vanaf 4 jaar pas hoorquote:Op dinsdag 5 september 2006 08:58 schreef pberends het volgende:
En de kinderen zitten al op school,
ja hoor, dat mogen ze best als ze dat willenquote:Op dinsdag 5 september 2006 08:58 schreef pberends het volgende:
Wat een baggeridee is dit. De kwaliteit zal compleet verloederen. En de kinderen zitten al op school, moeten die moeders perse 40 uur werken ofzo?
Ik denk niet dat de kwaliteit achteruit gaat. Ik denk wel dat er weer lange wachtlijsten zullen komen.quote:Op dinsdag 5 september 2006 09:05 schreef MouseOver het volgende:
Ik vind het idee op zich wel goed, maar ik denk dat pberends gelijk heeft met z'n opmerking over kwaliteit.
Precies, en door die wachtlijsten weten instellingen en dus ook personeel wel dat ze niet tegen elkaar uitgespeeld kunnen worden. Semi-overheidsmonopolisten tonen aan wat dat haast wetmatig met klantvriendelijkheid en kwaliteit doet.quote:Op dinsdag 5 september 2006 09:10 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Ik denk niet dat de kwaliteit achteruit gaat. Ik denk wel dat er weer lange wachtlijsten zullen komen.
Wat is er mis mee dat de moeder eerst 3 jaar gewoon voor het kind zorgt? Nogal egoistisch en dom om je pasgeboren kind zo uit handen te geven aan onbekenden, terwijl je kind niet eens kan lopen.quote:
Lange wachtlijsten is het 1e gevolg. Daarna gaat de kwaliteit achteruit omdat men de wachtlijsten korter probeert te maken. Vervolgens komt men tot de conclusie dat er geld bij moet om de kwaliteit weer op te krikken. Dat geld is er uiteraard niet en dus besluit men om gratis kinderopvang om te zetten in betaalde kinderopvang. Zo zijn we weer 4 jaar verder.quote:Op dinsdag 5 september 2006 09:10 schreef devlinmr het volgende:
Ik denk niet dat de kwaliteit achteruit gaat. Ik denk wel dat er weer lange wachtlijsten zullen komen.
Waarom niet gewoon alles? Ik zie niet in waarom iemand anders dan de ouders ervoor zou moeten betalen.quote:Op dinsdag 5 september 2006 09:20 schreef moralia het volgende:
Over wachtlijsten gesproken, als de gratis kinderopvang doorgaat vrees ik ook enorme wachttijden voor de kinderdagverblijven. Je moet er nu al vroeg bij zijn voor een plekje maar ik denk dat als je er niet meer voor hoeft te betalen je je kind al moet inschrijven vóór je zwanger bent.
Naar mijn mening hoeft het ook niet gratis te zijn, ik vind dat ouders er best iets voor kunnen betalen.
Eh.. hebben kinderen ook vaders? Misschien? Soms?quote:Op dinsdag 5 september 2006 09:14 schreef pberends het volgende:
[..]
Wat is er mis mee dat de moeder eerst 3 jaar gewoon voor het kind zorgt? Nogal egoistisch en dom om je pasgeboren kind zo uit handen te geven aan onbekenden, terwijl je kind niet eens kan lopen.
Wat is er 'absurd duur' aan, preciesquote:Op dinsdag 5 september 2006 08:33 schreef Ghostbuster het volgende:
En kinderopvang is absurd duur in Nederland.
Voor een beetje werk - hoeft echt niet fulltime te zijn - moet je kind wel kwijt kunnen. Zelfs als je maar 20 uur werkt hebben veel baantjes een rooster wat ervoor zorgt dat het niet te combineren valt met het schoolrooster van kindlief. Tenzij het kind wordt opgevangen. Door een ander.quote:Op dinsdag 5 september 2006 08:58 schreef pberends het volgende:
Wat een baggeridee is dit. De kwaliteit zal compleet verloederen. En de kinderen zitten al op school, moeten die moeders perse 40 uur werken ofzo?
Zoek een partner die genoeg verdient. Mijn hemel. Opvoeden lijkt me geen staatszaak.quote:Op dinsdag 5 september 2006 09:50 schreef TanteKa het volgende:
Er is ooit eens sprake van geweest dat de thuisblijvende ouder betaald zou krijgen voor het verzorgen van de kinderen. Kan het geld niet beter daarin gestopt worden?
Precies, blijkbaar weet de overheid weer beter hoe een kind opgevangen hoort te worden dan de ouders zelf. Het is deze overregulering die de kinderopvang zo schreeuwend duur maakt.quote:Op dinsdag 5 september 2006 09:54 schreef sigme het volgende:
Maar goed. Dat kinderopvang zo duur is, en dat het zo'n gezeik is, komt voornamelijk doordat er vanalles en nog wat aan gekwalificeerd moet zijn.
Iedereen mag kinderen krijgen en opvoeden en in eigen huis een omgeving naar keuze bieden - maar zodra iemand kinderen 'opvangt' moet er gediplomeerd zijn, aan voorschriften voldaan worden etc etc etc.
En vervolgens moeten de ouders gecompenseerd worden voor de kosten die daarmee gepaard gaan?
Dat de overheid wil dat mensen zich makkelijker opvang kunnen veroorloven zou natuurlijk ook bereikt kunnen worden door de eisen aan die opvang aan de ouders over te laten..
Dat was dan ook het beste punt van die kinderopvang die scholen verplicht moeten gaan aanbieden - voor één keer was niet ingevuld hoe en wat. Dat moesten ouders & school maar zelf uitzoeken.quote:Op dinsdag 5 september 2006 09:56 schreef HenriOsewoudt het volgende:
[..]
Precies, blijkbaar weet de overheid weer beter hoe een kind opgevangen hoort te worden dan de ouders zelf. Het is deze overregulering die de kinderopvang zo schreeuwend duur maakt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |