quote:Op donderdag 7 september 2006 14:50 schreef tonks het volgende:
emo's zijn net gothics maar dan janken ze de hele dag
We hebben ze toevallig op school dus wanneer ik ze zie komt al gauw de vraag naar boven 'waarom?'quote:Op donderdag 7 september 2006 14:51 schreef tonks het volgende:
en waarom vraag je dingen aan emo's die je toevallig tegenkomt.
Net als gothics maar dan jongens die als meisjes gekleed zijn en meisjes die als jongens gekleed zijnquote:Op donderdag 7 september 2006 14:57 schreef Ripley het volgende:
Ik heb geen idee wat "een emo" is. Kan iemand het even toelichten misschien?
Daar zou ik ook emotioneel van worden.quote:Op donderdag 7 september 2006 14:58 schreef tonks het volgende:
[..]
Net als gothics maar dan jongens die als meisjes gekleed zijn en meisjes die als jongens gekleed zijn
Ja, en een beetje naar een bepaalde soort punk muziek luisterenquote:Op donderdag 7 september 2006 15:04 schreef Ripley het volgende:
ah! met een dweil op je hoofd kom je dus al ver
I call it freedom of expression, they just call me a fag!quote:Op donderdag 7 september 2006 15:16 schreef tonks het volgende:
I'm an Emo kid,
non conformist as can be,
you'd be non conformist to if you looked just like me.
I have paint on my nails and make-up on my face.
I'm almost Emo enough to start shaving my legs.
Coz i feel real deep when I'm dressing in drag,
Net als je denkt "nu heb ik alle domme taalfouten wel gezien" kom jij langs. Dit is echt een nieuw dieptepunt hoor.quote:Op donderdag 7 september 2006 14:49 schreef nouen het volgende:
Alfast
Woon je in friesland?quote:Op zondag 10 september 2006 01:29 schreef C2C het volgende:
t mooie van het dorp waar ik in woon...
echt he
super
serieus
geen emo's, gotics, turken, marrokanen perfect
en dat met 18000 inwoners
True, al denk ik dat iedere EMO fashion is. Eerst was het bij hen 'hip' om skater/gothic weetikveelwat te zijn, nu is het EMO. Zoiets ben je niet vanzelf, dat is groepsindoctrinatie. Allemaal even zielig kijken met zn allenquote:Op donderdag 7 september 2006 15:14 schreef Yorrit het volgende:
[..]
zij lachen... geen echte emo's dus.
de echte emo huilt alleen.
dit zijn gewoon fashion emo's
Jij bent een EMO?quote:Op zondag 10 september 2006 10:33 schreef seto het volgende:
Echt leuk om te zien hoe iedereen meeloopt met de emo-haat uit Amerika terwijl ze hier amper voorkomen![]()
Precies.quote:Op zondag 10 september 2006 13:24 schreef Bazzel het volgende:
Hier in Nederland heb jij bijna geen emo's zoals in de VS...De kleding en de kapsels zijn overgenomen maar in n afgezwakte versie, stuk minder extreem dus. Verder laten ze dat huilie gedoe ook achterwege, ik heb er iig nog nooit mee te maken gehad, en ik heb er 100-en ontmoet, vooral in Duitsland. (Ik speel in n indie/emo bandje). Je zal in de VS echt wel van die prototypes hebben hebben rondlopen, die echt snijden en huilen en klagen, maar hier loopt dat wel wat los.
Voordat iedereen begint te brullen dat ik vast n emo ben. Nee.
Als ze naar me luisteren en zich naast de Gothics op de brandstapel gaan melden, sure.quote:Op zondag 10 september 2006 13:25 schreef PsyCha het volgende:
emo's zijn hot. punt uit.
ga je vieze haren wassenquote:Op zondag 10 september 2006 14:03 schreef nietzman het volgende:
[..]
Als ze naar me luisteren en zich naast de Gothics op de brandstapel gaan melden, sure.
Met je achterhaalde dreadlocks lijk je zelf te behoren tot een van de sneuste subculturen die er is, waarschijnlijk heb je er zo'n tent van n broek bij waar je hele familie nog bij in zou passen, en toch loop je altijd te mekkeren over hoe emo's en goths en weet ik wat en er uit zien. Ben je niet wat te oud om je daar nog over druk te maken?quote:Op zondag 10 september 2006 14:03 schreef nietzman het volgende:
[..]
Als ze naar me luisteren en zich naast de Gothics op de brandstapel gaan melden, sure.
Op het moment draag ik een driedelig pak, maar bedankt.quote:Op zondag 10 september 2006 14:36 schreef Bazzel het volgende:
Met je achterhaalde dreadlocks lijk je zelf te behoren tot een van de sneuste subculturen die er is, waarschijnlijk heb je er zo'n tent van n broek bij waar je hele familie nog bij in zou passen, en toch loop je altijd te mekkeren over hoe emo's en goths en weet ik wat en er uit zien. Ben je niet wat te oud om je daar nog over druk te maken?
nee!quote:Op zondag 10 september 2006 16:14 schreef revolutionx het volgende:
michael jackson is an emo
Toch blijven emo's tof..quote:Op maandag 11 september 2006 17:56 schreef mrkanarie het volgende:
topique officieel gemarkeerd als een emo-bash-topique.
dat zijn alto'squote:Op maandag 11 september 2006 19:10 schreef ThE_ED het volgende:
Ik heb altijd een beetje het "wannabe hip" idee bij Emo's. Zo van "zie mij eens alternatieve muziek luisteren". Geen idee waarom precies eigenlijk.
Nee, die zijn eerder wazig. Emo's doen bewust hun haar nonchalant alternatief in een vage lok of whatever met gel/wax. Daarom; ik weet dat het voor de meeste groepen geldt, maar emo's roepen bij mij altijd extra het gevoel op dat ze bewust een alternatieve hippe look aanmeten.quote:
dat idee heb ik ook.quote:Op maandag 11 september 2006 19:32 schreef ThE_ED het volgende:
[..]
Nee, die zijn eerder wazig. Emo's doen bewust hun haar nonchalant alternatief in een vage lok of whatever met gel/wax. Daarom; ik weet dat het voor de meeste groepen geldt, maar emo's roepen bij mij altijd extra het gevoel op dat ze bewust een alternatieve hippe look aanmeten.
Tuurlijk is dat bewust een "hip alternatief iets", dat kan toch?quote:Op maandag 11 september 2006 19:32 schreef ThE_ED het volgende:
[..]
Nee, die zijn eerder wazig. Emo's doen bewust hun haar nonchalant alternatief in een vage lok of whatever met gel/wax. Daarom; ik weet dat het voor de meeste groepen geldt, maar emo's roepen bij mij altijd extra het gevoel op dat ze bewust een alternatieve hippe look aanmeten.
Je gaat de goede kant op, maar 'echte emo' is imo Rites of spring, Moss icon, Embrace en later Indian summer, Mineral ed. Dit zijn de eerste bands in punk/hardcore met poetische en dichterlijke teksten, wat het emo maakt.quote:Op donderdag 14 september 2006 17:45 schreef Poison het volgende:
Echte emo blijft nog altijd muziek met een poetische & dichterlijke achtergrond over ware emoties; bands zoals the get up kids, far, onelinedrawing, sense field, the new amsterdams, etc etc. Bands die muziek maken met hun gevoel ,over gevoel.
Absoluut, maar ik wilde toch nog even de schoolmeester uithangen.quote:Op zondag 17 september 2006 17:46 schreef Poison het volgende:
Ik zit er toch dichter bij in de buurt dan weet de meetse mensen er van weten
absoluut, en huilen dat iedereen je verlaten heeft natuurlijkquote:Op dinsdag 19 september 2006 22:18 schreef Poison het volgende:
Dat mag. Moet ik nu in een hoekje gaan staan nadenken over mijn fout.![]()
Same here.quote:Op dinsdag 19 september 2006 22:47 schreef EleQusion het volgende:
Op eenofandere manier wordt ik geassocieerd met Emo's
Dat doen zoveel bands natuurlijk.quote:Op donderdag 14 september 2006 17:45 schreef Poison het volgende:
Echte emo blijft nog altijd muziek met een poetische & dichterlijke achtergrond over ware emoties;
Bands die muziek maken met hun gevoel ,over gevoel.
Dat is idd een te breed criterium, waar het om gaat is dat het de eerste hardcore/punk bands zijn die geen kwade/maatschappij kritische teksten schrijven, maar voor de poetische/gevoel toestanden gaan. In de loop van de tijd is de hardcore/punk eruit gegaan, maar de oprechtheid gebleven imo (getupkids, moneen) en later is het gewoon meuk geworden, met gezochte hardcore elementen (a bullet for my valentine, AFI etc). De term post-emo zou eigenlijk in het leven geroepen moeten worden.quote:Op dinsdag 19 september 2006 23:29 schreef ThE_ED het volgende:
[..]
Dat doen zoveel bands natuurlijk.
Haha nee, maar je zou wel eens wat oudere dingen kunnen checken en kijken of er wat voor je bij zit, t is leuk om t weten waar de dingen die jij luistert vandaan komen.quote:Op dinsdag 19 september 2006 22:18 schreef Poison het volgende:
Dat mag. Moet ik nu in een hoekje gaan staan nadenken over mijn fout.![]()
ik zou eerder nerd zeggenquote:Op dinsdag 19 september 2006 23:18 schreef Black-Hole het volgende:
[..]
Same here.
En ja, ik heb langer haar. En ja, ik heb een vrij dik zwart montuur, maar ben ik dan direct Emo![]()
Hokjesgeest![]()
Ik zal het eens checken. Aangezien ik een groot muziek fanaat ben en graag wil weten waar iets vandaan komt. Ik ben echt iemand die onderzoek doet naar muziekquote:Op woensdag 20 september 2006 00:44 schreef Bazzel het volgende:
[..]
Haha nee, maar je zou wel eens wat oudere dingen kunnen checken en kijken of er wat voor je bij zit, t is leuk om t weten waar de dingen die jij luistert vandaan komen.
De emo's. Aangezien zij zich niks aantrekken van de emo-bashers, en andersom welquote:Op maandag 18 december 2006 19:15 schreef Spec87 het volgende:
Nu alweer 3 maanden verder blijf ik met de brandende vraag zitten: Wie zingen het langer uit? De emo's of de emo-bashers?
Ondertussen kan ik opmerken dat in mijn omgeving er meer mensen zich een beetje emo durfen uit te spreken/te kleden, er meer mensen naar de muziek (en of dat nou Mineral, of Get-Up Kids, of Dashboard Confessional of zelfs Lostprophets is, daar laat ik me niet over uit) luisteren en er minder raar van op word gekeken.
Whehehequote:Op maandag 18 december 2006 19:37 schreef tonks het volgende:
http://www.youtube.com/watch?v=Blk35pDBhLI
hahaquote:Op maandag 18 december 2006 19:37 schreef tonks het volgende:
http://www.youtube.com/watch?v=Blk35pDBhLI
Goths zijn totaal anders, dat zou je weten als je een Goth zou kennen.quote:Op donderdag 7 september 2006 14:50 schreef tonks het volgende:
Ze zijn er wel, het ergste is nog als van die fucking scenekids mee komen naar Hardcore optredens en met z'n 5en gaan hardcore dansen.quote:Op zondag 10 september 2006 10:33 schreef seto het volgende:
Echt leuk om te zien hoe iedereen meeloopt met de emo-haat uit Amerika terwijl ze hier amper voorkomen![]()
En jij hebt geen smaak. punt uit.quote:Op zondag 10 september 2006 13:25 schreef PsyCha het volgende:
emo's zijn hot. punt uit.
Wat is er mis met Goths?quote:Op zondag 10 september 2006 14:03 schreef nietzman het volgende:
Klopt, al is de huidige stroming van Pop-Rock die wordt beschreven als Emo wel compleet schijtquote:Op zondag 10 september 2006 16:41 schreef Intxaurraga het volgende:
De muziekstroming is niet per definitie bagger. Maar mensen die moedwillig als emo door het leven gaan zijn over het algemeen wel een stelletje janksmoelen.
Het heeft zelfs al niets meer met Pop-Punk te maken, gewoon jank-Rock.quote:Op zondag 17 september 2006 14:35 schreef Bazzel het volgende:
Je gaat de goede kant op, maar 'echte emo' is imo Rites of spring, Moss icon, Embrace en later Indian summer, Mineral ed. Dit zijn de eerste bands in punk/hardcore met poetische en dichterlijke teksten, wat het emo maakt.
The Get up kids is een fantastische band, maar is net zo goed geen emo als A bullet for my valentine en al die andere rommel, wat eigenlijk gewoon punkpop met een zeiksausje is.
Punker ben je of ben je niet, aangezien je bent af gevallen ben je het nooit geweest.quote:Op zondag 17 september 2006 18:16 schreef boekenworm het volgende:
O... in mijn gotic/punkertijd wilde ik anders zijn dan de rest en verzette ik me hevig tegen alles en iedereen. Het was een deel onzekerheid denk ik.
"emo"-bashers, binnen een jaar is de "emo" trend weer uit en gaan alle jankkindertjes weer verder naar de volgende stroming die ze totaal verkankeren.quote:Op maandag 18 december 2006 19:15 schreef Spec87 het volgende:
Nu alweer 3 maanden verder blijf ik met de brandende vraag zitten: Wie zingen het langer uit? De emo's of de emo-bashers?
Ondertussen kan ik opmerken dat in mijn omgeving er meer mensen zich een beetje emo durfen uit te spreken/te kleden, er meer mensen naar de muziek (en of dat nou Mineral, of Get-Up Kids, of Dashboard Confessional of zelfs Lostprophets is, daar laat ik me niet over uit) luisteren en er minder raar van op word gekeken.
muhahahaha al die emo's hebben dezelfde comb over!quote:Op donderdag 7 september 2006 15:16 schreef tonks het volgende:
I'm an Emo kid,
non conformist as can be,
you'd be non conformist to if you looked just like me.
I have paint on my nails and make-up on my face.
I'm almost Emo enough to start shaving my legs.
Coz i feel real deep when I'm dressing in drag,
Jeuj. Straks ga je nog zeggen dat alle punkers dezelfde hanenkam hebben, en alle tekno's dezelfde dreads, en alle goths dezelfde jurken. Alle kakkers hetzelfde gel-kapsel, alle lonsdalers dezelfde kale knar, alle breezahs hetzelfde steile haar, etc.quote:Op vrijdag 2 februari 2007 10:12 schreef Walrik het volgende:
[..]
muhahahaha al die emo's hebben dezelfde comb over!![]()
als die geen poep zou praten zou dat leuk zijn jaquote:Op vrijdag 2 februari 2007 09:53 schreef SatanicWarrior het volgende:
ROFL...We moeten een "Vraag het aan OFfSprngr" topic openen.
quote:[b]Op vrijdag 2 februari 2007 06:23 schreef OFfSprngr het volgendende:
[..]
En jij hebt geen smaak. punt uit.
[..]
Wat is er mis met Goths?
[..]
maar daarom is het juist leuk, past precies bij het niveau van het FOK!forum.quote:Op vrijdag 2 februari 2007 10:44 schreef Crack_david het volgende:
[..]
als die geen poep zou praten zou dat leuk zijn ja
Nee nee, smaken verschillen.quote:Op vrijdag 2 februari 2007 21:21 schreef OFfSprngr het volgende:
Geen smaak.
Jij hebt ook geen smaak.quote:Op vrijdag 2 februari 2007 21:29 schreef SatanicWarrior het volgende:
[..]
Nee nee, smaken verschillen.![]()
Haha, jij ook niet!quote:
quote:Op donderdag 14 september 2006 17:45 schreef Poison het volgende:
Het uiterlijk kan je ook uren over doorgaan.
Heb je een schuine lippiercing ben je emo, heb je een zwart dik bril montuurtje, ben je emo. Heb je een wild achtig kapsel met lange lok, ben je emo.
Ik vind jouw kapsel op de foto's in je FB juist heel leuk staan.quote:Op donderdag 8 februari 2007 01:54 schreef Burger_Queen het volgende:
[..]
![]()
Anyway ik vind de hele emo stijl er wel leuk uit zien. Zelf draag ik ook skinny jeans en all stars etc.
Ik ben nog nooit een "stereotype" emo tegengekomen trouwens. Zoals al eerder gezegd is, hier is de stijl wel hip enzo maar echte jankkinders zijn er niet zoveel. Niet zoals in de US en UK bijvoorbeeld. En dan nog, ik kan me er niet druk over maken. Als iemand lekker miserabel wil gaan zitten wezen op zijn of haar zolderkamertje dan moeten ze dat zelf weten.
'Echte' emoties of niet, het is toch wel een positieve ontwikkeling dat het weer toegestaan is om te laten zien dat je überhaupt emoties hebt. Jeuj.
maarja wat is die muziek? tegenwoordig worden zoveel uiteenlopende bandjes emo genoemd, omdat ze op een paar punten wat overeenkomen.. een hoop heeft niets meer te maken met wat 'vroegah' emo was..quote:Op donderdag 8 februari 2007 11:05 schreef SaferSephy het volgende:
. Bovendien is de meeste muziek wel goed.
True, het feit dat Dashboard Confessional als EMO staat bestempeld zegt al genoegquote:Op donderdag 8 februari 2007 12:00 schreef Yorrit het volgende:
[..]
maarja wat is die muziek? tegenwoordig worden zoveel uiteenlopende bandjes emo genoemd, omdat ze op een paar punten wat overeenkomen.. een hoop heeft niets meer te maken met wat 'vroegah' emo was..
Haat en verachting zijn ook hele sterke emoties.quote:Op donderdag 8 februari 2007 01:54 schreef Burger_Queen het volgende:
[..]
![]()
Anyway ik vind de hele emo stijl er wel leuk uit zien. Zelf draag ik ook skinny jeans en all stars etc.
Ik ben nog nooit een "stereotype" emo tegengekomen trouwens. Zoals al eerder gezegd is, hier is de stijl wel hip enzo maar echte jankkinders zijn er niet zoveel. Niet zoals in de US en UK bijvoorbeeld. En dan nog, ik kan me er niet druk over maken. Als iemand lekker miserabel wil gaan zitten wezen op zijn of haar zolderkamertje dan moeten ze dat zelf weten.
'Echte' emoties of niet, het is toch wel een positieve ontwikkeling dat het weer toegestaan is om te laten zien dat je überhaupt emoties hebt. Jeuj.
Ik haal de toortsen alvast.quote:Op donderdag 8 februari 2007 12:43 schreef OFfSprngr het volgende:
[..]
Haat en verachting zijn ook hele sterke emoties.
Toortsen en Tondeuses, daar zit een albumtitel inquote:Op donderdag 8 februari 2007 13:03 schreef OFfSprngr het volgende:
Ik heb de tondeuse al.
quote:Op donderdag 8 februari 2007 13:06 schreef ThE_ED het volgende:
[..]
Toortsen en Tondeuses, daar zit een albumtitel in
Wat een heerlijk belachelijke post!quote:Op donderdag 8 februari 2007 11:05 schreef SaferSephy het volgende:
Uhm voor ieders informatie is de Emo stroming hier amper aanwezig. Je kunt het hier niet eens een aparte stroming noemen. Hier is het gewoon opgegaan in de mix van de mild alternatieve stroming. Iemand uit nederland die zichzelf als emo bestempeld is een mafkees. En iemand die emo's bashed is helemaal mongeaul want ze bestaan simpelweg hier niet in de vorm zoals in de VS.
Verder houd ik wel van de kledingstijl en in milde uitvoering ook wel het haar. Bovendien is de meeste muziek wel goed. Het stereotype emo is non existant in nederland en als ze er wel zijn, dan proberen ze gewoon de amerikaanse counterpart te imiteren.
Daarnaast is er op elke sub cultuur wel iets aan te merken. Vaak wordt het bij bashen vaak gegooit op het pretentieuze karakter van een bepaalde stroming, maar wordt vergeten dat elke uitgesproken stroming pretentieus is, dus is dit snel een gevalletje pot en ketel.
Of je nu in lacoste polootjes loopt, Karl Kani broeken, Aussies van 12 jaar oud, hanekam hebt of je gezicht sminkt. Laat iedereen zijn eigen identiteit hebben, ook al sluit diegene zich daarmee bewust aan bij een bepaalde cultuur.
Ik loop zelf ook in checkerboard vans, skin tight jeans en t-shirts maatje S. Ik vind het mooi maar zal mezelf nooit als emo willen bestempelen![]()
Buiten alles: EMO![]()
Ik heb er ook wel even om kunnen lachen.quote:Op donderdag 8 februari 2007 17:49 schreef Untouchables het volgende:
[..]
Wat een heerlijk belachelijke post!
Ik zeg alleen dat iedereen die zichzelf emo noemt een mafkees is.." Hallo ik ben x en ben emo" wtf ik heb daar altijd moeite mee gehad "hoi ik ben alto/gabber/whatever". En daarnaast is de emo "haat" zoals te zien hier op fok voornamelijk overgenomen van Amerikaanse fora en communities, inclusief al het beeld materiaal. Dat terwijl de stroming helemaal niet in zulkse hoedanigheid voorkomt. Het feit dat mensen emo als "zoiets als gothics" bestempelen zegt immers genoeg.quote:Op donderdag 8 februari 2007 17:49 schreef Untouchables het volgende:
[..]
Wat een heerlijk belachelijke post!
Wat ben je voor een vaag persoon als je zogenaamd niet mag zeggen dat je iets bent, dat je alleen maar echt emo kan zijn als je in de USA woont.
Wat voor authoriteit op het gebied van stijlen en genres heb jij over de rest van de mensen die gewoon hun ding willen doen??
Dat jij jezelf nou zo elitair voelt en zo alto, dat je absoluut niet wilt zeggen dat je emo bent, moet je lekker voor jezelf houden, maar zit nie zo te zeuren dat iedereen die zich een bepaald iets noemt, het per definitie niet is.
Emo..
Kijk, zo zie ik je punt. Aan de ene kant heb je best wel gelijk, het klinkt misschien vreemd, maar goed, tis toch lekker makkelijk dan? Iemand noemt zich zo, prima, dan is dat meteen duidelijk.quote:Op donderdag 8 februari 2007 20:47 schreef SaferSephy het volgende:
[..]
Ik zeg alleen dat iedereen die zichzelf emo noemt een mafkees is.." Hallo ik ben x en ben emo" wtf ik heb daar altijd moeite mee gehad "hoi ik ben alto/gabber/whatever". En daarnaast is de emo "haat" zoals te zien hier op fok voornamelijk overgenomen van Amerikaanse fora en communities, inclusief al het beeld materiaal. Dat terwijl de stroming helemaal niet in zulkse hoedanigheid voorkomt. Het feit dat mensen emo als "zoiets als gothics" bestempelen zegt immers genoeg.
Verkeerde interpretatie enzo...
ja klopt, haat is een beetje overdrevenquote:Op donderdag 8 februari 2007 22:25 schreef Untouchables het volgende:
[..]
Kijk, zo zie ik je punt. Aan de ene kant heb je best wel gelijk, het klinkt misschien vreemd, maar goed, tis toch lekker makkelijk dan? Iemand noemt zich zo, prima, dan is dat meteen duidelijk.
De EMO haat is volgens mij niets meer dan de standaard "zin om te bashen" haat die iedereen wel s heeft tegen iets. Kan me nauwelijks voorstellen dat t echte haat is, waarom zou je iets haten dat je inderdaad niet eens echt kent. Maar tis leuk om afentoe s tegenaan te schoppen.
En dat zou zijn omdat 'emo' hier niet zou bestaan. Aldus jouw post. En dat is onzin. En dat het niet exact gelijk is aan emo in de V.S. tsja, dat lijkt me met elke 'scene' het geval. Misschien nieuw voor je, maar Amerikanen en Nederlanders zijn sowieso niet hetzelfde.quote:Op donderdag 8 februari 2007 20:47 schreef SaferSephy het volgende:
[..]
Ik zeg alleen dat iedereen die zichzelf emo noemt een mafkees is..
Goth bestaat al sinds +/- 1978 johquote:Op vrijdag 9 februari 2007 17:52 schreef CasB het volgende:
Wat in de jaren 90 alto was, begin 2000 gothic, is nu emo.
Je weet wel, de groep met individuen met een eigen mening, eigen smaak (en er allemaal hetzelfde uitzien).
Weet ik, maar toen ik rond de 14/15 was, waren de mensen die niet ergens bij hoorden (of whatever), alto's, een paar jaar later werden ze gothics genoemd (in de tijd van de hits van WT, Linkin Park, Di-rectquote:Op vrijdag 9 februari 2007 17:57 schreef Zeitgeist het volgende:
[..]
Goth bestaat al sinds +/- 1978 joh
Tja, Emo is van rond 1985, dus zoveel scheelt het niet, 7 jaar,.. opmerkelijk eng om te bedenken dat 7 jaar geleden "gothic" een trend was.quote:Op vrijdag 9 februari 2007 17:57 schreef Zeitgeist het volgende:
[..]
Goth bestaat al sinds +/- 1978 joh
Maar ja Emo... Wat zal ik er van zeggen. Beetje tja... soort metrosexuele grungers. Alleen oppervlakkiger en gemaakter qua hun 'teenage angst'.
truequote:Op vrijdag 9 februari 2007 18:07 schreef Yorrit het volgende:
'echte' emo muziek is best vet idd
MCR? En de muziek die nu emo wordt genoemd is eigenlijk gewoon uuhhh poppunk/nu-metal met gehuil er tussendoor, a.k.a. -> scenequote:Op vrijdag 9 februari 2007 18:06 schreef OFfSprngr het volgende:
Het jammeren is dat echte Emo muziek niet slecht is, maar alle kut pubertjes hebben het verpest met hun gejank en MCR.
My Chemical Romance gok ik. Troep.quote:Op vrijdag 9 februari 2007 18:12 schreef CasB het volgende:
MCR?
true true.quote:Op vrijdag 9 februari 2007 18:12 schreef CasB het volgende:
[..]
trueis gewoon hardcorepunk met een ander soort text
[..]
MCR? En de muziek die nu emo wordt genoemd is eigenlijk gewoon uuhhh poppunk/nu-metal met gehuil er tussendoor, a.k.a. -> scene
en jij........ wat een modehoer ben jij, nou ineens wil je een britpop emo zijn, zoals ik eerder in LIF zagquote:Op donderdag 8 februari 2007 11:05 schreef SaferSephy het volgende:
Uhm voor ieders informatie is de Emo stroming hier amper aanwezig. Je kunt het hier niet eens een aparte stroming noemen. Hier is het gewoon opgegaan in de mix van de mild alternatieve stroming. Iemand uit nederland die zichzelf als emo bestempeld is een mafkees. En iemand die emo's bashed is helemaal mongeaul want ze bestaan simpelweg hier niet in de vorm zoals in de VS.
Verder houd ik wel van de kledingstijl en in milde uitvoering ook wel het haar. Bovendien is de meeste muziek wel goed. Het stereotype emo is non existant in nederland en als ze er wel zijn, dan proberen ze gewoon de amerikaanse counterpart te imiteren.
Daarnaast is er op elke sub cultuur wel iets aan te merken. Vaak wordt het bij bashen vaak gegooit op het pretentieuze karakter van een bepaalde stroming, maar wordt vergeten dat elke uitgesproken stroming pretentieus is, dus is dit snel een gevalletje pot en ketel.
Of je nu in lacoste polootjes loopt, Karl Kani broeken, Aussies van 12 jaar oud, hanekam hebt of je gezicht sminkt. Laat iedereen zijn eigen identiteit hebben, ook al sluit diegene zich daarmee bewust aan bij een bepaalde cultuur.
Ik loop zelf ook in checkerboard vans, skin tight jeans en t-shirts maatje S. Ik vind het mooi maar zal mezelf nooit als emo willen bestempelen![]()
Buiten alles: EMO![]()
ben blij dat ik daar niet leefquote:Op zaterdag 10 februari 2007 03:38 schreef CasB het volgende:
In Amerika zijn de emo's nog erger dan hier, want in Amerika moet altijd alles erger
Van die Brian Sheckler clones.quote:Op zaterdag 10 februari 2007 03:35 schreef Geniuz_Nerd het volgende:
ik zelf werk in een skateshop en ik zie ze genoeg, wat een hippe kut mogolen zijn dat gatverdamme...
haha nou dan vind ik Ryan sheckler nog wel coolquote:Op zaterdag 10 februari 2007 11:41 schreef OFfSprngr het volgende:
[..]
Van die Brian Sheckler clones.![]()
![]()
![]()
![]()
quote:Op donderdag 7 september 2006 14:50 schreef tonks het volgende:
ja man ja!.quote:Op zaterdag 10 februari 2007 18:46 schreef MadMarco het volgende:
Emo's zijn homo's en lesbische kutten.
Vooral wanneer ik die belachelijke kapsels zie van die emo-heren beginnen mijn handen te jeuken. Lang haar, een afro kapsel, een bontkraag... ok... maar zeg nou zelf. Onderstaande is toch:
[afbeelding]
Fking gay
leer nichten?quote:Op zaterdag 10 februari 2007 19:22 schreef Tinkepink het volgende:
De puberteit allang ontgroeid vind ik de EMO's eigenlijk wel grappig. Kan me vervelendere stromingen voorstellen waarin mijn kinderen in zouden kunnen meelopen.
Ja, extreem gay is wel net iets minder erg dan extreem rechts.quote:
Als je het hebt over "rechts" komt daar ideologie bij kijken. Emo is geen ideologie.quote:
ik vind anders de originele skinhead stijl niet belachelijkquote:Op zondag 11 februari 2007 02:56 schreef MadMarco het volgende:
[..]
Als je het hebt over "rechts" komt daar ideologie bij kijken. Emo is geen ideologie.
Zolang iemand zichzelf niet belachelijk maakt met opgerolde spijkerbroeken met kisten eronder, bretels, een kale kop en de nodige patches is er niets mis met iemand die anders denkt, ook al is dat racistisch ,comunistisch whatever.
maar ff serieus dit is kleding waar ik zelf ook in zou kunnen lopen maar.quote:
Of je bent dom of je doet dom of je hebt domme vrienden. Je mag toch gewoon leuk vinden wat je leuk vind? Ik vind Pet Shop Boys leuk, en ik ben geen homo. Boeiendquote:Op maandag 26 februari 2007 14:39 schreef De Wouzeraar het volgende:
Is het erg als je geen Emo bent en de nieuwe cd van My Chemical Romance toch leuk vindt?
Of mag dat niet?
tuurlijk...bovendien is MCR niet echt emoquote:Op maandag 26 februari 2007 14:39 schreef De Wouzeraar het volgende:
Is het erg als je geen Emo bent en de nieuwe cd van My Chemical Romance toch leuk vindt?
Of mag dat niet?
Zolang jij toedels in je FoBo heb staan is er hier maar een iemand gay.quote:Op zaterdag 10 februari 2007 18:46 schreef MadMarco het volgende:
Emo's zijn homo's en lesbische kutten.
Vooral wanneer ik die belachelijke kapsels zie van die emo-heren beginnen mijn handen te jeuken. Lang haar, een afro kapsel, een bontkraag... ok... maar zeg nou zelf. Onderstaande is toch:
[afbeelding]
Fking gay
quote:Op maandag 26 februari 2007 17:43 schreef Geniuz_Nerd het volgende:
het rooie kruis?
haha idd had ik ook toen ik die aflevering voor het eerst zag,quote:Op maandag 26 februari 2007 17:43 schreef K-mail het volgende:
[..]
Het zijn vast Goth's maar die haardracht enzo
Je luisterd geen Emo, je luisterd emotionele Pop-Rock en dat is compleet iets anders.quote:Op maandag 26 februari 2007 17:52 schreef Kroekroek het volgende:
[bullshit verhaal]
Ok, wat de neuk is emo dan, ik snap er geen reet meer van.quote:Op maandag 26 februari 2007 18:13 schreef OFfSprngr het volgende:
[..]
Je luisterd geen Emo, je luisterd emotionele Pop-Rock en dat is compleet iets anders.
André Hazes is een emo?quote:Op maandag 26 februari 2007 18:34 schreef Syb-rund. het volgende:
Alles wat met gevoel wordt gezongen, en een gevoelige tekst heeft is emo..
nee gek dan is de meeste muziek emo.quote:Op maandag 26 februari 2007 18:34 schreef Syb-rund. het volgende:
Ok wacht, ik heb het antwoord al ergens gelezen.
Alles wat met gevoel wordt gezongen, en een gevoelige tekst heeft is emo..
ok.. en moeten ze daarvoor weer een heel genre verzinnen. pff
No shit Sherlock.quote:Op maandag 26 februari 2007 18:17 schreef nietzman het volgende:
HAHAHHAHAHA KROEKROEK IS GEEN ECHTE EMO.
Owja , dat was hetquote:Op maandag 26 februari 2007 19:32 schreef Yorrit het volgende:
[..]
nee gek dan is de meeste muziek emo.
emo kom van emocore en dat staat weer voor emotive hardcore, een emotionelere variant van amerikaanse east-coast hc
dat was het oorspronkelijk
Post-Hardcore (waaruit Emocore is onstaan) is dat niet, iig in mindere maten, net zoals Post-Punk minder hard is dan Punk.quote:Op maandag 26 februari 2007 19:56 schreef ThE_ED het volgende:
Ik vind HC anders best agressief klinken...
Waarom zijn ze dan niet gewoon weer hardcore gaan maken?quote:Op maandag 26 februari 2007 20:37 schreef OFfSprngr het volgende:
[..]
Post-Hardcore (waaruit Emocore is onstaan) is dat niet, iig in mindere maten, net zoals Post-Punk minder hard is dan Punk.
er wordt nog steeds hardcore gemaakt hoorquote:Op maandag 26 februari 2007 20:40 schreef ThE_ED het volgende:
[..]
Waarom zijn ze dan niet gewoon weer hardcore gaan maken?![]()
De muziekindustrie zit vol geheimen...
jahaa...quote:Op maandag 26 februari 2007 22:20 schreef CasB het volgende:
[..]
er wordt nog steeds hardcore gemaakt hoor
Of ik maak een grapje, omdat ik het ook gelul vind.quote:Op maandag 26 februari 2007 15:08 schreef Spec87 het volgende:
[..]
Of je bent dom of je doet dom of je hebt domme vrienden. Je mag toch gewoon leuk vinden wat je leuk vind? Ik vind Pet Shop Boys leuk, en ik ben geen homo. Boeiend![]()
O, shit, nou..dan flikker ik hem wel weg.quote:Op maandag 26 februari 2007 16:11 schreef Yorrit het volgende:
het is sowieso erg als je de nieuwe cd van my chemical romance leuk vind
Vind ik ook wel idd, maar wel een beetje teveel gehoord.quote:Op dinsdag 27 februari 2007 01:44 schreef De Wouzeraar het volgende:
Maar het nummer Black Parade is stiekem wel grappig...
Waarom het ene niet, en het andere wel?quote:Op donderdag 1 maart 2007 01:24 schreef OFfSprngr het volgende:
Gothic is geen trend, net zo min als Punk, Emocore en Metal.
Grunge, emotionele Pop-Rock en Singer-Songwriter bullshit wel.
wat jij wil:quote:Op donderdag 1 maart 2007 16:04 schreef PsyCha het volgende:
whehe die enge foto's zijn weg
Wat voor plaatjes?quote:Op dinsdag 13 maart 2007 12:39 schreef Queen_Bee het volgende:
Hey Offspringer, ik zoek plaatjes van een alto, jij kunt me vast helpen
Wat is een alto in godsnaam dan tegenwoordig.quote:Op dinsdag 13 maart 2007 13:17 schreef OFfSprngr het volgende:
Queen_Bee: ik ga niet om met altos noch vind ik ze aardig.
Een 16 jarige met te dure kleding die denken anders te zijn omdat ze andere top40 muziek luisteren dan de gemiddelde tjappo.quote:Op dinsdag 13 maart 2007 13:32 schreef Untouchables het volgende:
[..]
Wat is een alto in godsnaam dan tegenwoordig.
Het "niet aardig vinden" vind ik al helemaal om me te bescheuren.
Ow jezus je bedoelt de Breezer alto's! Ja, die zijn inderdaad vaak irritant. (zeker als ze met horden tegelijkertijd in je stamkroeg komen koteren)quote:Op dinsdag 13 maart 2007 13:40 schreef OFfSprngr het volgende:
[..]
Een 16 jarige met te dure kleding die denken anders te zijn omdat ze andere top40 muziek luisteren dan de gemiddelde tjappo.
Gothic komt uit New Wave (Post-Punk), danwel uit de donkerdere kant van New Wave (The New Romantic): (Siouxsie Sioux And The Banshees, The Cure, Gary Numan etc).quote:Op dinsdag 13 maart 2007 14:04 schreef -x-nathali-x- het volgende:
Misschien een domme vraag hoor, maar is 'emo' niet gewoon afgeleid van New Wave enzo? Omdat dat ook een stroming was die geinspireerd was door punk. Qua kleding en het uiterlijk verder doen emo's mij meer denken aan een soort van Boy George dan aan gothic, maar dat zal wel aan mij liggen, ik weet er verder ook niks van ofzo![]()
Ik vind jongens met die stijl er meestal wel goed uitzien hoor, al mogen ze dat overdreven emotionele gedrag wel achterwege laten.![]()
Jij moet echt eens wat doen aan je ongegronde generaliseringenquote:Op dinsdag 13 maart 2007 13:17 schreef OFfSprngr het volgende:
Moet je eens iets zeggen over gothics, da's grappigquote:Op dinsdag 13 maart 2007 22:14 schreef Litso het volgende:
[..]
Jij moet echt eens wat doen aan je ongegronde generaliseringen
en dat terwijl hij zelf alto isquote:Op dinsdag 13 maart 2007 22:18 schreef tonks het volgende:
[..]
Moet je eens iets zeggen over gothics, da's grappig.
Alhoewel je best gelijk hebt, lijkt dit toch op Hans Teeuwen die de bijbel uitlegtquote:Op dinsdag 13 maart 2007 16:04 schreef OFfSprngr het volgende:
[..]
Emocore komt uit Post-Hardcore Punk.
Later is Emocore verwatert geraakt met Indie Rock door Fugazi wat gemaakt is door Ian McKaye die ook de grondlegger is van Straight-Edge, anyway, toen kwam Jimmy Eat World langs en voegde wat Pop toe, toen kwam Chris Cabbara van Dashboard Confessional en die ging met ze zeurderige janksmoel doorheen lopen zeiken dat de wereld 'm niet begreep en blablabla,.. toen is Emo dood gegaan en werd het populair.
ok thanks... ingewikkeld...maar duidelijkquote:Op dinsdag 13 maart 2007 16:04 schreef OFfSprngr het volgende:
[..]
Gothic komt uit New Wave (Post-Punk), danwel uit de donkerdere kant van New Wave (The New Romantic): (Siouxsie Sioux And The Banshees, The Cure, Gary Numan etc).
Emocore komt uit Post-Hardcore Punk.
Later is Emocore verwatert geraakt met Indie Rock door Fugazi wat gemaakt is door Ian McKaye die ook de grondlegger is van Straight-Edge, anyway, toen kwam Jimmy Eat World langs en voegde wat Pop toe, toen kwam Chris Cabbara van Dashboard Confessional en die ging met ze zeurderige janksmoel doorheen lopen zeiken dat de wereld 'm niet begreep en blablabla,.. toen is Emo dood gegaan en werd het populair.
Ik weet nog waar ik over praat, doe eens iets aan alle Goth-bashers.quote:Op dinsdag 13 maart 2007 22:14 schreef Litso het volgende:
[..]
Jij moet echt eens wat doen aan je ongegronde generaliseringen
goths hebben geen doelen en idealenquote:Op woensdag 14 maart 2007 06:07 schreef OFfSprngr het volgende:
[..]
Ik weet nog waar ik over praat, doe eens iets aan alle Goth-bashers.
Neh, doe eerst maar eens wat aan jezelf. Misschien dat anderen dan ook normaler tegen je doen.quote:Op woensdag 14 maart 2007 06:07 schreef OFfSprngr het volgende:
[..]
Ik weet nog waar ik over praat, doe eens iets aan alle Goth-bashers.
Dat hebben al die alto's, die hebben geen respect voor de medemens en zeiken alles af wat hun niet bevalt. Die hebben er duidelijk nooit aan gedacht om anderen eens te accepteren zoals ze zijn, en zolang ze dat niet doen krijgen ze een gelijke bahndeling.quote:Op woensdag 14 maart 2007 15:18 schreef Litso het volgende:
[..]
Neh, doe eerst maar eens wat aan jezelf. Misschien dat anderen dan ook normaler tegen je doen.
Wat denk je nou, dat mensen überhaupt zin hebben vriendelijk te doen tegen iemand die álles wat net een klein tikkeltje anders is dan hijzelf afzeikt, maar aan de andere kant wel denkt dat hij de koning van de wereld is met zijn 'kijk mij eens true zijn'. Je bent zo hard een meeloper dat je het zelf niet eens meer doorhebt. Ronduit zielig.
Is dat zo?quote:Op woensdag 14 maart 2007 15:41 schreef -Muse- het volgende:
[..]
Dat hebben al die alto's, die hebben geen respect voor de medemens en zeiken alles af wat hun niet bevalt. Die hebben er duidelijk nooit aan gedacht om anderen eens te accepteren zoals ze zijn, en zolang ze dat niet doen kunnen ze ook niet verwachten dat anderen dat riching hen doen.
Die mensen schrijven je al af als je het verkeerde merk schoenen koopt
Ik ben geen meeloper als dat ik nergens echt toe behoor, ik ben geen Goth, maar ook geen Metalhead.quote:Op woensdag 14 maart 2007 15:18 schreef Litso het volgende:
[..]
Neh, doe eerst maar eens wat aan jezelf. Misschien dat anderen dan ook normaler tegen je doen.
Wat denk je nou, dat mensen überhaupt zin hebben vriendelijk te doen tegen iemand die álles wat net een klein tikkeltje anders is dan hijzelf afzeikt, maar aan de andere kant wel denkt dat hij de koning van de wereld is met zijn 'kijk mij eens true zijn'. Je bent zo hard een meeloper dat je het zelf niet eens meer doorhebt. Ronduit zielig.
Maar waarom oordeel je dan zelf over hele subculturen terwijl je de mensen niet kent?quote:Op woensdag 14 maart 2007 19:00 schreef OFfSprngr het volgende:
[..]
ik doel erop dat ze niet perse onaardig moeten doen tegen hele subculturen die ze niet kennen.
Ik vind dit namelijk nogal een overdreven uitspraak.quote:Op dinsdag 13 maart 2007 13:17 schreef OFfSprngr het volgende:
gast je avatar, jij !quote:Op donderdag 15 maart 2007 09:24 schreef Elegy het volgende:
Ik vind emochicks wel lekkermaar goffchicks, neofolkchicks en trancechicks ook.
Ach, alsof het wat uitmaakt, ik ben zo trui dat ik alles kan doen, alles kan zeggen en naar alles kan luisteren. Het is goed mij te zijn(dat was geen emo statement hè?
)
Je mag neervallen en mij aanbiddenquote:
Ik ga niet met ze om omdat ik ze niet aardig vind omdat ik dat soort lui ken, hoe moeilijk is dat te begrijpen?quote:Op donderdag 15 maart 2007 00:02 schreef Litso het volgende:
[..]
Maar waarom oordeel je dan zelf over hele subculturen terwijl je de mensen niet kent?
[..]
Ik vind dit namelijk nogal een overdreven uitspraak.
Want alle emo's zijn hetzelfdequote:Op donderdag 15 maart 2007 19:31 schreef OFfSprngr het volgende:
[..]
Ik ga niet met ze om omdat ik ze niet aardig vind omdat ik dat soort lui ken, hoe moeilijk is dat te begrijpen?
quote:Op donderdag 1 maart 2007 01:24 schreef OFfSprngr het volgende:
Gothic is geen trend, net zo min als Punk, Emocore en Metal.
Grunge, emotionele Pop-Rock en Singer-Songwriter bullshit wel.
Dat dus.quote:Op donderdag 15 maart 2007 20:42 schreef Spec87 het volgende:
[..]
Want alle emo's zijn hetzelfde![]()
Generaliseren![]()
Ze zijn allemaal hetzelfde omdat ze allemaal hetzelfde willen zijn.quote:Op donderdag 15 maart 2007 20:42 schreef Spec87 het volgende:
[..]
Want alle emo's zijn hetzelfde![]()
Generaliseren![]()
Wil je nu zelfs de echte emo's, die dus naar echte emo muziek luisteren en geen pop/rock/whatever, dus ook bij die trend groep gooien en over 1 kam scheren?quote:Op vrijdag 16 maart 2007 05:26 schreef OFfSprngr het volgende:
[..]
Ze zijn allemaal hetzelfde omdat ze allemaal hetzelfde willen zijn.
Je hebt Maria Mena in je sigquote:Op vrijdag 16 maart 2007 06:27 schreef GotC het volgende:
[..]
Wil je nu zelfs de echte emo's, die dus naar echte emo muziek luisteren en geen pop/rock/whatever, dus ook bij die trend groep gooien en over 1 kam scheren?![]()
De echte juist niet, maar de gemiddelde "emo" zie ik ook niet als echte Emos.quote:Op vrijdag 16 maart 2007 06:27 schreef GotC het volgende:
[..]
Wil je nu zelfs de echte emo's, die dus naar echte emo muziek luisteren en geen pop/rock/whatever, dus ook bij die trend groep gooien en over 1 kam scheren?![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |