abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 10 september 2006 @ 13:43:46 #1
93304 Orealo
Tsu Tsu Tsunami!!!
pi_41673229

Welkom in het tweede deel van "Bob gaat naar japan!"

. wat is het grote idee van dit topic?
Nou, ik (bob) ga naar japan, naar alle waarschijnlijkheid volgend jaar, in het eerste topic vroeg ik om wat tips/hints, en al snel waren er goeie discussies op gang gekomen, vandaar dat er een deel 2 van is!

. Naar Japan? hoezo dat dan?
Een droom, passie, lot, noem het maar op.
Ik wil erheen, ik ga erheen, ik wil. (egoistisch? of ambiteus?)

. Wat ga je daar doen dan?
Werken, als leraar (of vertaler) engels/japans.
en wonen.

. Hoe ga je dat doen dan?
Door heel veel moeite te doen, daar ben ik ook bereid toe.
Ik heb alleen maar een mavo(vmbo-tl) diploma.
Ik ben nu bezig met een cursus japans, hierna komt een cursus engels, dat me voorbereid op 't examen voor het 'Certificate of Proficiency in English'
Daarnaast komen ook wat andere papiertjes, daarover later meer, ook op de weblog.

. Weblog?
Dit topic is meer voor discussie over het onderwerp, als je de voorbeidingen wilt lezen, en ook iets wilt leren over Japan (van de cultuur tot de taal, alles wat ik leer post ik!) kom dan eens kijken!
Orealo Goes To Japan!

. Ben je wel goed voorbereid, knul?
Jazeker!
Nu nog niet, maar op het moment van vertrek is alles geregeld, alle papiertjes, visa aanvragen, werk, huis, geld.

:'). Een hele reeks omdat jij zo graag naar japan wilt?
Tja, ja.. maar er valt ook voor jou wat te leren hoor!
En je mening te geven!
Leren doe je vooral op de weblog, daar post ik van elke japanse les die ik doe, samenvattingen, en alle problemen over emigreren worden ook behandeld, het is misschien handig om te lezen als je zelf ook van plan bent te emigreren, ooit.

. Nou succes!
Dankjewel!

[ Bericht 44% gewijzigd door NJ op 14-09-2006 00:08:50 ]
pi_41673353
Cursus Japans dichten heb je in ieder geval al succesvol afgerond zie ik.
Zyggie.
  zondag 10 september 2006 @ 13:50:32 #3
93304 Orealo
Tsu Tsu Tsunami!!!
pi_41673408
quote:
Op zondag 10 september 2006 13:48 schreef Zyggie het volgende:
Cursus Japans dichten heb je in ieder geval al succesvol afgerond zie ik.
Sorry?
  Moderator zondag 10 september 2006 @ 13:57:53 #4
155227 crew  Guppy
dus
pi_41673601
quote:
Op zondag 10 september 2006 13:43 schreef Orealo het volgende:
Ik respecteer jullie mening, echt waar.
Maar ik heb nog een jaar.
Het is kort, dat weet ik.
Maar ik ga, over iets langer dan een jaar ga ik.
dat bedoelt ie.

ik wilde je trouwens niet bashen of wat dan ook, maar ik denk gewoon niet dat het verantwoord is om te gaan lesgeven zonder enige opleiding/vaardigheid als leraar. je moet het vak niet onderschatten.
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_41673671
Ik vind het ook een overhaast iets! zelf zou ik het niet 1.2.3 doen.

Maar ik ben jou niet, wellicht komt alles goed, hou ons op de hoogte
  zondag 10 september 2006 @ 14:02:43 #6
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_41673736
Ik quote mijn sluitpost in het vorige topic nog even:
quote:
Een paar jaar geleden sprak ik in Thailand een Amerikaans-Japans meisje dat in Japan werkte als docente Engels. Zij vertelde dat Japanse kinderen ongelofelijk brutaal en onhandelbaar kunnen zijn, als je niet een heel streng regime in de klas hanteert. De Westerse manier van lesgeven is vaak toch veel softer en communicatiever dan ze daar gewend zijn en met de vrijheid die ze krijgen, kunnen ze gemakkelijk aan de haal gaan.
Het waren echt verhalen in de trant van 'op de tafels dansen en door de ramen naar buiten klimmen'.

Of je nou in Japan werkt of in de Bijlmer, kinderen zijn kinderen en lesgeven is een vak. Ik vind niet dat je daar nonchalant over moet doen, dat is bijna beledigend voor degenen die het wél serieus nemen.

Iemand die op zijn 18de naar Japan afreist met alleen een bewijs van linguistic proficiency in zijn koffer, zonder kennis of ervaring en met een houding van 'het niveau is daar tóch heel laag, dus moet ik het zeker kunnen', die zou ik niet graag als collega hebben. Verdiep je in de materie en neem je werk serieus. We hebben het hier over onderwijs, niet over aardbeienplukken.
Het is niet de bedoeling om je te bashen, ik geef alleen mijn mening, en daarin ben ik nogal streng.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  zondag 10 september 2006 @ 14:02:45 #7
93304 Orealo
Tsu Tsu Tsunami!!!
pi_41673738
quote:
Op zondag 10 september 2006 13:57 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

dat bedoelt ie.

ik wilde je trouwens niet bashen of wat dan ook, maar ik denk gewoon niet dat het verantwoord is om te gaan lesgeven zonder enige opleiding/vaardigheid als leraar. je moet het vak niet onderschatten.
Dat krijgt dankzij een link in het vorige topic een staartje.

Ik ga er niet heen zonder papiertjes, ik wil laten zien wat ik kan, en omdat ze me niet in de eerste instantie op m'n woord zullen geloven, heb ik papiertjes nodig om dat ze laten zien, welke papiertjes ik allemaal mee ga nemen is nog ff zoeken, maar sowieso Certificate of Proficiency in English, en waarschijnlijk ook het TEFL certificaat, maar dat is nog iets verder uitpluizen.
pi_41673806
k dacht zanger bob
k denk dat het aardig zwaar word in japan
  zondag 10 september 2006 @ 14:05:57 #9
93304 Orealo
Tsu Tsu Tsunami!!!
pi_41673832
quote:
Op zondag 10 september 2006 14:02 schreef Ringo het volgende:
Ik quote mijn sluitpost in het vorige topic nog even:
[..]

Het is niet de bedoeling om je te bashen, ik geef alleen mijn mening, en daarin ben ik nogal streng.
Ik snap dat ja.
Maar ik denk ook niet dat het 1.2.3 ga lukken, zoals in mijn vorige post staat, ga ik er met papier heen, ervaring kan ik niet opdoen in zo'n korte tijd.

Ik ben jou ook heel dankbaar voor je linkjes in het vorige topic, daar ga ik veel aan hebben, en veel ga ik zelf ook nog uitzoeken, ik weet dat het goed voelt.

sinds ik met dit plan gekomen ben merk ik wel dat ik beter in m'n vel zit, en meer gemotiveerd ben om alles te gaan doen, iedereen moet een droom hebben! .
  Moderator zondag 10 september 2006 @ 14:09:05 #10
155227 crew  Guppy
dus
pi_41673936
nee, oke, papiertjes heb je ook wel, maar heb je ook een papiertje voor leraar? alleen engels is denk ik niet genoeg? nogmaals, ik weet het natuurlijk niet zeker, maar het moet natuurlijk geen teleurstelling worden als blijkt dat je toch een lerarenopleiding nodig hebt.
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_41674192
"Iemand die op zijn 18de naar Japan afreist met alleen een bewijs van linguistic proficiency in zijn koffer, zonder kennis of ervaring en met een houding van 'het niveau is daar tóch heel laag, dus moet ik het zeker kunnen', die zou ik niet graag als collega hebben. Verdiep je in de materie en neem je werk serieus. We hebben het hier over onderwijs, niet over aardbeienplukken."

besef wel dat als jij heel serieus over je vak doet en de kinderen zulke bengels zijn, dan ben jij degene met problemen, niet zij. Dat zie je bijna overal terug. Je moet je op het nivo houden van hun zodat je nog enigszins geaccepteerd wordt naar me idee
pi_41675676
Deze blijft leuk
Orealo heeft hem al, maar ik kon het niet laten.

Amerikaan die in Japan

なんだっけ
  zondag 10 september 2006 @ 15:30:08 #13
94080 VeX-
HAHA..JIJ hebt HEUL veel POSTS
pi_41676278
^
Ja, die is geweldig.

Maar wil de TS over een jaartje Engels gaan geven op een school in Japan? Dan heb je ten eerste wel wat meer levenservaring nodig. Het lijkt me sowieso al lastiger serieus genomen te worden als buitenlander en dan heb je ook nog je leeftijd tegen. Als het je lukt is dat wel mooi voor je, denk ik. Maar volgens mij onderschat je het een beetje.
Life is just a series of peaks and troughs, yeah. And you don't know whether you're in a trough until you're climbing out, or on a peak, 'till you're coming down. And that's it. - David Brent
pi_41676841
quote:
Op zondag 10 september 2006 15:12 schreef Crashcat het volgende:
Deze blijft leuk

Amerikaan die in Japan

[afbeelding]
haha dat is breast girl!

En als die koters niet willen opletten, boeiend. Uiteindelijk zijn hun degeene die met de problemen zitten en haal jij lekker je geld binnen met niks doen. Schijnt trouwens wel dat die toetsen die ze moeten maken om over te gaan zo idioot simpel zijn dat je ze ook makkelijk kan halen als je helemaal geen reet uitvoert (weet je ook meteen waarom ze dus niet opletten).

Wat betreft je opleiding, anders zeg je toch gewoon dat je half engels bent ofzo? ik betwijfel of het verschil uberhaubt merken als je op een junior of high school komt.
Op zondag 21 oktober 2007 20:47 schreef StefanP het volgende:
300PK is in de autowereld geen 300PK. Klaar.
  zondag 10 september 2006 @ 16:37:18 #15
69994 seto
-|||--------|||-
pi_41678557
Deel 2
Op dinsdag 3 december 2013 21:29 schreef JackieBrown het volgende:
Seto is zo ene baas he
pi_41679305
quote:
Op zondag 10 september 2006 15:49 schreef Kill_em_all het volgende:

[..]

haha dat is breast girl!

En als die koters niet willen opletten, boeiend. Uiteindelijk zijn hun degeene die met de problemen zitten en haal jij lekker je geld binnen met niks doen. Schijnt trouwens wel dat die toetsen die ze moeten maken om over te gaan zo idioot simpel zijn dat je ze ook makkelijk kan halen als je helemaal geen reet uitvoert (weet je ook meteen waarom ze dus niet opletten).

Wat betreft je opleiding, anders zeg je toch gewoon dat je half engels bent ofzo? ik betwijfel of het verschil uberhaubt merken als je op een junior of high school komt.
ze mogen daar geen onvoldoendes geven ofzo omdat dat een soort van belediging is en de japanse cultuur is beetje opgesteld om er voor te zorgen dat je een ander niet lullig laat voelen/zich moet schamen etc. Vandaar dat ze ook voornamelijk gewoon mensen laten slagen, alleen om in erg goeie scholen te komen moet je wel echt wat kunnen
pi_41681423
Volgens mij geven ze wel degelijk onvoldoendes? de vakken die je slecht doet daar krijg je een schildpad bij geplakt op je rapport. En dat ze veel mensen laten slagen, dat gebeurt hier net zo goed. Als er veel mensen blijven zitten is dat namelijk niet al te beste publiciteit dus ga je gewoon over tenzij je het echt grondig verneukt (geloof me, ik kan het weten, ervaring uit eigen hand helaas )

En ze doen trouwens ook niet echt moeilijk over het voor lul zetten van iemand. Lees die link maar eens, staan dus echt dingen in dat leraren ietswat mollige kinderen recht in hun gezicht zeggen dat ze te dik zijn en daar wat aan moeten doen. Respect & Japan word nogal overdreven heb ik het idee.

Tuurlijk moet je wat kunnen voor een echt goede opleiding, maar dan heb je het over mensen die al 18 en ouder zijn, niet over 12 - 16 jarige waar Orealo bij terecht zal komen, die kunnen gewoon bijna niks.

Orealo kan je bij de ambassade trouwens geen info krijgen over wat voor eisen ze stellen aan engels leraren? lijkt mij dat hun daar wel enigzins een idee van zullen hebben.
  zondag 10 september 2006 @ 18:10:41 #18
93304 Orealo
Tsu Tsu Tsunami!!!
pi_41681473
quote:
Op zondag 10 september 2006 18:09 schreef Kill_em_all het volgende:

Orealo kan je bij de ambassade trouwens geen info krijgen over wat voor eisen ze stellen aan engels leraren? lijkt mij dat hun daar wel enigzins een idee van zullen hebben.
Ik ga sowieso voorafgaand aan m'n virum aanvraag even langs met m'n hele hebben en houden (op afspraak natuurlijk) en kijken hoe en wat .
  zondag 10 september 2006 @ 18:12:53 #19
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_41681539
quote:
Op zondag 10 september 2006 18:09 schreef Kill_em_all het volgende:
Deze subsite van de British Council misschien.
pi_41682345
weer een tvp
すれざる ・・SureZal ・・ スレザル
  zondag 10 september 2006 @ 19:01:37 #21
120048 boekenworm
Vastgeroest aan letters
pi_41682954
Je onderschat het onderwijs enorm, het is duidelijk dat je nog nooit voor een klas hebt gestaan. De klassen in Nederland zijn nog enorm vrij, en toch "hangen ze in de gordijnen bij een invaller" Moet je nagaan in Japan, waar de scholen enorm strikt zijn, die kinderen nemen jou echt niet serieus.
En hoe wil je het didactisch aanpakken? Je spreekt zelf niet fatsoenlijk Japans, om les te geven moet je toch wel de moedertaal van je leerlingen spreken, zeker wanneer je een taal aan gaat leren.

Verder heb je je volgens mij nog niet goed in de cultuur ingelezen. Hoezo kom je achter dingen uit het Japanse leven via een forum? Dat had je allang uit boeken etc moeten weten! Overigens zitten de curcussen van LOI onder het niveau dat je nodig hebt in het dagelijkse leven

Maar verder veel succes hoor.
Denkt teveel, is te gelukkig en leeft teveel
  zondag 10 september 2006 @ 19:05:55 #22
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_41683087
Een vriendinnetje zit op dit moment in Bangkok en doet daar de opleiding 'teaching English as a foreign language'.
Daar zijn dus echt opleidingen voor om als niet-native speaker die taal aan mensen te gaan leren.
Dat gaat dan dus op de aanwijs/teken/uitbeeld methode. Want idd spreekt zij geen Thais...
Mss is zoiets nog wel een optie voor je voordat je naar Japan gaat. Ze gaan daar vrij diep in op de manier van lesgeven. Goed Engels spreken is bij lange na niet voldoende.

Ik heb deel 1 niet gelezen dus mss ben ik wel heel dubbelop bezig.
Als je googled op 'teaching English as a foreign language' kom je heel veel websites tegen, oa:
www.onlinetefl.com en http://www.bridgelinguatec.com/

Ondertussen vraag ik me af of LIF de juiste plek is voor dit topic. Is niet GC of TRV een betere plek?
  zondag 10 september 2006 @ 19:11:53 #23
93304 Orealo
Tsu Tsu Tsunami!!!
pi_41683269
quote:
Op zondag 10 september 2006 19:05 schreef Brighteyes het volgende:
Een vriendinnetje zit op dit moment in Bangkok en doet daar de opleiding 'teaching English as a foreign language'.
Daar zijn dus echt opleidingen voor om als niet-native speaker die taal aan mensen te gaan leren.
Dat gaat dan dus op de aanwijs/teken/uitbeeld methode. Want idd spreekt zij geen Thais...
Mss is zoiets nog wel een optie voor je voordat je naar Japan gaat. Ze gaan daar vrij diep in op de manier van lesgeven. Goed Engels spreken is bij lange na niet voldoende.

Ik heb deel 1 niet gelezen dus mss ben ik wel heel dubbelop bezig.
Als je googled op 'teaching English as a foreign language' kom je heel veel websites tegen, oa:
www.onlinetefl.com en http://www.bridgelinguatec.com/

Ondertussen vraag ik me af of LIF de juiste plek is voor dit topic. Is niet GC of TRV een betere plek?
Yep, google heeft nog heel veel leesvoer voor mij .
Ja eigenlijk is TRV beter, maar 't gaat niet zo erg om de reis zelf, maar om het doel, dan is GC denk ik wel beter.
Maar jij hebt ervaring schop 'm maar waar je heen wilt!
  zondag 10 september 2006 @ 19:18:52 #24
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_41683508
Zwiepje naar GC dan maar. Ik denk dat het daar beter past.
  zondag 10 september 2006 @ 19:34:41 #25
52544 RipCore
Sleep is my escape.
pi_41684007
quote:
Op zondag 10 september 2006 18:40 schreef SureZal het volgende:
weer een tvp
Dat mocht toch niet meer?

"Being a procrastinating, instigating, exasperating chameleon is a damn tiring job!"
pi_41684018
Ik wel, TVP!
  zondag 10 september 2006 @ 20:14:48 #27
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_41685390
Toch maar stiekem een tvp
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
  zondag 10 september 2006 @ 20:22:19 #28
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_41685712
Er is hier laatst trouwens een topic over geweest:

Engels doceren in het buitenland met TEFL
pi_41685988
quote:
Moet je nagaan in Japan, waar de scholen enorm strikt zijn, die kinderen nemen jou echt niet serieus.
Het is zelfs zo strikt dat je geeneens verplicht bent om bij de les aanwezig te zijn... Of het spelen van ''kancho'' en dodgedick is heel normaal. Ja het is striktheid ten top daar
quote:
En hoe wil je het didactisch aanpakken? Je spreekt zelf niet fatsoenlijk Japans, om les te geven moet je toch wel de moedertaal van je leerlingen spreken, zeker wanneer je een taal aan gaat leren.
uhm volgens mij weet je niet echt iets over het onderwerp of wel? want dan had je dus geweten dat veel instanties die engels leraren voor in Japan regelen (zoals JET) geen enkele eis hebben bij het spreken van japan. Of het makkelijk les geven is is een tweede maar je hoeft dus geen japans te spreken om daar engels leraar te worden. Ook is er geen enkele eis wat betreft het hebben van ervaring of een opleiding als leraar.

En je vergist je nogal in het niveau engels daarzo heb ik het idee. Dat is echt laag, jij denkt dat je daar komt en die kinderen goed engels moet gaan leren, maar dat is niet zo, je mag al blij zijn als ze uiteindelijk een paar zinnen leren.
quote:
Verder heb je je volgens mij nog niet goed in de cultuur ingelezen. Hoezo kom je achter dingen uit het Japanse leven via een forum? Dat had je allang uit boeken etc moeten weten!
Nee wat in een boek staat geeft een lekker beeld... Je zal een cultuur nooit goed leren kennen als je er niet zelf bent geweest of met mensen spreekt die daar wel zijn geweest.
pi_41688730
Ik denk dat 19 ook te jong is om leraar te zijn. Het verschil met leerlingen is dan te klein.
pi_41690676
Ik gooi hier even een tvp neer. Leuk om te zien dat het op begint te schieten Al denk ik niet dat je echt binnen een jaar in Japan zal zitten, binnen 2 a 2 1/2 jaar moet het haalbaar zijn.
Robert Smith should really cover Coldplays 'Clocks'
And when he'd sing 'Am I part of the cure, or part of the disease?'
We'd all be like: "I know this one!"
pi_41692997
quote:
Op zondag 10 september 2006 21:40 schreef Rapaille het volgende:
Ik denk dat 19 ook te jong is om leraar te zijn. Het verschil met leerlingen is dan te klein.
Dat is opzich wel waar, denk niet dat je een kans maakt als je tussen 16 jarige pubertjes terecht komt. Maar zodra ze niet ouder dan 14 zijn maak je denk nog wel een kans.
pi_41695222
quote:
Op zondag 10 september 2006 19:34 schreef Intronic het volgende:
Ik wel, TVP!
z'n grootste fans mogen dat

Ik denk trouwens dat het handiger is een baan te zoeken op een school buiten Tokyo, in kleinere steden. Daar is het onderwijs niveau wat Engels betreft misschien nog wel slechter en dus de toelatingseisen lager.
  maandag 11 september 2006 @ 08:26:59 #34
1129 buzzer
Jeu de buzzer
pi_41698058
Japan is toch wel zo'n beetje een van de laatste landen waar ik zou willen wonen. Je moet de westerse mentaliteit toch wel heel erg los kunnen laten wil je daar kunnen aarden.
Toch vreemd hoor.. Dat men het over een boek heeft en daarbij de vraag stelt of het ook offline te bekijken is
  maandag 11 september 2006 @ 15:43:30 #35
93304 Orealo
Tsu Tsu Tsunami!!!
pi_41708406
quote:
Op maandag 11 september 2006 00:41 schreef Sh0g het volgende:

[..]

z'n grootste fans mogen dat

Ik denk trouwens dat het handiger is een baan te zoeken op een school buiten Tokyo, in kleinere steden. Daar is het onderwijs niveau wat Engels betreft misschien nog wel slechter en dus de toelatingseisen lager.
True true, zit wat in .

Vooooor de liefhebbers:

Net vandaag eerste studiedag gehad, samenvatting van les 1 is te vinden op de Weblog!
pi_41708690
TVP!

bob, ik heb misschien nog wel wat leuke info voor je
pi_41739647
TVP
Amstelveen de beste
pi_41745289
quote:
Op zondag 10 september 2006 21:40 schreef Rapaille het volgende:
Nonsens, als je een goede uitstraling hebt en serieus bent dan gehoorzamen die lamstralen je wel.
pi_41772045
quote:
Op dinsdag 12 september 2006 19:26 schreef Marruk het volgende:

[..]

Nonsens, als je een goede uitstraling hebt en serieus bent dan gehoorzamen die lamstralen je wel.
EN je bent een stuk langer (mag ik toch hopen) waardoor je wel intimiderend overkomt ^^
すれざる ・・SureZal ・・ スレザル
pi_41772586
Weer iemand die gaat lesgeven

Je kon zeker hier geen vriendin krijgen (serieuze vraag)
pi_41772686
quote:
Op woensdag 13 september 2006 15:45 schreef SureZal het volgende:

[..]

EN je bent een stuk langer (mag ik toch hopen) waardoor je wel intimiderend overkomt ^^
wat is de gemiddelde lengte van een japanner tegenwoordig?

Ik met me 185 voel me al klein als ik door amsterdam/zaandam loop waar de ene na de andere 2 meter lange gozer voorbij komt.... of vrouwen van 180-190... ben zelf bovendien 100% nederlands. Maja het schijnt anderzijds niet goed voor je rug te zijn om zo lang te worden en onhandigheid met reizen in vliegtuig etc dus kan ik aan ene kant ook weer blij zijn
pi_41776429
quote:
Op zondag 10 september 2006 15:12 schreef Crashcat het volgende:
Deze blijft leuk

Amerikaan die in Japan

[afbeelding]
quote:
Anyway, she almost agreed with me on that point. Almost. Until the girl ran by screaming at the top of her lungs, "Breasts! Breasts!"

She doesn't even have them. And since she's Japanese, she probably never will.
...
your dream world is a very scary place to be trapped inside all your life
shine in time until you find your closer to the truth
within you is the truth that your dream world is a very scary place
  woensdag 13 september 2006 @ 19:26:50 #43
146875 aaipod
Primus inter pares
pi_41779016
http://www.asahi-net.or.jp/~AD8Y-HYS/movie.htm << Ff wat algemene informatie voor je excuses als dit al gepost was in het vorige topic.
  woensdag 13 september 2006 @ 19:44:51 #44
93304 Orealo
Tsu Tsu Tsunami!!!
pi_41779657
quote:
Op woensdag 13 september 2006 19:26 schreef aaipod het volgende:
http://www.asahi-net.or.jp/~AD8Y-HYS/movie.htm << Ff wat algemene informatie voor je excuses als dit al gepost was in het vorige topic.
Heheh, die's wel tof.
Wel vet vage wc's, maar ook steeds meer westerse .
pi_41781619
quote:
Op woensdag 13 september 2006 16:02 schreef Poepoog het volgende:
Weer iemand die gaat lesgeven

Je kon zeker hier geen vriendin krijgen (serieuze vraag)
hehe nouja zelfs al zou dat zo zijn, IMO zien Japanse vrouwen er wel heel goed uit (nouja, vooral kwa gezicht dan maar ik heb het meer op een lief uiterlijk dan een sexy uiterlijk). Ow en die MILFS daar zijn trouwens helemaal geweldig lopen er zat rond die het makkelijk winnen van de gemiddelde 25 jarige die ik hierzo rond zie lopen
quote:
wat is de gemiddelde lengte van een japanner tegenwoordig?
Pff zou het niet precies weten maar denk dat het bij vrouwen rond de 1.55 a 1.60 ligt en bij mannen rond de 1.70 a 1.75? Best klein, iemand van 1.60 komt bij mij nog geeneens tot mijn kin. Maar klein is lief
pi_41783347
quote:
Op woensdag 13 september 2006 20:40 schreef Kill_em_all het volgende:

[..]

hehe nouja zelfs al zou dat zo zijn, IMO zien Japanse vrouwen er wel heel goed uit (nouja, vooral kwa gezicht dan maar ik heb het meer op een lief uiterlijk dan een sexy uiterlijk). Ow en die MILFS daar zijn trouwens helemaal geweldig lopen er zat rond die het makkelijk winnen van de gemiddelde 25 jarige die ik hierzo rond zie lopen
[..]

Pff zou het niet precies weten maar denk dat het bij vrouwen rond de 1.55 a 1.60 ligt en bij mannen rond de 1.70 a 1.75? Best klein, iemand van 1.60 komt bij mij nog geeneens tot mijn kin. Maar klein is lief
mannen zijn dan net onder het typische amerikaanse lengte dan.
en vrouwen ook...

weer wat anders dan al die reuzen hier in noord holland
pi_41784282
na lang zoeke heb ik het gevonden:

Japan male 165.6 cm female 153.0 cm
Japan male 171.1 cm female 157.5 cm

http://en.wikipedia.org/wiki/Human_height
al die combis van heigth/length etc etc
volgens de link schijnt een plek in oosteuropa langere mensen te hebben.
Maja ik denk dat noord nederland met gemak boven de 185 gemiddelde stijgt voor mannen
pi_41787738
Nederlanders zijn sowieso heel groot ivm zo'n beetje de meeste andere landen ter wereld. Met 1.85 ben je hier van normale lengte terwijl je in zo'n beetje alle andere landen met 1.85 echt groot bent.
pi_41787948
ja hoi tvp
  woensdag 13 september 2006 @ 23:55:58 #50
93304 Orealo
Tsu Tsu Tsunami!!!
pi_41787999
quote:
Op woensdag 13 september 2006 23:54 schreef outcast_within het volgende:
ja hoi tvp
Hoi!

Ik heb net een tr geplaatst.. maar mod heeft nog niet gezien.. .
Gelijk ff schop omhoog!
  Forum Admin donderdag 14 september 2006 @ 00:09:19 #51
58651 crew  murp
murp
pi_41788413
quote:
Op woensdag 13 september 2006 23:55 schreef Orealo het volgende:

[..]

Hoi!

Ik heb net een tr geplaatst.. maar mod heeft nog niet gezien.. .
Gelijk ff schop omhoog!
gelezen.....
pi_41788471
Nieuwe startpost van orealo maar ook meteen op pagina 2 gezet.

Welkom in het tweede deel van "Bob gaat naar japan!"

. wat is het grote idee van dit topic?
Nou, ik (bob) ga naar japan, naar alle waarschijnlijkheid volgend jaar, in het eerste topic vroeg ik om wat tips/hints, en al snel waren er goeie discussies op gang gekomen, vandaar dat er een deel 2 van is!

. Naar Japan? hoezo dat dan?
Een droom, passie, lot, noem het maar op.
Ik wil erheen, ik ga erheen, ik wil. (egoistisch? of ambiteus?)

. Wat ga je daar doen dan?
Werken, als leraar (of vertaler) engels/japans.
en wonen.

. Hoe ga je dat doen dan?
Door heel veel moeite te doen, daar ben ik ook bereid toe.
Ik heb alleen maar een mavo(vmbo-tl) diploma.
Ik ben nu bezig met een cursus japans, hierna komt een cursus engels, dat me voorbereid op 't examen voor het 'Certificate of Proficiency in English'
Daarnaast komen ook wat andere papiertjes, daarover later meer, ook op de weblog.

. Weblog?
Dit topic is meer voor discussie over het onderwerp, als je de voorbeidingen wilt lezen, en ook iets wilt leren over Japan (van de cultuur tot de taal, alles wat ik leer post ik!) kom dan eens kijken!
Orealo Goes To Japan!

. Ben je wel goed voorbereid, knul?
Jazeker!
Nu nog niet, maar op het moment van vertrek is alles geregeld, alle papiertjes, visa aanvragen, werk, huis, geld.

:'). Een hele reeks omdat jij zo graag naar japan wilt?
Tja, ja.. maar er valt ook voor jou wat te leren hoor!
En je mening te geven!
Leren doe je vooral op de weblog, daar post ik van elke japanse les die ik doe, samenvattingen, en alle problemen over emigreren worden ook behandeld, het is misschien handig om te lezen als je zelf ook van plan bent te emigreren, ooit.

. Nou succes!
Dankjewel!
  Moderator donderdag 14 september 2006 @ 02:36:05 #53
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_41790784
Ik blijf het topic volgen Veel succes orealo
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
pi_41801941
Ik denk dat je trouwens over 5 jaar huilend weer terug bent in Nederland. Ik vind het een beetje dom dat je denkt dat je met een cursus Japs en Engels denkt dat je competent bent om les te geven. En 'les geven' is ook een brede definitie aangezien je het aan volwassenen kunt geven maar ook aan kinderen.

Het zou ook persoonlijk wel eens heel erg alleen kunnen worden. Maar doe wat je goed dunkt, veel emigraties lopen vaak niet echt zo uit als gehoopt was, en al helemaal niet in je eentje.
  donderdag 14 september 2006 @ 14:57:08 #55
93304 Orealo
Tsu Tsu Tsunami!!!
pi_41801990
quote:
Op donderdag 14 september 2006 14:55 schreef Marruk het volgende:
Ik denk dat je trouwens over 5 jaar huilend weer terug bent in Nederland. Ik vind het een beetje dom dat je denkt dat je met een cursus Japs en Engels denkt dat je competent bent om les te geven. En 'les geven' is ook een brede definitie aangezien je het aan volwassenen kunt geven maar ook aan kinderen.

Het zou ook persoonlijk wel eens heel erg alleen kunnen worden. Maar doe wat je goed dunkt, veel emigraties lopen vaak niet echt zo uit als gehoopt was, en al helemaal niet in je eentje.
over 5 jaar? dan ben ik al lang en breed terug in nederland
pi_41803682
Orealo gaat voor een vluggertje

pi_41907144
quote:
Op donderdag 14 september 2006 15:57 schreef Kill_em_all het volgende:
Orealo gaat voor een vluggertje

Hopelijk zonder soa als hij terugkomt
なんだっけ
  zondag 17 september 2006 @ 23:57:21 #58
3185 Adelante
To let it go now
pi_41907420
Volgens mij kun je beter als Geisha gaan werken voor een jaartje daar
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
pi_41908199
Heb je in deel 1 wat meer uitgelegd waarom je naar Japan toe wilt?
Zo ja ; linkje naar deel 1 gaarne
&gt; BTi &lt;
Only the light called darkness can show who i really am...
  maandag 18 september 2006 @ 02:04:36 #60
93304 Orealo
Tsu Tsu Tsunami!!!
pi_41910129
quote:
Op maandag 18 september 2006 00:24 schreef ninja-mod het volgende:
Heb je in deel 1 wat meer uitgelegd waarom je naar Japan toe wilt?
Zo ja ; linkje naar deel 1 gaarne
Tja de OP van deel 1 vind ik niet echt meer kloppen, daarom had ik 'm expres uit deze OP gelaten.
Het staat in het vorige topic wel een beetje uitgelegd, maar hier nog een keer.

Het is de cultuur, het soort mensen.
de levenswijze, de gebruiken.
Er is zoveel aantrekkingskracht .
  maandag 18 september 2006 @ 16:22:12 #61
93304 Orealo
Tsu Tsu Tsunami!!!
pi_41923218
!
Ik heb werk! .
Het aftellen is begonnen!
pi_41923417
quote:
Op donderdag 14 september 2006 00:10 schreef outcast_within het volgende:
Nieuwe startpost van orealo maar ook meteen op pagina 2 gezet.

[knip]
We zitten gewoon nog op pagina 1 hoor ..

En waar heb je werk Orealo ?
All those moments will be lost, like tears in rain... Time to die.
  maandag 18 september 2006 @ 17:32:43 #63
93304 Orealo
Tsu Tsu Tsunami!!!
pi_41924957
Bij de Douwe Egberts, klachten behandeling, verdiend net onder het verwachte 'verdiensten' kopje, maar het is 36 uur per week, dus als ik er nog iets op de zaterdag bij ga doen, komt 't goed!
pi_41925455
quote:
Op maandag 18 september 2006 17:32 schreef Orealo het volgende:
Bij de Douwe Egberts, klachten behandeling
tof, ik moet ook nog ff baantje zoeken.

maareh, hoe kan iemand nu klagen over Douwe Egberts? Als de koffie niet smaakt ligt het toch in 9vd10 gevallen aan de amateur die geen koffie kan zetten of het apparaat dat nooit wordt schoongemaakt. Ik vraag me af of je wat te doen krijgt.

Koffie
pi_41925500
quote:
Bij de Douwe Egberts, klachten behandeling, verdiend net onder het verwachte 'verdiensten' kopje, maar het is 36 uur per week, dus als ik er nog iets op de zaterdag bij ga doen, komt 't goed!
Oh je hebt werk in Nederland ?!

Binnekort maar even naar DE bellen met een klacht
All those moments will be lost, like tears in rain... Time to die.
pi_41943688
quote:
Weet waar je aan begint, ik werk ook 6 dagen per week maar als je daarbij ook nog 2 studies hebt word je daar niet bepaald blij van. Wil natuurlijk niet zeggen dat het niet kan maar ik merk aan mezelf wel dat ik eigelijk helemaal geen tijd/zin meer heb voor de dingen die ik aan het leren was/hobbies.
pi_41945193
Er is een ding wat ik niet helemaal begrijp.
Je gaat engels les geven, dus de kinderen daar spreken geen engels.
Je volgt zelf een cursus japans, dus je japans is ook niet op en top.

Hoe wil je dan vertalingen van engels naar japans gaan doen? Je kunt geen engels tegen die kinderen spreken want dat moeten ze nog leren (je geeft zelf aan dat het niveau erg laag is) En ik denk niet dat je na een cursus japans in Nederland gemakkelijk kunt communiceren met de kinderen. Lesgeven is zoveel meer als het stampen van woordjes.
zoals het potje thuis poept, poept het nergens
_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*
ACWW NWFC id: 2921-2609-9160 nick: tbone Town: Finetown
Fiets
pi_41945911
Ik ben net een weekje terug van Japan; en het land is fantastisch! Maar ik ben bang dat het contact met de Japanners zelf behoorlijk lastig gaat worden. Zodra je je blanke huid laat zien behandelen ze je ook als een toerist; bovendien zullen ze nooit toenadering zoeken. Ik heb een keer geprobeerd te vragen hoe je in de tram moest betalen, maar het meisje werd zo verlegen dat ze bij wijze van spreken in de tram aan de andere kant in een hoekje wegkroop.

Overigens zijn kleine kinderen wel erg enthousiast! Zodra ze je zien lopen (met name als ze in een grote groep zijn) komen ze op je af, willen ze je hand schudden en groeten ze in het engels. Erg grappig.

Ik heb nog wel een keer de Japanese times gelezen, en daar stonden erg veel advertenties in voor leraren engels. Wel stond er bij dat "The applicant must be a native speaker English." En aangezien ze in Japan strikt volgens de regels leven, ben ik bang dat jouw CV snel in de prullenbak kan verdwijnen.... Je kan natuurlijk proberen om bij Huis ten Bosch te werken; wellicht zoeken ze daar wel Nederlanders

Wanneer wil je er eigenlijk heen gaan?
pi_41947278
@ zatoichi als ik zoiets zou meemaken dat ze zo verlegen zijn, zie ik dat alleen maar meer als reden om hun taal nog beter te snappen om me beter te kunnen verwoorden om ze op hun gemak te stellen. Moeilijke zin mjah, maar u get the idea.
pi_41949979
quote:
Op dinsdag 19 september 2006 12:15 schreef koffiegast het volgende:
@ zatoichi als ik zoiets zou meemaken dat ze zo verlegen zijn, zie ik dat alleen maar meer als reden om hun taal nog beter te snappen om me beter te kunnen verwoorden om ze op hun gemak te stellen. Moeilijke zin mjah, maar u get the idea.
the point being?:

*in het japans
rustig meisje... kom maar bij koffiegast op schoot...
pi_41950540
quote:
Op dinsdag 19 september 2006 13:47 schreef outcast_within het volgende:

[..]

the point being?:

*in het japans
rustig meisje... kom maar bij koffiegast op schoot...

nah ik denk dat het alleen maar interessanter/motiverender is als mensen je niet begrijpen, maja wellicht is dat meer iets voor mij
pi_41951404
Natuurlijk; doel is om de volgende keer dat ik naar Japan op vakantie ga, ik en de taal beter beheers, en ik een klasse hoger dan economy kan betalen.. Wat een kutvlucht...
pi_41956397
dat huis den bosch is falliet verklaard.
  dinsdag 19 september 2006 @ 18:07:13 #74
93304 Orealo
Tsu Tsu Tsunami!!!
pi_41957129
quote:
Op dinsdag 19 september 2006 11:25 schreef zatoichi het volgende:
Ik ben net een weekje terug van Japan; en het land is fantastisch! Maar ik ben bang dat het contact met de Japanners zelf behoorlijk lastig gaat worden. Zodra je je blanke huid laat zien behandelen ze je ook als een toerist; bovendien zullen ze nooit toenadering zoeken. Ik heb een keer geprobeerd te vragen hoe je in de tram moest betalen, maar het meisje werd zo verlegen dat ze bij wijze van spreken in de tram aan de andere kant in een hoekje wegkroop.

Overigens zijn kleine kinderen wel erg enthousiast! Zodra ze je zien lopen (met name als ze in een grote groep zijn) komen ze op je af, willen ze je hand schudden en groeten ze in het engels. Erg grappig.

Ik heb nog wel een keer de Japanese times gelezen, en daar stonden erg veel advertenties in voor leraren engels. Wel stond er bij dat "The applicant must be a native speaker English." En aangezien ze in Japan strikt volgens de regels leven, ben ik bang dat jouw CV snel in de prullenbak kan verdwijnen.... Je kan natuurlijk proberen om bij Huis ten Bosch te werken; wellicht zoeken ze daar wel Nederlanders

Wanneer wil je er eigenlijk heen gaan?
Ja klopt, ze willen veel english native speakers, maar ik heb ook advertenties gezien waar dat niet het geval was, in ieder geval niet als vereiste, ik hoop met m'n certificaat en tefl toch wel ergens aan de bak te kunnen!
pi_41957930
Ik vind het echt super dat je dit gaat doen!
Als het niks is, ga je toch gewoon weer terug? Je bent 18!
in je oogbal!
pi_41960587
quote:
Op dinsdag 19 september 2006 17:37 schreef blessed19 het volgende:
dat huis den bosch is falliet verklaard.
het was toch een pretpark of onderdeel ervan?
pi_41968334
quote:
Op dinsdag 19 september 2006 18:07 schreef Orealo het volgende:

[..]

Ja klopt, ze willen veel english native speakers, maar ik heb ook advertenties gezien waar dat niet het geval was, in ieder geval niet als vereiste, ik hoop met m'n certificaat en tefl toch wel ergens aan de bak te kunnen!
Maar is er niks anders te vinden dan engels leraar? je zou denken dat je als westerling toch voor behoorlijk wat dingen geschikter bent dan een Japanner alleen al omdat je zelf westers bent.

En hoe bevalt die LOI cursus Japans? heb er ruim een jaar geleden ook over nagedacht om die te kopen om toen hoorde ik dat ik het beter niet kon doen, maar ik wil er toch graag wel eens aan beginnen.
pi_41988159
quote:
Op dinsdag 19 september 2006 14:42 schreef zatoichi het volgende:
Natuurlijk; doel is om de volgende keer dat ik naar Japan op vakantie ga, ik en de taal beter beheers, en ik een klasse hoger dan economy kan betalen.. Wat een kutvlucht...
Met welke maatschappij vloog je?
Ik ben nu vier keer in Japan geweest, en de laatste twee keer vloog ik met JAL. Een wereld van verschil met KLM en Air France, kan ik je verzekeren.
  woensdag 20 september 2006 @ 18:14:11 #79
93304 Orealo
Tsu Tsu Tsunami!!!
pi_41989310
quote:
Op dinsdag 19 september 2006 18:33 schreef thispicture het volgende:
Ik vind het echt super dat je dit gaat doen!
Als het niks is, ga je toch gewoon weer terug? Je bent 18!
Thats the big plan! !
quote:
Op dinsdag 19 september 2006 23:03 schreef Kill_em_all het volgende:

[..]

Maar is er niks anders te vinden dan engels leraar? je zou denken dat je als westerling toch voor behoorlijk wat dingen geschikter bent dan een Japanner alleen al omdat je zelf westers bent.

En hoe bevalt die LOI cursus Japans? heb er ruim een jaar geleden ook over nagedacht om die te kopen om toen hoorde ik dat ik het beter niet kon doen, maar ik wil er toch graag wel eens aan beginnen.
Cursus is tof, heb al wel ongeveer 80 euro aan ander spul uitgegeven, en veel gedownload, het is een aardig uitgangspunt, maar 't moet niet je hele basis zijn.
Ik ga wel voor het leraar zijn, maar dat kan ook op een conversation school, waar veel wordt geleerd met behulp van de computer, je bent er dan eigenlijk om toezicht te houden, en afhankelijk van de leeftijd speel je spelletjes met ze, of je zingt een liedje..
quote:
Op woensdag 20 september 2006 17:28 schreef Kaijuu het volgende:

[..]

Ik ben nu vier keer in Japan geweest, en de laatste twee keer vloog ik met JAL. Een wereld van verschil met KLM en Air France, kan ik je verzekeren.
Is dat positief of negatief?
pi_41989434
Wel een sbedacht dat Japan al een paar jaar niet meer zit te wachten op mensen die brak Engels en heel brak Japans spreken?
  woensdag 20 september 2006 @ 18:22:30 #81
93304 Orealo
Tsu Tsu Tsunami!!!
pi_41989521
quote:
Op woensdag 20 september 2006 18:18 schreef en_door_slecht het volgende:
Wel een sbedacht dat Japan al een paar jaar niet meer zit te wachten op mensen die brak Engels en heel brak Japans spreken?
Nee eigenlijk niet!
opgelost slotje doei!
ik ga wel naar Utrecht ofzo.
pi_41993302
quote:
Op woensdag 20 september 2006 18:22 schreef Orealo het volgende:

[..]

Nee eigenlijk niet!
opgelost slotje doei!
Zou ik ook doen, Utrecht is namelijk veel beter dan bijvoorbeeld Tokyo
pi_41999222
quote:
Op woensdag 20 september 2006 18:22 schreef Orealo het volgende:
Nee eigenlijk niet!
opgelost slotje doei!
Oke, het klonk wellicht wat lullig, was niet helemaal zo bedoeld. Je moet vooral naar Japan gaan als jij dat wilt, zonder dromen geen succes. Ik heb een deel van de topics doorgelezen, maar weet je al waar je wilt gaan werken? En weet je ook hoeveel gezeik het is om een visum te krijgen/verlengen? Ik spreek voor dat laatste uit ervaring. Zoals je inmiddels wel zult weten zijn Japanners erg vriendelijk en behulpzaam, maar zodra je afwijkt van wat de Japanner normaal vindt, weet hij het ook niet meer en heb je vaak een behoorlijk probleem. En een woning is nu niet echt やすい。
  woensdag 20 september 2006 @ 22:52:30 #84
93304 Orealo
Tsu Tsu Tsunami!!!
pi_42000587
quote:
Op woensdag 20 september 2006 22:25 schreef en_door_slecht het volgende:

[..]

Oke, het klonk wellicht wat lullig, was niet helemaal zo bedoeld. Je moet vooral naar Japan gaan als jij dat wilt, zonder dromen geen succes. Ik heb een deel van de topics doorgelezen, maar weet je al waar je wilt gaan werken? En weet je ook hoeveel gezeik het is om een visum te krijgen/verlengen? Ik spreek voor dat laatste uit ervaring. Zoals je inmiddels wel zult weten zijn Japanners erg vriendelijk en behulpzaam, maar zodra je afwijkt van wat de Japanner normaal vindt, weet hij het ook niet meer en heb je vaak een behoorlijk probleem. En een woning is nu niet echt やすい。
Ik ga in een Guest House wonen, het is goedkoper dan een normale woning, want je deelt een groot pand met wat andere emigranten, het is een heel gezeik om een visum te krijgen ja, en je moet constant werk hebben wil je hem verlengen.
Ik heb vacature's gezien waarvoor ik in aanmerking kom als ik alle papiertjes heb gehaald die ik wil halen.

Er komen sowieso heel veel haken en ogen aan te zitten, maar dat vind ik niet erg, zit er ook over te denken om voordat ik ga een paar maanden in engenland door te brengen om m'n accent een beetje te verbeteren.
Maar dat is nog in de denk fase, hostel is te duur voor langere tijd.
pi_42001020
Ik denk dat je niet je accent moet verbeteren, maar het automatiseren van je engels is handiger. Ook thuis lekker engels lullen kan helpen. Het laatste wat je wilt is dat je met een brits accent op komt dagen dat niet met je stem loopt...combinatie van die twee kan perfect zijn of onverstaanbaar(als je snapt wat ik bedoel..) verder denken Amerikanen dat er dan iets met je is, heb tijdens me reis dit jaar diverse verhalen gehoord en zelf meegemaakt als je met een brits accent opkomt dagen (wat me pa dus heeft )

Kort samengevat: gewoon engels praten thuis(bespaart kosten) en het beetje automatisch krijgen, zelfde met japans zeg maar . Mijn tip.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_42002628
quote:
Is dat positief of negatief?
Positief; JAL valt uitstekend mee te vliegen.
Attent cabinepersoneel, redelijke beenruimte en redelijk voedsel.
pi_42002873
* Crashcat gaat als hij het redt over twee jaar met stage naar Japan werken en studeren voor een jaar

Verken de boel alvast voor me Bob

Meer handige links over Japan hier
なんだっけ
pi_42004287
Wat vindt je familie erg eigenlijk van?
Zyggie.
  Moderator donderdag 21 september 2006 @ 02:19:27 #89
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_42005385
Hey Orealo, hoe gaat het met het leren van Japans? Kun je al wat zinnetjes zeggen?

Ik vind het echt een puik plan Wonen in het buitenland vormt je echt, heb het ook gedaan
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
pi_42006949
quote:
Op woensdag 20 september 2006 17:28 schreef Kaijuu het volgende:

[..]

Ik vloog met JAL. Ik ben niet ontevreden over de maatschappij waarmee ik vloog; maar vooral met het feit dat na acht uur echt een goeie houding meer aan kunt nemen, allebei je billen slapen en je weer over twee mensen heen moet klimmen om naar het toilet te kunnen...

Maar ja dat is maar eventjes; dus zeker de moeite waard om in zo'n land te komen!
  vrijdag 22 september 2006 @ 10:15:42 #91
93304 Orealo
Tsu Tsu Tsunami!!!
pi_42040465
quote:
Op donderdag 21 september 2006 02:19 schreef MaJo het volgende:
Hey Orealo, hoe gaat het met het leren van Japans? Kun je al wat zinnetjes zeggen?

Ik vind het echt een puik plan Wonen in het buitenland vormt je echt, heb het ook gedaan
Het gaat redelijk goed!
De laatste tijd wat minder door werk enzo, maar ik blijf oefenen (ook onderwerg, als ik iets zie noem in in m'n hoofd het japanse woord ervoor.)

Op m'n werk werk ik veel met cijfers, dus daar oefen in het tellen mee. .
pi_42041785
quote:
Op woensdag 20 september 2006 22:52 schreef Orealo het volgende:
Ik ga in een Guest House wonen, het is goedkoper dan een normale woning, want je deelt een groot pand met wat andere emigranten, het is een heel gezeik om een visum te krijgen ja, en je moet constant werk hebben wil je hem verlengen.
Weet je al waar je gaat zitten? Het maakt nogal een groot verschil in hoe behulpzaam een immigration office is. (Zo ben ik in Tokyo en Mito geweest voor een mizerige 15 dagen verlenging. In Tokyo: "sorry vriend, je kan het proberen via Korea, maar dat mag ik eigenlijk niet zeggen". In Mito: "Oke, 15 dagen zei je? Heb je al eerder verlangd? En heb je een brief van je werkgever? Prima!" En huppa, sticker erbij.
  vrijdag 22 september 2006 @ 11:12:59 #93
93304 Orealo
Tsu Tsu Tsunami!!!
pi_42041857
quote:
Op vrijdag 22 september 2006 11:10 schreef en_door_slecht het volgende:

[..]

Weet je al waar je gaat zitten? Het maakt nogal een groot verschil in hoe behulpzaam een immigration office is. (Zo ben ik in Tokyo en Mito geweest voor een mizerige 15 dagen verlenging. In Tokyo: "sorry vriend, je kan het proberen via Korea, maar dat mag ik eigenlijk niet zeggen". In Mito: "Oke, 15 dagen zei je? Heb je al eerder verlangd? En heb je een brief van je werkgever? Prima!" En huppa, sticker erbij.
Tja waar precies weet ik niet, waar ik aangenomen kan worden denk ik.
Tevens wil ik werk hebben voordat ik erheen ga, zodat ik er niet kom met een tourist visa, maar met een working visa.
Dat is mogelijk.

Dat hele gebeuren met korea enzo waag ik me liever niet aan..
pi_42070928
quote:
Op vrijdag 22 september 2006 11:12 schreef Orealo het volgende:

[..]

Tja waar precies weet ik niet, waar ik aangenomen kan worden denk ik.
Tevens wil ik werk hebben voordat ik erheen ga, zodat ik er niet kom met een tourist visa, maar met een working visa.
Dat is mogelijk.

Dat hele gebeuren met korea enzo waag ik me liever niet aan..
Je kan een tourist visa niet omzetten in een werkvisum. Je MOET dus werk hebben voordat je naar Japan komt, volgens mij moet je dat werkvisum zelfs in NL ophalen, dat kan b.v. niet in Korea of aan de grens. (Verstandige keus dus om te gaan met een baan op zak.)
pi_42071483
Ik betwijfel nog steeds het succes van deze plannen.

Om te beginnen ben ik ervan overtuigd dat je zonder didactische kennis géén fatsoenlijk les kan geven. Ook al stellen ze er geen eisen aan didactische kennis, je zult het toch echt nodig hebben. En dat heb ik dan al gemerkt uit de perioden dat ik wat bijles gaf in bedrijfseconomie aan jongerejaars. Dan heb je een klasje van 6 of 7 voor je neus die je kunnen verstaan, de gemotiveerd zijn en dan nog is het moeilijk genoeg. In japan zal je worden aangekeken als een buitenlander, die beperkt is in zijn communicatie in het Japans en ook niet het niveau van native speaker in engles heeft.

Verder denk ik dat je met nog geen 2 jaar simpelweg te weinig levenservaring hebt om op te kunnen staan tegen over een groep pubers. En dat je over het algemeen te makkelijk denkt over het wonen en leven in een totaal andere maatschapij. Engeland waar ik een jaar gewoond heb viel al tegen wat betreft cultuur verschillen, die waren al veel groter dan verwacht.

Verder kan ik je gewoon aanraden om wat dieper te gaan graven in de kennis over de japanse samenleving, Lees bijvoorbeeld: Japan, De onzichtare drijfveren van een wereldmacht van K.G. van Wolferen. (of beter nog de engelse versie: The Enigma of Japanese power) Van Wolferen woonde op moment van schrijven (eerste uitgave is uit '89) 25 jaar in Japan als correspondent voor het NRC.
  zaterdag 23 september 2006 @ 11:12:45 #96
93304 Orealo
Tsu Tsu Tsunami!!!
pi_42071616
quote:
Op zaterdag 23 september 2006 11:05 schreef Fixers het volgende:
Ik betwijfel nog steeds het succes van deze plannen.
Doen we dat niet allemaal?
Er zitten veel problemen bij ja, die allemaal opgelost gaan worden .
quote:
Om te beginnen ben ik ervan overtuigd dat je zonder didactische kennis géén fatsoenlijk les kan geven. Ook al stellen ze er geen eisen aan didactische kennis, je zult het toch echt nodig hebben. En dat heb ik dan al gemerkt uit de perioden dat ik wat bijles gaf in bedrijfseconomie aan jongerejaars. Dan heb je een klasje van 6 of 7 voor je neus die je kunnen verstaan, de gemotiveerd zijn en dan nog is het moeilijk genoeg. In japan zal je worden aangekeken als een buitenlander, die beperkt is in zijn communicatie in het Japans en ook niet het niveau van native speaker in engles heeft.
Ik heb meer een idee om op een conversation school les te gaan geven.
Daar heb je ook verschillende gradaties, maar het is persoonlijker, en met minder mensen dan een hele klas.
Lijkt me ook makkelijker.

[qoute]
Verder denk ik dat je met nog geen 2 jaar simpelweg te weinig levenservaring hebt om op te kunnen staan tegen over een groep pubers. En dat je over het algemeen te makkelijk denkt over het wonen en leven in een totaal andere maatschapij. Engeland waar ik een jaar gewoond heb viel al tegen wat betreft cultuur verschillen, die waren al veel groter dan verwacht.
[/quote]

ik kan me heel goed aanpassen, heb al wel eens tegen een groep pubers gestaan en mijn mening moeten opdragen .
Maar je hebt een punt.
quote:
Verder kan ik je gewoon aanraden om wat dieper te gaan graven in de kennis over de japanse samenleving, Lees bijvoorbeeld: Japan, De onzichtare drijfveren van een wereldmacht van K.G. van Wolferen. (of beter nog de engelse versie: The Enigma of Japanese power) Van Wolferen woonde op moment van schrijven (eerste uitgave is uit '89) 25 jaar in Japan als correspondent voor het NRC.
Gaan we zeker doen, als ik financieel wat breder zit en de studie een beetje back on track is wil ik best dat boek lezen!
  Moderator zaterdag 23 september 2006 @ 16:35:40 #97
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_42078623
quote:
Op vrijdag 22 september 2006 10:15 schreef Orealo het volgende:

[..]

Het gaat redelijk goed!
De laatste tijd wat minder door werk enzo, maar ik blijf oefenen (ook onderwerg, als ik iets zie noem in in m'n hoofd het japanse woord ervoor.)

Op m'n werk werk ik veel met cijfers, dus daar oefen in het tellen mee. .
Goed zo Is slim om het tijdens het werk in je hoofd te oefenen. Ik denk dat de truc ook is om het zoveel mogelijk te spreken, dan leer je het het snelst. Je had toch ook een japanse vriend? Misschien verstandig om op den duur met hem alleen nog maar japans te spreken. Succes ermee!
  zondag 24 september 2006 @ 10:28:51 #98
34586 kepler
No bounce, no play
pi_42088287
@Orealo

volgens mij heb ik het ook al gezegd in het vorige topic, maar waarom ga je niet eerst met een georganiseerde studie-reis (of iets in de richting) voor een paar maanden naar Japan? Dan kan je veel Japans oefenen en misschien in die periode een baan vinden voor langere tijd. Mocht het niks worden, of je vind geen baan, dan kan je altijd nog terug naar NL en het eventueel een jaar later nogmaals proberen. Op die manier heb je dus de eerste paar maanden in Japan alles al geregeld, en kan je gelijk je Japans veel verbeteren. Het lijkt me namelijk verstandig om eerst een paar maanden Japans te praten (dus echt met andere Japanners in Japan) voordat je les gaat geven.

Een cursus Japans is leuk en goed voor de basis, maar een taal echt spreken leer je pas in het land zelf
The line is a dot to you!
  maandag 25 september 2006 @ 11:34:51 #99
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_42108720
quote:
Op donderdag 14 september 2006 14:57 schreef Orealo het volgende:

[..]

over 5 jaar? dan ben ik al lang en breed terug in nederland
Voor hoe lang wil je nu gaan? Wil je echt voor altijd emigreren? Of is je plan om het een paar jaar te doen en dan weer terug naar Nederland te komen?
  maandag 25 september 2006 @ 11:38:11 #100
93304 Orealo
Tsu Tsu Tsunami!!!
pi_42108787
quote:
Op zondag 24 september 2006 10:28 schreef kepler het volgende:
@Orealo

volgens mij heb ik het ook al gezegd in het vorige topic, maar waarom ga je niet eerst met een georganiseerde studie-reis (of iets in de richting) voor een paar maanden naar Japan? Dan kan je veel Japans oefenen en misschien in die periode een baan vinden voor langere tijd. Mocht het niks worden, of je vind geen baan, dan kan je altijd nog terug naar NL en het eventueel een jaar later nogmaals proberen. Op die manier heb je dus de eerste paar maanden in Japan alles al geregeld, en kan je gelijk je Japans veel verbeteren. Het lijkt me namelijk verstandig om eerst een paar maanden Japans te praten (dus echt met andere Japanners in Japan) voordat je les gaat geven.

Een cursus Japans is leuk en goed voor de basis, maar een taal echt spreken leer je pas in het land zelf
Zit wat in, ga ik even naar kijken!
quote:
Op maandag 25 september 2006 11:34 schreef Lonewolf2003 het volgende:

[..]

Voor hoe lang wil je nu gaan? Wil je echt voor altijd emigreren? Of is je plan om het een paar jaar te doen en dan weer terug naar Nederland te komen?
Het plan is vooralsnog 1 jaar.
Mocht het goed uitvallen en heb werk voor langere tijd, dan wordt dat wel verlengd.
Plan is om 1 jaar daar te zitten, en dan hier een HBO opleiding te doen (iets wat erop aansluit, japanologie, of leraar engels, iets in die richting) en dan voor langere tijd weer terug te gaan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')