Ik hoop dat ik volgend jaar ook eens een 3HAVO-klas kan draaien. Lijkt me ook wel eens leuk. 2 HAVO bevalt me erg goed.quote:Op donderdag 16 november 2006 22:06 schreef teigan het volgende:
Mijn coach had gisteren mijn H3 klas overgenomen, en die waren toch best positief over mij, ook al gaven ze wel aan dat de orde beter kan... Maar dat is lastig, ze zijn echt druk!!!
Ik heb gewoon serieus een kleine 30 uren aan (verplichte, 80% aanwezigheidsplicht!) colleges... per week...quote:Op donderdag 16 november 2006 22:06 schreef teigan het volgende:
ik had mijn nieuwe rooster gekregen, en ik blijk dus gewoon teveel uren te hebben gekregen van de schoolleiding... Mijn opleiding gaat uit van 6-8 lesuren per week(a 45 of 50 minuten)...
Ik zat op 10 klokuren per week... Gelukkig verdwijnen er waarschijnlijk 3 uur doordat een collega een klas van mij overneemt. Wel spannend, nog een nieuwe klas erbij, ik hoop dat het allemaal eenbeetje gaat lopen..
Mijn coach had gisteren mijn H3 klas overgenomen, en die waren toch best positief over mij, ook al gaven ze wel aan dat de orde beter kan... Maar dat is lastig, ze zijn echt druk!!!
Leuk hequote:Op zaterdag 18 november 2006 11:39 schreef Zonnestraaltje het volgende:
Ik heb gewoon serieus een kleine 30 uren aan (verplichte, 80% aanwezigheidsplicht!) colleges... per week...Wel erg veel. Daarnaast nog boeken lezen (15 maal moderne letterkunde, 10 maal jeugdboeken).. verslagen maken, assessments, noem maar op.
Kun je daar een reflectie over schrijven?quote:Op zaterdag 18 november 2006 16:54 schreef karoltje het volgende:
Ik droom nog steeds over reflecteren.
Vraag me af of die begeleiders dat ook echt allemaal door gaan lezen. Ze hebben er meer aan denk ik als ze eens een paar lessen observeren, leerlingen en collega-docenten om hun mening vragen. Voor jezelf is zo'n reflectie af en toe misschien handig. Maar van élke les? Ik bedoel, ik neem aan dat je zelf ook wel weet wat er fout en goed ging in een les en waar je de les erna aan wil werken.quote:Op zaterdag 18 november 2006 17:42 schreef bloempjuh het volgende:
Weet je wat het kwalijke is aan al die papierhandel rondom stages? Je raakt er de lol in het lesgeven door kwijt. Terwijl dat juist is wat je moet ondervinden in stageperioden, dat het leuk is om docent te zijn..
Ik schrijf gewoon over elke dag op wat ik heb gedaan en wat er fout ging (en hoe ik dat moet verbeteren)
De Universiteit Leiden organiseert zulke gastcollegesquote:Op zaterdag 18 november 2006 21:10 schreef nickybol het volgende:
Het zou helemaal niet gek zijn om mensen uit de academische wereld in te zetten in de bovenbouw van het vwo voor bijvoorbeeld gastcolleges.
Achterin de klas te Fok!-en!?quote:Op maandag 20 november 2006 13:43 schreef Impry het volgende:
Loop zelf nu stage in groep 8 op maandag en dinsdag. Zit nu ook achterin de klas, ben bezig met stageverslag te typen van vanochtend.
Was zo goed als heel de ochtend al aan het typen, dus vond dat ik wel even ontspanning kon gebruiken. En de kinderen kunnen/mogen toch niet meekijkenquote:Op maandag 20 november 2006 20:31 schreef Baba-O-Riley het volgende:
[..]
Achterin de klas te Fok!-en!?![]()
Ach ja, als je je zo erg verveelt, dit topic bestaat onder andere uit 11 delen, dus dan heb je nog wat te doen![]()
Dhr. Boter, toch?quote:Op zaterdag 18 november 2006 19:31 schreef thaleia het volgende:
Wat wel tof was: gisteren was ik bij een nascholingsdag en daar kwam een man spreken die gepromoveerd was en die daarna hoogleraar Grieks is geworden aan de universiteit. Die is al die tijd nog les blijven geven, hij heeft momenteel nog 1 brugklasje. Dat is tof!
Ja!quote:
Gefeliciteerd!quote:Op dinsdag 21 november 2006 18:54 schreef leonieke het volgende:
Ik heb vandaag via de telefoon bericht gekregen dat ik de job heb. Nu is het nog kwestie van te wachten op de officiële papieren om dan de directie in te lichten
Leuk als je het op voorhand weetquote:Op dinsdag 21 november 2006 20:01 schreef Roellio het volgende:
Morgen komt de directeur bij me in de les kijken!
Nog gefeliciteerd, btw!quote:Op dinsdag 21 november 2006 20:02 schreef leonieke het volgende:
[..]
Leuk als je het op voorhand weet![]()
Bij ons gebeurt dat totaal onverwachts...
Bwa, ik zou ook niets veranderen, maar het is toch leuker denk ik dan het moment dat uw klasdeur opeens openzwaait en de directie voor uw neus staat (en dat je niet begrijpt wat ze in godsnaam komt doenquote:Op dinsdag 21 november 2006 20:02 schreef Roellio het volgende:
Ik doe het niet anders dan anders hoor, mensen kunnen altijd bij me binnenlopen. Maar 't is inderdaad wel prettig dat je het van tevoren weet.
Ach, het heeft wel wat, de directeur achter in de klas. Weten de leerlingen wel dat hij de directeur is?quote:Op dinsdag 21 november 2006 20:19 schreef Roellio het volgende:
Ik stelde vrijdag voor om maar even een setje methode-boeken voor 'm te regelen, zodat 'ie leuk mee kon doen. Dat hoefde dan weer niet!
Grinnik.. Mijn lesbezoek ging wel door.. en 't ging goed! Klas was wel gruwelijk druk, maar dat leverde mooi wat 'aandachtspunten' op waaraan ik nu moet gaan werken. M.a.w: Ik mag leerlingen mijn les uit gaan fl*kkeren als ze irritant zijn. Iets dat ik nog nooit (in mijn drie jaar lerarenopleiding) heb gedaan..quote:Op woensdag 22 november 2006 18:06 schreef Roellio het volgende:
Ik lessen voorbereid, activerende werkvormen, nakijkboekjes mee, planning op het bord
Directeur ziek.
Ik geloof ook niet zo in straffen hoor, maar als ik bij deze bewuste klas een bewuste leerling al voor de vierde keer heb gevraagd op te houden met kletsen en zijn pc uit te zetten, dan mag hij van mij in de aula gaan kletsen. En dat 'even aan het werk zetten' gaat niet altijd even gemakkelijk in mijn klasjes. Er moet wel een echte opdracht zijn, ze gaan niet uit hun boek werken ofzo.quote:Op woensdag 22 november 2006 18:38 schreef Baba-O-Riley het volgende:
Als de klas "gruwelijk druk" is - zijn ze dan druk bezig met de les stof en enthousiast er over (druk zijn hoeft nog niet persé negatief te zijn), of luisteren ze gewoon niet? Want dan kan het misschien wel een probleem worden, denk ik.
Over welke klas hebben we het hier?quote:Op zaterdag 25 november 2006 06:45 schreef bloempjuh het volgende:
Gruwelijk druk is dat de ene helft probeert mee te doen (zonder vingers op te steken) en de andere helft 'ongemerkt' over het weekend kletst en zit te msn'en tijdens mijn uitleg.
MBO klas 2, niveau 4.quote:Op zaterdag 25 november 2006 14:25 schreef Baba-O-Riley het volgende:
[..]
Over welke klas hebben we het hier?
Leuk jaquote:Op zaterdag 25 november 2006 23:16 schreef TheSilentEnigma het volgende:
Vraagt de directeur aan een leerling wat ze aan het doen was, werd 'ie meteen getrakteerd op een uitvoerige presentatie.![]()
Leuk om te horen natuurlijk, maar dan vraag ik me af wat die andere docenten dan in godsnaam aan het doen waren.quote:Op zaterdag 25 november 2006 23:23 schreef imago het volgende:
Ik kreeg daarbij het compliment dat ik bijna de enige docent was waarbij de leerlingen gewoon allemaal in het lokaal waren, op hun plek zaten, en aan het werk waren
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |