abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_41610675
quote:
Op vrijdag 8 september 2006 09:29 schreef Robbiej het volgende:

[..]

Ben jij een kloon van mij?

Autoriteitsprobleem heb ik ook
Ik heb zelf ook ADHD. waarvan de H eigenlijk niet meer van toepassing is.

en ik vind me 100% in wat jij zegt.

ook qua emotie en hardheid. heb je zelf ook ADHD of niet?
Je hoeft niet perse AD(H)D te hebben om je in de beschrijving van FuifDuif te herkennen. Ik heb bmw geen AD(H)D en ik herken me ook 100% in de beschrijving van FuifDuif.

Er zijn denk ik wel honderden, duizenden die tegen een achterlijk bedrijfscultuur aanlopen en bovendien een groot authoriteitsprobleem hebben. Als je dat hebt, dan is eigenlijk het werknemersschap vrijwel onhaalbaar.
pi_41610751
quote:
Op vrijdag 8 september 2006 10:32 schreef EchtGaaf het volgende:

Achterlijk=achterlopend. Iets wat eigenlijk niet bij deze tijdsgeest hoort te passen. Het verbaast mij nog steeds hoeveel autoritaire leidingevenden er zijn. Men kikt kennelijk heel erg op macht in het bedrijfsleven. Maar ja, daar is het bedrijfsleven ook vol van: alles draait daar om geld, macht en status. Ik heb genoeg ervaring om dit uit te kunnen spreken.
Er zijn ook genoeg bedrijven waar dat haantjesgedrag en hierarchie helemaal niet zo erg spelen.
  vrijdag 8 september 2006 @ 10:50:54 #53
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_41610908
quote:
Op vrijdag 8 september 2006 10:44 schreef Alicey het volgende:

[..]

Er zijn ook genoeg bedrijven waar dat haantjesgedrag en hierarchie helemaal niet zo erg spelen.
Kun je eens wat voorbeelden noemen, of sectoren waarin dat speelt?
I'm trying to make the 'net' a kinder, gentler place. One where you could bring the fuckin' children.
pi_41610931
quote:
Op vrijdag 8 september 2006 10:44 schreef Alicey het volgende:

[..]

Er zijn ook genoeg bedrijven waar dat haantjesgedrag en hierarchie helemaal niet zo erg spelen.
ik irriteer me eraan. wat ik eigenlijk verwacht van mijn baas; integer, motiverend. Overleg. Aansturen. Wat ik onwenselijk gedrag vind van een baas: vriendjespolitiek, oneerlijkheid, verantwoordelijkheden afschuiven.

STOLEN GOODS - email me for further information *O*

[img]http://forum.fok.nl/usericons/22838/steun.jpg[/img]
pi_41610985
quote:
Op vrijdag 8 september 2006 10:50 schreef gronk het volgende:

[..]

Kun je eens wat voorbeelden noemen, of sectoren waarin dat speelt?
Kleinere bedrijven vooral. Bedrijf waar ik werk bijvoorbeeld.
pi_41611041
quote:
Op vrijdag 8 september 2006 10:44 schreef Alicey het volgende:

[..]

Er zijn ook genoeg bedrijven waar dat haantjesgedrag en hierarchie helemaal niet zo erg spelen.
Maar die zijn wel met een piepklein lantarentje te vinden. Ik heb helaas teveel k*t bedrijven gezien (zelfs concentratiekampen). Een pot nat. Overal hetzelfde. Ik kreeg altijd het idee dat ik weer op een peuterspeelzaal terecht kwam. Zo kinderachtige sfeer steeds. Maar ook collega's onderling is een net zo groot drama. Machtspelletjes. Dit alles omdat de werkdruk overal de pan uit rijst. En heeft negatieve gevolgen voor de werksfeer...
pi_41611097
quote:
Op vrijdag 8 september 2006 10:53 schreef Alicey het volgende:

[..]

Kleinere bedrijven vooral. Bedrijf waar ik werk bijvoorbeeld.
Nou dan heb je het geweldig getroffen. Ik wekte ooit in een klein bedrijf. En een bal van een klootzak van een baas. En de sfeer vind ik daar veel te intiem. Als je daar een probleem met een collega hebt, dan heb je gelijk een groot probeem. En collega;s kun je niet uitzoeken.....
pi_41611100
quote:
Op vrijdag 8 september 2006 10:51 schreef Aarde het volgende:

[..]

ik irriteer me eraan. wat ik eigenlijk verwacht van mijn baas; integer, motiverend. Overleg. Aansturen. Wat ik onwenselijk gedrag vind van een baas: vriendjespolitiek, oneerlijkheid, verantwoordelijkheden afschuiven.

Daar kan ik ook slecht tegen hoor. Maar ik heb dan ook autoriteitsproblemen, misschien dat het dan toch daar door komt..

Hoewel ik gek genoeg in sommige gevallen mezelf juist weer snel laat overdonderen door autoriteit..
pi_41611216
quote:
Op vrijdag 8 september 2006 10:56 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Maar die zijn wel met een piepklein lantarentje te vinden. Ik heb helaas teveel k*t bedrijven gezien (zelfs concentratiekampen). Een pot nat. Overal hetzelfde. Ik kreeg altijd het idee dat ik weer op een peuterspeelzaal terecht kwam. Zo kinderachtige sfeer steeds. Maar ook collega's onderling is een net zo groot drama. Machtspelletjes. Dit alles omdat de werkdruk overal de pan uit rijst. En heeft negatieve gevolgen voor de werksfeer...
Ik denk inderdaad wel dat in veel gevallen er te weinig aandacht is voor werksfeer en de gevolgen van werkdruk. Soms is het imo zo simpel dat er een deadline gehaald moet worden, maar de boog kan niet altijd gespannen zijn..

Collega's die spelletjes spelen zie ik ook nooit zo zitten. Gelukkig nooit al teveel last van gehad (Vlogen er doorgaans vrij snel weer uit).
pi_41611240
quote:
Op vrijdag 8 september 2006 10:58 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Nou dan heb je het geweldig getroffen. Ik wekte ooit in een klein bedrijf. En een bal van een klootzak van een baas. En de sfeer vind ik daar veel te intiem. Als je daar een probleem met een collega hebt, dan heb je gelijk een groot probeem. En collega;s kun je niet uitzoeken.....
Dat is het nadeel van een klein bedrijf. Ik vind het echter niet zo'n probleem. Ik ben geen ruziezoeker.
  vrijdag 8 september 2006 @ 11:04:51 #61
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_41611296
quote:
Op vrijdag 8 september 2006 10:53 schreef Alicey het volgende:

[..]

Kleinere bedrijven vooral. Bedrijf waar ik werk bijvoorbeeld.
Ik werk nu bij de overheid (bij een grote ZBO), en ik merk dat ik de mentaliteit daar eigenlijk niet trek. Iets teveel mensen die alleen maar dat doen wat ze gevraagd worden. Geen verantwoordelijkheid nemen voor je werk. Geen echte teamgeest, maar braaf alleen maar raporteren aan de baas, en niet tegen collega's zeggen wat je aan 't doen bent. Niet denken in termen van klant-leverancier relaties, maar in termen van 'ik ben de baas over dit stuk werk en je moet mijn producten afnemen, en als je daar niet tevreden mee bent dan krijg je niets''. D'r bestaat hier ook een echte 9-tot-5 mentaliteit.

Ik heb 't idee dat een klein bedrijfje me veel beter zou trekken, en dat dat veel meer naar een soort van familiegevoel kan neigen, waarbij je gezamelijk aan iets werkt, en waarbij je ook veel meer verantwoordelijkheid draagt. Op een prettige manier; waar ik nu werk betekent verantwoordelijkheid vaak 'de pispaal zijn voor fuck-ups van anderen'.

edit: maar natuurlijk kun je ook in een kutbedrijf terechtkomen, met een autoritair baasje, wat naar gelang de wind waait mensen bevoorrecht met leuke speeltjes en interessant werk.
I'm trying to make the 'net' a kinder, gentler place. One where you could bring the fuckin' children.
  vrijdag 8 september 2006 @ 11:07:43 #62
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_41611377
quote:
Op vrijdag 8 september 2006 11:02 schreef Alicey het volgende:

Dat is het nadeel van een klein bedrijf. Ik vind het echter niet zo'n probleem.
Klopt. Ik merk bij mezelf ook wel dat als ik onder deadlinedruk sta, dat ik dan een stuk kribbiger wordt en auwehoerverhalen sneller afkap. Wat natuurlijk ontzettend not done is hier.
I'm trying to make the 'net' a kinder, gentler place. One where you could bring the fuckin' children.
pi_41611552
quote:
Op vrijdag 8 september 2006 11:04 schreef gronk het volgende:

[..]

Ik werk nu bij de overheid (bij een grote ZBO), en ik merk dat ik de mentaliteit daar eigenlijk niet trek. Iets teveel mensen die alleen maar dat doen wat ze gevraagd worden. Geen verantwoordelijkheid nemen voor je werk.
Ik denk dat ook een probleem is dat ze zich niet bewust zijn van het grotere plaatje.Ze doen hun eigen werk goed, maar zien over het hoofd hoe het past in het grotere geheel..
quote:
Geen echte teamgeest, maar braaf alleen maar raporteren aan de baas, en niet tegen collega's zeggen wat je aan 't doen bent. Niet denken in termen van klant-leverancier relaties, maar in termen van 'ik ben de baas over dit stuk werk en je moet mijn producten afnemen, en als je daar niet tevreden mee bent dan krijg je niets''. D'r bestaat hier ook een echte 9-tot-5 mentaliteit.
Zou denk ik ook niet echt mijn tak van sport zijn.. Maar sowieso is mijn indruk dat overheden erg inefficient werken, en dat iedereen meer bezig is met orders opvolgen, zonder na te denken over hun acties.. Ik weet niet of ik daarmee dicht in de buurt van de werkeljkheid zit?
quote:
Ik heb 't idee dat een klein bedrijfje me veel beter zou trekken; ik heb 't idee dat dat veel meer naar een soort van familiegevoel kan neigen, waarbij je gezamelijk aan iets werkt, en waarbij je ook veel meer verantwoordelijkheid draagt. Op een prettige manier; waar ik nu werk betekent verantwoordelijkheid vaak 'de pispaal zijn voor fuck-ups van anderen'.
Ik denk wel dat er iets meer verantwoordelijkheid is. Je werkt in kleine teams, dus je bijdrage maakt een groot verschil in het uiteindelijke resultaat. Een echt familiegevoel is er imo niet, maar je leert elkaar natuurlijk wel erg goed kennen. Verder kan ik voor een groot deel naar eigen inzicht invulling geven aan mijn taken. Ik denk dat dat ook stimulerend werkt voor verantwoordelijkheid.
pi_41611579
quote:
Op vrijdag 8 september 2006 11:07 schreef gronk het volgende:

[..]

Klopt. Ik merk bij mezelf ook wel dat als ik onder deadlinedruk sta, dat ik dan een stuk kribbiger wordt en auwehoerverhalen sneller afkap. Wat natuurlijk ontzettend not done is hier.
Ik heb dat wel een beetje als ik onder druk sta en er komt vervolgens iemand (in mijn ogen) domme vragen stellen. Maar dat heb ik ook al aardig afgeleerd inmiddels.
  vrijdag 8 september 2006 @ 11:54:10 #65
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_41612433
quote:
Op vrijdag 8 september 2006 11:15 schreef Alicey het volgende:

Ik denk dat ook een probleem is dat ze zich niet bewust zijn van het grotere plaatje.Ze doen hun eigen werk goed, maar zien over het hoofd hoe het past in het grotere geheel..
Ja, maar ik zie ook dat ze 't grotere geheel niet *willen* zien. Als in van 'jah, ik moet dingen zo doen, en dus doe ik dat zo. Het zal misschien best anders kunnen, maar dan moet ik dat eerst aan de baas vragen, en dat doe ik niet.'
quote:
Ik weet niet of ik daarmee dicht in de buurt van de werkeljkheid zit?
Pretty close. Plus natuurlijk het nodige zandbakgewoel.
quote:
Ik denk wel dat er iets meer verantwoordelijkheid is. Je werkt in kleine teams, dus je bijdrage maakt een groot verschil in het uiteindelijke resultaat. Een echt familiegevoel is er imo niet, maar je leert elkaar natuurlijk wel erg goed kennen.
Oh, ik zit ook niet te wachten op verplichte gezamelijke uitjes en dat soort gedoe. Wat ik eigenlijk bedoel is een meer volwassen kijk op de dingen die je aflevert. Teamgeest enzo. Het is het verschil tussen 'dat stuk code zou niet mogen crashen als je die input geeft, en daarom ga ik er nog een keer doorheen' en 'het is jouw schuld dat de applicatie voor de klant crasht, want mijn code is perfect. Ahum.'
quote:
Verder kan ik voor een groot deel naar eigen inzicht invulling geven aan mijn taken. Ik denk dat dat ook stimulerend werkt voor verantwoordelijkheid.
D'r bestaat waar ik nu werk een ontzettende tendens tot micromanagen.
I'm trying to make the 'net' a kinder, gentler place. One where you could bring the fuckin' children.
pi_41612971
Fuifduif, ik denk dat je gewoon eens een gesprek met je wergever aan moet gaan en daarin duidelijk moet laten blijken dat je wat problemen hebt met zijn gedragingen tegenover jou en hoe je die graag anders zag,is hij het niet met je eens of wil hij niet veranderen dan kun je maar beter een andere baan zoeken,de gespannen verhouding tussen jou en je werkgever zullen je op de lange termijn geen goed doen en zouden weleens lichamelijke klachten kunnen gaan opleveren.

Dus zeg hem in een gesprek eerlijk hoe het er voor staat en als het niet veranderd dat je erover denkt eens over de schutting te gaan kijken bij een andere werkgever (een baas is voor een hond hoewel jouw werkrelatie dit voor jouw een hondenbaan maakt)

Hou je contacten met de aanbieders van een andere baan warm en ben bereid om bij deze werkgever te vertrekken,je hebt al aangegeven een financieële speelruimte te hebben maak daar zonodig gebruik van en trek de deur achter je dicht,als je hebt aangegeven wat je problemen zijn en men is niet bereid er iets aan te doen dan heeft je werkgever eventuele problemen aan zichzelf te wijten.

Maar wat je ook besluit te doen ik wens je veel wijsheid en standvastigheid toe!
Beloftes en uitspraken van politici gedaan in het verleden & heden bieden geen garantie voor de toekomst.
pi_41618035
quote:
Op donderdag 7 september 2006 22:17 schreef FuifDuif het volgende:

Ik ontken niet dat ik een autoriteitsprobleem heb. Ik zie relaties altijd als gelijkwaardig. Ook de term baas staat mij eigenlijk niet aan. Ik bedoel, je bent gelijkwaardig. De werkgever geeft salaris in ruil voor arbeid. Dat is een gelijkwaardige relatie en ik kan er niet tegen wanneer anderen die relatie zien als eentje waarin ik ondergeschikt ben.
Het idee is meestal dat de baas de oudere en meer ervaren persoon is met de bredere blik, die zijn werknemer betaalt om de dingen te doen zoals hij wil dat ze gedaan worden. In zo'n verhouding moet je als werknemer wel een erg eigenwijze drol zijn om jezelf gelijkwaardig te wanen - die man (m/v) heeft het bedrijf, inclusief jouw baan, eigenhandig opgebouwd, hij kent de markt en het product al heel wat langer dan jij, en het zijn zijn reputatie en vermogen die op het spel staan. Geen wonder dus dat hij aan de touwtjes trekt en dat hij bij zijn personeel voldoende respect afdwingt om dat geen enkel probleem te laten zijn.

Aannemende dat jij niet aan hoogmoedswaanzin lijdt moet er dus meer aan de hand zijn en liggen die verhoudingen bij jullie waarschijnlijk anders. Je hebt al aangegeven dat de normale situatie -waarin jij vervangbaar zou zijn en hij niet- niet helemaal opgaat, maar dat verklaart nog niet waarom jij je practisch partner waant. Laat die baas belangrijke beleidsbeslissingen aan jou over? Is hij iemand die echt geen verstand van het vak heeft? Schuift hij de verantwoordelijkheid die hij voor het eindproduct jegens klanten heeft op jou af? Laat hij je de producten die je maakt zelf ontwerpen, en zo ja is dat dan omdat hij gewoon veel vertrouwen in je stelt, of omdat hij daar zelf totaal geen kaas van heeft gegeten?

Waar het zijn omgangsvormen betreft: komt dat hautaine toontje voort uit het feit dat hij nou eenmaal gelijk heeft, of moet het juist zijn gebrek aan inzicht maskeren?

Als je eenmaal doorhebt waar de kern van het probleem zit kun je er mischien nog iets aan doen.
Aannemende dat het gedrag van je baas voortkomt uit fricties die daadwerkelijk met het werk te maken hebben is er mogelijk veel te winnen met een duidelijkere rolverdeling, door jou meer of juist minder verantwoordelijkheden te geven, door een consequentere opstelling van hem, door een andere werkwijze (bv tussentijdse evaluatie die ertoe leidt dat er minder werk pijnlijk naar de prullenbak wordt verwezen), door iemand tussen jullie in te zetten, of wat dan ook. Neem eens een paar concrete conflictsituaties, en analyseer iedere stap daaruit in termen van verantwoordelijkheden en competenties om te zien waar tussen jullie de schoen precies wringt.
pi_41641313
@dvr

Om te beginnen ben ik het absoluut niet eens met het feit dat jij twijfelt aan het aspect van partnerschap tussen werkgever en werknemer. Kan ik hieruit concluderen dat je daarentegen een werknemer ziet als een simpelweg een productie-eenheid van de werkgever? Een eenheid die moet functioneren zoals de werkgever dat opdraagt en wenst en wanneer dat niet het geval is simpelweg vervangen kan worden? Ik vind dat een verwerpelijk standpunt als ik eerlijk moet zijn. Misschien gaat dat beeld nog wat op binnen markten van massaproductie met werknemers aan de lopende band, maar in het geval van hooggekwalificeerd werk met expertise en inzicht niet.

Geen mens is de baas over een ander mens. Een werknemer en werkgever gaan een overeenkomst aan (daar ligt direct al de gelijkwaardigheid) om samen tot een win-win situatie te komen: 1. de werknemer levert arbeid in ruil voor loon, 2. de werkgever gebruikt die arbeid om de afzet van het bedrijf te realiseren in ruil voor winst. Het doet er niet toe wie van de twee het meeste inzicht heeft in de markt waarop het bedrijf opereert.

Goed, dan in mijn situatie. Als het inmiddels al zo is dat klanten bij acquisitie (samen met de baas) vooral mijn naam onthouden en mij als aanspreekpunt beschouwen en vervolgens ook graag de financiële zaken met mij willen bespreken (iets waar ik totaal niet over ga), waarbij ze mijn baas dus zeg maar letterlijk voorbij lopen, dan trek ik daaruit de conclusie dat ik in ieder geval niet onder doe voor mijn baas. Misschien is dit overigens ook wel de gehele reden: afgunst. Het valt mij namelijk op dat iedere keer wanneer ik een goed gesprek heb gevoerd met een klant, tijdens een afspraak of per telefoon, waar mijn baas dat heeft meegekregen, het lijkt alsof hij niet kan wachten om even een steek onder de gordel te geven, wat hij dan ook in de meeste gevallen doet.

Het is verder een klantenlikker en een kruiper voor klanten die in zijn ogen zeer voorbeeldig zijn . Hij stelt zijn klanten boven het personeel dat hem kan maken of breken. Dat is prima naar de klant toe (logisch natuurlijk), maar intern doe je dat niet. Als een klant zegt dat iets zus of zo is afgesproken, maar dat het niet gebeurd is, dan ga je dat eerst goed uitzoeken, voordat je direct nadat je de telefoon neer hebt gelegd een werknemer komt afzeiken. Iedereen weet dat klanten altijd meer willen dan waar ze voor betalen en dat sommigen daar best ver in gaan.

Voor de verdere beeldvorming:
Mijn baas is overigens een jaar ouder dan ik.
pi_41641316
quote:
Op vrijdag 8 september 2006 09:29 schreef Robbiej het volgende:

[..]

Ben jij een kloon van mij?

Autoriteitsprobleem heb ik ook
Ik heb zelf ook ADHD. waarvan de H eigenlijk niet meer van toepassing is.

en ik vind me 100% in wat jij zegt.

ook qua emotie en hardheid. heb je zelf ook ADHD of niet?
Hoi Robbiej,

Ik zelf heb geen ADHD.
pi_41641486
quote:
Op vrijdag 8 september 2006 11:54 schreef gronk het volgende:

[..]

Ja, maar ik zie ook dat ze 't grotere geheel niet *willen* zien. Als in van 'jah, ik moet dingen zo doen, en dus doe ik dat zo. Het zal misschien best anders kunnen, maar dan moet ik dat eerst aan de baas vragen, en dat doe ik niet.'
"Omdat ik dan allemaal nieuwe dingen moet leren en dat is eng" of zoiets... Erg jammer..
quote:
Oh, ik zit ook niet te wachten op verplichte gezamelijke uitjes en dat soort gedoe. Wat ik eigenlijk bedoel is een meer volwassen kijk op de dingen die je aflevert. Teamgeest enzo. Het is het verschil tussen 'dat stuk code zou niet mogen crashen als je die input geeft, en daarom ga ik er nog een keer doorheen' en 'het is jouw schuld dat de applicatie voor de klant crasht, want mijn code is perfect. Ahum.'
Een heel verschil inderdaad. Denk ook dat het belangrijk is dat je als team verantwoordelijkheid draagt voor het werk wat je aflevert. Dat zorgt er ook voor dat dat er intern op een gezonde kritische manier wordt gekeken naar elkaar.
quote:
D'r bestaat waar ik nu werk een ontzettende tendens tot micromanagen.
Brr... Kunnen ze geen robots aannemen?
pi_41641527
quote:
Op zaterdag 9 september 2006 08:36 schreef FuifDuif het volgende:

Goed, dan in mijn situatie. Als het inmiddels al zo is dat klanten bij acquisitie (samen met de baas) vooral mijn naam onthouden en mij als aanspreekpunt beschouwen en vervolgens ook graag de financiële zaken met mij willen bespreken (iets waar ik totaal niet over ga), waarbij ze mijn baas dus zeg maar letterlijk voorbij lopen, dan trek ik daaruit de conclusie dat ik in ieder geval niet onder doe voor mijn baas.
Die conclusie is denk ik niet juist. Wel kun je er denk ik de conclusie uit trekken dat je communicatieve vaardigheden erg goed zijn. Als je baas slim zou zijn zou hij met je bespreken binnen welke marge je met prijzen kunt spelen en jou laten onderhandelen met de klant.
quote:
Het is verder een klantenlikker en een kruiper voor klanten die in zijn ogen zeer voorbeeldig zijn . Hij stelt zijn klanten boven het personeel dat hem kan maken of breken. Dat is prima naar de klant toe (logisch natuurlijk), maar intern doe je dat niet.
Lijkt me ook vreemd. Tegen klanten hoor je vriendelijk te zijn, maar wanneer het onmogelijke klanten zijn vind ik dat je intern dan best mag zeggen dat die kuthoer weer iets wil dat niet afgesproken is.
quote:
Als een klant zegt dat iets zus of zo is afgesproken, maar dat het niet gebeurd is, dan ga je dat eerst goed uitzoeken, voordat je direct nadat je de telefoon neer hebt gelegd een werknemer komt afzeiken. Iedereen weet dat klanten altijd meer willen dan waar ze voor betalen en dat sommigen daar best ver in gaan.
En nog belangrijker; Klanten weten zelf niet wat ze willen. Degene die afspraken maakt met de klanten moet zich daarvan bewust zijn en er op letten dat de klant goed begrijpt welke afspraken er worden gemaakt en wat de gevolgen daar van zijn.
quote:
Voor de verdere beeldvorming:
Mijn baas is overigens een jaar ouder dan ik.
Dat hoeft weinig te zeggen. In combinatie met zijn gedrag zoals het door jou wordt weergegeven misschien dan weer wel.. Stuur hem op managementcursus.
  Licht Ontvlambaar zaterdag 9 september 2006 @ 09:34:51 #72
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_41641652
WGR => R&P op verzoek TS
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_41641942
quote:
Op zaterdag 9 september 2006 09:17 schreef Alicey het volgende:
Die conclusie is denk ik niet juist. Wel kun je er denk ik de conclusie uit trekken dat je communicatieve vaardigheden erg goed zijn. Als je baas slim zou zijn zou hij met je bespreken binnen welke marge je met prijzen kunt spelen en jou laten onderhandelen met de klant.
Ik hou er persoonlijk niet zo van om te onderhandelen over de prijzen om eerlijk te zijn. Dat is ook niet echt mijn taak en ik vind niet dat ik daar goed in ben. Ik ben vooral begaan met de kwaliteit van het product, zowel naar de klant toe, naar vakgenoten als mijn eigen portfolio om het zo maar te zeggen. Als het over commercieel geld gaat, dan gaat het daarentegen toch vaak over zo snel mogelijk, zo goedkoop mogelijk en als het maar werkt. Dat is niets voor mij. Ik weet niet of het aan de communicatieve vaardigheden ligt. Die zijn echt niet zo goed in die zin dat ik eigenlijk alleen maar in vaktaal kan praten, maar dat niet kan vertalen naar begrijpelijke taal voor de leek. Het is inderdaad wel zo dat het mij opvalt dat iedere keer wanneer het de vaktechnische kant op gaat in een gesprek en ik probeer uit te leggen hoe het één en ander in elkaar zit, mijn baas (als hij er bij is) het dan moet overnemen om het begrijpelijk te maken, zodat de klant zich vanaf dat moment richt tot hem. (Zou ik zelf ook doen.) Dus zolang het wat algemeen blijft, meer gericht op de functionaliteit als het ware en minder inhoudelijk, gaat het uitstekend.

Overigens heb ik wel een aantal keer de genante situatie meegemaakt dat men mij aanhield voor de eigenaar, of dat men enkel mijn naam onthoudt, dat soort kleine dingen, waarbij ik mij kan voorstellen dat mijn baas dat niet heel erg leuk vindt.

Waar dat aan ligt weet ik niet. Misschien maakt mijn baas hoe dan ook wel een bepaalde indruk dat hij nogal een opvliegende en irritante figuur is en dat mensen dat onbewust aanvoelen en er afkering van zijn. Dat kan ook nog natuurlijk.
quote:
Op zaterdag 9 september 2006 09:17 schreef Alicey het volgende:
Lijkt me ook vreemd. Tegen klanten hoor je vriendelijk te zijn, maar wanneer het onmogelijke klanten zijn vind ik dat je intern dan best mag zeggen dat die kuthoer weer iets wil dat niet afgesproken is.
Mee eens, maar dat is bij ons dus absoluut ondenkbaar. Eén onvertogen woord over een klant (wat voor een klootzak het ook is) en je krijgt het van de baas tienvoudig terug. Ik heb al eens voorgesteld, toen het mij weer eens de strot uit kwam, om een altaar te bouwen in de kamer van de baas waar hij dan allemaal foto's kan neerzetten van zijn klanten om ze dagelijks te aanbidden . Dat viel niet in goede aarde. Ik zou daar nog iets over te horen krijgen, zei hij, maar tot dusver nog nooit iets over gehoord .
quote:
Op zaterdag 9 september 2006 09:17 schreef Alicey het volgende:
En nog belangrijker; Klanten weten zelf niet wat ze willen. Degene die afspraken maakt met de klanten moet zich daarvan bewust zijn en er op letten dat de klant goed begrijpt welke afspraken er worden gemaakt en wat de gevolgen daar van zijn.
Dit is inderdaad zeer waar.
quote:
Op zaterdag 9 september 2006 09:17 schreef Alicey het volgende:
Dat hoeft weinig te zeggen. In combinatie met zijn gedrag zoals het door jou wordt weergegeven misschien dan weer wel.. Stuur hem op managementcursus.
een goede tip. Punt is alleen dat het nooit zal lukken . Als er dingen fout gaan in de organisatie ligt het altijd aan het personeel. Nooit aan hem.

En om even in te gaan op diverse tips van mensen hier om een gesprek met hem aan te vragen. Dat is inderdaad het beste, maar het probleem is dat het onmogelijk is. Iedere minuut die je aan tafel zit om te praten (en in zijn ogen daarmee niet aan het werk bent) is een minuut teveel van zijn tijd. Collega's onder elkaar mogen eigenlijk ook niet een praatje maken en wachten daarmee totdat de baas op pad is. Als je even achterover leunt in je stoel om na te denken over een kwestie en de baas ziet dat moet je je verantwoorden waarom je niet aan het werk bent en zegt hij dat hij zichzelf het voordeel van de twijfel geeft omdat hij niet kan controleren of je in plaats daarvan niet gewoon zat na te denken over solliciteren bij een andere werkgever in zijn tijd.

Regelmatig kaart ik aan dat we de problemen in kaart moeten brengen om de oorzaken te achterhalen. Hij zegt dan dat ik niet moet zeuren en ze gewoon moet oplossen .

Dit is dus de dagelijkse gang van zaken.
pi_41642102
quote:
Op zaterdag 9 september 2006 10:03 schreef FuifDuif het volgende:

Ik hou er persoonlijk niet zo van om te onderhandelen over de prijzen om eerlijk te zijn. Dat is ook niet echt mijn taak en ik vind niet dat ik daar goed in ben. Ik ben vooral begaan met de kwaliteit van het product, zowel naar de klant toe, naar vakgenoten als mijn eigen portfolio om het zo maar te zeggen.
Dat is natuurlijk iets waar je ook nadruk op zou kunnen leggen bij onderhandelingen. Uiteindelijk beslist de klant, maar wanneer je in begrijpelijke taal uitlegt wat de gevolgen over bijv. 2 jaar zijn van bepaalde beslissingen is een klant vaak toch geneigd om voor continuiteit en daarmee kwaliteit te kiezen.
quote:
Als het over commercieel geld gaat, dan gaat hen daarentegen toch vaak over zo snel mogelijk, zo goedkoopmogelijk en als het maar werkt. Dat is niets voor mij. Ik weet niet of het aan de communicatieve vaardigheden ligt. Die zijn echt niet zo goed in die zin dat ik eigenlijk alleen maar in vaktaal kan praten, maar dat niet kan vertalen naar begrijpelijke taal voor de leek.
Dan is dat het. Ze denken dat je er verstand van hebt.
quote:
Het is inderdaad wel zo dat het mij opvalt dat iedere keer wanneer het de vaktechnische kant op gaat in een gesprek en ik probeer uit te leggen hoe het één en ander in elkaar zit, mijn baas (als hij er bij is) het dan moet overnemen om het begrijpelijk te maken, zodat de klant zich vanaf dat moment richt tot hem. (Zou ik zelf ook doen.) Dus zolang het wat algemeen blijft, meer gericht op de functionaliteit als het ware en minder inhoudelijk, gaat het uitstekend.
Maar dat geldt eigenlijk sowieso.. Voor klanten is functionaliteit belangrijk. De technische kant van de oplossing is grotendeels niet relevant voor een klant, behalve dan op het gebied van implementatie, maar daarvoor spreek je weer de technische mensen van de klant..

Op een of andere manier wil een klant echter wel graag met jou praten. Je baas zou dat uit moeten buiten als hij een beetje handig is.
quote:
Overigens heb ik wel een aantal keer de genante situaties meegemaakt dat men mij aanhield voor de eigenaar, of dat men enkel mijn naam onthoudt, dat soort kleine dingen, waarbij ik mij kan voorstellen dat mijn baas dat niet heel erg leuk vindt.
Dat gebeurt ook wel eens waar ik werk. Mijn baas lacht zich doorgaans dood als hij een klant aan de lijn heeft die eist te spreken met iemand anders. Ik heb er zelf niet zoveel mee te maken. Het zijn meestel systeembeheerders die ik spreek, en meestal is duidelijk genoeg dat ik alleen over technische zaken ga, en niet over de rest.
quote:
Waar dat aan ligt weet ik niet. Misschien maakt mijn baas hoe dan ook wel een bepaalde indruk dat hij nogal een opvliegende en irritante figuur is en dat mensen dat onbewust aanvoelen en er afkering van zijn. Dat kan ook nog natuurlijk.
Ik denk dat dat een grote rol speelt. Is hij naar klanten toe ook wel eens opvliegend?
quote:
Mee eens, maar dat is bij ons dus absoluut ondenkbaar. Eén onvertogen woord over een klant (wat voor een klootzak het ook is) en je krijgt het van de baas tienvoudig terug. Ik heb al eens voorgesteld, toen heb mij weer eens de strot uit kwam, om een altaar te bouwen in de kamer van de baas waar hij dan allemaal foto's kan neerzetten van zijn klanten om ze dagelijks te aanbidden .
Laat me raden : Hij kon er niet om lachen.
quote:
Dat viel niet in goede aarde.
Nee dus.
quote:
Ik zou daar nog iets over te horen krijgen, zei hij, maar tot dusver nog nooit iets over gehoord .
Consequent is hij dus ook niet.
quote:
een goede tip. Punt is alleen dat het nooit zal lukken . Als er dingen fout gaan in de organisatie ligt het altijd aan het personeel. Nooit aan hem.
Mjah, da's meestal.. Ze vinden dat ze het heel goed doen.
quote:
Collega's onder elkaar mogen eigenlijk ook niet een praatje maken en wachten daarmee totdat de baas op pad is. Als je even achterover leunt in je stoel om na te denken over een kwestie en de baas ziet dat moet je je verantwoorden waarom je niet aan het werk bent en zegt hij dat hij zichzelf het voordeel van de twijfel geeft omdat hij niet kan controleren of je in plaats daarvan niet gewoon zat na te denken over solliciteren bij een andere werkgever in zijn tijd.
Wat een misselijk mannetje.. Ik weet ook niet wat voor werk je doet, maar ik heb zelf toch wel dat ik soms even heel goed moet nadenken. Dat ik dan achterover hang en een paar minuten in die houding blijf wordt dan "normaal" gevonden.. Maargoed, misschien heeft je werkgever liever dat er niet wordt nagedacht en dat je gewoon maar iets doet.
quote:
Regelmatig kaart ik aan dat we de problemen in kaart moeten brengen om de oorzaken te achterhalen. Hij zegt dan dat ik niet moet zeuren en ze gewoon moet oplossen .

Dit is dus de dagelijkse gang van zaken.
Erg frustrerend. Ik zou denk ik in die situatie toch snel een andere baan zoeken. Het wordt je op die manier onmogelijk gemaakt om efficient te werken en kwaliteit af te leveren. Heb je je baas eens gevraagd hoe hij in 1 woord wil samenvatten wat voor producten/diensten hij levert?
pi_41642123
quote:
Op zaterdag 9 september 2006 10:03 schreef FuifDuif het volgende:

Dit is dus de dagelijkse gang van zaken.
Oké, er zal dus nooit iets veranderen, dat is duidelijk. Dus take it or leave it.
pi_41644653
quote:
Op zaterdag 9 september 2006 10:18 schreef Alicey het volgende:
Dat is natuurlijk iets waar je ook nadruk op zou kunnen leggen bij onderhandelingen. Uiteindelijk beslist de klant, maar wanneer je in begrijpelijke taal uitlegt wat de gevolgen over bijv. 2 jaar zijn van bepaalde beslissingen is een klant vaak toch geneigd om voor continuiteit en daarmee kwaliteit te kiezen.
Hier heb je wel gelijk in, maar ik mag van de baas niet in discussie gaan met de klant . De klant geeft volgens hem aan wat hij/zij wil en dan moeten wij aangeven of dat wel of niet kan. Als het kan, dan doen zeg maar. Volgens hem moet ik maar discussies voeren in de collegezaal, maar niet binnen een commercieel bedrijf . Daar hoor je te doen en niet te lullen . Ik heb inmiddels met één klant een zeer goede relatie opgebouwd en als hij belt of ik hem dan gaat het de eerste paar minuten meestal even over filosofie . Nou, mijn baas was er niet blij mee en zei dat ik maar in mijn eigen tijd maar met hem over dat soort zaken moet praten. Goed, ik snap zijn punt, maar enige klantbinding en investeren in een relatie is ook van belang en het hoort er ook gewoon een beetje bij vind ik.
quote:
Op zaterdag 9 september 2006 10:18 schreef Alicey het volgende:
Dan is dat het. Ze denken dat je er verstand van hebt.
Maar goed dat ze dat denken, want als ze de werkelijkheid zouden kenden, zouden ze het niet doen . Maar je hebt inderdaad een goed punt. Uiteindelijk praat iedereen ook liever met de huisarts zelf dan met zijn assistente, ook al is de huisart contactgestoord .
quote:
Op zaterdag 9 september 2006 10:18 schreef Alicey het volgende:
Maar dat geldt eigenlijk sowieso.. Voor klanten is functionaliteit belangrijk. De technische kant van de oplossing is grotendeels niet relevant voor een klant, behalve dan op het gebied van implementatie, maar daarvoor spreek je weer de technische mensen van de klant..
Sommige klanten willen graag overal wat van weten en dat gaat het steeds dieper van "hoezo?" en "waarom is dat zo?" en "leg eens uit" enzovoort. Ik kan op dat vlak dan eigenlijk niet goed uitleggen hoe de vork in de steel zit. Mijn baas bijvoorbeeld wel. Dat compliment geef ik hem wel .
quote:
Op zaterdag 9 september 2006 10:18 schreef Alicey het volgende:
Op een of andere manier wil een klant echter wel graag met jou praten. Je baas zou dat uit moeten buiten als hij een beetje handig is.
Precies! Ik neem aan dat hij mensen aanneemt om zijn bedrijf goed te laten lopen, niet om zijn ego te strelen door op alle fronten beter te willen zijn dan zijn personeel. Zelfs op mijn vakgebied, waar ik voor aangenomen ben, denkt hij alles nog beter te weten. Eén keer was ik er zo zat van. Ik stond op en zei tegen hem: "hey, hier heb je mijn stoel, ga maar zitten en doe mijn werk maar als je het zo goed weet!" Hij reageert daarop dan heel naar. Beetje lacherig en zegt dan dat ik het me niet persoonlijk moet aantrekken. Nou ja, één keer is leuk, maar keer op keer niet en ook niet in iedere situatie.
quote:
Op zaterdag 9 september 2006 10:18 schreef Alicey het volgende:
Dat gebeurt ook wel eens waar ik werk. Mijn baas lacht zich doorgaans dood als hij een klant aan de lijn heeft die eist te spreken met iemand anders. Ik heb er zelf niet zoveel mee te maken. Het zijn meestel systeembeheerders die ik spreek, en meestal is duidelijk genoeg dat ik alleen over technische zaken ga, en niet over de rest.
Als inderdaad de functies goed gescheiden zijn, dan zijn de verantwoordelijkheden en de contactgebieden ook duidelijk. Dat is bij ons dus absoluut niet het geval en dat maakt het ook erg chaotisch en ad hoc allemaal. Maar is je baas dan ook wel wat beledigd, of doet het hem niets?
quote:
Op zaterdag 9 september 2006 10:18 schreef Alicey het volgende:
Ik denk dat dat een grote rol speelt. Is hij naar klanten toe ook wel eens opvliegend?
Nee, daar kruipt hij voor. Hij doet wel opvliegend tegen mij (of een andere medewerker die er toevallig bij is) waar een klant bij is. Vooral als hij denkt dat ik iets zeg dat voor de klant onlogisch overkomt. Laatst beweerde een klant iets gedaan te hebben en ik kon mij dat niet herinneren. Mijn baas direct eroverheen "tja, je kunt hem er ook niet bijhebben hè." En dan lekker lachen enzo. Ik zo: "WTF!" Dus op de zaak ik direct controleren en wat blijkt, ik had gelijk. Het gaat in deze er niet om dat de klant liegt ofzo, die had zich gewoon vergist, dat kan iedereen overkomen. Het gaat om de manier waarop de baas zich dan gedraagt. Alles voor de klant. Lekker likken en kruipen over de rug van je personeel. Godverdomme, als ik er weer over nadenk kan ik hem een bijl in zijn nek zetten!
quote:
Op zaterdag 9 september 2006 10:18 schreef Alicey het volgende:
Laat me raden : Hij kon er niet om lachen.
Nee .
quote:
Op zaterdag 9 september 2006 10:18 schreef Alicey het volgende:
Nee dus.
.
quote:
Op zaterdag 9 september 2006 10:18 schreef Alicey het volgende:
Consequent is hij dus ook niet.
Absoluut niet! Soms zegt hij de ene dag iets om zijn kritiek te uiten op mijn werkwijze. De volgende keer zegt hij weer wat anders en als ik hem dan confronteer met het feit dat hij enige daarvoor precies het tegenovergestelde beweerde, zegt hij dat ik het contextverschil niet zie en wringt ie zich in allerlei bochten om toch zijn gelijk te behalen. Ik ben dan vaak ook wel een druiloor om hem dan maar gelijk te geven om er vanaf te zijn.
quote:
Op zaterdag 9 september 2006 10:18 schreef Alicey het volgende:
Mjah, da's meestal.. Ze vinden dat ze het heel goed doen.
Dat is zo inderdaad.
quote:
Op zaterdag 9 september 2006 10:18 schreef Alicey het volgende:
Wat een misselijk mannetje.. Ik weet ook niet wat voor werk je doet, maar ik heb zelf toch wel dat ik soms even heel goed moet nadenken. Dat ik dan achterover hang en een paar minuten in die houding blijf wordt dan "normaal" gevonden.. Maargoed, misschien heeft je werkgever liever dat er niet wordt nagedacht en dat je gewoon maar iets doet.
Laten we het er op houden dat nadenken ook voor mij essentieel is . Voor mijn werk; om het goed te doen. De baas is alleen tevreden als hij je actief bezig ziet. Dus soms tik ik gewoon onzin op het toetsenbord als hij langs loopt, terwijl ik ondertussen nadenk . Tjonge jonge, moet je eens bedenken: ik verberg me in feite voor de baas door te acteren om tegelijertijd na te denken over problemen wat in het belang is van de baas ! Waar ben ik mee bezig!
quote:
Op zaterdag 9 september 2006 10:18 schreef Alicey het volgende:
Erg frustrerend. Ik zou denk ik in die situatie toch snel een andere baan zoeken. Het wordt je op die manier onmogelijk gemaakt om efficient te werken en kwaliteit af te leveren. Heb je je baas eens gevraagd hoe hij in 1 woord wil samenvatten wat voor producten/diensten hij levert?
Nee, maar ik vind deze vraag wel een goede. Ik ga hem maandag direct stellen ! Ik ben benieuwd.

En wat ook zo kloten is. Ik werk vaak langer door. Om gewoon zaken goed af te kunnen ronden. Ik vraag daar nooit iets voor in principe. Nu was ik onlangs eens 10 minuten te laat op kantoor. Kwam ie aanlopen met zijn psychopathische grijns en zegt "zo zo, 10 minuten te laat hè. Misschien krijg je wel ontslag " En geloof mij, ik kan heus wel onderscheiden of iets een grap is, of gemeend, of anders als een lekkere etterige opmerking om iemand even een steek onder de gordel te geven (dit laatste was naar mijn idee het geval). Dus de volgende dag ben ik expres weer 10 minuten te laat binnen gekomen . Maar toen hoorde ik er niets over van hem. Erg vreemd.
pi_41648735
quote:
Op zaterdag 9 september 2006 08:36 schreef FuifDuif het volgende:

Om te beginnen ben ik het absoluut niet eens met het feit dat jij twijfelt aan het aspect van partnerschap tussen werkgever en werknemer.
Je bent zijn ondergeschikte want je bent bij hem in loondienst. Als jij een gelijkwaardige partner was, dan bestond dit topic niet, want dan zou die druiloor het zich niet kunnen permitteren om je zo te koeioneren. Toch? Het heeft weinig zin om daar in morele of sociaal-politieke termen te praten, dat is een heel andere discussie.

Je baas klooit maar wat aan, dat is wel duidelijk. Niet alleen de klanten, maar zelfs de personeelsleden weten nauwelijks hoe de rollen en bevoegdheden in het bedrijf verdeeld zijn. Hij motiveert niet, is niet loyaal, stelt geen vertrouwen, dwingt alleen op de meest kinderachtige manieren respect af, hij en zijn personeel zitten zodanig in elkaars vaarwater dat er frictie en scheve ogen ontstaan... wat een zooitje. Ik denk dat hij gewoon ieder talent tot leidinggeven mist en dat er weinig aan te doen is. Normaal gesproken zou je door een duidelijkere verdeling van taken en bevoegdheden ver kunnen komen, maar daar moet de personele samenstelling zich maar net voor lenen.
  zaterdag 9 september 2006 @ 15:38:36 #78
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_41648832
quote:
Op zaterdag 9 september 2006 15:33 schreef dvr het volgende:

Je bent zijn ondergeschikte want je bent bij hem in loondienst. Als jij een gelijkwaardige partner was, dan bestond dit topic niet, want dan zou die druiloor het zich niet kunnen permitteren om je zo te koeioneren. Toch? Het heeft weinig zin om daar in morele of sociaal-politieke termen te praten, dat is een heel andere discussie.
Hier ben ik 't wel mee eens. Je krijgt vaak de grootste ongelukken doordat jij een bepaald beeld hebt van 'n relatie, terwijl de andere partij een heel ander beeld heeft van die relatie. Wat je dan vaak ziet is dat jij de andere partij heel veel 'krediet' geeft omdat-ie zich niet aan de relatieafspraken houdt, terwijl dat krediet voor de andere partij helemaal niet bestaat, want hij waant zich in een hele andere relatie.
I'm trying to make the 'net' a kinder, gentler place. One where you could bring the fuckin' children.
pi_41648920
Kan je hem wegkrijgen?
"I reject your reality and substitute my own"- Adam Savage
pi_41648992
quote:
Op zaterdag 9 september 2006 15:42 schreef sizzler het volgende:
Kan je hem wegkrijgen?
Hoe zou ik dat moeten doen? Het is zijn bedrijf. Het is eenvoudiger om zelf op te stappen. Ik hoop eerder dat hij zelf met zijn modderschip ten onder gaat.
pi_41649037
quote:
Op zaterdag 9 september 2006 15:46 schreef FuifDuif het volgende:

[..]

Hoe zou ik dat moeten doen? Het is zijn bedrijf. Het is eenvoudiger om zelf op te stappen. Ik hoop eerder dat hij zelf met zijn modderschip ten onder gaat.
Ah. Heb je een concurrentiebeding getekend of kan je gewoon je eigen bedrijf beginnen en al zijn klanten wegkapen?
"I reject your reality and substitute my own"- Adam Savage
pi_41649139
quote:
Op zaterdag 9 september 2006 15:33 schreef dvr het volgende:

[..]

Je bent zijn ondergeschikte want je bent bij hem in loondienst. Als jij een gelijkwaardige partner was, dan bestond dit topic niet, want dan zou die druiloor het zich niet kunnen permitteren om je zo te koeioneren. Toch? Het heeft weinig zin om daar in morele of sociaal-politieke termen te praten, dat is een heel andere discussie.
Nee, zo zie ik het dus niet . Ik verleen hem een dienst door mijn arbeid aan te bieden. Daarvoor betaalt hij mij. Hij is mijn inkomen en andersom. Er worden allerlei topics geopend. Ook met betrekking tot conflicten binnen gelijkwaardige relaties. Maar goed, het gaat er ook om hoe hij er over denkt en ik denk dat hij het inderdaad niet ziet als gelijkwaardig .
quote:
Op zaterdag 9 september 2006 15:33 schreef dvr het volgende:
Je baas klooit maar wat aan, dat is wel duidelijk. Niet alleen de klanten, maar zelfs de personeelsleden weten nauwelijks hoe de rollen en bevoegdheden in het bedrijf verdeeld zijn. Hij motiveert niet, is niet loyaal, stelt geen vertrouwen, dwingt alleen op de meest kinderachtige manieren respect af, hij en zijn personeel zitten zodanig in elkaars vaarwater dat er frictie en scheve ogen ontstaan... wat een zooitje. Ik denk dat hij gewoon ieder talent tot leidinggeven mist en dat er weinig aan te doen is. Normaal gesproken zou je door een duidelijkere verdeling van taken en bevoegdheden ver kunnen komen, maar daar moet de personele samenstelling zich maar net voor lenen.
Nou, het bijzondere is, is dat het personeel zelf wel goed met elkaar overweg kan . Hij was onlangs drie weken op vakantie en het bedrijf liep als nooit tevoren . Heerlijke dagen waren dat. Lekker rustig en de zaken liepen gestroomlijnd. Zonder stress en irritatie. De baas is persoonlijk aansprakelijk voor alles wat er met het bedrijf gebeurt en dan zo spelen met je eigen bestaanszekerheid. Wat een druif.
pi_41649169
quote:
Op zaterdag 9 september 2006 15:48 schreef sizzler het volgende:

[..]

Ah. Heb je een concurrentiebeding getekend of kan je gewoon je eigen bedrijf beginnen en al zijn klanten wegkapen?
Ik heb een concurrentiebeding voor een jaar moeten teken. Maar ik dacht dat wanneer de voormalige werkgever failliet gaat, dat niet meer geldig is. Dus het is zaak om op het juiste moment op te stappen als je begrijpt wat ik bedoel .
pi_41649350
quote:
Op zaterdag 9 september 2006 15:54 schreef FuifDuif het volgende:

[..]

Ik heb een concurrentiebeding voor een jaar moeten teken. Maar ik dacht dat wanneer de voormalige werkgever failliet gaat, dat niet meer geldig is. Dus het is zaak om op het juiste moment op te stappen als je begrijpt wat ik bedoel .
Dat is niet altijd zeker:
quote:
6. Ik ben ontslagen door de curator. Ben ik nu ook van mijn concurrentiebeding af?

Nee, tenzij de curator u schriftelijk ontheffing van het concurrentiebeding heeft verleend. Een concurrentiebeding blijft ook na ontslag vanwege faillissement gewoon gelden. De curator kan ook belang hebben u aan het concurrentiebeding te houden, bijvoorbeeld wanneer onderhandelingen worden gevoerd over verkoop van de onderneming ("doorstart").
http://www.houkes.nl/content.asp?hoofdpagina_id=61&website_id=4#wn6

Ik ben geen jurist, maar misschien dat je de onderneming na faillissement zelf kan laten doorstarten door het oevr te nemen (zonder die baas van je dus) maar erg veel zekerheid biedt zo'n toekomst natuurlijk niet.
"I reject your reality and substitute my own"- Adam Savage
pi_41649518
quote:
Op woensdag 6 september 2006 04:02 schreef FuifDuif het volgende:

Soms slaap ik er gewoon niet van en lig ik super opgefokt in bed boos te zijn. Ik word duizelig op de zaak van ergenis. Kortom: ik ga ergens heen waar ik het liefst zo ver mogelijk vandaan zou zijn en ik begin er onderhand dus ook fysiek last van te krijgen (hartkloppingen, misselijkheid enzovoort).
Als je je eerst een tijd ziekmeldt en dan bij de kantonrechter ontslag aanvraagt (aangenomen dat je een normaal contract hebt) dan zou je hier een flinke oprotpremie voor kunnen krijgen. Zie bijvoorbeeld: http://www.uwgoudenhanddruk.nl/kantonrechtersformule.html
"I reject your reality and substitute my own"- Adam Savage
pi_41650216
Meet Tyler Durden.
pi_41660120
quote:
Op woensdag 6 september 2006 06:21 schreef FuifDuif het volgende:

[..]

Je hebt volkomen gelijk, maar ja, een gevoel is een gevoel, hoe rationeel je er ook over na kunt denken.
Je zei onlangs in een ander topic toch dat mensen zich niet moesten laten leven door instincten, kun je dan je ratio niet volgen ipv je gevoel? Lijkt me snugger, namelijk

Ik heb dus ruzie gehad met m'n baas, maar inmiddels is hij ontslagen. Hij heeft sinds we ruzie gehad hebben niet meer tegen me gepraat en ik vond het heerlijk rustig.
quote:
Op donderdag 7 september 2006 15:28 schreef Stali het volgende:

[..]

Je baas heeft al nagedacht om jou te vervangen. .

Iedereen is vervangbaar ook jij. .
If you can't be replaced, you can't be promoted.
Sanity is (not) statistical
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')