Hoe kom jij opeens aan al die pics ...quote:Op dinsdag 5 september 2006 21:23 schreef -XX- het volgende:
Nice gekozen onderwerp!
Ik vind alleen die extreem gebogen kontjes niet zo!
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Deze zijn grandioos tof
[afbeelding]
[afbeelding]
quote:Op dinsdag 5 september 2006 21:13 schreef Rib-i het volgende:
[..]
Het erge was nog dat de mevrouw die ik had geholpen nog een keer langskwam en vrolijk toeterde![]()
Stop van minimaal 30 minutenquote:Op dinsdag 5 september 2006 21:34 schreef BazzieK het volgende:
[..]
Voortaan geen tussentijdse stops meer maken
quote:Op dinsdag 5 september 2006 21:12 schreef -XX- het volgende:
Ik zag zon voorstukje van blik op de wegHoe dat programma ook heet
HAHA!Het had er een van hier kunnen wezen
![]()
![]()
![]()
Zo'n kereltje op een motor , zon off road!, politie er achter aanGewoon overal doorheen krossen!
Maar politie was hem te slim afdieuwde hem er af!
![]()
quote:Op dinsdag 5 september 2006 21:13 schreef Rib-i het volgende:
[..]
Het erge was nog dat de mevrouw die ik had geholpen nog een keer langskwam en vrolijk toeterde![]()
over een high-mount gesprokenquote:Op dinsdag 5 september 2006 21:23 schreef -XX- het volgende:
Nice gekozen onderwerp!
Ik vind alleen die extreem gebogen kontjes niet zo!
afbeelding
jij mag tvp'tjes plaatsenquote:
Specs van deze fighter:quote:Op dinsdag 5 september 2006 21:22 schreef Mercy_symbol het volgende:
[afbeelding]
Deze Blade is echt te gek![]()
![]()
Breek me de bek niet openquote:Op dinsdag 5 september 2006 21:37 schreef Roderick2085 het volgende:
[..]gaat lekker he, dat ding van jou
quote:
Eindelijk zijn we het eens !quote:
*leermoment*quote:Op dinsdag 5 september 2006 21:23 schreef -XX- het volgende:
Nice gekozen onderwerp!
Ik vind alleen die extreem gebogen kontjes niet zo!
Geinige foto. De betreffende mevrouw heeft wel rare verhoudingen.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik ben juist zeer kritisch ...quote:Op dinsdag 5 september 2006 21:51 schreef Worldbeater het volgende:
[..]
Geinige foto. De betreffende mevrouw heeft wel rare verhoudingen.![]()
Kratjuh vind geloof ik alles leuk.![]()
Hoe vroeg en zin in gezelschapquote:Op dinsdag 5 september 2006 21:52 schreef Rib-i het volgende:
[..]
Ik ga morgenvroeg naar pols motoren in waalwijk, kijken wat ze hebben staan![]()
quote:Op dinsdag 5 september 2006 21:51 schreef Worldbeater het volgende:
[..]
Geinige foto. De betreffende mevrouw heeft wel rare verhoudingen.
En gewoon een hele lelijke rug.
Ze heeft geen een smalle kontSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nou ja, ze doet mij qua bouw aan een ex collegaatje denken.quote:Op dinsdag 5 september 2006 21:53 schreef kratjuh het volgende:
Ik ben juist zeer kritisch ...![]()
Een ronde lijn is ook een lijn, waarom geen vrouw die voorop dezelfde rondingen heeft als achterop ..
En nee dan bedoel ik geen blote-billen-gezicht ..![]()
Moet idd wel gaan opletten met brandstofverbruik nuquote:Op dinsdag 5 september 2006 21:57 schreef kratjuh het volgende:
[..]
Zoek een baan ofzo, aso ..
Ik wil ook elke dag rijden ..![]()
Vind het eerder een deceptie dat jij weet hoe een man in bed aanvoeltquote:Op dinsdag 5 september 2006 21:58 schreef Worldbeater het volgende:
[..]
Nou ja, ze doet mij qua bouw aan een ex collegaatje denken.
Leuke meid, maar als je er mee in bed ligt voelt het aan als een man.![]()
![]()
![]()
Was echt een deceptie.....![]()
Ga dan ook niet met (ex-)collega's liggen rommelen ..quote:Op dinsdag 5 september 2006 21:58 schreef Worldbeater het volgende:
[..]
Nou ja, ze doet mij qua bouw aan een ex collegaatje denken.
Leuke meid, maar als je er mee in bed ligt voelt het aan als een man.![]()
![]()
![]()
Was echt een deceptie.....![]()
quote:De Aprilia SXV 5.5 [..]
koud moet de fiets ongeveer 3-4.000 toeren stationair draaien, eenmaal op temperatuur staat de fiets afgesteld op 1.900 rpm.
Rond 10:00 bij Pols?quote:
Ik wil een baanquote:Op dinsdag 5 september 2006 21:57 schreef kratjuh het volgende:
[..]
Zoek een baan ofzo, aso ..
Ik wil ook elke dag rijden ..![]()
Ik heb nog nooit het bed gedeeld met een mager iemand, dus ik zou het niet wetenquote:Op dinsdag 5 september 2006 21:58 schreef Worldbeater het volgende:
[..]
Nou ja, ze doet mij qua bouw aan een ex collegaatje denken.
Leuke meid, maar als je er mee in bed ligt voelt het aan als een man.![]()
![]()
![]()
Was echt een deceptie.....![]()
quote:Op dinsdag 5 september 2006 21:41 schreef Crashcat het volgende:
Ow... zag niet dat het een topic over streetfighters ging.
[afbeelding]
nieuwe tvp
Ik wist het..quote:Op dinsdag 5 september 2006 22:00 schreef BazzieK het volgende:
Vind het eerder een deceptie dat jij weet hoe een man in bed aanvoelt![]()
![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nou ja, ze was ook echt ex... nam afscheid op de zaak.quote:Op dinsdag 5 september 2006 22:01 schreef kratjuh het volgende:
Ga dan ook niet met (ex-)collega's liggen rommelen ..
Pics?![]()
Viel wel op, iedereen een afstandelijk handje, en ik kreeg een paar dikke kussen.
![]()
Had ik niet verwacht.......
... en de week er op ineens een mail op de zaak of ik een keertje wilde stappen.
Ze had mij nog nooit gemaild.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op dinsdag 5 september 2006 22:08 schreef Worldbeater het volgende:
[..]
Ik wist het..![]()
Maar als je een vrouw aanraakt, en het voelt zachtjes gezegt niet bijzonder, dan moet het wel als een man aanvoelen.
Zeer matige reddingSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Dan wordt het ietsje later, uhmm... 10:00 -10:15 PV?quote:Op dinsdag 5 september 2006 22:08 schreef BazzieK het volgende:
[..]
Uhm net even gekeken hoe ik moet rijden, afspreken bij het PV is zeker geen optie?![]()
quote:Op dinsdag 5 september 2006 22:08 schreef Worldbeater het volgende:
[..]
Ik wist het..![]()
Maar als je een vrouw aanraakt, en het voelt zachtjes gezegt niet bijzonder, dan moet het wel als een man aanvoelen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.[..]
Nou ja, ze was ook echt ex... nam afscheid op de zaak.
Viel wel op, iedereen een afstandelijk handje, en ik kreeg een paar dikke kussen.
![]()
Had ik niet verwacht.......
... en de week er op ineens een mail op de zaak of ik een keertje wilde stappen.
Ze had mij nog nooit gemaild.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
Je zou een boek moeten schrijven over je avonturen![]()
Ietsja later, damn, sta normaal graag zo vroeg mogelijk opquote:Op dinsdag 5 september 2006 22:13 schreef Rib-i het volgende:
[..]
Dan wordt het ietsje later, uhmm... 10:00 -10:15 PV?
Trustequote:Op dinsdag 5 september 2006 22:09 schreef kratjuh het volgende:
Ik ga ff tv kieken op de beamer vanuit bed .. Daarna pitten ..
Truste
quote:Op dinsdag 5 september 2006 22:09 schreef kratjuh het volgende:
Ik ga ff tv kieken op de beamer vanuit bed .. Daarna pitten ..
Truste
Is goedquote:Op dinsdag 5 september 2006 22:14 schreef BazzieK het volgende:
[..]
Ietsja later, damn, sta normaal graag zo vroeg mogelijk opMaarre ben wel om 10:15 bij het PV ok?
Alles is duur tegenwoordigquote:Op dinsdag 5 september 2006 22:17 schreef Rib-i het volgende:
[..]
Is goed![]()
Ik heb net op de website gekekenZijn best duur
![]()
Nou ja, sommige antwoorden komen pas in kracht aan als de ontvanger wat meer ervaring krijgt.quote:
Ik hou het tegenwoordig uiterst kort en bondig na ervaringen in het Fok! MC topic 2 tot en met 400.quote:Op dinsdag 5 september 2006 22:13 schreef Rib-i het volgende:
![]()
![]()
Je zou een boek moeten schrijven over je avonturen![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En het niveau blijft zakkenquote:Op dinsdag 5 september 2006 22:19 schreef Worldbeater het volgende:
[..]
Nou ja, sommige antwoorden komen pas in kracht aan als de ontvanger wat meer ervaring krijgt.![]()
quote:Op dinsdag 5 september 2006 22:19 schreef Worldbeater het volgende:
[..]
Ik hou het tegenwoordig uiterst kort en bondig na ervaringen in het Fok! MC topic 2 tot en met 400.
Ik zal eens de oude verhalen gaan lezen... als ik tijd hebSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Vreemd genoeg wordt ook dat niveau met het klimmen der jaren anders gezien.quote:
Daar zijn we weer.quote:HOW BETTER YOU FLOW, HOW FASTER YOU GO (Deel 2)
In het eerste deel van dit artikel gingen we nogal ver in op de theorie van het tunen. In dit artikel laten we de computer, pen en papier links liggen en gaan we weer eens sleutelen. De geflowde cilinderkoppen gaan we, samen met een nokkenas kit, op het blok monteren.
We beginnen maar met het onderblok. Een veel gemaakte fout bij het kiezen van de nokkenas voor een straatfiets is dat men denkt "hoe heter, hoe beter". Dit gaat misschien wel op voor je relatie maar niet voor je nokkenas.
Tijd heeft voor jou sinds kort een nieuwe dimensie.quote:Op dinsdag 5 september 2006 22:23 schreef Rib-i het volgende:
Ik zal eens de oude verhalen gaan lezen... als ik tijd heb![]()
quote:HOW BETTER YOU FLOW, HOW FASTER YOU GO (deel 1)
In Bigtwin No 78 hadden we al beloofd om terug te komen op het flowen van cilinderkoppen. Hierbij dan het beloofde artikel.
Sommige Harley-rijders monteren lukraak wat onderdelen op hun motor en en denken dan snel te zijn. Soms wordt er een buurman bijgeroepen die ervaring heeft met het opvoeren van bromfietsen maar dat zet ook niet echt zoden aan de dijk. Hoe gaat het tunen van een motor nu eigenlijk in zijn werk en wat voor mogelijkheden zijn er zoal als je een standaard motorblok hebt, niet teveel geld wilt uitgeven en toch als een speer van zijn plek wilt gaan? Dit artikel bestaat uit twee delen, het eerste deel is een beetje theoretisch, terwijl het tweede deel laat zien hoe je het in praktijk uitvoert.
Wat is nu eigenlijk een motorblok? Wel, het antwoord is redelijk eenvoudig, niets anders dan een flinke luchtpomp. Een motorblok zuigt via het luchtfilter lucht aan, de lucht stroomt door de carburateur waar er wat benzine in verstoven wordt, gaat via het inlaatkanaal en de inlaatklep de cilinder in, wordt daar in elkaar geperst, explodeert en verlaat via de uitlaatklep, het uitlaatkanaal en de uitlaatpijp weer het blok. De kracht van de explosie gebruik je om het blok arbeid te laten verrichten. Het is natuurlijk logisch dat er in de weg die de lucht aflegt geen opstakels mogen zijn en dat de doorstroming in het gehele systeem zo optimaal mogelijk moet zijn. Alleen als alles optimaal op elkaar is afgestemd krijgen we een motor die zo economisch mogelijk is en die voor een minimum aan brandstof een maximum aan energie levert. Met de luchtpomp in gedachten is het begrijpelijk dat een grote carburateur weinig voordelen biedt als de rest van het systeem daar niet op afgestemd is. Nu gaan veel mensen zeggen: "dan monteren we toch een nokkenas met een grotere lichthoogte ?". Dit gaat echter ook maar ten dele op want je kunt de klep wel mijlenver opengooien maar dan hoeft de klepdoorlaat of de doorlaat en/of vorm van het inlaatkanaal nog niet groot genoeg te zijn. Het is zelfs zo dat je, als je moet kiezen, beter een paar geflowde koppen in combinatie met een standaard nokkenas kunt monteren dan een "hete" nokkenas met standaard koppen. Hoe moet je het geheel nu optimaal krijgen ? In de pionierstijd van het tunen ging men steeds iets aan het blok veranderen en daarna het blok op een vermogenstestbank zetten, hetgeen veel tijd en geld kostte omdat er vaak wat verprutst werd en in al dat gesleutel veel tijd ging zitten. Gelukkig is dat tegenwoordig, met de komst van de computers, allemaal wat eenvoudiger geworden. Er zijn vandaag de dag computerprogramma's waar je alle gegevens van het blok in kunt voeren, zoals de slag, boring, gegevens nokkenas, klep grootte, toerental, gewicht motorfiets enz. enz. die dan keurig aangeven wat je aan de motor moet doen om er zoveel mogelijk rendement uit te halen. Dit klinkt natuurlijk weer eenvoudiger dan dat het in werkelijkheid is, want er blijven natuurlijk altijd faktoren over waar de computer geen rekening mee houdt, maar de weg naar meer vermogen is tegenwoordig minder lang dan vroeger. Nog even een tip voor de computerfreaks onder de Bigtwin lezers: Als je geen programma kunt vinden waar de Evolution modellen in voorkomen, ga dan op zoek naar de gegevens van het 350 Chevrolet small-block motorblok, want de overeenkomst is bijzonder groot tussen die twee. De cilinderkop is natuurlijk een heel belangrijk onderdeel in de "luchtpomp". De computer kan wel aangeven wat er door het blok aan mengsel moet stromen maar hoe kun je dan bepalen dat het ook werkelijk gebeurt? Hier hebben we een z.g. "flowbank" voor nodig. De flowbank is een noodzakelijk stuk gereedschap als je een beetje serieus met tuning aan de gang wilt gaan. Je meet hiermee de hoeveelheid lucht die bij een blok naar binnen en naar buiten kan stromen en je kunt er op die manier voor zorgen dat de flow (= doorstroming) die je volgens je computer berekeningen moet hebben ook aanwezig is. De factoren die medebepalend zijn voor de flow zijn het luchtfilter, carburateur, de kanalen in de kop, kleppen, verbrandingsruimte en de uitlaat. Je gaat deze metingen eerst doen met de kale cilinderkop, waarna je er later diverse soorten spruitstukken, carburateurs, luchtfilters etc. aan toe gaat voegen. Nu zou je denken; hoe meer ik in en uit het blok kan laten stromen, hoe beter het is. Dit gaat echter niet zonder meer op. Als vuistregel geldt dat, afhankelijk van het gebruik van de motor, er een bepaalde verhouding moet bestaan tussen de inlaatflow en de uitlaatflow. Voor een motor die voornamelijk op de weg bereden wordt en dus een brede powerband moet hebben, moet de uitlaatflow ongeveer 86 tot 90 procent van de inlaatflow zijn. Voor high performance motoren die voornamelijk op de dragstrip gereden worden, is een uitlaatflow van 92 tot 95 procent van de inlaatflow meer in de richting. Deze laatste motoren verliezen dan vrij veel vermogen bij lage toeren en ze zijn in dat toerengebied slecht af te stellen. Met deze regel in ons achterhoofd gaan we nu eens een originele Evo cilinderkop op de flow-bank zetten. Uit afbeelding 1 blijkt dat de verhouding in de flow tussen de inlaat- en de uitlaatpoort boven een lift van 0.300 inch (= 7,62 MM.) aardig de mist in gaat. Ook is duidelijk te zien dat je de klep boven de 7,62 MM. wel verder open kunt zetten maar dat de flow niet groter wordt, hetgeen natuurlijk wel het geval zou moeten zijn. Je kunt dus in je standaard blok wel een nokkenas met een hogere lift zetten maar het resultaat zal niet echt overweldigend zijn. Wat vermogenswinst zit er altijd wel in omdat de timing van de nokkenas natuurlijk ook een rol speelt en Harley bij de originele nokkenas ook nog een beetje aan het milieu en de geluidseisen moet denken, maar eigenlijk ben je met je "super" nokkenas een mug met een atoombom aan het doodgooien.
Zo, laten we nu onze standaard koppen eens onder handen gaan nemen. Uit de metingen op de flow-bank was al gebleken dat de inlaatpoorten het grote struikelblok waren. Om dit probleem op te lossen pakken we een kit die voor het grootste deel van S&S komt (de inlaat-klepzitting + klepveren + schotels) met een paar kleppen van precision machining. De inlaatklep heeft een diameter van 1,940 inch (= 49,276 MM.) i.p.v. de standaard klep die 1,840 inch (=46,736 MM.) meet. Na het verwijderen van de oude klepzitting frezen we de kop uit voor de nieuwe, grotere klepzitting. Tevens passen we de poorten in de kop aan zodat het inlaatkanaal mooi aansluit op de grotere zitting. Bij het aanpassen van het kanaal op de grotere zitting moet je zeer zorgvuldig te werk gaan. Want een groot kanaal wil niet zeggen dat de motor sneller wordt. Door telkens iets te wijzigen en de koppen op de flowbank te zetten kun je precies zien wat je doet. Behalve de hoeveelheid flow moet je ook goed in de gaten houden hoe de gassen door de poorten stromen. Met behulp van rook en dunne draadjes kun je dit op de flowbank bekijken. Na montage van de S&S klepzetel, de grotere inlaatklep en het aanpassen van de kanalen kregen we als resultaat afbeelding 2. Je kunt zien dat de problemen die we bij een lift van ongeveer 7,5 MM. en hoger hadden aardig opgelost zijn. We hebben voor de grap ook in een kop een klepzitting gemonteerd die uit de normale autobranche afkomstig is, maar ondanks dat de inwendige diameter hetzelfde is, flowt een normale zitting veel minder. Nader onderzoek wees uit dat de afwijkende vorm van de S & S klepzitting bij een lift tussen de 2 mm. en 6 mm., een winst in flow gaf van ongeveer 8 procent. Ook kwamen we er bij de testen achter dat een standaard S&S spruitstuk, door de korte bochten direct achter de carburateurflens, een vrij slechte flow heeft. Door nu een vulblok (dat vaak bij de carburateur geleverd wordt) te monteren, werd de flow plotseling veel beter. Dit vulblok bleek ook op een standaard kop vrij veel winst op te leveren. Na enkele daagjes "flowen" bleken de Evolution cilinderkoppen toch ingrijpend verbeterd te kunnen worden en als je nu bedenkt dat de gemiddelde snelle nokkenas een lift van 0,500 inch (= 12,7 MM.) heeft dan begrijp je dat je eigenlijk niet om aangepaste koppen heen kunt als je sneller wilt gaan of je motor thermisch wat gezonder wilt maken. Ook een opvallend detail is dat de eerste Evo koppen in de ongewijzigde uitvoering een veel betere doorstroming hebben dan de latere modellen. In deel twee van dit artikel zullen we verder gaan met de montage van de koppen op het motorblok in combinatie met een andere nokkenas.
FLOW GEGEVENS 1340 CC STANDAARD EVOLUTION CILINDERKOP MET S & S INLAAT SPRUITSTUK
---------------------------------------------------------
INLAAT
Lift in MM. 2,35 4,70 7,05 9,40 11,75 13,10
Flow in CFM 33,34 70 95,81 110,77 115,94 117,41
UITLAAT
Lift in MM. 2,03 4,06 6,1 8,13 10,16 12,19
Flow in CFM 22,64 50,73 71,33 86,40 93,60 99,69
FLOW GEGEVENS 1340 CC BEWERKTE EVOLUTION CILINDERKOP MET S & S INLAAT SPRUITSTUK
INLAAT
Lift in MM. 2,46 4,93 7,39 9,86 12,32 14,78
Flow in CFM 35,45 71,78 105,23 130,70 140,30 145,80
UITLAAT
Lift in MM. 2,03 4,07 6,1 8,13 10,16 12,19
Flow in CFM 24,02 50,10 69,56 86,40 99,14 108,55
HOW BETTER YOU FLOW, HOW FASTER YOU GO (Deel 2)
In het eerste deel van dit artikel gingen we nogal ver in op de theorie van het tunen. In dit artikel laten we de computer, pen en papier links liggen en gaan we weer eens sleutelen. De geflowde cilinderkoppen gaan we, samen met een nokkenas kit, op het blok monteren.
We beginnen maar met het onderblok. Een veel gemaakte fout bij het kiezen van de nokkenas voor een straatfiets is dat men denkt "hoe heter, hoe beter". Dit gaat misschien wel op voor je relatie maar niet voor je nokkenas. Je kunt veel beter kiezen voor een nokkenas die een goed gemiddelde geeft in het gebruiksgebied van je motor dan iets te monteren dat niet stationair loopt, benzine zuipt en alleen boven de 8000 toeren vermogen levert. De keus is afhankelijk van je rijstijl, het gewicht van je motor, je cilinderinhoud etc. Je dealer wil je vast wel helpen om de juiste keuze te maken. Zelf kozen wij voor de 502 nokkenas van S&S die als kit geleverd wordt, samen met een set chrome-molybdeen stoterstangen, een setje ringen die er voor zorgen dat je hydraulische units geen verkeerde dingen kunnen gaan doen bij hoge toeren en een set klepveren met schotels (foto 1). De vermogenswinst die je uit deze kit kunt halen is al eens in Bigtwin No. 78 beschreven. Het voordeel van een complete kit is dat je er altijd van verzekerd bent dat je onderdelen krijgt die bij elkaar passen en een leuke bijkomstigheid is dat de fabrikanten voor een kit minder geld rekenen dan voor alle onderdelen apart. De nokkenas wordt normaal volgens het werkplaats hanboek gemonteerd en omdat we van het motorblok graag lang plezier willen hebben gooien we de plastic breather valve gelijk maar op de berg die we al hebben liggen en vervangen we hem door een stalen model van S&S. Na het nokkenasdeksel weer gemonteerd te hebben maken we de lifterblokken en de nokvolgers goed schoon. We monteren de hydraulische units weer in de nokvolgers waarbij we gelijk de ringen monteren die er voor zorgen dat de units zich niet kunnen "oppompen" bij hoge toeren. Denk eraan dat de lifterblokken goed uitgelijnd moeten worden op het carter met een speciaal conisch boutje. Nu het onderblok weer dichtgeschroefd is pakken we de cilinderkoppen. Bij de kit worden per klep drie klepveren gemonteerd. Een normale binnenveer, een buitenveer en nog een speciale platte veer die tussen de binnen- en de buitenveer inkomt. De platte veer zorgt dat de harmonische trillingen gedempt worden, waardoor de klepveren tot ruim boven de 7500 toeren per minuut zwevingsvrij hun werk blijven doen. Voor de bovenste veerschotel bestaat de keus uit titanium schotels of stalen modellen. De stalen modellen zijn geperforeerd om gewicht te besparen en om de olie de gelegenheid te geven makkelijk bij te klepveren te komen en zo de boel wat te koelen. Zelf monteer ik het liefst de stalen modellen omdat ze wat minder kwetsbaar zijn, maar als je liever titanium modellen monteert geeft dat ook geen problemen. Bij de kit wordt een zeer uitgebreide handleiding geleverd zodat de montage voor een goede monteur geen problemen moet geven. Na de koppen kompleet gemaakt te hebben met kleppen, veren, schotels en spieen gaan we eerst even meten of we voldoende ruimte hebben voor de lichthoogte van de nokkenas zoals beschreven wordt in de bijgeleverde handleiding. Nu moeten we even een bezoek gaan brengen aan de plaatselijke speelgoedwinkel en een pakje boetseerklei gaan kopen. Als je zegt dat het voor je kleine broertje is lachen ze je echt niet uit. We plakken nu bovenop de zuiger, in de uitsparingen voor de kleppen, een flinke plak van de boetseerklei. Hierna monteren we de koppakkingen, cilinderkoppen, tuimelaars en de stoterstangen. De stoterstangen stellen we zo af dat de speling in de hydraulische units nul is. Nu gaan we het krukas voorzichtig een slag rond draaien om de kleppen een afdruk in de boetseerklei te laten maken (foto 2). Als de krukas een keer rond geweest is gaan we met een klein lampje door de inlaatpoort in de verbrandingskamer kijken en draaien net zo lang door tot beide kleppen van een cilinder open staan en de twee klepschotels zo dicht mogelijk bij elkaar komen. De afstand tussen de twee kleppen moet minimaal 0,04 inch (1,02 mm.) zijn. Dit kun je het makkelijkst controleren met een gebogen stukje ijzerdraad van de juiste dikte dat je door het bougiegat naar binnen steekt (foto 3). Via het gat van de inlaatpoort kun je dan zo zien of je het vrij tussen de twee kleppen door kunt halen. Als we dit bij beide cilinders gecontroleerd hebben gaan we de koppen weer demonteren en de afdrukken van de kleppen in de boetseerklei controleren. De boetseerklei mag nergens dunner in elkaar gedrukt zijn dan 0,06 inch (1,53 mm.). Als een maat niet goed is moet je met een freesje de boel een beetje aanpassen tot je wel voldoende tolerantie hebt. Na alle boetseerklei zorgvuldig verwijderd te hebben kun je het bovenblok definitief gaan monteren en afbouwen. Werk hierbij schoon en nauwkeurig met goede momentsleutels en leg het werkplaatshandboek naast je op de werkbank. Bij het afstellen van de kleppen moet je even opletten want door de montage van de ringen in de units gaat deze afstelling niet meer volgens het HD-boek. De methode hiervoor is eigenlijk nog eenvoudiger dan die voor originele lifters. Je draait, met een geheel ontvette nokvolger, de stoterstang zover uit dat je hem nog net vrij rond kunt draaien zonder dat je hem op en neer kunt bewegen. Eigenlijk heeft dus de hydraulische unit helemaal geen speling. Doordat de aluminium cilinders en de koppen, als zij op temperatuur zijn, uit gaan zetten krijgt de unit de mogelijkheid om zich een beetje met olie te vullen. Het voordeel van dit systeem is dat bij het stationair lopen de motor mooi geruisloos loopt en dat je bij hoge toeren niet de problemen hebt die bij hydraulische units nog wel eens optreden. Natuurlijk doe je het afstellen als de nokvolger in zijn laagste stand staat. Nu we klaar zijn met het blok hoeven we het alleen nog maar in de motor te bouwen en niets staat een proefrit meer in de weg. Denk er wel aan dat je een andere onsteking moet monteren dan de originele, omdat deze nogal wat ingebouwde begrenzingen heeft en het is zonde dat een goed en snel blok afgeknepen gaat worden door een milieu-vriendelijke/Harleyrijder-onvriendelijke ontsteking. Deze ingreep zoals beschreven in de twee delen van dit artikel is bijzonder interessant omdat de kosten in verhouding laag zijn en het resultaat verbluffend.
