abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 5 november 2007 @ 15:39:48 #251
128069 RenzoBrad
Niet meer actief
pi_54381908
Ordinaire TVP. Hoop voor je dat je alsnog in het gelijk wordt gesteld.

Maareh... staat de hoeveel tijd en moeite die je (en anderen) erin hebt gestoken en de kosten van een advocaat nog wel in verhouding tot wat het op gaat leveren? Of moet de tegenpartij betalen indien jij in het gelijk wordt gesteld? Of is dat nog niet bekend? Of heb je een goede rechtsbijstand en kost de advocaat jouw niet zoveel?
pi_54382012
Wat 'n tijd gaat daar overheen zeg. Echt niet meer normaal.
pi_54402401
quote:
Op maandag 5 november 2007 15:39 schreef RenzoBrad het volgende:
Ordinaire TVP. Hoop voor je dat je alsnog in het gelijk wordt gesteld.

Maareh... staat de hoeveel tijd en moeite die je (en anderen) erin hebt gestoken en de kosten van een advocaat nog wel in verhouding tot wat het op gaat leveren? Of moet de tegenpartij betalen indien jij in het gelijk wordt gesteld? Of is dat nog niet bekend? Of heb je een goede rechtsbijstand en kost de advocaat jouw niet zoveel?
Dit staat absoluut niet meer in verhouding. Het is daarom ook allang al een principekwestie geworden.

Ik heb gelukkig goede clausules in mijn rechtsbijstandverzekering staan. De advocaat kost mij niks. Allemaal verzekeringswerk. Als ik het zelf had moeten betalen, dan had ik allang de handdoek in de ring gegooid.

En dat het lang duurt... tsja, leve de rechtsspraak zeggen we dan maar.
Drommels...!
  dinsdag 6 november 2007 @ 12:50:19 #254
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_54402854
Rechtspraak hoeft niet traag te gaan hoor, maar als de tegenpartij de boel wilt vertragen is dat vrij simpel.

Laatste moment antwoord geven, uitstel vragen ivm feestdagen, vakantie etc... Werkt allemaal prachtig in NL helaasch.

Heb je trouwens een idee of de tegenpartij in beroep wilt als ze verliezen? Of dat jij dat gaat als jij verliest?
Dum de dum
pi_54430316
Leuke naam trouwens Fe2O3, ja dat is roest. haha.

Och ja, beroep. Ik hoop eigenlijk dat ze de handdoek in de ring gooien als ze verliezen.

Als ik verlies, hangt het van de reden af waarom ik verlies, of ik in beroep ga. We zullen zien.

Mocht het tot een beroep komen, dan duurt het nog eens minimaal 3 maanden langer en dat zie ik niet zitten.
Drommels...!
  woensdag 7 november 2007 @ 15:17:56 #256
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_54430570
quote:
Op woensdag 7 november 2007 15:06 schreef GerjoZ het volgende:
Mocht het tot een beroep komen, dan duurt het nog eens minimaal 3 maanden langer en dat zie ik niet zitten.
Laat ze het maar niet lezen...
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
pi_54431378
quote:
Op dinsdag 6 november 2007 12:50 schreef Fe2O3 het volgende:
Rechtspraak hoeft niet traag te gaan hoor, maar als de tegenpartij de boel wilt vertragen is dat vrij simpel.

Laatste moment antwoord geven, uitstel vragen ivm feestdagen, vakantie etc... Werkt allemaal prachtig in NL helaasch.

Heb je trouwens een idee of de tegenpartij in beroep wilt als ze verliezen? Of dat jij dat gaat als jij verliest?
Ja? Hoe vaak voer jij procedures? Rechters zijn zeker niet happig op uitstel. Eén keer kun je uitstel krijgen, maar dan is het ook wel gebeurd. Zeker als de wederpartij niet met het uitstel instemt.

Los daarvan, deze zaak duurt bizar lang. Ik pleeg in dit soort zaken regelmatig te procederen en ik ben doorgaans wel binnen het halve jaar (van betekenen dagvaarding tot uitspraak of het bereiken van een minnelijke regeling) klaar. Dat zal er ook mee te maken hebben dat mijn clienten (kennelijk) wat praktischer ingesteld zijn dan de partijen in deze zaak.

Voor mensen die zeggen dat de procedure niet om het geld gaat maar een ´principekwestie´ is moet je sowieso oppassen.
When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
pi_54436904
He Argento!

Tijd niet gezien!

Laten we over 1 ding wel even eens zijn. Ik had graag een regeling getroffen, maar vanuit de glasharde instelling van de tegenpartij leek mij dat een utopie. Daarbij kwam mijn advocaat niet met zo een voorstel, laat staan dus dat de tegenpartij dat deed.

En het gaat mij dus wel om het geld, maar ik krijg het idee dat het de verzekeringsmaatschappijen (vertegenwoordigd door de advocaten) wel als een principekwestie beschouwen gezien de lengte van de procedure, het overvloedige papierwerk en de houding van "all or nothing". Iedereen weet dat je moet oppassen met verzekeraars. Ergo, je hebt gelijk, maar ik nuanceer het een beetje.
Drommels...!
pi_54723126
Voor de TVP-ers onder ons. Ik zou deze week een kopie van de conclusie van repliek moeten krijgen.

Daarna zal de zaak ongetwijfeld op de rol van over 4 weken gezet worden wat dan om en nabij de 17 december zou moeten zijn.

Zo gauw als ik wat weet, kalk ik het hier neer.
Drommels...!
pi_54765025
dat dit nog loopt zeg pffff

maar succes
namaste
pi_54765713
tvp

Topic net door gelezen dus ben wel benieuwd naar de uitslag.
............................
pi_54766685
tvp
Karakter en zelfvertrouwen verkopen ze niet in kledingwinkels vrees ik.
pi_54827365
nog niks gehoord btw, ik zal wel weer eens een mailtje sturen
Drommels...!
pi_54899804
Reactie van de tegenpartij is binnen. Voegt verder niks nieuws toe. Sterker nog, zij richtten zich in hun schrijven niet op datgene waar het de rechter om ging. Namelijk de feitelijk plek van het ongeval / plaats op de weg en het remspoor etc.

Mijn advocaat mailde mij dat hij "niet overtuigd was" van de conclusie van repliek. Hij achtte dus dat "wij" voldoende bewijs van onschuld hebben geleverd. Een en ander uiteraard nog ter conclusie van mijnheerschap de rechter.

De zaak is (in beginsel, dus behoudens uitstel) doorverwezen naar de rolzitting van 17 december voor vonnis.
Drommels...!
pi_54899849
Dus de 17e hebben we (en jij ) eindelijk een definitief antwoord?
pi_54899915
Dat zitten we nog wel even uit.
Lelijke @@p!
Computer games don't affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music.
pi_54902313
quote:
Op woensdag 28 november 2007 18:46 schreef Thieske het volgende:
Dus de 17e hebben we (en jij ) eindelijk een definitief antwoord?
yup, mits ze de boel niet uitstellen ivm kerstreces ofzo...
Drommels...!
  donderdag 29 november 2007 @ 20:47:38 #268
51435 mrSPLIFFY
Its evolution baby!!
pi_54928943
tjeezus wat duurt dit langggg
ff duimen nog
☐ Geschikt | ☑ Ongeschikt
Carved upon my stone my body lie, but still I roam...
pi_55294390
hopelijk is na maandag het duimen voorbij.

Ik zal dinsdag of woensdag wel bericht krijgen...
Drommels...!
  zaterdag 15 december 2007 @ 19:02:18 #270
51435 mrSPLIFFY
Its evolution baby!!
pi_55295907
spanning alom!

"trom geroffel"
pi_55359711
quote:
Op zaterdag 15 december 2007 19:02 schreef mrSPLIFFY het volgende:
spanning alom!

"trom geroffel"
zeker!

check de reactie van mijn advocaat via mail na mijn vraag of er al nieuws was:
quote:
Op het moment dat ik meer weet, zal ik u gelijk informeren. Niet onwaarschijnlijk is het echter dat de kantonrechter het wijzen van vonnis heeft aangehouden.
Het zal me niet verbazen als dat laatste ook daadwerkelijk gebeurt en ik ergens rond de zomervakantie definitief de boel rond heb.

[ Bericht 0% gewijzigd door GerjoZ op 18-12-2007 13:36:45 ]
Drommels...!
  dinsdag 18 december 2007 @ 13:31:00 #272
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_55359735
Neee
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_55379060
quote:
Op dinsdag 18 december 2007 13:30 schreef GerjoZ het volgende:
Het zal me niet verbazen als dat laatste ook daadwerkelijk gebeurt en ik ergens rond de zomervakantie definitief de boel rond heb.
Zomer 2008 of zomer 2009?
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_55387979
Uitspraak is binnen! Ik heb hem tijdens mijn lunchpauze op de mail van mijn advocaat gekregen..

Ik ben volledig in het gelijk gesteld en heb recht op volledige vergoeding!!

Officieel kan de tegenpartij binnen nu en 3 maanden in beroep gaan, maar dat zal naar alle waarschijnlijkheid niet gebeuren.

Ik heb vanzelfsprekend even een vreugdedansje uitgevoerd...

Pak van mijn hart in ieder geval.

Iedereen bedankt voor het volgen van deze discussie en zijn of haar inbreng.

Drommels...!
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 19 december 2007 @ 14:36:15 #275
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_55388047
Dat is super Gefeliciteerd!

Waarom denk je overigens dat de tegenpartij niet in beroep zal gaan?
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_55388229
zie reactie advocaat:
quote:
De hoger beroepdagvaarding bevat normaal gesproken geen inhoudelijke reactie op het vonnis van de kantonrechter. Slechts de mededeling dat de wederpartij het niet met het vonnis eens is. De zaak zal dan aanhangig worden gemaakt bij het gerechtshof te Amsterdam, waarna de wederpartij in de gelegenheid wordt gesteld om schriftelijk haar inhoudelijke argumenten naar voren te brengen. Ik mag daar namens u dan schriftelijk op reageren.

Ik stel voor voorlopig maar af te wachten. Mijn inschatting is dat de wederpartij niet in hoger beroep gaat. Het bedrag is hiervoor te laag. De kosten die een hoger beroep met zich zullen meebrengen (de wederpartij dient zich dan ook te laten bijstaan door een advocaat) zullen naar ik verwacht hiervoor te hoog zijn. Je weet het echter maar nooit.
Drommels...!
pi_55392727
Mooi man, gefeliciteerd!
quote:
Op woensdag 19 december 2007 14:33 schreef GerjoZ het volgende:
Officieel kan de tegenpartij binnen nu en 3 maanden in beroep gaan, maar dat zal naar alle waarschijnlijkheid niet gebeuren.
3 maanden? ik was altijd in de veronderstelling dat daar een termijn van 6 weken voor staat. Weer wat geleerd.
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_55398050
Gefeliciteerd.
Lelijke @@p!
Computer games don't affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music.
  woensdag 19 december 2007 @ 20:54:10 #279
51435 mrSPLIFFY
Its evolution baby!!
pi_55398711
HE-HE...... Kan dit topic eindelijk uit Myat hehehehe

pi_55405255
En voor de schuldige: in your face biatch!
pi_55410612
\o/

Na 1 jaar en 3 maand eindelijk gerechtigheid...

Ik zal dit topic wel gaan missen in mijn AT.

GerjoZ, gefeliciteerd.
pi_55411042
Gefeliciteerd
  donderdag 20 december 2007 @ 11:21:54 #283
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_55411813
Woei!
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_55412896
Gefeliciteerd Gerjoz Hopelijk tekent de tegenpartij idd geen beroep aan.
pi_55424909
Hoeveel geld ga je krijgen?
pi_55430544
rond de 2k.

Een en ander hangt af hoeveel rente er bij komt gerekend vanaf 12 september 2005 tot het moment van betalen.
Drommels...!
  vrijdag 21 december 2007 @ 16:24:58 #287
128069 RenzoBrad
Niet meer actief
pi_55444021
Gefeliciteerd!

Eindelijk gerechtigheid!
pi_55507761
Schade is gevorderd inmiddels door mijn advocaat....
Drommels...!
pi_86378339
Hallo,

Ik denk dat ik zo'n zelfde probleem heb.

Kent iemand de naam van deze advokaat?
pi_86386393
Lastige, deze!

NA de OP goed te hebben gelezen (wazig!) denk ik beide fout kunnen zijn.

B is fout om de volgende reden: A wil afslaan, wat een bijzondere verrichting is, maar B haalt in, wat net zo goed een bijzondere verrichting is. Het lijkt me niet de bedoeling dat een auto die aangeeft linksaf te willen slaan mag worden ingehaald. Dat zou een rommeltje worden als het druk is op de weg. Ik denk dus dat in dit geval afslaan vóór inhalen gaat. B is fout.

A kan ook fout zijn. Het is een lastige situatie omdat het ook zo zou kunnen zijn geweest dat B al bezig was met de inhaalmanouvre vóórdat A aangaf af te willen slaan. Misschien zat hij in de dode hoek van A. In dat geval zit A fout.

EDIT: Crap, is al lang opgelost.

[ Bericht 3% gewijzigd door BPT op 13-09-2010 16:51:56 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')