Wordt wel alles wat ingestuurd wordt gelezen dan? Of tenminste de eerste 20 pagina's?quote:Op donderdag 7 september 2006 00:55 schreef broer het volgende:
Ik heb een tijdje stage gelopen bij een uitgeverij en mocht ook de ingestuurde manuscripten lezen. Nou ja, 'mocht'... 'Moest' is misschien een beter woord. Het is gewoon waar dat minimaal 98% van wat er wordt opgestuurd complete bagger is. Je moet dan wel over héél weinig kennis van zaken beschikken als je een echt juweeltje in je lade hebt liggen en het dan toch niet opstuurt.
Minimaal 99,99% van wat in lades achterblijft, hóórt daar ook.
Bij de uitgeverij waar ik zat, werd alles gelezen. En ik was een ambitieuze en nog altijd principiële stagiair die vond dat je zo'n manuscript ook helemáál moest lezen. Ik werk niet meer in die branche, maar als ik dat wel zou doen, zou ik manuscripten niet meer helemaal lezen. Na tien pagina's weet je echt wel of iets (een klein beetje) potentie heeft.quote:Op donderdag 7 september 2006 00:58 schreef LXIV het volgende:
Wordt wel alles wat ingestuurd wordt gelezen dan? Of tenminste de eerste 20 pagina's?
Zeker heel veel verhalen over doorgemaakte ziekte's, "spannende" detectives en door wat een stijl- en spelfouten zul jij je heen hebben moeten worstelen.
Toch blijft er ook veel goeds liggen hoor! Denk maar aan Kafkas "Der Prozess". Die was ook bijna op de vuilnisbelt beland!
Waarmee maar weer eens heel mooi is aangetoond dat ik flink uit mijn nek kan lullen.quote:Op donderdag 7 september 2006 01:20 schreef LXIV het volgende:
Der Prozess is initieel helemaal niet naar een uitgever opgestuurd, Kafka wilde juist dat het in zijn bureaulade bleef liggen, en na zijn dood vernietigd werd. Een goede vriend heeft toen besloten die laatste wens niet uit te voeren. Gelukkig maar.
Ja. En mijn 'advies' was om het niet te doen.quote:Op donderdag 7 september 2006 01:21 schreef LXIV het volgende:
PS Heb je ook wel eens iets gelezen toen wat wél uitgegeven is?
Of je schrijft als 17-jarige een thriller, en in je jeugdig enthousiasme stuur je het manuscript op, zonder je te realiseren dat de ontvangende uitgeverij een kinderboekenuitgever is.quote:Op donderdag 7 september 2006 01:13 schreef broer het volgende:
[..]
Overigens is het een heel legitiem iets om 'Der Prozess' af te wijzen als je bijvoorbeeld een tuinboekenuitgeverij hebt. En je zult er nog versteld van staan hoe weinig mensen zich in het fonds van een uitgeverij verdiepen voor ze hun spullen opsturen. Die maken volstrekt geen kans, hoe goed hun boek ook is. Zo heb ik een 'lichte-spanning-manuscript' gelezen over iemand die op zonnestralen joeg (of zoiets). Hij had het opgestuurd naar Uitgeverij SUN, nota bene vanwege de naam. Maar die gaven vooral filosofie en geschiedenis uit. Hoe goed het manuscript ook was, het was nooit daar uitgegeven. Zo is het misschien met 'Der Prozess' ook wel gegaan, destijds.
Wou je daarom die foto's van m'nquote:Op woensdag 6 september 2006 22:33 schreef De-oneven-2 het volgende:
Ja, ik heb ook een zwak voor donker haar.
Vreselijk, hè?quote:Op donderdag 7 september 2006 14:41 schreef Automatic_Rock het volgende:
Wat een lief topic is dit toch
Ach, een beetje liefde op z'n tijd kan geen kwaadquote:
Geen relletjes in TTK, hoor.quote:Op donderdag 7 september 2006 15:06 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Ach, een beetje liefde op z'n tijd kan geen kwaad
Een relletje ook niet
Iets met bedorven oesters.quote:Op donderdag 7 september 2006 15:43 schreef Tha_Erik het volgende:
Of speciaal voor Isabeau, kokkerelletje.
quote:Op donderdag 7 september 2006 15:43 schreef Tha_Erik het volgende:
Of speciaal voor Isabeau, kokkerelletje.
Jeetje. Een collega van me is net een beetje hersteld van een longembolie.quote:Op donderdag 7 september 2006 10:46 schreef Claudia_x het volgende:
Lieve mensen,
Wat ben ik blij dat ik weer even in de TTK-slowchat kan kijken. Ik heb de meest spannende paar dagen van mijn leven achter de rug. Om een lang verhaal kort te maken: ik lig in het ziekenhuis omdat ik een longembolie heb gehad. Zo zit je te MSN-en, zo ben je een figurant uit ER. Maar inmiddels gaat het heel goed met me.
Groetjes vanuit het Onze Lieve Vrouwe,
Claudia
quote:Op donderdag 7 september 2006 10:46 schreef Claudia_x het volgende:
Lieve mensen,
Wat ben ik blij dat ik weer even in de TTK-slowchat kan kijken. Ik heb de meest spannende paar dagen van mijn leven achter de rug. Om een lang verhaal kort te maken: ik lig in het ziekenhuis omdat ik een longembolie heb gehad. Zo zit je te MSN-en, zo ben je een figurant uit ER. Maar inmiddels gaat het heel goed met me.
Groetjes vanuit het Onze Lieve Vrouwe,
Claudia
Bij een kaartje wel.quote:Op donderdag 7 september 2006 20:07 schreef De-oneven-2 het volgende:
Ik heb zojuist een berichtje verzonden.
Er werd daarbij trouwens niet gevraagd naar afdelingen, ofzo.
Nou, op elke TV, dus.quote:Op donderdag 7 september 2006 20:08 schreef Tha_Erik het volgende:
Ik snap het niet, komen die berichten gewoon op elke TV of worden ze naar één persoon verzonden?.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |