abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_41516751
Ik ben tegen gratis kinderopvang, maar vķķr subsidie voor huismoeders met kinderen. Kinderen hebben hun moeder nodig, geen vervangsel daarvan in de vorm van een kinderopvangster
pi_41516859
quote:
Op dinsdag 5 september 2006 15:06 schreef Vhiper het volgende:

[..]

Wij hebben democratisch besloten dat ze het recht heeft. Je hebt hoogstens een punt als je nu de Nederlandse staat niet langer erkent en je paspoort bij Rita gaat inleveren
Wij hebben dat helemaal niet besloten.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_41517018
quote:
Op dinsdag 5 september 2006 15:18 schreef Mutsaers__78 het volgende:
Ik ben tegen gratis kinderopvang, maar vķķr subsidie voor huismoeders met kinderen. Kinderen hebben hun moeder nodig, geen vervangsel daarvan in de vorm van een kinderopvangster
Het is op zich niet slecht voor een kind om twee tot drie dagen per week een kinderopvang te bezoeken (is in ieder geval mijn ervaring). Maar ik ben er ook een voorstander van om waar mogelijk kinderen thuis bij één van de ouders te houden, desnoods met subsidie van de overheid.
We kunnen niet allemaal getrouwd zijn met een partner met een goede baan.
pi_41517085
quote:
Op dinsdag 5 september 2006 15:22 schreef sigme het volgende:

Wij hebben dat helemaal niet besloten.
Oh? Wij leven niet in een democratische rechtstaat waarin de overheid legaal belasting mag heffen om collectieve voorzieningen te financieren? Heb ik zeker iets gemist....
  dinsdag 5 september 2006 @ 15:31:52 #105
105963 doppelgänger
huilen met de kraan open
pi_41517135
quote:
Op dinsdag 5 september 2006 14:21 schreef HenriOsewoudt het volgende:
Het essentiële punt is dat jij je het recht toeëigent te beslissen dat ik moet meebetalen aan kinderopvang en dat goedpraat met de dooddoener dat het in mijn eigen voordeel zou kunnen zijn.
Ja, waarom zou ik mee moeten betalen aan kinderopvang of AOW of carpoolregelingen of studiefinanciering? Ik studeer niet eens meer Het is wel MIJN belastinggeld ja?! boehoe! het is niet eerlijk!!

huillie.. moet elke belastingcent puur in jouw eigenbelang worden besteed!?
Fun game: try to post a YouTube comment so stupid that people realize you must be joking. (Hint: this is impossible)
"Stel je drinkt Starbucks koffie maar je vergeet een foto te maken en te delen op Social media. Heb je dan wel koffie gedronken?"
pi_41517219
quote:
Op dinsdag 5 september 2006 15:30 schreef Vhiper het volgende:

[..]

Oh? Wij leven niet in een democratische rechtstaat waarin de overheid legaal belasting mag heffen om collectieve voorzieningen te financieren? Heb ik zeker iets gemist....
Volgens mij heeft er niemand ooit de optie voorgelegd gekregen waarin de burgers zich konden uitspreken over de legitimiteit hiervan. Het heet gelegitimeerd - maar het is historisch gelegitimeerd, niet democratisch.
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_41517248
quote:
Op dinsdag 5 september 2006 15:31 schreef doppelgänger het volgende:
huillie.. moet elke belastingcent puur in jouw eigenbelang worden besteed!?
Dat lijkt me iets eerlijker dan dat mijn belastingcenten aan andermans eigenbelang worden besteed ja.
pi_41517296
quote:
Op dinsdag 5 september 2006 15:35 schreef HenriOsewoudt het volgende:

[..]

Dat lijkt me iets eerlijker dan dat mijn belastingcenten aan andermans eigenbelang worden besteed ja.
Helaas heb je vette pech .

Na eerst jarenlang zelf van belastingcenten geprofiteerd te hebben .
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  dinsdag 5 september 2006 @ 15:37:28 #109
79262 Dwersdriever
Justified Ancient of MuMu
pi_41517305
quote:
Op dinsdag 5 september 2006 15:31 schreef doppelgänger het volgende:

[..]

Ja, waarom zou ik mee moeten betalen aan kinderopvang of AOW of carpoolregelingen of studiefinanciering? Ik studeer niet eens meer Het is wel MIJN belastinggeld ja?! boehoe! het is niet eerlijk!!
Is carpoolen helemaal gratis? Is studeren helemaal gratis? Nee dus. Het is het oplossen van een probleem (kinderopvang is voor veel ouders te duur) met een middel dat niet werkt. De kosten van kinderopvang moeten door deregulering fors omlaag, dan kunnen veel meer ouders zich dit veroorloven. Nu worden de kosten hoog gehouden, veel meer mensen naar de dienst gelokt en de veel hogere kosten afgewenteld op het collectief. Een totaal verkeerde oplossing voor een bestaand probleem.
We Came A Long Time Ago
Nine Nine Two - But You Did Not Know
pi_41517426
quote:
Op dinsdag 5 september 2006 15:34 schreef sigme het volgende:

[..]

Volgens mij heeft er niemand ooit de optie voorgelegd gekregen waarin de burgers zich konden uitspreken over de legitimiteit hiervan. Het heet gelegitimeerd - maar het is historisch gelegitimeerd, niet democratisch.
Het zal best niet in een simpel vraagje:"mag de overheid belasting heffen" gevraagd zijn, maar voor elke belastingmaatregel die we kennen, is democratische besluitvorming geweest. De door ons gekozen volksvertegenwoordigers hebben alle belastingregels die we hebben ingesteld.

Als we als kiezer het daar niet mee eens zouden zijn, moet er maar eens iemand opstaan die een Partij voor Belastingafschaffing begint ofzo. Ik schat in dat deze echter nog niet 1 kamerzetel gaat krijgen.
pi_41517473
quote:

Je leeft nu eenmaal in een samenleving, waarin we voor elkaar zorgen. Wil je dat niet, neem je je belastingcenten toch lekker mee naar een onbewoond eiland in de stille zuidzee ofzo?
pi_41517501
Er bestaat geen "gratis" in ons land, we betalen zelf de kinderopvang van onze belastingcenten.
pi_41517545
quote:
Op dinsdag 5 september 2006 15:37 schreef Dwersdriever het volgende:

[..]

Is carpoolen helemaal gratis? Is studeren helemaal gratis? Nee dus. Het is het oplossen van een probleem (kinderopvang is voor veel ouders te duur) met een middel dat niet werkt. De kosten van kinderopvang moeten door deregulering fors omlaag, dan kunnen veel meer ouders zich dit veroorloven. Nu worden de kosten hoog gehouden, veel meer mensen naar de dienst gelokt en de veel hogere kosten afgewenteld op het collectief. Een totaal verkeerde oplossing voor een bestaand probleem.
Deregulering? Dus minder gekwalificeerd personeel? Daar breng ik mijn kind dus niet naartoe, als ik er eentje had, ook al is het gratis.

Deregulering is dus zeker de oplossing niet.
  dinsdag 5 september 2006 @ 15:44:06 #114
105963 doppelgänger
huilen met de kraan open
pi_41517553
quote:

[..]

[sarcasme] Precies, wat heb ik eraan als 1 of andere bijstandsmoeder MIJN belastinggeld krijgt! niet eerlijk! boehoe snik snik! MIJN zuur verdiende belastinggeld, wat doe je!? [/sarcasme]

Fun game: try to post a YouTube comment so stupid that people realize you must be joking. (Hint: this is impossible)
"Stel je drinkt Starbucks koffie maar je vergeet een foto te maken en te delen op Social media. Heb je dan wel koffie gedronken?"
pi_41517603
quote:
Op dinsdag 5 september 2006 15:42 schreef Vhiper het volgende:
Je leeft nu eenmaal in een samenleving, waarin we voor elkaar zorgen. Wil je dat niet, neem je je belastingcenten toch lekker mee naar een onbewoond eiland in de stille zuidzee ofzo?
Dat wil juist wel en daarom maak ik me er dus zo druk over dat een ander dan ikzelf erover beslist.
pi_41517623
quote:
Op dinsdag 5 september 2006 15:40 schreef Vhiper het volgende:

[..]

Het zal best niet in een simpel vraagje:"mag de overheid belasting heffen" gevraagd zijn, maar voor elke belastingmaatregel die we kennen, is democratische besluitvorming geweest. De door ons gekozen volksvertegenwoordigers hebben alle belastingregels die we hebben ingesteld.
Niet waar, Vhiper. Datgene wat de overheid meent te mogen bestieren is geërfd - uit een niet-democratisch systeem. De democratie zelf is niet democratisch tot stand gekomen (kip - ei).
quote:
Als we als kiezer het daar niet mee eens zouden zijn, moet er maar eens iemand opstaan die een Partij voor Belastingafschaffing begint ofzo. Ik schat in dat deze echter nog niet 1 kamerzetel gaat krijgen.
Dat is wat anders. De reikwijdte van onze overheid is niet democratisch gelegitimeerd. Het is nooit verkiesbaar gesteld. Dat de overheid toch zeggenschap heeft is omdat ze de macht had en heeft om dat te bepalen. Met recht - anders dan recht van de sterkste - heeft het weinig van doen.
pi_41517652
quote:
Op dinsdag 5 september 2006 15:44 schreef doppelgänger het volgende:
[sarcasme] Precies, wat heb ik eraan als 1 of andere bijstandsmoeder MIJN belastinggeld krijgt! niet eerlijk! boehoe snik snik! MIJN zuur verdiende belastinggeld, wat doe je!? [/sarcasme]
Die bijstandsmoeder krijgt om te beginnen maar een klein gedeelte van mijn belastinggeld omdat de overheid al een groot gedeelte in haar eigen zak laat glijden voor bewezen diensten.
pi_41517710
quote:
Op dinsdag 5 september 2006 15:43 schreef Vhiper het volgende:

[..]

Deregulering? Dus minder gekwalificeerd personeel? Daar breng ik mijn kind dus niet naartoe, als ik er eentje had, ook al is het gratis.
Zo? Dat is je goed recht. (Totdat het voorgeschreven staatsopvang wordt tegen door de staat voorgeschreven te lage eisen - dan ziet opeens iedereen wél het probleem van staatsdwang).
quote:
Deregulering is dus zeker de oplossing niet.
Dus wel - velen zullen graag hun kinderen naar een betaalbare opvang brengen.
En zijn heel goed in staat zelf te beoordelen of die aan hun eisen voldoet.
pi_41517740
quote:
Op dinsdag 5 september 2006 15:45 schreef HenriOsewoudt het volgende:

Dat wil juist wel en daarom maak ik me er dus zo druk over dat een ander dan ikzelf erover beslist.
In een samenleving beslis je samen. Jij beslist evenveel als ieder ander met je stem. Dat er vervolgens niet gebeurt wat jij wilt, omdat de democratische meerderheid anders beslist, is jammer voor jou. Dat is nou het zwaktepunt van de democratie, echter een beter systeem is er nou eenmaal niet.
pi_41517800
quote:
Op dinsdag 5 september 2006 15:49 schreef Vhiper het volgende:
In een samenleving beslis je samen. Jij beslist evenveel als ieder ander met je stem. Dat er vervolgens niet gebeurt wat jij wilt, omdat de democratische meerderheid anders beslist, is jammer voor jou. Dat is nou het zwaktepunt van de democratie, echter een beter systeem is er nou eenmaal niet.
Sez you.
pi_41517814
quote:
Op dinsdag 5 september 2006 15:46 schreef sigme het volgende:

Niet waar, Vhiper. Datgene wat de overheid meent te mogen bestieren is geërfd - uit een niet-democratisch systeem. De democratie zelf is niet democratisch tot stand gekomen (kip - ei).
Waar stemmen we dan in vredesnaam iedere 4 jaar voor? Iedere 4 jaar staat het ons vrij alle belastingen in Nederland af te schaffen hoor...Dat er nou niemand een partij met die instelling opzet, tsja, dat kan je de historie niet verwijten...
pi_41517900
quote:
Op dinsdag 5 september 2006 15:51 schreef HenriOsewoudt het volgende:

Sez you.
Noem maar een beter systeem dan de democratie zou ik zeggen
pi_41517938
Welk recht heeft iemand die de keuze maakt om kinderen te nemen, op andermans geld om het kind te onderhouden én te werken én de perfecte moeder/vader te zijn én de perfecte partner te zijn?

Ik wacht op de dag dat ik mijn nieuwe computer (elk jaar een nieuwe, en de allervetste natuurlijk) gefinancierd krijg door de overheid...Ik gun iedereen z'n kinderen en zo, maar zadel een ander niet op met de kosten. Dat is denk ik solidariteit.
pi_41517990
quote:
Op dinsdag 5 september 2006 15:51 schreef Vhiper het volgende:

[..]

Waar stemmen we dan in vredesnaam iedere 4 jaar voor? Iedere 4 jaar staat het ons vrij alle belastingen in Nederland af te schaffen hoor...Dat er nou niemand een partij met die instelling opzet, tsja, dat kan je de historie niet verwijten...
We stemmen (oa) over de verdeling van de belasting. Niet over de legitimiteit van de staat.

Je hebt de keuze uit partijen die meedraaien in het syteem en partijen die meedraaien in het syteem. Andere opties worden door het systeem buitengesloten.
pi_41518024
quote:
Op dinsdag 5 september 2006 15:55 schreef Autodidact het volgende:
Welk recht heeft iemand die de keuze maakt om kinderen te nemen, op andermans geld om het kind te onderhouden én te werken én de perfecte moeder/vader te zijn én de perfecte partner te zijn?
Andermans geld? Die belasting die men met het extra werken afdraagt, zal meer zijn, dan men aan kinderopvang betaald als men thuis zou blijven
quote:
Ik wacht op de dag dat ik mijn nieuwe computer (elk jaar een nieuwe, en de allervetste natuurlijk) gefinancierd krijg door de overheid...Ik gun iedereen z'n kinderen en zo, maar zadel een ander niet op met de kosten. Dat is denk ik solidariteit.
Had je maar op tijd met de PC-Prive regeling mee moeten doen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')