Asmooh | dinsdag 5 september 2006 @ 12:05 |
in het vorige deel.. hadden mensen niks beters te doen dan zeiken en klagen. Nu heb ik hier geen zin meer in, de eerst volgende die zit te zeiken, wordt voortan door mij ignored, maakt niks uit of een post daarna werl serieus is. Ik heb geen zin meer in gezeik van iedereen, en enz enz enz.. ging me beetje vervelen. Heb je niks te melden, dan kijk je in een ander topic! Maar ga niet mijn topic verklooien. Ik zou het proberen beetje up-2-date te houden, het is een lang durig project. Als ik zin heb om verder te gaan doe ik dat, geen zin.. doe ik het niet.. zo simpel is het nou. Verder voor fotos verwijs ik je naar deel 1. Uit het vorige deel bleek dat mensen het leuk vonden om iemand uit te lachen, en dat mensen zin hadden om hun lach spieren te trainen.. voor deze mensen heb ik speciaal een filmpje gemaakt gister.. kun je een keer lachen.. "lach" filmpje #1 (beetje pimp doen) http://www.youtube.com/watch?v=CbCdq3xRm-Y "lach" filmpje #2 (met tieten en chickys) http://www.youtube.com/watch?v=1dfyOqYsS9M UpdateS: - De complete uitlaat is nu HOL, geen dempers niks meer er tussen. HOU het deze keer serieus, anders maak ik volgende keer geen nieuw deel aan. Lachen om de filmpjes die ik ga maken, en heb gemaakt.. sure.. maar ga niet zeiken over de verbouwing Nog een paar dingen waar ik wil dat je je aan gaat houden - Mijn nickname is: Asmooh gebruik dat dus ook, doe je dat niet.. dan negeer ik je de rest van alle topics. - De auto heet een Opel geen Slopel. ELKE poging tot verneuken van mijn topic, dat gaat een ignore opleveren. Have fun, and go on | |
menmul | dinsdag 5 september 2006 @ 12:08 |
lol opeltjes zijn opzich leuk heb er een gehad uit 1970 met een 2 liter manta motor maar dit project slaat opzich wel alles ..... | |
DiaZePaM | dinsdag 5 september 2006 @ 12:19 |
ha ha hatsjie.. | |
Fokkedup | dinsdag 5 september 2006 @ 12:23 |
Die filmpjes... veel sneuer kan het ook niet ![]() Stelletje wijven ![]() | |
Metro2005 | dinsdag 5 september 2006 @ 12:24 |
Probeer wat meer foto's te posten van je voortgang. Keep up the good work ![]() | |
Koepert | dinsdag 5 september 2006 @ 12:25 |
quote:gezondheid | |
Metro2005 | dinsdag 5 september 2006 @ 12:27 |
![]() Zit er nou een deuk in je achterscherm? zonde. en koop een fatsoenlijke cam man ![]() | |
Dromer | dinsdag 5 september 2006 @ 12:29 |
quote:Nu gaat ie je negeren! | |
Asmooh | dinsdag 5 september 2006 @ 12:30 |
quote:is gewoon met mn mobiel gemaakt.. en ik ga binnekort een nieuwe camera kopen ![]() maarja.. camera: 1500 euro auto: veel.. je moet ergens keuzes maken ![]() | |
Asmooh | dinsdag 5 september 2006 @ 12:31 |
quote:iemand die niet eens zn profiel heeft ingevult.. veel zieliger kan het niet ![]() | |
Metro2005 | dinsdag 5 september 2006 @ 12:31 |
quote:Correctie: fatsoenlijk digitale camera kost misschien 150 euro ![]() Tenzij je gelijk een spiegelreflex wilt, dan ben je inderdaad rond de 1500 kwijt. | |
Asmooh | dinsdag 5 september 2006 @ 12:38 |
quote:ik had hiervoor een canon 300D inc objectief. nieuwe wordt ook weer een digital SLR, alleen dan sony/minolta. de nieuwste | |
Daniel1976 | dinsdag 5 september 2006 @ 12:41 |
Hmm heb ooit 2 astra GSI 2.0 16V's gereden. Tsja. blijft slopel | |
Inorbit | dinsdag 5 september 2006 @ 12:43 |
waarom is het een project? | |
peacetaker | dinsdag 5 september 2006 @ 12:44 |
kom op nou maak die jongen niet zo belachelijk joh hij is gewoon blij en trots op zijn auto en wil er blijkbaar veel geld insteken om er nog veel langer lol van te hebben. hij heeft gekozen voor deze Opel, laat hem dan in zijn waarde met die keuze. | |
Jo0Lz | dinsdag 5 september 2006 @ 12:50 |
Hij is dus helemaal niet gepimpt. | |
Metro2005 | dinsdag 5 september 2006 @ 12:51 |
quote:Work in progress ![]() | |
stinkie | dinsdag 5 september 2006 @ 12:55 |
Ach, een ja-knikkers topic | |
dark_humanity774 | dinsdag 5 september 2006 @ 12:57 |
als je de wielkasten overspuit, plak dan op z'n minst effe de bumpers af.. | |
hamkaastosti | dinsdag 5 september 2006 @ 13:07 |
pimp dat ding gauw richting de sloop me dunkt | |
MrSkyline | dinsdag 5 september 2006 @ 13:16 |
*is het eens met hamkaastosti* | |
CiQNiZ | dinsdag 5 september 2006 @ 13:20 |
tvp Komt er nog een open luchtfilter op voor de motorswap of niet? | |
deliberator | dinsdag 5 september 2006 @ 13:22 |
ook tvp | |
BarraCupraCuda | dinsdag 5 september 2006 @ 13:23 |
opel ![]() | |
2609 | dinsdag 5 september 2006 @ 13:27 |
omg die kill in dat 2e filmpje stuurt met 2 handen ![]() | |
Asmooh | dinsdag 5 september 2006 @ 13:28 |
quote:weet ik dus niet, aan de ene kant lijkt me het leuk, aan de andere kant onzinnig ![]() | |
CiQNiZ | dinsdag 5 september 2006 @ 13:32 |
quote:Ja en Ja. Dus? ![]() Wat heb je te verliezen aan +/- 65pk?? Als je het goed aanpakt zou je zelfs nog een paar pk'tjes extra uit kunnen persen... Geluid wordt wel geiler... | |
Morpheus2002 | dinsdag 5 september 2006 @ 13:47 |
My god wat een triest filmpje. Beetje stoer hard rijden (zover dat kan met die auto) rond Zoetermeer ![]() | |
BarraCupraCuda | dinsdag 5 september 2006 @ 13:59 |
maar wie is die homofiele neger nou die zichzelf voor lul zet? | |
hamkaastosti | dinsdag 5 september 2006 @ 14:01 |
beetje een duo penotti filmpje | |
BarraCupraCuda | dinsdag 5 september 2006 @ 14:03 |
ik hoop voor de TS dat hij die andere knakker is | |
IJsmuts | dinsdag 5 september 2006 @ 14:36 |
quote:ga toch op elisha liggen flikker ![]() die filmpjes zijn UBERCOOL ![]() ![]() ECHT TS, JIJ BENT DE MAN ![]() ![]() SAMUAL IS ER NIX BIJ ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | |
Nouk | dinsdag 5 september 2006 @ 14:39 |
Oh mijn god. ![]() | |
stinkie | dinsdag 5 september 2006 @ 14:42 |
quote:Nouk je bent niet dood, je leeft ![]() | |
Incolumis | dinsdag 5 september 2006 @ 15:03 |
Slopel ![]() ik denk niet dat ie me gaat ignoren, hij is vast te nieuwsgierig om wat ik misschien zal gaan posten ![]() | |
Incolumis | dinsdag 5 september 2006 @ 15:17 |
![]() | |
Anne | dinsdag 5 september 2006 @ 15:37 |
Willen de mensen die denken grappig te wezen even wieberen? Open in Klaagbaak een topic over Opels voor mij part. Maar niet hier dus. | |
hamkaastosti | dinsdag 5 september 2006 @ 15:38 |
nog één? | |
IJsmuts | dinsdag 5 september 2006 @ 15:44 |
quote:heel goed ijsmeis ![]() ![]() | |
duckes | dinsdag 5 september 2006 @ 16:08 |
Wat wordt het grote project aan deze auto? Een andere motor erin? En wat nog meer? | |
Incolumis | dinsdag 5 september 2006 @ 16:20 |
- je hebt je hierboven al duidelijk genoeg gemaakt - [ Bericht 85% gewijzigd door Anne op 05-09-2006 16:21:02 ] | |
IJsmuts | dinsdag 5 september 2006 @ 16:22 |
quote:op het moment wachten we op foto's van een compleet holle uitlaat ![]() | |
Incolumis | dinsdag 5 september 2006 @ 16:23 |
ijsmijs heb je de video's zelf al gezien? dan zul je zien waarom we zo reageren | |
Anne | dinsdag 5 september 2006 @ 16:27 |
quote:Wat rij jij? Zullen we dat ook met zijn alle even af gaan kraken ![]() Als je het niks vindt, blijf dan gewoon weg ![]() De rest van de discussie kan in Feedback. Dan blijft dit topic weer netjes schoon. | |
BarraCupraCuda | dinsdag 5 september 2006 @ 16:28 |
quote:als jij een foto post van je fiets mogen we toch ook zeggen wat we er van vinden... of mogen we alleen roepen dat opels geweldig zijn? | |
Incolumis | dinsdag 5 september 2006 @ 16:29 |
Honda Civic Coupe uit 1999 met 75000 op de teller, probeer daar maar eens wat negatiefs over te zeggen ![]() | |
IJsmuts | dinsdag 5 september 2006 @ 16:30 |
quote:deze opel is toch ook geweldig?! | |
Incolumis | dinsdag 5 september 2006 @ 16:30 |
quote:en btw dit is een forum waar je je mening mag geven (mits het niet te ver gaat), dus je zult ook negatieve meningen moeten gedogen | |
IJsmuts | dinsdag 5 september 2006 @ 16:32 |
quote:daar heeft inco een punt ijsmeis.... | |
Incolumis | dinsdag 5 september 2006 @ 16:33 |
quote:mag je best hardop zeggen hoor ijsberg ![]() | |
NrSiX | dinsdag 5 september 2006 @ 16:33 |
tvp ![]() | |
Incolumis | dinsdag 5 september 2006 @ 16:34 |
quote:Tering wat een Vette oPel? | |
IJsmuts | dinsdag 5 september 2006 @ 16:34 |
quote:DAAR HEEFT INCO, HET HARIGE WITTE AAPJE, EEN PUNT IJSMEIS!!! ![]() | |
BarraCupraCuda | dinsdag 5 september 2006 @ 16:36 |
quote: ![]() ![]() | |
nikky | dinsdag 5 september 2006 @ 16:45 |
quote:En op een gegeven moment is het gezegd en het hoeft niet keer op keer te worden herhaald. Afgelopen nu. TS heeft een projectje lopen en misschien dat er mensen zijn die kunnen helpen mbv tips maar aan alleen kritiek heeft de TS niets. | |
stinkie | dinsdag 5 september 2006 @ 16:50 |
quote:erm, maar dit is wat de user willen. Echt ![]() En tips heeft ie al genoeg gehad. Als ie dan nog steeds in die baggerbak wil blijven rondrijden ![]() | |
nikky | dinsdag 5 september 2006 @ 16:51 |
quote:Dan moettie dat zelf weten. En dan zijn wij niet om te bepalen wat voor auto de TS zou moeten aanschaffen. Ontopic gaarne. De rest wordt verwijderd. | |
stinkie | dinsdag 5 september 2006 @ 16:54 |
Ik dacht dat uitgerekend jij wel weet waar het FB topic is van PTA niet? ![]() [ Bericht 89% gewijzigd door nikky op 05-09-2006 16:55:47 ] | |
Sickert | dinsdag 5 september 2006 @ 17:11 |
Wat zielig gast ![]() je opent een topic om je auto te showen en dat is helemaal prima maar ga dan niet lopen mekkeren dat je kritiek krijgt ![]() ![]() jezusss en besides als je je best doet kan het best een leuke auto worden maar tot nu toe ziet het er echt niet uit ![]() | |
satecl | dinsdag 5 september 2006 @ 17:11 |
Opel's zijn ![]() | |
Asmooh | dinsdag 5 september 2006 @ 17:12 |
quote:- motor + de rest - bodykit - velgen - verlaging - compleet leren interieur - carpc inc scherm - geluids installatie - en nog wat kleine aanpassingen | |
Anne | dinsdag 5 september 2006 @ 17:14 |
Krijgt ie dan ook meteen een ander kleurtje? | |
IJsmuts | dinsdag 5 september 2006 @ 17:14 |
quote:een goede spoiler zal ook vast mooi staan!! ![]() | |
Inorbit | dinsdag 5 september 2006 @ 17:16 |
quote:ik hoop voor je dat dit barrel total loss is voordat je aan punt 1 begonnen bent. koop een degelijke basisauto. honda's schijnen het wel goed te doen bij negers | |
IJsmuts | dinsdag 5 september 2006 @ 17:21 |
asmooh, je bent goed bezig hoor door die gasten te ignoren, tis jouw kar en je doet er mee wat je wilt!! ![]() ![]() | |
bleiblei | dinsdag 5 september 2006 @ 17:22 |
Wat een lelijke kutbak ![]() ![]() | |
SuperRogier | dinsdag 5 september 2006 @ 17:29 |
quote:Zeer verhelderende onderbouwde mening, en ik ben het volledig met je eens ![]() Iets met vlag op een modderschip ofzo ![]() | |
ursel | dinsdag 5 september 2006 @ 17:45 |
quote:Vergeet je niet de Carrosserie. ![]() | |
Asmooh | dinsdag 5 september 2006 @ 17:56 |
quote:dat zit bij de bodykit inbegrepen ![]() | |
CiQNiZ | dinsdag 5 september 2006 @ 18:03 |
Asmooh, wat voor leder interieur?? Zwart? Wit? Combinatie van iets? Waar ga je het laten doen, of weet je het nog niet? Ik heb wel al een leder interieur... Maar zwart... En in de zomer was dat niet echt lekker ![]() | |
Mr._T-Rex | dinsdag 5 september 2006 @ 18:27 |
Waarom zou je de auto opvoeren, zet hem gewoon ff een paar dagen in de regen. Dan verlies je zoveel plaatwerk aan de roest dat hij vanzelf zeker 300 kilo lichter wordt ![]() ![]() | |
GizartFRL | dinsdag 5 september 2006 @ 18:39 |
Leuk een jaknikker topic voor TF&TF aanhang. Open een topic, maar laat wel wat ruimte over voor discussie. ![]() Wat voor motor ga je inbouwen TS? Ga je ook iets aan de remmen doen, wat is je budget en wat ga je zelf doen en wat ga je laten doen? Wanneer moet het klaar zijn? Is het misschien niet handiger om al met een GSI te starten ipv deze auto met roestschade op de achterschermen ( en wie weet waar nog meer). Ga je he tnieuwe blok eerst ook reviseren of gooi je hem zo in deze auto? Vragen vragen vragen. ![]() | |
Asmooh | dinsdag 5 september 2006 @ 18:43 |
quote:hehe, ik heb hele mooie leren sportstoelen gezien bij remco die neem ik voor.. en achter denk ik orginele opel leren achterbank ![]() gewoon alleen zwart ![]() | |
Asmooh | dinsdag 5 september 2006 @ 18:45 |
quote:- motor: C20XE (met als het kan turbo er op) - remmen: GSI remmen, voor + achter - klaar: geen datum, want ik werk er aan als ik zin heb ![]() - had gekunt.. maar geenzin in, verder alleen daar roest.. de rest is al helemaal nagekeken ![]() - blok wordt geresiveert, aangepast.. versnellingsbak enz aangepast en daarna in de auto geplaatst | |
fast-tuning | dinsdag 5 september 2006 @ 18:48 |
fete shit men.. ik hep me Corrado (en auwe Golf G60) ook getunet echt resect auwe... hep je nog foto van je tubo? [ Bericht 9% gewijzigd door fast-tuning op 05-09-2006 18:59:13 ] | |
lipje | dinsdag 5 september 2006 @ 19:10 |
ben je er al achter hoe je het binnenlampje aan kan doen? ![]() | |
CiQNiZ | dinsdag 5 september 2006 @ 20:14 |
quote:ff aan de dimlichtschakelaar trekken (naar je toehalen in plaats van omdraaien) ![]() | |
Quint24 | dinsdag 5 september 2006 @ 20:30 |
quote:Nop ik hou hem mooi orgineel want dan is de auto het mooist. ![]() | |
Quint24 | dinsdag 5 september 2006 @ 20:33 |
quote:En ik een Mercedes 190E met nu 125550 KM op de teller uit 1990 ![]() | |
Quint24 | dinsdag 5 september 2006 @ 20:35 |
Je binnen verlichting aanzetten tijdens het rijden dan moet je je licht knop naar je toe trekken. Hoe ik dat weet is omdat zelf ook een opel astra 1.6i uit 1993 heb gereden. | |
Fugie | dinsdag 5 september 2006 @ 22:39 |
quote:ken ook als je stilstaat.. | |
Cyaa | dinsdag 5 september 2006 @ 22:55 |
quote:maar waarom zou je ? ik bedoel wat moet je met de kennis.en waarom zou je voor je plezier in een astra gaan zitten? | |
ivosnivo | dinsdag 5 september 2006 @ 22:55 |
quote:TS begon..... | |
Fugie | dinsdag 5 september 2006 @ 23:03 |
quote:ik denk dat je dat zou willen als het donker is en je zoekt wat in je auto, er zijn natuurlijk ook nmogelijkheden maar de algehele strekking lijkt me duidelijk. en waarom je voor je plezier in een astra gaat zitten ? Tjah waarschijnlijk om dezelfde reden dat je in [insert random automerk] gaat zitten. Als je dat zelf niet kan bedenken dan lijkt me dit niet het topic voor jou. | |
MewBie | dinsdag 5 september 2006 @ 23:49 |
Je hebt er nu toch wel wieldoppen op zitten he? ![]() | |
Asmooh | woensdag 6 september 2006 @ 08:09 |
quote:yup: zilver ![]() | |
Asmooh | woensdag 6 september 2006 @ 08:11 |
quote:nee ![]() | |
Asmooh | woensdag 6 september 2006 @ 08:12 |
quote:eens proberen ![]() | |
Asmooh | woensdag 6 september 2006 @ 08:13 |
quote:jaaah ![]() vind ze ook bes geinig hehe ![]() | |
j22flyingdownwind | woensdag 6 september 2006 @ 09:44 |
Ga je ook nog wat accessoires inbouwen? Zoals electrische ramen/spiegels, stoelverwarming, airco etc.. ? Of eerst de rest? | |
ivosnivo | woensdag 6 september 2006 @ 09:50 |
quote:Voordat dat ding klaar is is ie al lang weggeroest. | |
OxygeneFRL | woensdag 6 september 2006 @ 09:50 |
quote: | |
ursel | woensdag 6 september 2006 @ 09:56 |
quote:Moeten er geen spinners onder dan.. Dat is pas echt pimp... ![]() (en ja, die heb je ook goedkoop om erop te zetten.. ![]() | |
Asmooh | woensdag 6 september 2006 @ 10:57 |
quote:yup ![]() | |
hamkaastosti | woensdag 6 september 2006 @ 10:58 |
wat is eigenlijk de kleur van dat ding? Wit of bruin zoals bij het achterwiel? | |
I_dunno | woensdag 6 september 2006 @ 10:59 |
Moet dit niet naar ONZ...? | |
Asmooh | woensdag 6 september 2006 @ 11:00 |
quote:wit officieel, maar das wel logisch de rest van de auto is ook wit he? | |
Dromer | woensdag 6 september 2006 @ 11:06 |
Gebroken wit dus | |
CiQNiZ | woensdag 6 september 2006 @ 11:08 |
Wat vind je eigenlijk van OPC Blauw?![]() (mocht je besluiten hem uiteindelijk over te spuiten dan) | |
2609 | woensdag 6 september 2006 @ 11:14 |
whahahahahahahahahhahaha hahahhahahahahahhahahahah ahahahahahhahahahahahhaha hahahahhahahahahahahahaha hhahahahahahhahahahahahhah ahahahahahahahahhahahahah ahhahahahahahhahahahahaha hahahahhahahahahahhahahah ahahhahahahahahahahahahhah ahahahahhahahahahahha | |
-Muse- | woensdag 6 september 2006 @ 11:56 |
Gast, serieus, zet deze bak tekoop, en spaar ff door voor een GSI. Als je deze auto wilt "tunen" heb je er echt veel geld voor nodig, en aangezien je een rotte 1.4 gekocht hebt, ziet het er naar uit dat je daar geen geld voor hebt. | |
EL_REY | woensdag 6 september 2006 @ 13:07 |
haha!! dit is geweldig.. ONZ is uit, PTA is in![]() | |
Asmooh | woensdag 6 september 2006 @ 16:46 |
quote:neh ![]() | |
2NutZ | woensdag 6 september 2006 @ 18:50 |
haha grappige filmpjes (je met het denk ik met een koreltje zout nemen voor de klagers) Je hebt wel lef man met zo'n auto bezig te gaan, respect. Wat is nu het eerst volgende waar je mee bezig gaat Asmooh? | |
Asmooh | woensdag 6 september 2006 @ 18:52 |
euhm, jah nou daar zit ik dus nog eventjes over te denken ![]() of de motor of de roest of de bodykit. of de velgen ![]() hehe ik denk dat ik het blok ga halen als eerste ![]() daarna de bodykit en de rest wegwerken | |
2NutZ | woensdag 6 september 2006 @ 19:00 |
Ik zou denk ik eerst roest weg halen, hoe langer het blijft zitten hoe erger het wordt. Maar jouw keuze ![]() mss gemist.. | |
Asmooh | woensdag 6 september 2006 @ 19:05 |
quote: ![]() ![]() ene.. ik denk idd roest eerst ![]() maar standaard motor gaat vervelen soms ![]() | |
2NutZ | woensdag 6 september 2006 @ 19:16 |
dies zeer netjes ja ![]() ja 1.4 is niet de snelste, maar beter iets langzamer in een nette bak dan snel in een roestige toch.. | |
Asmooh | woensdag 6 september 2006 @ 20:34 |
das ook weer zo ![]() | |
ivosnivo | woensdag 6 september 2006 @ 20:50 |
quote:Hij is langzaam in een roestige ![]() | |
hamkaastosti | woensdag 6 september 2006 @ 20:58 |
je mag al dat tupperware wel heeel voorzichtig gaan plakken eheheh | |
CiQNiZ | woensdag 6 september 2006 @ 21:03 |
Men...is gewoon oppervlakkige roest... Is zo weg... Kun je in feite als eerste doen ja, want zou niet zoveel moeten kosten, aangezien het niet doorgerot is. Zo'n 1.4 is in ieder geval haast onmogelijk afgetrapt jongens! 90% van de GSi-tjes wel... ![]() Mijn auto is trouwens helemaal zwart, van binnen en van buiten... Ik vind dit, zeker voor mijn auto, gewoon een dodelijke kleur... En ik ga er ook helemaal niks aan doen... ![]() ![]() | |
Mr._T-Rex | woensdag 6 september 2006 @ 21:19 |
Oppervlakkige roest? Als je hem al door de lak heen ziet komen? Dus niet! Reken er maar op dat je hele nieuwe stukken in de spatborden aan het lassen komt. Vandaar dat ook iedereen je aanraadt met een betere basis te beginnen.... | |
WhiteAssNigga | woensdag 6 september 2006 @ 21:22 |
tvp | |
Asmooh | woensdag 6 september 2006 @ 21:24 |
quote:alleen daar jah, en dat wordt ook gedaan.. en das enige plek waar roest is.. verder nergens.. dus inpreciepe niks mis met de basis | |
Rool.and.the.Gang | woensdag 6 september 2006 @ 22:30 |
Albashmooh loopt de opel te checken.![]() Big pimpin' deja-vu. ![]() | |
PNG | woensdag 6 september 2006 @ 23:55 |
quote:2 dingen; die roest komt van binnenuit, en die is NIET zo weg. Is topje van de ijsberg. Binnenranden zijn rot. En die komen er via je buitenkast uit. Origineel is dat gekit in de jaren 91 en 92, 93 en 94 hebben het bijna niet keer, 95 is het over. Die kit wordt poreus, gaat water instaan, en bij blaasjes ben je al feitelijk te laat. Ander voorbeeld wanneer het gebeurt is als mensen die binnenranden uit gaan slijpen (denk aan grote wielen met verkeerde ET waarde) of simpelweg omvouwen, en het zo beschadigen. Wil je het definitief doen: nieuwe kasten ben je er vanaf. Dan goed in de antiroest/wax zetten. Heel de bende in tectyl of whatever. Denk dan incl spuiten aan een euro of 2000. Stukken inlassen gaat NIET werken, omdat de binnenranden rot zijn, dus na verloop van tijd komt het toch weer naar buiten. 2e punt, er zit 2 soorten volk uiteraard in de duudere modellen, de GSi's, zelfde geldt voor VR6en, VTECs, al dit soort spul. Etc, ene zijn liefhebbers, doen meer dan gemiddeld onderhoud, zeker meer dan de gemiddelde 1.4en, en 2e is het type dat het geld voor de beurt in de spiegels stopt. En de combi kan ook nog. 3e punt. Die 1.4s die blazen als je ermee gaat blazen 5 v/d 10 keer de koppakking eruit, kleinere motoren in autootjes en dat is niet merkgebonden, hebben hier vaker last van. 'Men...is gewoon oppervlakkige roest... Is zo weg... Kun je in feite als eerste doen ja, want zou niet zoveel moeten kosten, aangezien het niet doorgerot is.' Bedoel je wat ik zie bij die achterkasten ?? Dat ljkt mij niet oppervlakkig, magoed staat niet bij ons voor de deur zodat we er ff serieus naar kunnen kijken. [ Bericht 7% gewijzigd door PNG op 07-09-2006 00:09:43 ] | |
PNG | donderdag 7 september 2006 @ 00:11 |
quote:Gast dat is de basis, overal ergens anders roest maakt niet uit, wielkastranden/ tankdop rechts, en dorpels zijn enige belangrijke plekken. [ Bericht 3% gewijzigd door PNG op 07-09-2006 00:28:46 ] | |
peacetaker | donderdag 7 september 2006 @ 00:29 |
ik moet zeggen dat ik die kit die de TS heeft gepost toch wel erg netjes is in mijn ogen zoals al eerder is gezegd investeer eerst geld in het goed krijgen van je auto (roest wegwerken etc..etc..) daarna de motor en dan pas de kit ik hoop hem eens te zien als hij af is...woon volgens mij best in de buurt ![]() | |
Asmooh | donderdag 7 september 2006 @ 10:11 |
quote:naja leiden kom ik niet dagelijks ![]() | |
stinkie | donderdag 7 september 2006 @ 10:21 |
quote:niet met dat wrak nee ![]() | |
Asmooh | donderdag 7 september 2006 @ 11:12 |
quote:ik heb sowieso geen moer in leiden te zoeken? | |
hamkaastosti | donderdag 7 september 2006 @ 11:13 |
quote:bwhehehe. die moeren zoek je zeker overal waar je met je auto hebt gereden ![]() | |
ursel | donderdag 7 september 2006 @ 11:59 |
quote: | |
Asmooh | donderdag 7 september 2006 @ 12:01 |
quote:sorry, helemaal vergeten.. heb je er een foto van? ![]() | |
ursel | donderdag 7 september 2006 @ 12:02 |
Genoeg op internet te vinden en helaas geen foto. Weet wel dat je van die nep-spinners als wieldoppen hebt.. ![]() Echte benne dan ook een heel stuk prijziger.. | |
Asmooh | donderdag 7 september 2006 @ 12:08 |
k ga sowieso nieuwe velgen halen ![]() ow eerste wat ik ga doen zijn 2 nieuwe voorbanden btw :p | |
j22flyingdownwind | donderdag 7 september 2006 @ 12:31 |
koop dan eerst nieuwe velgen; ik neem aan dat je nieuwe 22"ers niet van 155mm bandjes worden voorzien? | |
Asmooh | donderdag 7 september 2006 @ 12:44 |
ik neem sowieso geen 22".. eerder 17 ![]() | |
Maikalo | donderdag 7 september 2006 @ 14:11 |
quote:Je gaat eerst nieuwe voorbanden en daarna nieuwe velgen ![]() | |
Asmooh | donderdag 7 september 2006 @ 14:45 |
quote:misschien wel, maar aan de andere kant zijn mn banden echt super gaar ![]() | |
Maikalo | donderdag 7 september 2006 @ 14:46 |
quote:Als je dan toch van plan bent om nieuwe velgen + banden te halen, dan kan je wel bij de sloop een redelijk bandje vinden op velg. | |
#ANONIEM | donderdag 7 september 2006 @ 15:23 |
tvp ![]() | |
OxygeneFRL | donderdag 7 september 2006 @ 15:43 |
quote:Op banden moet je niet gaan bezuinigen vind ik. | |
Maikalo | donderdag 7 september 2006 @ 15:51 |
quote:Maar als het toch maar voor tijdelijk is (2 maanden vind ik tijdelijk), maakt het niet zoveel uit. Zolang deze auto nog standaard is, zal er nog niet zoveel brandend rubber aan te pas komen. | |
Asmooh | donderdag 7 september 2006 @ 15:51 |
quote:idd, maar een maand rondrijden met rot banden lijkt me ook niks ![]() dus dan ff banden kopen voor 25 euro bij de kwikfit kan wel denk ik ![]() | |
#ANONIEM | donderdag 7 september 2006 @ 15:55 |
quote:mmhh.. 25 euro word wel heel moeilijk... minimaal 45 euro voor 14" denk ik... | |
Asmooh | donderdag 7 september 2006 @ 15:58 |
ow naja toen hadde ze zn aanbieding ![]() vandaar ![]() offtopic: ik ben enm blijf aankomende tijd weg van fok, ik woor moe van dit volk hier wil je topic blijven volgen, dan kijk je maar op superdudes.nl [/b] heel fok block ik vanaf mn router later [ Bericht 41% gewijzigd door Asmooh op 07-09-2006 16:37:41 ] | |
j22flyingdownwind | donderdag 7 september 2006 @ 16:49 |
superdudes ![]() ![]() | |
E-ratic | donderdag 7 september 2006 @ 16:52 |
Groot feest in PTA ![]() | |
Dromer | donderdag 7 september 2006 @ 18:38 |
he snapped! | |
Mr._T-Rex | donderdag 7 september 2006 @ 19:42 |
![]() | |
Rool.and.the.Gang | donderdag 7 september 2006 @ 19:48 |
![]() | |
GSi | donderdag 7 september 2006 @ 20:57 |
quote:Tegelijkertijd ![]() Ik rij Manta GSi ![]() | |
SimtekF1 | donderdag 7 september 2006 @ 22:55 |
Opel Roest 1.4 pimpen? ![]() tvp | |
Geqxon | donderdag 7 september 2006 @ 23:10 |
Ik moest gelijk aan je denken. | |
Maikalo | vrijdag 8 september 2006 @ 09:05 |
quote:Overreageren is ook een vak ![]() Succes met de roestbak ![]() | |
hamkaastosti | vrijdag 8 september 2006 @ 09:07 |
ik zou met je opel over je router heenrijden | |
Bombardier | vrijdag 8 september 2006 @ 09:07 |
Hahahahaha typisch weer opel dit hè. ![]() | |
Maikalo | vrijdag 8 september 2006 @ 09:13 |
quote:Tjsa, als het gaat om met een blindemansbril op niet naar je roest kijken. Toch rijden in je auto terwijl je wielkasten haast omkomen van de bruine aanslag ![]() ![]() | |
stinkie | vrijdag 8 september 2006 @ 09:14 |
quote:Dan pleurt die Opel eerder uit elkaar denk ik | |
Bombardier | vrijdag 8 september 2006 @ 09:14 |
quote: ![]() Dan moet je óf een splinternieuwe kopen, óf eentje van vóór de jaren '80. Alles wat daar tussenin zit, is dikke vette bagger van de allerbelabberste kwaliteit. | |
Maikalo | vrijdag 8 september 2006 @ 09:21 |
quote:Wij hadden vroeger een Astra sedan 1.8i (CD versie). En daar zat echt geen grammetje roest onder! (Dat we op den duur met 3 wielen reden is een ander verhaal ![]() | |
Bombardier | vrijdag 8 september 2006 @ 09:22 |
quote: ![]() En nog zweren er mensen bij dat merk. Hoe DOM en onwetend kun je zijn. | |
Maikalo | vrijdag 8 september 2006 @ 09:22 |
quote:Hyundai ![]() ![]() | |
ThaFreak | vrijdag 8 september 2006 @ 09:30 |
kunnen we nu eindelijk ophouden met constant afkraken van TS en zijn Opel, even is leuk maar we zijn dat stadium allang voorbij! mis je berichten dan zijn ze verwijderd en kun je er op rekenen dat je er een note bij hebt! Mvg, Koos Spee | |
j22flyingdownwind | vrijdag 8 september 2006 @ 09:43 |
Je kan het topic beter sluiten; TS heeft fok op zn router geblokkeerd ( proest ![]() ![]() | |
Bombardier | vrijdag 8 september 2006 @ 09:47 |
quote:Fok geblokkeerd? ![]() Last van stemmetjes in z'n hoofd zeker. "ga naar FOk!" "Ga naar dat topic!" "Lees dat topic of je bent morgen dood!" | |
hamkaastosti | vrijdag 8 september 2006 @ 09:48 |
of gewoon --> ONZ natuurlijk | |
Anne | vrijdag 8 september 2006 @ 09:49 |
Of jullie houden gewoon je klep dicht, waarna we met zijn allen wachten op TS ![]() | |
Maikalo | vrijdag 8 september 2006 @ 10:06 |
quote:*wacht* ![]() | |
Quint24 | vrijdag 8 september 2006 @ 17:39 |
Dan kunnen we nog lang wachten denk ik ![]() Mijn vorige auto een Opel Astra F uit 1993 had geen last van roest op de bekende Opel plekken. Ik had toen alleen last van roest bij mijn motorkap pin. ![]() en mijn Opel heeft mij in de 3,5 jaar dat ik hem had mij maar 1 keer in de steek gelaten omdat toen het bekende onstekingmodule kapot was gegaan. ![]() | |
menmul | vrijdag 8 september 2006 @ 22:32 |
zoals ik nog herinder uit mijn vroege jeugd w8ten duurd lang, altans de liedjes van bert en ernie maja das ook al weer 15 jaar terug kweet niet hoe het nu is. Veel succes met je opeltje trouwens maak der wat leuks van | |
lipje | vrijdag 8 september 2006 @ 23:55 |
quote:dus dat fluister je m snachts in ![]() | |
PNG | zaterdag 9 september 2006 @ 00:23 |
http://www.mobilenetworki(...)dam06_Megastadfm.mpg | |
RallyAstra | zaterdag 9 september 2006 @ 00:24 |
Gaat lekker die Astra, zelf jaren monteur van geweest en mee gereden. Leuk al die Opel bashers hier, maar ondertussen zijn het wel de Astra's die de dienst uitmaken in de N3 Rally | |
PNG | zaterdag 9 september 2006 @ 01:07 |
http://www.youtube.com/watch?v=b9IlZHoqyZk 'Quartermile Opel Kadett GSi 16V vs. Bike' Klopt niet helemaal magoed, Iets met 2001 en Vebtra 2001 en C19LET enzo ![]() [ Bericht 7% gewijzigd door PNG op 09-09-2006 01:47:44 ] | |
PNG | zaterdag 9 september 2006 @ 01:09 |
![]() [ Bericht 48% gewijzigd door PNG op 09-09-2006 01:16:41 ] | |
Corona1972 | zaterdag 9 september 2006 @ 10:14 |
@ TS, ik vraag me nou echt af wat je budget is.Wat ik nu allemaal lees is dat je echt heel veel geld steekt in een auto waar naar mijn mening jan modaal in rijdt en die je op elke hoek van de straat tegenkomt. Niet om lullig te zijn hoor,maar als je wilt pimpen,zorg dan dat je een auto zoekt die je heel sporadisch ziet,want juist dan kijken mensen,en daar pimp je juist voor he,om de reacties van mensen. En dan bedoel ik ook niet een civic of escort of golf,maar bv een auto die serieus goed bij mensen valt. Want naar mijn mening gaat dit je minimaal 5000 euri kosten en dan zit ik heel laag terwijl je ook een auto hebt die echt niet meer waard wordt. Alleen als de kosten van het spuiten is zeker 2000 euro,en dan heb je hopelijk een vakman. Kortom,dit is niet om te bashen,maar om je f de realiteit te laten zien. Enne,als je denkt dat ik dat wel doe,kijk dan maar s naar mijn auto,die staat hier ook ergens en dat is nou een pimpcar :p | |
lipje | zaterdag 9 september 2006 @ 10:37 |
quote:PNG in actie ![]() | |
CiQNiZ | zaterdag 9 september 2006 @ 12:21 |
quote:http://video.google.com/videoplay?docid=-4874209547937246192 http://video.google.com/videoplay?docid=-435793207610485923 ![]() Corsa Powerrr | |
Aarde | zaterdag 9 september 2006 @ 12:44 |
quote:die filmpjes ![]() ![]() zeg moohs,,, hoe ga je dat ding met dat geluid ooit nog door de apk krijgen... da's duidelijk - duidelijk - apk afkeur. verder suc6 met je project natuurlijk ![]() ![]() | |
SimtekF1 | zaterdag 9 september 2006 @ 12:48 |
OMG die filmpjes. Wat een debiel. ![]() | |
TeleluvR | zaterdag 9 september 2006 @ 12:51 |
quote:Slopel, briljant! ![]() | |
MrSASO | zaterdag 9 september 2006 @ 13:29 |
quote:FWD en het feit dat het een jappaner is. ![]() SPOILER | |
MrSASO | zaterdag 9 september 2006 @ 13:45 |
Oke effe serieus Asmooh. Maar waarom niet zo eentje Opel Astra GSI. Ik persoonlijk zou voor deze gaan. Opel Manta GSI. Heb je denk ik veel meer plezier aan dan aan zo`n Astra waar half Nederland al mee rijd. Bovendien heb je de aandrijven dan op de achterwielen, een stuk leuker dan op de voorwielen. | |
Nerdmans | zaterdag 9 september 2006 @ 18:49 |
asmooth loop t jullie denk ik harder in de zeik te nemen dan jullie hem. Wheheh geniaal dit. ![]() | |
Dromer | zaterdag 9 september 2006 @ 18:50 |
quote:Ik ben er, eerlijk gezegd, nog niet over uit of hij zit te stangen of echt zo hopeloos is. ![]() | |
GSi | zaterdag 9 september 2006 @ 18:52 |
quote:Je blijft wel bezig met zo een Manta. Ik heb de mijne nu vanaf April. Ik word hem zo onderhand een beetje zat. Mja.. blijft wel mijn Mantatje he ![]() ![]() | |
Aarde | zaterdag 9 september 2006 @ 19:02 |
quote:Hij heeft die astra echt gekocht en die dempers er ook laten uithalen. Maar wel lachuh topic toch ![]() ![]() | |
MrSASO | zaterdag 9 september 2006 @ 22:10 |
quote:Niet boven de 1300 toeren ![]() Persoonlijk vind ik de Manta een van de weinige mooie Opels, juist in deze tijd val je wel een beetje op als je zo`n Manta voor de deur heb staan. Bovendien geeft het volgens mij veel meer rijplezier dan zo`n saaie Astra. | |
Geqxon | zaterdag 9 september 2006 @ 22:13 |
quote:Ik weet de oplossing! Je petje viel namelijk af toen het gebeurde. Toen ging hij over op econimal mode, max. 1300 toeren. Je moet weer even je petje weer op doen, dan gaat hij op sjon-mode en kan je weer harder. Wat het ook kan zijn is dat de druk van je elleboog op de armleuning te laag is, waardoor er niet genoeg compressie op de versnellingsbak is. Simpel op te lossen door even goed te leunen op de armleuning! | |
GizartFRL | maandag 11 september 2006 @ 18:58 |
Ist ie onderhand alweer terug? | |
Tommy_Kuklinski | maandag 11 september 2006 @ 22:43 |
quote:Wat doe je zielig ![]() | |
yup | dinsdag 12 september 2006 @ 00:51 |
Astra GSi 16v, turbo + 6 bak erop en al uw problemen zijn opgelost. Je geestelijke gesteldheid is je limiet. Hoe debieler je bent hoe meer pk's je uit zo een motor kan krijgen. Voor mij : het kan nooit gek genoeg ![]() | |
CiQNiZ | dinsdag 12 september 2006 @ 09:02 |
quote:Welcome in my world... Heb je vast wel eens van de term EVO750 gehoord icm C20LET? ![]() | |
VanDread | dinsdag 12 september 2006 @ 09:52 |
Istie al koni verlaagd of magtie naar onzin ![]() | |
Geckoo | woensdag 27 september 2006 @ 08:33 |
quote:is het uit eindelijk al gelukt met je manta? anders weet ik wel iemand die em overwil nemen ![]() en aan de TS *(Asmooh) mocht je nou een echte motor in die astra willen, ik heb hierzo nog een donor astra staan met een 2liter blok liggen. mocht je interesse hebben weet je me te vinden. en hoezo gooi je je uitlaat al weer in de verkoop? | |
Asmooh | woensdag 27 september 2006 @ 13:24 |
quote:waarom ik mn uitlaat weg doe is omdat ik andere heb. astra project is gestopt. reden: ![]() ![]() mijn nieuwe aanwinst komt een 2.0 16v turbo in (zoals ik ook van plan was met astra) andere velgen LSD deuren bodykit spuiten spoiler carpc / geluids installatie | |
IJsmuts | woensdag 27 september 2006 @ 13:42 |
quote:vette bak ![]() | |
Maikalo | woensdag 27 september 2006 @ 13:43 |
quote: ![]() Welke motor zit er nu in? Zo'n vierwiel-aangedreven versie van de calibra is ook niet mis ![]() | |
Mr._T-Rex | woensdag 27 september 2006 @ 13:43 |
Kijk, das al een betere basis dan die door en door rotte astra (al kan ik natuurlijk niet onder de spatborden kijken) | |
WhiteAssNigga | woensdag 27 september 2006 @ 13:55 |
Hele vooruitgang, asmooh! Ook een wat betere basis voor echte motortuning lijkt me zo. Ben geen opelfan, maar Calibra heb ik altijd wel een aardige auto gevonden. Staat daar op de achtergrond je astra nog, of is dat een andere? Succes met je project... | |
SimtekF1 | woensdag 27 september 2006 @ 14:19 |
Wat zijn LSD deuren? | |
_GdR_ | woensdag 27 september 2006 @ 14:59 |
weer een slopel!!!1111!!!!1!!einzzz | |
Asmooh | woensdag 27 september 2006 @ 15:00 |
quote:2.0i | |
Asmooh | woensdag 27 september 2006 @ 15:00 |
quote:das mijn astra ja ![]() maar die is nu weg | |
Asmooh | woensdag 27 september 2006 @ 15:01 |
quote:vleugeldeuren | |
Asmooh | woensdag 27 september 2006 @ 15:01 |
quote:boeie | |
OxygeneFRL | woensdag 27 september 2006 @ 15:01 |
he een calibra....origineel ![]() | |
Asmooh | woensdag 27 september 2006 @ 15:02 |
Prijs motorombouw: 6500 euro ![]() maar moet ik er maar voor over hebben.. niet alleen motorombouw, ook compleet rem systeem aanpassingen enz enz enz.. dus beetje alles aan de onderkant ![]() | |
_GdR_ | woensdag 27 september 2006 @ 15:04 |
quote:die zijn strak jonge! whehehehe wat een tiefus mongool zeg. | |
Asmooh | woensdag 27 september 2006 @ 15:06 |
http://images.google.nl/images?q=LSD%20doors&btnG=Zoeken&ie=UTF-8&oe=UTF-8&sa=N&tab=wi maar deuren die ipv naar voren naar achter open gaan lijkt me btw oko vet ![]() | |
Maikalo | woensdag 27 september 2006 @ 15:07 |
Waarom LSD deuren ![]() | |
_GdR_ | woensdag 27 september 2006 @ 15:08 |
het zijn LS doors. LS = Lamborghini style | |
Asmooh | woensdag 27 september 2006 @ 15:09 |
quote:nee, de ophang is alleen anders. | |
Maikalo | woensdag 27 september 2006 @ 15:11 |
![]() DTM ![]() | |
Asmooh | woensdag 27 september 2006 @ 15:16 |
weet iemand de naam van deuren die naar achter open gaan.. dus dat ze recht omhoog staan zeg maar.. kan geen plaatje vinde | |
_GdR_ | woensdag 27 september 2006 @ 15:41 |
suicide doors ![]() | |
Geqxon | woensdag 27 september 2006 @ 16:43 |
![]() Ook geile deuren. | |
ivosnivo | woensdag 27 september 2006 @ 16:44 |
Ja en dan kun je je auto uitkruipen, stoer zeg. | |
Geqxon | woensdag 27 september 2006 @ 16:44 |
![]() Of dit dan! | |
Asmooh | woensdag 27 september 2006 @ 17:19 |
hah neh | |
Asmooh | woensdag 27 september 2006 @ 17:20 |
nee suicide is anders.. zit aan deze bodykit te denken.. hij lijkt zo nog best standaard, maar toch een tikje sportiefer [ Bericht 85% gewijzigd door Asmooh op 27-09-2006 18:21:08 ] | |
Geqxon | woensdag 27 september 2006 @ 18:31 |
Hij lijkt zo best standaard? Ik vind van niet. | |
Asmooh | woensdag 27 september 2006 @ 19:40 |
quote:haah ![]() ik vind hetr wel mooi.. niet zo overdone als die astra... gewoon mooi strak | |
SimtekF1 | woensdag 27 september 2006 @ 19:41 |
quote:Noem je mij nou een tyfus mongool ![]() | |
MrSASO | woensdag 27 september 2006 @ 19:52 |
quote:Dat is al een stuk beter^O^, alleen toch jammer dat je niet voor een oude Manta of Ascona ben gegaan. | |
Asmooh | woensdag 27 september 2006 @ 20:01 |
quote:calibra vind ik toch mooier ![]() | |
MrSASO | woensdag 27 september 2006 @ 20:10 |
quote:Smaken verschillen natuurlijk. ![]() | |
WhiteAssNigga | woensdag 27 september 2006 @ 20:45 |
Je mag trouwens nog wel ff aan de slag met Commandant als ik dat mooie vaalrood zo zie. Kost ff moeite, maar dan heb je ook wat... | |
Asmooh | woensdag 27 september 2006 @ 22:19 |
quote:wat is het als ik vragen mag? ![]() | |
eer-ik | woensdag 27 september 2006 @ 22:31 |
quote:http://www.commandant.nl/ | |
Asmooh | woensdag 27 september 2006 @ 22:46 |
dankje ![]() maar dat doe ik wel na dat ik hem heb gespoten ![]() | |
Aarde | woensdag 27 september 2006 @ 23:21 |
quote:als je het nu doet is ie misschien zo mooi dat je hem gewoon zo laat ![]() ![]() | |
sub_overide | donderdag 28 september 2006 @ 08:34 |
nieuwe lak poetsen met commandant ![]() | |
Asmooh | donderdag 28 september 2006 @ 08:59 |
quote:jah maar ik wil metallic lak ![]() en dat heb ik nu ni | |
1299 | donderdag 28 september 2006 @ 10:22 |
quote: ![]() Zowieso als je met commandant flink zit te poetsen dan is het vaak na 3 maanden weer terug bij af. | |
sub_overide | donderdag 28 september 2006 @ 10:24 |
Wat voor kleur wil je hem maken?? geef je zelf op voor DGB ben je wel snel klaar, optisch gezien dan | |
Metro2005 | donderdag 28 september 2006 @ 14:20 |
![]() ![]() Goed bezig! | |
ivosnivo | donderdag 28 september 2006 @ 15:39 |
quote:Des te mooier het wordt is mij wel is verteld. Als je gewone lak gaat poetsen schijnt het heel mooi te worden. | |
MrSASO | donderdag 28 september 2006 @ 16:02 |
quote: ![]() Dan is die wagen klaar om naar de sloop te gaan ja. ![]() | |
1299 | donderdag 28 september 2006 @ 16:05 |
quote:En het verschil is? | |
Maikalo | donderdag 28 september 2006 @ 16:07 |
Weer een mislukte opel ![]() | |
Koepert | donderdag 28 september 2006 @ 16:20 |
quote:Hoewel ik t in deze versie niet echt mooi vind(understatement vd eeuw) Zie je dat naar mijn smaak toch te weinig: Doorgelaste motorkap met booskijkers eraan dus. | |
MrSASO | donderdag 28 september 2006 @ 16:33 |
quote:Dat ik liever in een oude "normale" Calibra rondrij ipv van zo`n "gepimpte" auto van de grote beurt. ![]() | |
RealZeus | donderdag 28 september 2006 @ 18:24 |
Kijk eens aan,je bent verstandig geworden.Nu heb je tenminste een goede basis.(Ook al zal ik nooit een Opel kopen maar dat is ieder zijn ding.) Houd je er bij het uitzoeken van je body-kit wel rekening mee dat je in een land woont waar je struikelt over de verkeersdrempels? Ik heb met mijn simpele auto's regelmatig getunede auto's zoek gereden.Eerst werd je heel stoer ingehaald ,tot er allemaal drempels opdoemden.Zij moesten er kruipend overheen terwijl ik ze zonder problemen voorbij reed.En dan sta je dus best voor joker;als je met je gepimpte auto voor lul wordt gezet door een simpele Nissan Sunny 1.4. ![]() | |
WhiteAssNigga | donderdag 28 september 2006 @ 19:58 |
quote:Ik zou zeggen: poets je auto helemaal met Commandant, en laat er dan een laag blanke lak overheen spuiten. Dan verkleurt je lak ook niet zo snel meer... | |
Asmooh | zondag 1 oktober 2006 @ 21:09 |
ik ben net ff weze rondbellen, eind deze week.. begin volgende week ga ik waarschijnlijk een 4x4 onderkant halen, de complete as enz enz enz.. en deze laten monteren, aangezien het gewoon past op mijne ![]() dan heb ik dus een 4x4 calibra ![]() p.s. ik neem GEEN design motorkap, en geen booskijkers | |
Goingin | zondag 1 oktober 2006 @ 22:38 |
Enige nadeel aan de 4x4 onder een Calibra (die dus standaard onder de 4x4T zit) is dat het systeem altijd de auto primair als FWD houdt. Pas als je je grip kwijtraakt aan de voorkant gaat hij vermogen op de achterwielen zetten. Het gaat dan niet om seconden want binnen de seconde word het afgeregeld, maar dan is degene naast je al zo een paar meter verder. | |
Asmooh | zondag 1 oktober 2006 @ 22:42 |
quote:hmm serieus? ik dacht dat het altijd was... dat het daarom zo'n voordeel was? want iemand zei van jah 300pk met FWD is niks, gewoon AWD nemen.. | |
CiQNiZ | maandag 2 oktober 2006 @ 00:25 |
quote:Lulkoek. Calibra 4x4 heeft FWD alleen onder de 30km/u of bij het remmen (om de stabiliteit te verhogen!). Voor de rest gaat het om een standaard verdeling van 75% voor +/- en de rest op de achterwielen. Totaal kan er in de wat extremere gevallen 100% naar de achterwielen overgedragen worden. Je bent met een Calibra 4x4 echt wel sneller weg dan diegene naast je. En zeg niet dat het niet zo is want ik rij er zelf een... En voor de rest, is het maar net wat je wilt. In tegenstelling tot wat anderen altijd lullen is dat 4x4 niet altijd beter hoeft te zijn. Met 4x4 verlies je veel meer vermogen op je aandrijving vanaf je krukas dan bij FWD of RWD. Stel, je hebt 2 dezelfde auto's, met hetzelfde vermogen. Alleen een heeft FWD en de ander 4x4. Dan zou die 4x4 sneller weg zijn, maar die FWD later voorbij komen zetten. Bij 200m sprints heb jij altijd voordeel, bij 400m sprints kan het je nadeel zijn. Maar het is natuurlijk niet alleen om het sprinten. Feit is dat 4x4 je bergen grip geeft natuurlijk. Zelfs met regen is het nog moeilijk buitenboord te gaan. 4x4 is cool, maar duurzaam en gevoelig. FWD is helemaal zo slecht nog niet. Gewoon rustig optrekken, zit je eenmaal in z'n 3, kun je de hele wereld aan! | |
Asmooh | maandag 2 oktober 2006 @ 14:13 |
quote:kijk hier heb ik wat aan ![]() wat denk jij persoonlijk dat beter is? niet alleen racen, maar ook dagelijks gebruik. fwd of 4x4 | |
CiQNiZ | maandag 2 oktober 2006 @ 16:02 |
quote:Ik ben helemaal verliefd op mijn 4x4 ![]() Maar FWD is veel goedkoper in onderhoud... Waar moet je om denken bij het hebben van (Calibra) 4x4 onder je Astra: - Verdeelbak olie regelmatig controleren, dan wel vervangen (controleren neemt zo dik 15min. in beslag) - Om de zoveel tijd je voorbanden achter leggen en je achterbanden voor, om zo je slijtage gelijkmatig te verdelen. Anders is omtrek van je banden verschillend -> 4x4 kan kapot gaan - Niet verlagen het liefst, doe je het toch, speciale bussen monteren voor je verdeelbak, anders kan ie sneller kapot gaan - Met 4x4 aktief: trek NOOIT, maar dan ook NOOIT aan de handrem tijdens het rijden... Dit kost je je 4x4 meteen Mocht je te veel twijfelen en niet kunnen kiezen kun je altijd nog kiezen om een schakelaar te monteren. Deze schakelt tussen FWD en 4WD dan. Oftewel, je kunt zelf bepalen wanneer je FWD of 4WD wilt om zo juist op de bepaalde omstandigheden in te spelen. Voor dagelijks gebruikt (boodschappen doen, naar oma toegaan, etc.) kun je je FWD gebruiken. Maar in de winter of tijdens sprinten/spelen pak je je 4x4 erbij... Zo spaar je je 4x4, en gaat ie langer mee, en je kunt gewoon van 2 walletjes eten (vreemdgaan)! ![]() Ik zou persoonlijk voor het laatste gaan... In theorie kun je zelfs wegtrekken met 4x4 (als eerste wegkomen) uitschakelen totdat moment van potentieel gripverlies weg is en dan verder racen op FWD... Dan ga je dus echt HARD... Het kan wel, maar omgekeerd doe je 't liever niet... Je wilt niet van eerst FWD je verdeelbak die klap bezorgen om die 4x4 in een keer aan te gooien... Dan zet je dus eerst braaf motortje af, schakelaartje om, en dan gaan met die banaan... maar nogmaals, uitschakelen tijdens rijden, kan -naar mijn mening- geen kwaad. ![]() Misschien moet je je ff registreren op het Opel-Forum, en daar ff Kadett4k4 en Corsa4x4 opzoeken... Hun hebben veeeel ervaring met het overzetten van een Calibra/Vectra 4x4 onderstel en Turbo-motor naar iets anders gek... Er is daar ook nog iemand met een Tigra 4x4 dacht ik zelfs... Die kunnen je echt veel verder helpen lijkt mij... Al helemaal als je het ook nog eens op kenteken wil hebben (laaang en kostbaar traject...). ![]() | |
Maikalo | maandag 2 oktober 2006 @ 16:13 |
RWD is ook gaaf ![]() ![]() | |
Asmooh | maandag 2 oktober 2006 @ 16:21 |
quote:ik heb nu een calibra ![]() | |
CiQNiZ | maandag 2 oktober 2006 @ 18:12 |
quote:Ah... Lezen is ook een vak ![]() Maarre... VET man... Calibra hoort rood te zijn...!! Maarja, toch had ik persoonlijk liever een zwarte... Foto's van de mijne staan in mijn fotoboek btw... Calibra... ![]() Mocht je willen tunen raad ik je aan om of naar Mathijssen Technics te gaan of naar DdV (Dennis de Vos: C20LET.nl). In Duitsland zit ook een hele goeie, daar kun je met een paar duizend Euro heeeeel veel leuke paarden naar voren toveren... Dat bedrijf heet V-Max ![]() Vergeet trouwens niet de kleine details: Dashboard en boordcomputer (BC)! Je moet je klokken veranderen, met C20LET betekend dat dus klokkenwinkel uit de Calibra/Vectra Turbo moet komen... Die heb je in twee versies (260KM/u en 280KM/u) Uiteraard moet je die laatste nemen ![]() ![]() | |
Asmooh | maandag 2 oktober 2006 @ 18:32 |
quote:jmmr van de kleine fotos maar tof joh! mja ik heb net kras ontdekt op mn auto ![]() gebeuren hier al jaren dingen, zooi tegen huis gooien enz enz enz.. en nu dikke kras op mn nieuwe auto ![]() | |
1299 | dinsdag 3 oktober 2006 @ 00:18 |
quote:Luisterd dat echt zo nauw. Ik neem aan dat als met remmen je voorwielen blokkeren dat dan ook je centerdif niet aan diggelen ligt. | |
Asmooh | donderdag 5 oktober 2006 @ 11:38 |
update begonnen met installeren van de carpc | |
Maikalo | donderdag 5 oktober 2006 @ 11:49 |
quote:Met touchscreen LCD in je middenconsole? | |
Asmooh | donderdag 5 oktober 2006 @ 12:19 |
quote:LCD wel, touchscreen niet.. ik maak sowieso mousepad bij mn pook daaro ![]() | |
Maikalo | donderdag 5 oktober 2006 @ 12:40 |
quote:Nu kan ik het interieur van een Calibra niet zo voor me krijgen. Maar is dat niet lastig? Voor een paar centjes meer heb je touchscreen. Dat is zo relaxed! (heb het zelf natuurlijk niet, maar vaak genoeg mee gespeeld in andere auto's) | |
Asmooh | donderdag 5 oktober 2006 @ 13:02 |
quote:klopt, maar je kan vaak upgrade kopen.. ik kijk wel wat ik doe:) alle 2 de opties zijn nog makkelijker ![]() | |
Asmooh | donderdag 5 oktober 2006 @ 13:02 |
anyway carpc hoe hij dr nu bij staat * Intel Pentium III 667MHz * 256MB SD-RAM PC133 * Seagate 80GB P-ATA Harddisk * 32MB NON Shared videomemory (Intel 82815) Software * Navigatie * - Destinator PN - Route 66 2005 - Mappoint 2006 * Music * iTunes * Movie * VLC Hardware die ik nog niet heb liggen, maar er wel inkomt: * Creative Audigy (met voorfrontje) * USB Bluetooth module * Wifi kaart * Radio / TV kaart * 7" LCD Monitor * 2x 2,5" Mousepad * 4x USB Verleng kabel A > B (1,8m per stuk) * 2x USB Verleng kabel A > B (5 meter per stuk) * 1x firewire verleng kabel (1,8m) * 30 in one cardreader * 2 verwisselbare harddisk bay's * 1x long size ATA Cable * 1x 256MB SD-RAM * 1x Matrox (of andere vga kaart) van 32mb+ waar 2 monitoren op aan gesloten kunnen worden volgens mij was dit het eventjes voor de carpc ![]() plaatje wat je ziet is van boven af hoe ik de achterbak wil.. de blauwe rondjes (zijn dr totaal 4) zijn 4 sterkere woofers.. JBL GTO1202D 300/ 1200W Wil ik er 4x in.. de kleinere rondjes (rood) zijn 3 (minder sterkte) woofers: JBL GTO804 200/ 800W de 3 kleine doen samen: 600/2400 de 4 grote doen samen: 1200/4800 totaal: 1800 / 7200 [ Bericht 18% gewijzigd door Asmooh op 05-10-2006 13:28:20 ] | |
Geckoo | donderdag 5 oktober 2006 @ 13:25 |
ik heb nog een usb gps module... interesse? | |
Asmooh | donderdag 5 oktober 2006 @ 13:28 |
quote:mwa,, ik heb al bluetooth GPS liggen ![]() | |
Maikalo | donderdag 5 oktober 2006 @ 13:37 |
Kun je niet zo'n USB-hub in je console (onder je LCD, of op de plaats van je autoradio als je toch je PC gaat gebruiken) doen? | |
Asmooh | donderdag 5 oktober 2006 @ 13:40 |
quote:ik ga USB in het console maken waar ook je pook, handrem enz zit.. maar ook 2 USB porten in de kofferbak. | |
Maikalo | donderdag 5 oktober 2006 @ 13:43 |
quote: ![]() Wat een bekende van mij deed: LCD touchscreen, usb-hub/all-in-one cardreader in zijn middenconsole, en dan in de kofferbak (hij deed geen woofers e.d.) een station waar hij zo zijn laptop in kon hangen. Overigens ook nog een extra bluetooth poort ergens bij zijn achterlicht gemaakt, zodat hij direct een verbinding kon maken als hij buiten de auto of thuis was. | |
Asmooh | donderdag 5 oktober 2006 @ 13:47 |
quote:geinig ![]() ik maak dan wel woofers achterin (zie plaatje) verder onder het LCD scherm komt audigy voorfrontje te zitten. cardreader maak ik in het deshboard kastje.. naja zonder kasje want wordt aangepast en kastje heb ik dr helemaal uitgehaald ![]() USB hub kan ook op de achtergrond blijven, ik verleng de kabels gewoon een stuk ![]() wat ik btw wel doe, radio/wifi antenne op het dak in 1 behuizing ![]() | |
Maikalo | donderdag 5 oktober 2006 @ 13:49 |
quote:Zo'n sharkfin? | |
Asmooh | donderdag 5 oktober 2006 @ 13:54 |
quote:liefste wel ![]() | |
Maikalo | donderdag 5 oktober 2006 @ 14:00 |
![]() Dit is zeker je console (in originele staat dan) Daar kan je best iets leuks van maken ja, niet zo vol en druk als sommige. | |
Asmooh | donderdag 5 oktober 2006 @ 14:47 |
quote:dat is het idd.. die 2 gaten, radio en troep bakje gaan dan weg ![]() scherm richt in een beetje omhoog zodat het beter is te zien ![]() | |
Maikalo | donderdag 5 oktober 2006 @ 14:49 |
quote:Daar komt je LCD zeker. Als je dan toch je middenconsole aan het aanpassen bent. Misschien is het ook een idee om boven je console drukmetertjes te maken. Ik neem tenminste aan dat je alles gaat maken met fiberglas, vloeibaar plastic, dan gaten zaten, vlak schuren en verven? Ook je woofers? | |
Asmooh | donderdag 5 oktober 2006 @ 14:56 |
quote:kan ook ![]() mn woofers wordt compleet ander verhaal, dat gaat heel mooi in rondje lopen ![]() | |
Asmooh | donderdag 5 oktober 2006 @ 14:56 |
zo ziet de bestuurder het![]() ![]() en zo de gene naast je ![]() | |
Maikalo | donderdag 5 oktober 2006 @ 15:00 |
Pas dat analoge klokje dan ook gelijk aan ![]() Je woofers zeker met houten frame, doek spannen, insmeren en zagen? Wat voor verterkers en boxen had je in gedachten? Merk etc. | |
Asmooh | donderdag 5 oktober 2006 @ 15:20 |
quote:woofers: 4x JBL GTO1202D, 3x JBL GTO1002D achter speakers: 3x JBL GTO936e voorspeakers: 2x JBL GTO6536e | |
Asmooh | donderdag 5 oktober 2006 @ 15:22 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | |
Maikalo | donderdag 5 oktober 2006 @ 15:28 |
Hij doet het in elk geval ![]() Moet je nog een extra accu in je auto plaatsen voor je PC, boxen en versterkers? | |
-Muse- | donderdag 5 oktober 2006 @ 15:30 |
Zo krijg je wel erg last van je nek, als je een film wilt kijken ![]() | |
Asmooh | donderdag 5 oktober 2006 @ 15:32 |
quote:reken 2 extra accu's ![]() | |
Asmooh | donderdag 5 oktober 2006 @ 15:33 |
quote:dis tijdelijk tot ik mn tft schermpje heb ![]() | |
Geqxon | donderdag 5 oktober 2006 @ 15:35 |
quote: ![]() ![]() | |
Maikalo | donderdag 5 oktober 2006 @ 15:35 |
quote:Je had volgens mij nog geen versterkers genoemd. 3 versterkers van 1500? En dan nog per accu zeker een spanningsregelaar (of hoe noem je zo'n ding ook al weer)? | |
Asmooh | donderdag 5 oktober 2006 @ 16:08 |
quote:kan ![]() maar dat zie ik dan wel weer, eerst mn carpc. dan de rest ![]() | |
Asmooh | zondag 8 oktober 2006 @ 21:17 |
ook maar eens een fok update.. ik ben bezig geweest met het bouwen van mn custom deshboard kastje. Bedoeling is dat er 4 lagen komen, onderste laag is waar de pc staat, laag dr boven is waar voeding zit, en nog 1 laag hoger zit de harddisk en verwisselbare disk waar de schoeven moeten ![]() Het past.. ![]() ![]() ![]() de twee zijkanten ![]() in dat rondje komen 2 fans, de ene blaast, de ander zuigt Momenteel in bouw, deze versie is geducktaped enz enz enz om te kijken hoe het dr uit komt te zien. ![]() ![]() dekseltje er op ![]() [ Bericht 6% gewijzigd door Asmooh op 08-10-2006 21:30:14 ] | |
Maikalo | zondag 8 oktober 2006 @ 22:18 |
quote:Waar zou de wereld zijn zonder triplex ![]() | |
Asmooh | zondag 8 oktober 2006 @ 22:23 |
quote:moet het nog ff allemaal netjes zagen en schuren, maarhet past prima ![]() | |
Asmooh | maandag 9 oktober 2006 @ 15:40 |
HELPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPP ik zit te kwijlen op dit motorblok ![]() Maar het probleem is dat het motorblok andersom in de auto zit... onderstel moet ik aanpassen das geen probleem.. maar past het onder mn motorkap zo? | |
Maikalo | maandag 9 oktober 2006 @ 15:48 |
quote:Uit welke auto komt dat blok? Je motorkap aanpassen is toch ook niet zo'n ramp? Dan heb je gelijk een 'custom' hood. ![]() | |
Asmooh | maandag 9 oktober 2006 @ 15:57 |
quote:Opel Senator ![]() | |
Geqxon | maandag 9 oktober 2006 @ 16:01 |
![]() Past hij met dit erop misschien wel? | |
Asmooh | maandag 9 oktober 2006 @ 16:16 |
quote:motorkap verlanger? ik weet geen eens of het mogelijk is om motorblok in calibra te bouwen.. motorblok heeft geen turbo, 272pk standaard.. onderstel moet veranderd worden, want er moet een senator onderstel onder wegens rwd | |
Asmooh | maandag 9 oktober 2006 @ 17:59 |
quote:moet toch een X30XE blok nemen dan | |
PNG | dinsdag 10 oktober 2006 @ 01:36 |
Droom lekker verder. | |
HaerdenC | dinsdag 10 oktober 2006 @ 12:38 |
www.opelclub.be ... alleszeggend ... | |
1299 | dinsdag 10 oktober 2006 @ 13:11 |
quote:He bruut ik ben het een keer met je eens ![]() | |
Rev- | dinsdag 10 oktober 2006 @ 15:01 |
tuurlijk en die enorme kast past in je dashboard kastje? ![]() | |
Maikalo | dinsdag 10 oktober 2006 @ 15:10 |
quote:Kijk maar een aantal posts hierboven naar de afbeeldingen van zijn dashboard. | |
VanDread | dinsdag 10 oktober 2006 @ 16:48 |
Tjek de hoogte ![]() | |
PNG | dinsdag 10 oktober 2006 @ 20:34 |
quote:Zaterdag nacht als ik van stappen terugkomt moet ik iig ook niet gaan typen, dus ligt aan mij ![]() Maar probeer eens met een 160 Pk 1.0 motorfiets een caravan te trekken. Is goede metafoor. Anyway, tKan wel: http://forum.astragsi.nl/viewtopic.php?t=6236&postdays=0&postorder=asc&start=0 Magoed bekijk ff data van begin tot einde, zelfbouw adapterplaten, watersnijden, zelfbouw druklager, 25XE voor geplunderd, managementombouw gebeuren etc. APK 1e monteur met hulp van Niels, Van mei, en tis nu okt, en de grote dag moet nog steeds komen. Voor iemand die aankomt met een 4.0 24V is dit misschien wel iets, 2 cylinders er vanaf: ![]() Komplettmotor 24V 4-Zyl. 2.4 L, ca. 320 PS Umbau wie zuvor, jedoch mit Drosselklappen-Renneinspritzung und integrierter Kennfeldzündung, steilere, extrem erweiterte Ansaugstutzen, Motor eingelaufen und Kennfeld auf Prüfstand optimiert, ohne Einbau 4-Zylinder Komplettmotor gekürzt aus 24V 6-Zylinder Der genannte Preis gilt bei Anlieferung eines 24V-Serienmotors. PREIS: ab 19.333,00 EUR ![]() | |
Asmooh | dinsdag 10 oktober 2006 @ 20:57 |
quote:dat heet zelf een compleet nieuw deshboard kastje maken waar je carpc ook in kan.. ene enorme kast? beetje computer n00b ben je zeker? ken je m-atx? vast niet.. | |
1299 | woensdag 11 oktober 2006 @ 00:51 |
quote:Ghehe dat zou niet bepaald lekker gaan, omdat het nogal zenuwachtig rijdt op hoge toeren, en dan hebben het nog niet over het chassis wat niet echt gebouwd is om gewicht te trekken ![]() Maar in theorie kan je zonder veel koppel maar toch veel pk's even veel trekken als je op de piek van je powercurve rijdt ![]() | |
PNG | woensdag 11 oktober 2006 @ 01:06 |
quote:En daar zit je denkfout. | |
1299 | woensdag 11 oktober 2006 @ 01:07 |
quote:Een daar zit geen inhoudelijke reactie ![]() En jij hebt het nu over dingen trekken, maar het ging oorspronkelijk over heuveltje oprijden. Chassis is dan niet zo boieend meer dan gaat het puur om het vermogen en niet om het koppel. Omhoog rijden is hetzelfde als recht rijden alleen dan met meer rolweerstand. | |
PNG | woensdag 11 oktober 2006 @ 01:08 |
kZou zeggen probeer het eens. Zal ik inhoudelijke reactie geven op wat je ervaart. | |
PNG | woensdag 11 oktober 2006 @ 01:09 |
En MSN is beter. ![]() | |
yup | woensdag 11 oktober 2006 @ 01:19 |
Als je je bakverhoudingen aanpast kan je toch best een koppelloos blok krachtig maken hoor, diesel's hebben nm's maar door de lange bakverhoudingen hebben ze dat wat minder aan de wielen... Je kan best een extreem korte bak maken voor een motorfiets blok, want zo een ding draait toch 13.000 rpm met gemak... |