abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 5 september 2006 @ 21:15:55 #1
145915 Rib-i
a.k.a. Shrek
pi_41528243



Welkom bij de

Dit is een gezellig clubje Fok!ers die allemaal 1 ding gemeen hebben: motorrijden is onze hobby!

We hebben al verschillende meets gehouden waarbij de eerste meet in november 2003 was, met als route de Havenroute op de Maasvlakte nabij Rotterdam. Intussen zijn er al meer dan 50 meets geweest. Met mooi weer wordt er zeer regelmatig gereden, vaak op zondag.

Heb je zin om eens mee te rijden, dan zien we je graag! Ook voor een gezellig praatje over motoren kun je hier terecht


  • BMW R1100S '01 - (RichardGie)
  • Cagiva Raptor 650 '01 - (Makster)
  • Honda CBR600F '92 - (Raptor2096)
  • Honda CBR600F '94 - (Dribbel79)
  • Honda CBR600F '96 - (Rausdouwer)
  • Honda CBR900RR '98 - (Mercy_symbol)
  • Honda VFR400R NC30 '91 - (Vodkat)
  • Kawasaki ER-6N '06 - (Koffiekoekje)
  • Kawasaki VN1500B '94 - (Cadfael)
  • Kawasaki ZR-7 '01 - (Ikookhier)
  • Kawasaki ZX9R '00 - (Kratjuh)
  • Kawasaki ZXR400 '92 - (BazzieK)
  • Suzuki DRZ - (Youp)
  • Suzuki GS500E '91 - (Fulcrum_X)
  • Suzuki GS500E '94 - (Roderick2085)
  • Suzuki GSF600N '96 - (Hicham)
  • Suzuki GSX-R 600 '98 - (Gawaine)
  • Suzuki GSX-R 750 '85 - (Dunc)
  • Suzuki TL1000R '98 - (Worldbeater)
  • Suzuki SV650S '00 - (BWT)
  • Suzuki SV1000S '05 - (RB)
  • Yamaha Fazer '01 - (FemaleRebbel)
  • Yamaha YZF600R Thundercat '98 - (McNasty)
  • Yamaha Dragstar XVS 1100C '08 - (Rib-i)


  • Kawasaki ZXR400 '96 - (Hollander172)
  • Nog geen motor - Ondeugend
  • Nog geen motor - R2-D2
  • Suzuki GSX600F '04 - (PeerkeMikuni)
  • Suzuki RF900R RS2 '96 - (TR_Roadkill)
  • Under construction - (One_Punch_Mickey)


    Lessers:
  • Aprilia RS125 - (Dark0z)
  • Nog geen motor - (Faithy) * Datum geheim
  • Nog geen motor - (Macchia_Nera) * 7 september 2006
  • Suzuki-fan - (TimoBasso)
  • Suzuki-fan - (Emme-r-tje)


    Junior:
  • Minibike - (Worldbeater Jr.)


    VGV (Vaak Gestelde Vragen):

    Ik wil best eens een keer meerijden met jullie, hoe geef ik me op?
    Gewoon melden in het topic. Iedereen is in principe welkom, maar we willen wel van tevoren wel graag weten wie er allemaal komen.

    Ik wil best mee, maar ik rijd nog niet zo lang. Is het tempo niet te hoog?
    Er wordt afhankelijk van het seizoen en de weersomstandigheden vrij vlot gereden, maar zéker niet achterlijk hard. Als je het te snel vindt gaan meld je dit even aan degene die voorop rijdt. En anders wachten we wel op je. Ga zeker niet proberen de rest bij te houden, dit kan leiden tot ongelukken.

    Klinkt goed, maar waar wordt er meestal afgesproken?
    Door het hele land, de ene keer wordt er in Zeeland gereden en dan weer in Friesland.

    Hoe ver van te voren hoor je of er wordt gemeet?
    Dit varieert. Soms al 2 á 3 weken van te voren, maar het gebeurt ook regelmatig dat we een dag van tevoren afspreken of soms zelfs dezelfde dag nog.

    Ik hou niet van mensen met teveel testosteron, moet ik nu thuis blijven?
    Nou, de meeste leden houden er wel van om een beetje mooi op de foto te komen, maar er worden zeker geen wedstrijdjes gehouden en aan opnaaierij doen we ook niet. Ons motto is: Op de openbare weg valt niets te winnen, alleen te verliezen.

    Wie maakt er eventueel foto's?
    Hier is geen vaste persoon voor aangewezen, eigenlijk iedereen die een digitale camera bij zich heeft maakt foto's.

    Wordt er zomaar wat gereden of wordt er een route gereden?
    Meestal wordt er van tevoren een route gemaakt en voorgereden door een Fok!MC'er. Het kan ook zijn dat iemand al bekend is in de buurt en dan rijdt diegene gewoon voorop.

    Waar komen jullie vandaan?
    Dat staat meestal in het profiel van de Fok!MC'er. Zo niet, dan wil deze persoon dit graag anoniem houden.

    Wie maakt de topics?
    De laatste FokMC'er (zie lijstje met motoren hierboven) is degene die ook het nieuwe topic start. Als dit te lang duurt, kan een andere FokMC'er dit doen. Dit is in de vorm van "Fok Motorclub [SC deel xxx] + topictitel naar keuze" De OP kan je hier vinden

    Mag ik ook in het lijstje met motoren van Fok!'ers?
    Ja dat mag. Het enige wat je hiervoor hoeft te doen is een foto aanleveren en het merk, model + bouwjaar van je motor.

    Waarom sta ik in een bepaalde categorie?
    Dit wordt democratisch bepaald door een meerderheid van stemmen. De stemcommissie is '1' groot, de kiesgerechtigde is de Topicstarter. Bij het signaleren van onregelmatigheden dient de zeurkous melder een klacht in bij de klachtencommissie van FOK MC

    Klachtencommissie
    Mocht je ergens niet tevreden over zijn dan meld je dat hier. Mocht je nog meer te zeuren melden hebben dan doe je dat hier. Is het nog niet naar wens opgelost meld dan je opmerking hier.

    Enkele nuttige links
    Motor kopen?
    Marktplaats, Speurders, Duitse motoren + BPM-Calculator
    Onderdelen, kleding & aftermarket parts
    Bikebandit, Motozoom, Louis, Superpole, Japarts
    Motorreparatie
    Motorcycle repair

    Disclaimer:
    Niet gesponsorde links. Gebruik maken van de aangeboden diensten is op eigen risico











  •   dinsdag 5 september 2006 @ 21:17:11 #2
    145915 Rib-i
    a.k.a. Shrek
      dinsdag 5 september 2006 @ 21:19:15 #3
    145915 Rib-i
    a.k.a. Shrek
      dinsdag 5 september 2006 @ 21:19:50 #4
    145915 Rib-i
    a.k.a. Shrek
      dinsdag 5 september 2006 @ 21:22:45 #5
    66676 Mercy_symbol
    Bwoaperszkilometerduivel
    pi_41528543



    Deze Blade is echt te gek
    ride like a devil...... feel like a god !
    Let's race
    Buienradar
    pi_41528554
    Whatever

    Wat een lillûkke fietsen ..
    pi_41528560
    Nice gekozen onderwerp!
    Ik vind alleen die extreem gebogen kontjes niet zo!









    Deze zijn grandioos tof

    Sowieso schrijf je zo.
    pi_41528608
    quote:
    Op dinsdag 5 september 2006 21:23 schreef -XX- het volgende:
    Nice gekozen onderwerp!
    Ik vind alleen die extreem gebogen kontjes niet zo!
    [afbeelding]
    [afbeelding]
    [afbeelding]
    [afbeelding]
    [afbeelding]
    [afbeelding]
    [afbeelding]
    [afbeelding]

    Deze zijn grandioos tof
    [afbeelding]
    [afbeelding]
    Hoe kom jij opeens aan al die pics ...
    pi_41528667


    tvp
    なんだっけ
    pi_41528701
    quote:
    Op dinsdag 5 september 2006 21:25 schreef Crashcat het volgende:
    [afbeelding]

    tvp
    Blauw
      dinsdag 5 september 2006 @ 21:27:39 #11
    145915 Rib-i
    a.k.a. Shrek
    pi_41528744
    Een mooie fighter is niet liluk

    Ik weet niet of ik er 1 zou bouwen op basis van een supersport, een V-Twin daarentegen
    pi_41528774

    deze Buell dan










    Sowieso schrijf je zo.
      dinsdag 5 september 2006 @ 21:32:05 #13
    145915 Rib-i
    a.k.a. Shrek
    pi_41528893
    Die Buell is

    Je hebt een verbazingwekkende goeie smaak vwb motoren
    pi_41528974
    quote:
    Op dinsdag 5 september 2006 21:13 schreef Rib-i het volgende:

    [..]

    Het erge was nog dat de mevrouw die ik had geholpen nog een keer langskwam en vrolijk toeterde
    Voortaan geen tussentijdse stops meer maken
      dinsdag 5 september 2006 @ 21:35:53 #15
    145915 Rib-i
    a.k.a. Shrek
    pi_41529042
    quote:
    Op dinsdag 5 september 2006 21:34 schreef BazzieK het volgende:

    [..]

    Voortaan geen tussentijdse stops meer maken
    Stop van minimaal 30 minuten
    pi_41529085


    bling bling!







    ughe ugh..






    Prrrrrr sommige zijn echt TE VEEL van het goede whaha

    i spelletje
    Sowieso schrijf je zo.
    pi_41529121
    quote:
    Op dinsdag 5 september 2006 21:12 schreef -XX- het volgende:
    Ik zag zon voorstukje van blik op de weg Hoe dat programma ook heet
    HAHA! Het had er een van hier kunnen wezen

    Zo'n kereltje op een motor , zon off road!, politie er achter aan Gewoon overal doorheen krossen!
    Maar politie was hem te slim af dieuwde hem er af!
    quote:
    Op dinsdag 5 september 2006 21:13 schreef Rib-i het volgende:

    [..]

    Het erge was nog dat de mevrouw die ik had geholpen nog een keer langskwam en vrolijk toeterde
    gaat lekker he, dat ding van jou
    quote:
    Op dinsdag 5 september 2006 21:23 schreef -XX- het volgende:
    Nice gekozen onderwerp!
    Ik vind alleen die extreem gebogen kontjes niet zo!
    afbeelding
    over een high-mount gesproken
    quote:
    Op dinsdag 5 september 2006 21:25 schreef Crashcat het volgende:
    [afbeelding]

    tvp
    jij mag tvp'tjes plaatsen
      dinsdag 5 september 2006 @ 21:38:11 #18
    145915 Rib-i
    a.k.a. Shrek
    pi_41529140
    quote:
    Op dinsdag 5 september 2006 21:22 schreef Mercy_symbol het volgende:
    [afbeelding]


    Deze Blade is echt te gek
    Specs van deze fighter:
    Motor: CBR 900 RR Bj. 93 (Jektkit/K&N-Luftfilter)
    Rahmen: CBR 900 RR Bj. 93
    Schwinge: MV Agusta F4 (Muttern NIRO)
    Felgenmutter: NIRO-Eigenbau
    Gabelbrücken: Eigenbau
    Kotflügel vorne: Streetware
    Riser: Streetware
    Gabel: USD ZXR 400
    Maske: Extec II (Street-Machines)
    Felgen: vorne Serie 3,5x16 hinten MV Agusta F4 6x17

    Ik kan geen duits maar jij hebt een vertaalfabriekje naast je zitten
      dinsdag 5 september 2006 @ 21:38:40 #19
    17709 hollander172
    Sea por favor apacible con mí.
    pi_41529163
    Capa del satén blanco, Cuerpo del acero, Corazón del oro.
    pi_41529247
    quote:
    Op dinsdag 5 september 2006 21:25 schreef Crashcat het volgende:
    [afbeelding]

    tvp
    pi_41529272
    Ow... zag niet dat het een topic over streetfighters ging.



    nieuwe tvp
    なんだっけ
    pi_41529280
    quote:
    Op dinsdag 5 september 2006 21:35 schreef Rib-i het volgende:

    [..]

    Stop van minimaal 30 minuten
    Handig
      dinsdag 5 september 2006 @ 21:43:24 #23
    145915 Rib-i
    a.k.a. Shrek
    pi_41529358
    quote:
    Op dinsdag 5 september 2006 21:37 schreef Roderick2085 het volgende:

    [..]

    gaat lekker he, dat ding van jou
    Breek me de bek niet open
    pi_41529616
    quote:
    Op dinsdag 5 september 2006 21:43 schreef Rib-i het volgende:

    [..]

    Breek me de bek niet open
    Klik

    pi_41529705
    quote:
    Op dinsdag 5 september 2006 21:26 schreef kratjuh het volgende:

    [..]

    Blauw
    quote:
    Op dinsdag 5 september 2006 21:40 schreef BazzieK het volgende:

    [..]

    Eindelijk zijn we het eens !


    Al zou men kunnen mierenneuqen dat ik het over de kleur had ...
      dinsdag 5 september 2006 @ 21:51:47 #26
    124095 Worldbeater
    The naked biker!!
    pi_41529740
    quote:
    Op dinsdag 5 september 2006 21:23 schreef -XX- het volgende:
    Nice gekozen onderwerp!
    Ik vind alleen die extreem gebogen kontjes niet zo!
    *leermoment*

    Dat heet Duitse kont.
    quote:
    Op dinsdag 5 september 2006 21:25 schreef Crashcat het volgende:


    tvp
    Geinige foto. De betreffende mevrouw heeft wel rare verhoudingen.
    En gewoon een hele lelijke rug.
    SPOILER
    Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
      dinsdag 5 september 2006 @ 21:52:25 #27
    145915 Rib-i
    a.k.a. Shrek
    pi_41529766
    quote:
    Op dinsdag 5 september 2006 21:48 schreef BazzieK het volgende:

    [..]

    Klik

    Ik ga morgenvroeg naar pols motoren in waalwijk, kijken wat ze hebben staan
    pi_41529804
    quote:
    Op dinsdag 5 september 2006 21:51 schreef Worldbeater het volgende:

    [..]

    Geinige foto. De betreffende mevrouw heeft wel rare verhoudingen.
    Kratjuh vind geloof ik alles leuk.
    Ik ben juist zeer kritisch ...

    Een ronde lijn is ook een lijn, waarom geen vrouw die voorop dezelfde rondingen heeft als achterop ..

    En nee dan bedoel ik geen blote-billen-gezicht ..
    pi_41529933
    quote:
    Op dinsdag 5 september 2006 21:52 schreef Rib-i het volgende:

    [..]

    Ik ga morgenvroeg naar pols motoren in waalwijk, kijken wat ze hebben staan
    Hoe vroeg en zin in gezelschap
    pi_41530026
    quote:
    Op dinsdag 5 september 2006 21:55 schreef BazzieK het volgende:

    [..]

    Hoe vroeg en zin in gezelschap
    Zoek een baan ofzo, aso ..

    Ik wil ook elke dag rijden ..
      dinsdag 5 september 2006 @ 21:58:01 #31
    145915 Rib-i
    a.k.a. Shrek
    pi_41530035
    quote:
    Op dinsdag 5 september 2006 21:51 schreef Worldbeater het volgende:

    [..]

    Geinige foto. De betreffende mevrouw heeft wel rare verhoudingen.
    En gewoon een hele lelijke rug.
    SPOILER
    Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
    Ze heeft geen een smalle kont
    SPOILER
    Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
      dinsdag 5 september 2006 @ 21:58:21 #32
    124095 Worldbeater
    The naked biker!!
    pi_41530053
    quote:
    Op dinsdag 5 september 2006 21:53 schreef kratjuh het volgende:
    Ik ben juist zeer kritisch ...

    Een ronde lijn is ook een lijn, waarom geen vrouw die voorop dezelfde rondingen heeft als achterop ..

    En nee dan bedoel ik geen blote-billen-gezicht ..
    Nou ja, ze doet mij qua bouw aan een ex collegaatje denken.
    Leuke meid, maar als je er mee in bed ligt voelt het aan als een man.
    Was echt een deceptie.....
    pi_41530082
    quote:
    Op dinsdag 5 september 2006 21:57 schreef kratjuh het volgende:

    [..]

    Zoek een baan ofzo, aso ..

    Ik wil ook elke dag rijden ..
    Moet idd wel gaan opletten met brandstofverbruik nu
    pi_41530128
    quote:
    Op dinsdag 5 september 2006 21:58 schreef Worldbeater het volgende:

    [..]

    Nou ja, ze doet mij qua bouw aan een ex collegaatje denken.
    Leuke meid, maar als je er mee in bed ligt voelt het aan als een man.
    Was echt een deceptie.....
    Vind het eerder een deceptie dat jij weet hoe een man in bed aanvoelt
    pi_41530157
    quote:
    Op dinsdag 5 september 2006 21:58 schreef Worldbeater het volgende:

    [..]

    Nou ja, ze doet mij qua bouw aan een ex collegaatje denken.
    Leuke meid, maar als je er mee in bed ligt voelt het aan als een man.
    Was echt een deceptie.....
    Ga dan ook niet met (ex-)collega's liggen rommelen ..


    Pics?
      dinsdag 5 september 2006 @ 22:01:18 #36
    124095 Worldbeater
    The naked biker!!
    pi_41530163
    quote:
    De Aprilia SXV 5.5 [..]



    koud moet de fiets ongeveer 3-4.000 toeren stationair draaien, eenmaal op temperatuur staat de fiets afgesteld op 1.900 rpm.
    pi_41530205
    quote:
    Op dinsdag 5 september 2006 22:01 schreef Worldbeater het volgende:

    [..]

    Flink toeren draaien
      dinsdag 5 september 2006 @ 22:03:19 #38
    145915 Rib-i
    a.k.a. Shrek
    pi_41530255
    quote:
    Op dinsdag 5 september 2006 21:55 schreef BazzieK het volgende:

    [..]

    Hoe vroeg en zin in gezelschap
    Rond 10:00 bij Pols?
    quote:
    Op dinsdag 5 september 2006 21:57 schreef kratjuh het volgende:

    [..]

    Zoek een baan ofzo, aso ..

    Ik wil ook elke dag rijden ..
    Ik wil een baan
    quote:
    Op dinsdag 5 september 2006 21:58 schreef Worldbeater het volgende:

    [..]

    Nou ja, ze doet mij qua bouw aan een ex collegaatje denken.
    Leuke meid, maar als je er mee in bed ligt voelt het aan als een man.
    Was echt een deceptie.....
    Ik heb nog nooit het bed gedeeld met een mager iemand, dus ik zou het niet weten
    pi_41530463
    quote:
    Op dinsdag 5 september 2006 22:03 schreef Rib-i het volgende:

    [..]

    Rond 10:00 bij Pols?
    Uhm net even gekeken hoe ik moet rijden, afspreken bij het PV is zeker geen optie?
      dinsdag 5 september 2006 @ 22:08:39 #40
    66676 Mercy_symbol
    Bwoaperszkilometerduivel
    pi_41530475
    quote:
    Op dinsdag 5 september 2006 21:41 schreef Crashcat het volgende:
    Ow... zag niet dat het een topic over streetfighters ging.

    [afbeelding]

    nieuwe tvp
    dat lijkt me een lekker rijdende motor
    ride like a devil...... feel like a god !
    Let's race
    Buienradar
      dinsdag 5 september 2006 @ 22:08:57 #41
    124095 Worldbeater
    The naked biker!!
    pi_41530494
    quote:
    Op dinsdag 5 september 2006 22:00 schreef BazzieK het volgende:
    Vind het eerder een deceptie dat jij weet hoe een man in bed aanvoelt
    Ik wist het..
    Maar als je een vrouw aanraakt, en het voelt zachtjes gezegt niet bijzonder, dan moet het wel als een man aanvoelen.
    SPOILER
    Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
    quote:
    Op dinsdag 5 september 2006 22:01 schreef kratjuh het volgende:
    Ga dan ook niet met (ex-)collega's liggen rommelen ..

    Pics?
    Nou ja, ze was ook echt ex... nam afscheid op de zaak.
    Viel wel op , iedereen een afstandelijk handje, en ik kreeg een paar dikke kussen.
    Had ik niet verwacht.......

    ... en de week er op ineens een mail op de zaak of ik een keertje wilde stappen.
    Ze had mij nog nooit gemaild.
    SPOILER
    Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
    pi_41530516
    Ik ga ff tv kieken op de beamer vanuit bed .. Daarna pitten ..

    Truste
    pi_41530617
    quote:
    Op dinsdag 5 september 2006 22:08 schreef Worldbeater het volgende:

    [..]

    Ik wist het..
    Maar als je een vrouw aanraakt, en het voelt zachtjes gezegt niet bijzonder, dan moet het wel als een man aanvoelen.
    SPOILER
    Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
    Zeer matige redding
      dinsdag 5 september 2006 @ 22:13:10 #44
    145915 Rib-i
    a.k.a. Shrek
    pi_41530660
    quote:
    Op dinsdag 5 september 2006 22:08 schreef BazzieK het volgende:

    [..]

    Uhm net even gekeken hoe ik moet rijden, afspreken bij het PV is zeker geen optie?
    Dan wordt het ietsje later, uhmm... 10:00 -10:15 PV?
    quote:
    Op dinsdag 5 september 2006 22:08 schreef Worldbeater het volgende:

    [..]

    Ik wist het..
    Maar als je een vrouw aanraakt, en het voelt zachtjes gezegt niet bijzonder, dan moet het wel als een man aanvoelen.
    SPOILER
    Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
    [..]

    Nou ja, ze was ook echt ex... nam afscheid op de zaak.
    Viel wel op , iedereen een afstandelijk handje, en ik kreeg een paar dikke kussen.
    Had ik niet verwacht.......

    ... en de week er op ineens een mail op de zaak of ik een keertje wilde stappen.
    Ze had mij nog nooit gemaild.
    SPOILER
    Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


    Je zou een boek moeten schrijven over je avonturen
    pi_41530728
    quote:
    Op dinsdag 5 september 2006 22:13 schreef Rib-i het volgende:

    [..]

    Dan wordt het ietsje later, uhmm... 10:00 -10:15 PV?
    Ietsja later, damn, sta normaal graag zo vroeg mogelijk op Maarre ben wel om 10:15 bij het PV ok?
      dinsdag 5 september 2006 @ 22:15:43 #46
    145915 Rib-i
    a.k.a. Shrek
    pi_41530759
    quote:
    Op dinsdag 5 september 2006 22:09 schreef kratjuh het volgende:
    Ik ga ff tv kieken op de beamer vanuit bed .. Daarna pitten ..

    Truste
    Truste
    pi_41530782
    quote:
    Op dinsdag 5 september 2006 22:09 schreef kratjuh het volgende:
    Ik ga ff tv kieken op de beamer vanuit bed .. Daarna pitten ..

    Truste
      dinsdag 5 september 2006 @ 22:17:39 #48
    145915 Rib-i
    a.k.a. Shrek
    pi_41530812
    quote:
    Op dinsdag 5 september 2006 22:14 schreef BazzieK het volgende:

    [..]

    Ietsja later, damn, sta normaal graag zo vroeg mogelijk op Maarre ben wel om 10:15 bij het PV ok?
    Is goed
    Ik heb net op de website gekeken Zijn best duur
    pi_41530863
    quote:
    Op dinsdag 5 september 2006 22:17 schreef Rib-i het volgende:

    [..]

    Is goed
    Ik heb net op de website gekeken Zijn best duur
    Alles is duur tegenwoordig
      dinsdag 5 september 2006 @ 22:19:33 #50
    124095 Worldbeater
    The naked biker!!
    pi_41530888
    quote:
    Op dinsdag 5 september 2006 22:12 schreef BazzieK het volgende:
    Zeer matige redding
    Nou ja, sommige antwoorden komen pas in kracht aan als de ontvanger wat meer ervaring krijgt.
    quote:
    Op dinsdag 5 september 2006 22:13 schreef Rib-i het volgende:


    Je zou een boek moeten schrijven over je avonturen
    Ik hou het tegenwoordig uiterst kort en bondig na ervaringen in het Fok! MC topic 2 tot en met 400.
    SPOILER
    Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
    pi_41530931
    quote:
    Op dinsdag 5 september 2006 22:19 schreef Worldbeater het volgende:

    [..]

    Nou ja, sommige antwoorden komen pas in kracht aan als de ontvanger wat meer ervaring krijgt.
    En het niveau blijft zakken
      dinsdag 5 september 2006 @ 22:23:54 #52
    145915 Rib-i
    a.k.a. Shrek
    pi_41531060
    quote:
    Op dinsdag 5 september 2006 22:19 schreef Worldbeater het volgende:

    [..]

    Ik hou het tegenwoordig uiterst kort en bondig na ervaringen in het Fok! MC topic 2 tot en met 400.
    SPOILER
    Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
    Ik zal eens de oude verhalen gaan lezen... als ik tijd heb
      dinsdag 5 september 2006 @ 22:26:55 #53
    124095 Worldbeater
    The naked biker!!
    pi_41531189
    quote:
    Op dinsdag 5 september 2006 22:20 schreef BazzieK het volgende:
    En het niveau blijft zakken
    Vreemd genoeg wordt ook dat niveau met het klimmen der jaren anders gezien.
    Keeee, back on topic.
    quote:
    HOW BETTER YOU FLOW, HOW FASTER YOU GO (Deel 2)
    In het eerste deel van dit artikel gingen we nogal ver in op de theorie van het tunen. In dit artikel laten we de computer, pen en papier links liggen en gaan we weer eens sleutelen. De geflowde cilinderkoppen gaan we, samen met een nokkenas kit, op het blok monteren.

    We beginnen maar met het onderblok. Een veel gemaakte fout bij het kiezen van de nokkenas voor een straatfiets is dat men denkt "hoe heter, hoe beter". Dit gaat misschien wel op voor je relatie maar niet voor je nokkenas.
    Daar zijn we weer.
    quote:
    Op dinsdag 5 september 2006 22:23 schreef Rib-i het volgende:
    Ik zal eens de oude verhalen gaan lezen... als ik tijd heb
    Tijd heeft voor jou sinds kort een nieuwe dimensie.
      dinsdag 5 september 2006 @ 22:29:21 #54
    124095 Worldbeater
    The naked biker!!
    pi_41531314
    V-twin info voor -XX-
    quote:
    HOW BETTER YOU FLOW, HOW FASTER YOU GO (deel 1)

    In Bigtwin No 78 hadden we al beloofd om terug te komen op het flowen van cilinderkoppen. Hierbij dan het beloofde artikel.

    Sommige Harley-rijders monteren lukraak wat onderdelen op hun motor en en denken dan snel te zijn. Soms wordt er een buurman bijgeroepen die ervaring heeft met het opvoeren van bromfietsen maar dat zet ook niet echt zoden aan de dijk. Hoe gaat het tunen van een motor nu eigenlijk in zijn werk en wat voor mogelijkheden zijn er zoal als je een standaard motorblok hebt, niet teveel geld wilt uitgeven en toch als een speer van zijn plek wilt gaan? Dit artikel bestaat uit twee delen, het eerste deel is een beetje theoretisch, terwijl het tweede deel laat zien hoe je het in praktijk uitvoert.

    Wat is nu eigenlijk een motorblok? Wel, het antwoord is redelijk eenvoudig, niets anders dan een flinke luchtpomp. Een motorblok zuigt via het luchtfilter lucht aan, de lucht stroomt door de carburateur waar er wat benzine in verstoven wordt, gaat via het inlaatkanaal en de inlaatklep de cilinder in, wordt daar in elkaar geperst, explodeert en verlaat via de uitlaatklep, het uitlaatkanaal en de uitlaatpijp weer het blok. De kracht van de explosie gebruik je om het blok arbeid te laten verrichten. Het is natuurlijk logisch dat er in de weg die de lucht aflegt geen opstakels mogen zijn en dat de doorstroming in het gehele systeem zo optimaal mogelijk moet zijn. Alleen als alles optimaal op elkaar is afgestemd krijgen we een motor die zo economisch mogelijk is en die voor een minimum aan brandstof een maximum aan energie levert. Met de luchtpomp in gedachten is het begrijpelijk dat een grote carburateur weinig voordelen biedt als de rest van het systeem daar niet op afgestemd is. Nu gaan veel mensen zeggen: "dan monteren we toch een nokkenas met een grotere lichthoogte ?". Dit gaat echter ook maar ten dele op want je kunt de klep wel mijlenver opengooien maar dan hoeft de klepdoorlaat of de doorlaat en/of vorm van het inlaatkanaal nog niet groot genoeg te zijn. Het is zelfs zo dat je, als je moet kiezen, beter een paar geflowde koppen in combinatie met een standaard nokkenas kunt monteren dan een "hete" nokkenas met standaard koppen. Hoe moet je het geheel nu optimaal krijgen ? In de pionierstijd van het tunen ging men steeds iets aan het blok veranderen en daarna het blok op een vermogenstestbank zetten, hetgeen veel tijd en geld kostte omdat er vaak wat verprutst werd en in al dat gesleutel veel tijd ging zitten. Gelukkig is dat tegenwoordig, met de komst van de computers, allemaal wat eenvoudiger geworden. Er zijn vandaag de dag computerprogramma's waar je alle gegevens van het blok in kunt voeren, zoals de slag, boring, gegevens nokkenas, klep grootte, toerental, gewicht motorfiets enz. enz. die dan keurig aangeven wat je aan de motor moet doen om er zoveel mogelijk rendement uit te halen. Dit klinkt natuurlijk weer eenvoudiger dan dat het in werkelijkheid is, want er blijven natuurlijk altijd faktoren over waar de computer geen rekening mee houdt, maar de weg naar meer vermogen is tegenwoordig minder lang dan vroeger. Nog even een tip voor de computerfreaks onder de Bigtwin lezers: Als je geen programma kunt vinden waar de Evolution modellen in voorkomen, ga dan op zoek naar de gegevens van het 350 Chevrolet small-block motorblok, want de overeenkomst is bijzonder groot tussen die twee. De cilinderkop is natuurlijk een heel belangrijk onderdeel in de "luchtpomp". De computer kan wel aangeven wat er door het blok aan mengsel moet stromen maar hoe kun je dan bepalen dat het ook werkelijk gebeurt? Hier hebben we een z.g. "flowbank" voor nodig. De flowbank is een noodzakelijk stuk gereedschap als je een beetje serieus met tuning aan de gang wilt gaan. Je meet hiermee de hoeveelheid lucht die bij een blok naar binnen en naar buiten kan stromen en je kunt er op die manier voor zorgen dat de flow (= doorstroming) die je volgens je computer berekeningen moet hebben ook aanwezig is. De factoren die medebepalend zijn voor de flow zijn het luchtfilter, carburateur, de kanalen in de kop, kleppen, verbrandingsruimte en de uitlaat. Je gaat deze metingen eerst doen met de kale cilinderkop, waarna je er later diverse soorten spruitstukken, carburateurs, luchtfilters etc. aan toe gaat voegen. Nu zou je denken; hoe meer ik in en uit het blok kan laten stromen, hoe beter het is. Dit gaat echter niet zonder meer op. Als vuistregel geldt dat, afhankelijk van het gebruik van de motor, er een bepaalde verhouding moet bestaan tussen de inlaatflow en de uitlaatflow. Voor een motor die voornamelijk op de weg bereden wordt en dus een brede powerband moet hebben, moet de uitlaatflow ongeveer 86 tot 90 procent van de inlaatflow zijn. Voor high performance motoren die voornamelijk op de dragstrip gereden worden, is een uitlaatflow van 92 tot 95 procent van de inlaatflow meer in de richting. Deze laatste motoren verliezen dan vrij veel vermogen bij lage toeren en ze zijn in dat toerengebied slecht af te stellen. Met deze regel in ons achterhoofd gaan we nu eens een originele Evo cilinderkop op de flow-bank zetten. Uit afbeelding 1 blijkt dat de verhouding in de flow tussen de inlaat- en de uitlaatpoort boven een lift van 0.300 inch (= 7,62 MM.) aardig de mist in gaat. Ook is duidelijk te zien dat je de klep boven de 7,62 MM. wel verder open kunt zetten maar dat de flow niet groter wordt, hetgeen natuurlijk wel het geval zou moeten zijn. Je kunt dus in je standaard blok wel een nokkenas met een hogere lift zetten maar het resultaat zal niet echt overweldigend zijn. Wat vermogenswinst zit er altijd wel in omdat de timing van de nokkenas natuurlijk ook een rol speelt en Harley bij de originele nokkenas ook nog een beetje aan het milieu en de geluidseisen moet denken, maar eigenlijk ben je met je "super" nokkenas een mug met een atoombom aan het doodgooien.

    Zo, laten we nu onze standaard koppen eens onder handen gaan nemen. Uit de metingen op de flow-bank was al gebleken dat de inlaatpoorten het grote struikelblok waren. Om dit probleem op te lossen pakken we een kit die voor het grootste deel van S&S komt (de inlaat-klepzitting + klepveren + schotels) met een paar kleppen van precision machining. De inlaatklep heeft een diameter van 1,940 inch (= 49,276 MM.) i.p.v. de standaard klep die 1,840 inch (=46,736 MM.) meet. Na het verwijderen van de oude klepzitting frezen we de kop uit voor de nieuwe, grotere klepzitting. Tevens passen we de poorten in de kop aan zodat het inlaatkanaal mooi aansluit op de grotere zitting. Bij het aanpassen van het kanaal op de grotere zitting moet je zeer zorgvuldig te werk gaan. Want een groot kanaal wil niet zeggen dat de motor sneller wordt. Door telkens iets te wijzigen en de koppen op de flowbank te zetten kun je precies zien wat je doet. Behalve de hoeveelheid flow moet je ook goed in de gaten houden hoe de gassen door de poorten stromen. Met behulp van rook en dunne draadjes kun je dit op de flowbank bekijken. Na montage van de S&S klepzetel, de grotere inlaatklep en het aanpassen van de kanalen kregen we als resultaat afbeelding 2. Je kunt zien dat de problemen die we bij een lift van ongeveer 7,5 MM. en hoger hadden aardig opgelost zijn. We hebben voor de grap ook in een kop een klepzitting gemonteerd die uit de normale autobranche afkomstig is, maar ondanks dat de inwendige diameter hetzelfde is, flowt een normale zitting veel minder. Nader onderzoek wees uit dat de afwijkende vorm van de S & S klepzitting bij een lift tussen de 2 mm. en 6 mm., een winst in flow gaf van ongeveer 8 procent. Ook kwamen we er bij de testen achter dat een standaard S&S spruitstuk, door de korte bochten direct achter de carburateurflens, een vrij slechte flow heeft. Door nu een vulblok (dat vaak bij de carburateur geleverd wordt) te monteren, werd de flow plotseling veel beter. Dit vulblok bleek ook op een standaard kop vrij veel winst op te leveren. Na enkele daagjes "flowen" bleken de Evolution cilinderkoppen toch ingrijpend verbeterd te kunnen worden en als je nu bedenkt dat de gemiddelde snelle nokkenas een lift van 0,500 inch (= 12,7 MM.) heeft dan begrijp je dat je eigenlijk niet om aangepaste koppen heen kunt als je sneller wilt gaan of je motor thermisch wat gezonder wilt maken. Ook een opvallend detail is dat de eerste Evo koppen in de ongewijzigde uitvoering een veel betere doorstroming hebben dan de latere modellen. In deel twee van dit artikel zullen we verder gaan met de montage van de koppen op het motorblok in combinatie met een andere nokkenas.

    FLOW GEGEVENS 1340 CC STANDAARD EVOLUTION CILINDERKOP MET S & S INLAAT SPRUITSTUK

    ---------------------------------------------------------

    INLAAT

    Lift in MM. 2,35 4,70 7,05 9,40 11,75 13,10

    Flow in CFM 33,34 70 95,81 110,77 115,94 117,41

    UITLAAT

    Lift in MM. 2,03 4,06 6,1 8,13 10,16 12,19

    Flow in CFM 22,64 50,73 71,33 86,40 93,60 99,69



    FLOW GEGEVENS 1340 CC BEWERKTE EVOLUTION CILINDERKOP MET S & S INLAAT SPRUITSTUK

    INLAAT

    Lift in MM. 2,46 4,93 7,39 9,86 12,32 14,78

    Flow in CFM 35,45 71,78 105,23 130,70 140,30 145,80



    UITLAAT

    Lift in MM. 2,03 4,07 6,1 8,13 10,16 12,19

    Flow in CFM 24,02 50,10 69,56 86,40 99,14 108,55





    HOW BETTER YOU FLOW, HOW FASTER YOU GO (Deel 2)
    In het eerste deel van dit artikel gingen we nogal ver in op de theorie van het tunen. In dit artikel laten we de computer, pen en papier links liggen en gaan we weer eens sleutelen. De geflowde cilinderkoppen gaan we, samen met een nokkenas kit, op het blok monteren.

    We beginnen maar met het onderblok. Een veel gemaakte fout bij het kiezen van de nokkenas voor een straatfiets is dat men denkt "hoe heter, hoe beter". Dit gaat misschien wel op voor je relatie maar niet voor je nokkenas. Je kunt veel beter kiezen voor een nokkenas die een goed gemiddelde geeft in het gebruiksgebied van je motor dan iets te monteren dat niet stationair loopt, benzine zuipt en alleen boven de 8000 toeren vermogen levert. De keus is afhankelijk van je rijstijl, het gewicht van je motor, je cilinderinhoud etc. Je dealer wil je vast wel helpen om de juiste keuze te maken. Zelf kozen wij voor de 502 nokkenas van S&S die als kit geleverd wordt, samen met een set chrome-molybdeen stoterstangen, een setje ringen die er voor zorgen dat je hydraulische units geen verkeerde dingen kunnen gaan doen bij hoge toeren en een set klepveren met schotels (foto 1). De vermogenswinst die je uit deze kit kunt halen is al eens in Bigtwin No. 78 beschreven. Het voordeel van een complete kit is dat je er altijd van verzekerd bent dat je onderdelen krijgt die bij elkaar passen en een leuke bijkomstigheid is dat de fabrikanten voor een kit minder geld rekenen dan voor alle onderdelen apart. De nokkenas wordt normaal volgens het werkplaats hanboek gemonteerd en omdat we van het motorblok graag lang plezier willen hebben gooien we de plastic breather valve gelijk maar op de berg die we al hebben liggen en vervangen we hem door een stalen model van S&S. Na het nokkenasdeksel weer gemonteerd te hebben maken we de lifterblokken en de nokvolgers goed schoon. We monteren de hydraulische units weer in de nokvolgers waarbij we gelijk de ringen monteren die er voor zorgen dat de units zich niet kunnen "oppompen" bij hoge toeren. Denk eraan dat de lifterblokken goed uitgelijnd moeten worden op het carter met een speciaal conisch boutje. Nu het onderblok weer dichtgeschroefd is pakken we de cilinderkoppen. Bij de kit worden per klep drie klepveren gemonteerd. Een normale binnenveer, een buitenveer en nog een speciale platte veer die tussen de binnen- en de buitenveer inkomt. De platte veer zorgt dat de harmonische trillingen gedempt worden, waardoor de klepveren tot ruim boven de 7500 toeren per minuut zwevingsvrij hun werk blijven doen. Voor de bovenste veerschotel bestaat de keus uit titanium schotels of stalen modellen. De stalen modellen zijn geperforeerd om gewicht te besparen en om de olie de gelegenheid te geven makkelijk bij te klepveren te komen en zo de boel wat te koelen. Zelf monteer ik het liefst de stalen modellen omdat ze wat minder kwetsbaar zijn, maar als je liever titanium modellen monteert geeft dat ook geen problemen. Bij de kit wordt een zeer uitgebreide handleiding geleverd zodat de montage voor een goede monteur geen problemen moet geven. Na de koppen kompleet gemaakt te hebben met kleppen, veren, schotels en spieen gaan we eerst even meten of we voldoende ruimte hebben voor de lichthoogte van de nokkenas zoals beschreven wordt in de bijgeleverde handleiding. Nu moeten we even een bezoek gaan brengen aan de plaatselijke speelgoedwinkel en een pakje boetseerklei gaan kopen. Als je zegt dat het voor je kleine broertje is lachen ze je echt niet uit. We plakken nu bovenop de zuiger, in de uitsparingen voor de kleppen, een flinke plak van de boetseerklei. Hierna monteren we de koppakkingen, cilinderkoppen, tuimelaars en de stoterstangen. De stoterstangen stellen we zo af dat de speling in de hydraulische units nul is. Nu gaan we het krukas voorzichtig een slag rond draaien om de kleppen een afdruk in de boetseerklei te laten maken (foto 2). Als de krukas een keer rond geweest is gaan we met een klein lampje door de inlaatpoort in de verbrandingskamer kijken en draaien net zo lang door tot beide kleppen van een cilinder open staan en de twee klepschotels zo dicht mogelijk bij elkaar komen. De afstand tussen de twee kleppen moet minimaal 0,04 inch (1,02 mm.) zijn. Dit kun je het makkelijkst controleren met een gebogen stukje ijzerdraad van de juiste dikte dat je door het bougiegat naar binnen steekt (foto 3). Via het gat van de inlaatpoort kun je dan zo zien of je het vrij tussen de twee kleppen door kunt halen. Als we dit bij beide cilinders gecontroleerd hebben gaan we de koppen weer demonteren en de afdrukken van de kleppen in de boetseerklei controleren. De boetseerklei mag nergens dunner in elkaar gedrukt zijn dan 0,06 inch (1,53 mm.). Als een maat niet goed is moet je met een freesje de boel een beetje aanpassen tot je wel voldoende tolerantie hebt. Na alle boetseerklei zorgvuldig verwijderd te hebben kun je het bovenblok definitief gaan monteren en afbouwen. Werk hierbij schoon en nauwkeurig met goede momentsleutels en leg het werkplaatshandboek naast je op de werkbank. Bij het afstellen van de kleppen moet je even opletten want door de montage van de ringen in de units gaat deze afstelling niet meer volgens het HD-boek. De methode hiervoor is eigenlijk nog eenvoudiger dan die voor originele lifters. Je draait, met een geheel ontvette nokvolger, de stoterstang zover uit dat je hem nog net vrij rond kunt draaien zonder dat je hem op en neer kunt bewegen. Eigenlijk heeft dus de hydraulische unit helemaal geen speling. Doordat de aluminium cilinders en de koppen, als zij op temperatuur zijn, uit gaan zetten krijgt de unit de mogelijkheid om zich een beetje met olie te vullen. Het voordeel van dit systeem is dat bij het stationair lopen de motor mooi geruisloos loopt en dat je bij hoge toeren niet de problemen hebt die bij hydraulische units nog wel eens optreden. Natuurlijk doe je het afstellen als de nokvolger in zijn laagste stand staat. Nu we klaar zijn met het blok hoeven we het alleen nog maar in de motor te bouwen en niets staat een proefrit meer in de weg. Denk er wel aan dat je een andere onsteking moet monteren dan de originele, omdat deze nogal wat ingebouwde begrenzingen heeft en het is zonde dat een goed en snel blok afgeknepen gaat worden door een milieu-vriendelijke/Harleyrijder-onvriendelijke ontsteking. Deze ingreep zoals beschreven in de twee delen van dit artikel is bijzonder interessant omdat de kosten in verhouding laag zijn en het resultaat verbluffend.

    Keep moving,

    Ger Dijkshoorn.
      dinsdag 5 september 2006 @ 22:30:42 #55
    145915 Rib-i
    a.k.a. Shrek
    pi_41531375
    quote:
    Op dinsdag 5 september 2006 22:26 schreef Worldbeater het volgende:

    [..]

    Vreemd genoeg wordt ook dat niveau met het klimmen der jaren anders gezien.
    Keeee, back on topic.
    [..]

    Daar zijn we weer.
    [..]

    Tijd heeft voor jou sinds kort een nieuwe dimensie.
    Alles is nieuw, heb nog nooit thuisgezeten
    pi_41531399
    quote:
    Op dinsdag 5 september 2006 22:26 schreef Worldbeater het volgende:

    [..]

    Vreemd genoeg wordt ook dat niveau met het klimmen der jaren anders gezien.
    Keeee, back on topic.


    Link eens wat van die verhalen, heb tijd zat maar ben ook ongekend lui
      dinsdag 5 september 2006 @ 22:34:10 #57
    124095 Worldbeater
    The naked biker!!
    pi_41531571
    quote:
    Op dinsdag 5 september 2006 22:30 schreef Rib-i het volgende:
    Alles is nieuw, heb nog nooit thuisgezeten
    En wordt je dochter al gek van pappa op haar lip?
    Of is ze blij met haar grote kroelbeer in de buurt?
    quote:
    Op dinsdag 5 september 2006 22:31 schreef BazzieK het volgende:

    [..]



    Link eens wat van die verhalen, heb tijd zat maar ben ook ongekend lui
    Welke verhalen?
    SPOILER
    Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
    Bij nader inzien toch maar een skôpje graag.
      dinsdag 5 september 2006 @ 22:36:42 #58
    145915 Rib-i
    a.k.a. Shrek
    pi_41531680
    quote:
    Op dinsdag 5 september 2006 22:34 schreef Worldbeater het volgende:

    [..]

    En wordt je dochter al gek van pappa op haar lip?
    Of is ze blij met haar grote kroelbeer in de buurt?
    Het laatste

    quote:
    [..]

    Welke verhalen?
    SPOILER
    Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
    Snel lezen dan
    pi_41531719
    quote:
    Op dinsdag 5 september 2006 22:34 schreef Worldbeater het volgende:

    [..]

    En wordt je dochter al gek van pappa op haar lip?
    Of is ze blij met haar grote kroelbeer in de buurt?
    [..]

    Welke verhalen?
    SPOILER
    Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
    Bij nader inzien toch maar een skôpje graag.
    Schopje is klaar en nu linken godverdomme
    pi_41531753
    Hmm MF werkt niet mee
      dinsdag 5 september 2006 @ 22:40:32 #61
    145915 Rib-i
    a.k.a. Shrek
    pi_41531854
    quote:
    Ja, ik zag het. Over een halfjaartje kan ie van mij zijn
    pi_41531881
    quote:
    Op dinsdag 5 september 2006 22:40 schreef Rib-i het volgende:

    [..]

    Ja, ik zag het. Over een halfjaartje kan ie van mij zijn
    Je kan beter een crosser kopen
    pi_41531944
    quote:
    Op dinsdag 5 september 2006 21:03 schreef Rib-i het volgende:
    Vanmiddag aan het rijden, staat er een mevrouwtje met pech. Ik bied mijn hulp aan, ze krijgt de auto gestart bedankt me en rijd weg.
    Ik wil mijn motor starten, ik wil mijn motor starten, ik wil mijn motor starten, ik wil mijn motor starten, ik wil mijn motor starten [afbeelding]

    Alles gecontroleerd, dat rood knopje op het stuur noodstop/dodemansknop , contact bij de jiffy, de tank ... alles is goed.
    Ik wil mijn motor starten, ik wil mijn motor starten, ik wil mijn motor starten, ik wil mijn motor starten, ik wil mijn motor starten [afbeelding]

    Monteur gebeld, die zegt: "laat de motor 10 minuutjes staan dan start ie weer."
    Ik wacht precies 10 minuten, nog steeds niets, dus ik bel de ANWB.

    Na 10 minuten zie ik de ANWB auto, probeer de motor weer te starten, slaat ie in een keer aan

    Dus de ANWB man stapt uit en die vraagt wat er aan de hand is. Ik vertel het verhaal, heeft ie nog de accu doorgemeten en het opladen. Alles goedgekeurd

    Ik heb mijn motor straf gegeven door naar Zeeland te rijden
    Gaat lekker joh, met je motert de laatste tijd

    Je had de boel zeker laten verzuipen de eerste keer, de tweede keer nogmaals en de derde keer deed mr. ANWB het op de juiste manier?
    quote:
    Op dinsdag 5 september 2006 21:28 schreef -XX- het volgende:


    Alleen mag die bugspoiler er wel af en die streetfighterkoplamp moet nog een beetje anders
      dinsdag 5 september 2006 @ 22:43:42 #64
    145915 Rib-i
    a.k.a. Shrek
    pi_41531988
    quote:
    Op dinsdag 5 september 2006 22:41 schreef BazzieK het volgende:

    [..]

    Je kan beter een crosser kopen


    Vandaag ook nog en beetje gecrossed Moest de ZZR toch straffen
    pi_41532026
    quote:
    Op dinsdag 5 september 2006 22:43 schreef Rib-i het volgende:

    [..]



    Vandaag ook nog en beetje gecrossed Moest de ZZR toch straffen
    En hij loopt al zo soepel
      dinsdag 5 september 2006 @ 22:45:58 #66
    124095 Worldbeater
    The naked biker!!
    pi_41532093
    quote:
    Op dinsdag 5 september 2006 22:36 schreef Rib-i het volgende:
    Het laatste

    Dat is dan wel weer leuk.
    quote:
    Op dinsdag 5 september 2006 22:43 schreef Rib-i het volgende:


    Vandaag ook nog en beetje gecrossed Moest de ZZR toch straffen


    Tijdje terug foto's gepost van iemand die crossbanden onder zijn Fireblade had gemonteerd.
    Met een lange wheelie over een aardappelveld.

    Bye all. i
    pi_41532103
    Hmm, na een half uur ben ik er uit hoe ik op de snelweg naar waalwijk zou moeten komen. Let op dit is 2 minuten rijden vanaf mijn huis Als ik ooit naar frankrijk moet rijden ben ik 3 jaar aan routeplanning kwijt
    pi_41532114
    quote:
    Op dinsdag 5 september 2006 22:45 schreef Worldbeater het volgende:

    [..]

    Dat is dan wel weer leuk.
    [..]



    Tijdje terug foto's gepost van iemand die crossbanden onder zijn Fireblade had gemonteerd.
    Met een lange wheelie over een aardappelveld.

    Bye all. i
      dinsdag 5 september 2006 @ 22:48:22 #69
    145915 Rib-i
    a.k.a. Shrek
    pi_41532195
    quote:
    Op dinsdag 5 september 2006 22:42 schreef hicham het volgende:

    [..]

    Gaat lekker joh, met je motert de laatste tijd

    Je had de boel zeker laten verzuipen de eerste keer, de tweede keer nogmaals en de derde keer deed mr. ANWB het op de juiste manier?
    Daar lijkt het wel op, morgen nog maar eens proberen. Moet jij morgen naar school?
    pi_41532387
    quote:
    Op dinsdag 5 september 2006 22:48 schreef Rib-i het volgende:

    [..]

    Daar lijkt het wel op, morgen nog maar eens proberen. Moet jij morgen naar school?
    Jep, rest van de week ook

    Dat droomrooster dat ik een paar dagen geleden hier had gepost zal niet lang meer zo blijven Binnenkort waarschijnlijk gewoon 5 dagen per week pauprisch
      dinsdag 5 september 2006 @ 22:53:45 #71
    145915 Rib-i
    a.k.a. Shrek
    pi_41532435
    quote:
    Op dinsdag 5 september 2006 22:45 schreef Worldbeater het volgende:

    [..]

    Dat is dan wel weer leuk.
    [..]



    Tijdje terug foto's gepost van iemand die crossbanden onder zijn Fireblade had gemonteerd.
    Met een lange wheelie over een aardappelveld.

    Bye all. i
    Trusten
    quote:
    Op dinsdag 5 september 2006 22:46 schreef BazzieK het volgende:
    Hmm, na een half uur ben ik er uit hoe ik op de snelweg naar waalwijk zou moeten komen. Let op dit is 2 minuten rijden vanaf mijn huis Als ik ooit naar frankrijk moet rijden ben ik 3 jaar aan routeplanning kwijt
    Zie ik je dan in Waalwijk of bij het PV?
    Ik moet wel om 12:15 thuis zijn Een lange rit zit er niet in Een snelle wel
      dinsdag 5 september 2006 @ 22:55:26 #72
    145915 Rib-i
    a.k.a. Shrek
    pi_41532505
    quote:
    Op dinsdag 5 september 2006 22:52 schreef hicham het volgende:

    [..]

    Jep, rest van de week ook

    Dat droomrooster dat ik een paar dagen geleden hier had gepost zal niet lang meer zo blijven Binnenkort waarschijnlijk gewoon 5 dagen per week pauprisch
    Jammer, anders had ik morgen even naar A'dam gereden

    Timeschedule:
    10:15 PV Den Bosch
    10:30 Pols
    10:40 ri. A'dam
    11:20 A'dam
    11:30 ri. Tilburg
    12:15 Tilburg
    pi_41532543
    quote:
    Op dinsdag 5 september 2006 22:53 schreef Rib-i het volgende:
    [..]

    Zie ik je dan in Waalwijk of bij het PV?
    Ik moet wel om 12:15 thuis zijn Een lange rit zit er niet in Een snelle wel
    Gewoon PV, aangezien ik nu nog niet weet waar ik van de snelweg afmoet en waar en heenmoet in waalwijk

    Enne weer sollictatie?
      dinsdag 5 september 2006 @ 22:57:31 #74
    17596 Makster
    Tell them Brother Beavis !!!
    pi_41532613
    quote:
    Op dinsdag 5 september 2006 21:22 schreef Mercy_symbol het volgende:
    [afbeelding]


    Deze Blade is echt te gek
    Vind hem tering lelijk

    Kiijk hoe die gozer zijn remklauwen voor heeft bevestigd
    Lake Titikaka, where people are bred without a bunghole....
    Whats a bunghole? You're a bunghole! Bunghole!
    pi_41532626
    quote:
    Op dinsdag 5 september 2006 22:46 schreef BazzieK het volgende:
    Hmm, na een half uur ben ik er uit hoe ik op de snelweg naar waalwijk zou moeten komen. Let op dit is 2 minuten rijden vanaf mijn huis Als ik ooit naar frankrijk moet rijden ben ik 3 jaar aan routeplanning kwijt
    Ben je'n fucking wijf ofzo Snelwegen zijn het makkelijkst van het wegennet
    pi_41532683
    quote:
    Op dinsdag 5 september 2006 22:57 schreef hicham het volgende:

    [..]

    Ben je'n fucking wijf ofzo Snelwegen zijn het makkelijkst van het wegennet
    Ik kan gewoon niet navigeren
      dinsdag 5 september 2006 @ 22:59:43 #77
    145915 Rib-i
    a.k.a. Shrek
    pi_41532716
    quote:
    Op dinsdag 5 september 2006 22:56 schreef BazzieK het volgende:

    [..]

    Gewoon PV, aangezien ik nu nog niet weet waar ik van de snelweg afmoet en waar en heenmoet in waalwijk

    Enne weer sollictatie?
    Nee, kinderopvang
    pi_41532735
    quote:
    Op dinsdag 5 september 2006 22:57 schreef Makster het volgende:

    [..]

    Vind hem tering lelijk

    Kiijk hoe die gozer zijn remklauwen voor heeft bevestigd
    Sowieso slecht te beoordelen met handschoenen, tanktas, tentje en helm in de weg. Ik denk dat Mercy bevooroordeeld is omdat het een Blade is Of stoer doet dat ie er uberhaupt een Blade in herkent
    pi_41532835
    quote:
    Op dinsdag 5 september 2006 22:59 schreef Rib-i het volgende:

    [..]

    Nee, kinderopvang


    Is dat niks voor je nieuwe baan?
      dinsdag 5 september 2006 @ 23:01:58 #80
    17596 Makster
    Tell them Brother Beavis !!!
    pi_41532848
    quote:
    Op dinsdag 5 september 2006 22:59 schreef hicham het volgende:

    [..]

    Sowieso slecht te beoordelen met handschoenen, tanktas, tentje en helm in de weg. Ik denk dat Mercy bevooroordeeld is omdat het een Blade is
    Ik denk het ook

    Was er morgen te doen Ow ja kenker, moet een andere ketting en tandwiel set. Welke genie googled ff een goedkoop adresje bij elkaar. Er op zetten moet net lukken
    Lake Titikaka, where people are bred without a bunghole....
    Whats a bunghole? You're a bunghole! Bunghole!
      dinsdag 5 september 2006 @ 23:03:56 #81
    145915 Rib-i
    a.k.a. Shrek
    pi_41532930
    quote:
    Op dinsdag 5 september 2006 23:01 schreef BazzieK het volgende:

    [..]



    Is dat niks voor je nieuwe baan?
    De kinderen beginnen gelijk te schreeuwen als ze Shrek zien
    pi_41532941
    quote:
    Op dinsdag 5 september 2006 22:59 schreef BazzieK het volgende:

    [..]

    Ik kan gewoon niet navigeren
    Afritten zijn genummerd, dat wist je al heH?
    quote:
    Op dinsdag 5 september 2006 23:01 schreef Makster het volgende:

    [..]

    Ik denk het ook

    Was er morgen te doen Ow ja kenker, moet een andere ketting en tandwiel set. Welke genie googled ff een goedkoop adresje bij elkaar. Er op zetten moet net lukken
    Heb je echt een nieuw kettingsetje nodig of doe je het alleen om jezelf er beter bij te voelen? Je hebt dat ding nog niet eens gespannen toch
      dinsdag 5 september 2006 @ 23:05:48 #83
    145915 Rib-i
    a.k.a. Shrek
    pi_41533021
    quote:
    Op dinsdag 5 september 2006 23:01 schreef Makster het volgende:

    [..]

    Ik denk het ook

    Was er morgen te doen Ow ja kenker, moet een andere ketting en tandwiel set. Welke genie googled ff een goedkoop adresje bij elkaar. Er op zetten moet net lukken
    De marges op kettingsetjes en de brandstofprijs zorgt ervoor dat je het beste bij jou in de buurt eentje kan halen

    En anders een internetshop als je je verzendkosten eruit kan halen
    pi_41533039
    Oh weet nu waar pol motoren is, ben er een keer met mijn ZXR + TataK geweest voordat ik mijn rijbewijs had, was de eerste keer dat ik em moest aanduwen
      dinsdag 5 september 2006 @ 23:07:09 #85
    17596 Makster
    Tell them Brother Beavis !!!
    pi_41533069
    quote:
    Op dinsdag 5 september 2006 23:04 schreef hicham het volgende:

    [..]

    Afritten zijn genummerd, dat wist je al heH?
    [..]

    Heb je echt een nieuw kettingsetje nodig of doe je het alleen om jezelf er beter bij te voelen? Je hebt dat ding nog niet eens gespannen toch
    Jawel, vorige keer gedaan. Zaterdag een kleine 100 gereden en nu staat ie alweer zo slap als een pik die een deuk in een drol drukt

    Reetsmeerder had dat ooit ook met die bandit. Om de 40 km ketting spannen... Schiet dus gewoon niet op maar goed, nieuw setje is ook rond de 180 Euro geloof ik
    Lake Titikaka, where people are bred without a bunghole....
    Whats a bunghole? You're a bunghole! Bunghole!
    pi_41533083
    quote:
    Op dinsdag 5 september 2006 23:03 schreef Rib-i het volgende:

    [..]

    De kinderen beginnen gelijk te schreeuwen als ze Shrek zien
    pi_41533107
    quote:
    Op dinsdag 5 september 2006 23:04 schreef hicham het volgende:

    [..]

    Afritten zijn genummerd, dat wist je al heH?
    Jamaar dat moet ik allemaal onthouden enzo
    pi_41533170
    quote:
    Op dinsdag 5 september 2006 23:07 schreef Makster het volgende:

    [..]

    Jawel, vorige keer gedaan. Zaterdag een kleine 100 gereden en nu staat ie alweer zo slap als een pik die een deuk in een drol drukt


    Wat maken jij en BazzieK toch van die mooie vergelijkingen

    Oh ja, voor mijn replies van de afgelopen 3 dagen vraag ik steeds toestemming over de mail maar ik krijg geen reactie van jou. Wat is dat toch?? Na 24 uur ga ik er van uit dat zwijgen = instemmen
    pi_41533202
    quote:
    Op dinsdag 5 september 2006 23:09 schreef hicham het volgende:

    [..]



    Wat maken jij en BazzieK toch van die mooie vergelijkingen

    Oh ja, voor mijn replies van de afgelopen 3 dagen vraag ik steeds toestemming over de mail maar ik krijg geen reactie van jou. Wat is dat toch?? Na 24 uur ga ik er van uit dat inzwijgen = instemmen
      dinsdag 5 september 2006 @ 23:12:06 #90
    17596 Makster
    Tell them Brother Beavis !!!
    pi_41533274
    quote:
    Op dinsdag 5 september 2006 23:09 schreef hicham het volgende:

    [..]



    Wat maken jij en BazzieK toch van die mooie vergelijkingen

    Oh ja, voor mijn replies van de afgelopen 3 dagen vraag ik steeds toestemming over de mail maar ik krijg geen reactie van jou. Wat is dat toch?? Na 24 uur ga ik er van uit dat inzwijgen = instemmen
    Klopt, in beginsel is geen reactie een goedkeuring. Tenzij het onderwerp van de strekking van dien aard is dat je redelijkerwijs had kunnen weten dat de vraag voor akkoord langs een andere weg dan mijne zijn goedkeuring moet vinden, snaak bedoel ouwe shizzle
    Lake Titikaka, where people are bred without a bunghole....
    Whats a bunghole? You're a bunghole! Bunghole!
    pi_41533350
    quote:
    Op dinsdag 5 september 2006 23:12 schreef Makster het volgende:

    [..]

    Klopt, in beginsel is geen reactie een goedkeuring. Tenzij het onderwerp van de strekking van dien aard is dat je redelijkerwijs had kunnen weten dat de vraag voor akkoord langs een andere weg dan mijne zijn goedkeuring moet vinden, snaak bedoel ouwe shizzle


    Kweets m8, nu kan ik met gerust hart naar bed en dat is precies wat ik nu ga doen

    Je wilt niet weten hoe ik heb liggen woelen de afgelopen nachten

      dinsdag 5 september 2006 @ 23:14:40 #92
    156518 Snelwagen
    KTM 690SM Prestige
    pi_41533383
    quote:
    Op dinsdag 5 september 2006 22:57 schreef hicham het volgende:

    [..]

    Ben je'n fucking wijf ofzo Snelwegen zijn het makkelijkst van het wegennet
    Drom ga ik altijd binnendoor
    Some say I urinate 98 RON petrol, and that I can smell corners.
    KTM (Kronreif Trunkenpolz Mattighoven) Motorradbau Moser & Co
    Stop
    Blitse motor man!
    pi_41533399
    quote:
    Op dinsdag 5 september 2006 23:13 schreef hicham het volgende:

    [..]



    Kweets m8, nu kan ik met gerust hart naar bed en dat is precies wat ik nu ga doen

    Je wilt niet weten hoe ik heb liggen woelen de afgelopen nachten

    pi_41533418
    quote:
    Op dinsdag 5 september 2006 23:14 schreef Snelwagen het volgende:

    [..]

    Drom ga ik altijd binnendoor
    + je SM knalt uit elkaar boven de 100
      dinsdag 5 september 2006 @ 23:15:53 #95
    145915 Rib-i
    a.k.a. Shrek
      dinsdag 5 september 2006 @ 23:16:38 #96
    17596 Makster
    Tell them Brother Beavis !!!
    pi_41533473
    quote:
    Op dinsdag 5 september 2006 23:13 schreef hicham het volgende:

    [..]



    Kweets m8, nu kan ik met gerust hart naar bed en dat is precies wat ik nu ga doen

    Je wilt niet weten hoe ik heb liggen woelen de afgelopen nachten

    Snurkze shizzle, keep the big cups in the frizzle aaight
    Lake Titikaka, where people are bred without a bunghole....
    Whats a bunghole? You're a bunghole! Bunghole!
    pi_41533513
    quote:
    Op dinsdag 5 september 2006 23:15 schreef Rib-i het volgende:
    * Rib-i ook pitten


    i [afbeelding]

    [afbeelding]
      dinsdag 5 september 2006 @ 23:18:23 #98
    17596 Makster
    Tell them Brother Beavis !!!
    pi_41533551
    quote:
    Op dinsdag 5 september 2006 23:15 schreef BazzieK het volgende:

    [..]

    + je SM knalt uit elkaar boven de 100
    Meer respect voor SM zou op zijn plaats zijn
    Lake Titikaka, where people are bred without a bunghole....
    Whats a bunghole? You're a bunghole! Bunghole!
    pi_41533601
    quote:
    Op dinsdag 5 september 2006 22:52 schreef hicham het volgende:

    [..]

    Jep, rest van de week ook

    Dat droomrooster dat ik een paar dagen geleden hier had gepost zal niet lang meer zo blijven Binnenkort waarschijnlijk gewoon 5 dagen per week pauprisch

    ik houd het voorlopig gewoon lekker op 3 dagen en een beetje
      dinsdag 5 september 2006 @ 23:20:00 #100
    156518 Snelwagen
    KTM 690SM Prestige
    pi_41533610
    quote:
    Op dinsdag 5 september 2006 23:15 schreef BazzieK het volgende:

    [..]

    + je SM knalt uit elkaar boven de 100

    Drom wil ik ook een zx6r , maar die SM moet dr bij blijven...
    Maarja eerst maar eens onbeperkt RBW dr bij krijgen
    Some say I urinate 98 RON petrol, and that I can smell corners.
    KTM (Kronreif Trunkenpolz Mattighoven) Motorradbau Moser & Co
    Stop
    Blitse motor man!
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')