Keep moving,
Ger Dijkshoorn.
Alles is nieuw, heb nog nooit thuisgezetenquote:Op dinsdag 5 september 2006 22:26 schreef Worldbeater het volgende:
[..]
Vreemd genoeg wordt ook dat niveau met het klimmen der jaren anders gezien.
Keeee, back on topic.![]()
[..]
Daar zijn we weer.![]()
[..]
Tijd heeft voor jou sinds kort een nieuwe dimensie.![]()
quote:Op dinsdag 5 september 2006 22:26 schreef Worldbeater het volgende:
[..]
Vreemd genoeg wordt ook dat niveau met het klimmen der jaren anders gezien.
Keeee, back on topic.![]()
En wordt je dochter al gek van pappa op haar lip?quote:Op dinsdag 5 september 2006 22:30 schreef Rib-i het volgende:
Alles is nieuw, heb nog nooit thuisgezeten![]()
Welke verhalen?quote:Op dinsdag 5 september 2006 22:31 schreef BazzieK het volgende:
[..]
![]()
![]()
![]()
![]()
Link eens wat van die verhalen, heb tijd zat maar ben ook ongekend lui
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Bij nader inzien toch maar een skôpje graag.![]()
Het laatstequote:Op dinsdag 5 september 2006 22:34 schreef Worldbeater het volgende:
[..]
En wordt je dochter al gek van pappa op haar lip?
Of is ze blij met haar grote kroelbeer in de buurt?![]()
quote:[..]
Welke verhalen?Snel lezen danSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
quote:Op dinsdag 5 september 2006 22:34 schreef Worldbeater het volgende:
[..]
En wordt je dochter al gek van pappa op haar lip?
Of is ze blij met haar grote kroelbeer in de buurt?![]()
[..]
Welke verhalen?Schopje is klaar en nu linken godverdommeSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Bij nader inzien toch maar een skôpje graag.![]()
![]()
![]()
Ja, ik zag het. Over een halfjaartje kan ie van mij zijnquote:Op dinsdag 5 september 2006 22:34 schreef Worldbeater het volgende:
Bij nader inzien toch maar een skôpje graag.![]()
Je kan beter een crosser kopenquote:Op dinsdag 5 september 2006 22:40 schreef Rib-i het volgende:
[..]
Ja, ik zag het. Over een halfjaartje kan ie van mij zijn![]()
Gaat lekker joh, met je motert de laatste tijdquote:Op dinsdag 5 september 2006 21:03 schreef Rib-i het volgende:
Vanmiddag aan het rijden, staat er een mevrouwtje met pech. Ik bied mijn hulp aan, ze krijgt de auto gestart bedankt me en rijd weg.
Ik wil mijn motor starten, ik wil mijn motor starten, ik wil mijn motor starten, ik wil mijn motor starten, ik wil mijn motor starten [afbeelding]
Alles gecontroleerd, dat rood knopje op het stuur noodstop/dodemansknop![]()
, contact bij de jiffy, de tank ... alles is goed.
Ik wil mijn motor starten, ik wil mijn motor starten, ik wil mijn motor starten, ik wil mijn motor starten, ik wil mijn motor starten [afbeelding]
Monteur gebeld, die zegt: "laat de motor 10 minuutjes staan dan start ie weer."
Ik wacht precies 10 minuten, nog steeds niets, dus ik bel de ANWB.
Na 10 minuten zie ik de ANWB auto, probeer de motor weer te starten, slaat ie in een keer aan![]()
Dus de ANWB man stapt uit en die vraagt wat er aan de hand is. Ik vertel het verhaal, heeft ie nog de accu doorgemeten en het opladen. Alles goedgekeurd![]()
Ik heb mijn motor straf gegeven door naar Zeeland te rijden![]()
quote:
quote:Op dinsdag 5 september 2006 22:43 schreef Rib-i het volgende:
[..]
![]()
Vandaag ook nog en beetje gecrossedMoest de ZZR toch straffen
![]()
Dat is dan wel weer leuk.quote:
quote:Op dinsdag 5 september 2006 22:43 schreef Rib-i het volgende:
![]()
Vandaag ook nog en beetje gecrossedMoest de ZZR toch straffen
![]()
quote:Op dinsdag 5 september 2006 22:45 schreef Worldbeater het volgende:
[..]
Dat is dan wel weer leuk.![]()
![]()
[..]
![]()
Tijdje terug foto's gepost van iemand die crossbanden onder zijn Fireblade had gemonteerd.
Met een lange wheelie over een aardappelveld.![]()
Bye all.![]()
![]()
Daar lijkt het wel op, morgen nog maar eens proberen. Moet jij morgen naar school?quote:Op dinsdag 5 september 2006 22:42 schreef hicham het volgende:
[..]
Gaat lekker joh, met je motert de laatste tijd
Je had de boel zeker laten verzuipen de eerste keer, de tweede keer nogmaals en de derde keer deed mr. ANWB het op de juiste manier?
Jep, rest van de week ookquote:Op dinsdag 5 september 2006 22:48 schreef Rib-i het volgende:
[..]
Daar lijkt het wel op, morgen nog maar eens proberen. Moet jij morgen naar school?
Trustenquote:Op dinsdag 5 september 2006 22:45 schreef Worldbeater het volgende:
[..]
Dat is dan wel weer leuk.![]()
![]()
[..]
![]()
Tijdje terug foto's gepost van iemand die crossbanden onder zijn Fireblade had gemonteerd.
Met een lange wheelie over een aardappelveld.![]()
Bye all.![]()
![]()
Zie ik je dan in Waalwijk of bij het PV?quote:Op dinsdag 5 september 2006 22:46 schreef BazzieK het volgende:
Hmm, na een half uur ben ik er uit hoe ik op de snelweg naar waalwijk zou moeten komen. Let op dit is 2 minuten rijden vanaf mijn huisAls ik ooit naar frankrijk moet rijden ben ik 3 jaar aan routeplanning kwijt
Jammer, anders had ik morgen even naar A'dam geredenquote:Op dinsdag 5 september 2006 22:52 schreef hicham het volgende:
[..]
Jep, rest van de week ook
Dat droomrooster dat ik een paar dagen geleden hier had gepost zal niet lang meer zo blijvenBinnenkort waarschijnlijk gewoon 5 dagen per week pauprisch
Gewoon PV, aangezien ik nu nog niet weet waar ik van de snelweg afmoet en waar en heenmoet in waalwijkquote:Op dinsdag 5 september 2006 22:53 schreef Rib-i het volgende:
[..]
Zie ik je dan in Waalwijk of bij het PV?
Ik moet wel om 12:15 thuis zijnEen lange rit zit er niet in
Een snelle wel
![]()
Vind hem tering lelijkquote:Op dinsdag 5 september 2006 21:22 schreef Mercy_symbol het volgende:
[afbeelding]
Deze Blade is echt te gek![]()
![]()
Ben je'n fucking wijf ofzoquote:Op dinsdag 5 september 2006 22:46 schreef BazzieK het volgende:
Hmm, na een half uur ben ik er uit hoe ik op de snelweg naar waalwijk zou moeten komen. Let op dit is 2 minuten rijden vanaf mijn huisAls ik ooit naar frankrijk moet rijden ben ik 3 jaar aan routeplanning kwijt
Ik kan gewoon niet navigerenquote:Op dinsdag 5 september 2006 22:57 schreef hicham het volgende:
[..]
Ben je'n fucking wijf ofzoSnelwegen zijn het makkelijkst van het wegennet
Nee, kinderopvangquote:Op dinsdag 5 september 2006 22:56 schreef BazzieK het volgende:
[..]
Gewoon PV, aangezien ik nu nog niet weet waar ik van de snelweg afmoet en waar en heenmoet in waalwijk
Enne weer sollictatie?
Sowieso slecht te beoordelen met handschoenen, tanktas, tentje en helm in de weg. Ik denk dat Mercy bevooroordeeld is omdat het een Blade isquote:Op dinsdag 5 september 2006 22:57 schreef Makster het volgende:
[..]
Vind hem tering lelijk
Kiijk hoe die gozer zijn remklauwen voor heeft bevestigd![]()
Ik denk het ookquote:Op dinsdag 5 september 2006 22:59 schreef hicham het volgende:
[..]
Sowieso slecht te beoordelen met handschoenen, tanktas, tentje en helm in de weg. Ik denk dat Mercy bevooroordeeld is omdat het een Blade is
De kinderen beginnen gelijk te schreeuwen als ze Shrek zienquote:Op dinsdag 5 september 2006 23:01 schreef BazzieK het volgende:
[..]
![]()
Is dat niks voor je nieuwe baan?
Afritten zijn genummerd, dat wist je al heH?quote:
Heb je echt een nieuw kettingsetje nodig of doe je het alleen om jezelf er beter bij te voelen?quote:Op dinsdag 5 september 2006 23:01 schreef Makster het volgende:
[..]
Ik denk het ook
Was er morgen te doenOw ja kenker, moet een andere ketting en tandwiel set. Welke genie googled ff een goedkoop adresje bij elkaar. Er op zetten moet net lukken
![]()
De marges op kettingsetjes en de brandstofprijs zorgt ervoor dat je het beste bij jou in de buurt eentje kan halenquote:Op dinsdag 5 september 2006 23:01 schreef Makster het volgende:
[..]
Ik denk het ook
Was er morgen te doenOw ja kenker, moet een andere ketting en tandwiel set. Welke genie googled ff een goedkoop adresje bij elkaar. Er op zetten moet net lukken
![]()
Jawel, vorige keer gedaan. Zaterdag een kleine 100 gereden en nu staat ie alweer zo slap als een pik die een deuk in een drol druktquote:Op dinsdag 5 september 2006 23:04 schreef hicham het volgende:
[..]
Afritten zijn genummerd, dat wist je al heH?
[..]
Heb je echt een nieuw kettingsetje nodig of doe je het alleen om jezelf er beter bij te voelen?Je hebt dat ding nog niet eens gespannen toch
quote:Op dinsdag 5 september 2006 23:03 schreef Rib-i het volgende:
[..]
De kinderen beginnen gelijk te schreeuwen als ze Shrek zien![]()
Jamaar dat moet ik allemaal onthouden enzoquote:Op dinsdag 5 september 2006 23:04 schreef hicham het volgende:
[..]
Afritten zijn genummerd, dat wist je al heH?
quote:Op dinsdag 5 september 2006 23:07 schreef Makster het volgende:
[..]
Jawel, vorige keer gedaan. Zaterdag een kleine 100 gereden en nu staat ie alweer zo slap als een pik die een deuk in een drol drukt![]()
quote:Op dinsdag 5 september 2006 23:09 schreef hicham het volgende:
[..]
Wat maken jij en BazzieK toch van die mooie vergelijkingen
Oh ja, voor mijn replies van de afgelopen 3 dagen vraag ik steeds toestemming over de mail maar ik krijg geen reactie van jou. Wat is dat toch??Na 24 uur ga ik er van uit dat inzwijgen = instemmen
![]()
Klopt, in beginsel is geen reactie een goedkeuring. Tenzij het onderwerp van de strekking van dien aard is dat je redelijkerwijs had kunnen weten dat de vraag voor akkoord langs een andere weg dan mijne zijn goedkeuring moet vinden, snaak bedoel ouwe shizzlequote:Op dinsdag 5 september 2006 23:09 schreef hicham het volgende:
[..]
Wat maken jij en BazzieK toch van die mooie vergelijkingen
Oh ja, voor mijn replies van de afgelopen 3 dagen vraag ik steeds toestemming over de mail maar ik krijg geen reactie van jou. Wat is dat toch??Na 24 uur ga ik er van uit dat inzwijgen = instemmen
![]()
quote:Op dinsdag 5 september 2006 23:12 schreef Makster het volgende:
[..]
Klopt, in beginsel is geen reactie een goedkeuring. Tenzij het onderwerp van de strekking van dien aard is dat je redelijkerwijs had kunnen weten dat de vraag voor akkoord langs een andere weg dan mijne zijn goedkeuring moet vinden, snaak bedoel ouwe shizzle![]()
Drom ga ik altijd binnendoorquote:Op dinsdag 5 september 2006 22:57 schreef hicham het volgende:
[..]
Ben je'n fucking wijf ofzoSnelwegen zijn het makkelijkst van het wegennet
quote:Op dinsdag 5 september 2006 23:13 schreef hicham het volgende:
[..]
Kweets m8, nu kan ik met gerust hart naar bed en dat is precies wat ik nu ga doen
Je wilt niet weten hoe ik heb liggen woelen de afgelopen nachten![]()
Snurkze shizzle, keep the big cups in the frizzle aaightquote:Op dinsdag 5 september 2006 23:13 schreef hicham het volgende:
[..]
Kweets m8, nu kan ik met gerust hart naar bed en dat is precies wat ik nu ga doen
Je wilt niet weten hoe ik heb liggen woelen de afgelopen nachten![]()
quote:Op dinsdag 5 september 2006 23:15 schreef Rib-i het volgende:
* Rib-i ook pitten![]()
[afbeelding]
[afbeelding]
Meer respect voor SM zou op zijn plaats zijnquote:Op dinsdag 5 september 2006 23:15 schreef BazzieK het volgende:
[..]
+ je SM knalt uit elkaar boven de 100
quote:Op dinsdag 5 september 2006 22:52 schreef hicham het volgende:
[..]
Jep, rest van de week ook
Dat droomrooster dat ik een paar dagen geleden hier had gepost zal niet lang meer zo blijvenBinnenkort waarschijnlijk gewoon 5 dagen per week pauprisch
quote:Op dinsdag 5 september 2006 23:15 schreef BazzieK het volgende:
[..]
+ je SM knalt uit elkaar boven de 100
Jajaquote:Op dinsdag 5 september 2006 23:18 schreef Makster het volgende:
[..]
Meer respect voor SM zou op zijn plaats zijn![]()
Ies doerquote:Op dinsdag 5 september 2006 23:20 schreef Snelwagen het volgende:
[..]
![]()
Drom wil ik ook een zx6r, maar die SM moet dr bij blijven...
Maarja eerst maar eens onbeperkt RBW dr bij krijgen
Dat is ook flink duurquote:Op dinsdag 5 september 2006 23:22 schreef Snelwagen het volgende:
Miss de SM de deur uit en ook geen racer...
Maar een ktm 950. Ik zie het volgend jaar wel
Kut heh meer wensen dan geldquote:Op dinsdag 5 september 2006 23:22 schreef Snelwagen het volgende:
Miss de SM de deur uit en ook geen racer...
Maar een ktm 950. Ik zie het volgend jaar wel
Jah precies, en waarschijnlijk is mn geld wat ik nu mooi heb allemaal weer opgezopen aant eind van het schooljaar. Of op een andere mysterieuze manier verdwenen.quote:Op dinsdag 5 september 2006 23:22 schreef BazzieK het volgende:
[..]
Dat is ook flink duurDingen zijn amper tweedehands te krijgen en nieuwe flink aan de prijs
![]()
quote:Op dinsdag 5 september 2006 23:23 schreef Snelwagen het volgende:
[..]
Jah precies, en waarschijnlijk is mn geld wat ik nu mooi heb allemaal weer opgezopen aant eind van het schooljaar. Of op een andere mysterieuze manier verdwenen.![]()
quote:Op dinsdag 5 september 2006 23:27 schreef Makster het volgende:
Ketting en tandwielen via internet 120 Euro, das beter leef
Poserquote:Op dinsdag 5 september 2006 23:28 schreef Snelwagen het volgende:
[..]
Ik was dr volgens mij ¤200,- voor kwijt
maarja dat was dan een stealth achtertandwiel, gouden ketting, voortandwiel....
600tje is rap zatquote:Op dinsdag 5 september 2006 23:31 schreef Snelwagen het volgende:
Kzit ff naar die kawa's te kijken...
is het verstandiger om op een 600'tje te beginnen?
mij kennende denk ik wel, vooral om ff van die SM rijstijl af te komen![]()
In de winkel of via internetquote:Op dinsdag 5 september 2006 23:28 schreef Snelwagen het volgende:
[..]
Ik was dr volgens mij ¤200,- voor kwijt
maarja dat was dan een stealth achtertandwiel, gouden ketting, voortandwiel....
Ja dat is slimquote:Op dinsdag 5 september 2006 23:31 schreef Snelwagen het volgende:
Kzit ff naar die kawa's te kijken...
is het verstandiger om op een 600'tje te beginnen?
mij kennende denk ik wel, vooral om ff van die SM rijstijl af te komen![]()
Beter ga je geen Honda 400cc kopenquote:Op dinsdag 5 september 2006 23:34 schreef Makster het volgende:
[..]
Ja dat is slim
Zit zelf ook weereen beetje te kijken naar een RVF400 NC 35Tis wel honda waar wel gelijk de mooiste
![]()
Via internet bij de winkelquote:Op dinsdag 5 september 2006 23:34 schreef Makster het volgende:
[..]
In de winkel of via internetWsa voor mijn SM toen denk ik 80 euro voor de ketting. Een Tsubaki en totaal 40 voor de tandwielen (stealth). Was bij Bon Motoren....
[..]
Ja dat is slim
Zit zelf ook weereen beetje te kijken naar een RVF400 NC 35Tis wel honda waar wel gelijk de mooiste
![]()
Helemaal mee eensquote:
Mijne ook, MTquote:Op dinsdag 5 september 2006 23:36 schreef Snelwagen het volgende:
[..]
Helemaal mee eens![]()
Mn brommer was een honda![]()
ik had een honda c 708)7 , dan is een MT tog mooierquote:
quote:Op dinsdag 5 september 2006 23:42 schreef Snelwagen het volgende:
[..]
ik had een honda c 708)7 , dan is een MT tog mooier
enige voordeel is dat ik vaak mocht doorrijden bij de roller maar of dat aan mn brommer lag:?
quote:Op dinsdag 5 september 2006 23:45 schreef -XX- het volgende:
Is Honda zo'n b merk dan?
quote:Op dinsdag 5 september 2006 23:45 schreef BazzieK het volgende:
[..]
Hoe minder je zegt hoe slimmer je overkomt
![]()
![]()
![]()
Beter leer je goed kijken naar een NC 35 met Tyga achterkantquote:Op dinsdag 5 september 2006 23:35 schreef BazzieK het volgende:
[..]
Beter ga je geen Honda 400cc kopen![]()
![]()
Nee alleen voor kansarme homo's maar ja....quote:Op dinsdag 5 september 2006 23:45 schreef -XX- het volgende:
Is Honda zo'n b merk dan?
Beter koop je een ZXR en plemp je er een kont naar keuze opquote:Op dinsdag 5 september 2006 23:48 schreef Makster het volgende:
[..]
Beter leer je goed kijken naar een NC 35 met Tyga achterkant
MAar beter idd geen honda![]()
Nohquote:Op dinsdag 5 september 2006 23:45 schreef BazzieK het volgende:
[..]
Hoe minder je zegt hoe slimmer je overkomt
![]()
![]()
![]()
zx6rquote:Op dinsdag 5 september 2006 23:49 schreef BazzieK het volgende:
[..]
Beter koop je een ZXR en plemp je er een kont naar keuze op
Beter heb ik al een porno ZXR gehadquote:Op dinsdag 5 september 2006 23:49 schreef BazzieK het volgende:
[..]
Beter koop je een ZXR en plemp je er een kont naar keuze op
trustequote:Op dinsdag 5 september 2006 23:53 schreef -XX- het volgende:
Anders zendt Tmf even fmx uit!![]()
!!!
Welterusten allemaal
![]()
Beter koop je er weer eenquote:Op dinsdag 5 september 2006 23:53 schreef Makster het volgende:
[..]
Beter heb ik al een porno ZXR gehad![]()
quote:Op dinsdag 5 september 2006 23:53 schreef -XX- het volgende:
Anders zendt Tmf even fmx uit!![]()
!!!
Welterusten allemaal
![]()
Beter is dat idd niet eens zo een heel erg slecht planquote:
op de een of andere manier heb ik die foto volgens mij op mn computer staanquote:Op dinsdag 5 september 2006 23:59 schreef Makster het volgende:
Voor de verbouwing, had hem koud 3 dagne geloof ik![]()
![]()
[afbeelding]
Veel gepost op MF toen der tijdquote:Op woensdag 6 september 2006 00:02 schreef Snelwagen het volgende:
[..]
op de een of andere manier heb ik die foto volgens mij op mn computer staan
Waarschijnlijk in de tijd dat ik nog een zxr400 wilde....quote:Op woensdag 6 september 2006 00:03 schreef Makster het volgende:
[..]
Veel gepost op MF toen der tijd![]()
Jammer dat ik niet zoveel piccies heb van toen die af was. Zal is ff gaan zoeken...
Adiosquote:Op woensdag 6 september 2006 00:06 schreef Snelwagen het volgende:
naja kga Tommy uitlaten....
En slapen ofzo, kviel vanmiddag ook al in slaap op de bank![]()
quote:Op dinsdag 5 september 2006 23:55 schreef Makster het volgende:
[..]
Beter is dat idd niet eens zo een heel erg slecht plan![]()
quote:Op dinsdag 5 september 2006 23:59 schreef Makster het volgende:
Voor de verbouwing, had hem koud 3 dagne geloof ik![]()
![]()
[afbeelding]
Waar is het fout gegaanquote:Op woensdag 6 september 2006 00:03 schreef Snelwagen het volgende:
[..]
Waarschijnlijk in de tijd dat ik nog een zxr400 wilde....
quote:Op woensdag 6 september 2006 00:06 schreef Snelwagen het volgende:
naja kga Tommy uitlaten....
En slapen ofzo, kviel vanmiddag ook al in slaap op de bank![]()
quote:
quote:Op woensdag 6 september 2006 00:09 schreef Snelwagen het volgende:
[..]
Toen ik dr achter kwam dat een SM op lage snelheid me tog wat leuker leek....
quote:
quote:
Harris is de manquote:Op woensdag 6 september 2006 00:19 schreef Snelwagen het volgende:
Die handvaten zijn porno![]()
![]()
![]()
De rest van de motor is ook wel mooi![]()
Weegschaalquote:Op woensdag 6 september 2006 00:18 schreef Makster het volgende:
![]()
![]()
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Ook een aardige klus aan gehad hoor![]()
Geweldig dingquote:Op woensdag 6 september 2006 00:18 schreef Makster het volgende:
![]()
![]()
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Ook een aardige klus aan gehad hoor![]()
Yes it issquote:
Thanks.....quote:
quote:Op woensdag 6 september 2006 00:22 schreef worldpimber het volgende:
insert latest pics + nieuws gerne hier![]()
Nummer?quote:Op woensdag 6 september 2006 00:26 schreef worldpimber het volgende:
[..]
Internetcafe![]()
Bel hicham is wakker![]()
Die ging poepuh geloof ikquote:Op woensdag 6 september 2006 00:26 schreef worldpimber het volgende:
[..]
Internetcafe![]()
Bel hicham is wakker![]()
Weekveelquote:
quote:Bent u uw gebruikersnaam of wachtwoord vergeten? Vul dan uw gegevens in om nieuwe codes aan te vragen.
Binnen 5 werkdagen ontvangt u per post van Postbank:
een gebruikersnaam;
een afhaalbericht voor uw wachtwoord.
Uw wachtwoord dient u persoonlijk af te halen op het postkantoor.
Probeer niet opnieuw in te loggen totdat u uw nieuwe inlogcodes heeft ontvangen. Doet u dit wel, dan blokkeert u namelijk automatisch ook uw nieuwe gebruikersnaam en wachtwoord.
quote:Op woensdag 6 september 2006 00:34 schreef worldpimber het volgende:
[..]
Weekveel![]()
Maar kenkerwachtwoord van mijnpostbank.nl vergeten en nu geblokkeerd
![]()
Wil alleen weten hoe dik ik ben uitbetaald
![]()
[..]
![]()
![]()
![]()
![]()
mzzl mensen
![]()
![]()
quote:Op woensdag 6 september 2006 00:34 schreef Crashcat het volgende:
[..]
Ik mijn grote held, Bazziek na.
[afbeelding]
quote:Op woensdag 6 september 2006 00:37 schreef Makster het volgende:
Ik doe el conjopresidento na en ga nu ook echt neer
quote:Op woensdag 6 september 2006 00:50 schreef Crashcat het volgende:
[..]
Je moet wat hè als een zeker iemand status [afbeelding] heeft.
quote:Op woensdag 6 september 2006 01:00 schreef Crashcat het volgende:
Jammer dat ze geen 'Backdoor Nikky' heet.
[afbeelding]
Erm... het is een fysieke relatie.. Nothing morequote:Op woensdag 6 september 2006 01:02 schreef BazzieK het volgende:
[..]
![]()
Eens even dit topic naar je vriendin mailen![]()
![]()
![]()
Klopt, kloptquote:Op woensdag 6 september 2006 01:17 schreef Crashcat het volgende:
[..]
Erm... het is een fysieke relatie.. Nothing more![]()
Beetje gymmen in de nacht kan nooit kwaad.
quote:Op woensdag 6 september 2006 01:24 schreef Crashcat het volgende:
[..]
Als je een meisje was, dan zou ik vragen of je me een handje kon helpen.![]()
quote:Op woensdag 6 september 2006 01:32 schreef Crashcat het volgende:
* Crashcat gaat lekker lang uitslapen...
Morgen geen college..
Vaarwel, held op witte sokken.
Mercy's toorn zal op u nederdalen en hel en verdoemenis zullen uw deel zijnquote:Op dinsdag 5 september 2006 23:45 schreef -XX- het volgende:
Is Honda zo'n b merk dan?
Word je maandag 12 jaar? Alvast gefeliciteerdquote:Op woensdag 6 september 2006 08:41 schreef -XX- het volgende:
Maandag school! (12)
quote:Op woensdag 6 september 2006 08:47 schreef hicham het volgende:
[..]
Word je maandag 12 jaar? Alvast gefeliciteerd
Koningquote:
Of de koning van het moeras: Shrekquote:Op woensdag 6 september 2006 08:52 schreef hicham het volgende:
[..]
KoningDe Fok!MC is een republiek, el presidente staat aan het hoofd
De koning van MSN zeker, je prins op het witte paard
Ja ja.........quote:Op woensdag 6 september 2006 08:57 schreef Rib-i het volgende:
[..]
Of de koning van het moeras: Shrek
Die ongesteld is aan El Presidente![]()
Dat telt niet, in het moeras is er sprake van alleenheerschappij. Je bent zowel de knapste, de lelijkste, de rijkste, de armste, de beste en het slechtste van het moeras. Je bent tenslotte de enige die er woontquote:Op woensdag 6 september 2006 08:57 schreef Rib-i het volgende:
[..]
Of de koning van het moeras: Shrek
Die ondergesteld is aan El Presidente![]()
quote:Op woensdag 6 september 2006 08:52 schreef hicham het volgende:
[..]
KoningDe Fok!MC is een republiek, el presidente staat aan het hoofd
De koning van MSN zeker, je prins op het witte paard
C'est moi, koning lambalquote:Op woensdag 6 september 2006 08:52 schreef hicham het volgende:
[..]
KoningDe Fok!MC is een republiek, el presidente staat aan het hoofd
De koning van MSN zeker, je prins op het witte paard
Hij zou wel ergens anders zijn gaan wonen maar zijn vervoer wilde niet startenquote:Op woensdag 6 september 2006 09:01 schreef hicham het volgende:
[..]
Dat telt niet, in het moeras is er sprake van alleenheerschappij. Je bent zowel de knapste, de lelijkste, de rijkste, de armste, de beste en het slechtste van het moeras. Je bent tenslotte de enige die er woont
quote:
Maak je geen zorgen, dat dons verandert vanzelf wel in een ruige baardquote:Op woensdag 6 september 2006 09:06 schreef -XX- het volgende:Er heeft een mug op me wang geprikt! , EN HOE!? HUGEEEEEEEe
Hoe durven die sloederbeesten mijn donszachte wangen leeg te zuigen
![]()
![]()
![]()
quote:Op woensdag 6 september 2006 09:14 schreef hicham het volgende:
[..]
[..]
Maak je geen zorgen, dat dons verandert vanzelf wel in een ruige baard![]()
quote:Op woensdag 6 september 2006 09:14 schreef hicham het volgende:
[..]
[..]
Maak je geen zorgen, dat dons verandert vanzelf wel in een ruige baard![]()
quote:
Ik werd bijna verleid tot herhaling van mezelf ..quote:
Ik dacht dat alleen Lims dat verschijnsel hadden ?quote:Op woensdag 6 september 2006 09:14 schreef hicham het volgende:
[..]
Maak je geen zorgen, dat dons verandert vanzelf wel in een ruige baard![]()
Ik heb een keer half in een koeienstal geslapen (quote:Op woensdag 6 september 2006 09:17 schreef -XX- het volgende:
[..]
Als ik er ooit maar 1 ontdek
Laat ik het gelijk weglaseren
Volgens mij kan ze beter voor andere muggen oppassen .. Als die haar steken heeft ze een bult die 9 maanden lang groeit ..quote:Op woensdag 6 september 2006 09:21 schreef hicham het volgende:
[..]
Ik heb een keer half in een koeienstal geslapen (![]()
), als de muggen die daar leven je leeg komen zuigen krijg je pas echt een gigantische bult
Mijn benen en armen waren de volgende dag 2x zo dik
![]()
Doe maar luxe!quote:Op woensdag 6 september 2006 09:21 schreef hicham het volgende:
[..]
Ik heb een keer half in een koeienstal geslapen (![]()
), als de muggen die daar leven je leeg komen zuigen krijg je pas echt een gigantische bult
Mijn armen en benen waren de volgende dag 2x zo dik
![]()
Ik vraag niets en zeg niets. Een moment van stilte is hier op z'n plaats....quote:Op woensdag 6 september 2006 09:21 schreef hicham het volgende:
[..]
Ik heb een keer half in een koeienstal geslapen (![]()
), als de muggen die daar leven je leeg komen zuigen krijg je pas echt een gigantische bult
Mijn armen en benen waren de volgende dag 2x zo dik
![]()
Ik had het ook niet meteen door, ik dacht eerst dat ie mijn gezag ondermijnde dus ik had mijn geweer vast doorgeladenquote:
Voorspelbaar, alleen had ik de opmerking van BazzieK's kant verwachtquote:Op woensdag 6 september 2006 09:20 schreef kratjuh het volgende:
[..]
Ik dacht dat alleen Lims dat verschijnsel hadden ?
quote:Op woensdag 6 september 2006 09:23 schreef Rib-i het volgende:
[..]
Ik vraag niets en zeg niets. Een moment van stilte is hier op z'n plaats....
NoOOoooOHHHHhhHhHHhH !!!11!!!quote:Op woensdag 6 september 2006 09:23 schreef hicham het volgende:
[..]
Voorspelbaar, alleen had ik de opmerking van BazzieK's kant verwacht
Al istie het niet gewend om zo vroeg te posten dus hij's een beetje traag vandaag
quote:Op woensdag 6 september 2006 09:23 schreef hicham het volgende:
[..]
Voorspelbaar, alleen had ik de opmerking van BazzieK's kant verwacht
Al istie het niet gewend om zo vroeg te posten dus hij's een beetje traag momenteel
Buk nou maar, dan is het signaal een stuk duidelijkerquote:Op woensdag 6 september 2006 09:25 schreef kratjuh het volgende:
[..]
Ik poogde alleen maar aan te tonen dat de Lims de èchte kerels zijn ..
Ik probeerde jouw leefomgeving te evenarenquote:Op woensdag 6 september 2006 09:23 schreef Rib-i het volgende:
[..]
Ik vraag niets en zeg niets. Een moment van stilte is hier op z'n plaats....
Had ik dan iets over mijn ruige donsbaardje gezegdquote:Op woensdag 6 september 2006 09:26 schreef BazzieK het volgende:
[..]
Jouw donsbaardje komt daar nog niet voor in aanmerking
quote:Op woensdag 6 september 2006 09:30 schreef hicham het volgende:
[..]
Had ik dan iets over mijn ruige donsbaardje gezegd![]()
Zie je verkeert, das een fotosoep dingesquote:Op woensdag 6 september 2006 09:21 schreef -XX- het volgende:
http://www.youtube.com/watch?v=k42iOm97SWk WTF!
Heeft hij nou een baby vast onder water!![]()
quote:
Let op, die gooit straks C:\WINDOWS weg of C:'\DOCUMENTS AND SETTINGS omdat zij vind dat het er nutteloos uitziet ..quote:Op woensdag 6 september 2006 10:48 schreef -XX- het volgende:
Spelletje downloaden, waarvan hij achteraf veel te groot was om te installeren, en ik andere bestanden verwijderd heb, waarvan ik niet wist waarvoor die nodig wasHet zag er in iedergeval nutteloos uit!
![]()
Dus als ik een tijd niet gepost heb hier, dan kan het zijn dat me pc aan pent is![]()
Zo ook zie ik verdwijnen NTLDR, NTdetect en boot.ini.quote:Op woensdag 6 september 2006 10:51 schreef kratjuh het volgende:
[..]
Let op, die gooit straks C:\WINDOWS weg of C:'\DOCUMENTS AND SETTINGS omdat zij vind dat het er nutteloos uitziet ..
Is het ook ..
Ohja, grotere harde schijfjes kosten ook weinig meer tegenwoordig ..
Ik ben weer student, kheb anders maar weinig tijd ..quote:Op woensdag 6 september 2006 10:59 schreef Makster het volgende:
![]()
Echt relaxed vrij zijn
Ik verlang weer naar mijn studententijd![]()
Je pakt het ook verkeerd aan chefquote:Op woensdag 6 september 2006 11:16 schreef kratjuh het volgende:
[..]
Ik ben weer student, kheb anders maar weinig tijd ..
Bak ze ..quote:Op woensdag 6 september 2006 11:25 schreef Makster het volgende:
[..]
Je pakt het ook verkeerd anders aan chef
Zo nu ff mijn handdoek pakken en naar het strand![]()
![]()
is het zo warm dan?quote:Op woensdag 6 september 2006 11:25 schreef Makster het volgende:
[..]
Je pakt het ook verkeerd aan chef
Zo nu ff mijn handdoek pakken en naar het strand![]()
![]()
quote:Op woensdag 6 september 2006 14:05 schreef BazzieK het volgende:
Middag
Net weer lekker gereden met Rib-I, een paar motorzaken aangedaan en een kenkerheftige tjopper uitgezocht voor als ik zwaar mag![]()
Daarna gelunched bij Rib-I en zijn dochtertje ontmoet die nu al meer manieren heeft dan ik ooit zal hebben![]()
je was toch ontslagenquote:Vervolgens op de snelweg er achter gekomen dat je na 230 kilometer rijden op 1 tank toch wel even de switch op reserve moet zetten
This is just inNews Flash
![]()
Word net gebeld, hoef vanavond niet te werken![]()
quote:Op woensdag 6 september 2006 14:05 schreef BazzieK het volgende:
en een kenkerheftige tjopper uitgezocht voor als ik zwaar mag![]()
Bazziek op een chopper!!!!!!!!!!!!!quote:
quote:Op woensdag 6 september 2006 15:04 schreef -XX- het volgende:
[..]
Bazziek op een chopper!!!!!!!!!!!!!
[afbeelding]
Voel je je wel goed?
Je ziet wel wat witjes![]()
Op die chopper of je hoofd wit vervenquote:
Me hoofd witverven was bloedserieuze noodzaak in deze pit des doods ook wel Fok!MC genoemdquote:Op woensdag 6 september 2006 15:14 schreef -XX- het volgende:
[..]
Op die chopper of je hoofd wit verven?
Met choppers is niets mis mee hoor!!
Dat witte koppie ook niet hoor, daar niet van!![]()
Kan ook welquote:Op woensdag 6 september 2006 15:13 schreef bvvt het volgende:
WTF?
Suzuki LS650 Savage is toch als <25 KW te rijden??
quote:Op woensdag 6 september 2006 15:15 schreef BazzieK het volgende:
[..]
Me hoofd witverven was bloedserieuze noodzaak in deze pit des doods ook wel Fok!MC genoemd
En die chopper was een geintjeZat er echt als een opgevouwen aap op
Komt nog wel, als je baard begint te groeienquote:Op woensdag 6 september 2006 15:15 schreef BazzieK het volgende:
[..]
Kan ook welNet alsof ik ooit het pad der kratjuh zou bewandelen
![]()
![]()
quote:Op woensdag 6 september 2006 15:17 schreef -XX- het volgende:
[..]
Komt nog wel, als je baard begint te groeien![]()
quote:Op woensdag 6 september 2006 15:19 schreef BazzieK het volgende:
[..]
Baardgroei betekent niet een transformatie tot choppernicht
![]()
Het een sluit het ander niet uit ..quote:Op woensdag 6 september 2006 15:19 schreef BazzieK het volgende:
[..]
Baardgroei betekent niet een transformatie tot choppernicht
![]()
Aldus het levende bewijsquote:Op woensdag 6 september 2006 15:21 schreef kratjuh het volgende:
[..]
Het een sluit het ander niet uit ..
quote:Op woensdag 6 september 2006 15:40 schreef koffiekoekje het volgende:
* Poser alert!!!
[afbeelding]
Griekse posers ownen grote tijd[afbeelding]
Hoi allen![]()
*Is weer terug in NL.
Welkom terug, hoe was de vakantie?quote:Op woensdag 6 september 2006 15:40 schreef koffiekoekje het volgende:
* Poser alert!!!
[afbeelding]
Griekse posers ownen grote tijd[afbeelding]
Hoi allen![]()
*Is weer terug in NL.
Goeie shitquote:Op woensdag 6 september 2006 15:55 schreef BazzieK het volgende:
[..]
Welkom terug, hoe was de vakantie?![]()
quote:Op woensdag 6 september 2006 16:10 schreef koffiekoekje het volgende:
[..]
Goeie shit
Goed weer, veel goed eten, mooie natuurrelaxend strand gebeuren, hordes dronken Engelsen en gestoord volk op scootertjes, rare brommertjes, quads, motoren, in auto's, taxi's, touringcars ed.
En we mogen trots zijn op het Nederlandse asvalt![]()
Klinkt goedquote:Op woensdag 6 september 2006 16:10 schreef koffiekoekje het volgende:
[..]
Goeie shit
Goed weer, veel goed eten, mooie natuurrelaxend strand gebeuren, hordes dronken Engelsen en gestoord volk op scootertjes, rare brommertjes, quads, motoren, in auto's, taxi's, touringcars ed.
En we mogen trots zijn op het Nederlandse asvalt![]()
Hier op de WC een hele rolquote:Op woensdag 6 september 2006 16:13 schreef BazzieK het volgende:
[..]
Klinkt goed![]()
Ohja nieuwsfeit: Moi heeft een papiertje
![]()
![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op woensdag 6 september 2006 16:18 schreef koffiekoekje het volgende:
[..]
Hier op de WC een hele rol
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
jah ik zweet me kapot na het grasmaaien...quote:
Nah, zit er niet inquote:Op woensdag 6 september 2006 14:45 schreef BazzieK het volgende:
[..]
Danke![]()
Ga je vanavond nog rijden?![]()
![]()
![]()
Oiquote:Op woensdag 6 september 2006 15:40 schreef koffiekoekje het volgende:
* Poser alert!!!
[afbeelding]
Griekse posers ownen grote tijd[afbeelding]
Hoi allen![]()
*Is weer terug in NL.
Nothing changed, het gaat nog steeds nergens overquote:Op woensdag 6 september 2006 16:57 schreef dribbel79 het volgende:
Zo, de CBR slet (nieuwe koosnaam van iemand die d'r scooter "Henk" noemt) is ook weer proper...wat een takkewerk zeg, velgen schoonmaken als je er sinds juni niks meer aan gedaan hebt (jaja, leg mijn kop maar op 't hakblok)
Protect and Shine is een aanrader trouwens!!
Dikke kus...lang niet gezien trouwens, hoe is het gesteld met de gemiddelde kwaliteit van de posts? Nog steeds goed voor mekaar?
Ook goed, net even op mijn girorekening gekeken en die vind het helemaal niet erg dat ik even niet tankquote:
Mijn velgen waren vorige winter geen 1 x schoongemaakt. Zat een laag tectyl op en daar is alles op aangekoekt...quote:Op woensdag 6 september 2006 16:57 schreef dribbel79 het volgende:
Zo, de CBR slet (nieuwe koosnaam van iemand die d'r scooter "Henk" noemt) is ook weer proper...wat een takkewerk zeg, velgen schoonmaken als je er sinds juni niks meer aan gedaan hebt (jaja, leg mijn kop maar op 't hakblok)
Protect and Shine is een aanrader trouwens!!
Dikke kus...lang niet gezien trouwens, hoe is het gesteld met de gemiddelde kwaliteit van de posts? Nog steeds goed voor mekaar?
Doen Indo's tegenwoordig ook aan uithuwelijken?quote:Op woensdag 6 september 2006 14:05 schreef BazzieK het volgende:
Daarna gelunched bij Rib-I en zijn dochtertje ontmoet die nu al meer manieren heeft dan ik ooit zal hebben![]()
Pwnagequote:
Hou je maar gewoon bij geitenquote:Op woensdag 6 september 2006 17:21 schreef hicham het volgende:
[..]
Doen Indo's tegenwoordig ook aan uithuwelijken?
quote:Op woensdag 6 september 2006 17:25 schreef hicham het volgende:
[..]
Zindelijk maken ging nog wel, maar afwassen lukt niet. Ze laten alles uit hun poten vallen
Was best te doen, heb de middag in Rockanje gezeten en het was best lekkerquote:
Meeten kan ook buitenshuisquote:Op woensdag 6 september 2006 17:26 schreef BazzieK het volgende:
[..]
![]()
Als trouwens alleen zindelijke personen bij jou naar binnen mogen kan ik de komende tijd niet meeten![]()
![]()
![]()
In vetten met een kwast en een potjequote:Op woensdag 6 september 2006 17:42 schreef hicham het volgende:
[..]
Meeten kan ook buitenshuis
Wou net mijn ketting invetten toen ik terug kwam van school, lag het potje vet en kwastje niet op de gebruikelijke plekConclusie na even nagedacht te hebben; heb de vorige keer na het invetten de spulletjes vergeten naar binnen te halen
Werkt veel beter en prettiger dan kettingspray vind ik, of heb je het nu over scott-oilers e.d.?quote:Op woensdag 6 september 2006 17:48 schreef Makster het volgende:
[..]
In vetten met een kwast en een potjeUit welk jaar kom jij joh? Je bent toch niet uit de tijd van bvvt en RB enzo
![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |