En waar staat dat in het RVV? Voor zover ik weet staat daar juist dat je als afslaande bestuurder eerst het andere verkeer voor moet laten gaan. Het was dus een woonwijk, en derhalve niet illegaal om in te halen.quote:Op donderdag 24 mei 2007 00:03 schreef Gia het volgende:
Heb je het hele topic wel gelezen?
De auto die binnen kwam rijden zat een heel eind achter haar. Zij gaf richting aan om linksaf te slaan op het moment dat de andere auto nog niet aan het inhalen was. Om de oprit op te kunnen rijden, moet je eerst vaart minderen. De andere auto heeft op dat moment, omdat ze vaart minderde besloten om in te halen, terwijl de richtingaanwijzer van de eerste auto al die tijd al aanstond.
De auto had op dat moment niet in mogen halen.
Kennelijk is het niet zo overduidelijk, anders was er al een uitspraak geweest...quote:Op donderdag 24 mei 2007 11:56 schreef Kogando het volgende:
[..]
En waar staat dat in het RVV? Voor zover ik weet staat daar juist dat je als afslaande bestuurder eerst het andere verkeer voor moet laten gaan. Het was dus een woonwijk, en derhalve niet illegaal om in te halen.
Dus dat blijft fout.
Onzin.quote:Op donderdag 24 mei 2007 13:35 schreef loveli het volgende:
Het is ook niet toegestaan in te halen in een onoverzichtelijke situatie. Fout van de inhaler. En de rechter mag beslissen wiens fout de oorzaak was van het ongeval.
Jij gaat wel heel kort door de bocht.quote:Op donderdag 24 mei 2007 11:56 schreef Kogando het volgende:
[..]
En waar staat dat in het RVV? Voor zover ik weet staat daar juist dat je als afslaande bestuurder eerst het andere verkeer voor moet laten gaan. Het was dus een woonwijk, en derhalve niet illegaal om in te halen.
Dus dat blijft fout.
Dat geldt alleen voor tegemoet komend verkeerquote:Op donderdag 24 mei 2007 14:06 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Onzin.
TS kan waarschijnlijk niet aantonen dat hij/zij ging voorsorteren dus hij/zij had gewoon voorrang moet verlenen aan verkeer dat op dezelfde weg zat.
Helemaal eens. Blame die lamstralen die niet de moeite nemen om het topic door te lezen, maar wel menen te moeten reageren met onzinnige uitsprakenquote:Op donderdag 24 mei 2007 14:12 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Begint die discussie nu wéér?Kennelijk komt zelfs de rechter er niet 1, 2, 3 uit, dus dan kunnen wij dat al helemaal niet op deze afstand...
![]()
Tja, als mensen de moeite niet nemen om het hele topic te lezen en vervolgens met opmerkingen komen die al lang aan bod zijn geweest, dan vervallen we in herhaling.quote:Op donderdag 24 mei 2007 14:12 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Begint die discussie nu wéér?
niet waarquote:Op donderdag 24 mei 2007 14:15 schreef Sjummie het volgende:
[..]
Dat geldt alleen voor tegemoet komend verkeer
Artikel 18quote:
Wat wel eenduidig is, is dat je de plank misslaat als je beweert dat de voorrangsverplichting alleen geldt jegens tegemoetkomend verkeer.quote:Op donderdag 24 mei 2007 15:37 schreef Sjummie het volgende:
Ik geef toe dat het niet eenduidig is.
Artikel 18quote:Op donderdag 24 mei 2007 14:11 schreef Sjummie het volgende:
Begrijp je nu waarom het iets ingewikkelder ligt ? En lees het topic eens door![]()
Wat is er onduidelijk aan een knipperlicht???, en was het bij jouw ook dat beide voertuigen een auto betrof? of was het fietser/brommer op fietspadquote:Op donderdag 24 mei 2007 20:38 schreef Kogando het volgende:
[..]
Artikel 18
1. Bestuurders die afslaan, moeten het verkeer dat hen op dezelfde weg tegemoet komt of dat op dezelfde weg zich naast dan wel links of rechts dicht achter hen bevindt, voor laten gaan.
Met andere woorden: alle verkeer voor laten gaan. Ik heb zelf al een dergelijke zaak meegemaakt, waarbij de tegenpartij aansprakelijk gesteld werd. En ik heb tijdens mijn werk ook meerdere van deze zaken gehad.
In mijn eigen ervaring beweerde de wederpartij later dat ik te hard gereden zou hebben. Leuk geprobeerd, maar een getuige die achter mij reed ontkrachtte dit. Die afslaande bestuurder had gewoon beter uit moeten kijken, simpel.
En er staat inderdaad dat voorgesorteerd en richtingaangevend verkeer rechts wordt gepasseerd, maar links mag ook. Zeker als het niet overduidelijk is dat de auto wil afslaan.
Ik snap er dan ook geen reet van dat nog geen van beide verzekeraars een schikkingsvoorstel heeft gedaan. Blijkbaar denken ze beiden het gelijk aan hun kant te hebben. M.i. ligt het gelijk absoluut bij jullie als jullie verhaal klopt althans.quote:Op donderdag 24 mei 2007 19:53 schreef GerjoZ het volgende:
Echt bizar en aan advocaat- en proceskosten is deze zaak al ver voorbij het claimbedrag van 1900 euro geschoten. Maar goed, dat is mijn probleem niet en dank ik God op mijn blote knietjes voor het feit dat ik rechtsbijstand heb voor die 3 euri in de maand.
quote:Op donderdag 24 mei 2007 20:38 schreef Kogando het volgende:
[..]
Artikel 18
1. Bestuurders die afslaan, moeten het verkeer dat hen op dezelfde weg tegemoet komt of dat op dezelfde weg zich naast dan wel links of rechts dicht achter hen bevindt, voor laten gaan.
Met andere woorden: alle verkeer voor laten gaan. Ik heb zelf al een dergelijke zaak meegemaakt, waarbij de tegenpartij aansprakelijk gesteld werd. En ik heb tijdens mijn werk ook meerdere van deze zaken gehad.
In mijn eigen ervaring beweerde de wederpartij later dat ik te hard gereden zou hebben. Leuk geprobeerd, maar een getuige die achter mij reed ontkrachtte dit. Die afslaande bestuurder had gewoon beter uit moeten kijken, simpel.
Degene die afslaat mag dat pas doen als er de ruimte voor is. En tenzij men aan kan tonen dat de wederpartij onverantwoordelijk reed of zich op een andere manier gevaarlijk gedroeg dan zie ik niet waarom het ineens de fout van de inhaler zou zijn.
Mensen verwachten bij het afslaan vaak niet dat er nog iemand achterop kan komen en kijken alleen naar het verkeer voor en naast zich. Ook omdat veel mensen denken dat het achterop komende verkeer moet wachten op het afslaande verkeer.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |