die zijn strak jonge!quote:Op woensdag 27 september 2006 14:19 schreef SimtekF1 het volgende:
Wat zijn LSD deuren?
nee, de ophang is alleen anders.quote:Op woensdag 27 september 2006 15:07 schreef Maikalo het volgende:
Waarom LSD deurenDan breng je toch alleen maar meer gewicht aan je auto?
haahquote:Op woensdag 27 september 2006 18:31 schreef Geqxon het volgende:
Hij lijkt zo best standaard? Ik vind van niet.
Noem je mij nou een tyfus mongoolquote:Op woensdag 27 september 2006 15:04 schreef _GdR_ het volgende:
[..]
die zijn strak jonge!
whehehehe wat een tiefus mongool zeg.
Dat is al een stuk beter^O^, alleen toch jammer dat je niet voor een oude Manta of Ascona ben gegaan.quote:Op woensdag 27 september 2006 13:24 schreef Asmooh het volgende:
[..]
waarom ik mn uitlaat weg doe is omdat ik andere heb.
astra project is gestopt.
reden:
[afbeelding]
[afbeelding]
mijn nieuwe aanwinst
komt een 2.0 16v turbo in (zoals ik ook van plan was met astra)
andere velgen
LSD deuren
bodykit
spuiten
spoiler
carpc / geluids installatie
calibra vind ik toch mooierquote:Op woensdag 27 september 2006 19:52 schreef MrSASO het volgende:
[..]
Dat is al een stuk beter^O^, alleen toch jammer dat je niet voor een oude Manta of Ascona ben gegaan.
wat is het als ik vragen mag?quote:Op woensdag 27 september 2006 20:45 schreef WhiteAssNigga het volgende:
Je mag trouwens nog wel ff aan de slag met Commandant als ik dat mooie vaalrood zo zie. Kost ff moeite, maar dan heb je ook wat...
als je het nu doet is ie misschien zo mooi dat je hem gewoon zo laatquote:Op woensdag 27 september 2006 22:46 schreef Asmooh het volgende:
dankje
maar dat doe ik wel na dat ik hem heb gespoten
jah maar ik wil metallic lakquote:Op woensdag 27 september 2006 23:21 schreef Aarde het volgende:
[..]
als je het nu doet is ie misschien zo mooi dat je hem gewoon zo laatscheelt echt een hoop... wel goed poetsen he tot ie weer als nieuw ziet
![]()
quote:Op donderdag 28 september 2006 08:34 schreef sub_overide het volgende:
nieuwe lak poetsen met commandant![]()
Des te mooier het wordt is mij wel is verteld. Als je gewone lak gaat poetsen schijnt het heel mooi te worden.quote:Op donderdag 28 september 2006 08:59 schreef Asmooh het volgende:
[..]
jah maar ik wil metallic lak
en dat heb ik nu ni
quote:Op donderdag 28 september 2006 10:24 schreef sub_overide het volgende:
Wat voor kleur wil je hem maken??
geef je zelf op voor DGB ben je wel snel klaar, optisch gezien dan
En het verschil is?quote:Op donderdag 28 september 2006 16:02 schreef MrSASO het volgende:
[..]
![]()
Dan is die wagen klaar om naar de sloop te gaan ja.![]()
Hoewel ik t in deze versie niet echt mooi vind(understatement vd eeuw) Zie je dat naar mijn smaak toch te weinig: Doorgelaste motorkap met booskijkers eraan dus.quote:Op donderdag 28 september 2006 16:07 schreef Maikalo het volgende:
[afbeelding]
Weer een mislukte opel![]()
Dat ik liever in een oude "normale" Calibra rondrij ipv van zo`n "gepimpte" auto van de grote beurt.quote:
Ik zou zeggen: poets je auto helemaal met Commandant, en laat er dan een laag blanke lak overheen spuiten. Dan verkleurt je lak ook niet zo snel meer...quote:Op donderdag 28 september 2006 08:59 schreef Asmooh het volgende:
[..]
jah maar ik wil metallic lak
en dat heb ik nu ni
hmm serieus?quote:Op zondag 1 oktober 2006 22:38 schreef Goingin het volgende:
Enige nadeel aan de 4x4 onder een Calibra (die dus standaard onder de 4x4T zit) is dat het systeem altijd de auto primair als FWD houdt.
Pas als je je grip kwijtraakt aan de voorkant gaat hij vermogen op de achterwielen zetten.
Het gaat dan niet om seconden want binnen de seconde word het afgeregeld, maar dan is degene naast je al zo een paar meter verder.
Lulkoek. Calibra 4x4 heeft FWD alleen onder de 30km/u of bij het remmen (om de stabiliteit te verhogen!). Voor de rest gaat het om een standaard verdeling van 75% voor +/- en de rest op de achterwielen. Totaal kan er in de wat extremere gevallen 100% naar de achterwielen overgedragen worden. Je bent met een Calibra 4x4 echt wel sneller weg dan diegene naast je. En zeg niet dat het niet zo is want ik rij er zelf een...quote:Op zondag 1 oktober 2006 22:38 schreef Goingin het volgende:
Enige nadeel aan de 4x4 onder een Calibra (die dus standaard onder de 4x4T zit) is dat het systeem altijd de auto primair als FWD houdt.
Pas als je je grip kwijtraakt aan de voorkant gaat hij vermogen op de achterwielen zetten.
Het gaat dan niet om seconden want binnen de seconde word het afgeregeld, maar dan is degene naast je al zo een paar meter verder.
kijk hier heb ik wat aanquote:Op maandag 2 oktober 2006 00:25 schreef CiQNiZ het volgende:
[..]
Lulkoek. Calibra 4x4 heeft FWD alleen onder de 30km/u of bij het remmen (om de stabiliteit te verhogen!). Voor de rest gaat het om een standaard verdeling van 75% voor +/- en de rest op de achterwielen. Totaal kan er in de wat extremere gevallen 100% naar de achterwielen overgedragen worden. Je bent met een Calibra 4x4 echt wel sneller weg dan diegene naast je. En zeg niet dat het niet zo is want ik rij er zelf een...
En voor de rest, is het maar net wat je wilt. In tegenstelling tot wat anderen altijd lullen is dat 4x4 niet altijd beter hoeft te zijn. Met 4x4 verlies je veel meer vermogen op je aandrijving vanaf je krukas dan bij FWD of RWD. Stel, je hebt 2 dezelfde auto's, met hetzelfde vermogen. Alleen een heeft FWD en de ander 4x4. Dan zou die 4x4 sneller weg zijn, maar die FWD later voorbij komen zetten. Bij 200m sprints heb jij altijd voordeel, bij 400m sprints kan het je nadeel zijn. Maar het is natuurlijk niet alleen om het sprinten. Feit is dat 4x4 je bergen grip geeft natuurlijk. Zelfs met regen is het nog moeilijk buitenboord te gaan. 4x4 is cool, maar duurzaam en gevoelig. FWD is helemaal zo slecht nog niet. Gewoon rustig optrekken, zit je eenmaal in z'n 3, kun je de hele wereld aan!
Ik ben helemaal verliefd op mijn 4x4quote:Op maandag 2 oktober 2006 14:13 schreef Asmooh het volgende:
[..]
kijk hier heb ik wat aan
wat denk jij persoonlijk dat beter is?
niet alleen racen, maar ook dagelijks gebruik.
fwd of 4x4
Ah... Lezen is ook een vakquote:
jmmr van de kleine fotos maar tof joh!quote:Op maandag 2 oktober 2006 18:12 schreef CiQNiZ het volgende:
[..]
Ah... Lezen is ook een vak![]()
Maarre... VET man... Calibra hoort rood te zijn...!! Maarja, toch had ik persoonlijk liever een zwarte... Foto's van de mijne staan in mijn fotoboek btw... Calibra...
Mocht je willen tunen raad ik je aan om of naar Mathijssen Technics te gaan of naar DdV (Dennis de Vos: C20LET.nl). In Duitsland zit ook een hele goeie, daar kun je met een paar duizend Euro heeeeel veel leuke paarden naar voren toveren... Dat bedrijf heet V-Max
Vergeet trouwens niet de kleine details: Dashboard en boordcomputer (BC)! Je moet je klokken veranderen, met C20LET betekend dat dus klokkenwinkel uit de Calibra/Vectra Turbo moet komen... Die heb je in twee versies (260KM/u en 280KM/u) Uiteraard moet je die laatste nemenOf je neemt meteen een omgebouwd digidash (digitale klokken zijn echt vet...) uit een Kadett GSi
Luisterd dat echt zo nauw. Ik neem aan dat als met remmen je voorwielen blokkeren dat dan ook je centerdif niet aan diggelen ligt.quote:Op maandag 2 oktober 2006 16:02 schreef CiQNiZ het volgende:
[..]
- Met 4x4 aktief: trek NOOIT, maar dan ook NOOIT aan de handrem tijdens het rijden... Dit kost je je 4x4 meteen
Met touchscreen LCD in je middenconsole?quote:Op donderdag 5 oktober 2006 11:38 schreef Asmooh het volgende:
update begonnen met installeren van de carpc
LCD wel, touchscreen niet..quote:Op donderdag 5 oktober 2006 11:49 schreef Maikalo het volgende:
[..]
Met touchscreen LCD in je middenconsole?
Nu kan ik het interieur van een Calibra niet zo voor me krijgen. Maar is dat niet lastig? Voor een paar centjes meer heb je touchscreen. Dat is zo relaxed! (heb het zelf natuurlijk niet, maar vaak genoeg mee gespeeld in andere auto's)quote:Op donderdag 5 oktober 2006 12:19 schreef Asmooh het volgende:
[..]
LCD wel, touchscreen niet..
ik maak sowieso mousepad bij mn pook daaro
klopt, maar je kan vaak upgrade kopen..quote:Op donderdag 5 oktober 2006 12:40 schreef Maikalo het volgende:
[..]
Nu kan ik het interieur van een Calibra niet zo voor me krijgen. Maar is dat niet lastig? Voor een paar centjes meer heb je touchscreen. Dat is zo relaxed! (heb het zelf natuurlijk niet, maar vaak genoeg mee gespeeld in andere auto's)
mwa,, ik heb al bluetooth GPS liggenquote:Op donderdag 5 oktober 2006 13:25 schreef Geckoo het volgende:
ik heb nog een usb gps module... interesse?
ik ga USB in het console maken waar ook je pook, handrem enz zit..quote:Op donderdag 5 oktober 2006 13:37 schreef Maikalo het volgende:
Kun je niet zo'n USB-hub in je console (onder je LCD, of op de plaats van je autoradio als je toch je PC gaat gebruiken) doen?
quote:Op donderdag 5 oktober 2006 13:40 schreef Asmooh het volgende:
[..]
ik ga USB in het console maken waar ook je pook, handrem enz zit..
maar ook 2 USB porten in de kofferbak.
geinigquote:Op donderdag 5 oktober 2006 13:43 schreef Maikalo het volgende:
[..]
![]()
Wat een bekende van mij deed: LCD touchscreen, usb-hub/all-in-one cardreader in zijn middenconsole, en dan in de kofferbak (hij deed geen woofers e.d.) een station waar hij zo zijn laptop in kon hangen. Overigens ook nog een extra bluetooth poort ergens bij zijn achterlicht gemaakt, zodat hij direct een verbinding kon maken als hij buiten de auto of thuis was.
Zo'n sharkfin?quote:Op donderdag 5 oktober 2006 13:47 schreef Asmooh het volgende:
[..]
wat ik btw wel doe, radio/wifi antenne op het dak in 1 behuizing
dat is het idd..quote:Op donderdag 5 oktober 2006 14:00 schreef Maikalo het volgende:
[afbeelding]
Dit is zeker je console (in originele staat dan)
Daar kan je best iets leuks van maken ja, niet zo vol en druk als sommige.
Daar komt je LCD zeker.quote:Op donderdag 5 oktober 2006 14:47 schreef Asmooh het volgende:
[..]
dat is het idd..
die 2 gaten, radio en troep bakje gaan dan weg
kan ookquote:Op donderdag 5 oktober 2006 14:49 schreef Maikalo het volgende:
[..]
Daar komt je LCD zeker.
Als je dan toch je middenconsole aan het aanpassen bent. Misschien is het ook een idee om boven je console drukmetertjes te maken. Ik neem tenminste aan dat je alles gaat maken met fiberglas, vloeibaar plastic, dan gaten zaten, vlak schuren en verven? Ook je woofers?
woofers: 4x JBL GTO1202D, 3x JBL GTO1002Dquote:Op donderdag 5 oktober 2006 15:00 schreef Maikalo het volgende:
Pas dat analoge klokje dan ook gelijk aan.
Je woofers zeker met houten frame, doek spannen, insmeren en zagen? Wat voor verterkers en boxen had je in gedachten? Merk etc.
reken 2 extra accu'squote:Op donderdag 5 oktober 2006 15:28 schreef Maikalo het volgende:
Hij doet het in elk geval.
Moet je nog een extra accu in je auto plaatsen voor je PC, boxen en versterkers?
dis tijdelijk tot ik mn tft schermpje hebquote:Op donderdag 5 oktober 2006 15:30 schreef -Muse- het volgende:
Zo krijg je wel erg last van je nek, als je een film wilt kijken
quote:Op donderdag 5 oktober 2006 15:30 schreef -Muse- het volgende:
Zo krijg je wel erg last van je nek, als je een film wilt kijken
Je had volgens mij nog geen versterkers genoemd.quote:
kanquote:Op donderdag 5 oktober 2006 15:35 schreef Maikalo het volgende:
[..]
Je had volgens mij nog geen versterkers genoemd.
3 versterkers van 1500?
En dan nog per accu zeker een spanningsregelaar (of hoe noem je zo'n ding ook al weer)?
Waar zou de wereld zijn zonder triplexquote:Op zondag 8 oktober 2006 21:17 schreef Asmooh het volgende:
ook maar eens een fok update..
ik ben bezig geweest met het bouwen van mn custom deshboard kastje.
Bedoeling is dat er 4 lagen komen, onderste laag is waar de pc staat, laag dr boven is waar voeding zit, en nog 1 laag hoger zit de harddisk en verwisselbare disk
waar de schoeven moeten
[afbeelding]
Het past..
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
de twee zijkanten
[afbeelding]
in dat rondje komen 2 fans, de ene blaast, de ander zuigt
Momenteel in bouw, deze versie is geducktaped enz enz enz om te kijken hoe het dr uit komt te zien.
[afbeelding]
[afbeelding]
dekseltje er op
[afbeelding]
moet het nog ff allemaal netjes zagen en schuren, maarhet past primaquote:Op zondag 8 oktober 2006 22:18 schreef Maikalo het volgende:
[..]
Waar zou de wereld zijn zonder triplex. Netjes gedaan. Past het?
Uit welke auto komt dat blok? Je motorkap aanpassen is toch ook niet zo'n ramp? Dan heb je gelijk een 'custom' hood.quote:Op maandag 9 oktober 2006 15:40 schreef Asmooh het volgende:
[afbeelding]
onderstel moet ik aanpassen das geen probleem..
maar past het onder mn motorkap zo?
Opel Senatorquote:Op maandag 9 oktober 2006 15:48 schreef Maikalo het volgende:
[..]
Uit welke auto komt dat blok? Je motorkap aanpassen is toch ook niet zo'n ramp? Dan heb je gelijk een 'custom' hood.![]()
motorkap verlanger?quote:Op maandag 9 oktober 2006 16:01 schreef Geqxon het volgende:
[afbeelding]
Past hij met dit erop misschien wel?
moet toch een X30XE blok nemen danquote:Hi,
du willst einen 4.0l Senator B Reihenmotor in einen Calibra bauen? Richtig verstanden?
Falls ja wird das nix. Der Motor ist ein 6-Zylinder und damit zu lang für Quereinbau oder Längseinbau.
Kai
He bruut ik ben het een keer met je eensquote:Op dinsdag 10 oktober 2006 01:36 schreef PNG het volgende:
Droom lekker verder.
Kijk maar een aantal posts hierboven naar de afbeeldingen van zijn dashboard.quote:Op dinsdag 10 oktober 2006 15:01 schreef Rev- het volgende:
tuurlijk en die enorme kast past in je dashboard kastje?
Zaterdag nacht als ik van stappen terugkomt moet ik iig ook niet gaan typen, dus ligt aan mijquote:Op dinsdag 10 oktober 2006 13:11 schreef 1299 het volgende:
[..]
He bruut ik ben het een keer met je eens![]()
dat heet zelf een compleet nieuw deshboard kastje maken waar je carpc ook in kan..quote:Op dinsdag 10 oktober 2006 15:01 schreef Rev- het volgende:
tuurlijk en die enorme kast past in je dashboard kastje?
Ghehe dat zou niet bepaald lekker gaan, omdat het nogal zenuwachtig rijdt op hoge toeren, en dan hebben het nog niet over het chassis wat niet echt gebouwd is om gewicht te trekkenquote:Op dinsdag 10 oktober 2006 20:34 schreef PNG het volgende:
[..]
Zaterdag nacht als ik van stappen terugkomt moet ik iig ook niet gaan typen, dus ligt aan mij
Maar probeer eens met een 160 Pk 1.0 motorfiets een caravan te trekken. Is goede metafoor.
En daar zit je denkfout.quote:Op woensdag 11 oktober 2006 00:51 schreef 1299 het volgende:
[..]
Ghehe dat zou niet bepaald lekker gaan, omdat het nogal zenuwachtig rijdt op hoge toeren, en dan hebben het nog niet over het chassis wat niet echt gebouwd is om gewicht te trekken
Maar in theorie kan je zonder veel koppel maar toch veel pk's even veel trekken als je op de piek van je powercurve rijdt
Een daar zit geen inhoudelijke reactiequote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |