abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 12 september 2006 @ 16:06:15 #91
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_41738763
Net een programma op NGC gekeken, over de ontwikkeling van zaad- en eicel naar een echte baby...

Ik rammel weer eens...
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
pi_41739715
quote:
Op dinsdag 12 september 2006 11:10 schreef Wolkje het volgende:

[..]

Ik koop af en toe babykleertjes, gewoon omdat ik ze zo schattig vind
Ik heb een keer, hele goedkope dan wel, slofsokjes gekocht in de kleinste maat Die heb ik om de voeten van mn beer gedaan
pi_41739805
Ik douche zelf ook regelmatig met Zwitsal, en heb er ook bodylotion van, gewoon omdat ik de geur zo lekker vind!

Als ik rammel denk ik inderdaad ook aan alle leuke dingen zoals inderdaad kleine kleertjes kopen, kamertje mooi inrichten, hoe het zou zijn om mama van iemand te zijn, enz.
Maarja, de minder leuke kanten zijn er ook, maar die wegen toch echt niet op tegen alle leuke kanten, ik ben zo nieuwsgierig hoe het is om een klein frummeltje te hebben wat helemaal afhankelijk is van jou.

En ik heb al behoorlijk veel kleertjes 2dehands gekocht van een bepaald merk wat ik erg leuk vind, want stel je voor, straks is het nergens meer te koop

Heb een leuke vacature gezien binnen de instelling waar ik voor werk, ik werk nu op een woongroep en dit was een vacature voor een activiteitenbegeleider op een kinderboerdij. (Daar ga je dus mensen met een verstandelijke beperking begeleiden op hun werk bij de dieren).
Ik weet echt niet of ik erop zal reageren of niet.. het weegt oa wel in mn gedachten mee dat we over niet al te lange tijd ws wel voor een kindje willen gaan, en als ik dan daar wordt aangenomen en al snel zwanger raak is dat ook niet echt leuk voor daar denk ik.. ik moet de voors en tegens maar eens even gaan opsommen denk ik.
Ik ben een echte Weegschaal, ik twijfel over zoveel
Gependeld
3 kinderen/1 kind, meisje/3 kinderen totaal, meisje, meisje, jongen/
april 2009 en het word een jongen
pi_41740333
Kleertjes en spulletjes zijn ook ontzettend leuk ja..en bij ikea blijf ik ook altijd hangen bij de kinderafdeling..
Maar bij de ieniemienie-sokjes rammel ik toch wel het hardst!
Ik ben alleen bang dat als ik eenmaal 1 ding koop, dat ik dan niet meer kan stoppen..en voor je het weet heb ik een complete baby-uitset bij elkaar

Nee, voorlopig ga ik me inhouden

Ben blij dat ik niet de enige ben met het zwitsal-syndroom, kan ik mijn vriend vertellen dat ik helemaal niet raar ben!
We zien de dingen niet zoals ze zijn.
We zien de dingen zoals wij zijn.
weblogje
pi_41740713
Dan zal ik nog even aan je wikken en wegen het volgende toevoegen...

Toen onze oudste geboren werd, woonde we in een driekamer-huisje (keuken, woonkamer, slaapkamer). De kleine sliep in een hoekje in de woonkamer. Niet de meest ideale situatie, maar ze had haar eigen plekje. Dus.....in eerste instantie hoeft dit geen reden te zijn om nog niet zwanger te worden.... Wij zijn uiteindelijk met voorrang naar een huurhuis kunnen gaan, omdat het huisje waar we zaten te vochtig was. Fleur heeft daar ongeveer een half jaar met ons gewoond en als het qua vochtigheid beter was geweest dan hadden we het wel langer uitgehouden.... denk ik...

Succes met al het gerammel.... en wie weet binnenkort te vinden in een ander topic...
pi_41741131
Ik ben een newbie in OUD, dus vergeef me de vraag...
maar was je oudste gepland? Of was het een welkom ongelukje?
Want op dit moment houdt de huisvestiging ons het meeste tegen. Vriendlief vindt dat we eerst een huisje moeten hebben, dat volledig op orde is, voor je kan beginnen proberen.
En dat steekt wel, want dat is wellicht pas over 2-3 jaar, aangezien we net begonnen zijn met zoeken.
pi_41742977
quote:
Op dinsdag 12 september 2006 16:53 schreef MissPink het volgende:
Ik ben alleen bang dat als ik eenmaal 1 ding koop, dat ik dan niet meer kan stoppen..en voor je het weet heb ik een complete baby-uitset bij elkaar
Ik heb ook al redelijk wat kleertjes gekocht

Ik riep trouwens altijd dat ik op mijn 25ste mijn eerste kindje wilde, mijn 29ste papa worden (dat zou in dat geval dus ergens tussen mijn verjaardag in augustus en zijn verjaardag eind oktober moeten zijn ), dat duurt nog een paar jaartjes, dan hopen we ook verhuisd te zijn naar een iets grotere woning en dan hoop ik afgestudeerd te zijn. Het kan allemaal. Eerder of later mag natuurlijk altijd, maar dit is onze 'ideale situatie'. Tot die tijd blijf ik gewoon gezellig in dit topic

We weten wel al een meisjesnaam

[ Bericht 40% gewijzigd door Wolkje op 12-09-2006 18:26:23 ]
pi_41744990
quote:
Op dinsdag 12 september 2006 16:38 schreef MevrouwKoRn het volgende:
Ik ben een echte Weegschaal, ik twijfel over zoveel
Hier nog een weegschaal (ik typte weegschaap... deze verspreking wilde ik jullie toch niet onthouden ), fijn he dat wikken en wegen . Ik kan er ook zo lekker in blijven hangen .
quote:
Op dinsdag 12 september 2006 18:12 schreef Wolkje het volgende:

We weten wel al een meisjesnaam
Wij ook
Fake it till you make it...
pi_41745164
Ha! Ik ben ook een weegschaal & ben ook zo'n enorme twijfelkont
Wij hebben ook al een meisjes & jongensnaam
Het liefst wil ik de namen met iedereen delen maar dan ben ik weer bang dat iemand anders ze dan gebruikt
Mama van 2 stengeltjes!
..YANA..
..JAMIE..
pi_41745378
Ik heb voor de zekerheid de namen maar gezegd tegen mijn zus aangezien die blijkbaar dezelfde smaak heeft
pi_41746304
Ik heb besloten toch de sollicitatiebrief maar op de post te doen, dan zie ik wel wat er komen gaat. Ik kan na een gesprek altijd nog ''nee'' zeggen, want het is niet zo dat waar ik nu werk ik weg moet of het niet leuk heb. Wordt dus nog vervolgt..

Wij hebben dus ook al helemaal een meisjesnaam, die ook ik eigenlijk best vertellen wil maar niet zo goed durf , niet dat het een aparte naam ofzo is hoor.
Gependeld
pi_41746357
Ahhhhh.. toe, nu maak je me nieuwsgierig hoor MevrouwKoRn
Mama van 2 stengeltjes!
..YANA..
..JAMIE..
pi_41746525
quote:
Op dinsdag 12 september 2006 19:54 schreef S_oepstengel het volgende:
Ahhhhh.. toe, nu maak je me nieuwsgierig hoor MevrouwKoRn
Jij mij ook hoor, vertel jij eens dan! Dan zal ik onze naam ook zeggen, het kan tenslotte nog wel eventjes duren voordat ik ooit een kind krijg, en wie weet krijg ik niet eens een dochter...
Gependeld
pi_41746703
Nou.. Vooruit

Voor een meisje: Dwen
Voor een jochie: Nolan
Mama van 2 stengeltjes!
..YANA..
..JAMIE..
pi_41746757
Wij hebben nog geen meisjesnaam, ik twijfel over de naam die ik lang in mijn hoofd had. En vriendlief heeft een Nederlandse naam voor ogen (als in, kom je bijna niet tegen in België), alleen vind ik de variant zonder d mooier...
pi_41746819
Waar woon je precies in België, Iksje? Ja, ik ben nieuwsgierig

Of ben jij de juf waar ik het al aan gevraagd heb?
pi_41746884
quote:
Op dinsdag 12 september 2006 20:04 schreef Iksje het volgende:
Wij hebben nog geen meisjesnaam, ik twijfel over de naam die ik lang in mijn hoofd had. En vriendlief heeft een Nederlandse naam voor ogen (als in, kom je bijna niet tegen in België), alleen vind ik de variant zonder d mooier...
welke naam dan? *nieuwsgierig is

Wij hebben al een paar avonden gebrainstormd over een jongensnaam, maar nog geen een tegengekomen die we leuk vonden.

Dus we moeten maar een dochtertje krijgen
pi_41746987
@S_oepstengel, aparte namen, ik vind ze zeker weten mooi!
quote:
Op dinsdag 12 september 2006 20:06 schreef Wolkje het volgende:

Dus we moeten maar een dochtertje krijgen
Dat zeg ik dus ook altijd, '' je gaat maar hard je best doen voor een meisje"
wij weten echt geen jongensnaam die we allebei leuk vinden.

Ok, ik zal het ook vertellen, maar mondje dicht verder , mocht er een meisje worden geboren hier, dan gaat ze Roos heten.
Gependeld
pi_41747081
Roos is een mooie naam
Mama van 2 stengeltjes!
..YANA..
..JAMIE..
pi_41747134
Nolan en Roos zijn leuk

Ik heb nog geen idee, denk dat dat echt zorgen voor later zijn. Eerst maar eens opleiding afronden en gaan samenwonen
pi_41747168
Naja, ik vind Roosmarijn heel leuk, en Maria ook, maar dat kan ook komen door de Maria die hier rondzwerft
pi_41747185
weegschaap
quote:
Op dinsdag 12 september 2006 19:53 schreef MevrouwKoRn het volgende:
Ik heb besloten toch de sollicitatiebrief maar op de post te doen, dan zie ik wel wat er komen gaat. Ik kan na een gesprek altijd nog ''nee'' zeggen, want het is niet zo dat waar ik nu werk ik weg moet of het niet leuk heb. Wordt dus nog vervolgt..
Goede keuze, denk ik..je kan immers niet je hele leven 'in de wacht' gaan zetten omdat je tegen die tijd misschien wel zwanger bent of wil worden, toch? komt er een beetje raar uit, maar je snapt wat ik bedoel hoop ikEn zoals je zelf al zegt: je kan altijd nog nee zeggen..
quote:
Ik riep trouwens altijd dat ik op mijn 25ste mijn eerste kindje wilde, mijn 29ste papa worden (dat zou in dat geval dus ergens tussen mijn verjaardag in augustus en zijn verjaardag eind oktober moeten zijn ), dat duurt nog een paar jaartjes, dan hopen we ook verhuisd te zijn naar een iets grotere woning en dan hoop ik afgestudeerd te zijn. Het kan allemaal. Eerder of later mag natuurlijk altijd, maar dit is onze 'ideale situatie'.
Onze 'ideale situatie' is over een jaar of 2, dan hoop ik wat beter in mijn vel te zitten en geen medicijnen meer te slikken, onze financiele situatie is dan waarschijnlijk ook een stuk beter en ik wil stoppen met roken voordat ik ga proberen om zwanger te worden. Een huisje hebben we wel al
We zien de dingen niet zoals ze zijn.
We zien de dingen zoals wij zijn.
weblogje
pi_41747387
quote:
Op dinsdag 12 september 2006 20:10 schreef MevrouwKoRn het volgende:
Ok, ik zal het ook vertellen, maar mondje dicht verder , mocht er een meisje worden geboren hier, dan gaat ze Roos heten.
Roos is inderdaad een hele lieve naam
pi_41747451
quote:
Op dinsdag 12 september 2006 19:16 schreef Nijna het volgende:
Wij ook
leuk
Lang niet 'gesproken' trouwens..
pi_41748189
quote:
Op dinsdag 12 september 2006 20:14 schreef MissPink het volgende:
Een huisje hebben we wel al
Jaloerse blik...
vindt Liande een mooie naam, ik verkies Lianne.
Maar ik vermoed dat ik jongetjes zal baren als het lukt later

Ik woon in Vlaams-Brabant Leonieke, en ben geen juf.

[ Bericht 10% gewijzigd door Iksje op 12-09-2006 23:04:55 ]
pi_41748694
quote:
Op dinsdag 12 september 2006 20:14 schreef MissPink het volgende:
Een huisje hebben we wel al
Na 14 maand zoeken (en nog steeds niets gevonden te hebben) durf ik hier nu wel bekennen dat ik wat jaloers ben

Zeker als ik dan in mijn achterhoofd hou dat ik mijn pil pas ten vroegste aan de kant kan schuiven als we ons eigen huisje hebben.
Wat kan wachten toch soms lang duren
  woensdag 13 september 2006 @ 08:46:30 #117
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_41760853
MevrouwKorn, gewoon doen hoor die baan, als het je wat lijkt natuurlijk.

Ik heb begin van het jaar wel getwijfeld of ik wel of niet aan die opleiding en die nieuwe wending moest beginnen want stel nou dat...
Inmiddels ben ik nog niet zwanger en dus mooi wel aan die opleiding begonnen.

Het is voor geen enkele werkgever 'leuk'. Of je er nou 6 maanden of 6 jaar werkt. En als jij gewoon je werk goed doet moet het ook geen probleem zijn volgens mij hoor.

Leuke functie trouwens.
pi_41761049
quote:
Op dinsdag 12 september 2006 17:16 schreef Iksje het volgende:
Ik ben een newbie in OUD, dus vergeef me de vraag...
maar was je oudste gepland? Of was het een welkom ongelukje?
Want op dit moment houdt de huisvestiging ons het meeste tegen. Vriendlief vindt dat we eerst een huisje moeten hebben, dat volledig op orde is, voor je kan beginnen proberen.
En dat steekt wel, want dat is wellicht pas over 2-3 jaar, aangezien we net begonnen zijn met zoeken.
Iksje....nee die oudste was echt 'gepland'. We wilde zo graag een kindje dat we gekeken hebben naar de mogelijkheden. En aangezien kleintjes als ze heel klein zijn maar weinig ruimte nodig hebben en toch graag bij je in de buurt zijn, was het eigenlijk alleen maar fijn. Ze was altijd maar 2 stappen van ons vandaan....oh, bijkomend voordeel was dat ik nu zoveel herrie kan maken als ik wil, want ze lag natuurlijk ook naast de tv/stofzuiger en ander herrie dingen te slapen. En als ik terugkijk denk ik heel eerlijk dat een kleintje best lang niet echt een 'eigen' kamer nodig heeft. Als ze maar een speelplekje en een slaapplek hebben. Wij hadden een hoek afgeschermd met dikke gordijnen. Dus wel een eigen plekje om te slapen en de box was haar speelplek.
Ik hoop dat je je kunt overtuigen, want het is niet echt nodig om een eigen huis te hebben. En je kunt ondertussen ook uitkijken naar een huis. Soms vallen de dingen pas op een plek als het zover is. WIj zochten ook al heel lang een ander huis en stonden al eeuwig op de wachtlijst. Pas toen de kleine er was, kregen we ook een huis...
pi_41762152
quote:
Op woensdag 13 september 2006 08:46 schreef Brighteyes het volgende:
MevrouwKorn, gewoon doen hoor die baan, als het je wat lijkt natuurlijk.

Ik heb begin van het jaar wel getwijfeld of ik wel of niet aan die opleiding en die nieuwe wending moest beginnen want stel nou dat...
Inmiddels ben ik nog niet zwanger en dus mooi wel aan die opleiding begonnen.

Het is voor geen enkele werkgever 'leuk'. Of je er nou 6 maanden of 6 jaar werkt. En als jij gewoon je werk goed doet moet het ook geen probleem zijn volgens mij hoor.

Leuke functie trouwens.
Dankjewel!! Na er een nachtje over geslapen te hebben ben ik er nog steeds positief over, het lijkt me ZO leuk, met mensen en dieren te gaan werken!! En lekker iedere avond thuis eten, de weekenden vrij, nooit meer feestdagen werken, geen slaapdiensten meer..
En net wat je zegt, je kan niet altijd blijven denken aan stel nou dat... want wie weet duurt het nog wel dik 2 jaar. Ik ga ervoor
Een gesprek gaat er altijd komen, omdat ze iedereen moeten uitnodigen van de instelling zelf, dus ik hou jullie op de hoogte!
Gependeld
  woensdag 13 september 2006 @ 09:59:42 #120
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_41762473
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')