abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 24 mei 2007 @ 00:08:32 #201
51435 mrSPLIFFY
Its evolution baby!!
pi_49709132
nog een getuige nodig?
100 eurotjes
☐ Geschikt | ☑ Ongeschikt
Carved upon my stone my body lie, but still I roam...
  donderdag 24 mei 2007 @ 11:56:30 #202
14827 Kogando
Modelprutser
pi_49718976
quote:
Op donderdag 24 mei 2007 00:03 schreef Gia het volgende:
Heb je het hele topic wel gelezen?

De auto die binnen kwam rijden zat een heel eind achter haar. Zij gaf richting aan om linksaf te slaan op het moment dat de andere auto nog niet aan het inhalen was. Om de oprit op te kunnen rijden, moet je eerst vaart minderen. De andere auto heeft op dat moment, omdat ze vaart minderde besloten om in te halen, terwijl de richtingaanwijzer van de eerste auto al die tijd al aanstond.

De auto had op dat moment niet in mogen halen.
En waar staat dat in het RVV? Voor zover ik weet staat daar juist dat je als afslaande bestuurder eerst het andere verkeer voor moet laten gaan. Het was dus een woonwijk, en derhalve niet illegaal om in te halen.

Dus dat blijft fout.
Beter één keer om vergeving vragen, dan tien keer om toestemming.
  donderdag 24 mei 2007 @ 13:07:09 #203
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_49721648
quote:
Op donderdag 24 mei 2007 11:56 schreef Kogando het volgende:

[..]

En waar staat dat in het RVV? Voor zover ik weet staat daar juist dat je als afslaande bestuurder eerst het andere verkeer voor moet laten gaan. Het was dus een woonwijk, en derhalve niet illegaal om in te halen.

Dus dat blijft fout.
Kennelijk is het niet zo overduidelijk, anders was er al een uitspraak geweest...
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
  Vis een optie? donderdag 24 mei 2007 @ 13:35:56 #204
70532 loveli
N
pi_49722868
Het is ook niet toegestaan in te halen in een onoverzichtelijke situatie. Fout van de inhaler. En de rechter mag beslissen wiens fout de oorzaak was van het ongeval.
crap in = crap out
pi_49724074
quote:
Op donderdag 24 mei 2007 13:35 schreef loveli het volgende:
Het is ook niet toegestaan in te halen in een onoverzichtelijke situatie. Fout van de inhaler. En de rechter mag beslissen wiens fout de oorzaak was van het ongeval.
Onzin.
TS kan waarschijnlijk niet aantonen dat hij/zij ging voorsorteren dus hij/zij had gewoon voorrang moet verlenen aan verkeer dat op dezelfde weg zat.
pi_49724262
quote:
Op donderdag 24 mei 2007 11:56 schreef Kogando het volgende:
[..]

Dus dat blijft fout.
Jij gaat wel heel kort door de bocht.

Je hebt gelijk dat je als afslaande bestuurder het andere verkeer voor dient te laten gaan.
Maar speciaal voor jou nog even artikel 11 uit het reglement RVV.

• Artikel 11
  • 1. Inhalen geschiedt links.
  • 2. Bestuurders die links voorgesorteerd hebben en te kennen hebben gegeven dat zij naar links willen afslaan, worden rechts ingehaald.

• 3. Fietsers dienen elkaar links in te halen; zij mogen andere bestuurders rechts inhalen.

• 4. Bestuurders die zich rechts van een blokmarkering bevinden mogen bestuurders die zich links van deze markering bevinden rechts inhalen.

• 5. Bestuurders mogen trams rechts inhalen.

Begrijp je nu waarom het iets ingewikkelder ligt ? En lees het topic eens door

•   donderdag 24 mei 2007 @ 14:12:26 #207
    12913 GreatWhiteSilence
    pi_49724302
    Begint die discussie nu wéér? Kennelijk komt zelfs de rechter er niet 1, 2, 3 uit, dus dan kunnen wij dat al helemaal niet op deze afstand...
    Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
    pi_49724417
    quote:
    Op donderdag 24 mei 2007 14:06 schreef Fastmatti het volgende:
    [..]
    Onzin.
    TS kan waarschijnlijk niet aantonen dat hij/zij ging voorsorteren dus hij/zij had gewoon voorrang moet verlenen aan verkeer dat op dezelfde weg zat.
    Dat geldt alleen voor tegemoet komend verkeer
    pi_49724470
    quote:
    Op donderdag 24 mei 2007 14:12 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
    Begint die discussie nu wéér? Kennelijk komt zelfs de rechter er niet 1, 2, 3 uit, dus dan kunnen wij dat al helemaal niet op deze afstand...
    Helemaal eens. Blame die lamstralen die niet de moeite nemen om het topic door te lezen, maar wel menen te moeten reageren met onzinnige uitspraken
      donderdag 24 mei 2007 @ 14:18:13 #210
    3542 Gia
    User under construction
    pi_49724532
    quote:
    Op donderdag 24 mei 2007 14:12 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
    Begint die discussie nu wéér?
    Tja, als mensen de moeite niet nemen om het hele topic te lezen en vervolgens met opmerkingen komen die al lang aan bod zijn geweest, dan vervallen we in herhaling.
    pi_49725528
    tvp, ben benieuwd hoe dit afloopt. Mijn inziens is meneer B fout als je ex het knipperlicht op tijd aan had. Anders is je ex fout. Dit is natuurlijk lastig te bewijzen.

Ja ik heb 95% van de reacties gelezen

Ik hoop dat je volledige vergoeding krijgt. Succes.
    Scared of my own shadow it's a battle living paranoid..
    pi_49725673
    quote:
    Op donderdag 24 mei 2007 14:15 schreef Sjummie het volgende:

[..]

Dat geldt alleen voor tegemoet komend verkeer
    niet waar
    When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
    pi_49727844
    quote:
    Op donderdag 24 mei 2007 14:46 schreef Argento het volgende:
    [..]
    niet waar
    Artikel 18
    1. Bestuurders die afslaan, moeten het verkeer dat hen op dezelfde weg tegemoet komt of dat op dezelfde weg zich naast dan wel links of rechts dicht achter hen bevindt, voor laten gaan.

Ik geef toe dat het niet eenduidig is. Als jij op een normale afstand achter mij rijdt, moet jij mij ofwel rechts inhalen indien mogelijk en anders gewoon ff geduld hebben als ik wil afslaan. Echter als jij "links dicht achter mij zit" moet ik jou volgens dit artikel laten passeren voordat ik afsla. Echter, als jij "links dicht achter mij zit" ben je wel aan het bumperkleven.

Er zijn veel regels en factoren die een situatie als deze erg ingewikkeld maken. Laten we afwachten wat de rechter te zeggen heeft volgende maand
    pi_49730667
    quote:
    Op donderdag 24 mei 2007 15:37 schreef Sjummie het volgende:
    Ik geef toe dat het niet eenduidig is.
    Wat wel eenduidig is, is dat je de plank misslaat als je beweert dat de voorrangsverplichting alleen geldt jegens tegemoetkomend verkeer.

Geen dank.
    When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
    pi_49734514
    quote:
    Op donderdag 24 mei 2007 16:50 schreef Argento het volgende:
    [..]
    Geen dank.
    Alsjeblieft
    pi_49736997
    Goed en tel Art 54 er nog even bij op en klaar ben je met al die mazen in de wet.

Wat ik wil aantonen is dus zowiezo dat Art 18 niet van toepassing is. Daarbij wil ik aantonen dat mijn ex alle maatregelen heeft genomen om veilig af te slaan.

Ik beroep me dus verder volledig op art 11 lid 2. En als je er dan niet rechtsomheen kan, dan moet je maar wachten en klaarblijkelijk had meneer daar geen zin in.

Ik vertik het echter om de schuld te krijgen van dit ongeval puur omdat de tegenpartij haast had, het niet gezien had en weet ik het allemaal. Daarbij lijkt het mij dat, als de tegenpartij gelijk krijgt, je als linksafslaande vogelvrij wordt verklaard. Normaal als je iemand van achteren aanrijdt, heb je deze discussie niet. Maar doordat hij puur dit zinnetje neerzette "ik haalde in en toen sloeg zij plotseling linksaf", ben ik genoodzaakt om letterlijk alles en iedereen uit de kast te trekken en voor die rechtbank te slepen.

En oh ja, volgende maand zegt de rechter niks. Het is nu zaak dat ik aan ga geven welke getuigen opgeroepen moeten worden en dat zij dan ook direct even aangeven wanneer zij niet beschikbaar zijn voor een periode van 3 maanden.

Houdt in dat de feitelijke daadwerkelijke uitspraak ergens in augustus of september zal zijn. Let wel he, bijna 2 jaar na dato.

Echt bizar en aan advocaat- en proceskosten is deze zaak al ver voorbij het claimbedrag van 1900 euro geschoten. Maar goed, dat is mijn probleem niet en dank ik God op mijn blote knietjes voor het feit dat ik rechtsbijstand heb voor die 3 euri in de maand.
    Drommels...!
      donderdag 24 mei 2007 @ 20:38:20 #217
    14827 Kogando
    Modelprutser
    pi_49738793
    quote:
    Op donderdag 24 mei 2007 14:11 schreef Sjummie het volgende:
    Begrijp je nu waarom het iets ingewikkelder ligt ? En lees het topic eens door
    Artikel 18
    1. Bestuurders die afslaan, moeten het verkeer dat hen op dezelfde weg tegemoet komt of dat op dezelfde weg zich naast dan wel links of rechts dicht achter hen bevindt, voor laten gaan.

Met andere woorden: alle verkeer voor laten gaan. Ik heb zelf al een dergelijke zaak meegemaakt, waarbij de tegenpartij aansprakelijk gesteld werd. En ik heb tijdens mijn werk ook meerdere van deze zaken gehad.

In mijn eigen ervaring beweerde de wederpartij later dat ik te hard gereden zou hebben. Leuk geprobeerd, maar een getuige die achter mij reed ontkrachtte dit. Die afslaande bestuurder had gewoon beter uit moeten kijken, simpel.

Degene die afslaat mag dat pas doen als er de ruimte voor is. En tenzij men aan kan tonen dat de wederpartij onverantwoordelijk reed of zich op een andere manier gevaarlijk gedroeg dan zie ik niet waarom het ineens de fout van de inhaler zou zijn.

Mensen verwachten bij het afslaan vaak niet dat er nog iemand achterop kan komen en kijken alleen naar het verkeer voor en naast zich. Ook omdat veel mensen denken dat het achterop komende verkeer moet wachten op het afslaande verkeer.

En er staat inderdaad dat voorgesorteerd en richtingaangevend verkeer rechts wordt gepasseerd, maar links mag ook. Zeker als het niet overduidelijk is dat de auto wil afslaan.
    pi_49753538
    quote:
    Op donderdag 24 mei 2007 20:38 schreef Kogando het volgende:

[..]

Artikel 18

Met andere woorden: alle verkeer voor laten gaan. Ik heb zelf al een dergelijke zaak meegemaakt, waarbij de tegenpartij aansprakelijk gesteld werd. En ik heb tijdens mijn werk ook meerdere van deze zaken gehad.

In mijn eigen ervaring beweerde de wederpartij later dat ik te hard gereden zou hebben. Leuk geprobeerd, maar een getuige die achter mij reed ontkrachtte dit. Die afslaande bestuurder had gewoon beter uit moeten kijken, simpel.

En er staat inderdaad dat voorgesorteerd en richtingaangevend verkeer rechts wordt gepasseerd, maar links mag ook. Zeker als het niet overduidelijk is dat de auto wil afslaan.
    Wat is er onduidelijk aan een knipperlicht???, en was het bij jouw ook dat beide voertuigen een auto betrof? of was het fietser/brommer op fietspad
    pi_49754802
    quote:
    Op donderdag 24 mei 2007 19:53 schreef GerjoZ het volgende:
    Echt bizar en aan advocaat- en proceskosten is deze zaak al ver voorbij het claimbedrag van 1900 euro geschoten. Maar goed, dat is mijn probleem niet en dank ik God op mijn blote knietjes voor het feit dat ik rechtsbijstand heb voor die 3 euri in de maand.
    Ik snap er dan ook geen reet van dat nog geen van beide verzekeraars een schikkingsvoorstel heeft gedaan. Blijkbaar denken ze beiden het gelijk aan hun kant te hebben. M.i. ligt het gelijk absoluut bij jullie als jullie verhaal klopt althans.
    Alle moslimterroristen, of ja een heleboel, die zijn bereid te sterven voor een hoger doel, want dan mogen ze maagden neuken, minstens een honderdtal, maar dat is nog altijd minder als ik met carnaval.
    pi_49754910
    quote:
    Op donderdag 24 mei 2007 20:38 schreef Kogando het volgende:

[..]

Artikel 18

Degene die afslaat mag dat pas doen als er de ruimte voor is. En tenzij men aan kan tonen dat de wederpartij onverantwoordelijk reed of zich op een andere manier gevaarlijk gedroeg dan zie ik niet waarom het ineens de fout van de inhaler zou zijn.

Mensen verwachten bij het afslaan vaak niet dat er nog iemand achterop kan komen en kijken alleen naar het verkeer voor en naast zich. Ook omdat veel mensen denken dat het achterop komende verkeer moet wachten op het afslaande verkeer.
    Natuurlijk is dat zo. Als jij achter iemand rijdt, die zijn linker richtingaanwijzer aan zet en vaart mindert, denk je dat je die dan nog mag inhalen? Ik dacht het niet.
    Alle moslimterroristen, of ja een heleboel, die zijn bereid te sterven voor een hoger doel, want dan mogen ze maagden neuken, minstens een honderdtal, maar dat is nog altijd minder als ik met carnaval.
    pi_49755064
    tvp
      vrijdag 25 mei 2007 @ 10:54:44 #222
    14827 Kogando
    Modelprutser
    pi_49755409
    quote:
    Op vrijdag 25 mei 2007 10:42 schreef American_Nightmare het volgende: Natuurlijk is dat zo. Als jij achter iemand rijdt, die zijn linker richtingaanwijzer aan zet en vaart mindert, denk je dat je die dan nog mag inhalen? Ik dacht het niet.
    Precies, dat denken veel mensen. Maar stel dat jij voor mij rijdt op een 80km weg en je wilt afslaan. Je geeft richting aan en minder vaart. Op dat moment besluit ik om jou in te halen en hierbij bots ik tegen jou aan terwijl je afslaat.

Was ik in overtreding? Nee, ik mocht gewoon op die andere strook rijden. Jij was aan het afslaan, dus jij moest het verkeer voor en achter je voor laten gaan.

Het gaat om onze plaats op de weg. Op de andere strook rijden voelt misschien als iets bijzonders of gevaarlijks, maar als er sprake is van een onderbroken middenstreep dan doe ik niets fout.
      vrijdag 25 mei 2007 @ 10:57:39 #223
    14827 Kogando
    Modelprutser
    pi_49755523
    quote:
    Op vrijdag 25 mei 2007 09:56 schreef hiolpi het volgende:
    Wat is er onduidelijk aan een knipperlicht???, en was het bij jouw ook dat beide voertuigen een auto betrof? of was het fietser/brommer op fietspad
    Allebei in een auto. Een vriendin van me is ooit ook op een afslaande auto geknald, waarbij zij ook gelijk kreeg. Ook zo'n situatie dus. En tijdens mijn werk bij de politie heb ik ook meerdere zulke aanrijdingen gehad.
    pi_49756510
    Mij is dit ook verteld tijdens mij rijles. Het is gewoon kwestie van rechtdoor op de zelfde weg gaat voor. Je rijd beide op dezelfde weg. Je vriendin wil afslaan en had dus moeten opletten of er niemand wilde inhalen.
      Vis een optie? vrijdag 25 mei 2007 @ 11:32:18 #225
    70532 loveli
    N
    pi_49756886
    quote:
    Op vrijdag 25 mei 2007 10:57 schreef Kogando het volgende:

[..]

Allebei in een auto. Een vriendin van me is ooit ook op een afslaande auto geknald, waarbij zij ook gelijk kreeg. Ook zo'n situatie dus. En tijdens mijn werk bij de politie heb ik ook meerdere zulke aanrijdingen gehad.
    De politie doet bij mijn weten juist nooit uitspraak over de schuldvraag. Verder heb ik een geval meegemaakt dat de inhalende auto schuldig is bevonden aan het veroorzaken van een ongeval. Het is dus afhankelijk van de omstandigheden ter plekke.

Je voorbeeld van de 80-km weg is weer een compleet ander geval. En een voorgesorteerde auto die naar links richting aangeeft mag alleen nog rechts worden ingehaald.
    crap in = crap out
    pi_49757652
    quote:
    Op vrijdag 25 mei 2007 10:54 schreef Kogando het volgende:

[..]

Precies, dat denken veel mensen. Maar stel dat jij voor mij rijdt op een 80km weg en je wilt afslaan. Je geeft richting aan en minder vaart. Op dat moment besluit ik om jou in te halen en hierbij bots ik tegen jou aan terwijl je afslaat.

Was ik in overtreding? Nee, ik mocht gewoon op die andere strook rijden. Jij was aan het afslaan, dus jij moest het verkeer voor en achter je voor laten gaan.

Het gaat om onze plaats op de weg. Op de andere strook rijden voelt misschien als iets bijzonders of gevaarlijks, maar als er sprake is van een onderbroken middenstreep dan doe ik niets fout.
    Niet dus. Op het moment dat jij reeds met je inhaalactie op mij begonnen bent mag ik niet zonder meer afslaan, maar ben jij dat nog niet, dan mag jij dat ook niet meer op het moment dat ik mijn inhaalactie gestart ben. Dus jij bent wel degelijk fout Zou een mooie boel worden anders... Wat jij in feite zegt is dat je afslaand verkeer zonder pardon van achteren mag rammen.
    pi_49757653
    quote:
    Op vrijdag 25 mei 2007 11:32 schreef loveli het volgende:De politie doet bij mijn weten juist nooit uitspraak over de schuldvraag. Verder heb ik een geval meegemaakt dat de inhalende auto schuldig is bevonden aan het veroorzaken van een ongeval. Het is dus afhankelijk van de omstandigheden ter plekke.
    Dan heeft die niet goed genoeg geprocedeerd. Het eerste wat je natuurlijk moet doen in zo'n geval is ontkennen dat de andere auto voorgesorteerd stond.
    pi_49758319
    op een tweebaansweg (1baan heen, 1 baan terug) kan je soms niet voorsoorteren), het knipperlicht aan, en tegen de lijn gaan rijden is het enige wat je dan kan doen. Als je dan gaat inhalen zit je NAAR MIJN MENING gewoon fout. lijkt me lachen als de rechter dit niet vind, anders zie ik toch nog potentie
    pi_49758556
    quote:
    Op vrijdag 25 mei 2007 12:04 schreef hiolpi het volgende:
    op een tweebaansweg (1baan heen, 1 baan terug) kan je soms niet voorsoorteren), het knipperlicht aan, en tegen de lijn gaan rijden is het enige wat je dan kan doen. Als je dan gaat inhalen zit je NAAR MIJN MENING gewoon fout. lijkt me lachen als de rechter dit niet vind, anders zie ik toch nog potentie
    inderdaad zit je dan fout. Zie ook hier https://www.jongbloedonline.nl/zoeken/public/uitspraak.php?uitspraakID=74019&ljn=AV2114. Een hele discussie over een soortgelijke situatie, met het verschil dat de motorrijder links dicht achter of naast de voorgaande auto zat of misschien zelfs ernaast. De rechter concludeert dat beiden schuld hebben.

Ik vraag me overigens af of degenen die die betwisten uberhaupt een rijbewijs hebben? Volgens mij ben je een gevaar op de weg als je regelmatig voertuigen inhaalt die voor je rijden en af willen gaan slaan
    pi_49758646
    quote:
    Ik vraag me overigens af of degenen die die betwisten uberhaupt een rijbewijs hebben? Volgens mij ben je een gevaar op de weg als je regelmatig voertuigen inhaalt die voor je rijden en af willen gaan slaan
    Volgens mij is het probleem dat hele volkstammen hun knipperlichten niet meer gebruiken.
      Vis een optie? vrijdag 25 mei 2007 @ 12:37:21 #231
    70532 loveli
    N
    pi_49759426
    quote:
    Op vrijdag 25 mei 2007 11:48 schreef Fastmatti het volgende:

[..]

Dan heeft die niet goed genoeg geprocedeerd. Het eerste wat je natuurlijk moet doen in zo'n geval is ontkennen dat de andere auto voorgesorteerd stond.
    Dat noemen ze fraude. Was een beetje moeilijk om dat te ontkennen, er waren nogal wat getuigen die dat konden bevestigen (zoals de auto die weer achter hem reed).
    crap in = crap out
    pi_50384812
    Goed, vandaag weer even een E-mail richting advocaat gestuurd. Ik moest mijn verhinderdata voor de eerstkomende 3 maanden opgeven (juli/augustus/september).
    quote:
    Geachte heer ..........,

naar aanleiding van uw schrijven, deel ik u hierbij mijn dagen van afwezigheid mee.

In de periode van ... tot en met ... augustus ben ik afwezig in verband met vakantie.

In de periode vanaf heden tot ... augustus ben ik beschikbaar en van ... augustus tot en met eind september (eindperiode van 3 maanden).

Kunt u mij op de hoogte houden of u van eenieder de reacties krijgt? Overigens kunt u het huidige adres van mijn ex-partner opvragen bij haar ouders. Ik heb verder totaal geen gegevens van haar, behoudens het feit dat ik weet dat zij inmiddels weer samen woont met iemand anders. Zij is daarbij volgens mij niet in de gelegenheid geweest mij op de hoogte te stellen van haar adreswijziging, ondanks het feit dat deze zaak nog loopt. De heer [buurman] en mijn ex zijn in ieder geval mondeling op de hoogte gesteld van de aanstaande zitting door dhr [vader van mijn ex].

Zoals u weet heb ik mezelf ook opgeroepen als getuige. Ten tijde van mijn aanstaande verklaring wil ik met name de laatst ingediende verklaring van de bestuurder ter discussie stellen. Dit onder meer vanwege het feit dat door deze verklaring (wederom) een zitting noodzakelijk is. U heeft mij destijds verklaard dat ik ondersteunende materialen (zoals foto's etc) kan meenemen om een en ander (verder) te verduidelijken. Ik wil graag van u weten of dit nog steeds klopt.

Ik meen dat in het dossier ook een berekening aanwezig is, gemaakt door Interpolis. Dit betrof het bepalen van de gereden snelheid in combinatie met het getrokken remspoor. Ik heb hierover de volgende vragen:
    - Kunt u nagaan of deze berekening nog steeds in het dossier aanwezig is?
    - Kunt u ook nagaan of deze berekening ook maatgevend is voor andere verzekeraars (i.c. is het juiste, gerenommeerde programma, voor zover van toepassing, gebruikt?)?
    - Kunt u mij nog een kopie sturen van deze berekening?

Vooralsnog zal ik in mijn poging tot het aantonen van de schuld van de heer [tegenpartij] me richten op de volgende punten:
    - De getuigenverklaring van dhr [buurman].
    - De laatst ingediende verklaring van dhr [tegenpartij] (daar staan structurele onwaarheden in).
    - De laatst mondeling opgemerkte redenering van de rechtbank dat mijn ex aan alle veiligheidsvoorschriften had voldaan om veilig af te kunnen slaan.
    - De nooit eerder gehoorde verklaring van dhr [vader van mijn ex], die direct na het ongeval ter plaatse was en de getuigenverklaring van dhr [buurman] kan ondersteunen.
    - De (al lang geleden, april 2006) ingediende verklaring van mijn ex.
    Vanuit de RVV:
    - Artikel 3 (hij reed nou niet echt zoveel mogelijk rechts),
    - Artikel 11 lid 2 (aangetoond),
    - Artikel 17 lid 2 (aangetoond),
    - Artikel 18 lid 1 (vandaar de berekening, om aan de rechter te vragen wat nu "vlak achter" is),
    - Artikel 19 (weg was niet vrij, daarbij gunde hij zich niet genoeg ruimte om tijdig te kunnen stoppen),
    - Artikel 28 (voertuig van dhr [tegenpartij] voerde geen verlichting, heeft ook geen knippersignalen gebruikt en ook niet getoeterd ter afwending van direct gevaar).

De verdediging beriep zich tot dusver slechts op artikel 54 en de op het laatste moment ingediende verklaring van dhr [tegenpartij].

Mocht u nog toevoegingen hebben op bovenstaand, dan wil u verzoeken dit aan te geven. Zaken in het kader van jurisprudentie kunnen wellicht assisteren of juist onderscheid maken.

Ik hoop dat wij tegen de tijd van de zitting nog contact met elkaar hebben om het een en ander af te kunnen stemmen.

Tot die tijd wil ik u verzoeken om het volgende (in kopie) mij toe te laten komen:
    - De berekening van Interpolis.
    - De verklaring van dhr [buurman].
    - De notulen van de zitting van 19 maart 2007, zoals vermoedelijk opgesteld door de griffier of de notuliste.
    - De feitelijke datum van de zitting.

Ik verneem graag van u.

Met vriendelijke groet,
    Lijkt mij een volledig verhaal Hopelijk vindt de zitting nog plaats voordat ik op vakantie ga.
    Drommels...!
    pi_51996197
    6 september = d-day...
    Drommels...!
      dinsdag 31 juli 2007 @ 18:54:11 #234
    68576 eleusis
    fokked op kidz
    pi_51996263
    Geniaal, dan is het bijna 2 jaar geleden
    Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
    pi_51996508
    5 september 2006 is nog geen twee jaar hoor
      dinsdag 31 juli 2007 @ 19:09:53 #236
    12913 GreatWhiteSilence
    pi_51996626
    12 september 2005 wel...
    pi_52002027
    ja, te triest voor woorden...
    Drommels...!
    pi_53030178
    Goed! Afgelopen donderdag is de zitting geweest. Toch wel een aparte procedure hoor.

Ik, mijn ex, haar ouders, haar buurman EN de bestuurder van de auto van de tegenpartij zijn gehoord.

Toch wel prettig om te horen dat 4 verklaringen nagenoeg hetzelfde waren tegen die ene van de bestuurder van de auto van de tegenpartij.

Op de vraag van de kantonrechter wat de reactie van hem was ten opzichte van deze verklaringen stamelde de beste man: "Ja, dat begrijp ik ook niet waarom ze dat zeggen.". En stamelen he, zonder overtuiging.

Maar goed, conclusie: er is hetzelfde gezegd als reeds schriftelijk beweerd. Alleen werd mijn kant van het verhaal nog eens door 2 extra mensen bevestigd. Kans: ik hou het maar op 55% kans dat ik win. Dan is de eventuele teleurstelling minder erg.
    Drommels...!
      zaterdag 8 september 2007 @ 15:45:16 #239
    12913 GreatWhiteSilence
    pi_53030347
    Wanneer komt de uitspraak? Weet je dat al?
    pi_53030636
    Langlopend topic.

