Dat denk ik inderdaad ook. Iedere keer denk je dat het wel anders zal worden en soms heb je van die momenten dat het goed gaat, maar ja, op dergelijke momenten kun je niet teren.quote:Op woensdag 6 september 2006 04:10 schreef dvr het volgende:
Het klinkt niet erg alsof die situatie zal verbeteren he?
Je kunt altijd nog voor jezelf beginnenquote:Op woensdag 6 september 2006 04:41 schreef fhqwhgads het volgende:
Ik heb dat ook wel eens bij mijn baas. Na een overname dus.
Ik vind hem een vreselijke, irritante, incompetente bemoeial, en ik zou hem zo op zijn bureau willen schijten en afscheid nemen. Alleen heb je tegenwoordig niet zo snel een nieuwe baas. Zeker zonder diploma's.
Dan staat je dus tot je pensioen, of dat van je baas, weinig arbeidsvreugde te wachten.quote:
Nee, het ironische is: ik ben totaal niet afhankelijk van mijn baas. Ik heb inmiddels al drie aanbiedingen gehad van andere bedrijven en zonder een baan is het direct ook geen probleem (veel spaargeld, lage lasten). Nog ironischer is het dat mijn baas wel afhankelijk is van mij. Niet voor niets is voor mij een enorme verzekering afgesloten voor het geval dat ik bijvoorbeeld ziek word, dan dekt de verzekeraar alles voor mijn werkgever. Maar als het mij van de één op de andere dag tot hier zit, dan krijgt hij grote financiële problemen en niet alleen zakelijk, maar ook privé (persoonlijke aansprakelijkheid). Hij kan namelijk nooit zo snel iemand vinden die in korte tijd de zaak oppakt, dat heeft hij zelf al aangegeven. Punt is: ik zit dus in een zeer machtige positie. Ik vind het onprettig. Er wordt op mij gezeken. Ik kan zo de deur uitlopen en mijn wraak zal zoet zijn, maar ik doe het niet en wel omdat ik dat niet over mijn hart kan verkrijgenquote:Op woensdag 6 september 2006 04:54 schreef Ridocar het volgende:
Ben je dan zoveel afhankelijk van je baas?
Ga ander werk zoeken ofzo. Je baas zal er weinig mee zitten, terwijl jij jezelf op zit te vreten.
Medelijden? Tja, lijkt me ook een goede reden om je leven buiten je werk te laten verpesten. (niet)quote:Op woensdag 6 september 2006 05:55 schreef FuifDuif het volgende:
[..]
Nee, het ironische is: ik ben totaal niet afhankelijk van mijn baas. Ik heb inmiddels al drie aanbiedingen gehad van andere bedrijven en zonder een baan is het direct ook geen probleem (veel spaargeld, lage lasten). Nog ironischer is het dat mijn baas wel afhankelijk is van mij. Niet voor niets is voor mij een enorme verzekering afgesloten voor het geval dat ik bijvoorbeeld ziek word, dan dekt de verzekeraar alles voor mijn werkgever. Maar als het mij van de één op de andere dag tot hier zit, dan krijgt hij grote financiële problemen en niet alleen zakelijk, maar ook privé (persoonlijke aansprakelijkheid). Hij kan namelijk nooit zo snel iemand vinden die in korte tijd de zaak oppakt, dat heeft hij zelf al aangegeven. Punt is: ik zit dus in een zeer machtige positie. Ik vind het onprettig. Er wordt op mij gezeken. Ik kan zo de deur uitlopen en mijn wraak zal zoet zijn, maar ik doe het niet en wel omdat ik dat niet over mijn hart kan verkrijgen. Niet uit angst, niet uit onzekerheid, maar gewoonweg uit medelijden. Ongelofelijk, nietwaar?
Je hebt volkomen gelijk, maar ja, een gevoel is een gevoel, hoe rationeel je er ook over na kunt denken.quote:Op woensdag 6 september 2006 06:09 schreef Odysseuzzz het volgende:
[..]
Medelijden? Tja, lijkt me ook een goede reden om je leven buiten je werk te laten verpesten. (niet)
Nee, geen familie, geen vriend, geen persoon met wie ik op de één of andere manier een afhankelijkheidsrelatie heb anders dan dat hij mijn inkomen verstrekt (en die afhankelijkheid is niet zo heel groot momenteel, zoals ik al heb aangegeven). Hoe meer ik erover nadenk en schrijf, hoe meer ik tot de conclusie kom: wegwezen.quote:Op woensdag 6 september 2006 06:09 schreef Odysseuzzz het volgende:
Alles bij elkaar genomen klinkt het me niet echt gezond. Dat je baas zich in deze ongezonde positie heeft gewerkt is zijn eigen verantwoordelijkheid, niet die van jou. Misschien kun je het aankaarten maar anders zou ik pleiten gaan, zeker als je jezelf er allemaal over opwind. Werk is een deel van je leven maar dit... Is je baas familie of zo?![]()
Als je in een machtige positie zit en je durft die niet te gebruiken, of je wilt dat niet, dan zit je niet in een machtige positie.quote:Op woensdag 6 september 2006 05:55 schreef FuifDuif het volgende:
Punt is: ik zit dus in een zeer machtige positie. Ik vind het onprettig. Er wordt op mij gezeken. Ik kan zo de deur uitlopen en mijn wraak zal zoet zijn, maar ik doe het niet en wel omdat ik dat niet over mijn hart kan verkrijgen.
Hier ben ik het pertinent mee oneens, maar goed, dat is een andere discussie.quote:Op woensdag 6 september 2006 08:29 schreef wijsneus het volgende:
je eigen geluk is uiteindelijk de maat van alles.
je zult er iets mee moeten doen op een constructieve manier. je kunt weggaan, maar ja er zijn overal bazen die irritant zijn, zelfingenomen en aan vriendjespolitiek doen. dus dit is een zwaktebod om mee te beginnen.quote:Op woensdag 6 september 2006 04:02 schreef FuifDuif het volgende:
Als je werkt in een klein bedrijf waarbij je zeer dicht bovenop de baas zit in de zin van dat je er veel mee te maken hebt, wat is dan de beste oplossing in de volgende situatie?
Regelmatig fantaseren over hoe je de baas in elkaar slaat of op een ander wijze fysiek en geestelijk ruineert? Van tijd tot tijd ook een dergelijk agressief gevoel voelen opkomen wanneer je daadwerkelijk in de buurt bent van je baas en zelfs zo erg dat je soms gewoonweg even weg moet lopen naar het toilet om af te koelen (ik maak mij dus zorgen dat er eens iets gaat knappen en ik mij niet meer in de hand kan houden)? Het niet eens zijn met het beleid dat de baas voert en daar voortdurend actief een strijd met de baas over voeren, waarbij de baas uiteraard zijn ongelijk weigert toe te geven, waardoor de gemoederen alleen maar oplopen.
Dit is een serieuze vraag en ik vraag dus ook serieuze antwoorden. Zijn dit zaken die normaal zijn in een houding ten opzichte van de baas (die er een beetje bijhoren), of wordt het tijd om op te stappen? Soms slaap ik er gewoon niet van en lig ik super opgefokt in bed boos te zijn. Ik word duizelig op de zaak van ergenis. Kortom: ik ga ergens heen waar ik het liefst zo ver mogelijk vandaan zou zijn en ik begin er onderhand dus ook fysiek last van te krijgen (hartkloppingen, misselijkheid enzovoort).
Ik begrijp het, maar om eerlijk te zijn, Aarde, heb ik er simpelweg geen zin meer inquote:Op donderdag 7 september 2006 07:20 schreef Aarde het volgende:
[..]
je zult er iets mee moeten doen op een constructieve manier. je kunt weggaan, maar ja er zijn overal bazen die irritant zijn, zelfingenomen en aan vriendjespolitiek doen. dus dit is een zwaktebod om mee te beginnen.
je kunt direct een lichte sneer teruggeven bij de volgende opmerking die je echt niet bevalt. zo leert je baas dat bij bepaalde opmerkingen hij zelf net zoiets terugkrijgt. ofwel, conditioneer je baas.
helpt dit na een paar keer niet, dan kun je hier beter mee stoppen anders ga je een grotere wig tussen jullie 2 indrijven. de enige optie die ik dan nog ken is er inhoudelijk over praten. ff vragen of hij tijd heeft voor een 1:1 gesprek. geef hierin geen waardeoordelen, maar heb het over concrete gedragingen. geef vervolgens aan hoe jij je hierbij voelt. let wel; zeg niet, dit doe je fout, of andere uitleggingen van zijn gedrag. hou het plain op zijn - zonder emotie omschreven - gedragingen, en hoe jij je hierbij voelt.
helpt dit ook niet, dan heb je misschien een pr-functionaris of vertrouwenspersoon waar je bij terecht kan? als deze laatste optie niet werkt, dan zul je het of moeten slikken, of je gaat stilaan op zoek naar je volgende job.
my 2 cents![]()
Je baas heeft al nagedacht om jou te vervangen.quote:Op woensdag 6 september 2006 05:55 schreef FuifDuif het volgende:
[..]
Nee, het ironische is: ik ben totaal niet afhankelijk van mijn baas. Ik heb inmiddels al drie aanbiedingen gehad van andere bedrijven en zonder een baan is het direct ook geen probleem (veel spaargeld, lage lasten). Nog ironischer is het dat mijn baas wel afhankelijk is van mij. Niet voor niets is voor mij een enorme verzekering afgesloten voor het geval dat ik bijvoorbeeld ziek word, dan dekt de verzekeraar alles voor mijn werkgever. Maar als het mij van de één op de andere dag tot hier zit, dan krijgt hij grote financiële problemen en niet alleen zakelijk, maar ook privé (persoonlijke aansprakelijkheid). Hij kan namelijk nooit zo snel iemand vinden die in korte tijd de zaak oppakt, dat heeft hij zelf al aangegeven. Punt is: ik zit dus in een zeer machtige positie. Ik vind het onprettig. Er wordt op mij gezeken. Ik kan zo de deur uitlopen en mijn wraak zal zoet zijn, maar ik doe het niet en wel omdat ik dat niet over mijn hart kan verkrijgen. Niet uit angst, niet uit onzekerheid, maar gewoonweg uit medelijden. Ongelofelijk, nietwaar?
Dat zeg ik ook helemaal niet, maar op DIT MOMENT zou het lastig wordenquote:Op donderdag 7 september 2006 15:28 schreef Stali het volgende:
[..]
Je baas heeft al nagedacht om jou te vervangen..
Iedereen is vervangbaar ook jij..
En toch is het zoquote:Op donderdag 7 september 2006 15:28 schreef Stali het volgende:
Ga solliciteren naar een baan waar je je hopelijk wel prettig voelt. Meestal blijven mensen uit gemak bij een bedrijf hangen en wrs. doe jij dat ook want dat verhaal om uit medelijden bij deze baas te blijven terwijl je soms wakker ligt te fantaseren hoe je hem in elkaar slaat vind ik inderdaad niet geloofwaardig.
Ik ruik een smeuiig verhaal. Kun je iets meer vertellen, zonder je al te veel bloot te geven?quote:Op donderdag 7 september 2006 19:15 schreef Paardesnikkel het volgende:
Ik heb toch een soortgelijke situatie. En niet alleen bij de baas. Als ik een geweer bij me zou hebben, zou dat een aardig stukkie in de krant opleveren.Enige manier om dit te vermijden is denk ik solliciteren.
In het bedrijfleven is het aleen maar "niet lullen maar poetsen". Alles moet daar met de bekende korte klap. Vooral denken is daar niet echt geliefd, want alles is in het teken van doen....En bovenal is het chronisch moeten aanbidden van de mammon. Kortom, ik herken je probeem helemaal ......Je ben dus niet de enige die daar tegen aanloop. Op de universiteit is het leuk, daarna is het gewoon uit met de pret...quote:Op donderdag 7 september 2006 19:09 schreef FuifDuif het volgende:
Even om in te haken op het feit dat ik filosofisch ben ingesteld. Ik merk inderdaad dat die interesse mij in het bedrijfsleven behoorlijk in de weg staat. In het bedrijfsleven moet alles efficiënt, alles draait om geld en alles moet zo snel mogelijk.
Tja, inderdaad. Alles in het teken van de omzet maakt dat kwantiteit boven kwalititeit moet staan. OOk ik kan daar niet tegen. En commercie bedrijven is de grootste slijmballerij die er is....Ik spreek uit ervaring, nou ja het is niet mijn ding....quote:Wat mij betreft een strop voor degene die kwaliteit nastreeft. Ik kan er in ieder geval niet tegen. En dan altijd dat gelik bij klanten, terwijl je ze soms het liefste op de electrische stoel zou plaatsen.
Hoe oud ben je eigenlijk, en hoeveel banen heb je gehad?quote:Op donderdag 7 september 2006 20:26 schreef EchtGaaf het volgende:
In het bedrijfleven is het aleen maar "niet lullen maar poetsen".
Het is niet normaal. Met andere topics van jou in mijn achterhoofd lijkt mij dat je een flink autoriteitsprobleem hebt. Hier kun je het beste iets aan doen, want het kan je in de toekomst nog aardig wat problemen opleveren.quote:Op woensdag 6 september 2006 04:02 schreef FuifDuif het volgende:
Dit is een serieuze vraag en ik vraag dus ook serieuze antwoorden.
Ontslag nemen en op naar een werkgever die wel voor kwaliteit gaat dus.quote:Op donderdag 7 september 2006 19:09 schreef FuifDuif het volgende:
Even om in te haken op het feit dat ik filosofisch ben ingesteld. Ik merk inderdaad dat die interesse mij in het bedrijfsleven behoorlijk in de weg staat. In het bedrijfsleven moet alles efficiënt, alles draait om geld en alles moet zo snel mogelijk. Wat mij betreft een strop voor degene die kwaliteit nastreeft. Ik kan er in ieder geval niet tegen. En dan altijd dat gelik bij klanten, terwijl je ze soms het liefste op de electrische stoel zou plaatsen.
Ik ontken niet dat ik een autoriteitsprobleem heb. Ik zie relaties altijd als gelijkwaardig. Ook de term baas staat mij eigenlijk niet aan. Ik bedoel, je bent gelijkwaardig. De werkgever geeft salaris in ruil voor arbeid. Dat is een gelijkwaardige relatie en ik kan er niet tegen wanneer anderen die relatie zien als eentje waarin ik ondergeschikt ben.quote:Op donderdag 7 september 2006 22:13 schreef Alicey het volgende:
[..]
