quote:Op zaterdag 9 september 2006 20:16 schreef Spuuglokje het volgende:
Meaghan, wat heerlijk dat Jillian met plezier naar haar nieuwe school gaat. Ik ben nu tijdelijk verlost van het aanhoren van dat domme gemuts van sommige moeders onderling, omdat Sterre vanaf groep 3 zelf naar huis mag lopen. Als Tristan volgende maand naar de basisschool gaat, sta ik er weer tussen.![]()
dat is uit "Lang zullen ze lezen"quote:Op maandag 11 september 2006 10:18 schreef Rewimo het volgende:
Knap hoor van Bo
Wij hoeven nu maar 5 minuten te lopenChristan was wel een beetje onder de indruk van zijn nieuwe klas, maar hij vond het geloof ik ook wel leuk en spannend. Ben heel benieuwd naar zijn verhaal vanmiddag. Ze leren overigens een methode die ik niet ken: Jos en Kas, een jongetje en een hond. Gelukkig allemaal letters die hij al kent, hij heeft natuurlijk het begin gemist maar dat zal best goedkomen.
Hij kende al wat letters omdat ze in de kleutergroepen ook al spelenderwijs kennis maakten met letters en woorden. Hij had in de zomervakantie ook ineens door hoe hij woorden moet 'hakken en plakken' dus uitspellen en daar een woord van maken. Als ze dat eenmaal kunnen gaat het heel snelquote:Op maandag 11 september 2006 18:23 schreef livelink het volgende:
Dat gaat echt heel snel, ja.
Kende jouw zoon de letters al voordat hij in groep 3 kwam, Maneki.Neko? Of heeft hij het echt allemaal in deze week geleerd?
Nu je het zegtquote:Op maandag 11 september 2006 18:35 schreef mariekje1984 het volgende:
dat is uit "Lang zullen ze lezen"
de site is [url]http://www.langzullenzelezen.nl/[url]
Hier ookquote:Op dinsdag 12 september 2006 16:46 schreef Igraine het volgende:
Bij ons was het ook boom-roos-vis en ik ben zelfs al 32! Maar ik kan dan ook niet meer heel het rijtje opnoemen
Ik ken het rijtje ook niet precies. Weet alleen dat de plaatjes tegenwoordig tenminste overeen komen met het woord er onder wat vroeger niet altijd het geval was.quote:Op dinsdag 12 september 2006 20:26 schreef Maneki.Neko het volgende:
Oudste hier leert het rijtje ik-maan-roos-sok-pen-teen ofzo
Per 2 dagen leren ze hier een nieuw woord
Ik heb die methode ook gehad vroeger, en Jouk was een figuurtje waar je de allereerste simpele boekjes van kreeg. Jouk, Mik en Mak, en Daan en Gijs. De juf begon altijd met een verhaaltje van Jouk en daarom kende je de 'ou' klank eigenlijk al voordat je hem leerde, uit de boekjes van Joukquote:
quote:Op woensdag 13 september 2006 06:32 schreef Stout het volgende:
ach, blijkbaar werkt het allemaal want hier spellen ze er lustig op los
Zelf ben ik ook van de boom-roos-vis generatie (ben uit 72) dus die gaat al lang mee...
Mijn juf, zo'n hele oude, gebruikte oko de serie van duimelijntje ernaast..... zegt iemand dat nog wat ?
Beetje laatquote:Op donderdag 14 september 2006 21:16 schreef livelink het volgende:
Moussy, heeft René wel behoefte aan veel slaap?
Het meest van het jaar schrijven ze in groep 3 met een (driehoekig) potlood. Tegen het eind van het jaar leren ze vaak met een vulpen schrijven en de meesten zijn met een rechtshandige of linkshandige grip te leveren.quote:Op dinsdag 19 september 2006 22:32 schreef Rewimo het volgende:
Ik ga ervan uit dat juffen in groep 3 hier goed op letten inderdaad. Ik weet ook dat ze hun blad goed schuin moeten houden. Maar ik zal er toch nog even naar informeren, ik was het eigenlijk vergeten te zeggen. Al neem ik aan dat ze inmiddels wel gemerkt hebben dat ie links is
Het kan wel. Het rechtshandig gen is dominant (dat verklaard de meerderheid rechtshandigen) maar als je allebei het recessief linkshandige gen doorgeeft wordt je kind linkshandig. Ben geen held met genen dus pin me niet vast op de uitleg maar het kan absoluut.quote:Op woensdag 20 september 2006 10:47 schreef lady-wrb het volgende:
zou het ook kunnen als beide ouders rechtshandig zijn dat het kind linkshandig is?
niet dat dat hier zo is, maar ik vroeg het me gewoon af.
Ja, dat kan. Mijn man en ik zijn rechtshandig en Daan dus links. Ook mijn schoonouders zijn allebei rechtshandig en 1 kind (van de 6) is linkshandig.quote:Op woensdag 20 september 2006 10:47 schreef lady-wrb het volgende:
zou het ook kunnen als beide ouders rechtshandig zijn dat het kind linkshandig is?
niet dat dat hier zo is, maar ik vroeg het me gewoon af.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |