abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_41546480
In mijn speurtocht naar de diverse nieuwe partijen kwam ik voor de Islamitische Partij Nederland op de website van de Islam Democraten terecht.

En daar zag ik deze, voor mij, opvallende poll
quote:
Op welke partij gaat u stemmen?
Islam Democraten (50%)
CDA (32%)
PvdA (6%)
Groenlinks (4%)
VVD (7%)
Totale stemmen: 608
Tuurlijk, Islam Democraten op 1, maar het CDA op 2, dan VVD, en dan pas PvdA?
pi_41546565
Het is misschien hetzelfde als met scholen. Moslims sturen hun kinderen (naar ik heb gehoord) liever naar een katholieke of christelijke school dan naar een openbare, omdat bij de eerstgenoemden het fenomeen geloof en het op zondag (of zaterdag) naar de kerk danwel moskee gaan niet als "raar" of "afwijkend" wordt ervaren door de andere kinderen.
pi_41546639
Mensen die zich laten leiden door hun geloof (dus lang niet alle "moslims") kunnen beter bij CDA terecht dan bij een niet-confessionele partij.

CDA is vóór meer invloed van religieuze normen, waarden en instituten. Daarvan profiteren alle religieuze instellingen, ook islamitische.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_41546778
Ja maar dit speelt al veel langer. Het hele PvdAllochtonen is ook slechts goedkoop gezeur.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_41546871
quote:
Op woensdag 6 september 2006 13:01 schreef du_ke het volgende:
Ja maar dit speelt al veel langer. Het hele PvdAllochtonen is ook slechts goedkoop gezeur.
Niet helemaal, er stemden echt ontzettend veel allochtonen op de PvdA, laatste gemeenteraadsverkiezingen, Rotterdam, A'dam.

Allochtonen zijn niet allen moslims, en zeker niet allen door politiek beinvloed door hun religie.
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_41546928
Dat heeft misschien te maken met de anti allochtoon stemming die tijdens de laatste verkiezingen nogal prominent naar voren kwam. Dat ze zich bij de PvdA nog enigszins "veilig" voelden.
pi_41547300
quote:
Op woensdag 6 september 2006 13:06 schreef TanteKa het volgende:
Dat heeft misschien te maken met de anti allochtoon stemming die tijdens de laatste verkiezingen nogal prominent naar voren kwam. Dat ze zich bij de PvdA nog enigszins "veilig" voelden.
Klopt dat is veel meer de oorzaak dan een idealistisch motief b.v.
En een groot deel van de allochtonen mag wel tijdens de gemeenteraadsverkiezingen stemmen en niet tijdens de landelijke.
pi_41547462
Jodendom, Christendom en de Islam hebben natuurlijk ook veel gemeen.
You're a fucking ugly bitch. I want to stab you to death, and then play around with your blood.
pi_41547568
quote:
Op woensdag 6 september 2006 13:18 schreef du_ke het volgende:

En een groot deel van de allochtonen mag wel tijdens de gemeenteraadsverkiezingen stemmen en niet tijdens de landelijke.
BRON!

Ik zou echt erg graag cijfers zien van de hoeveelheid niet-Nederlandse staatsburgers mét stemrecht bij gemeentelijke verkiezingen (en hoeveel er gebruik van wordt gemaakt) .
  woensdag 6 september 2006 @ 13:29:59 #10
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_41547628
quote:
Op woensdag 6 september 2006 13:06 schreef TanteKa het volgende:
en het feit dat de pvda natuurlijk erg pro uitkering&zielige mensen is en een erg groot gedeelte van de allochtonen valt net in die categorie..
You're a fucking ugly bitch. I want to stab you to death, and then play around with your blood.
pi_41547999
quote:
Op woensdag 6 september 2006 13:27 schreef sigme het volgende:

[..]

BRON!

Ik zou echt erg graag cijfers zien van de hoeveelheid niet-Nederlandse staatsburgers mét stemrecht bij gemeentelijke verkiezingen (en hoeveel er gebruik van wordt gemaakt) .
Je hebt als buitenlander stemrecht voor de gemeenteraad als je langer dan 5 jaar in Nederland verblijft. Ik heb verder geen uitgebreide cijfertjes voor je maar dit is de situatie wat betreft buitenlanders (vreemdelingen) in Amsterdam. Om een idee te geven over wat voor 'n soort getalllen we 't hebben:

Bron is een rapport van de gemeente Amsterdam trouwens.
Op zondag 10 december 2006 01:47 schreef -Angelus- het volgende:
Uitgezonderd van deelname aan dit topic zijn de volgende personen: Lord_Vetinari, Zyggie, Sack_Blabbath, arneaux en Mwanatabu.
pi_41548084
Moslims en het CDA gaan al heel lang goed samen.
Net voor de opkomst van Fortuyn vertelde Balkenende al dat hij het niet erg zou vinden als zijn partij een moslimpartij zou worden.
Er waren veel moslims lid van de partij en veel moslims stemden op de partij.
Het aantal Christenen in Nederland was aan het afnemen en het aantal moslims groeide.
Bovendien dacht hij dat de islam en het Christendom in principe hetzelfde was.
Dat het Christendom vrede predikt en de islam onderwerping daar had ie volgens mij nog niet van gehoord.
Wie wreed is tegenover dieren, kan geen goed mens zijn - Arthur Shopenhauer
pi_41548114
quote:
Op woensdag 6 september 2006 13:46 schreef PantaRei het volgende:
Dat het Christendom vrede predikt en de islam onderwerping daar had ie volgens mij nog niet van gehoord.
Uitgezonderd van deelname aan dit topic zijn de volgende personen: Lord_Vetinari, Zyggie, Sack_Blabbath, arneaux en Mwanatabu.
pi_41548321
quote:
Op woensdag 6 september 2006 13:27 schreef sigme het volgende:

[..]

BRON!

Daar ben ik ook echt benieuwd naar, ook voor de landelijke verkiezingen.
pi_41548441
quote:
Op woensdag 6 september 2006 13:55 schreef TanteKa het volgende:

[..]

Daar ben ik ook echt benieuwd naar, ook voor de landelijke verkiezingen.
Voor zo ver ik weet mogen buitenlanders (aka niet-Nederlandse staatsburgers) helemaal niet stemmen bij de landelijke verkiezingen.
pi_41548525
Volgens verkiezingsuitslagen.nl waren er in Rotterdam in 2006 (gemeente) 450.812 stemgerechtigden en in 2003 (landelijk) 429.369.
Voor Amsterdam is dat 579.270 om 524.362.

Dit is uiteraard slechts een indicatie.

Hmm wel weer raar volgens die site zijn er in totaal voor nederland minder stemgerechtigden voor de gemeenteverkiezingen (scheelt 200.000) maar dat zal wel komen door het aantal mensen dat in het buitenland woont maar hier wel landelijk stemt.
pi_41548599
quote:
Op woensdag 6 september 2006 13:48 schreef Sack_Blabbath het volgende:

[..]

Je kan niet zeggen dat het geen waar is.
Wie wreed is tegenover dieren, kan geen goed mens zijn - Arthur Shopenhauer
pi_41548625
quote:
Op woensdag 6 september 2006 13:59 schreef Sack_Blabbath het volgende:

[..]

Voor zo ver ik weet mogen buitenlanders (aka niet-Nederlandse staatsburgers) helemaal niet stemmen bij de landelijke verkiezingen.
sorry , ik bedoel de niet-westerse nederlanders (of hoe zeg je dat?) Waar ik benieuwd naar ben, is hoeveel "nieuwe nederlanders" gebruik maken van het stemrecht.
pi_41548638
quote:
Op woensdag 6 september 2006 14:05 schreef PantaRei het volgende:

[..]

Je kan niet zeggen dat het geen waar is.
Lees eens een goed boek......of de Koran.
pi_41548705

60% van de allochtonen is moslim, dus niet echt populair dus.
pi_41548737
quote:
Op woensdag 6 september 2006 14:08 schreef pberends het volgende:
60% van de allochtonen is moslim, dus niet echt populair dus.
Maar haal je in Allah's naam die 60% vandaan?
pi_41548827
quote:
Op woensdag 6 september 2006 14:02 schreef du_ke het volgende:
Volgens verkiezingsuitslagen.nl waren er in Rotterdam in 2006 (gemeente) 450.812 stemgerechtigden en in 2003 (landelijk) 429.369.
Voor Amsterdam is dat 579.270 om 524.362.

Dit is uiteraard slechts een indicatie.
He, dat is een bruikbaar instrument. Niet alles wat ik zoek, maar het helpt. Dank .
quote:
Hmm wel weer raar volgens die site zijn er in totaal voor nederland minder stemgerechtigden voor de gemeenteverkiezingen (scheelt 200.000) maar dat zal wel komen door het aantal mensen dat in het buitenland woont maar hier wel landelijk stemt.
Ja, dat vertekent natuurlijk weer iets, de in het buitenland woonachtige Nederlanders die zich geregistreerd hebben voor deelname.

Maar die kunnen de gemeentelijke tellingen niet beïnvloeden, omdat ze voor die verkiezingen niet stemgerechtigd zijn.
pi_41548916
In mijn omgeving zie ik trouwens vooral dat veel Moslims 't CDA hebben afgezworen sinds 2000/2001/2002. Zeg maar sinds de Fortuyn-periode. Sinds Balkie en z'n sluimer Fortuyn opvattingen zeg maar.
pi_41548962
quote:
Op woensdag 6 september 2006 14:13 schreef sigme het volgende:

[..]

He, dat is een bruikbaar instrument. Niet alles wat ik zoek, maar het helpt. Dank .
[..]
Tja was ook het beste wat ik kon vinden het is niet veel maar ja .
quote:
Ja, dat vertekent natuurlijk weer iets, de in het buitenland woonachtige Nederlanders die zich geregistreerd hebben voor deelname.

Maar die kunnen de gemeentelijke tellingen niet beïnvloeden, omdat ze voor die verkiezingen niet stemgerechtigd zijn.
Dat zou je zeggen maar daardoor is het wel vreemd dat de cijfers in Den haag er uitzien. (had ik daarom ook maar even niet meegenomen)
pi_41549131
quote:
Op woensdag 6 september 2006 14:16 schreef Sack_Blabbath het volgende:
In mijn omgeving zie ik trouwens vooral dat veel Moslims 't CDA hebben afgezworen sinds 2000/2001/2002. Zeg maar sinds de Fortuyn-periode. Sinds Balkie en z'n sluimer Fortuyn opvattingen zeg maar.
Dat staat dan toch lijnrecht tegenover de uitslag van de poll?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')