Het is niet normaal. Met andere topics van jou in mijn achterhoofd lijkt mij dat je een flink autoriteitsprobleem hebt. Hier kun je het beste iets aan doen, want het kan je in de toekomst nog aardig wat problemen opleveren.
ik heb hetzelfdequote:Op donderdag 7 september 2006 22:17 schreef FuifDuif het volgende:
[..]
Ik ontken niet dat ik een autoriteitsprobleem heb. Ik zie relaties altijd als gelijkwaardig. Ook de term baas staat mij eigenlijk niet aan. Ik bedoel, je bent gelijkwaardig. De werkgever geeft salaris in ruil voor arbeid. Dat is een gelijkwaardige relatie en ik kan er niet tegen wanneer anderen die relatie zien als eentje waarin ik ondergeschikt ben.
Heb ik aan zitten denken. Gewoon niet afhankelijk zijn van het beleid van een ander. Ik word daar toch zooooo zat van. Ik wil niet zeggen dat ik het beter kan en zal doen dan een ander, maar het botst gewoon. Maar ja, dan krijg je het tweede obstakel: klanten. Zeurende klanten die niet begrijpen wat je doet en alleen maar resultaat willen zien wat hun leven verrijkt. Natuurlijk, is zeer begrijpelijk, alleen IK kan daar niet tegen.quote:Op donderdag 7 september 2006 22:24 schreef gronk het volgende:
Klinkt eigenlijk als een ideale instelling voor zelfstandig ondernemerschap. Niet lachen, maar je kunt dan doen wat je wilt, met de kwaliteit die je wilt. Met een lege portemonnnee in zicht ga je heel snel keuzes maken tussen die kwaliteit die goed genoeg is om geaccepteerd te worden, en de hoeveelheid tijd die je eraan kwijt bent.
En, bovenal, weten dat je te allen tijde de stekker eruit kan trekken als de hoeveelheid gezeik 't geld niet meer waard is.quote:Op donderdag 7 september 2006 22:33 schreef FuifDuif het volgende:
[..]
Heb ik aan zitten denken. Gewoon niet afhankelijk zijn van het beleid van een ander. Ik word daar toch zooooo zat van. Ik wil niet zeggen dat ik het beter kan en zal doen dan een ander, maar het botst gewoon.
Het is toch min of meer ook hoe er wettelijk tegenaan gekeken wordt. De werkgever bepaalt tenslotte wat je werkzaamheden zijn (Binnen het kader van het contract). Waarom is dat zo'n probleem voor je? Wat is precies het punt waar het mis gaat?quote:Op donderdag 7 september 2006 22:17 schreef FuifDuif het volgende:
[..]
Ik ontken niet dat ik een autoriteitsprobleem heb. Ik zie relaties altijd als gelijkwaardig. Ook de term baas staat mij eigenlijk niet aan. Ik bedoel, je bent gelijkwaardig. De werkgever geeft salaris in ruil voor arbeid. Dat is een gelijkwaardige relatie en ik kan er niet tegen wanneer anderen die relatie zien als eentje waarin ik ondergeschikt ben.
De klant zorgt uiteindelijk toch voor je brood, en voor je klant doe je het.. Wil een klant dat je iets doms doet en wil een klant niet weten van een slimmere aanpak, dan krijgt je klant iets doms. Zo simpel is het.quote:Op donderdag 7 september 2006 22:33 schreef FuifDuif het volgende:
[..]
Heb ik aan zitten denken. Gewoon niet afhankelijk zijn van het beleid van een ander. Ik word daar toch zooooo zat van. Ik wil niet zeggen dat ik het beter kan en zal doen dan een ander, maar het botst gewoon. Maar ja, dan krijg je het tweede obstakel: klanten. Zeurende klanten die niet begrijpen wat je doet en alleen maar resultaat willen zien wat hun leven verrijkt. Natuurlijk, is zeer begrijpelijk, alleen IK kan daar niet tegen.
En vervolgens is het niet werkbaar en krijg jij de schuld...quote:Op vrijdag 8 september 2006 08:24 schreef Alicey het volgende:
[..]
De klant zorgt uiteindelijk toch voor je brood, en voor je klant doe je het.. Wil een klant dat je iets doms doet en wil een klant niet weten van een slimmere aanpak, dan krijgt je klant iets doms. Zo simpel is het.
Wat politiek wel is af te schermen door contracten over de afspraken op te stellen (wat lever je), maar ja per saldo is het beter als iets ook levensvatbaar is.quote:Op vrijdag 8 september 2006 08:33 schreef Aarde het volgende:
[..]
En vervolgens is het niet werkbaar en krijg jij de schuld...![]()
Kwestie van duidelijke afspraken maken.quote:Op vrijdag 8 september 2006 08:33 schreef Aarde het volgende:
[..]
En vervolgens is het niet werkbaar en krijg jij de schuld...![]()
Ben jij een kloon van mij?quote:Op donderdag 7 september 2006 22:33 schreef FuifDuif het volgende:
[..]
Heb ik aan zitten denken. Gewoon niet afhankelijk zijn van het beleid van een ander. Ik word daar toch zooooo zat van. Ik wil niet zeggen dat ik het beter kan en zal doen dan een ander, maar het botst gewoon. Maar ja, dan krijg je het tweede obstakel: klanten. Zeurende klanten die niet begrijpen wat je doet en alleen maar resultaat willen zien wat hun leven verrijkt. Natuurlijk, is zeer begrijpelijk, alleen IK kan daar niet tegen.
De hierarchie in een bedrijf vind ik ook ronduit verstikkend. Ook ik heb een enorme hekel aan autoriteit en vind het ook achterlijk. Het werkt gewoon niet; het werkt zelfs tegen. Honden horen een baas te hebben, maar mensen moet je gelijk behandelen. Gelijkwaardigheid is ook het beste om het beste te kunnen presteren. Mensen onderschatten kennelijk ook de macht van het rapport....quote:Op donderdag 7 september 2006 22:17 schreef FuifDuif het volgende:
[..]
Ik ontken niet dat ik een autoriteitsprobleem heb. Ik zie relaties altijd als gelijkwaardig. Ook de term baas staat mij eigenlijk niet aan. Ik bedoel, je bent gelijkwaardig. De werkgever geeft salaris in ruil voor arbeid. Dat is een gelijkwaardige relatie en ik kan er niet tegen wanneer anderen die relatie zien als eentje waarin ik ondergeschikt ben.
Precies. Als de klant 't helemaal perfect afgewerkt wil hebben, dan kost dat de nodige tijd, en dan hangt daar dus ook een prijskaartje aan. Als de klant budget heeft voor een kwart van de prijs van 'n perfect product, dan kun je als een echte acadeem voor driekwart van de tijd voor nop gaan werken, of je kunt tegen de klant zeggen dat-ie voor dat geld een mindere kwaliteit krijgt.quote:Op vrijdag 8 september 2006 09:02 schreef Alicey het volgende:
Kwestie van duidelijke afspraken maken.
Je hoeft niet perse AD(H)D te hebben om je in de beschrijving van FuifDuif te herkennen. Ik heb bmw geen AD(H)D en ik herken me ook 100% in de beschrijving van FuifDuif.quote:Op vrijdag 8 september 2006 09:29 schreef Robbiej het volgende:
[..]
Ben jij een kloon van mij?
Autoriteitsprobleem heb ik ook
Ik heb zelf ook ADHD. waarvan de H eigenlijk niet meer van toepassing is.
en ik vind me 100% in wat jij zegt.
ook qua emotie en hardheid. heb je zelf ook ADHD of niet?
Er zijn ook genoeg bedrijven waar dat haantjesgedrag en hierarchie helemaal niet zo erg spelen.quote:Op vrijdag 8 september 2006 10:32 schreef EchtGaaf het volgende:
Achterlijk=achterlopend. Iets wat eigenlijk niet bij deze tijdsgeest hoort te passen. Het verbaast mij nog steeds hoeveel autoritaire leidingevenden er zijn. Men kikt kennelijk heel erg op macht in het bedrijfsleven. Maar ja, daar is het bedrijfsleven ook vol van: alles draait daar om geld, macht en status.Ik heb genoeg ervaring om dit uit te kunnen spreken.
Kun je eens wat voorbeelden noemen, of sectoren waarin dat speelt?quote:Op vrijdag 8 september 2006 10:44 schreef Alicey het volgende:
[..]
Er zijn ook genoeg bedrijven waar dat haantjesgedrag en hierarchie helemaal niet zo erg spelen.
ik irriteer me eraan. wat ik eigenlijk verwacht van mijn baas; integer, motiverend. Overleg. Aansturen. Wat ik onwenselijk gedrag vind van een baas: vriendjespolitiek, oneerlijkheid, verantwoordelijkheden afschuiven.quote:Op vrijdag 8 september 2006 10:44 schreef Alicey het volgende:
[..]
Er zijn ook genoeg bedrijven waar dat haantjesgedrag en hierarchie helemaal niet zo erg spelen.
Kleinere bedrijven vooral. Bedrijf waar ik werk bijvoorbeeld.quote:Op vrijdag 8 september 2006 10:50 schreef gronk het volgende:
[..]
Kun je eens wat voorbeelden noemen, of sectoren waarin dat speelt?
Maar die zijn wel met een piepklein lantarentje te vinden. Ik heb helaas teveel k*t bedrijven gezien (zelfs concentratiekampen). Een pot nat. Overal hetzelfde. Ik kreeg altijd het idee dat ik weer op een peuterspeelzaal terecht kwam. Zo kinderachtige sfeer steeds. Maar ook collega's onderling is een net zo groot drama. Machtspelletjes. Dit alles omdat de werkdruk overal de pan uit rijst. En heeft negatieve gevolgen voor de werksfeer...quote:Op vrijdag 8 september 2006 10:44 schreef Alicey het volgende:
[..]
Er zijn ook genoeg bedrijven waar dat haantjesgedrag en hierarchie helemaal niet zo erg spelen.
Nou dan heb je het geweldig getroffen. Ik wekte ooit in een klein bedrijf. En een bal van een klootzak van een baas. En de sfeer vind ik daar veel te intiem. Als je daar een probleem met een collega hebt, dan heb je gelijk een groot probeem. En collega;s kun je niet uitzoeken.....quote:Op vrijdag 8 september 2006 10:53 schreef Alicey het volgende:
[..]
Kleinere bedrijven vooral. Bedrijf waar ik werk bijvoorbeeld.
Daar kan ik ook slecht tegen hoor. Maar ik heb dan ook autoriteitsproblemen, misschien dat het dan toch daar door komt..quote:Op vrijdag 8 september 2006 10:51 schreef Aarde het volgende:
[..]
ik irriteer me eraan. wat ik eigenlijk verwacht van mijn baas; integer, motiverend. Overleg. Aansturen. Wat ik onwenselijk gedrag vind van een baas: vriendjespolitiek, oneerlijkheid, verantwoordelijkheden afschuiven.
![]()
Ik denk inderdaad wel dat in veel gevallen er te weinig aandacht is voor werksfeer en de gevolgen van werkdruk. Soms is het imo zo simpel dat er een deadline gehaald moet worden, maar de boog kan niet altijd gespannen zijn..quote:Op vrijdag 8 september 2006 10:56 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Maar die zijn wel met een piepklein lantarentje te vinden. Ik heb helaas teveel k*t bedrijven gezien (zelfs concentratiekampen). Een pot nat. Overal hetzelfde. Ik kreeg altijd het idee dat ik weer op een peuterspeelzaal terecht kwam. Zo kinderachtige sfeer steeds. Maar ook collega's onderling is een net zo groot drama. Machtspelletjes. Dit alles omdat de werkdruk overal de pan uit rijst. En heeft negatieve gevolgen voor de werksfeer...
Dat is het nadeel van een klein bedrijf. Ik vind het echter niet zo'n probleem. Ik ben geen ruziezoeker.quote:Op vrijdag 8 september 2006 10:58 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Nou dan heb je het geweldig getroffen. Ik wekte ooit in een klein bedrijf. En een bal van een klootzak van een baas. En de sfeer vind ik daar veel te intiem. Als je daar een probleem met een collega hebt, dan heb je gelijk een groot probeem. En collega;s kun je niet uitzoeken.....
Ik werk nu bij de overheid (bij een grote ZBO), en ik merk dat ik de mentaliteit daar eigenlijk niet trek. Iets teveel mensen die alleen maar dat doen wat ze gevraagd worden. Geen verantwoordelijkheid nemen voor je werk. Geen echte teamgeest, maar braaf alleen maar raporteren aan de baas, en niet tegen collega's zeggen wat je aan 't doen bent. Niet denken in termen van klant-leverancier relaties, maar in termen van 'ik ben de baas over dit stuk werk en je moet mijn producten afnemen, en als je daar niet tevreden mee bent dan krijg je niets''. D'r bestaat hier ook een echte 9-tot-5 mentaliteit.quote:Op vrijdag 8 september 2006 10:53 schreef Alicey het volgende:
[..]
Kleinere bedrijven vooral. Bedrijf waar ik werk bijvoorbeeld.
Klopt. Ik merk bij mezelf ook wel dat als ik onder deadlinedruk sta, dat ik dan een stuk kribbiger wordt en auwehoerverhalen sneller afkap. Wat natuurlijk ontzettend not done is hier.quote:Op vrijdag 8 september 2006 11:02 schreef Alicey het volgende:
Dat is het nadeel van een klein bedrijf. Ik vind het echter niet zo'n probleem.
Ik denk dat ook een probleem is dat ze zich niet bewust zijn van het grotere plaatje.Ze doen hun eigen werk goed, maar zien over het hoofd hoe het past in het grotere geheel..quote:Op vrijdag 8 september 2006 11:04 schreef gronk het volgende:
[..]
Ik werk nu bij de overheid (bij een grote ZBO), en ik merk dat ik de mentaliteit daar eigenlijk niet trek. Iets teveel mensen die alleen maar dat doen wat ze gevraagd worden. Geen verantwoordelijkheid nemen voor je werk.
Zou denk ik ook niet echt mijn tak van sport zijn.. Maar sowieso is mijn indruk dat overheden erg inefficient werken, en dat iedereen meer bezig is met orders opvolgen, zonder na te denken over hun acties.. Ik weet niet of ik daarmee dicht in de buurt van de werkeljkheid zit?quote:Geen echte teamgeest, maar braaf alleen maar raporteren aan de baas, en niet tegen collega's zeggen wat je aan 't doen bent. Niet denken in termen van klant-leverancier relaties, maar in termen van 'ik ben de baas over dit stuk werk en je moet mijn producten afnemen, en als je daar niet tevreden mee bent dan krijg je niets''. D'r bestaat hier ook een echte 9-tot-5 mentaliteit.
Ik denk wel dat er iets meer verantwoordelijkheid is. Je werkt in kleine teams, dus je bijdrage maakt een groot verschil in het uiteindelijke resultaat. Een echt familiegevoel is er imo niet, maar je leert elkaar natuurlijk wel erg goed kennen. Verder kan ik voor een groot deel naar eigen inzicht invulling geven aan mijn taken. Ik denk dat dat ook stimulerend werkt voor verantwoordelijkheid.quote:Ik heb 't idee dat een klein bedrijfje me veel beter zou trekken; ik heb 't idee dat dat veel meer naar een soort van familiegevoel kan neigen, waarbij je gezamelijk aan iets werkt, en waarbij je ook veel meer verantwoordelijkheid draagt. Op een prettige manier; waar ik nu werk betekent verantwoordelijkheid vaak 'de pispaal zijn voor fuck-ups van anderen'.
Ik heb dat wel een beetje als ik onder druk sta en er komt vervolgens iemand (in mijn ogen) domme vragen stellen. Maar dat heb ik ook al aardig afgeleerd inmiddels.quote:Op vrijdag 8 september 2006 11:07 schreef gronk het volgende:
[..]
Klopt. Ik merk bij mezelf ook wel dat als ik onder deadlinedruk sta, dat ik dan een stuk kribbiger wordt en auwehoerverhalen sneller afkap. Wat natuurlijk ontzettend not done is hier.![]()
Ja, maar ik zie ook dat ze 't grotere geheel niet *willen* zien. Als in van 'jah, ik moet dingen zo doen, en dus doe ik dat zo. Het zal misschien best anders kunnen, maar dan moet ik dat eerst aan de baas vragen, en dat doe ik niet.'quote:Op vrijdag 8 september 2006 11:15 schreef Alicey het volgende:
Ik denk dat ook een probleem is dat ze zich niet bewust zijn van het grotere plaatje.Ze doen hun eigen werk goed, maar zien over het hoofd hoe het past in het grotere geheel..
Pretty close. Plus natuurlijk het nodige zandbakgewoel.quote:Ik weet niet of ik daarmee dicht in de buurt van de werkeljkheid zit?
Oh, ik zit ook niet te wachten op verplichte gezamelijke uitjes en dat soort gedoe. Wat ik eigenlijk bedoel is een meer volwassen kijk op de dingen die je aflevert. Teamgeest enzo. Het is het verschil tussen 'dat stuk code zou niet mogen crashen als je die input geeft, en daarom ga ik er nog een keer doorheen' en 'het is jouw schuld dat de applicatie voor de klant crasht, want mijn code is perfect. Ahum.'quote:Ik denk wel dat er iets meer verantwoordelijkheid is. Je werkt in kleine teams, dus je bijdrage maakt een groot verschil in het uiteindelijke resultaat. Een echt familiegevoel is er imo niet, maar je leert elkaar natuurlijk wel erg goed kennen.
D'r bestaat waar ik nu werk een ontzettende tendens tot micromanagen.quote:Verder kan ik voor een groot deel naar eigen inzicht invulling geven aan mijn taken. Ik denk dat dat ook stimulerend werkt voor verantwoordelijkheid.
Het idee is meestal dat de baas de oudere en meer ervaren persoon is met de bredere blik, die zijn werknemer betaalt om de dingen te doen zoals hij wil dat ze gedaan worden. In zo'n verhouding moet je als werknemer wel een erg eigenwijze drol zijn om jezelf gelijkwaardig te wanen - die man (m/v) heeft het bedrijf, inclusief jouw baan, eigenhandig opgebouwd, hij kent de markt en het product al heel wat langer dan jij, en het zijn zijn reputatie en vermogen die op het spel staan. Geen wonder dus dat hij aan de touwtjes trekt en dat hij bij zijn personeel voldoende respect afdwingt om dat geen enkel probleem te laten zijn.quote:Op donderdag 7 september 2006 22:17 schreef FuifDuif het volgende:
Ik ontken niet dat ik een autoriteitsprobleem heb. Ik zie relaties altijd als gelijkwaardig. Ook de term baas staat mij eigenlijk niet aan. Ik bedoel, je bent gelijkwaardig. De werkgever geeft salaris in ruil voor arbeid. Dat is een gelijkwaardige relatie en ik kan er niet tegen wanneer anderen die relatie zien als eentje waarin ik ondergeschikt ben.
Hoi Robbiej,quote:Op vrijdag 8 september 2006 09:29 schreef Robbiej het volgende:
[..]
Ben jij een kloon van mij?
Autoriteitsprobleem heb ik ook
Ik heb zelf ook ADHD. waarvan de H eigenlijk niet meer van toepassing is.
en ik vind me 100% in wat jij zegt.
ook qua emotie en hardheid. heb je zelf ook ADHD of niet?
"Omdat ik dan allemaal nieuwe dingen moet leren en dat is eng" of zoiets... Erg jammer..quote:Op vrijdag 8 september 2006 11:54 schreef gronk het volgende:
[..]
Ja, maar ik zie ook dat ze 't grotere geheel niet *willen* zien. Als in van 'jah, ik moet dingen zo doen, en dus doe ik dat zo. Het zal misschien best anders kunnen, maar dan moet ik dat eerst aan de baas vragen, en dat doe ik niet.'
Een heel verschil inderdaad. Denk ook dat het belangrijk is dat je als team verantwoordelijkheid draagt voor het werk wat je aflevert. Dat zorgt er ook voor dat dat er intern op een gezonde kritische manier wordt gekeken naar elkaar.quote:Oh, ik zit ook niet te wachten op verplichte gezamelijke uitjes en dat soort gedoe. Wat ik eigenlijk bedoel is een meer volwassen kijk op de dingen die je aflevert. Teamgeest enzo. Het is het verschil tussen 'dat stuk code zou niet mogen crashen als je die input geeft, en daarom ga ik er nog een keer doorheen' en 'het is jouw schuld dat de applicatie voor de klant crasht, want mijn code is perfect. Ahum.'
Brr... Kunnen ze geen robots aannemen?quote:D'r bestaat waar ik nu werk een ontzettende tendens tot micromanagen.
Die conclusie is denk ik niet juist. Wel kun je er denk ik de conclusie uit trekken dat je communicatieve vaardigheden erg goed zijn. Als je baas slim zou zijn zou hij met je bespreken binnen welke marge je met prijzen kunt spelen en jou laten onderhandelen met de klant.quote:Op zaterdag 9 september 2006 08:36 schreef FuifDuif het volgende:
Goed, dan in mijn situatie. Als het inmiddels al zo is dat klanten bij acquisitie (samen met de baas) vooral mijn naam onthouden en mij als aanspreekpunt beschouwen en vervolgens ook graag de financiële zaken met mij willen bespreken (iets waar ik totaal niet over ga), waarbij ze mijn baas dus zeg maar letterlijk voorbij lopen, dan trek ik daaruit de conclusie dat ik in ieder geval niet onder doe voor mijn baas.
Lijkt me ook vreemd. Tegen klanten hoor je vriendelijk te zijn, maar wanneer het onmogelijke klanten zijn vind ik dat je intern dan best mag zeggen dat die kuthoer weer iets wil dat niet afgesproken is.quote:Het is verder een klantenlikker en een kruiper voor klanten die in zijn ogen zeer voorbeeldig zijn. Hij stelt zijn klanten boven het personeel dat hem kan maken of breken. Dat is prima naar de klant toe (logisch natuurlijk), maar intern doe je dat niet.
En nog belangrijker; Klanten weten zelf niet wat ze willen. Degene die afspraken maakt met de klanten moet zich daarvan bewust zijn en er op letten dat de klant goed begrijpt welke afspraken er worden gemaakt en wat de gevolgen daar van zijn.quote:Als een klant zegt dat iets zus of zo is afgesproken, maar dat het niet gebeurd is, dan ga je dat eerst goed uitzoeken, voordat je direct nadat je de telefoon neer hebt gelegd een werknemer komt afzeiken. Iedereen weet dat klanten altijd meer willen dan waar ze voor betalen en dat sommigen daar best ver in gaan.
Dat hoeft weinig te zeggen. In combinatie met zijn gedrag zoals het door jou wordt weergegeven misschien dan weer wel.. Stuur hem op managementcursus.quote:Voor de verdere beeldvorming:
Mijn baas is overigens een jaar ouder dan ik.
Ik hou er persoonlijk niet zo van om te onderhandelen over de prijzen om eerlijk te zijn. Dat is ook niet echt mijn taak en ik vind niet dat ik daar goed in ben. Ik ben vooral begaan met de kwaliteit van het product, zowel naar de klant toe, naar vakgenoten als mijn eigen portfolio om het zo maar te zeggen. Als het over commercieel geld gaat, dan gaat het daarentegen toch vaak over zo snel mogelijk, zo goedkoop mogelijk en als het maar werkt. Dat is niets voor mij. Ik weet niet of het aan de communicatieve vaardigheden ligt. Die zijn echt niet zo goed in die zin dat ik eigenlijk alleen maar in vaktaal kan praten, maar dat niet kan vertalen naar begrijpelijke taal voor de leek. Het is inderdaad wel zo dat het mij opvalt dat iedere keer wanneer het de vaktechnische kant op gaat in een gesprek en ik probeer uit te leggen hoe het één en ander in elkaar zit, mijn baas (als hij er bij is) het dan moet overnemen om het begrijpelijk te maken, zodat de klant zich vanaf dat moment richt tot hem. (Zou ik zelf ook doen.) Dus zolang het wat algemeen blijft, meer gericht op de functionaliteit als het ware en minder inhoudelijk, gaat het uitstekend.quote:Op zaterdag 9 september 2006 09:17 schreef Alicey het volgende:
Die conclusie is denk ik niet juist. Wel kun je er denk ik de conclusie uit trekken dat je communicatieve vaardigheden erg goed zijn. Als je baas slim zou zijn zou hij met je bespreken binnen welke marge je met prijzen kunt spelen en jou laten onderhandelen met de klant.
Mee eens, maar dat is bij ons dus absoluut ondenkbaar. Eén onvertogen woord over een klant (wat voor een klootzak het ook is) en je krijgt het van de baas tienvoudig terug. Ik heb al eens voorgesteld, toen het mij weer eens de strot uit kwam, om een altaar te bouwen in de kamer van de baas waar hij dan allemaal foto's kan neerzetten van zijn klanten om ze dagelijks te aanbiddenquote:Op zaterdag 9 september 2006 09:17 schreef Alicey het volgende:
Lijkt me ook vreemd. Tegen klanten hoor je vriendelijk te zijn, maar wanneer het onmogelijke klanten zijn vind ik dat je intern dan best mag zeggen dat die kuthoer weer iets wil dat niet afgesproken is.
Dit is inderdaad zeer waar.quote:Op zaterdag 9 september 2006 09:17 schreef Alicey het volgende:
En nog belangrijker; Klanten weten zelf niet wat ze willen. Degene die afspraken maakt met de klanten moet zich daarvan bewust zijn en er op letten dat de klant goed begrijpt welke afspraken er worden gemaakt en wat de gevolgen daar van zijn.
quote:Op zaterdag 9 september 2006 09:17 schreef Alicey het volgende:
Dat hoeft weinig te zeggen. In combinatie met zijn gedrag zoals het door jou wordt weergegeven misschien dan weer wel.. Stuur hem op managementcursus.
Dat is natuurlijk iets waar je ook nadruk op zou kunnen leggen bij onderhandelingen. Uiteindelijk beslist de klant, maar wanneer je in begrijpelijke taal uitlegt wat de gevolgen over bijv. 2 jaar zijn van bepaalde beslissingen is een klant vaak toch geneigd om voor continuiteit en daarmee kwaliteit te kiezen.quote:Op zaterdag 9 september 2006 10:03 schreef FuifDuif het volgende:
Ik hou er persoonlijk niet zo van om te onderhandelen over de prijzen om eerlijk te zijn. Dat is ook niet echt mijn taak en ik vind niet dat ik daar goed in ben. Ik ben vooral begaan met de kwaliteit van het product, zowel naar de klant toe, naar vakgenoten als mijn eigen portfolio om het zo maar te zeggen.
Dan is dat het. Ze denken dat je er verstand van hebt.quote:Als het over commercieel geld gaat, dan gaat hen daarentegen toch vaak over zo snel mogelijk, zo goedkoopmogelijk en als het maar werkt. Dat is niets voor mij. Ik weet niet of het aan de communicatieve vaardigheden ligt. Die zijn echt niet zo goed in die zin dat ik eigenlijk alleen maar in vaktaal kan praten, maar dat niet kan vertalen naar begrijpelijke taal voor de leek.
Maar dat geldt eigenlijk sowieso.. Voor klanten is functionaliteit belangrijk. De technische kant van de oplossing is grotendeels niet relevant voor een klant, behalve dan op het gebied van implementatie, maar daarvoor spreek je weer de technische mensen van de klant..quote:Het is inderdaad wel zo dat het mij opvalt dat iedere keer wanneer het de vaktechnische kant op gaat in een gesprek en ik probeer uit te leggen hoe het één en ander in elkaar zit, mijn baas (als hij er bij is) het dan moet overnemen om het begrijpelijk te maken, zodat de klant zich vanaf dat moment richt tot hem. (Zou ik zelf ook doen.) Dus zolang het wat algemeen blijft, meer gericht op de functionaliteit als het ware en minder inhoudelijk, gaat het uitstekend.
Dat gebeurt ook wel eens waar ik werk. Mijn baas lacht zich doorgaans dood als hij een klant aan de lijn heeft die eist te spreken met iemand anders.quote:Overigens heb ik wel een aantal keer de genante situaties meegemaakt dat men mij aanhield voor de eigenaar, of dat men enkel mijn naam onthoudt, dat soort kleine dingen, waarbij ik mij kan voorstellen dat mijn baas dat niet heel erg leuk vindt.
Ik denk dat dat een grote rol speelt. Is hij naar klanten toe ook wel eens opvliegend?quote:Waar dat aan ligt weet ik niet. Misschien maakt mijn baas hoe dan ook wel een bepaalde indruk dat hij nogal een opvliegende en irritante figuur is en dat mensen dat onbewust aanvoelen en er afkering van zijn. Dat kan ook nog natuurlijk.
Laat me raden : Hij kon er niet om lachen.quote:Mee eens, maar dat is bij ons dus absoluut ondenkbaar. Eén onvertogen woord over een klant (wat voor een klootzak het ook is) en je krijgt het van de baas tienvoudig terug. Ik heb al eens voorgesteld, toen heb mij weer eens de strot uit kwam, om een altaar te bouwen in de kamer van de baas waar hij dan allemaal foto's kan neerzetten van zijn klanten om ze dagelijks te aanbidden.
Nee dus.quote:Dat viel niet in goede aarde.
Consequent is hij dus ook niet.quote:Ik zou daar nog iets over te horen krijgen, zei hij, maar tot dusver nog nooit iets over gehoord.
Mjah, da's meestal.. Ze vinden dat ze het heel goed doen.quote:een goede tip. Punt is alleen dat het nooit zal lukken
. Als er dingen fout gaan in de organisatie ligt het altijd aan het personeel. Nooit aan hem.
Wat een misselijk mannetje.. Ik weet ook niet wat voor werk je doet, maar ik heb zelf toch wel dat ik soms even heel goed moet nadenken. Dat ik dan achterover hang en een paar minuten in die houding blijf wordt dan "normaal" gevonden.. Maargoed, misschien heeft je werkgever liever dat er niet wordt nagedacht en dat je gewoon maar iets doet.quote:Collega's onder elkaar mogen eigenlijk ook niet een praatje maken en wachten daarmee totdat de baas op pad is. Als je even achterover leunt in je stoel om na te denken over een kwestie en de baas ziet dat moet je je verantwoorden waarom je niet aan het werk bent en zegt hij dat hij zichzelf het voordeel van de twijfel geeft omdat hij niet kan controleren of je in plaats daarvan niet gewoon zat na te denken over solliciteren bij een andere werkgever in zijn tijd.
Erg frustrerend. Ik zou denk ik in die situatie toch snel een andere baan zoeken. Het wordt je op die manier onmogelijk gemaakt om efficient te werken en kwaliteit af te leveren. Heb je je baas eens gevraagd hoe hij in 1 woord wil samenvatten wat voor producten/diensten hij levert?quote:Regelmatig kaart ik aan dat we de problemen in kaart moeten brengen om de oorzaken te achterhalen. Hij zegt dan dat ik niet moet zeuren en ze gewoon moet oplossen.
Dit is dus de dagelijkse gang van zaken.
Oké, er zal dus nooit iets veranderen, dat is duidelijk. Dus take it or leave it.quote:Op zaterdag 9 september 2006 10:03 schreef FuifDuif het volgende:
Dit is dus de dagelijkse gang van zaken.
Hier heb je wel gelijk in, maar ik mag van de baas niet in discussie gaan met de klantquote:Op zaterdag 9 september 2006 10:18 schreef Alicey het volgende:
Dat is natuurlijk iets waar je ook nadruk op zou kunnen leggen bij onderhandelingen. Uiteindelijk beslist de klant, maar wanneer je in begrijpelijke taal uitlegt wat de gevolgen over bijv. 2 jaar zijn van bepaalde beslissingen is een klant vaak toch geneigd om voor continuiteit en daarmee kwaliteit te kiezen.
Maar goed dat ze dat denken, want als ze de werkelijkheid zouden kenden, zouden ze het niet doenquote:Op zaterdag 9 september 2006 10:18 schreef Alicey het volgende:
Dan is dat het. Ze denken dat je er verstand van hebt.
Sommige klanten willen graag overal wat van weten en dat gaat het steeds dieper van "hoezo?" en "waarom is dat zo?" en "leg eens uit" enzovoort. Ik kan op dat vlak dan eigenlijk niet goed uitleggen hoe de vork in de steel zit. Mijn baas bijvoorbeeld wel. Dat compliment geef ik hem welquote:Op zaterdag 9 september 2006 10:18 schreef Alicey het volgende:
Maar dat geldt eigenlijk sowieso.. Voor klanten is functionaliteit belangrijk. De technische kant van de oplossing is grotendeels niet relevant voor een klant, behalve dan op het gebied van implementatie, maar daarvoor spreek je weer de technische mensen van de klant..
Precies! Ik neem aan dat hij mensen aanneemt om zijn bedrijf goed te laten lopen, niet om zijn ego te strelen door op alle fronten beter te willen zijn dan zijn personeel. Zelfs op mijn vakgebied, waar ik voor aangenomen ben, denkt hij alles nog beter te weten. Eén keer was ik er zo zat van. Ik stond op en zei tegen hem: "hey, hier heb je mijn stoel, ga maar zitten en doe mijn werk maar als je het zo goed weet!" Hij reageert daarop dan heel naar. Beetje lacherig en zegt dan dat ik het me niet persoonlijk moet aantrekken. Nou ja, één keer is leuk, maar keer op keer niet en ook niet in iedere situatie.quote:Op zaterdag 9 september 2006 10:18 schreef Alicey het volgende:
Op een of andere manier wil een klant echter wel graag met jou praten. Je baas zou dat uit moeten buiten als hij een beetje handig is.
Als inderdaad de functies goed gescheiden zijn, dan zijn de verantwoordelijkheden en de contactgebieden ook duidelijk. Dat is bij ons dus absoluut niet het geval en dat maakt het ook erg chaotisch en ad hoc allemaal. Maar is je baas dan ook wel wat beledigd, of doet het hem niets?quote:Op zaterdag 9 september 2006 10:18 schreef Alicey het volgende:
Dat gebeurt ook wel eens waar ik werk. Mijn baas lacht zich doorgaans dood als hij een klant aan de lijn heeft die eist te spreken met iemand anders.Ik heb er zelf niet zoveel mee te maken. Het zijn meestel systeembeheerders die ik spreek, en meestal is duidelijk genoeg dat ik alleen over technische zaken ga, en niet over de rest.
Nee, daar kruipt hij voor. Hij doet wel opvliegend tegen mij (of een andere medewerker die er toevallig bij is) waar een klant bij is. Vooral als hij denkt dat ik iets zeg dat voor de klant onlogisch overkomt. Laatst beweerde een klant iets gedaan te hebben en ik kon mij dat niet herinneren. Mijn baas direct eroverheen "tja, je kunt hem er ook niet bijhebben hè." En dan lekker lachen enzo. Ik zo: "WTF!" Dus op de zaak ik direct controleren en wat blijkt, ik had gelijk. Het gaat in deze er niet om dat de klant liegt ofzo, die had zich gewoon vergist, dat kan iedereen overkomen. Het gaat om de manier waarop de baas zich dan gedraagt. Alles voor de klant. Lekker likken en kruipen over de rug van je personeel. Godverdomme, als ik er weer over nadenk kan ik hem een bijl in zijn nek zetten!quote:Op zaterdag 9 september 2006 10:18 schreef Alicey het volgende:
Ik denk dat dat een grote rol speelt. Is hij naar klanten toe ook wel eens opvliegend?
Neequote:Op zaterdag 9 september 2006 10:18 schreef Alicey het volgende:
Laat me raden : Hij kon er niet om lachen.
quote:
Absoluut niet! Soms zegt hij de ene dag iets om zijn kritiek te uiten op mijn werkwijze. De volgende keer zegt hij weer wat anders en als ik hem dan confronteer met het feit dat hij enige daarvoor precies het tegenovergestelde beweerde, zegt hij dat ik het contextverschil niet zie en wringt ie zich in allerlei bochten om toch zijn gelijk te behalen. Ik ben dan vaak ook wel een druiloor om hem dan maar gelijk te geven om er vanaf te zijn.quote:
Dat is zo inderdaad.quote:Op zaterdag 9 september 2006 10:18 schreef Alicey het volgende:
Mjah, da's meestal.. Ze vinden dat ze het heel goed doen.
Laten we het er op houden dat nadenken ook voor mij essentieel isquote:Op zaterdag 9 september 2006 10:18 schreef Alicey het volgende:
Wat een misselijk mannetje.. Ik weet ook niet wat voor werk je doet, maar ik heb zelf toch wel dat ik soms even heel goed moet nadenken. Dat ik dan achterover hang en een paar minuten in die houding blijf wordt dan "normaal" gevonden.. Maargoed, misschien heeft je werkgever liever dat er niet wordt nagedacht en dat je gewoon maar iets doet.
Nee, maar ik vind deze vraag wel een goede. Ik ga hem maandag direct stellenquote:Op zaterdag 9 september 2006 10:18 schreef Alicey het volgende:
Erg frustrerend. Ik zou denk ik in die situatie toch snel een andere baan zoeken. Het wordt je op die manier onmogelijk gemaakt om efficient te werken en kwaliteit af te leveren. Heb je je baas eens gevraagd hoe hij in 1 woord wil samenvatten wat voor producten/diensten hij levert?
Je bent zijn ondergeschikte want je bent bij hem in loondienst. Als jij een gelijkwaardige partner was, dan bestond dit topic niet, want dan zou die druiloor het zich niet kunnen permitteren om je zo te koeioneren. Toch? Het heeft weinig zin om daar in morele of sociaal-politieke termen te praten, dat is een heel andere discussie.quote:Op zaterdag 9 september 2006 08:36 schreef FuifDuif het volgende:
Om te beginnen ben ik het absoluut niet eens met het feit dat jij twijfelt aan het aspect van partnerschap tussen werkgever en werknemer.
Hier ben ik 't wel mee eens. Je krijgt vaak de grootste ongelukken doordat jij een bepaald beeld hebt van 'n relatie, terwijl de andere partij een heel ander beeld heeft van die relatie. Wat je dan vaak ziet is dat jij de andere partij heel veel 'krediet' geeft omdat-ie zich niet aan de relatieafspraken houdt, terwijl dat krediet voor de andere partij helemaal niet bestaat, want hij waant zich in een hele andere relatie.quote:Op zaterdag 9 september 2006 15:33 schreef dvr het volgende:
Je bent zijn ondergeschikte want je bent bij hem in loondienst. Als jij een gelijkwaardige partner was, dan bestond dit topic niet, want dan zou die druiloor het zich niet kunnen permitteren om je zo te koeioneren. Toch? Het heeft weinig zin om daar in morele of sociaal-politieke termen te praten, dat is een heel andere discussie.
Hoe zou ik dat moeten doen? Het is zijn bedrijf. Het is eenvoudiger om zelf op te stappen. Ik hoop eerder dat hij zelf met zijn modderschip ten onder gaat.quote:Op zaterdag 9 september 2006 15:42 schreef sizzler het volgende:
Kan je hem wegkrijgen?
Ah. Heb je een concurrentiebeding getekend of kan je gewoon je eigen bedrijf beginnen en al zijn klanten wegkapen?quote:Op zaterdag 9 september 2006 15:46 schreef FuifDuif het volgende:
[..]
Hoe zou ik dat moeten doen? Het is zijn bedrijf. Het is eenvoudiger om zelf op te stappen. Ik hoop eerder dat hij zelf met zijn modderschip ten onder gaat.
Nee, zo zie ik het dus nietquote:Op zaterdag 9 september 2006 15:33 schreef dvr het volgende:
[..]
Je bent zijn ondergeschikte want je bent bij hem in loondienst. Als jij een gelijkwaardige partner was, dan bestond dit topic niet, want dan zou die druiloor het zich niet kunnen permitteren om je zo te koeioneren. Toch? Het heeft weinig zin om daar in morele of sociaal-politieke termen te praten, dat is een heel andere discussie.
Nou, het bijzondere is, is dat het personeel zelf wel goed met elkaar overweg kanquote:Op zaterdag 9 september 2006 15:33 schreef dvr het volgende:
Je baas klooit maar wat aan, dat is wel duidelijk. Niet alleen de klanten, maar zelfs de personeelsleden weten nauwelijks hoe de rollen en bevoegdheden in het bedrijf verdeeld zijn. Hij motiveert niet, is niet loyaal, stelt geen vertrouwen, dwingt alleen op de meest kinderachtige manieren respect af, hij en zijn personeel zitten zodanig in elkaars vaarwater dat er frictie en scheve ogen ontstaan... wat een zooitje. Ik denk dat hij gewoon ieder talent tot leidinggeven mist en dat er weinig aan te doen is. Normaal gesproken zou je door een duidelijkere verdeling van taken en bevoegdheden ver kunnen komen, maar daar moet de personele samenstelling zich maar net voor lenen.
Ik heb een concurrentiebeding voor een jaar moeten teken. Maar ik dacht dat wanneer de voormalige werkgever failliet gaat, dat niet meer geldig is. Dus het is zaak om op het juiste moment op te stappen als je begrijpt wat ik bedoelquote:Op zaterdag 9 september 2006 15:48 schreef sizzler het volgende:
[..]
Ah. Heb je een concurrentiebeding getekend of kan je gewoon je eigen bedrijf beginnen en al zijn klanten wegkapen?
Dat is niet altijd zeker:quote:Op zaterdag 9 september 2006 15:54 schreef FuifDuif het volgende:
[..]
Ik heb een concurrentiebeding voor een jaar moeten teken. Maar ik dacht dat wanneer de voormalige werkgever failliet gaat, dat niet meer geldig is. Dus het is zaak om op het juiste moment op te stappen als je begrijpt wat ik bedoel.
http://www.houkes.nl/content.asp?hoofdpagina_id=61&website_id=4#wn6quote:6. Ik ben ontslagen door de curator. Ben ik nu ook van mijn concurrentiebeding af?
Nee, tenzij de curator u schriftelijk ontheffing van het concurrentiebeding heeft verleend. Een concurrentiebeding blijft ook na ontslag vanwege faillissement gewoon gelden. De curator kan ook belang hebben u aan het concurrentiebeding te houden, bijvoorbeeld wanneer onderhandelingen worden gevoerd over verkoop van de onderneming ("doorstart").
Als je je eerst een tijd ziekmeldt en dan bij de kantonrechter ontslag aanvraagt (aangenomen dat je een normaal contract hebt) dan zou je hier een flinke oprotpremie voor kunnen krijgen. Zie bijvoorbeeld: http://www.uwgoudenhanddruk.nl/kantonrechtersformule.htmlquote:Op woensdag 6 september 2006 04:02 schreef FuifDuif het volgende:
Soms slaap ik er gewoon niet van en lig ik super opgefokt in bed boos te zijn. Ik word duizelig op de zaak van ergenis. Kortom: ik ga ergens heen waar ik het liefst zo ver mogelijk vandaan zou zijn en ik begin er onderhand dus ook fysiek last van te krijgen (hartkloppingen, misselijkheid enzovoort).
Je zei onlangs in een ander topic toch dat mensen zich niet moesten laten leven door instincten, kun je dan je ratio niet volgen ipv je gevoel? Lijkt me snugger, namelijkquote:Op woensdag 6 september 2006 06:21 schreef FuifDuif het volgende:
[..]
Je hebt volkomen gelijk, maar ja, een gevoel is een gevoel, hoe rationeel je er ook over na kunt denken.
If you can't be replaced, you can't be promoted.quote:Op donderdag 7 september 2006 15:28 schreef Stali het volgende:
[..]
Je baas heeft al nagedacht om jou te vervangen..
Iedereen is vervangbaar ook jij..
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |