Bron: Telegraafquote:PvdA zoekt klapvee
AMSTERDAM - De PvdA is op zoek naar mensen die tijdens de tv-debatten van leider Bos 'klappen en juichen op het juiste moment', zodat tv-kijkers de indruk krijgen dat hij de winnaar is van de verbale strijd met de andere lijsttrekkers.
Voor dat doel zoekt de partij 'vrolijke en onvermoeibare vrijwilligers', zo staat in een vacature op de PvdA-website. De volgens de sociaaldemocraten per abuis geplaatste vacature is ijlings van de site gehaald nadat GeenStijl.nl er de draak mee stak.
Bron: GeenStijlquote:Officiele Pvda-functie: debielen
Hezbolla heeft GreenHelmetGuy, De Pvda heeft klapvee. Blijkt maar weer dat de werkelijkheid gekker is dan wij ooit zullen kunnen nahoaxen. Check de jongste vacature op de pvda-website. Wouter Bos zoekt publiek tijdens debatten in Hilversum, Den Haag of een andere opnamelocatie. Eisen: Enthousiaste, vrolijke en onvermoeibare vrijwilligers, die klappen en juichen op het juiste moment. De verdiensten: nulll, maar je mag in de schaduw staan van grote heersers als Wouter Bos. Uiteraard roepen we iedereen op om mee te doen. Niet als debiel maar als MOL! Dus geef je gerust op en laat ons even weten zodra je binnen bent... Moehaha! (linktip via jn)
Update: De vacature 'blije mediamanipulator' van de Pvda is inmiddels spoorloos verdwenen.
Je bedoelt de oproep van de PvdA neem ik aan....quote:Op vrijdag 8 september 2006 10:25 schreef du_ke het volgende:. Echt Geenstijlkwaliteit, weest er trost op
.
Neuh die vind ik niet zo gek er worden heel wat debatten gehouden die opgevuld moeten worden met publiek en dan is het gewoon heel parktisch als een aanzienlijk deel van dat publiek op jouw hand is.quote:Op vrijdag 8 september 2006 10:26 schreef twentemeisje het volgende:
[..]
Je bedoelt de oproep van de PvdA neem ik aan....
Welke partij is dat wel, of minderquote:Op vrijdag 8 september 2006 10:31 schreef Ippon het volgende:
Wat een fascisten zijn het toch bij de PvdA. Niet vies van propaganda en volksverlakkerij.
Elke partij doet het, alleen van de PvdA weten we hetquote:Op vrijdag 8 september 2006 10:31 schreef Ippon het volgende:
Wat een fascisten zijn het toch bij de PvdA. Niet vies van propaganda en volksverlakkerij.
Dat denk ik ook... Alleen hier kwam het naar buiten en dat was natuurlijk een beetje oenig...quote:Op vrijdag 8 september 2006 10:34 schreef cappp het volgende:
[..]
Elke partij doet het, alleen van de PvdA weten we het![]()
Propaganda noch volksverlakkerij zijn voorbehouden aan fascisme.quote:Op vrijdag 8 september 2006 10:31 schreef Ippon het volgende:
Opeens stond het op het internet...quote:Volgens de PvdA betreft het 'iets' dat helemaal niet op de website had mogen staan. Het is er per abuis opgezet en snel off-line gehaald toen weblog GeenStijl er gisteren aandacht aan besteede.
Mediatraining lijkt me van een andere orde dan opzettelijk televisiedebatten door middel van het publiek manipuleren. Strategisch klappen zodat fuhrer Bos als winnaar voor de dag komt voor de kijker...quote:Op vrijdag 8 september 2006 12:03 schreef dVTB het volgende:
Ik vind dat tv-debatten sowieso zonder publiek zouden moeten worden gehouden. Dat er toevallig nu wat van de PvdA komt bovendrijven, wil beslist niet zeggen dat andere politieke partijen zich niet van soortgelijke tactieken bedienen. Zie ook de mediatraining die Balkenende overduidelijk heeft ondergaan. Hij ging ineens lager praten in interviews en hij probeert steeds vaker grappig uit de hoek te komen...
En profiteurs van de onmacht van allochtone vrouwen en de immobilitet van ouderen.quote:Op vrijdag 8 september 2006 10:31 schreef Ippon het volgende:
Alle partijen doen dit soort dingen, alleen minder openlijk. Dus in jouw optiek zijn dat allemaal fascisten. En toch wel saillant dat een fascistoïde nitwit als jij dat nog immer als belediging ervaart. Vol van zelfhaat zeker? (niet onterecht overigens, maar daar niet van).quote:Op vrijdag 8 september 2006 10:31 schreef Ippon het volgende:
Zeg dat nu niet, die mensen hebben het ultieme idee dat de partij waar zij voor zien niet aan manipulatie doet en het enkel die vieze voze gemene tegenstanders zijn die dat doenquote:Op vrijdag 8 september 2006 13:57 schreef jogy het volgende:
Best sneu inderdaad. Maar elke partij doet het. maak je daar maar geen illusies over.
Excuus, je hebt gelijk.quote:Op vrijdag 8 september 2006 14:02 schreef Stippel het volgende:
Zeg dat nu niet, die mensen hebben het ultieme idee dat de partij waar zij voor zien niet aan manipulatie doet en het enkel die vieze voze gemene tegenstanders zijn die dat doen
Alhoewel, bij Matt Herben heb ik sterk het idee dat hij het doet zonder enig klapvee, blijkt dat die mensen dachten dat het ook goed was als ze gewoon achter hun beeldbuis zouden meejoelen en applaudiseren (en stiekem tussentijd toh overschakelen naar SBS6)
Het was mij al duidelijk toen ik de beelden van de strijd voor het vvd fractievoorzitterschap zag hoor.quote:Op vrijdag 8 september 2006 14:16 schreef Puzzelaar het volgende:
Heeft iemand bronnen dat dit ook bij andere partijen gebeurd?
Neutraal publiek krijg je niet bij deze debatten. Dus kun je beter de zaal opdelen per partij. Daardoor krijgt elke partij zijn eigen klapvee. Of eigenlijk nog beter, zonder publiek.quote:Op vrijdag 8 september 2006 14:16 schreef Puzzelaar het volgende:
Heeft iemand bronnen dat dit ook bij andere partijen gebeurd?
Je bedoelt dat het Verdonk-kamp extra mensen heeft ingehuurd tegen Rutte?quote:Op vrijdag 8 september 2006 14:22 schreef jogy het volgende:
[..]
Het was mij al duidelijk toen ik de beelden van de strijd voor het vvd fractievoorzitterschap zag hoor.
Raar. In de peilingen dooet de PvdA het juist erg goed.quote:Op vrijdag 8 september 2006 14:28 schreef mr.vulcano het volgende:
[..]
Neutraal publiek krijg je niet bij deze debatten. Dus kun je beter de zaal opdelen per partij. Daardoor krijgt elke partij zijn eigen klapvee. Of eigenlijk nog beter, zonder publiek.
Alleen is het vreemd dat PVDA moeite heeft om aan voldoende klapvee te komen. Andere partijen hoor je er niet over, dus daar zit het wel snor met het klapvee.
Denk dat het ook meer was om de mensen op deze mogelijkheid te wijzen dan een schreeuwend tekort aan belangstelling.quote:Op vrijdag 8 september 2006 14:29 schreef Puzzelaar het volgende:
[..]
Raar. In de peilingen dooet de PvdA het juist erg goed.
Het zou me niets verbazen maar ik moest eigenlijk gewoon lachen om het gemaakte geaplaudiseer. Het is ook niet zo boeiend eigenlijk. elke vorm van vermaak heeft zijn eigen klapvee. kijk ook maar naar de bekendmaking van de verkiezingspunten van de PvdA. Ze centreren hun programma op het kind en opeens waren er tientallen kinderkes aanwezig. Allemaal één grote poppenkast aan alle kanten.quote:Op vrijdag 8 september 2006 14:28 schreef Puzzelaar het volgende:
[..]
Je bedoelt dat het Verdonk-kamp extra mensen heeft ingehuurd tegen Rutte?
Dat zou het beste zijn ja. Moeilijk te vinden though, zwevende kiezers.quote:Op vrijdag 8 september 2006 14:33 schreef UnleashMitch het volgende:
Stoor me sowieso altijd al heel erg aan dat klapvee. Lijkt wel of ze een wedstrijd maken om zo hard mogelijk te schreeuwen. Zou fijner zijn als programma makers een zooi zwevende kiezers binnentrekt dan wordt het een stuk leuker
quote:Op vrijdag 8 september 2006 14:39 schreef Oud_student het volgende:
Maar bij de PvdA is de bediening eenvoudig, je sluit het lampje gewoon aan op de leugendetector die je aan Bos bevestigt.![]()
Dus als het achterbaks is, is het wel goed?quote:Op vrijdag 8 september 2006 12:41 schreef Finder_elf_towns het volgende:
De PvdA ten voeten uit. Zoiets moet je oproepen via een interne memo naar je vrijwilligers toe, stel klunzen [afbeelding]
Heb je dan uberhaupt wel een debat gezien bij de vorige verkiezingen? Ik vond het daar wel vrij duidelijk blijken dat het publiek bestond uit groepen aanhangers van de verschillende partijen die met hun eigen lijsttrekker mee klapten en de politieke tegenstanders uitjoelden.quote:Op vrijdag 8 september 2006 17:49 schreef pberends het volgende:
Ik vind dit best schokkend eigenlijk. Dit is gewoon compleet het manipuleren van de democratie. Veel mensen hebben vaak niet echt een politieke mening en laten het mede bepalen door het "klapgehalte" van het publiek. Sterk staaltje media-manipulatie naar Amerikaans voorbeeld. Slechte beurt voor de PvdA...
Mhaow, toen viel het nog erg mee.quote:Op vrijdag 8 september 2006 19:20 schreef Monolith het volgende:
[..]
Heb je dan uberhaupt wel een debat gezien bij de vorige verkiezingen? Ik vond het daar wel vrij duidelijk blijken dat het publiek bestond uit groepen aanhangers van de verschillende partijen die met hun eigen lijsttrekker mee klapten en de politieke tegenstanders uitjoelden.
Of je bent gewoon eerlijk, natuurlijk, als alle partijen het doen (en we weten allemaal dat het zo werkt) dan heb ik meer moeite met de hypocrite houding van andere partijen dan de eerlijkheid om het gewoon duidelijk te zeggen.quote:Op vrijdag 8 september 2006 12:13 schreef Sickie het volgende:
Anders zet je jezelf even voor lul door zoiets op je site te zetten.
Ik kwam hier om het zelfde te verkondigen na gister morgen deze thread te hebben gelezen en gisteravond het "debat" te hebben gezien. Ben blij dat het meer mensen is opgevallen.quote:Op vrijdag 8 september 2006 23:16 schreef pberends het volgende:
Tering zeg, over de VVD maar nog te zwijgen. NOVA Politiek vandaag dan, daar zaten alleen maar VVD'ers in de zaal. Alleen maar BOE bij Wouter Bos en gejuich bij VVD-gebral.
Dat zou heel goed zijn!quote:Op zaterdag 9 september 2006 00:05 schreef raaskal het volgende:
Die tv-debatten zouden zonder publiek gehouden moeten worden, of in ieder geval met een verbod aan het publiek geluid te produceren.
Dat is overigens de vraag, ik ken iemand die jaren geleden college van hem had, en die zei dat het gewoon een ontzettend grappige man was. Misschien komt ie nu wat meer los.quote:Op vrijdag 8 september 2006 12:03 schreef dVTB het volgende:
Ik vind dat tv-debatten sowieso zonder publiek zouden moeten worden gehouden. Dat er toevallig nu wat van de PvdA komt bovendrijven, wil beslist niet zeggen dat andere politieke partijen zich niet van soortgelijke tactieken bedienen. Zie ook de mediatraining die Balkenende overduidelijk heeft ondergaan. Hij ging ineens lager praten in interviews en hij probeert steeds vaker grappig uit de hoek te komen...
Gezien de debatten bij de vorige verkiezingen is dat helemaal niet nodig.quote:Op zaterdag 9 september 2006 11:50 schreef Martijn_77 het volgende:
Zijn ze bang dat ze slecht uit dat die TV debatten komen?
Zoals in de advertentie staat:quote:Op zaterdag 9 september 2006 11:50 schreef Martijn_77 het volgende:
Toch wel triest dat het PvdA zich met dit soort praktijken gaat bezig houden.
Zijn ze bang dat ze slecht uit dat die TV debatten komen?
Een bevestiging daarvan was gisteren bij NOVA te zien, waar de nodige joelende Rutte-aanhangers de tribune bevolkten.quote:''Alle politieke partijen die aan het tv debat meedoen mogen dan hun vrijwilligers meenemen. In die laatste periode is het van groot belang voor de PvdA politici die in de programma's optreden om zich gesteund te voelen door een enthousiaste, vrolijke en onvermoeibare achterban.''
Het kan er natuurlijk ook aan liggen dat Rutte gewoon een stuk overtuigender overkwam.quote:Op zaterdag 9 september 2006 10:38 schreef Momitsu het volgende:
[..]
Ik kwam hier om het zelfde te verkondigen na gister morgen deze thread te hebben gelezen en gisteravond het "debat" te hebben gezien. Ben blij dat het meer mensen is opgevallen.
Waarom zouden ze het dan doen? In mijn ogen maken ze zich op deze manier een beetje belagelijk. Net of hun eigen achterband niet goed genoeg is als klapveequote:Op zaterdag 9 september 2006 11:53 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Gezien de debatten bij de vorige verkiezingen is dat helemaal niet nodig.
Net wat ik laatst al zei. Het wordt tijd dat er 1 grote moslimpartij opstaat zodat de PvdA als een klein scharminkelig blank && politiek-correct partijtje overblijft.quote:Op zaterdag 9 september 2006 12:07 schreef Daffodil31LE het volgende:
Ze kunnen zich niet belachelijk genoeg maken. Dat hele PvdA mag wel eens flink gesnoeid worden. Liefst met wortel en al verwijderd.
Da's nou ook weer 't andere uiterste.quote:Op zaterdag 9 september 2006 12:09 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Net wat ik laatst al zei. Het wordt tijd dat er 1 grote moslimpartij opstaat zodat de PvdA als een klein scharminkelig blank && politiek-correct partijtje overblijft.
Ja alleen maken ze misbruik van moslims. De PvdA probeert alleen maar de wij-zij-cultuur in stand te houden, daar halen ze hun stemmen vandaan.quote:Op zaterdag 9 september 2006 12:11 schreef Daffodil31LE het volgende:
[..]
Da's nou ook weer 't andere uiterste.![]()
Bovendien is de PvdA toch de grootste moslimpartij?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |