abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_42190980
nieuwe lak poetsen met commandant
Life is great when you drive a V8
  donderdag 28 september 2006 @ 08:59:21 #227
122573 Asmooh
Ik wel, Jij ook?
pi_42191323
quote:
Op woensdag 27 september 2006 23:21 schreef Aarde het volgende:

[..]

als je het nu doet is ie misschien zo mooi dat je hem gewoon zo laat scheelt echt een hoop... wel goed poetsen he tot ie weer als nieuw ziet
jah maar ik wil metallic lak

en dat heb ik nu ni
pi_42192846
quote:
Op donderdag 28 september 2006 08:34 schreef sub_overide het volgende:
nieuwe lak poetsen met commandant


Zowieso als je met commandant flink zit te poetsen dan is het vaak na 3 maanden weer terug bij af.
pi_42192878
Wat voor kleur wil je hem maken??

geef je zelf op voor DGB ben je wel snel klaar, optisch gezien dan
Life is great when you drive a V8
pi_42198711
je bent eindelijk met een goede basis begonnen

Goed bezig!
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
  donderdag 28 september 2006 @ 15:39:57 #231
140141 ivosnivo
ada fare stop stalking me
pi_42200740
quote:
Op donderdag 28 september 2006 08:59 schreef Asmooh het volgende:

[..]

jah maar ik wil metallic lak

en dat heb ik nu ni
Des te mooier het wordt is mij wel is verteld. Als je gewone lak gaat poetsen schijnt het heel mooi te worden.
ada fare stop stalking me
pi_42201419
quote:
Op donderdag 28 september 2006 10:24 schreef sub_overide het volgende:
Wat voor kleur wil je hem maken??

geef je zelf op voor DGB ben je wel snel klaar, optisch gezien dan

Dan is die wagen klaar om naar de sloop te gaan ja.
pi_42201522
quote:
Op donderdag 28 september 2006 16:02 schreef MrSASO het volgende:

[..]


Dan is die wagen klaar om naar de sloop te gaan ja.
En het verschil is?
  donderdag 28 september 2006 @ 16:07:44 #234
124172 Maikalo
Feyenoord 1908
pi_42201586


Weer een mislukte opel
"Ja."
"Wat ja?"
"Ja toch!!"
  donderdag 28 september 2006 @ 16:20:14 #235
112790 Koepert
Parttime Nutcase
pi_42202033
quote:
Op donderdag 28 september 2006 16:07 schreef Maikalo het volgende:
[afbeelding]

Weer een mislukte opel
Hoewel ik t in deze versie niet echt mooi vind(understatement vd eeuw) Zie je dat naar mijn smaak toch te weinig: Doorgelaste motorkap met booskijkers eraan dus.
It starts with a shiver, an itch, a slow boil
pi_42202430
quote:
Op donderdag 28 september 2006 16:05 schreef 1299 het volgende:

[..]

En het verschil is?
Dat ik liever in een oude "normale" Calibra rondrij ipv van zo`n "gepimpte" auto van de grote beurt.
pi_42205974
Kijk eens aan,je bent verstandig geworden.Nu heb je tenminste een goede basis.(Ook al zal ik nooit een Opel kopen maar dat is ieder zijn ding.)

Houd je er bij het uitzoeken van je body-kit wel rekening mee dat je in een land woont waar je struikelt over de verkeersdrempels?

Ik heb met mijn simpele auto's regelmatig getunede auto's zoek gereden.Eerst werd je heel stoer ingehaald ,tot er allemaal drempels opdoemden.Zij moesten er kruipend overheen terwijl ik ze zonder problemen voorbij reed.En dan sta je dus best voor joker;als je met je gepimpte auto voor lul wordt gezet door een simpele Nissan Sunny 1.4. (die had ik toen.)
  donderdag 28 september 2006 @ 19:58:19 #238
52517 WhiteAssNigga
Can't Think Of Something
pi_42209188
quote:
Op donderdag 28 september 2006 08:59 schreef Asmooh het volgende:

[..]

jah maar ik wil metallic lak

en dat heb ik nu ni
Ik zou zeggen: poets je auto helemaal met Commandant, en laat er dan een laag blanke lak overheen spuiten. Dan verkleurt je lak ook niet zo snel meer...
Wij Bepalen Wel Wat Hip Is, En Zeker Wat Een Hit Is....
  zondag 1 oktober 2006 @ 21:09:18 #239
122573 Asmooh
Ik wel, Jij ook?
pi_42291690
ik ben net ff weze rondbellen, eind deze week.. begin volgende week ga ik waarschijnlijk een 4x4 onderkant halen, de complete as enz enz enz..

en deze laten monteren, aangezien het gewoon past op mijne

dan heb ik dus een 4x4 calibra


p.s. ik neem GEEN design motorkap, en geen booskijkers
  zondag 1 oktober 2006 @ 22:38:19 #240
129820 Goingin
Rot voor je
pi_42295280
Enige nadeel aan de 4x4 onder een Calibra (die dus standaard onder de 4x4T zit) is dat het systeem altijd de auto primair als FWD houdt.

Pas als je je grip kwijtraakt aan de voorkant gaat hij vermogen op de achterwielen zetten.
Het gaat dan niet om seconden want binnen de seconde word het afgeregeld, maar dan is degene naast je al zo een paar meter verder.
  zondag 1 oktober 2006 @ 22:42:30 #241
122573 Asmooh
Ik wel, Jij ook?
pi_42295466
quote:
Op zondag 1 oktober 2006 22:38 schreef Goingin het volgende:
Enige nadeel aan de 4x4 onder een Calibra (die dus standaard onder de 4x4T zit) is dat het systeem altijd de auto primair als FWD houdt.

Pas als je je grip kwijtraakt aan de voorkant gaat hij vermogen op de achterwielen zetten.
Het gaat dan niet om seconden want binnen de seconde word het afgeregeld, maar dan is degene naast je al zo een paar meter verder.
hmm serieus?

ik dacht dat het altijd was... dat het daarom zo'n voordeel was?
want iemand zei van jah 300pk met FWD is niks, gewoon AWD nemen..
pi_42299725
quote:
Op zondag 1 oktober 2006 22:38 schreef Goingin het volgende:
Enige nadeel aan de 4x4 onder een Calibra (die dus standaard onder de 4x4T zit) is dat het systeem altijd de auto primair als FWD houdt.

Pas als je je grip kwijtraakt aan de voorkant gaat hij vermogen op de achterwielen zetten.
Het gaat dan niet om seconden want binnen de seconde word het afgeregeld, maar dan is degene naast je al zo een paar meter verder.
Lulkoek. Calibra 4x4 heeft FWD alleen onder de 30km/u of bij het remmen (om de stabiliteit te verhogen!). Voor de rest gaat het om een standaard verdeling van 75% voor +/- en de rest op de achterwielen. Totaal kan er in de wat extremere gevallen 100% naar de achterwielen overgedragen worden. Je bent met een Calibra 4x4 echt wel sneller weg dan diegene naast je. En zeg niet dat het niet zo is want ik rij er zelf een...

En voor de rest, is het maar net wat je wilt. In tegenstelling tot wat anderen altijd lullen is dat 4x4 niet altijd beter hoeft te zijn. Met 4x4 verlies je veel meer vermogen op je aandrijving vanaf je krukas dan bij FWD of RWD. Stel, je hebt 2 dezelfde auto's, met hetzelfde vermogen. Alleen een heeft FWD en de ander 4x4. Dan zou die 4x4 sneller weg zijn, maar die FWD later voorbij komen zetten. Bij 200m sprints heb jij altijd voordeel, bij 400m sprints kan het je nadeel zijn. Maar het is natuurlijk niet alleen om het sprinten. Feit is dat 4x4 je bergen grip geeft natuurlijk. Zelfs met regen is het nog moeilijk buitenboord te gaan. 4x4 is cool, maar duurzaam en gevoelig. FWD is helemaal zo slecht nog niet. Gewoon rustig optrekken, zit je eenmaal in z'n 3, kun je de hele wereld aan!
  maandag 2 oktober 2006 @ 14:13:54 #243
122573 Asmooh
Ik wel, Jij ook?
pi_42310446
quote:
Op maandag 2 oktober 2006 00:25 schreef CiQNiZ het volgende:

[..]

Lulkoek. Calibra 4x4 heeft FWD alleen onder de 30km/u of bij het remmen (om de stabiliteit te verhogen!). Voor de rest gaat het om een standaard verdeling van 75% voor +/- en de rest op de achterwielen. Totaal kan er in de wat extremere gevallen 100% naar de achterwielen overgedragen worden. Je bent met een Calibra 4x4 echt wel sneller weg dan diegene naast je. En zeg niet dat het niet zo is want ik rij er zelf een...

En voor de rest, is het maar net wat je wilt. In tegenstelling tot wat anderen altijd lullen is dat 4x4 niet altijd beter hoeft te zijn. Met 4x4 verlies je veel meer vermogen op je aandrijving vanaf je krukas dan bij FWD of RWD. Stel, je hebt 2 dezelfde auto's, met hetzelfde vermogen. Alleen een heeft FWD en de ander 4x4. Dan zou die 4x4 sneller weg zijn, maar die FWD later voorbij komen zetten. Bij 200m sprints heb jij altijd voordeel, bij 400m sprints kan het je nadeel zijn. Maar het is natuurlijk niet alleen om het sprinten. Feit is dat 4x4 je bergen grip geeft natuurlijk. Zelfs met regen is het nog moeilijk buitenboord te gaan. 4x4 is cool, maar duurzaam en gevoelig. FWD is helemaal zo slecht nog niet. Gewoon rustig optrekken, zit je eenmaal in z'n 3, kun je de hele wereld aan!
kijk hier heb ik wat aan
wat denk jij persoonlijk dat beter is?

niet alleen racen, maar ook dagelijks gebruik.

fwd of 4x4
pi_42312832
quote:
Op maandag 2 oktober 2006 14:13 schreef Asmooh het volgende:

[..]

kijk hier heb ik wat aan
wat denk jij persoonlijk dat beter is?

niet alleen racen, maar ook dagelijks gebruik.

fwd of 4x4
Ik ben helemaal verliefd op mijn 4x4

Maar FWD is veel goedkoper in onderhoud...

Waar moet je om denken bij het hebben van (Calibra) 4x4 onder je Astra:
- Verdeelbak olie regelmatig controleren, dan wel vervangen (controleren neemt zo dik 15min. in beslag)
- Om de zoveel tijd je voorbanden achter leggen en je achterbanden voor, om zo je slijtage gelijkmatig te verdelen. Anders is omtrek van je banden verschillend -> 4x4 kan kapot gaan
- Niet verlagen het liefst, doe je het toch, speciale bussen monteren voor je verdeelbak, anders kan ie sneller kapot gaan
- Met 4x4 aktief: trek NOOIT, maar dan ook NOOIT aan de handrem tijdens het rijden... Dit kost je je 4x4 meteen

Mocht je te veel twijfelen en niet kunnen kiezen kun je altijd nog kiezen om een schakelaar te monteren. Deze schakelt tussen FWD en 4WD dan. Oftewel, je kunt zelf bepalen wanneer je FWD of 4WD wilt om zo juist op de bepaalde omstandigheden in te spelen. Voor dagelijks gebruikt (boodschappen doen, naar oma toegaan, etc.) kun je je FWD gebruiken. Maar in de winter of tijdens sprinten/spelen pak je je 4x4 erbij... Zo spaar je je 4x4, en gaat ie langer mee, en je kunt gewoon van 2 walletjes eten (vreemdgaan)!

Ik zou persoonlijk voor het laatste gaan...

In theorie kun je zelfs wegtrekken met 4x4 (als eerste wegkomen) uitschakelen totdat moment van potentieel gripverlies weg is en dan verder racen op FWD... Dan ga je dus echt HARD... Het kan wel, maar omgekeerd doe je 't liever niet... Je wilt niet van eerst FWD je verdeelbak die klap bezorgen om die 4x4 in een keer aan te gooien... Dan zet je dus eerst braaf motortje af, schakelaartje om, en dan gaan met die banaan... maar nogmaals, uitschakelen tijdens rijden, kan -naar mijn mening- geen kwaad.



Misschien moet je je ff registreren op het Opel-Forum, en daar ff Kadett4k4 en Corsa4x4 opzoeken... Hun hebben veeeel ervaring met het overzetten van een Calibra/Vectra 4x4 onderstel en Turbo-motor naar iets anders gek... Er is daar ook nog iemand met een Tigra 4x4 dacht ik zelfs... Die kunnen je echt veel verder helpen lijkt mij... Al helemaal als je het ook nog eens op kenteken wil hebben (laaang en kostbaar traject...).

  maandag 2 oktober 2006 @ 16:13:54 #245
124172 Maikalo
Feyenoord 1908
pi_42313088
RWD is ook gaaf Lekker driften
"Ja."
"Wat ja?"
"Ja toch!!"
  maandag 2 oktober 2006 @ 16:21:26 #246
122573 Asmooh
Ik wel, Jij ook?
pi_42313229
quote:
Op maandag 2 oktober 2006 16:02 schreef CiQNiZ het volgende:
etc..
ik heb nu een calibra
pi_42315487
quote:
Op maandag 2 oktober 2006 16:21 schreef Asmooh het volgende:

[..]

ik heb nu een calibra
Ah... Lezen is ook een vak

Maarre... VET man... Calibra hoort rood te zijn...!! Maarja, toch had ik persoonlijk liever een zwarte... Foto's van de mijne staan in mijn fotoboek btw... Calibra...

Mocht je willen tunen raad ik je aan om of naar Mathijssen Technics te gaan of naar DdV (Dennis de Vos: C20LET.nl). In Duitsland zit ook een hele goeie, daar kun je met een paar duizend Euro heeeeel veel leuke paarden naar voren toveren... Dat bedrijf heet V-Max

Vergeet trouwens niet de kleine details: Dashboard en boordcomputer (BC)! Je moet je klokken veranderen, met C20LET betekend dat dus klokkenwinkel uit de Calibra/Vectra Turbo moet komen... Die heb je in twee versies (260KM/u en 280KM/u) Uiteraard moet je die laatste nemen Of je neemt meteen een omgebouwd digidash (digitale klokken zijn echt vet...) uit een Kadett GSi
  maandag 2 oktober 2006 @ 18:32:29 #248
122573 Asmooh
Ik wel, Jij ook?
pi_42315922
quote:
Op maandag 2 oktober 2006 18:12 schreef CiQNiZ het volgende:

[..]

Ah... Lezen is ook een vak

Maarre... VET man... Calibra hoort rood te zijn...!! Maarja, toch had ik persoonlijk liever een zwarte... Foto's van de mijne staan in mijn fotoboek btw... Calibra...

Mocht je willen tunen raad ik je aan om of naar Mathijssen Technics te gaan of naar DdV (Dennis de Vos: C20LET.nl). In Duitsland zit ook een hele goeie, daar kun je met een paar duizend Euro heeeeel veel leuke paarden naar voren toveren... Dat bedrijf heet V-Max

Vergeet trouwens niet de kleine details: Dashboard en boordcomputer (BC)! Je moet je klokken veranderen, met C20LET betekend dat dus klokkenwinkel uit de Calibra/Vectra Turbo moet komen... Die heb je in twee versies (260KM/u en 280KM/u) Uiteraard moet je die laatste nemen Of je neemt meteen een omgebouwd digidash (digitale klokken zijn echt vet...) uit een Kadett GSi
jmmr van de kleine fotos maar tof joh!

mja ik heb net kras ontdekt op mn auto
gebeuren hier al jaren dingen, zooi tegen huis gooien enz enz enz..

en nu dikke kras op mn nieuwe auto
pi_42324679
quote:
Op maandag 2 oktober 2006 16:02 schreef CiQNiZ het volgende:

[..]

- Met 4x4 aktief: trek NOOIT, maar dan ook NOOIT aan de handrem tijdens het rijden... Dit kost je je 4x4 meteen
Luisterd dat echt zo nauw. Ik neem aan dat als met remmen je voorwielen blokkeren dat dan ook je centerdif niet aan diggelen ligt.
  donderdag 5 oktober 2006 @ 11:38:52 #250
122573 Asmooh
Ik wel, Jij ook?
pi_42383690
update begonnen met installeren van de carpc
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')