Hopelijk is de uitkomst positief.
      Redactie Frontpage / Spellchecker zaterdag 8 september 2007 @ 17:16:15 #241
    13151 crew  Rewimo
    Nederduitse/Mevrouw qltel
    pi_53032011
    Tjonge, wat duurt dat allemaal lang. Wat gebeurt er nu verder?
    Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
    <a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
    pi_53056289
    Waneer is de uitspraak?
    pi_53059788
    ?? Haar ouders ??
    Wat konden die verklaren?
    'onze dochter heeft tegen ons verteld dat de richtingaanwijzer aan stond'
    Dat is toch een verklaring uit de 2e hand, of zaten die mensen achterin?
      zondag 9 september 2007 @ 22:00:48 #244
    51435 mrSPLIFFY
    Its evolution baby!!
    pi_53059880
    quote:
    Op zondag 9 september 2007 21:57 schreef mgerben het volgende:
    ?? Haar ouders ??
    Wat konden die verklaren?
    'onze dochter heeft tegen ons verteld dat de richtingaanwijzer aan stond'
    Dat is toch een verklaring uit de 2e hand, of zaten die mensen achterin?
    das idd wel vaag ja
    pi_53063404
    Duurt wel lang dit.
    quote:
    Op vrijdag 25 mei 2007 12:04 schreef hiolpi het volgende:
    op een tweebaansweg (1baan heen, 1 baan terug) kan je soms niet voorsoorteren), het knipperlicht aan, en tegen de lijn gaan rijden is het enige wat je dan kan doen. Als je dan gaat inhalen zit je NAAR MIJN MENING gewoon fout.
    Je bent idd (imo) behoorlijk zot als je in zo'n situatie gaat inhalen. Als je als afslaande trouwens dan het verkeer achter je moet laten voorgaan, kom je op sommige stukken nooit meer van de weg af.

[ Bericht 10% gewijzigd door #ANONIEM op 10-09-2007 00:08:58 ]
    pi_53067848
    Binnen nu en 4 weken gaat er een "conclusie" van mijn advocaat richting rechtbanl. Daarna volgt weer in die 4 weken erop een uitspraak als het goed is.

Dus zeg maar nog 8 weken in totaal, ex beroep.

En mgerben, haar ouders waren thuis op het moment van het ongeval, waren binnen 3 seconden ter plaatse en konden dus wat zeggen over de positie van de voertuigen en of het richtingaanwijzer van mijn auto dus aanstond etc.
    Niet geheel onbelangrijk lijkt mij, maar vooralsnog hecht ik de meeste waarde aan de verklaring van de buurman.
    Drommels...!
    pi_53073012
    Ik ben ook benieuwd naar de uiteindelijke afloop...
    pi_54308752
    quote:
    Op maandag 10 september 2007 10:10 schreef GerjoZ het volgende:
    [...]
    Dus zeg maar nog 8 weken in totaal, ex beroep.
    [...]
    Volgens mij zijn de 8 weken bijna om...

al wat gehoord?
    pi_54317743
    Mijn advocaat heeft een conclusie van enquete opgesteld en ingediend (laten indienen) op 22 oktober. Dit is verwerkt op de rolzitting van diezelfde dag en nu heeft de tegenpartij weer 4 weken de tijd voor een conclusie van repliek. Dat moet hij indienen voor 19 november.

Daarna zal de rechtbank op 17 december waarschijnlijk uitspraak doen.

Dus ik hoop dan maar op een leuk kerstkadootje.
    Drommels...!
    pi_54364042
    tvp
    "Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
      maandag 5 november 2007 @ 15:39:48 #251
    128069 RenzoBrad
    Niet meer actief
    pi_54381908
    Ordinaire TVP. Hoop voor je dat je alsnog in het gelijk wordt gesteld.

Maareh... staat de hoeveel tijd en moeite die je (en anderen) erin hebt gestoken en de kosten van een advocaat nog wel in verhouding tot wat het op gaat leveren? Of moet de tegenpartij betalen indien jij in het gelijk wordt gesteld? Of is dat nog niet bekend? Of heb je een goede rechtsbijstand en kost de advocaat jouw niet zoveel?
    pi_54382012
    Wat 'n tijd gaat daar overheen zeg. Echt niet meer normaal.
    pi_54402401
    quote:
    Op maandag 5 november 2007 15:39 schreef RenzoBrad het volgende:
    Ordinaire TVP. Hoop voor je dat je alsnog in het gelijk wordt gesteld.

Maareh... staat de hoeveel tijd en moeite die je (en anderen) erin hebt gestoken en de kosten van een advocaat nog wel in verhouding tot wat het op gaat leveren? Of moet de tegenpartij betalen indien jij in het gelijk wordt gesteld? Of is dat nog niet bekend? Of heb je een goede rechtsbijstand en kost de advocaat jouw niet zoveel?
    Dit staat absoluut niet meer in verhouding. Het is daarom ook allang al een principekwestie geworden.

Ik heb gelukkig goede clausules in mijn rechtsbijstandverzekering staan. De advocaat kost mij niks. Allemaal verzekeringswerk. Als ik het zelf had moeten betalen, dan had ik allang de handdoek in de ring gegooid.

En dat het lang duurt... tsja, leve de rechtsspraak zeggen we dan maar.
    Drommels...!
      dinsdag 6 november 2007 @ 12:50:19 #254
    10213 Fe2O3
    Ja das roest
    pi_54402854
    Rechtspraak hoeft niet traag te gaan hoor, maar als de tegenpartij de boel wilt vertragen is dat vrij simpel.

Laatste moment antwoord geven, uitstel vragen ivm feestdagen, vakantie etc... Werkt allemaal prachtig in NL helaasch.

Heb je trouwens een idee of de tegenpartij in beroep wilt als ze verliezen? Of dat jij dat gaat als jij verliest?
    Dum de dum
    pi_54430316
    Leuke naam trouwens Fe2O3, ja dat is roest. haha.

Och ja, beroep. Ik hoop eigenlijk dat ze de handdoek in de ring gooien als ze verliezen.

Als ik verlies, hangt het van de reden af waarom ik verlies, of ik in beroep ga. We zullen zien.

Mocht het tot een beroep komen, dan duurt het nog eens minimaal 3 maanden langer en dat zie ik niet zitten.
    Drommels...!
      woensdag 7 november 2007 @ 15:17:56 #256
    12913 GreatWhiteSilence
    pi_54430570
    quote:
    Op woensdag 7 november 2007 15:06 schreef GerjoZ het volgende:
    Mocht het tot een beroep komen, dan duurt het nog eens minimaal 3 maanden langer en dat zie ik niet zitten.
    Laat ze het maar niet lezen...
    pi_54431378
    quote:
    Op dinsdag 6 november 2007 12:50 schreef Fe2O3 het volgende:
    Rechtspraak hoeft niet traag te gaan hoor, maar als de tegenpartij de boel wilt vertragen is dat vrij simpel.

Laatste moment antwoord geven, uitstel vragen ivm feestdagen, vakantie etc... Werkt allemaal prachtig in NL helaasch.

Heb je trouwens een idee of de tegenpartij in beroep wilt als ze verliezen? Of dat jij dat gaat als jij verliest?
    Ja? Hoe vaak voer jij procedures? Rechters zijn zeker niet happig op uitstel. Eén keer kun je uitstel krijgen, maar dan is het ook wel gebeurd. Zeker als de wederpartij niet met het uitstel instemt.

Los daarvan, deze zaak duurt bizar lang. Ik pleeg in dit soort zaken regelmatig te procederen en ik ben doorgaans wel binnen het halve jaar (van betekenen dagvaarding tot uitspraak of het bereiken van een minnelijke regeling) klaar. Dat zal er ook mee te maken hebben dat mijn clienten (kennelijk) wat praktischer ingesteld zijn dan de partijen in deze zaak.

Voor mensen die zeggen dat de procedure niet om het geld gaat maar een ´principekwestie´ is moet je sowieso oppassen.
    pi_54436904
    He Argento!

Tijd niet gezien!

Laten we over 1 ding wel even eens zijn. Ik had graag een regeling getroffen, maar vanuit de glasharde instelling van de tegenpartij leek mij dat een utopie. Daarbij kwam mijn advocaat niet met zo een voorstel, laat staan dus dat de tegenpartij dat deed.

En het gaat mij dus wel om het geld, maar ik krijg het idee dat het de verzekeringsmaatschappijen (vertegenwoordigd door de advocaten) wel als een principekwestie beschouwen gezien de lengte van de procedure, het overvloedige papierwerk en de houding van "all or nothing". Iedereen weet dat je moet oppassen met verzekeraars. Ergo, je hebt gelijk, maar ik nuanceer het een beetje.
    Drommels...!
    pi_54723126
    Voor de TVP-ers onder ons. Ik zou deze week een kopie van de conclusie van repliek moeten krijgen.

Daarna zal de zaak ongetwijfeld op de rol van over 4 weken gezet worden wat dan om en nabij de 17 december zou moeten zijn.

Zo gauw als ik wat weet, kalk ik het hier neer.
    Drommels...!
    pi_54765025
    dat dit nog loopt zeg pffff

maar succes
    namaste
    pi_54765713
    tvp

Topic net door gelezen dus ben wel benieuwd naar de uitslag.
    ............................
    pi_54766685
    tvp
    Karakter en zelfvertrouwen verkopen ze niet in kledingwinkels vrees ik.
    pi_54827365
    nog niks gehoord btw, ik zal wel weer eens een mailtje sturen
    Drommels...!
    pi_54899804
    Reactie van de tegenpartij is binnen. Voegt verder niks nieuws toe. Sterker nog, zij richtten zich in hun schrijven niet op datgene waar het de rechter om ging. Namelijk de feitelijk plek van het ongeval / plaats op de weg en het remspoor etc.

Mijn advocaat mailde mij dat hij "niet overtuigd was" van de conclusie van repliek. Hij achtte dus dat "wij" voldoende bewijs van onschuld hebben geleverd. Een en ander uiteraard nog ter conclusie van mijnheerschap de rechter.

De zaak is (in beginsel, dus behoudens uitstel) doorverwezen naar de rolzitting van 17 december voor vonnis.
    Drommels...!
    pi_54899849
    Dus de 17e hebben we (en jij ) eindelijk een definitief antwoord?
    pi_54899915
    Dat zitten we nog wel even uit.
    Lelijke @@p!
    Computer games don't affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music.
    pi_54902313
    quote:
    Op woensdag 28 november 2007 18:46 schreef Thieske het volgende:
    Dus de 17e hebben we (en jij ) eindelijk een definitief antwoord?
    yup, mits ze de boel niet uitstellen ivm kerstreces ofzo...
    Drommels...!
      donderdag 29 november 2007 @ 20:47:38 #268
    51435 mrSPLIFFY
    Its evolution baby!!
    pi_54928943
    tjeezus wat duurt dit langggg
    ff duimen nog
    pi_55294390
    hopelijk is na maandag het duimen voorbij.

Ik zal dinsdag of woensdag wel bericht krijgen...
    Drommels...!
      zaterdag 15 december 2007 @ 19:02:18 #270
    51435 mrSPLIFFY
    Its evolution baby!!
    pi_55295907
    spanning alom!

"trom geroffel"
    pi_55359711
    quote:
    Op zaterdag 15 december 2007 19:02 schreef mrSPLIFFY het volgende:
    spanning alom!

"trom geroffel"
    zeker!

check de reactie van mijn advocaat via mail na mijn vraag of er al nieuws was:
    quote:
    Op het moment dat ik meer weet, zal ik u gelijk informeren. Niet onwaarschijnlijk is het echter dat de kantonrechter het wijzen van vonnis heeft aangehouden.
    Het zal me niet verbazen als dat laatste ook daadwerkelijk gebeurt en ik ergens rond de zomervakantie definitief de boel rond heb.

[ Bericht 0% gewijzigd door GerjoZ op 18-12-2007 13:36:45 ]
    Drommels...!
      dinsdag 18 december 2007 @ 13:31:00 #272
    68576 eleusis
    fokked op kidz
    pi_55359735
    Neee
    Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
    pi_55379060
    quote:
    Op dinsdag 18 december 2007 13:30 schreef GerjoZ het volgende:
    Het zal me niet verbazen als dat laatste ook daadwerkelijk gebeurt en ik ergens rond de zomervakantie definitief de boel rond heb.
    Zomer 2008 of zomer 2009?
    r_one in WGR / [WGR] Feedback
    .
    Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
    Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
    pi_55387979
    Uitspraak is binnen! Ik heb hem tijdens mijn lunchpauze op de mail van mijn advocaat gekregen..

Ik ben volledig in het gelijk gesteld en heb recht op volledige vergoeding!!

Officieel kan de tegenpartij binnen nu en 3 maanden in beroep gaan, maar dat zal naar alle waarschijnlijkheid niet gebeuren.

Ik heb vanzelfsprekend even een vreugdedansje uitgevoerd...

Pak van mijn hart in ieder geval.

Iedereen bedankt voor het volgen van deze discussie en zijn of haar inbreng.

Drommels...!
      Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 19 december 2007 @ 14:36:15 #275
    13151 crew  Rewimo
    Nederduitse/Mevrouw qltel
    pi_55388047
    Dat is super Gefeliciteerd!

Waarom denk je overigens dat de tegenpartij niet in beroep zal gaan?
    Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
    <a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
    pi_55388229
    zie reactie advocaat:
    quote:
    De hoger beroepdagvaarding bevat normaal gesproken geen inhoudelijke reactie op het vonnis van de kantonrechter. Slechts de mededeling dat de wederpartij het niet met het vonnis eens is. De zaak zal dan aanhangig worden gemaakt bij het gerechtshof te Amsterdam, waarna de wederpartij in de gelegenheid wordt gesteld om schriftelijk haar inhoudelijke argumenten naar voren te brengen. Ik mag daar namens u dan schriftelijk op reageren.

Ik stel voor voorlopig maar af te wachten. Mijn inschatting is dat de wederpartij niet in hoger beroep gaat. Het bedrag is hiervoor te laag. De kosten die een hoger beroep met zich zullen meebrengen (de wederpartij dient zich dan ook te laten bijstaan door een advocaat) zullen naar ik verwacht hiervoor te hoog zijn. Je weet het echter maar nooit.
    Drommels...!
    pi_55392727
    Mooi man, gefeliciteerd!
    quote:
    Op woensdag 19 december 2007 14:33 schreef GerjoZ het volgende:
    Officieel kan de tegenpartij binnen nu en 3 maanden in beroep gaan, maar dat zal naar alle waarschijnlijkheid niet gebeuren.
    3 maanden? ik was altijd in de veronderstelling dat daar een termijn van 6 weken voor staat. Weer wat geleerd.
    r_one in WGR / [WGR] Feedback
    .
    Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
    Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
    pi_55398050
    Gefeliciteerd.
    Lelijke @@p!
    Computer games don't affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music.
      woensdag 19 december 2007 @ 20:54:10 #279
    51435 mrSPLIFFY
    Its evolution baby!!
    pi_55398711
    HE-HE...... Kan dit topic eindelijk uit Myat hehehehe

pi_55405255
    En voor de schuldige: in your face biatch!
    pi_55410612
    \o/

Na 1 jaar en 3 maand eindelijk gerechtigheid...

Ik zal dit topic wel gaan missen in mijn AT.

GerjoZ, gefeliciteerd.
    pi_55411042
    Gefeliciteerd
      donderdag 20 december 2007 @ 11:21:54 #283
    68576 eleusis
    fokked op kidz
    pi_55411813
    Woei!
    pi_55412896
    Gefeliciteerd Gerjoz Hopelijk tekent de tegenpartij idd geen beroep aan.
    pi_55424909
    Hoeveel geld ga je krijgen?
    pi_55430544
    rond de 2k.

Een en ander hangt af hoeveel rente er bij komt gerekend vanaf 12 september 2005 tot het moment van betalen.
    Drommels...!
      vrijdag 21 december 2007 @ 16:24:58 #287
    128069 RenzoBrad
    Niet meer actief
    pi_55444021
    Gefeliciteerd!

Eindelijk gerechtigheid!
    pi_55507761
    Schade is gevorderd inmiddels door mijn advocaat....
    Drommels...!
    pi_86378339
    Hallo,

Ik denk dat ik zo'n zelfde probleem heb.

Kent iemand de naam van deze advokaat?
    pi_86386393
    Lastige, deze!

NA de OP goed te hebben gelezen (wazig!) denk ik beide fout kunnen zijn.

B is fout om de volgende reden: A wil afslaan, wat een bijzondere verrichting is, maar B haalt in, wat net zo goed een bijzondere verrichting is. Het lijkt me niet de bedoeling dat een auto die aangeeft linksaf te willen slaan mag worden ingehaald. Dat zou een rommeltje worden als het druk is op de weg. Ik denk dus dat in dit geval afslaan vóór inhalen gaat. B is fout.

A kan ook fout zijn. Het is een lastige situatie omdat het ook zo zou kunnen zijn geweest dat B al bezig was met de inhaalmanouvre vóórdat A aangaf af te willen slaan. Misschien zat hij in de dode hoek van A. In dat geval zit A fout.

EDIT: Crap, is al lang opgelost.

[ Bericht 3% gewijzigd door BPT op 13-09-2010 16:51:56 ]
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')