordelen worden later pas gevormd. Pesten heb je wel maar dat is wat anders.
Kortom: Kinderen zijn eerlijker en onschuldiger en spontaner. En zeker niet dom. Kinderen zijn de toekomst ook. En wij moeten zorgen voor een goede toekomst voor onze kinderenEn wij gaat van de hoogste top in de macht, tot en met de werknemer die papier prikt. Dus zeker ook de ouders.
Deze generatie dusDeze generatie moet zorg dragen voor de volgende generatie en zo gaat dat van generatie op generatie
Een mooi streven heb je daar. Een streven welks ik - sarcasme loosch! - zeker onder de noemer nobel zou plaatsen..quote:Op maandag 11 september 2006 18:09 schreef Dirktator het volgende:
[..]
De hele lap tekst die jij nu hierboven geschreven hebt, gaat over een situatie waarin je al de samenleving zoals deze nu al is voor lief neemt. Maar ga eens terug naar een samenleving waarin geld niét het belangrijkste is. Waar men werkt omdat men in het levensonderhoud moet voorzien, waar men samen dingen met elkaar doet, waar de sociale interactie telt, niet hoeveel salaris je ontvangt.
We moeten niet in een competitie-cultuur terechtkomen vind ik zelf. Als geld en macht het grootste doel zijn, dan verliezen we uit het oog waar het eigenlijk om gaat in dit leven: gelukkig zijn. Natuurlijk zul je hard moeten werken om in je levensonderhoud te kunnen voorzien, maar dit moet niet ten koste gaan van jezelf en bovenal van anderen.
Dit noem ik dan ook niet kort door de bocht.
Allemaal kleine Maikuuulsquote:Op maandag 11 september 2006 19:41 schreef Meneer_de_Hond het volgende:
[..]
Hier in Maastricht fiets ik wel eens door de wijk heugemerveld, om maar eens een treffend voorbeeld te verschaffen. Daar heb je werkelijk de meest misdadige, bevooroordeelde en de domste kinderen ooit. Je fietst er voorbij en voor je het weet ben je al door zes vier- to vijfjarigen uitgescholden voor allerhande allochtone minderheidsgroepen die volgens hun papa en mama het voor de hele wijk verpesten. Terwijl ze dat doen werpen ze alle voorwerpen die ze binnen handbereik beschikbaar wordt gesteld, voor, dan wel tegen de fiets of een willekeurige onschuldige voorbijganger die toevallig op die fiets door de wijk reist.
Dus zo onschuldig zijn ze niet en zeker wel dom!
Dit is natuurlijk maar een greep uit de hedendaagse subcultuur die alle kinderen omvat, maar wel die greep die mijn stelling hierboven beargumenteert.
Daar heb je wel een sterk punt. De luxe waarin we nu leven (medicijnen tegen kanker beschikbaar, veilige leefomgeving, goede infrastructuur enz.), is alleen mogelijk wanneer we zoveel werken als we nu doen.quote:Op maandag 11 september 2006 17:36 schreef M-I-L-F het volgende:
[..]
Als je geld wilt, moet je ervoor werken, en anders ga je met een vishengel op een lollereiland zitten. Maar dan moet je niet zeuren dat je geen tv hebt... dat je doodgaat als je kanker krijgt en dat iedereen die vishengel van je mag jatten.
![]()
Ja inderdaad ! we krijgen shit toegediend dat we nog langer kunnen werken en dergelijkequote:Op maandag 11 september 2006 22:33 schreef Schlumberger het volgende:
[..]
Daar heb je wel een sterk punt. De luxe waarin we nu leven (medicijnen tegen kanker beschikbaar, veilige leefomgeving, goede infrastructuur enz.), is alleen mogelijk wanneer we zoveel werken als we nu doen.
Met andere woorden, we werken onszelf de pleuris, maar krijgen er ook iets voor terug!
Goed punt!quote:Op maandag 11 september 2006 23:15 schreef Maikuuul het volgende:
[..]
Ja inderdaad ! we krijgen shit toegediend dat we nog langer kunnen werken en dergelijke
Nee ik kan het niet painten
Yeaps, doctoren mogen zich dan wel god voelen, ze zijn de schuld van alles o.a dit soort zaken:quote:Op maandag 11 september 2006 23:26 schreef chiren het volgende:
[..]
Goed punt!
Medicijnen laten de zwakkere mensen onder ons langer leven! Zodat ons ras nooit puur kan worden![]()
Klopt, mee eens.quote:Op zondag 10 september 2006 23:59 schreef BobbyB het volgende:
Ben het niet vaak met Maikuuul eens en ik schaam me om dit te zeggen, maar ik ben het met hem eens.
Als je er bij stil gaat staan vraag je je inderdaad af waarom we in godsnaam op deze pauperwereld zijn. Tegenwoordig leef je om te werken, en niet werken om te leven. Die uitkeringstrekkers zijn zo gek nog niet![]()
Ik kreeg laatst mijn eerste brief van 't pensioenfonds, via de instelling waar ik in juni ben aangenomen.quote:Op dinsdag 12 september 2006 09:37 schreef benchMarc het volgende:
[..]
Klopt, mee eens.
Hoeveel mensen hoor je wel niet zeggen: je studententijd is leuk, als je later werkt begint de kutzooi. Nou, als je 40 jaar lang met tegenzin moet gaan werken kun je idd beter uitkeringstrekker worden.
Klopt. Heb 3 maanden thuis gezeten (zonder uitkering though) en dat is echt alles behalve leuk inderdaad. Je moet ook een doel in je leven hebben, maar wat meer vrijheid zou ook niet weg zijn. 3 dagen weekend bijvoorbeeld of kortere werkdagen.quote:Op dinsdag 12 september 2006 09:52 schreef Maeksy het volgende:
[..]
Maar om nu die vrijheid te pakken en maar uitkeringstrekker te woden... nee dank je. Ik heb een half jaar in de bijstand gezeten en het is alles behalve een lolletje.
Hahaquote:Op maandag 11 september 2006 23:15 schreef Maikuuul het volgende:
[..]
Ja inderdaad ! we krijgen shit toegediend dat we nog langer kunnen werken en dergelijke
Als je dat met wat meer vrienden doet kun je mooi iedere dag wat bier zuipen en spareribs eten. Beetje in het café hangen etc. Er is vast wel iets leuks te doenquote:Op dinsdag 12 september 2006 09:59 schreef BobbyB het volgende:
[..]
Klopt. Heb 3 maanden thuis gezeten (zonder uitkering though) en dat is echt alles behalve leuk inderdaad. Je moet ook een doel in je leven hebben, maar wat meer vrijheid zou ook niet weg zijn. 3 dagen weekend bijvoorbeeld of kortere werkdagen.
Nou ja als je dat iedere dag doet is er ook niets speciaals meer aan en gaat dat denk ik op den duur ook zwaar vervelen.quote:Op dinsdag 12 september 2006 10:00 schreef benchMarc het volgende:
[..]
Als je dat met wat meer vrienden doet kun je mooi iedere dag wat bier zuipen en spareribs eten. Beetje in het café hangen etc. Er is vast wel iets leuks te doen
en daar is weer veel geld voor nodig wat je niet krijgt door thuis te zittenquote:Op dinsdag 12 september 2006 10:00 schreef benchMarc het volgende:
[..]
Als je dat met wat meer vrienden doet kun je mooi iedere dag wat bier zuipen en spareribs eten. Beetje in het café hangen etc. Er is vast wel iets leuks te doen
Mits uitkeringquote:Op dinsdag 12 september 2006 10:18 schreef Puckzzz het volgende:
[..]
en daar is weer veel geld voor nodig wat je niet krijgt door thuis te zitten
ja tuurlijk, dat is ook echt een vetpotquote:
Good point, maar toch... als je toch 24/7 in een cafe hangt heb je ook geen woning nodig dus scheelt dat alweerquote:Op dinsdag 12 september 2006 10:57 schreef Puckzzz het volgende:
[..]
ja tuurlijk, dat is ook echt een vetpot
die is niet voor niets zo laag hoor
Bier is zo heel duur nog niet.quote:Op dinsdag 12 september 2006 10:18 schreef Puckzzz het volgende:
[..]
en daar is weer veel geld voor nodig wat je niet krijgt door thuis te zitten
nee als je dan toch met je luie reet de hele dag wil zuipen en vreten moet je vrienden zoeken met werk, die je onderdak bieden, je na drie maanden er weer uittrappen omdat je een klaploper bent, dan weer bij andere vrienden intrekken alwaar de geschiedenis zich herhaalt. Dit zo'n vier keer achter elkaar, dan heb je een jaar lang op je luie reet kunnen zuipen en vreten, maar je hebt geen vrienden meerquote:Op dinsdag 12 september 2006 11:01 schreef BobbyB het volgende:
[..]
Good point, maar toch... als je toch 24/7 in een cafe hangt heb je ook geen woning nodig dus scheelt dat alweer
Gewoon verhuizen naar een nieuwe omgeving en overnieuw beginnen.quote:Op dinsdag 12 september 2006 11:06 schreef Puckzzz het volgende:
[..]
nee als je dan toch met je luie reet de hele dag wil zuipen en vreten moet je vrienden zoeken met werk, die je onderdak bieden, je na drie maanden er weer uittrappen omdat je een klaploper bent, dan weer bij andere vrienden intrekken alwaar de geschiedenis zich herhaalt. Dit zo'n vier keer achter elkaar, dan heb je een jaar lang op je luie reet kunnen zuipen en vreten, maar je hebt geen vrienden meer
Ik geef je een eend voor die 3 koeien.quote:Op dinsdag 12 september 2006 14:13 schreef Henny_Huisman het volgende:
Alles draait om geld in deze wereld.
Ik zeg: AFSCHAFFEN DAT GELD!!!!
Terug naar de RUILHANDEL!!!
Dat jij het zo goed getroffen hebt wil niet zeggen dat anderen die keuze ook maar zo hebben. Sommige mensen kunnen de studie niet betalen of ze kunnen het gewoon niet aan omdat ze niet slim genoeg zijn (noem maar een voorbeeld) om de uiteindelijke droom baan te krijgen.quote:Op dinsdag 12 september 2006 17:36 schreef Dickbride het volgende:
Bullshit man. Je kan toch ook een baan vinden die je LEUK vindt? Ik weet niet hoe het zit met jullie, maar ik werk omdat ik het leuk/interessant/uitdagend vind.
www.spatiegebruik.nlquote:Op dinsdag 12 september 2006 18:26 schreef BobbyB het volgende:
[..]
Dat jij het zo goed getroffen hebt wil niet zeggen dat anderen die keuze ook maar zo hebben. Sommige mensen kunnen de studie niet betalen of ze kunnen het gewoon niet aan omdat ze niet slim genoeg zijn (noem maar een voorbeeld) om de uiteindelijke droom baan te krijgen.
Ik heb dat geluk, gelukkig ook, maar dat geldt lang niet voor iedereen.
Anders ga je niet off topicquote:
Tuurlijk kwam het over. Ik wilde gewoon even wat zeikenquote:Op dinsdag 12 september 2006 20:39 schreef BobbyB het volgende:
[..]
Anders ga je niet off topicwat ik wilde over brengen kwam over blijk baar, dus de bete kenis achter mijn be richt is ook dui delijk, dus niet zeu ren.
![]()
![]()
Ga gewoon een vak leren dan komt t wel goed...quote:Op zondag 10 september 2006 23:07 schreef Maikuuul het volgende:
Als je het nagaat
Vuile homo rotzakken
De meeste mensen denken: whehe Maikuuul heeft een joint gerookt en zich net afgetrokken, dit is echter niet waar.
Ons leven zuigt in principe uberhard, maandag - vrijdag werken * tussentijds missschien een paar leuke dingen doen )
En dan 2 dagen lekker chillen, naja ik 1 dag want ik moet @ zaterdag werken in de Loller1000 dit omdat ik anders op zaterdagavond geen bier kan bestellen in de feesfebrik.
Enfin, dit gedrag kan toch niet door de beugel ?
Wiezoe kunnen we niet iets veranderen dat we de ganse tijd elkaar helpen en hippes zijn ?
Mijn boodschap komt nu aan niemand over maar wacht maar over 20 jaar als ik president ben van de Fallus-eilandengroep in zuid duitsland, dan piepen jullie wel anders
Open er dan een topic overquote:Op dinsdag 12 september 2006 22:36 schreef benchMarc het volgende:
[..]
Tuurlijk kwam het over. Ik wilde gewoon even wat zeiken
Nederland is een land waar we onze vrijheid en zelfstandigheid opgegeven hebben voor een systeem van sociale zekerheid en materiele welvaart.quote:Op vrijdag 15 september 2006 11:26 schreef benchMarc het volgende:
Dit topic verdient verdere discussie...
Met instemming van de meerderheid van mensen die nu allemaal in een tehuis zitten of dood zijn.quote:Op vrijdag 15 september 2006 14:19 schreef LXIV het volgende:
[..]
Nederland is een land waar we onze vrijheid en zelfstandigheid opgegeven hebben voor een systeem van sociale zekerheid en materiele welvaart.
Met instemming van de meerderheid.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |